minulla on ollut vuosia käytössä työsuhde auto ja pomo on antanut luvan pitää autoa omassa pihassa katoksessa.meidän pääkallopaikalle on 2-kilsaa niin ei ole tarvinut aamulla ja päivällä töiden päätyttä minun kävellä edestakasin.nyt taas kelkka kääntyi.pomo soitti auto pääpaikalle ja takasi kun työpäivä päättyy.eli minulle itselle tulee tästä ylimääräistä vaivaa.joudun myös aamulla hoitaan lapsen kouluun,se kävi kätevästi autolla.omaa autoa minulla ei ole.no sitten otin ukoltani auton láinaan,pomoni soitteli perään että firman autoa käytetään.suutui ja sanoin että se hankaloittaa minun elämääni.eestaas kävelyä.pomo tuumasi vaan että ei se hänen ongelmansa ole.olen täysin vittuuntunut tollaseen tyyppiin.voiko se pakottaa ajaan firman autolla jos siitä on minulle vaan vaivaa.v-mainen tyyppi.
työpaikan autosta riesaa vaan..
17
613
Vastaukset
- 87k
Itsekin olen ajanut kuorma-autolla noin puoli miljoonaa kilometriä, vajaassa neljässä vuodessa.
Itselleni ei ole tullut koskaan mieleenkään, että pitäisin työautoa omalla pihalla.
Ja eikös yleensä työmatka kuljeta sinne työpaikalle omilla keinoin.
Eräs Raisiolainen kuljetusliike muuten harrasti tota, että antoi kuljettajien pitää työautojaan heidän omilla pihoillaan, no minäpä vähän vinkkasin verottajalle, ja kun arvata saattaa, autot eivät olleet TYÖDUHDEAUTOJA, niin tuli kivat mätkyt kaikill viidelle sankarille.
Nyt on autot nätissä rivissä leipomon pihalla, kun ei sillä pomolla mitään omaa varikkoakaan ole.
Mutta ei sulla mitään ongelmaa ole, nyt vaan hankit oman auton, ja se sun työauto ei ole enää sitten mikään työsuhdeauto, vaan ihan normaali työauto- qwertolk
ei onnistu pual miljoojaa pullakuskina kun se ei onnistu keltään neljässä vuodessa.
200 kertaa 650km=130000km vuodessa 4vuotta 130000km=520000km
huom: ei purkua ei lastausta pelkkää ajoa.
ps. työautoa voi pitää hyvin kotona koska työsopimuksen pitää sisältää auton kotipaikka ja sehän voi olla vaikka kotipiha - Ittumitäaskaa
qwertolk kirjoitti:
ei onnistu pual miljoojaa pullakuskina kun se ei onnistu keltään neljässä vuodessa.
200 kertaa 650km=130000km vuodessa 4vuotta 130000km=520000km
huom: ei purkua ei lastausta pelkkää ajoa.
ps. työautoa voi pitää hyvin kotona koska työsopimuksen pitää sisältää auton kotipaikka ja sehän voi olla vaikka kotipihaMä tykkään kanssa että taitaa Kiki nyt hiukka liioitella. Toistasataa tonnia vuodessa jakeluajoa. Tietysti sillä sprintterillä matkanteko on aika joutuisaa verrattuna pullakaappiin saati 26-tonniseen.
Kiki on todennäköisesti duunipaikalla lempinimeltään Google. Niitä löytyy joka työpaikalta, tietää kaikesta kaiken, pikkunäppärää nice-to-know-tietoa jolla ei työnteossa ole mitään merkitystä. Ja mikä hauskinta, sitä jaetaan työkaverille esson baarissa yllinkyllin vaikkei kuulijaa kiinnosta paskan vertaa. - 87k
Ittumitäaskaa kirjoitti:
Mä tykkään kanssa että taitaa Kiki nyt hiukka liioitella. Toistasataa tonnia vuodessa jakeluajoa. Tietysti sillä sprintterillä matkanteko on aika joutuisaa verrattuna pullakaappiin saati 26-tonniseen.
Kiki on todennäköisesti duunipaikalla lempinimeltään Google. Niitä löytyy joka työpaikalta, tietää kaikesta kaiken, pikkunäppärää nice-to-know-tietoa jolla ei työnteossa ole mitään merkitystä. Ja mikä hauskinta, sitä jaetaan työkaverille esson baarissa yllinkyllin vaikkei kuulijaa kiinnosta paskan vertaa.Kato kun KAIKKI ei aja semmosta lenkkiä että on päivässä joku kymmen paikkaa, ja yhdessä paikassa nysvätään puol tuntia, ja paiskotaan lavoja töydessä raivossa, ja leikitään että pumppukärryt on skeittilauta, ja näppäillä omaa "hienoa" käsitietokonetta oikein näyttävästi.
Ei on sitä muutakin hommaa, usko pois :)
Ja itse ajan mielummin 15 tonnisella kuin jollain Crafterilla tai henkilöautolla, kummaa?
Mutta oli miten oli, niin ei mulla ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisin TYÖautoa kotipihallani, vaikka ei sillä ajakaan muut kuin minä.
Muista myös kun ajat niitä lavoja, niin se on TOOOOSI siisti temppu, että seiso perälaudulla silloin kun alat laittamaan sitä kaukosäätimestä kiinni, ja hyppää sitten pois, se on TOOOOSI siistiä, ja sulla on pakko olla TOOOSI rikas isäntä koska on varaa perälaudan kaukosäätiimeen.
Ja sitten kun pääse sen puolen tunnin purun jälkeen ajamaan, niin muista roikuttaa toista kättä ulkona ikkunasta, että varmana kaikki huomaa että sulla on automaattivaiheinen auto, koska automaattihan on TOOOOSI hieno varuste, ei sitä ole kellään muulla (itse en ole tosin koskaan ajanut manuaalivaihteista Atecoa, Sprinteriä, Craftereia, Mannia tai Vitoa... oikeastaan ainut käsivaihteinen jakoauto mitä olen ajanut on ollut Fiat Ducato) - Voehyvveepäevvee
87k kirjoitti:
Kato kun KAIKKI ei aja semmosta lenkkiä että on päivässä joku kymmen paikkaa, ja yhdessä paikassa nysvätään puol tuntia, ja paiskotaan lavoja töydessä raivossa, ja leikitään että pumppukärryt on skeittilauta, ja näppäillä omaa "hienoa" käsitietokonetta oikein näyttävästi.
Ei on sitä muutakin hommaa, usko pois :)
Ja itse ajan mielummin 15 tonnisella kuin jollain Crafterilla tai henkilöautolla, kummaa?
Mutta oli miten oli, niin ei mulla ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisin TYÖautoa kotipihallani, vaikka ei sillä ajakaan muut kuin minä.
Muista myös kun ajat niitä lavoja, niin se on TOOOOSI siisti temppu, että seiso perälaudulla silloin kun alat laittamaan sitä kaukosäätimestä kiinni, ja hyppää sitten pois, se on TOOOOSI siistiä, ja sulla on pakko olla TOOOSI rikas isäntä koska on varaa perälaudan kaukosäätiimeen.
Ja sitten kun pääse sen puolen tunnin purun jälkeen ajamaan, niin muista roikuttaa toista kättä ulkona ikkunasta, että varmana kaikki huomaa että sulla on automaattivaiheinen auto, koska automaattihan on TOOOOSI hieno varuste, ei sitä ole kellään muulla (itse en ole tosin koskaan ajanut manuaalivaihteista Atecoa, Sprinteriä, Craftereia, Mannia tai Vitoa... oikeastaan ainut käsivaihteinen jakoauto mitä olen ajanut on ollut Fiat Ducato)Mitä ihmettä se Kookle nyt selittää?
- yks puuttuu
87k kirjoitti:
Kato kun KAIKKI ei aja semmosta lenkkiä että on päivässä joku kymmen paikkaa, ja yhdessä paikassa nysvätään puol tuntia, ja paiskotaan lavoja töydessä raivossa, ja leikitään että pumppukärryt on skeittilauta, ja näppäillä omaa "hienoa" käsitietokonetta oikein näyttävästi.
Ei on sitä muutakin hommaa, usko pois :)
Ja itse ajan mielummin 15 tonnisella kuin jollain Crafterilla tai henkilöautolla, kummaa?
Mutta oli miten oli, niin ei mulla ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisin TYÖautoa kotipihallani, vaikka ei sillä ajakaan muut kuin minä.
Muista myös kun ajat niitä lavoja, niin se on TOOOOSI siisti temppu, että seiso perälaudulla silloin kun alat laittamaan sitä kaukosäätimestä kiinni, ja hyppää sitten pois, se on TOOOOSI siistiä, ja sulla on pakko olla TOOOSI rikas isäntä koska on varaa perälaudan kaukosäätiimeen.
Ja sitten kun pääse sen puolen tunnin purun jälkeen ajamaan, niin muista roikuttaa toista kättä ulkona ikkunasta, että varmana kaikki huomaa että sulla on automaattivaiheinen auto, koska automaattihan on TOOOOSI hieno varuste, ei sitä ole kellään muulla (itse en ole tosin koskaan ajanut manuaalivaihteista Atecoa, Sprinteriä, Craftereia, Mannia tai Vitoa... oikeastaan ainut käsivaihteinen jakoauto mitä olen ajanut on ollut Fiat Ducato)Yks asia unohohtus, meinaan se on kans toooosi siisti juttu veivata niitä ilmasäätöisiä jousua ylösalas siinä lastauslaiturilla, ku ei meinaa millää löytyy sitä sopivaa korkeutta, koska sehän on niiiiiin hienoa että autossa on semmonen säätö, semmost ku ei iha jokapojal ookkkaa
- mietovaivakeva
Tästä oikeaoppisten välimerkkien ja yhdyssanojen ilotulituksesta päätellen kannattaisi kulkea sinne kebabravintolaan bussilla.
- Pom-pom-pompi.
Oliskohan kyseessä paljon puhuttu johtamistaito - pompotus. Varmaan pomosi tarvii palkkion, muutaman donan.
- jokumuu.
Firman autoa säilytetään firman pihalla ja työajot ajetaan sillä, työpaikalle mennään millä mennään. Mikäs tässä nyt ongelma on?
Tuskin se varsinaisesti pomoasi tai firmaa ahdistaa jos ajat firman autolla kaksi kilometriä kotiin, mutta verottajaa se kiinnostaa. Siksipä työnantajasi täytyy tehdä sinulle selväksi ettei verottaja salli firman auton käyttöä omiin kulkemisiin. - aja omalla
Tuossahan oli kyse,jotta ensin pomo kielsi ja nyt määrää muka ajaan kotiin työautolla.Siihen ei muuten pomo voi sanoa mitään millä ajaa kotimatkat.Sano pomolle en aja ja sillä selvä.Työmatkat ei ole työaikaa vaikka tapaturman sattuessa niin katsotaankin.
- kuntoilua.
Ite en kahta kilsaa varten autoa käynnistäisi. (kävellen ja fillarilla)
Ai niin se mukula. Paljonko koululle on matkaa?- kuntoilua.
Niin ja mitä ihmeen vaivaa siitä on, että työaikana ajaa työajoja firaman autolla???!!! Omallako ne pitäis ajaa?
- dukukduudkuduukuduu
Pomo ei voi määrätä millä ajat vapaa-ajallasi.
Aja vaikka polkuautolla, ei oo pomolla vastaan sanomista - Autoetu?
Jos ajelet virman autolla kotiisi ja töihin, niin kyseessä on verotettava etu.
- f89g8p0j0iniuo
ei se työmatkan tapaturmavakuutus varmaankaan korvaa kolaritapauksissa, ne varmaan menee auton pakollisesta liikennevakuutuksesta ja mahdollisista autovakuutuksista vai kuinka?
- ....................
Jos kyseessä on AUTOETU, eli työsuhdeauto josta edusta maksat veroa niin silloin se on omassa vapaassa käytössäsi eikä sitä tarvitse säilyttää firman tiloissa.
Jos se on VEROVAPAAna hankittu auto firman työajoja varten, niin sillä ei saa ajaa kilometriäkään muuta ajoa. - hyvä tyhmä
saat abdoolit..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483