En voi olla huomaamatta katkeruutta JT:ä vastaan. Jos elämä menee persiilleen sen takia, ettei ajattele kuin se yhteisö johon on syntynyt/kasvatettu niin ei sitä kannata yleistää ja haukkua kaikkea mitä johonkin yhteisöön kuuluu. Jokaisella toki saa olla oma mielipiteensä, mutta myös oma uskonsa. Jos ihmisen on hyvä olla niin antakaa ihmisten tehdä niinkuin he haluavat. Jokaisessa uskonnossa on ihmisiä, jotka ovat kärsineet elämänkatsomuksensa vuoksi, ihan jokaisessa.
Itse olen muuttanut tai oikeastaan vasta vähän saanut tietoa JT:stä, seurustelemalla JT:n kanssa, ihan sivistyneesti vaikka tais muuta tulla väitettyä. Mitään eroa en omaan elämään huomannut missään asiassa. Päin vastoin hän on ihana ihminen. Kukaan ei ole minua painostanut tai sen takia välttänyt, etten kuulu heidän uskontoonsa. Ei ole mitään pahaa sanottavaa. Lopettakaa tuo yleistäminen. Ääriryhmät on jokaisessa yhteisössä, jos olette huomanneet mitä maailmassa tapahtuu.
Tätä palstaa seuratessani
15
167
Vastaukset
- aivopesu alkaa
Ei sinua kukaan jt tule välttelemään, päinvastoin, niin kauan kun et koskaan ole edes kuulunut siihen järjestöön. Sinulle ollaan ylenpalttisen ystävällisiä jatkossakin, tiettyyn rajaan asti, tulet näkemään.
- kokemusta on =)
Voisin kirjoittaa tähän pari sanasta, mutten viitsi koska sinun mielesi on järkkynyt katkeruutesi ja jonkun huonon kokemuksesi vuoksi. Eikä minun asiani sulle kuulukaan, kuten ei sinun minulle. Voi voi, kun tietäisit ;-D
- ei kiinnosta
kokemusta on =) kirjoitti:
Voisin kirjoittaa tähän pari sanasta, mutten viitsi koska sinun mielesi on järkkynyt katkeruutesi ja jonkun huonon kokemuksesi vuoksi. Eikä minun asiani sulle kuulukaan, kuten ei sinun minulle. Voi voi, kun tietäisit ;-D
No miksi sitten aloit kirjoittamaan ollenkaan, koska asiasi ei tänne kuulu. Pidä salaisuutesi.
- alkoi huvittamaan:D
ei kiinnosta kirjoitti:
No miksi sitten aloit kirjoittamaan ollenkaan, koska asiasi ei tänne kuulu. Pidä salaisuutesi.
Tuntuu kiinnostavan ja kovasti :D
Mikä sinä olet muuten sanomaa, mitä saa kirjoittaa ja ei? Et sinä ole yhtään mitään, vain pieni ihminen päätteesi takana katkerana huutelemassa. :-D - eikö niin?
alkoi huvittamaan:D kirjoitti:
Mikä sinä olet muuten sanomaa, mitä saa kirjoittaa ja ei? Et sinä ole yhtään mitään, vain pieni ihminen päätteesi takana katkerana huutelemassa. :-DKiva, että edes minä pystyn sinua huvittamaan kaiken ikäväsi keskellä.
- <<<
alkoi huvittamaan:D kirjoitti:
Mikä sinä olet muuten sanomaa, mitä saa kirjoittaa ja ei? Et sinä ole yhtään mitään, vain pieni ihminen päätteesi takana katkerana huutelemassa. :-DNo et kai sinäkään mikään suuri ihminen ole siellä päätteesi takana. Vai?
- Heh :-D
<<< kirjoitti:
No et kai sinäkään mikään suuri ihminen ole siellä päätteesi takana. Vai?
Olenko niin väittänyt? :-D
Teet juuri sellaisia johtopäätöksiä, mitä elämänkokemusta vailla olevat tekevät. Kyllä se siitä kun karvasi kasvavat. :-D - huvittaa ;)
eikö niin? kirjoitti:
Kiva, että edes minä pystyn sinua huvittamaan kaiken ikäväsi keskellä.
Niin tosiaan teet. Kiitos ;-D
- ei se haittaa
<<< kirjoitti:
No et kai sinäkään mikään suuri ihminen ole siellä päätteesi takana. Vai?
Jotkut tuntevat itsensä niin muita suuremmaksi, että on vara sanoa toisia pieneksi.
- miksi riitelet?
ei se haittaa kirjoitti:
Jotkut tuntevat itsensä niin muita suuremmaksi, että on vara sanoa toisia pieneksi.
Oho! Onpas sulla mielenkiintoinen näkemys asiasta (pieni ihminen).
:-D - <<<
Heh :-D kirjoitti:
Olenko niin väittänyt? :-D
Teet juuri sellaisia johtopäätöksiä, mitä elämänkokemusta vailla olevat tekevät. Kyllä se siitä kun karvasi kasvavat. :-DOvat ne aika lailla kasvaneet. Partaakin kasvaa...
Aloittajalle.
Jehovantodistajissa on paljon hyvää,mutta ei se tee siitä mitään ainoaa oikeaa uskontoa/seurakuntaa.
Jehovantodistajissa on hyvää m.m. se että he eivät sorru huumeisiin.
Juuri 10min.sitten kuulin surullisen uutisen ei-jt lapsesta joka oli vain 15 vuotias ja kavereidensa kanssa oli vedellyt "kamoja" naamaansa ja henki oli lähtenyt.
Jehovan todistajat suojelevat lapsiaan mahdollisimman paljon huumeilta ja useimmiten onnistuvat siinä,päinvastoin kun valtauskonnot ja ateistit.
On totta että jehovantodistajat ovat ystävällisiä erityisesti n.s. kiinnostuneille,koska siitä saa kenttäpalvelustunteja ja uk-merkintöjä.
Raporttilomakkeessahan nämä ovat tärkeitä.
On myös totta,jos tulet kastetuksi jt:ksi vähenee sinuun kohdistuva huomio,paitsi jos erityisesti ystävystyt jonkun kanssa.Silloinhan "ihanana ihmisenä" olemisen syy ei enää ole "tuntien kalastelu" vaan aito rakkaus ja kiinnostus,ystävyys sinua kohtaan.
Mutta aito ystävyys ja kiinnostus sinua kohtaan on mahdollista myös muissa yhteisöissä.
Mutta onko aidon kiinnostuksen ja ystävyyden ehtona vain kuuluminen "meihin"?
Onko se todellista ystävyyttä jos mielipiteesi muuttuvat ja ystäväsi heittävät sinut yli laidan?
Näinhän jt:t tekevät monelle entiselle jehovantodistajalle.
Mutta olen samaa mieltä,niinkuin monet:kaikki eivät jt:ssakaan heittäydy jääkylmäksi vaan yhteydenpito säilyy,vaikka se ei olisikaan niin tiivistä kuin ennen.
Mutta silloin asianosaisen entisen jt:n on myös kunnioitettava jt:n mielipidettä ja kohdeltava häntä ja hänen mielipiteitään kunnioittavasti.
Provosoiminen jehovantodistajaa jättämään uskontonsa ei ole rakkaudellista jos kerran jt on uskontoonsa tyytyväinen.
Maailma on täynnä epätäydellisen ihmisen virhearviointeja.Myös kaiken tietävät kriitikot joutuvat aika ajoin kokemaan oman raadollisuutensa,viimeistään silloin kun syövät viimeisen puuronsa ja se hetki tulee kaikkien eteen.
Oletko silloin ateisti vai luottamuksen Jumalaan ja Hänen Poikaansa laittava on jokaisen oma asia,mutta kukin sitten kärsikööt nahoissaan jos on tullut tehtyä väärä valinta.- - § -
"m.naat" >> Mutta olen samaa mieltä,niinkuin monet:kaikki eivät jt:ssakaan heittäydy jääkylmäksi vaan yhteydenpito säilyy,vaikka se ei olisikaan niin tiivistä kuin ennen.
Tämä ei kuitenkaan muuta Vartiotorniseuran sanktioiden alaista karttamisdirektiiviä ja sen todelista luonnetta.
Kyseessä on rikotuin Järjestön sanktioiden alainen direktiivi ( joka osaltaan osoittaa sen epäinhimillisyyden ), joskin sitä rikkovat tekevät sen useinkin huonolla omallatunnolla, inhimillisyys vs. Järjestön ehdoton vaatimus. Kanssakäymisissä ei voi olla normaalisti ja vapaasti, vaan tuota direktiviä rikkovilla se tapahtuu kuin kieltolain alaisena salaisena toimintana. Sen yllä on jatkuvasti uhka : Karta tai tule kartetuksi.
>> Provosoiminen jehovantodistajaa jättämään uskontonsa ei ole rakkaudellista jos kerran jt on uskontoonsa tyytyväinen.
Tästä olen samaa mieltä ja se mitä olen seurannut kansainvälisiäkin foorumeita, niin sellainen toiminta entisten todistajien taholta on marginaalista.
Jokainen on itse vastuussa miten reagoi ja mitä tekee samallaan informaatiolla.
Kritiikin kärki kohdistuu Järjestöön, sen historiaan, oppihistoriaan ja kyseenalaisiin menettelytapoihin, ei rivijulistajiin. Tämä ei toki tarkoita etteikö Surassa ja sen tulkinnoissa olisi myös hyviä asioita.
- http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558891
- http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558239
>> Oletko silloin ateisti vai luottamuksen Jumalaan ja Hänen Poikaansa laittava on jokaisen oma asia,mutta kukin sitten kärsikööt nahoissaan jos on tullut tehtyä väärä valinta.
Tunnustetaan yksilön valinnanvapauden oikeus ja samalla jo heitetään sitä eri tavoin käyttävien niskaan tulikiveä.
Tuossa taasen tulee puolestaan esille sellaista valitettavan monille intouskoville olevaa tyypillistä vastenmielistä syyttävää ja syyttelevää uhkahenkisyytä. Tekevät karhunpalveluksen omalle asialleen. Ei ihme miten monet tulevat sellaisille allergisiksi, alkaen jopa tuntemaan syvää inhoa uskovia ja uskontoja kohtaan.
- Ei jt...
Viimeinen kappaleesi on sinun mielipiteesi ja niinkuin kirjoitit ja m.naat kirjoitti.
Et voi sille tosiasialle mitään:kerran olet sinäkin vastaamassa sanoistasi ja teoistasi.Vaikka kuinka kirjoittelisit vastaan
Se on yhtä varma asia kuin kuolema.Sinäkin syöt vielä kerran viimeisen puurosi.D.Vai aiotko hillua näillä palstoilla iänkaiken?Tokkopa.- - § -
"Ei jt..."
>> Et voi sille tosiasialle mitään:kerran olet sinäkin vastaamassa sanoistasi ja teoistasi.Vaikka kuinka kirjoittelisit vastaan
Se on yhtä varma asia kuin kuolema.Sinäkin syöt vielä kerran viimeisen puurosi.D
Mahtaneeko tässä olla jälleen kerran kyse niistä n. 99,9% kristittyjä jotka tuomaroistevat lähimäisiään ja toinen toisiaan kirjotuksia eri avoin tulkitsevia tuhoon, Jumalan ikuiseen helvetin tulen kidutukseen?
Ilmeisesti tämä on sitä intouskovien oppimaa kristillistä ja esimerkillistä tosi rakkauta.
Viimemainitun suhteen ei mitään uutta taivaan alla, eikä "arvomaailma" ole edelleenkään muttunut. Aina vain toistuu se tosiasia miten uskonnot ovat vihan ja väkivallan lietsojia muodossa tai toisessa, henkisen tai fyysisen. Ei sitten tule hämmästellä miten osa menettään henkilökohtaisen uskonsakin näitä ja näiden jäsenien toimintaa, sekä hengen tuotoksia tarkaillessaan:
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiretket
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmikymmenvuotinen_sota
-
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455140Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1221635Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151459Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501386- 141195
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4110081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?28799