Mies muissa maailmoissa

dnkand

Tapasin 2,5 vuotta sitten ihanan miehen, muutimme yhteen. Aluksi mies oli mitä huomaavaisin ja rakastavaisin. Vähitellen hän vaipui omiin maailmohinsa...
Yritän aina kysyä miten päivä on mennyt yms. small talkia. Mies vastaa, mutta ei koskaan kysy miten minulla on mennyt. Ei katso kohti ja harvoin aloittaa keskustelua. Esim. minun täytyy aina sanoa hyvää yötä, hän ei sitä sano, vastaa kyllä takaisin.
Hän ei kehu tai ylipäätään sano yhtään mitään.
Joskus erittäin harvoin, hän on mitä ihanin mies, silloin hän kosi.
Miehellä ei ole toista, koska käy töissä, mutta on muuten aina kotona ja yleensä katselee leffoja. Harvoin häntä saa mukaan mihinkään. Harvoin hän innostuu mistään. Hänellä ei ole ystäviä. Hänelle harvoin kukaan soittaa ja kysyy kuulumisia.
Itse en ole mikään kauhean sosiaalinen, mutta minulla on paljon enemmän ystäviä ja tuttuja kuin hänellä.
Olen yrittänyt kysyä mikä vaivaa, ja yleensä se on työ. Noo, nyt hän sai unelmiensa työpaikan, mutta on surullisempi kuin aikaisemmin. Ja minä kun luuliin, että nyt hän hiukan piristyisi.
Minusta välillä tuntuu, että minä jotenkin ärsytän häntä, mutta en ole varma. Saattaa olla, että hän kärsii masennuksesta, en tiedä koska ei puhu.
Hän kuitenkin suunnittelee tulevaisuuttamme, yleensä ne asiat tapahtuvat sitten, kun on lottovoitto -tyyliin.
Itse haluisin elää tässä ja nyt, nauttia keväästä ja elämän pienistä asioista. Huomaan itsekin vaipuvani alakuloon, kun toinen on niin poissaoleva ja yritän niin kovasti, että meillä olisi asiat hyvin.
En vain jaksa enää kauaa, koska en saa mitään palautetta mistään ja olen aivan yksin, vaikka toinen on siinä vieressä. Eikä ole aavistustakaan mitä hän mahtaa ajatella....

6

641

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N32

Mun avopuoliso/kihlattu aivan samanlainen.Tosin mä tiedän syyn.On velkaantunut pahasti kun oma yritys kaatu.On masentunut ja ei yhtään mieti mua tai meitä en edes saa vastausta kysymykseen haluaako olla tässä suhteessa.Nyt olen itse tehnyt päätöksen ja en voi muuta kuin lähteä.Olen itkeny jo monet itkut parina päivänä ja muutto ja kaikki vasta edessä ja varmasti tulen itkemään monet itkut lisää.Ei oo ollu voimia lähteä aikasemmin.Aikuinen ihminen on itse vastuussa itsestään.Olen tehnyt nyt sen virheen kun olen paaponut miestä ja sillä kuluttanu omat voimavarani loppuun.Laita s.p osoite, jos haluat vaihtaa ajatuksia.Laitan meiliä.

• sellaasta vaan

Ai että jätät kun toisella menee huonosti?
        Mä ymmärrän tota kaverias hyvin, itsellä oli vaikeeta, vähän vastaavaa ja en halunnut häntä rasittaa ikävillä asioilla (ja pelkäsinkin) vaan otin puheeksi, että on vähän rankkaa ja tarvin vähän aikaa.
        Lopputulos oli ero, vaikken sitä tarkoittanutkaan, se tässä kaduttaa edelleen.

Huonot ajat menee kyllä ohi, kannattaa jaksaa, jos muuten toimii.

• sdfhsfhsf

Ehdottomasti parisuhde kuuluu päättää heti jos kumppanille tulee rahavaikeuksia tai muuta stressiä. Ei kenenkään kuulu sietää sitä että toiselle tulee ongelmia. Teidän kuuluu etsiä joku jolla ei ole ongelmia ja jos sille uudelle tulee ongelmia niin ei muuta kuin pellolle vaan.

• sdgasdgads

Nii ja taas jos sille tulee ongelmia, kuten menee tikku sormeen niin pitää jättää se etsiä uus. Ja taas jos jos tulee ongelmia kuten ei vaimo ei saa illan suklaalevyä niin pitää ukko jättää etc.

Lopputulos:Forever alone. Happy now?

• vastaukseni

Olisikko miehesi niin väsynyt ja ressaantunut,että sinun huomiointiin ei riitä tarpeeksi volyymia.Itselläni on joskus sellaisia tilanteita,että työväsymys ja vastuu työasioista painaa (hartiatkin kasaan).No olen yrittäjä .jolla vastuu on aina päällä.
      Vaimoni kyllä on ollut ymmärtäväinen kun on yli 20-vuotta jaksanut.Kysyn kyllä häneltä kuulumiset ja tuntemisetkin.Hyvän yön toivotuksetkin hän saa,mutta sitä kaunista sanaa.Rakastan sinnuu.Ei monestikkaan ole tullut korvaan kuiskittua.
      Vaikkakin tarpeellinen se yhteisen tunneelämän kannalta olisikin ylläpitäjänä.

• Anonyymi

Teot puhuvat enemmän kuin tuhat sanaa. Jos sanot rakastavasi mutta teot huutavat ihan muuta, on se vain sanan helinää.
        Uskon että koska kykenet noin kauniisti puhumaan vaimostasi ja kirjoittamaan rehellisesti asian auki niin vaimosi kokee ja tuntee rakkautesi vaikket sano juuri sitä tiettyä ausetta.
        Kauneinta onkin kun voi uskoa ja lottaa toiseen ilman yhtä öausetta vaan elämä ja arki sekä parisuhde perustuu kaikkeen muuhun kuin yhteen lauseeseen jonka voi särkeä hetkessä.

Ter. 30 v yrittäjän vaomona ja toivottavasti loppuelämän saan pitää hänet koska niin monet kivikot kontattu yhdessä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe