Olen huomannut, kuinka uskovaisten (kristityt) lapset eivät pysty toimimaan normaalilla tavalla tässä yhteiskunnassa. Näillä lapsilla on aikuisiässä paljon itsemurhia, päihdeongelmia, työkyvyttömyyttä, jne. Toivoisin, että media raportoisi näistä asioista totuudenmukaisesti,sillä ongelmia on paljon. Ehkä näin pahan kierre saataisiin katkaistua.
On suuri synti, että uskovaiset eivät pysty kasvattamaan jälkikasvuaan kunnolla ja aiheuttavat tarpeetonta kärsimystä jälkikasvulleen. Mitä fanaattisempaa usko on, sitä enemmän uskovaisten lapset kärsivät.
Mutta elämähän on suurta kärsimystä.
Uskovaisten lapset voivat huonosti
14
173
Vastaukset
- kysyvä.
eikös se Päivi Räsänenkin ottanut kännit jo 12-vuotiaana ja nyt on ministeri?
hyvinhän se elämä on sujunut uskovaisena?- Qmane
Räsänen on poliitikko ensin, ja uskovainen sitten sen jälkeen. Ei kannata yksittäistapauksesta yleistää liikaa.
Olen tavannut mm. Jehovan todistajia, leastodilaisia ... ja kaikki nämä ovat epäonnistuneet lapsen kasvatuksessaan. Ja pahasti ... kaikki psykoterapeutit tietävät tämän, toivottavasti mediakin tarttuisi tähän. - rehellinen kirj.
Qmane kirjoitti:
Räsänen on poliitikko ensin, ja uskovainen sitten sen jälkeen. Ei kannata yksittäistapauksesta yleistää liikaa.
Olen tavannut mm. Jehovan todistajia, leastodilaisia ... ja kaikki nämä ovat epäonnistuneet lapsen kasvatuksessaan. Ja pahasti ... kaikki psykoterapeutit tietävät tämän, toivottavasti mediakin tarttuisi tähän.puhu nyt jotain itsestäsikin?
miten on mennyt?
oletko käynyt lääkärissä? Mitä sanoi?
onko lääkkeitä? - Qmane
rehellinen kirj. kirjoitti:
puhu nyt jotain itsestäsikin?
miten on mennyt?
oletko käynyt lääkärissä? Mitä sanoi?
onko lääkkeitä?Itse olen täysin toimintakunnossa, en ole lääkärikillan asiakas.
Mutta toimintakyvyttömiä uskovaisten lapsia olen kyllä tavannut paljon: Valitettavasti, mutta täysin totta. - jepulijeps.
Qmane kirjoitti:
Itse olen täysin toimintakunnossa, en ole lääkärikillan asiakas.
Mutta toimintakyvyttömiä uskovaisten lapsia olen kyllä tavannut paljon: Valitettavasti, mutta täysin totta.kerro nyt jotain konkreettista. missä päin asut ja montako lasta sinulla on?
- Qmane
jepulijeps. kirjoitti:
kerro nyt jotain konkreettista. missä päin asut ja montako lasta sinulla on?
Noh, pitäydytään asiassa. Usein sanotaan, että uskovaisten lapsilla on nk. sopeutumisvaikeuksia elämässä, mutta todellisti nämä vaikeudet ovat paljon suurempia. Erityisesti uskovaisten poikalapset ovat suurissa vaikeuksissa, tytöt pärjäävät jostain syystä paremmin.
- pyh!
Qmane kirjoitti:
Noh, pitäydytään asiassa. Usein sanotaan, että uskovaisten lapsilla on nk. sopeutumisvaikeuksia elämässä, mutta todellisti nämä vaikeudet ovat paljon suurempia. Erityisesti uskovaisten poikalapset ovat suurissa vaikeuksissa, tytöt pärjäävät jostain syystä paremmin.
Ettet vain itse olisi toimintakyvytön, kun siitä puhut.
- pyh!
Väärin olet huomannut, koska tuo ei pidä läheskään aina paikkaansa.
- Qmane
Sen olen huomannut, että mormonipojat voivat ihan hyvin, mutta muutoin omat kokemukseni uskovoisten lapsista ovat siinä mielessä negatiiviset, että poikalapset eivät tunnu pärjäävän tosielämässä. Jokainen voi miettiä mistä tämä tosiasiallisesti johtuu.
Tämä on tietenkin vain minun kokemukseni asiasta, ei tietenkään koko totuus. Qmane kirjoitti:
Sen olen huomannut, että mormonipojat voivat ihan hyvin, mutta muutoin omat kokemukseni uskovoisten lapsista ovat siinä mielessä negatiiviset, että poikalapset eivät tunnu pärjäävän tosielämässä. Jokainen voi miettiä mistä tämä tosiasiallisesti johtuu.
Tämä on tietenkin vain minun kokemukseni asiasta, ei tietenkään koko totuus.Oletko kenties opettaja kun sinulla on noin paljon kokemusta lapsista? Ei tarvitse vastata, ellet halua paljastaa itsestäsi liikaa.
Varmasti huomiosi osuu osittain kohdalleen. Uskonnollisissa perheissä saattaa olla hyvin tiukka kuri, erityisesti jos liikkeessä pidetään kaikkea mahdollista syntinä. Tällöin lapsilta kielletään asioita, joita muut lapset saavat tehdä. Uskosta viedään kaikki ilo ja siitä tehdään pelkkiä kieltoja ja sääntöjä. Ei ihme, että lapset kasvavat kieroon.
Uskovien perheiden lapsista voi myös kasvaa tasapainoisia ja kypsiä aikuisia, jos vanhemmat osaavat asiansa. Itse esimerkiksi olen saanut hyvän kasvatuksen uskovaisessa perheessä. Minua ei ole koskaan pakotettu mihinkään hengelliseen toimintaan ja olen saanut kyseenalaistaa asioita. Lopulta löysin itse oman uskoni ilman ulkoista painostusta. Uskon, että jos minua olisi painostettu, olisin varmasti loitontunut uskosta ja liikkestä, jonka keskellä kasvoin.
Ei ole järkevää yleistää liikaa. Varmasti ateistien lapsilla on yhtä lailla ongelmia kuin uskonnollisten perheidenkin lapsilla. Mutta olisi tärkeää huomata varhaisessa vaiheessa jos lapset joutuvat kasvamaan uskonnollisen painostuksen alaisina. Uskonto ei ole oikeutus varastaa lapsuutta ja vaikeuttaa ihmisen koko loppuelämää.
- poks.
>Ei ole järkevää yleistää liikaa. Varmasti ateistien lapsilla on yhtä lailla ongelmia kuin uskonnollisten perheidenkin lapsilla. Mutta olisi tärkeää huomata varhaisessa vaiheessa jos lapset joutuvat kasvamaan uskonnollisen painostuksen alaisina. Uskonto ei ole oikeutus varastaa lapsuutta ja vaikeuttaa ihmisen koko loppuelämää.<
Yhdyn edelliseen.
Syyttelyä ja painostusta on sairaassa yhteiskunnassa molemmilla puolilla, niin kauan kunnes Kristus saapuu ja tasapaino löytyy. - riippuu mistä katsel
Kun lukee tämänkin 24suomi-palstan milenterveys sivuja niin näyttää aivan päinvastaiselta: suurin syy lasten kärsimyksiin ovat avioerot, aureus, alkoholi ym, ongelmat.
Et tuntea asian todeliista tilannetta, jos lähipiirissäsi on muutama kuvaamasilainen tapaus. - puhu sitten
Tarkkaile Qmane jonkin aikaa esim. nuorten palstaa/ isä ja äiti ym. Tulet näkemään että harvoin uskovaisten lapset siellä kirjoittelevat.
- 6+16
Olen helluntailaisen kodin lapsi, julmasti ja kaltoin kohdeltu, en toipunut koskaan. Sain päihde-, ynnä sosiaalisia ongelmia, jäin aikaisin eläkkeelle. Olen katkera helluntailahkolle, joka ei minua avunpyynnöistäni huolimatta auttanut.
Kirkosta löysin armollisemman Jumalan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462