Itsemurha toteutus alkaa olla jo käsillä :( kun elämä potkii niin se sillon vaan potkii. voimat ja toivo alkaa olla jo loppuaan ja ei valon pilkahdusta näy tänne risukasaan. läheiset tietää mistä on kyse mutta ovat suusupussa vaan. en jaksais enää millään jatkaa tätä paskaa.. :( aamulla kun herään haudon mielessä asiaa ja nytkyn menen nukkumaan aamu yöllä haudon asiaa. miksei edes pientä valon pilkahdusta voi näkyä jotain pienen pientä edes!!!!????? Ja ikääkään ei ole vasta kun 20 energia vetää viimesiä. enää toivon voimalla tässä jaksan hetken olla mutta se ei kauan enää kestä kumpa kaikki olisi toisin..:(
itsemurhan tekoon :(
8
258
Vastaukset
- JK
NIINKÖ
- yhdessä sitten....
Sinulla taitaa olla takana jotakin rankkaa, kun kirjoitat että elämä potkii? Kun on masentunut niin ei näe mitään muuta kuin pimeää ja synkkää, ei valon pilkahdustakaan.
Oleko jo saannut ammattiapua. Tuon itsemurhan voi jättää vielä tulevisuuden vaihtoehdoksi. Monella nuorella on sinun iässä hyvin aikeaa, mutta heistä tulee sitten hyvinkin energisiä ja elämänmyönteisä.
Kerro hieman enemmän, mikä nyt erityisesti mättää?- toivotonta00000
En ole saannut/hakenut ammattiapua. epäilen syvästi että se ei minun kohdalla toimi :( Haluaisin totaallisen elämän muutoksen! Päästä tästä kaikesta P**** pois! Aloittaa kokonaan uuden kauden¡¡ mutta itse siihen en pysty vaikka yrittäny oon.. tarkemmin ottaen koko elämä on ollut pelkkää "päähän potkimista" kaikki alkoi kun jouduin kaks kolme vuotiaana tarhaan siellä joku vanhempi pässi kiusas aina mua koulun ku alotin nii opettaja oli sadisti luonteeltaan. kotona on ollut seinähullua porukkaa ei siis mitään päätä eilä häntää toiminnassa.. no sillon en tajunut asioita vasta nyt kun enemmän tullut viisautta päähän oon alkanut tajuamaan asioita... oon oikeesti niin lopussa että ihminen ei voi olla niin lopussa. päältä päin toki sitä ei huomaa ei edes kaverit.. no niille en vois ikinä mennä sanoo totuutta. mutta kun p***** syntyy niin sielähän pysyt niin se vain on :( ei mitään tulevaisuutta. en voi edes miettiä mikä oon 30vuotiaana en edes ajattele nin pitkälle. paras opetus on noille läheisille itsemurha eiköhän ala sillon miettimään asioita pitkääään!! Pilaan oman elämän sillä mutta kun mulla ei ole edes mitään elämää!!! Niin en häviä siinä mitään.. itsemurha hautaus läheisille suruaika maailma pyörii.. ei se muhun kaadu...
- Keissa
toivotonta00000 kirjoitti:
En ole saannut/hakenut ammattiapua. epäilen syvästi että se ei minun kohdalla toimi :( Haluaisin totaallisen elämän muutoksen! Päästä tästä kaikesta P**** pois! Aloittaa kokonaan uuden kauden¡¡ mutta itse siihen en pysty vaikka yrittäny oon.. tarkemmin ottaen koko elämä on ollut pelkkää "päähän potkimista" kaikki alkoi kun jouduin kaks kolme vuotiaana tarhaan siellä joku vanhempi pässi kiusas aina mua koulun ku alotin nii opettaja oli sadisti luonteeltaan. kotona on ollut seinähullua porukkaa ei siis mitään päätä eilä häntää toiminnassa.. no sillon en tajunut asioita vasta nyt kun enemmän tullut viisautta päähän oon alkanut tajuamaan asioita... oon oikeesti niin lopussa että ihminen ei voi olla niin lopussa. päältä päin toki sitä ei huomaa ei edes kaverit.. no niille en vois ikinä mennä sanoo totuutta. mutta kun p***** syntyy niin sielähän pysyt niin se vain on :( ei mitään tulevaisuutta. en voi edes miettiä mikä oon 30vuotiaana en edes ajattele nin pitkälle. paras opetus on noille läheisille itsemurha eiköhän ala sillon miettimään asioita pitkääään!! Pilaan oman elämän sillä mutta kun mulla ei ole edes mitään elämää!!! Niin en häviä siinä mitään.. itsemurha hautaus läheisille suruaika maailma pyörii.. ei se muhun kaadu...
Ei itsemurha kostona auta noita kiusaajia katumaan ja ymmärtämään. Yleensä nuo toisten alistaajt ja tyrannit ovat niin sokeita, eteivät tajua tehneensä mitään väärää: voi olla että ajattelevat, että heidän olis vain pitänyt enemmänkin ojentaa. Yleensä he eivät edes muista noita asioita, joita. on silloin vuosia sitten tapahtunut. Itse olen tämän aidosti huomannut: katsovat vain suu auki, että mit'ä sinä nyt oikien puhut, keksitkö satuja? Varsinkin narsisitityypit ovat näitä ainaisa sokeita.
Yleensä he, jotka joutuat kiusatuksi ovat lahjakkaita ja herkkiä peroonia. Sinua ei ole kiusatttu, että olisit ollut huono tai kummallinen, mutta tottkai se vaikuttaa itsetuntoon. Kyllä kiusatutkin voivat selvitä ja eheytyä ja heistä tuleekin usein erittäin upeita ihmisiä. Ymmärrän sinua, mutta alä anna katkeruudelle sijaa, se saa aikaa juuri masennusta ja mielen myrkkyä. Kadottaa elämän halun. Ihmisellä on valtava voima asenteissa. Jos päätät että alat itse kylvämään elämääsi hyvää ja kasvua niin sinulla on tuelvaisuus. Vaikka on kokenut hirveitä, niin ei ole apkko jäädä menneisyyden vangiksi. Tunne isekkin monia tällaisia, jotka ovat selvinneet todella hirveästä menneisyydestä. Älä ajattele vielä vuosikymmenien päähän. '
En puollustele, mutta sanon sinulle totuuden että nämä toisia kiusaajat, alistajat ovat itse menneisyytensä uhereja ja heillä on erittäin paha olla. Se on vain puute että he eiv't yleensä koskaan tiedosta tilaansa ja eivät voi etsiä apua ongelmiensa selvittämiseen.
Kyllähän eheytymien haasteellista on, mutta on palkitsevaa akaa satsaamaan omaan elämäänä ja selviytymiseen. Tiedä mitä vielä edessäsi on. Pitäähän sitä saada purkaa sydäntään.
Kyllä sinun kanntaisi hakeutua ihan ammatilasien pakeille. Kokeile ainakin. Jospa saat sellaisen tyypin, jonka kanssa syntyy yhteistyö ja synkkaa. - -
Keissa kirjoitti:
Ei itsemurha kostona auta noita kiusaajia katumaan ja ymmärtämään. Yleensä nuo toisten alistaajt ja tyrannit ovat niin sokeita, eteivät tajua tehneensä mitään väärää: voi olla että ajattelevat, että heidän olis vain pitänyt enemmänkin ojentaa. Yleensä he eivät edes muista noita asioita, joita. on silloin vuosia sitten tapahtunut. Itse olen tämän aidosti huomannut: katsovat vain suu auki, että mit'ä sinä nyt oikien puhut, keksitkö satuja? Varsinkin narsisitityypit ovat näitä ainaisa sokeita.
Yleensä he, jotka joutuat kiusatuksi ovat lahjakkaita ja herkkiä peroonia. Sinua ei ole kiusatttu, että olisit ollut huono tai kummallinen, mutta tottkai se vaikuttaa itsetuntoon. Kyllä kiusatutkin voivat selvitä ja eheytyä ja heistä tuleekin usein erittäin upeita ihmisiä. Ymmärrän sinua, mutta alä anna katkeruudelle sijaa, se saa aikaa juuri masennusta ja mielen myrkkyä. Kadottaa elämän halun. Ihmisellä on valtava voima asenteissa. Jos päätät että alat itse kylvämään elämääsi hyvää ja kasvua niin sinulla on tuelvaisuus. Vaikka on kokenut hirveitä, niin ei ole apkko jäädä menneisyyden vangiksi. Tunne isekkin monia tällaisia, jotka ovat selvinneet todella hirveästä menneisyydestä. Älä ajattele vielä vuosikymmenien päähän. '
En puollustele, mutta sanon sinulle totuuden että nämä toisia kiusaajat, alistajat ovat itse menneisyytensä uhereja ja heillä on erittäin paha olla. Se on vain puute että he eiv't yleensä koskaan tiedosta tilaansa ja eivät voi etsiä apua ongelmiensa selvittämiseen.
Kyllähän eheytymien haasteellista on, mutta on palkitsevaa akaa satsaamaan omaan elämäänä ja selviytymiseen. Tiedä mitä vielä edessäsi on. Pitäähän sitä saada purkaa sydäntään.
Kyllä sinun kanntaisi hakeutua ihan ammatilasien pakeille. Kokeile ainakin. Jospa saat sellaisen tyypin, jonka kanssa syntyy yhteistyö ja synkkaa.Kiusaajien ajatusmalli:
Kiusaaminen on sallittua koska heitäkin on kiusattu. Joko heitä on alistettu kotona, tarhassa tai koulussa, eli kohdeltu lapsena sen sijaan että kohdeltaisiin ihmisenä, tai sitten luokkakaverit ovat kiusanneet.
Ihmiselle kasvaa tätä kautta se ajatusmalli että elämässä on tarkoitus olla voittaja jossa poljetaan muita alaspäin jotta muut häviäisivät. Jos tälle voittajalle ei tunnu löytyvän haastajia, on vika yhteiskunnassa. Tällöin heidän tulee etsiä jostain joku haastaja ja ryhtyä kiusaamaan häntä jotta hän ryhtyisi kilpailemaan tämän kiusaajan kanssa. Jos kiusaaja on edennyt kouluelämässä ja työelämässä pitkälle, on hän varmasti tiputtanut monia ihmisiä työttömäksi niin että nämä työttömät ovat saaneet psyykkisiä ongelmia kuten masennusta ja yleistä epätoivoa. Jos yhteiskuntajärjestelmä kaatuu tätä kautta kun kiusaajat joutuvat työelämässä maksamaan työttömien elättämisen, syyttävät kiusaajat työttömiä siitä että he luovuttivat ja siitä että he ovat loisia. Kiusaajien ajatusmalli on se että elämä on kilpailua jossa poljetaan muita alaspäin. Jos elämä ei olisi sitä, miksi yhteiskunta on heistä kasvattanut tällaisia?
Jotta kiusaaminen loppuisi, kannattaa kiusaajilta kysyä mitä he haluavat elämältä. Ihmiset kiusaavat sen vuoksi että he eivät ole löytäneet elämälleen mitään tarkoitusta tai päämäärää, sen lisäksi että elämässä tulee alistaa muita ja olla "voittaja".
Jos ihminen tekee itsemurhan eikä kukaan kolmas osapuoli syyllistä kiusaajaa siitä että kiusattu on tehnyt itsemurhan, ei kiusaaja koe tehneensä mitään väärää koska yhteiskunta on hyväksynyt sen että elämä on kilpailua jossa muut ihmiset eivät auta kiusaajia eikä kiusattuja.
Kannattaa kysyä kiusaajilta mitä he haluavat elämältä ja mitä mieltä he olisivat siitä jos sinä tekisit itsemurhan sen vuoksi että he eivät lopeta kiusaamista. Jos kiusaaminen ei lopu tähän, ovat kiusaajat hyväksyneet epäoikeudenmukaisuuden. Sinun kannattaa tällöin arvostaa heidän näkemyksiä. Jos he haluavat että maailma on epäoikeudenmukainen, kannattaa toimia sen mukaisesti. Jonain päivänä täytät vesiilmapallon virtsalla ja heität sillä kiusaajaa. Siihen lopuksi sanot että se ole vahinko ja että se lipesi sinun kädestä. Kiusaaja varmasti harkitsee kostoa, mutta tähän kannattaa varautua jotenkin. Joko kannat joka päivä vesiilmapalloa mukanasi ja heti kun näet kiusaajan alat lähestyä häntä uhkaavasti. Kiusaajiin tehoaa usein se kun kiusaa takaisin eikä anna mitään armoa heille, mutta toisaalta on mahdollista että he alkavat tämän jälkeen käyttämään lakia hyväkseen. Uskoisin että lakipykälistä löytyy kohtia jonka mukaan kiusaaminen on kiellettyä. Seuraavan kerran kun kiusaaja kiusaa, kirjoita ylös päivämäärä, kellonaika ja selostus siitä mitä tapahtui. Ei kannata peitellä kiusaajalta sitä että kirjaat ylös nämä asiat, mutta ei kannata tuoda sitä julkikaan. Kiusaaja varmasti kiinnostuu siitä miten sinä taistelet hänen kiusaamista vastaan. Jos kiusaaja alkaa miettimään sitä että sinä haet laillista apua kiusaamiseen, lakkaa kiusaaminen yleensä tähän. Kannattaa muistaa myös se että julkisella paikalla valokuvaaminen tai videokuvaaminen on sallittua. Saat kuvata kiusaajiasi julkisella paikalla. Työpaikka tai koulu ei välttämättä ole julkinen paikka, mutta ulkotilat mihin kaikki pääsevät ovat.
http://blogit.ts.fi/majakan-valokeilassa/2012/01/25/missa-ja-keta-saa-valokuvata/
http://www.timolaine.fi/artikkelit/missa-saa-kuvata/
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/338420/Toisen jatkuva piinaaminen voi pian olla laitonta
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/347070/Kiusaamisen vastustaminen sai rahaa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiusaaminen
http://www.kiusaaminen.fi/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sananvapaus#Sananvapauden_rajoitukset
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kunnianloukkaus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksityiselämää_loukkaava_tiedon_levittäminen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_ihmisoikeussopimus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sananvapausrikos
Kenties yhteiskunta tarvitsisi jotain kannustimia siihen että ihmiset eivät pitäisi elämää kilpailuna jossa tuhotaan muiden elämä. Tällainen laite toimisi erittäin hyvin kannustimena kiusaajia kohtaan: http://www.youtube.com/watch?v=fBN_3YJKZrY
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Execution_methods
- kauku
Sinulle tulisi parempi olo jos juttelisit jonkun kanssa. Joku perheen jäsen, kaveri tai ystävä voisi kuunnella mitä mielessäsi pyörii. Tai sitten voisit soittaa auttavaan puhelimeen. Kaikkiin ongelmiin löytyy ratkaisu! Kun puhut sinulle tulee parempi olo ja ajan myötä paha olo menee pois. Siitä olen aivan varma! Toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia! :)
- paljonkärsimystä
Minunkin lapseni teki sen hirveän teon enkä ole siitä koskaan selvinnyt kai päädyn samaan
- Tsot tsot
Jospa hakisit apua. Mene lääkäriin ja kerro miltä sinusta ihan oikeasti tuntuu.
En tarkoita että olisit pöpi tai muuta sellaista. Kuka vaan voi masentua ja menettää voimansa. Itsemurha on ihan viimeinen oljenkorsi mutta mieti mitä se tekee sinun jälkeesi jääville.
Mie tiedän mistä puhun.
Molemmat veljet lähteneet omasta tahdostaan ja se on kuule aika vaikeaa läheisille vaikka kuinka pystyisi ymmärtämäänkin sen että toisen voimat loppui.
LÄÄKÄRIIN MARS. Nuori ihminen. Elämäsi on edessäsi. Älä hukkaa sitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473