Maksaisin kirkolle vuodessa kirkollisveroa 575 euroa, jonka palveluja en käytä. Kirkosta eronneena käytin rahat uuden pyykinpesukoneen ostoon (710 euroa) vanhan rikkoutuneen tilalle. Säästyneen erorahan lisäksi jouduin laittamaan vain 135 euroa uuden koneen ostoon, koska en kuulunut kirkkoon. Näin kirkollisverorahat menivät minun hyvinvointiin, eikä kirkon pohjattomaan kaivoon, mistä minä en hyödy millään lailla. Tässä hyvä esimerkki. Onko muilla hyviä esimerkkejä.
Erorahojen hyötykäyttö
3
52
Vastaukset
- 4 550 euroa!
Olen ollut työelämässä 19-vuotiaasta saakka, nyt 13 vuotta. Eroakirkosta.fi:n kirkollisverolaskurin mukaan olisin kirkon jäsenenä maksanut veroja noin 350 euroa vuodessa, mutta kun en ole sekuntiakaan elämästäni kuulunut kirkkoon, olen säästänyt tänä aikana 4 550 euroa. Ja säästöä kertyy jatkuvasti lisää. Kiitos iskälle ja äiskälle, että antoivat minun syntyessäni kuulua siihen parin prosentin joukkoon, jota ei kirkkoon kastettu! Onneksi nykyään kastamattomien lasten määrä on paljon isompi kuin tuolloin.
- sdfghjki
Ei minulla mitään esimerkkiä ole mihin juuri kirkollisverorahoja olisin käyttänyt. Kaikki on mennyt elämiseen mitä on tullutkin. Pari vuotta hölmöyksissäni niitä makselin ennen kuin älysin erota kirkosta.
- uskonnoton
Sijoitan kirkollisverot pörssiosakkeisiin. Jos päästään tulevan 30 vuoden aikana keskimäärin 8% tuottoon, siitä tulee mojova eläke.
Tästä voisi itse asiassa tehdä laskelman, jota voisi levittää laajemminkin. Moni ei nimittäin tajua paljonko siitä ensimmäisestäkin säästetystä vuodesta tulee, kun lasketaan korkoa korolle esim. 35 vuoden ajan. Ja seuraavalle korkoa korolle 34 vuoden ajan jne...
Huikea lisäeläke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502