työpaikan autosta riesaa vaan..

puhheki

minulla on ollut vuosia käytössä työsuhde auto ja pomo on antanut luvan pitää autoa omassa pihassa katoksessa.meidän pääkallopaikalle on 2-kilsaa niin ei ole tarvinut aamulla ja päivällä töiden päätyttä minun kävellä edestakasin.nyt taas kelkka kääntyi.pomo soitti auto pääpaikalle ja takasi kun työpäivä päättyy.eli minulle itselle tulee tästä ylimääräistä vaivaa.joudun myös aamulla hoitaan lapsen kouluun,se kävi kätevästi autolla.omaa autoa minulla ei ole.no sitten otin ukoltani auton láinaan,pomoni soitteli perään että firman autoa käytetään.suutui ja sanoin että se hankaloittaa minun elämääni.eestaas kävelyä.pomo tuumasi vaan että ei se hänen ongelmansa ole.olen täysin vittuuntunut tollaseen tyyppiin.voiko se pakottaa ajaan firman autolla jos siitä on minulle vaan vaivaa.v-mainen tyyppi.

17

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 87k

      Itsekin olen ajanut kuorma-autolla noin puoli miljoonaa kilometriä, vajaassa neljässä vuodessa.

      Itselleni ei ole tullut koskaan mieleenkään, että pitäisin työautoa omalla pihalla.

      Ja eikös yleensä työmatka kuljeta sinne työpaikalle omilla keinoin.

      Eräs Raisiolainen kuljetusliike muuten harrasti tota, että antoi kuljettajien pitää työautojaan heidän omilla pihoillaan, no minäpä vähän vinkkasin verottajalle, ja kun arvata saattaa, autot eivät olleet TYÖDUHDEAUTOJA, niin tuli kivat mätkyt kaikill viidelle sankarille.

      Nyt on autot nätissä rivissä leipomon pihalla, kun ei sillä pomolla mitään omaa varikkoakaan ole.

      Mutta ei sulla mitään ongelmaa ole, nyt vaan hankit oman auton, ja se sun työauto ei ole enää sitten mikään työsuhdeauto, vaan ihan normaali työauto

      • qwertolk

        ei onnistu pual miljoojaa pullakuskina kun se ei onnistu keltään neljässä vuodessa.
        200 kertaa 650km=130000km vuodessa 4vuotta 130000km=520000km
        huom: ei purkua ei lastausta pelkkää ajoa.
        ps. työautoa voi pitää hyvin kotona koska työsopimuksen pitää sisältää auton kotipaikka ja sehän voi olla vaikka kotipiha


      • Ittumitäaskaa
        qwertolk kirjoitti:

        ei onnistu pual miljoojaa pullakuskina kun se ei onnistu keltään neljässä vuodessa.
        200 kertaa 650km=130000km vuodessa 4vuotta 130000km=520000km
        huom: ei purkua ei lastausta pelkkää ajoa.
        ps. työautoa voi pitää hyvin kotona koska työsopimuksen pitää sisältää auton kotipaikka ja sehän voi olla vaikka kotipiha

        Mä tykkään kanssa että taitaa Kiki nyt hiukka liioitella. Toistasataa tonnia vuodessa jakeluajoa. Tietysti sillä sprintterillä matkanteko on aika joutuisaa verrattuna pullakaappiin saati 26-tonniseen.
        Kiki on todennäköisesti duunipaikalla lempinimeltään Google. Niitä löytyy joka työpaikalta, tietää kaikesta kaiken, pikkunäppärää nice-to-know-tietoa jolla ei työnteossa ole mitään merkitystä. Ja mikä hauskinta, sitä jaetaan työkaverille esson baarissa yllinkyllin vaikkei kuulijaa kiinnosta paskan vertaa.


      • 87k
        Ittumitäaskaa kirjoitti:

        Mä tykkään kanssa että taitaa Kiki nyt hiukka liioitella. Toistasataa tonnia vuodessa jakeluajoa. Tietysti sillä sprintterillä matkanteko on aika joutuisaa verrattuna pullakaappiin saati 26-tonniseen.
        Kiki on todennäköisesti duunipaikalla lempinimeltään Google. Niitä löytyy joka työpaikalta, tietää kaikesta kaiken, pikkunäppärää nice-to-know-tietoa jolla ei työnteossa ole mitään merkitystä. Ja mikä hauskinta, sitä jaetaan työkaverille esson baarissa yllinkyllin vaikkei kuulijaa kiinnosta paskan vertaa.

        Kato kun KAIKKI ei aja semmosta lenkkiä että on päivässä joku kymmen paikkaa, ja yhdessä paikassa nysvätään puol tuntia, ja paiskotaan lavoja töydessä raivossa, ja leikitään että pumppukärryt on skeittilauta, ja näppäillä omaa "hienoa" käsitietokonetta oikein näyttävästi.

        Ei on sitä muutakin hommaa, usko pois :)

        Ja itse ajan mielummin 15 tonnisella kuin jollain Crafterilla tai henkilöautolla, kummaa?

        Mutta oli miten oli, niin ei mulla ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisin TYÖautoa kotipihallani, vaikka ei sillä ajakaan muut kuin minä.

        Muista myös kun ajat niitä lavoja, niin se on TOOOOSI siisti temppu, että seiso perälaudulla silloin kun alat laittamaan sitä kaukosäätimestä kiinni, ja hyppää sitten pois, se on TOOOOSI siistiä, ja sulla on pakko olla TOOOSI rikas isäntä koska on varaa perälaudan kaukosäätiimeen.

        Ja sitten kun pääse sen puolen tunnin purun jälkeen ajamaan, niin muista roikuttaa toista kättä ulkona ikkunasta, että varmana kaikki huomaa että sulla on automaattivaiheinen auto, koska automaattihan on TOOOOSI hieno varuste, ei sitä ole kellään muulla (itse en ole tosin koskaan ajanut manuaalivaihteista Atecoa, Sprinteriä, Craftereia, Mannia tai Vitoa... oikeastaan ainut käsivaihteinen jakoauto mitä olen ajanut on ollut Fiat Ducato)


      • Voehyvveepäevvee
        87k kirjoitti:

        Kato kun KAIKKI ei aja semmosta lenkkiä että on päivässä joku kymmen paikkaa, ja yhdessä paikassa nysvätään puol tuntia, ja paiskotaan lavoja töydessä raivossa, ja leikitään että pumppukärryt on skeittilauta, ja näppäillä omaa "hienoa" käsitietokonetta oikein näyttävästi.

        Ei on sitä muutakin hommaa, usko pois :)

        Ja itse ajan mielummin 15 tonnisella kuin jollain Crafterilla tai henkilöautolla, kummaa?

        Mutta oli miten oli, niin ei mulla ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisin TYÖautoa kotipihallani, vaikka ei sillä ajakaan muut kuin minä.

        Muista myös kun ajat niitä lavoja, niin se on TOOOOSI siisti temppu, että seiso perälaudulla silloin kun alat laittamaan sitä kaukosäätimestä kiinni, ja hyppää sitten pois, se on TOOOOSI siistiä, ja sulla on pakko olla TOOOSI rikas isäntä koska on varaa perälaudan kaukosäätiimeen.

        Ja sitten kun pääse sen puolen tunnin purun jälkeen ajamaan, niin muista roikuttaa toista kättä ulkona ikkunasta, että varmana kaikki huomaa että sulla on automaattivaiheinen auto, koska automaattihan on TOOOOSI hieno varuste, ei sitä ole kellään muulla (itse en ole tosin koskaan ajanut manuaalivaihteista Atecoa, Sprinteriä, Craftereia, Mannia tai Vitoa... oikeastaan ainut käsivaihteinen jakoauto mitä olen ajanut on ollut Fiat Ducato)

        Mitä ihmettä se Kookle nyt selittää?


      • yks puuttuu
        87k kirjoitti:

        Kato kun KAIKKI ei aja semmosta lenkkiä että on päivässä joku kymmen paikkaa, ja yhdessä paikassa nysvätään puol tuntia, ja paiskotaan lavoja töydessä raivossa, ja leikitään että pumppukärryt on skeittilauta, ja näppäillä omaa "hienoa" käsitietokonetta oikein näyttävästi.

        Ei on sitä muutakin hommaa, usko pois :)

        Ja itse ajan mielummin 15 tonnisella kuin jollain Crafterilla tai henkilöautolla, kummaa?

        Mutta oli miten oli, niin ei mulla ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisin TYÖautoa kotipihallani, vaikka ei sillä ajakaan muut kuin minä.

        Muista myös kun ajat niitä lavoja, niin se on TOOOOSI siisti temppu, että seiso perälaudulla silloin kun alat laittamaan sitä kaukosäätimestä kiinni, ja hyppää sitten pois, se on TOOOOSI siistiä, ja sulla on pakko olla TOOOSI rikas isäntä koska on varaa perälaudan kaukosäätiimeen.

        Ja sitten kun pääse sen puolen tunnin purun jälkeen ajamaan, niin muista roikuttaa toista kättä ulkona ikkunasta, että varmana kaikki huomaa että sulla on automaattivaiheinen auto, koska automaattihan on TOOOOSI hieno varuste, ei sitä ole kellään muulla (itse en ole tosin koskaan ajanut manuaalivaihteista Atecoa, Sprinteriä, Craftereia, Mannia tai Vitoa... oikeastaan ainut käsivaihteinen jakoauto mitä olen ajanut on ollut Fiat Ducato)

        Yks asia unohohtus, meinaan se on kans toooosi siisti juttu veivata niitä ilmasäätöisiä jousua ylösalas siinä lastauslaiturilla, ku ei meinaa millää löytyy sitä sopivaa korkeutta, koska sehän on niiiiiin hienoa että autossa on semmonen säätö, semmost ku ei iha jokapojal ookkkaa


    • mietovaivakeva

      Tästä oikeaoppisten välimerkkien ja yhdyssanojen ilotulituksesta päätellen kannattaisi kulkea sinne kebabravintolaan bussilla.

    • Pom-pom-pompi.

      Oliskohan kyseessä paljon puhuttu johtamistaito - pompotus. Varmaan pomosi tarvii palkkion, muutaman donan.

    • jokumuu.

      Firman autoa säilytetään firman pihalla ja työajot ajetaan sillä, työpaikalle mennään millä mennään. Mikäs tässä nyt ongelma on?

      Tuskin se varsinaisesti pomoasi tai firmaa ahdistaa jos ajat firman autolla kaksi kilometriä kotiin, mutta verottajaa se kiinnostaa. Siksipä työnantajasi täytyy tehdä sinulle selväksi ettei verottaja salli firman auton käyttöä omiin kulkemisiin.

    • aja omalla

      Tuossahan oli kyse,jotta ensin pomo kielsi ja nyt määrää muka ajaan kotiin työautolla.Siihen ei muuten pomo voi sanoa mitään millä ajaa kotimatkat.Sano pomolle en aja ja sillä selvä.Työmatkat ei ole työaikaa vaikka tapaturman sattuessa niin katsotaankin.

    • kuntoilua.

      Ite en kahta kilsaa varten autoa käynnistäisi. (kävellen ja fillarilla)
      Ai niin se mukula. Paljonko koululle on matkaa?

      • kuntoilua.

        Niin ja mitä ihmeen vaivaa siitä on, että työaikana ajaa työajoja firaman autolla???!!! Omallako ne pitäis ajaa?


    • dukukduudkuduukuduu

      Pomo ei voi määrätä millä ajat vapaa-ajallasi.
      Aja vaikka polkuautolla, ei oo pomolla vastaan sanomista

    • Autoetu?

      Jos ajelet virman autolla kotiisi ja töihin, niin kyseessä on verotettava etu.

    • f89g8p0j0iniuo

      ei se työmatkan tapaturmavakuutus varmaankaan korvaa kolaritapauksissa, ne varmaan menee auton pakollisesta liikennevakuutuksesta ja mahdollisista autovakuutuksista vai kuinka?

    • ....................

      Jos kyseessä on AUTOETU, eli työsuhdeauto josta edusta maksat veroa niin silloin se on omassa vapaassa käytössäsi eikä sitä tarvitse säilyttää firman tiloissa.

      Jos se on VEROVAPAAna hankittu auto firman työajoja varten, niin sillä ei saa ajaa kilometriäkään muuta ajoa.

    • hyvä tyhmä

      saat abdoolit..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe