Ovatko autoilijat tavallista vanhoillisempia ihmisiä?

Vastarintaliike

Turvavyöpakkoa vastustettiin (osa ei uskoa vieläkään)
- turvavyön piti olla hengenvaarallinen, koska se kulkee kaulan vierestä

Katalysaattoripakkoa vastustettiin henkeen ja vereen:
- katalysaattorin piti pilata autot ja viedä tehot
- katalysaattorin piti olla kallis vikapommi

Lyijyttömiä polttoaineita vastustettiin:
- lyijyttömän polttoaineen piti lyhentään autojen ikää roimasti

E10-bensiiniäkin vastustettiin
- etanolin piti tehdä selvää suomalaisista autoista

No, digi-tv:täkin vastustettiin:
- digi-tv:n piti huonontaa tv-kuvaa
- digi-tv:n ei pitänyt edes näkyä mökeillä
- oli sula mahdottomuus, että miljoonaan talouteen pitäisi hankkia moinen boksi
- digibokseja ei edes pitänyt riittää kaikille

VAAN KUINKAS KÄVIKÄÄN!!!

Varmaan sama juttu nähdään nasta- ja polttomoottoriautokiellon kanssa.

9

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+10

      Varmaan sama mussutus alkolukon ja tieveron kanssa.

    • vttustanaprkele

      minkälaisessa maassa kaikki valtion määräykset menevät läpi kansan vastustuksesta huolimatta?
      Vastaus: diktatuurissa.
      Päätelmä: Suomi on diktatuurivaltio ja liikenneministerin puheet varsinkin muistuttavat hyvin paljon diktaattorin puheita.
      Minä en käytä alkoholia ollenkaan joten alkolukko olisi huutava vääryys minua vastaan, aivan turha kustannus sekä vaiva.
      Ja vieläkö tievero pitäisi kaikkien muiden verojen lisäksi saada tähän maahan? Eikö ole vielä köyhyyttä tarpeeksi tässä maassa ja euroopan huonoimpien palkkojen ostovoima tarpeeksi heikko kun verot ja hinnat ovat huipussaan??!!

    • ^^^^^^^^^^^^^^

      "Katalysaattoripakkoa vastustettiin henkeen ja vereen:
      - katalysaattorin piti pilata autot ja viedä tehot
      - katalysaattorin piti olla kallis vikapommi"
      Tukkeutuessaan se todellakin vie auton tehot ja sen uusiminen maksaa.

      "Lyijyttömiä polttoaineita vastustettiin:
      - lyijyttömän polttoaineen piti lyhentään autojen ikää roimasti"
      Tuskin kukaan on väittänyt sen lyhentävän auton ikää, mutta venttiilien ja seetien ikää se lyhensi kummasti, ennen kuin autonvalmistajat vaihtoivat parempiin materiaaleihin.
      Tosin esim. amerikassa katalysaattorit ja lyijytön bensa oli arkipäivää jo 70-luvun puolivälissä. Suomessa noi tuli käyttöön 89-luvun loppupuolella.

      "E10-bensiiniäkin vastustettiin
      - etanolin piti tehdä selvää suomalaisista autoista"

      Itse vastustan E10 bensiiniä suuremman kulutuksen johdosta.

      • Kylä koneet kestää

        ""Lyijyttömiä polttoaineita vastustettiin:
        - lyijyttömän polttoaineen piti lyhentään autojen ikää roimasti"
        Tuskin kukaan on väittänyt sen lyhentävän auton ikää, mutta venttiilien ja seetien ikää se lyhensi kummasti, ennen kuin autonvalmistajat vaihtoivat parempiin materiaaleihin."

        Esim Toyota Corollaan käy lyijytön bensa eka mallista lähtien vm 69 tjsp (alukansi seetirenkailla). Toisaalta esim Ford käytti vielä 80-luvulla rautakantisia moottoreita, mitkä eivät kestä lyijytöntä. Tosin voi Fordin kansiin laitattaa seetirenkaat moottorikoneistamossa...


    • 87k

      Mutta kun SUOMIN LAKI pakottaa käyttämään talvirenkaita kolme kuukautta vuodessa, ja useassa autossa ne talvirenkaat on NASTARENKAAT.

      Eli jos tulisi nastarengaskielto, tulisi tulla noin 6 vuoden "siirtymäaika" että nastarenkaat poistuu luonnollisesti, tai sallia kesäkumien käyttö myös näinä mystisenä kolmea kuukautena

    • Ääliö umpijuntti

      Katsos kun minulle ei kukaan tule sanomaan miten pitää olla ja elää! Ja jos tulee niin en tottele, tai siis tottelen mutta vastustan äänekkäästi, tai siis ehkä kirjoitan nerokkaan kirjoituksen nettiin, tai en ehkä nerokkaan mutta ainakin leimaan Suomen samanlaiseksi kuin Pohjois-Korea ja Natsi-Saksa, ja tietysti rutisen myös veroista ja poliisin mielivallasta, enkä anna siitä mielivallasta yhtään esimerkkiä. Siitäs saavat!

    • Tojo-Köle

      Hyvällä vai Pahalla?

      -tämän valtion tapa lienee jälkimmäinen ja pahenemaan päin.

      -hallitus tekee salaisia päätöksiä, kansantaloudelle ja ympäristölle
      tehdään päätöksiä, jotta mahdollisimman paljon uutta tavaraa
      pitäisi ostaa ja vanhaa roudata kaatopaikoille.

      Esim. auto on Suomessa niin kallis hankita, että on törkeästä
      petoksesta kysymys, kun diesel-autoilun veroja muutetaan
      näin nopeaan tahtiin äärilaidasta toiselle.... mutta arkadianmäen
      petoksen tekijöitä ei tuomita. -edes Wallinia, vaikka jäi kiinni!

      • 15+10

        Jäikö Wallin kiinni diesel-verosta?


      • The Köle
        15+10 kirjoitti:

        Jäikö Wallin kiinni diesel-verosta?

        -arvasin, että joku VALOPÄÄ vastaa näin :-)

        -ei jäänyt Wallin kiinni juuri D-vero päätöksistä, mutta käy
        hyvänä esimerkkinä, eräästä toisesta päätöksestä,
        että eduskunnassa saa tehdä vaikka kuinka pahoja petoksia,
        saamatta eduskunnan "hyväveli"-seuralta rangaistusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe