Liikennekäytöstä poistetun auton liikennevakuutuksen perusmaksu

Yrtit lailliseksi

-sitä ei mene.

Sain tänään postista IF:in vakuutuskirjan missä listattiin vakuutukseni ja niiden vuosimaksut.
Meinasin saada rytmihäiriöitä kun varaautostani mistä ei pitänyt mennä mitään maksuja, oli listattu meneväksi useampi sata euroa vuodessa "perusmaksuna".

Ongelma oli epämääräisesti kirjoitetussa lappusessa jossa ei oltu käytetty tarpeeksi rautalankaa... ei oltu sanottu että maksu menisi JOS auto olisi liikennekäytössä ja että NYT sitä EI MENE koska se ei ole liikennekäytössä.
Lappua katsoessa näytti niin kuin siitä mun varaautosta menisikin liikennevakuutuksia enemmän kuin käytössä olevasta autosta. :P Kyllä nyt jo hymyilyttää mutta hetki sitten kiroilin asiaa niin p******sti.

Hain netistä tarkempaa tietoa asiasta mutten löytänyt. Hakutulokset olivat pääsääntöisesti ihmisten kysymyksiä liikennekäytöstä poistetun auton ostamisesta/myymisestä/siirtämisestä jne.

Joten tämä postaus tänne siksi että jos joku muu etsii samaa tietoa haulla "Liikennekäytöstä poistetun auton liikennevakuutuksen perusmaksu" niin löytää ainakin tämän ja välttyy turhaan hätäilemästä.

Vakuutusyhtiöön soittaminenkaan ei ole kaikkina kellonaikoina ja päivinä mahdollista että asiaa voisi sieltä kysyä.

15

3272

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiahan on näin, kun auto laitetaan liikennekäytöstä poistoon siis netiin kautta tai katsastusasemalla, päättyy lilkennevakuutus ja ajoneuvovero siihen päivään.

      • Onko kellään tietoa, jos käyttää kahta autoa toista liikenteessä ja toinen pois ja haluaa
        vaihdella näitä,netissä se vissiin käy näppärästi, Mutta tarvitaaanko näissä molemmissa
        oma liikennevakuutus,vaivoiko sen myös siirtää netissä autosta toiseen?


      • kalliiksitulee
        antsu47 kirjoitti:

        Onko kellään tietoa, jos käyttää kahta autoa toista liikenteessä ja toinen pois ja haluaa
        vaihdella näitä,netissä se vissiin käy näppärästi, Mutta tarvitaaanko näissä molemmissa
        oma liikennevakuutus,vaivoiko sen myös siirtää netissä autosta toiseen?

        Se käy näppärästi, mutta vakuutuksista et saa alennuksia ellei seisonta ole vähintään 30 vrk. Samaten käyttömaksuja saattaa tulla kympin erissä vaikkapa yhdeltä vuorokaudelta joka on minimi.


      • 6+11
        kalliiksitulee kirjoitti:

        Se käy näppärästi, mutta vakuutuksista et saa alennuksia ellei seisonta ole vähintään 30 vrk. Samaten käyttömaksuja saattaa tulla kympin erissä vaikkapa yhdeltä vuorokaudelta joka on minimi.

        sulla ei sitten ole hajuakaan miten liikennekäytöstäpoisto toimii


      • vvt-i
        kalliiksitulee kirjoitti:

        Se käy näppärästi, mutta vakuutuksista et saa alennuksia ellei seisonta ole vähintään 30 vrk. Samaten käyttömaksuja saattaa tulla kympin erissä vaikkapa yhdeltä vuorokaudelta joka on minimi.

        Jaa, kumma juttu että mulle on kuitenkin alennuksia annettu. Meidän autolla neljäs seisotuspäivä on jo taloudellisesti kannattava. Toinen autoistamme on ollut jo kuusi kertaa tänä vuonna seisonnassa ja loppuvuoden aikana ehtii seistä vielä pari pätkää. Vakuutukset ja verot ovat kuitekin 2,5€/vrk ...eikä mua kiinnosta maksaa veroja huvin vuoksi.


      • bersupuupi
        vvt-i kirjoitti:

        Jaa, kumma juttu että mulle on kuitenkin alennuksia annettu. Meidän autolla neljäs seisotuspäivä on jo taloudellisesti kannattava. Toinen autoistamme on ollut jo kuusi kertaa tänä vuonna seisonnassa ja loppuvuoden aikana ehtii seistä vielä pari pätkää. Vakuutukset ja verot ovat kuitekin 2,5€/vrk ...eikä mua kiinnosta maksaa veroja huvin vuoksi.

        No laitapa se viikoksi ajoon ja loput seisontaan. Huomaat että se viikko maksoi enemmän kuin kuukauden maksut. Toki jos jaksot on riittävän pitkiä niin veivaus kannattaa, mutta se on aina tapauskohtaista.


      • 3+16
        bersupuupi kirjoitti:

        No laitapa se viikoksi ajoon ja loput seisontaan. Huomaat että se viikko maksoi enemmän kuin kuukauden maksut. Toki jos jaksot on riittävän pitkiä niin veivaus kannattaa, mutta se on aina tapauskohtaista.

        viikon verot ja vakuutukset ovat 7 x vuorokausihinta eikä mitään sen kummempaa.


      • kinkksi
        3+16 kirjoitti:

        viikon verot ja vakuutukset ovat 7 x vuorokausihinta eikä mitään sen kummempaa.

        Väärin, viikon verot on minissään kympin ja liikennevakuutusta ei hyvitetä kaikissa yhtiöissä ellei seisonta ole minimissään kuukauden. Uusin kiusa on Trafilta lähettää liikennekäyttöönoton jälkeen vuoden verolappu ilman erä mahdollisuutta vaikka se olisi ollut erissä ennen liikenteestä poistoa.


    • eräs vain

      Tarvitsevat oman vakuutuksen.

    • ifin lasku yllätti

      Kommentti alkuperäiseen viestiin että ainakin IF laskuttaa liikennevakuutuksen perusmaksua 25e/vuosi jos ajoneuvolla ei ole yhtään käyttöpäivää vakuutuskaudella.

    • näin maalla

      Meillä on jo vuosia toimittu niin, että kun talossa sattuu olemaan kaksi väriltäänkin samanlaista vanhempaa volvoa niin vaihdan vaan kilvet silloin tällöin kun toinen on remontissa yms.

    • Anonyymi

      Kyllä menee, selvästi vakuutusmaksun loppusummassa, 25€ vakuutuskaudessa ja vakuutuskausi 3kk eli laskutusväli näyttäisi olevan. Eli 100€ ajoneuvolta vuodessa, nyt lähtee harrasteautot romutukseen vaikka on jo osiakin hankittu valmiiksi. Ei tavallisen rehellisen laskunsa maksavan rahat riitä mihin tahansa.

    • Anonyymi

      Meneekö tätä liikennevakuutuksen perusmaksua muilla kuin IF:llä?

      • Anonyymi

        Ei noin paljon .


      • Anonyymi

        Trafin sivuilta liikennekäytöstä poisto, niin ei juokse liikennevakuutusmaksut eikä verot.

        Jos on hankala vakuutusyhtiö, niin irtisanoo vakuutuksen.
        Ottaa sitten vakuutuksen muualta, kun tarvitsee ajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      233
      1980
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1218
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1024
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1022
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      113
      778
    7. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      94
      763
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      122
      698
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      681
    Aihe