Ihmisestä esitettyjä ruumiinosia juutalaisten pyhissä

Raamatun kirjoissa!

Ensimmäisenä ja keskeisimpänä voisi esille tuoda sydämen, sillä siellä on ajatukset, sekä hyvät että pahat että muutkin.

Herraa Yeshuaa saamme rakastaa kaikesta sydämestämme ja siihen juutalaisia ja kaikkia ihmisiä kehotetaan, sillä Herra on hyvä ja ihminen saa niittää sitä mitä kylvää. Yeshua on ensin rakastanut meitä ja antanut henkensä Golgatan ristillä ja verensä ruumiinsa haavojen kautta, jotta meillä olisi parantuminen ja hengellinen hyvä iankaikkinen elämä hänessä.

Yeshuan laajenneen sydänpussin puhjettua roomalaisen sotilaan keihään sen lävistettyä, siitä vuoti vettä ja verta ja Johannes sen todisti ja näki ristinsä lähellä Jeesuksen äidin Miriamin (Maria) kanssa ollessa. Näin myös sotilaat varmistuivat että Yeshua oli kuollut eikä sääriluitansa tarvinnut rikkoa kuoleman noupeuttamiseksi ja myös oli kirjoitettu profetaalisesti ettei luitansa rikottaisi.

´Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teitä opetan. Kuka oletkin, joka tahdot elää ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea, varjele kielesi pahasta ja huulesi puhumasta vilppiä. Karta pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoaan. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hän hävittää maasta heidän muistonsa. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistaan. Herra on lähellä niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. Vanhurskaalla on monia kärsimyksiä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru. Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, saavat tuomion. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä kukaan, joka häneen turvaa, joudu syyllisenä tuomituksi.´ (Psalmi 34:11-)

Mielenkiintoista on että Raamatussa on kirjoitettu päästä muttei aivoista vaikka on kirjoitettu sydämestä ja munuaisista ja kohdusta ja verestä ja vatsasta.

Mitä sinulle on tullut mieleen näistä Raamatussa esitetyistä ihmisen eri osista?

26

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasaretin Yeshuan

sydän siis murtui ihan kirjaimellisesti siitä tuskasta ja Herra kuoli rakkaudesta meitä syntisiä kohtaan että monet meistä voisimme päästä siihen hyvää hengelliseen elämään ja ennenkaikkea syömään elämän puusta, joka on Paratiisissaan, jossa myös valtaistuimellaan Herra itse tänänkin istuu ja vaikuttaa ja jo luomisen jälkeisessä Aadamin ja Eevan syntiinlankeemisessa asetettiin tuo Yeshuan suun sanojen miekka antamaan Isän Jumalan tahdon mukainen vanhurskas ja pyhä tuomio itsekullekin ihmiselle, jotta Poikaa kunnioitettaisiin niinkuin Isää Jumalaa on hyvä kunnoittaa ja rakastaa ja tahtoaan tehdä, sillä se on hyvä ja vanhurskas ja pyhä, totisesti.

HalleluYeshua, rakastetaan hyvää Herraa ja pyhää Uhrilammasta!

• Ristillä luki:

"Jeesus Nasaretilainen, Juutalaisten Kuningas". Palvotaan Ylösnoussutta Kuningasta!

• Lindu

Raamattu ei opeta palvontaa. Palvonta kuuluu pakanuuteen. Epäjumalia palvotaan, ei Raamatun Jumalaa.

Tuo on kristinuskon ja juutalaisuuden ulkopuolisten lahkojen uuskarismaattista oppia, jota ei löydy Raamatusta.

• Raamatussa opetetaan
        Lindu kirjoitti:

Raamattu ei opeta palvontaa. Palvonta kuuluu pakanuuteen. Epäjumalia palvotaan, ei Raamatun Jumalaa.

Tuo on kristinuskon ja juutalaisuuden ulkopuolisten lahkojen uuskarismaattista oppia, jota ei löydy Raamatusta.

palvelemaan ja kumartamaan ja kiittämään ja kunnioittamaan Israelin Pyhää Herraa ja Jumalaa! Tämä kaikki on palvontaa vaikka voidaan myös tehdä monimuotoisesti Jeesuksen nimessä, sillä Herra on hyvä, totisesti!

Tietenkään ei saa palvella eikä palvoa epäjumalia kuten on monista epäjumalista ja palvontamenoista varotettu!

Raamatusta voimme lukea kuinka palvella elävää Jumalaa ja rakastaa Herraa kuten Aabraham ja monet pyhät, hallelujah!

• Psalmeissa on paljon
        Lindu kirjoitti:

Herran palvelemiseen ja palvontaan liittyvää hyvää hengellistä sanoitusta! Hallelujah!

• Lindu
        Psalmeissa on paljon kirjoitti:

Herran palvelemiseen ja palvontaan liittyvää hyvää hengellistä sanoitusta! Hallelujah!

Palveleminen on eri asia kuin palvonta.

Osoita minulle Raamatusta kohtia, joissa kehoitetaan Jumalan, tai Jeesuksen nimenomaiseen palvontaan. Kristinusko, eikä juutalaisuus, tunne tällaista toimitusta, se on Raamatulle yhtä vieras kuin naispappeus, sitä ei ole.

Ihminen ei myöskään voi "koroittaa" Jeesusta. vain äärimmäisen pöyhkeä ihminen uskoo näin olevansa Jumalan yläpuolella. Tuollainen sana ei kuulu edes suomenkieleen, vielä vähemmän Raamattuun. Se ei kuulu kristinuskoon, eikä juutalaisuuteen.

• no ei kuulu
        Lindu kirjoitti:

Osoita minulle Raamatusta kohtia, joissa kehoitetaan Jumalan, tai Jeesuksen nimenomaiseen palvontaan. Kristinusko, eikä juutalaisuus, tunne tällaista toimitusta, se on Raamatulle yhtä vieras kuin naispappeus, sitä ei ole.

Ihminen ei myöskään voi "koroittaa" Jeesusta. vain äärimmäisen pöyhkeä ihminen uskoo näin olevansa Jumalan yläpuolella. Tuollainen sana ei kuulu edes suomenkieleen, vielä vähemmän Raamattuun. Se ei kuulu kristinuskoon, eikä juutalaisuuteen.

niinkuin sinä sen esität, pois se!

• ei kaikkea kannata
        Lindu kirjoitti:

kaikille alkuunkaan esittää. Jokaisen kannattaa itse huolehtia omasta suhteestaan Jeesukseen ja Isään Jumalaan. Jos Jumalan palvonta ei mielestäsi kuulu juutalaisuuteen ja kristillisyyteen, niin pidä se, minkä oikeaksi näet. Tiedä myös ettet sinä tiedä kaikkea etkä ole erehtymätön.

• Lindu
        Lindu kirjoitti:

Minä en ole erehtymätön, mutta Raamattu on.
        Seuraavat jakeet osoittavat, kuka koroittaa ja kenet:

- Roomalaiskirje 10: 1 - 10
        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Omavanhurskas julistaa nostavansa, eli koroittavansa Jeesusta, vastoin Raamatun omaa sanaa. Jumala on Hän, joka on nostanut Kristuksen kuolleista, ylös taivaisiin. Ihminen ei sitä tee. Jeesus on Herra.

- Johannes 13: 36 - 38
        36 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, mihin sinä menet?" Jeesus vastasi hänelle: "Mihin minä menen, sinne sinä et voi nyt minua seurata, mutta vastedes olet minua seuraava".
        37 Pietari sanoi hänelle: "Herra, miksi en nyt voi seurata sinua? Henkeni minä annan sinun edestäsi."
        38 Jeesus vastasi: "Sinäkö annat henkesi minun edestäni? Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: ei laula kukko, ennenkuin sinä minut kolmesti kiellät."

Jeesus Kristus oli Hän, joka antoi henkensä meidän puolestamme, me emme voi tehdä mitään "Hänen puolestaan".

- Psalmi 40: 1 - 4
        1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
        Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
        2 Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni.
        3 Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.
        4 Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät!

Jumala on Hän, jolla on valtaa nostaa ihminen syvimmästäkin synnistä. Me olemme syntisiä, Jumala on vanhurskas, ilman Jumalaa me emme ole mitään. Jumalassakin me olemme aina vain vastaanottava osapuoli.
        *

• Palvotaan Yeshuaa
        Lindu kirjoitti:

Minä en ole erehtymätön, mutta Raamattu on.
        Seuraavat jakeet osoittavat, kuka koroittaa ja kenet:

- Roomalaiskirje 10: 1 - 10
        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Omavanhurskas julistaa nostavansa, eli koroittavansa Jeesusta, vastoin Raamatun omaa sanaa. Jumala on Hän, joka on nostanut Kristuksen kuolleista, ylös taivaisiin. Ihminen ei sitä tee. Jeesus on Herra.

- Johannes 13: 36 - 38
        36 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, mihin sinä menet?" Jeesus vastasi hänelle: "Mihin minä menen, sinne sinä et voi nyt minua seurata, mutta vastedes olet minua seuraava".
        37 Pietari sanoi hänelle: "Herra, miksi en nyt voi seurata sinua? Henkeni minä annan sinun edestäsi."
        38 Jeesus vastasi: "Sinäkö annat henkesi minun edestäni? Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: ei laula kukko, ennenkuin sinä minut kolmesti kiellät."

Jeesus Kristus oli Hän, joka antoi henkensä meidän puolestamme, me emme voi tehdä mitään "Hänen puolestaan".

- Psalmi 40: 1 - 4
        1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
        Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
        2 Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni.
        3 Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.
        4 Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät!

Jumala on Hän, jolla on valtaa nostaa ihminen syvimmästäkin synnistä. Me olemme syntisiä, Jumala on vanhurskas, ilman Jumalaa me emme ole mitään. Jumalassakin me olemme aina vain vastaanottava osapuoli.
        *

kumartamalla Israelin Pyhää Herraa Jumalaa, totisesti, halleluYeshua!

Tuon "korottamisen" esität sinä ja viittaat kyllä erikoisiin tulkintoihin Raamatus sanasta, toki on kaikki Jumalan sana totuudellista ja hyvää ja samoin saamme sen ymmärtää tahtonsa mukaan.

Jokainen polvi tulee Jeesuksen edessä notkistumaan ja tunnustamaan "Jeesus on Herra", totisesti sillä niin on kirjoitettu. Jotkut ymmärtää turvata Herraan ja palvoa Herraa jo täällä ajassa ja toiset myöhemmin ymmärtää suuruutensa ja kirkkautensa, totisesti. HalleluYeshua!

• Oletko löytänyt

Raamatun pyhistä kirjoituksista mitään ihmisen aivoihin liittyvää?

• Lindu

• Lindu

• Yksi aivoitus tässä:
        Lindu kirjoitti:

Katso, laittamalla hakusana aivoi*
        Sieltä löytyy aivoituksia kymmenittäin.

ja viittasi sydämen ajatuksiin:

´Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,´ (1. Moos. 6:5)

• muu-kansalainen

A'vot on monipuolisiin sähköpalveluihin erikoistunut yritys.

• muu-kansalainen

Se oli Halal-teurastus.

Muslimikin voi syödä.

• Lindu

Että mikä oli halal-teurastus?

Jeesuksen uhrikuolema oli aika paljon enemmän kuin jonkun imaamin suorittama kanankaulan katkaisu.

• muu-kansalainen

Se on joku pilkkatarina siitä kun pääsiäislampaalta ei saanut rikkoa luita ja veri piti laskea pois.

• Lindu

Jeesukselta ei katkaistu luita.

Niillä roomalaisilla oli sellainen tapa pamauttaa luut hajalle, että kuolema tulisi nopeammin ja pääsisivät sotilaat lähtemään ajoissa kotiin.

Koska Kristus oli kuitenkin jo kuollut, ei tätä toimenpidettä tarvinnut tehdä.

• jos ei jaloilla
        Lindu kirjoitti:

Jeesukselta ei katkaistu luita.

Niillä roomalaisilla oli sellainen tapa pamauttaa luut hajalle, että kuolema tulisi nopeammin ja pääsisivät sotilaat lähtemään ajoissa kotiin.

Koska Kristus oli kuitenkin jo kuollut, ei tätä toimenpidettä tarvinnut tehdä.

pysty itseään nostamaan ristillä, niin ei pitkään hengissä kestä pelkkien käsien voimalla.

• muu-kansalainen

Pääsiäislampaalta ei saanut rikkoa luita...ymmärsitkö ?

12. Älkööt he jättäkö siitä mitään seuraavaan aamuun älköötkä siitä luuta rikkoko. Kaikkien pääsiäistä koskevien käskyjen mukaan he viettäkööt sitä.

2. Moos. 12:46 Samassa talossa se syötäköön; älköön mitään siitä lihasta vietäkö talosta ulos, älkääkä siitä luuta rikkoko.

• Lindu

Jeesus Kristus oli viimeinen Pääsiäislammas, Jumalan edessä, jonka esikuvina ovat pääsiäislampaat teurastettu.

"Jumalan Karitsa (Angus Dei), joka pois ottaa maailman synnin".

• Virheetön pääsiäis-
        Lindu kirjoitti:

Jeesus Kristus oli viimeinen Pääsiäislammas, Jumalan edessä, jonka esikuvina ovat pääsiäislampaat teurastettu.

"Jumalan Karitsa (Angus Dei), joka pois ottaa maailman synnin".

lammas Uhrina meidän syntiemme tähden. Ihan noin kolmekymmentä vuotinen eikä mikään vauvakaritsa. Toki on käännetty karitsaksi suomalaisessa, mutta lammas on jo täysikasvuinen kun nähdään virheettömyytensä.

• muu-kansalainen

Miksi luulet että kreikkalaiset vaihtivat Taun, eli Tauruksen juutalaiseen mieheen ?

Koska aikaisemmin ne söivät raakaa härkää ja joivat härän verta Eleutherioksen eli vapauttajan ja pelastajan Soter uhrimenoissa.

• Lindu

Must tuntuu, että mulla on kirkkohistoriasta aika huonot tiedot...

Itse Paavali kuitenkin näitä opetti ja jopa Jeesus Itse, ellei lähdetä olettamuksesta, että koko kristinusko ja UT on keksittyä tarinaa.

• UT on täyttä
        Lindu kirjoitti:

Must tuntuu, että mulla on kirkkohistoriasta aika huonot tiedot...

Itse Paavali kuitenkin näitä opetti ja jopa Jeesus Itse, ellei lähdetä olettamuksesta, että koko kristinusko ja UT on keksittyä tarinaa.

todistusta Israelin Pyhästä Herrasta ja Jumalasta, ja samoin opetukset on annettu ihan sanansta sanaa Yeshuan suusta. Toki suomeksi käännetty ja tärkeää vastaanottaa Herran Hengen opettamana ja totuudellisena hyvänä opetuksena.

Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat Yhtä, totisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe