Onko Jumala kuollut tai jättänyt kaiken Raamatun varaan?
Jes. 29
13 Herra sanoi: -- Koska tämä kansa lähestyy minua vain suullaan ja kunnioittaa minua vain huulillaan, koska sen sydän on vetäytynyt minusta kauas ja koska sen kuuliaisuus minua kohtaan on vain opittujen ihmiskäskyjen noudattamista, [Mark. 7:6,7]
14 niin minä teen uudelleen tälle kansalle ihmeellisiä, hämmästyttäviä ihmetekoja, ja sen viisaiden viisaus häviää ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa. [Jes. 44:25; Ob. 1:8; Ob. 1:1. Kor. 1:19]
Luullaanko, että Ilmestyskirjan kohta tarkoittaa, ettei Raamatun lisäksi voisi tulla muuta:
Ilm. 22
18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. [5. Moos. 4:2, 5. Moos. 13:1]
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
Luulisi olevan selvää, että se tarkoittaa vain Ilmestyskirjaa, sillä sanotaanhan: "...ennustusten kirjan sanoista...".
Raamatussa on myös muualla vastaavanlaisia kieltoja lisätä tai ottaa pois mitään:
5. Moos. 4
2 Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan. [5. Moos. 12:32; Sananl. 30:6; Ilm. 22:18,19]
5. Moos. 12
32 (13:1) "Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä, jotka minä annan teille. Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.
Raamatussa ennustetaan muiden ilmoitusten saaminen:
Joh. 10
16 Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen. [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]
Muut lampaat ovat Israelin heimoja eikä pakanoita. Tässä viitataan Juudasta ja Joosefista läheneiden kirjoitusten yhtymiseen:
Hes. 37
15 Minulle tuli tämä Herran sana:
16 "Ihminen, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juuda ja häneen liittyneet israelilaiset.' Ota sitten toinen sauva ja kirjoita siihen, Efraimin sauvaan: 'Joosef ja häneen liittyneet Israelin heimot.'
17 Aseta ne toistensa jatkeeksi, niin että ne kädessäsi yhdistyvät kuin yhdeksi ja samaksi sauvaksi.
18 Kun maanmiehesi sanovat sinulle: 'Kerro meille, mitä tällä tarkoitat', [Hes. 24:19]
19 anna heille vastaus: Näin sanoo Herra Jumala: Minä otan Joosefin ja hänen johtamiensa Israelin heimojen sauvan, sen, joka on Efraimin hallussa, ja liitän sen Juudan sauvan jatkeeksi, yhdistän ne kädessäni yhdeksi ja samaksi sauvaksi.
On helppo ymmärtää, että Juudan sauva on Raamattu ja Joosefin sauva Mormonin kirja, sillä Mormonin kirja on joosefilaisten kertomaa.
Ilmstyskirjassa on selkeä ennustus evankeliumin saamisesta enkelin kautta:
Ilm. 14
6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]
Miksi enkelin olisi vielä tuotava evankeliumi kaikille, jos Raamattu olisi tarpeeksi?
Loppuivatko ilmoitukset Raamattuun?
34
64
Vastaukset
- kristitynevankeliumi
Raamattu on kristittyjen evankeliumi ja kaikki on jo Raamatussa. Se on siinä.
Kristityille riittää Raamattu.Entä millä perustelet? Tiedäkö miten Raamattu koottiin? Mikään ei takaa, että siinä on kaikki tarvittava,
Jos kaikki on Raamatussa, niin miksi kristityt ovat jakaantuneet keskenään ja perustaneet keskenään ristiriitaisia oppeja opettavia kirkkoja?
Eiköhän vastaus ole siinä, että Raamatusta puutuu jotakin, jolloin olemassa olevan materiaalin pohjalta syntyy erilaisia käsityksiä.
Jos Raamattu sisältäisi esimerkiksi selkeän ohjeen kastetavasta, niin silloin ei olisi erilaisia kastamistapoja.
Myös sakramentista (Herran ehtoollinen) on erilaisia muotoja. En sanoisi sellaista rikkaudeksi.- höpöhöpö!
moroni kirjoitti:
Jos kaikki on Raamatussa, niin miksi kristityt ovat jakaantuneet keskenään ja perustaneet keskenään ristiriitaisia oppeja opettavia kirkkoja?
Eiköhän vastaus ole siinä, että Raamatusta puutuu jotakin, jolloin olemassa olevan materiaalin pohjalta syntyy erilaisia käsityksiä.
Jos Raamattu sisältäisi esimerkiksi selkeän ohjeen kastetavasta, niin silloin ei olisi erilaisia kastamistapoja.
Myös sakramentista (Herran ehtoollinen) on erilaisia muotoja. En sanoisi sellaista rikkaudeksi.Moroni - juo vaan vettä ja syö ranskanleipää ehtoolla.
- M.E.L.
Hölynpölyä ilman pienintäkään todistetta.
Raamatussa viitataan selvästi uusien ilmoitusten saamiseen. Siellä ei sanota, että Jumala on kuollut tai ettei uusia Raamatun veroisia ilmoituksia voisi tulla.Sinulla ei ole "pienintäkään todistetta", että ilmoitukset olisivat loppuneet!
- Ev.lut.
"Miksi enkelin olisi vielä tuotava evankeliumi kaikille, jos Raamattu olisi tarpeeksi?"
Kysymys on sikäli epälooginen, ettei enkelillä ole mitään tekemistä Mormonin kirjan kanssa. Ei sitä ole mikään enkeli tuonut vaan se on Amerikassa kirjoitettu.Sitä sinä et tiedä vaan luulet. Mormonin kirja saatiin enkeli Moronin opastuksen kautta. Tästä kerrotaan MAP-kirkon historiassa ja siitä on 3 8 silminnäkijän todistukset. Kolme heistä Joseph Smithin lisäksi näki tuon enkelin:
KOLMEN SILMINNÄKIJÄN TODISTUS
1 TIETÄKÖÖT KAIKKI KANSAKUNNAT, suvut, kielet ja kansat, joille tämä kirja tulee, että me Isän Jumalan ja Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta olemme nähneet levyt, jotka sisältävät tämän kirjan, joka on aikakirja Nefin kansasta sekä heidän veljistään lamanilaisista ja myös Jeredin kansasta, joka tuli tornilta, josta on puhuttu. Ja me tiedämme myös, että ne on käännetty Jumalan lahjan ja voiman avulla, sillä hänen äänensä on julistanut sen meille; sen tähden me tiedämme varmasti, että kirja on tosi. Ja me todistamme myös, että me olemme nähneet levyissä olevat kaiverrukset; ja ne on näytetty meille Jumalan eikä ihmisen voimalla. Ja me julistamme vakain sanoin, että Jumalan enkeli laskeutui taivaasta ja toi ja asetti levyt silmiemme eteen, että me katsoimme ja näimme ne ja niissä olevat kaiverrukset; ja me tiedämme, että Isän Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta me näimme ja todistamme, että tämä on totta. Ja se on ihmeellistä meidän silmissämme. Joka tapauksessa Herran ääni käski meidän todistaa siitä; sen tähden, ollaksemme kuuliaisia Jumalan käskyille, me todistamme tästä. Ja me tiedämme, että jos olemme uskollisia Kristuksessa, me puhdistamme vaatteemme kaikkien ihmisten verestä, ja meidät havaitaan tahrattomiksi Kristuksen tuomioistuimen edessä, ja me saamme asua hänen kanssaan iankaikkisesti taivaissa. Ja kunnia olkoon Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, jotka ovat yksi Jumala. Aamen.
OLIVER COWDERY
DAVID WHITMER
MARTIN HARRIS
Jokainen näistä todistajista pysyi todistuksessaan kuolemaansa asti, vaikka kaikki olivat poissa kirkosta jonkin aikaa.- to..
Tapani1 kirjoitti:
Sitä sinä et tiedä vaan luulet. Mormonin kirja saatiin enkeli Moronin opastuksen kautta. Tästä kerrotaan MAP-kirkon historiassa ja siitä on 3 8 silminnäkijän todistukset. Kolme heistä Joseph Smithin lisäksi näki tuon enkelin:
KOLMEN SILMINNÄKIJÄN TODISTUS
1 TIETÄKÖÖT KAIKKI KANSAKUNNAT, suvut, kielet ja kansat, joille tämä kirja tulee, että me Isän Jumalan ja Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta olemme nähneet levyt, jotka sisältävät tämän kirjan, joka on aikakirja Nefin kansasta sekä heidän veljistään lamanilaisista ja myös Jeredin kansasta, joka tuli tornilta, josta on puhuttu. Ja me tiedämme myös, että ne on käännetty Jumalan lahjan ja voiman avulla, sillä hänen äänensä on julistanut sen meille; sen tähden me tiedämme varmasti, että kirja on tosi. Ja me todistamme myös, että me olemme nähneet levyissä olevat kaiverrukset; ja ne on näytetty meille Jumalan eikä ihmisen voimalla. Ja me julistamme vakain sanoin, että Jumalan enkeli laskeutui taivaasta ja toi ja asetti levyt silmiemme eteen, että me katsoimme ja näimme ne ja niissä olevat kaiverrukset; ja me tiedämme, että Isän Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta me näimme ja todistamme, että tämä on totta. Ja se on ihmeellistä meidän silmissämme. Joka tapauksessa Herran ääni käski meidän todistaa siitä; sen tähden, ollaksemme kuuliaisia Jumalan käskyille, me todistamme tästä. Ja me tiedämme, että jos olemme uskollisia Kristuksessa, me puhdistamme vaatteemme kaikkien ihmisten verestä, ja meidät havaitaan tahrattomiksi Kristuksen tuomioistuimen edessä, ja me saamme asua hänen kanssaan iankaikkisesti taivaissa. Ja kunnia olkoon Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, jotka ovat yksi Jumala. Aamen.
OLIVER COWDERY
DAVID WHITMER
MARTIN HARRIS
Jokainen näistä todistajista pysyi todistuksessaan kuolemaansa asti, vaikka kaikki olivat poissa kirkosta jonkin aikaa.Vääriä tai tosiksi uskottuja, mutta silti vääriä todistuksia on maailma pullollaan.
Joh. 10
16 Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Tämä on juuri se risteyskohta missä Joseph Smith itse valitsi oman tiensä seuraajilleen, jatko onkin MAP historiaa.- to..
Juutalaisuus opettaa että profetia päättyi malachiin, sanansaattajaan ja että se mitä siihen mennesssä oli saatu riittää, sen mukaan pitää nyt elää. Siitä ei puutu mitään, oppi on täydellinen.
Jes 29 kertoo ajasta jolloin Aassyyria piiritti Jerusalemia ja todella,sen jälkeen tapahtuikin paljon ihmeellistä. Ei tarvitse kuin lukea jesajat kokonaan tai tuntea edes hiukan juutalaista historiaa niin ymmärtä tuon kohdan.
Hes 37 :
http://www.jewsforjudaism.org/index.php?option=com_content&view=article&id=333:the-stick-of-judah-and-the-stick-of-joseph&catid=142:mormons&Itemid=505
Kristinuskosta. millainen kristilliseksi itseään väittävä uskonto opettaa että Jeesus ja apostolit jättivät jotain kristityille olleellista opettamatta ja että asian voi korjata 1800 v. myöhemmin jenkkipoika joka tarjoaa saman tien uuden jumalan, uuden avioliittokäsityksen uudet seremoniat tosin vapaamuureilta lainatut ,mutta kumminkin, ja sivussa vielä uuden heprean, uudet Israelin, Amerikan ja Egyptin historiat.Raaamattu ei sisällä kaikkea, mitä Jeesus teki:
Joh. 21
25 Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa. [Joh. 20:30]
Kaikkea ei liioin ollut tarkoitettu kaikkien tietoon.- to..
Tapani1 kirjoitti:
Raaamattu ei sisällä kaikkea, mitä Jeesus teki:
Joh. 21
25 Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa. [Joh. 20:30]
Kaikkea ei liioin ollut tarkoitettu kaikkien tietoon.Tuossa on hyperbola, aivan samoin kuin VT:ssä kun siinä esitetään Salomon viisautta, rikkautta, tai valtavaa uhrausmäärää . Jokainen ymmärtää että jos Jeesus ei toiminta-aikanaan ehtinyt opettaa oppiansa, on kyse on kyvyttömyydestä, ei opin suunnattomasta paljoudesta .
Juutalaisuudessa sen perustana on että kaikki tuntevat sen opetukset niiden mukaan jokaisen tulee elää, ei ole salaisuuksia ei ole erikseen valittujen temppuilijoiden klubia .Näin olen ymmärtänyt kristinuskonkin.
Teillä on elävät profeetat, mutta profeetoillanne ei nyt ole muuhun sanottavaa kuin byrokratiaan tai sitten korjaavat asioita joissa olette ristiriidassa maallisten lakien kanssa. to.. kirjoitti:
Tuossa on hyperbola, aivan samoin kuin VT:ssä kun siinä esitetään Salomon viisautta, rikkautta, tai valtavaa uhrausmäärää . Jokainen ymmärtää että jos Jeesus ei toiminta-aikanaan ehtinyt opettaa oppiansa, on kyse on kyvyttömyydestä, ei opin suunnattomasta paljoudesta .
Juutalaisuudessa sen perustana on että kaikki tuntevat sen opetukset niiden mukaan jokaisen tulee elää, ei ole salaisuuksia ei ole erikseen valittujen temppuilijoiden klubia .Näin olen ymmärtänyt kristinuskonkin.
Teillä on elävät profeetat, mutta profeetoillanne ei nyt ole muuhun sanottavaa kuin byrokratiaan tai sitten korjaavat asioita joissa olette ristiriidassa maallisten lakien kanssa.Kieltämättä tämä on liioitellun sanottu siitä, mitä Jeesus teki: "Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa." Se kuvaa kuitenkin Jeesuksen työn merkitystä. Tänään on helatorstai. Jeesus oli ylösnousemuksensa jälkeen 40 päivää maan päällä. Siitä mitä Hän teki sinä aikana ei ole paljonkaan Raamatussa. Jos otetaan huomioon vielä se, että KAIKKI on luotu Kristuksen kautta, niin ollaan jo lähellä tuota kirjojen määrästä annettua mielikuvaa.
- to..
Tapani1 kirjoitti:
Kieltämättä tämä on liioitellun sanottu siitä, mitä Jeesus teki: "Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa." Se kuvaa kuitenkin Jeesuksen työn merkitystä. Tänään on helatorstai. Jeesus oli ylösnousemuksensa jälkeen 40 päivää maan päällä. Siitä mitä Hän teki sinä aikana ei ole paljonkaan Raamatussa. Jos otetaan huomioon vielä se, että KAIKKI on luotu Kristuksen kautta, niin ollaan jo lähellä tuota kirjojen määrästä annettua mielikuvaa.
Jeesus on kristinuskon päähenkilö ja sen olemassaolon syy ja perusta, näin ollen, jos Jeesus itse ja hänet tunteneet seuraajat,apostolit, eivät kyenneet tuomaan oikein esiin mitä piti ja mitä kristinusko siis on, ja miten kristityn tulee elää ja mitä uskoa, kristinusko todennäköisesti on epäonnistunein uskonto mitä milloinkaan on syntynyt.
Helatorstai :eikö Jeesus opettanut eläessään, hänen kuolemansahan on kristityille muista syistä tärkeä . to.. kirjoitti:
Jeesus on kristinuskon päähenkilö ja sen olemassaolon syy ja perusta, näin ollen, jos Jeesus itse ja hänet tunteneet seuraajat,apostolit, eivät kyenneet tuomaan oikein esiin mitä piti ja mitä kristinusko siis on, ja miten kristityn tulee elää ja mitä uskoa, kristinusko todennäköisesti on epäonnistunein uskonto mitä milloinkaan on syntynyt.
Helatorstai :eikö Jeesus opettanut eläessään, hänen kuolemansahan on kristityille muista syistä tärkeä .Raamatun ovat koonneet ihmiset, joiden joukossa ei ollut ainoatakaan apostolia. Siinä ei ole läheskään kaikkea, mitä Kristus opetti. Kristuksen perustamasta kirkosta luovutiin silloin, kun surmattujen apostolien tilalle ei valittu tai ei voitu valita uusia. Puutteineenkin kristinusko on säilynyt ainakin tärkeimmältä osaltaan pitäen yllä uskoa Kristukseen. Nyt Kristuksen kirkko on palautettu kaikessa täyteydessään.
- to..
Tapani1 kirjoitti:
Raamatun ovat koonneet ihmiset, joiden joukossa ei ollut ainoatakaan apostolia. Siinä ei ole läheskään kaikkea, mitä Kristus opetti. Kristuksen perustamasta kirkosta luovutiin silloin, kun surmattujen apostolien tilalle ei valittu tai ei voitu valita uusia. Puutteineenkin kristinusko on säilynyt ainakin tärkeimmältä osaltaan pitäen yllä uskoa Kristukseen. Nyt Kristuksen kirkko on palautettu kaikessa täyteydessään.
Juutalaiset nk pyhät eli kädet saastuttavat kirjoitukset määriteltiin itse ja kristityt ottivat ne sellaisenaan omaan Raamattuunsa.
Mitä tulee Uuteen testamenttiin, en tunne sen kirjoitusten valintaa, mutta taas: jos kristityt erehtyivät omien kirjoitustensa valinnassa, ei voi kun sääliä uskontoparkaa, oikein mikään ei siinä nähtävästi ole onnistunut .
En kuitenkaan millään voi ajetella että kristityt alusta alkaen erehtyivät oman uskontonsa perusasioissakin, jumalien lukumäärässä ,siinä miten pitää elää tai miten he näkivät tuonpuoleisen .UT:ssa sentään on varhaisimmat evankeliumit ja Paavalin kirjoitukset jotka ovat vanhin Jeesuksesta kertova lähde , mikä voi mennä niiden edelle?
Teidän kirkkonne opetus perustuu uusiin ilmoituksiin eikä siis voi olla palautettu kirkko koska se opettaa asioita joita Jeesus tai apostolit eivät opettaneet ja jotka ovat ristiriidassa heidän opetustensa kanssa .Eiköhän kristitty pelastu ilman vapaamuurarien temppuja tai erityisiä asuja , ainakin UT:n mukaan näin on.
Smith tarvitsi oman uskonnon , kristinusko ei tarvitse Smithiä mihinkään. to.. kirjoitti:
Juutalaiset nk pyhät eli kädet saastuttavat kirjoitukset määriteltiin itse ja kristityt ottivat ne sellaisenaan omaan Raamattuunsa.
Mitä tulee Uuteen testamenttiin, en tunne sen kirjoitusten valintaa, mutta taas: jos kristityt erehtyivät omien kirjoitustensa valinnassa, ei voi kun sääliä uskontoparkaa, oikein mikään ei siinä nähtävästi ole onnistunut .
En kuitenkaan millään voi ajetella että kristityt alusta alkaen erehtyivät oman uskontonsa perusasioissakin, jumalien lukumäärässä ,siinä miten pitää elää tai miten he näkivät tuonpuoleisen .UT:ssa sentään on varhaisimmat evankeliumit ja Paavalin kirjoitukset jotka ovat vanhin Jeesuksesta kertova lähde , mikä voi mennä niiden edelle?
Teidän kirkkonne opetus perustuu uusiin ilmoituksiin eikä siis voi olla palautettu kirkko koska se opettaa asioita joita Jeesus tai apostolit eivät opettaneet ja jotka ovat ristiriidassa heidän opetustensa kanssa .Eiköhän kristitty pelastu ilman vapaamuurarien temppuja tai erityisiä asuja , ainakin UT:n mukaan näin on.
Smith tarvitsi oman uskonnon , kristinusko ei tarvitse Smithiä mihinkään.Luopumuksen aika toi tullessaan paljon erehdyksiä.
Mikään ei palautetussa evankeliumissa ole ristiriidassa alkuperästen opetusten kanssa. Raamatussa noita ristiriitoja on.
UT:ssa on hyvin vähän viitteitä temppelissä tehtävään työhön, mutta kuin ohimennen mainitaan kaste kuolleiden puolesta esimerkkinä uskosta ylösnousemukseen:
1. Kor . 15
29 Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?
Palautuksen sanomaa on todella tarvittu, mistä on osoituksena tuhansien erilaisten kirkkojen ja suuntien olemassaolo.- to..
Tapani1 kirjoitti:
Luopumuksen aika toi tullessaan paljon erehdyksiä.
Mikään ei palautetussa evankeliumissa ole ristiriidassa alkuperästen opetusten kanssa. Raamatussa noita ristiriitoja on.
UT:ssa on hyvin vähän viitteitä temppelissä tehtävään työhön, mutta kuin ohimennen mainitaan kaste kuolleiden puolesta esimerkkinä uskosta ylösnousemukseen:
1. Kor . 15
29 Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?
Palautuksen sanomaa on todella tarvittu, mistä on osoituksena tuhansien erilaisten kirkkojen ja suuntien olemassaolo.Aivan oikein, "ohimennen", mainitaan että joku seurakunta on puuhannut tuollaistakin . Tuollaista kastetta ei käsketä eikä opeteta.
Ristiriitoja teidän opissanne ja alkuperäisen välillä on paljon, jopa teillä on eri jumala, joka fyysisesti asustaa tietyssä paikassa .
Teidänkin uskonne on jo jakaantunut vaikka on pienenpieni ja nuori ,maailmaanlajuinen, kaikki kulttuurit käsittävä yli miljardin ihmisen uskonto ei voi olla ulkoiselta asultaan tai painotuksiltaan kaikkialla samanlainen. to.. kirjoitti:
Aivan oikein, "ohimennen", mainitaan että joku seurakunta on puuhannut tuollaistakin . Tuollaista kastetta ei käsketä eikä opeteta.
Ristiriitoja teidän opissanne ja alkuperäisen välillä on paljon, jopa teillä on eri jumala, joka fyysisesti asustaa tietyssä paikassa .
Teidänkin uskonne on jo jakaantunut vaikka on pienenpieni ja nuori ,maailmaanlajuinen, kaikki kulttuurit käsittävä yli miljardin ihmisen uskonto ei voi olla ulkoiselta asultaan tai painotuksiltaan kaikkialla samanlainen.Alkuperäinen MAP-kirkko ei ole kovinkaan pieni. Se on neljänneksi suurin Amerikassa olevista kirkoista. Jäseniä on nyt 14.5 miljoonaa maailmanlaajuisesti. Kooltaan se on tietääkseni varsin lähellä juutalaisten kirkkoa. Jäsenmäärä kasvaa noin miljoonalla joka kolmas vuosi.
Koolla ei ole merkitystä totuuden kannalta.
Alkuperäisen Kristuksen kirkon kanssa ei ole minkäänlaista eroa, mutta luopumus toi yhtä ja toista alkuperäisestä poikkeavaa kuten kolminaisuusopin ja vauvakasteet.
Kasteen kuolleiden puolesta on täytynyt olla hyvin tunnettu tapa koska Paavali saattoi viitata siihen. Hän ei millään tavalla osoittanut, että menettely olisi väärin, vaan käytti tapaa osoituksena uskosta ylösnousemukseen.- to..
Tapani1 kirjoitti:
Alkuperäinen MAP-kirkko ei ole kovinkaan pieni. Se on neljänneksi suurin Amerikassa olevista kirkoista. Jäseniä on nyt 14.5 miljoonaa maailmanlaajuisesti. Kooltaan se on tietääkseni varsin lähellä juutalaisten kirkkoa. Jäsenmäärä kasvaa noin miljoonalla joka kolmas vuosi.
Alkuperäisen Kristuksen kirkon kanssa ei ole minkäänlaista eroa, mutta luopumus toi yhtä ja toista alkuperäisestä poikkeavaa kuten kolminaisuusopin ja vauvakasteet.
Kasteen kuolleiden puolesta on täytynyt olla hyvin tunnettu tapa koska Paavali saattoi viitata siihen. Hän ei millään tavalla osoittanut, että menettely olisi väärin, vaan käytti tapaa osoituksena uskosta ylösnousemukseen.Kyllä kirkkonne yhä on pieni ja jo jakaantunut, eikä ole olemassa tai koskaan ollut juutalaista kirkkoa. Juutalaisuus on etninen uskonto, eikö tämäkään millään mene perille?
Luopumus on oman uskontonne perustajan oppi.Se että Paavali viittasi tuohon tapaukseen ei merkitse suurta tunnettuisuutta eikä Paavali itse noudattanut eikä kehoittanut muitakaan omaksumaan tuota tapaa. - M.E.L.
Tapani1 kirjoitti:
Alkuperäinen MAP-kirkko ei ole kovinkaan pieni. Se on neljänneksi suurin Amerikassa olevista kirkoista. Jäseniä on nyt 14.5 miljoonaa maailmanlaajuisesti. Kooltaan se on tietääkseni varsin lähellä juutalaisten kirkkoa. Jäsenmäärä kasvaa noin miljoonalla joka kolmas vuosi.
Kasteen kuolleiden puolesta on täytynyt olla hyvin tunnettu tapa koska Paavali saattoi viitata siihen. Hän ei millään tavalla osoittanut, että menettely olisi väärin, vaan käytti tapaa osoituksena uskosta ylösnousemukseen.Vai ei ole eroa alkuseurakunnan uskon kanssa?!?!
Alkuseurakunta ei todellakaan uskonut Jumalan olevan joku Kolobilla haaremiaan tiineenä pitävän luulihasulttaanin!!!
Älä viitsi jatkuvasti puhua aivan täyttä p..kaa!
- R. Sitia
"Onko Jumala kuollut tai jättänyt kaiken Raamatun varaan?"
Joku olematon asia, kuten nyt mormonijumalat, eivät ole voineet kuolla kun eivät ole olleet koskaan edes olemassa muualla kuin ihmisten mielikuvituksessa. Jumalasi ei myöskään ole jättänyt mitään Raamatun varaan, koska jumalillasi ei ole mitään tekemistä tuon teoksen synnyn kanssa. - tode*
tässähän se enkelin julistama evankeliumi on sanasta sanaan (seuraava jae 7):
Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää JUmalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänenn tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet."
Ei kyseessä ollut yksin "enkeli Moroni, vaan kuten jakeesta 8 eteenpäin voit lukaista, mitään Mormonin kirjan sanomaasi tuossa anneta.
Ihmettelen taas kerran, kuinka kummalla tavalla luet Raamattuasi.Unohdatko tarkoituksella tämän: "Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille."?
Toivottavasti uskallat ymmärtää, että enkelillä oli sanoma, joka tuli julistaa kaikille! Tuo sanoma on Mormonin kirjassa ja se on TOINEN TODISTUS KRISTUKSESTA.- R. Sitia
Tapani1 kirjoitti:
Unohdatko tarkoituksella tämän: "Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille."?
Toivottavasti uskallat ymmärtää, että enkelillä oli sanoma, joka tuli julistaa kaikille! Tuo sanoma on Mormonin kirjassa ja se on TOINEN TODISTUS KRISTUKSESTA.Tulkitset kovin omituisesti. Edes teidän omien tekstienne mukaan Moroni ei lentänyt korkealla julistaen sanomaa kaikelle kansalle vaan kävin yön pimeinä tunteina juttelemassa vain yhden huijarin kanssa. Tuollainen ei ole mitenkään tulkittavissa kokealla lentämiseksi saatika sitten kaikille kansoille julistamiseksi.
R. Sitia kirjoitti:
Tulkitset kovin omituisesti. Edes teidän omien tekstienne mukaan Moroni ei lentänyt korkealla julistaen sanomaa kaikelle kansalle vaan kävin yön pimeinä tunteina juttelemassa vain yhden huijarin kanssa. Tuollainen ei ole mitenkään tulkittavissa kokealla lentämiseksi saatika sitten kaikille kansoille julistamiseksi.
Odotat kirjaimellisen tarkkaa kuvausta siitä, mitä ennustetaan tapahtuvan. Sellaiseksi Raamattua ei ole kirjoitettu. Joillekin vertauksien ymmärtäminen ja kuvakielen käyttö on vaikeaa tulkita.
- R. Sitia
Tapani1 kirjoitti:
Odotat kirjaimellisen tarkkaa kuvausta siitä, mitä ennustetaan tapahtuvan. Sellaiseksi Raamattua ei ole kirjoitettu. Joillekin vertauksien ymmärtäminen ja kuvakielen käyttö on vaikeaa tulkita.
Ja selittelemällä asioita toisin kuin tekstissä lukee voi kuka tahansa väittä tekstin tarkoittavan ihan mitä vaan.
R. Sitia kirjoitti:
Ja selittelemällä asioita toisin kuin tekstissä lukee voi kuka tahansa väittä tekstin tarkoittavan ihan mitä vaan.
Niinpä, mutta jos joku ei ymmärrä vertauskuvallista kieltä, niin hänelle ei sitä käyttäen voi kertoa mitään.
- R. Sitia
Tapani1 kirjoitti:
Niinpä, mutta jos joku ei ymmärrä vertauskuvallista kieltä, niin hänelle ei sitä käyttäen voi kertoa mitään.
"Niinpä, mutta jos joku ei ymmärrä vertauskuvallista kieltä, niin hänelle ei sitä käyttäen voi kertoa mitään."
Näinhän ne kultit siirtävät vastuun lukijalle ja jos lukija ei ymmärrä asioita kultin soittamalla tavalla vika on lukijassa. R. Sitia kirjoitti:
"Niinpä, mutta jos joku ei ymmärrä vertauskuvallista kieltä, niin hänelle ei sitä käyttäen voi kertoa mitään."
Näinhän ne kultit siirtävät vastuun lukijalle ja jos lukija ei ymmärrä asioita kultin soittamalla tavalla vika on lukijassa.Noinhan sinä sivuutat sen, että Raamatussa on paljon vertauskuvallista kieltä. Sinun olisi paras hyväksyä oma rajoittunut ymmärryskykysi ja koetettava tulla toimeen sen kanssa.
- R. Sitia
Tapani1 kirjoitti:
Noinhan sinä sivuutat sen, että Raamatussa on paljon vertauskuvallista kieltä. Sinun olisi paras hyväksyä oma rajoittunut ymmärryskykysi ja koetettava tulla toimeen sen kanssa.
Tottakai vika on minussa, koska en hyväksy asioita kulttisi määritelmien mukaan. Tämä on aivan selvä ja itseasiassa juurikin se asia, jonka taisin jo todeta edellisessäkin viestissäni. Voistko selventää tarkkaanottaen mitä lisäarvoa oikeastaan toitkaan keskusteluun tällä kertaa, koska se jäi hieman epäselväksi?
- en voi käsittää
R. Sitia kirjoitti:
Tottakai vika on minussa, koska en hyväksy asioita kulttisi määritelmien mukaan. Tämä on aivan selvä ja itseasiassa juurikin se asia, jonka taisin jo todeta edellisessäkin viestissäni. Voistko selventää tarkkaanottaen mitä lisäarvoa oikeastaan toitkaan keskusteluun tällä kertaa, koska se jäi hieman epäselväksi?
Kuinka joku voi olla niin pöhkö, että inttää vuosikaupalla valheita esim juutalaisuuden, kristillisyyden, vapaamuurareiden oikeaksi todistettua historiaa, tapoja ja traditioita, ihmisiä ja vääntää kaiken todistettavat kieletkin virheellisiksi ja vääriksi.
On aivan käsittämätöntä, että kukaan täysjärkinen voi kirjoitetella aivan täyttä potaskaa ja vielä vuositolkulla. Onhan sananvapaus, mutta ihmettelen yhä enemmän - kuinka joku voi olla itselleen ja toisille niin epärehellinen (jos on järjellinen)? - M.E.L.
en voi käsittää kirjoitti:
Kuinka joku voi olla niin pöhkö, että inttää vuosikaupalla valheita esim juutalaisuuden, kristillisyyden, vapaamuurareiden oikeaksi todistettua historiaa, tapoja ja traditioita, ihmisiä ja vääntää kaiken todistettavat kieletkin virheellisiksi ja vääriksi.
On aivan käsittämätöntä, että kukaan täysjärkinen voi kirjoitetella aivan täyttä potaskaa ja vielä vuositolkulla. Onhan sananvapaus, mutta ihmettelen yhä enemmän - kuinka joku voi olla itselleen ja toisille niin epärehellinen (jos on järjellinen)?NIIN ON!!
Ja mitä hyötyä siitä on?!?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh872071Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 236756
- 59708
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10701- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211598- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492