ihastunut toiseen..

nainen -83

Olen seurustellut nykyisen ulkomaalaisen poikakaverini kanssa 2 vuotta. Meillä on ollut hyviä ja huonoja hetkiä, mutta kunnioitus ja ystävyys on säilynyt - olemme toistemme parhaat kaverit. Hän on erittäin rakastunut minuun, mutta itse olen tullut kriisi vaiheeseen. Olen nimittäin palavasti ihastunut toiseen, enkä pysty paljoa muuta miettimään... Olen pohdiskellut olisiko sittenkin vain helpompi ottaa mies samasta kulttuurista (tämä toinen on suomalainen) ja myös lähempänä omaa ikääni. Toisaalta kun olen miettinyt edellisiä suhteitani suomalaisten miesten kanssa, niin tämä nykyinen pähittää kaikki helposti, sillä nykyiseltä kumppaniltani saan rakkautta, kunnioitusta, jännitystä ja kaikkea mitä parisuhteessa yleensä tarvitaan. En ymmärrä miten ihastukseni voi sotkea pääni niin täysin että olen alkanut harkitsemaan eroa. Tunnen huonoa omaatuntoa myöskin.

Kysymys kuuluukin, mistä tietää kannattaako suhteeseen jäädä vai "kokeilla" vielä vähän muita suhteita? Järellä ajateltuna nykyisestä suhteesta ei kannattaisi missään nimessä lähteä, mutta toisaalta jos en lähde, niin voi olla että tulevaisuudessa tulee tehtyä virheitä tai mietittyä että olis pitänyt kuitenkin vielä etsiä "sitä oikeaa" miestä. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Jos alan ehdottelemaan eroa, niin tappelu siitä syntyy ja tulen loukkaamaan pahasti poikakaveriani.

1

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihastumisia tulee ja menee. Pitkässä suhteessa näin käy väistämättä. Mutta on eri asia ajatella ja tuntea, kuin oikeasti tehdä jotain. Rakastaminen on tahdon asia. Sinulla on henkilökohtainen kriisi menossa, kenties ikä liittyy asiaan? Kannattaa miettiä kahdesti jos nykyinen suhteesi on hyvä, kannattaako rikkoa kaikki. Kriisejä tulee ja menee.

Laita aikaraja, esimerkiksi vuosi. Jos vielä sittenkin olet yhtä palavan ihastunut, sitten saattaa olla aiheellista miettiä nykyisen suhteen tila uudelleen. Todennäköisemmin tosin mietit tuolloin mitä oikein näit ihastuksessasi ja olet onnellinen ettet rikkonut suhdettasi moisen takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe