Suomen terveydenhuolto

poiuytredfggfd

työelämässä ollessani ei työterveyslääkäri ottanut mitään kantaa masennukseeni, sain kuvan että hän kuvitteli minun lukevan hänelle satukirjaa.

Ei edes itsemurha yritykseni ole ketään havahduttanut.. Beck testistä 47 pistettä olisi varmasti vieläkin enemmän, mutta en kehdannut joka kohtaan laittaa täysiä pisteitä. Tuntuu koko testi muutenkin ihan ristinollan täyttämiseltä.

Luvattiin kirjoittaa tarpeeksi pitä sairausloma, joo sain 3viikkoa. Olen samassa lähtöruudussa kuin keväällä.

Miksei kukaan ota minua tosissaan?????????

Hienoja puheita ja kirjoituksia miten masennusta hoidetaan, mutta todellisuudessa jään aivan yksin tunteideni ja oloni kanssa. Ketään ei oikeasti kiinnosta. Aikansa kun on psyk.puolella pyörinyt, laittavat pihalle ja toteavat että ei mitään vikaa, mene aikasi kuluksi töihin.

100

5176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • better unborn

      Joo vähän saman suuntaisia kokemuksia HUS:in toiminnassa. Ylimielinen asenne potilasta kohtaan ja mitään ei oteta tosissaan. Se on pelkkää henkistä väkivaltaa parempi olla ilman hoitoa.

      • APUA!

      • ÄLKÄÄ........
        APUA! kirjoitti:

        ottakaapa yhteyttä tähän

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10418089

        erityisesti nimimerkkien

        "kokeilut kokeiltu"

        " "

        ja

        "9"

        ravistelevat

        TÄMÄ ON KAIKKEIN SAIRAINTA MITÄ OLEN KOSKAAN NÄHNYT

        http://www.mehilainen.fi/masennustutkimus

        MULLA JA MUN KAVEREILLA ON OLLUT FYYSISIÄ OIREITA 40 VUOTTA JA NYT NÄMÄ PÄSSIT KEKSIVÄT RAHASTAA VIHDOIN TUOLLA !!!!

        Missään nimessä ikinä osallistuko mihinkään lääketutkimukseen, olen nähnyt dokumentin, olikohan se Engantilainen jossa nuori opikelija poika osallistui uuden lääkkeen kokeiluun, hänelle luvattiin maksaa siitä ja poika tarvitsi opintoihin rahaa. Kokeiltuaan lääkkeitä hänen raajansa mustuivat, menetti varpaansa ja rullatuoliin joutui, elämä ja opinnot meni. Karmeaa katsottavaa, tästä on jo vuosia, tyttäreni oli sen nauhoittanut ja katselin hänen luonaan sen.


      • suomi24 jäsen
        ÄLKÄÄ........ kirjoitti:

        Missään nimessä ikinä osallistuko mihinkään lääketutkimukseen, olen nähnyt dokumentin, olikohan se Engantilainen jossa nuori opikelija poika osallistui uuden lääkkeen kokeiluun, hänelle luvattiin maksaa siitä ja poika tarvitsi opintoihin rahaa. Kokeiltuaan lääkkeitä hänen raajansa mustuivat, menetti varpaansa ja rullatuoliin joutui, elämä ja opinnot meni. Karmeaa katsottavaa, tästä on jo vuosia, tyttäreni oli sen nauhoittanut ja katselin hänen luonaan sen.

        Noi henkilöt mitä on viestissä mainittu eivät ole kykeneviä kantamaan teoistaan minkäälaista vastuuta-heistä saamme kuulla vielä jatkossa varmasti lisää.


      • 12+13
        suomi24 jäsen kirjoitti:

        Noi henkilöt mitä on viestissä mainittu eivät ole kykeneviä kantamaan teoistaan minkäälaista vastuuta-heistä saamme kuulla vielä jatkossa varmasti lisää.

        voisiko joku ottaa noihin henkilöihin yhteyttä ja kertoa miten asiat todellisuudessa ovat,taitavat elellä yhä pilvilinnoissaan?


      • puhelinnro
        12+13 kirjoitti:

        voisiko joku ottaa noihin henkilöihin yhteyttä ja kertoa miten asiat todellisuudessa ovat,taitavat elellä yhä pilvilinnoissaan?

        yks kaveri soitti noille


      • 6+13
        suomi24 jäsen kirjoitti:

        Noi henkilöt mitä on viestissä mainittu eivät ole kykeneviä kantamaan teoistaan minkäälaista vastuuta-heistä saamme kuulla vielä jatkossa varmasti lisää.

        samaa kastia

        "on sul ihan ihmisoikeudet"
        "on sua ainaki yritetty auttaa"

        paikkakunta helsinki lähihoitaja vm 86 psyk poli ja lääkäri terv.keskus

        potilas tällä hetkellä vaikeasti traumatisoitunut ilman mitään tukea. ja ongelmista on yritetty puhua avoimesti vuosia potilaan taholta


      • Varoitus!
        APUA! kirjoitti:

        ottakaapa yhteyttä tähän

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10418089

        erityisesti nimimerkkien

        "kokeilut kokeiltu"

        " "

        ja

        "9"

        ravistelevat

        TÄMÄ ON KAIKKEIN SAIRAINTA MITÄ OLEN KOSKAAN NÄHNYT

        http://www.mehilainen.fi/masennustutkimus

        MULLA JA MUN KAVEREILLA ON OLLUT FYYSISIÄ OIREITA 40 VUOTTA JA NYT NÄMÄ PÄSSIT KEKSIVÄT RAHASTAA VIHDOIN TUOLLA !!!!

        Tämän päivän Hesarissa oli taas kyseinen ilmoitus koskien masennustutkimusta, tällä kertaa yhteyshenkilöksi oli muutettu kaupungin ostopalveluista vastaava.

        Kyllä on yritystä korvata psykoterapiapalvelut edelleen ihmiskokeilla kun ei ole onnistuttu terapiapalvelujen tarjonnassa eikä tilanteeseen nähtävästi ole tulevaisuudessakaan parannusta tulossa.

        Älkää missään nimessä osallistuko kyseiseen tutkimukseen!

        Laittakaa tietoa eteenpäin tästä!


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10418089


    • Latvainvalidi

      Lääkäreille ja varsinkin työterveyslääkäreille on annettu ohjeeksi olla antamatta "liian" pitkiä sairauslomia.

      Onko sinulla pidempikin sairaushistoria? Mene työteveyslääkärille ja vaadi päästä työkykysellvitykseen tai kuntoutustutkimukseen ja siten mahdollisesti ammatilliseen kuntoutukseen.

      Onko sinulla mitåään hoitoa?

    • ssri lopetus

      Mulla muuten kesti kaksi ja puoli kuukautta ssri-lääkkeen lopettamisesta seinään noiden sähköiskujen häviäminen pääkopasta.

    • nimimerkkix
    • Huolestuttavasti on menty siihen suuntaan että potilaan on toimittava nyrkki pöytään systeemillä.
      Useat ovat huolestuneita vaikean potilaan maineesta mutta miten on vaikean lääkärin maine?
      Yhden lääkärin olen ilmoittanut potilasasiamiehelle ja se lääkäri sai huomautuksen ja aivan syystä enkä ollut ensimmäinen joka hänestä valitti.
      Jouduin sairaana tappelemaan että sain hoitoa ja se oli todella raskasta.
      En siis ihmettele jos jotkut luovuttavat.

      Muistan vieläkin ensimmäisen lääkärini(psykiatri) joka katsoi minuun suoraan ja kysyi että kertoisitko nyt ihan alusta asti mikä sinulla oikein vaivaa.
      Hän sanoi sen niin vilpittömästi että pakostakin tirautin pienet itkut.
      Hoitosuhde kesti kauan ja hän osasi todellakin kuunnella vaikka jouduttiin joskus koviinkin väittelyihin.

      Aloittajan tapauksessa työterveyslääkäri ei tainnut tietää mitään masennuksesta ja hänen olisi pitänyt ohjata sellaiselle joka tietää.
      Potilaalla on tietysti myös oikeus vaatia toinen mielipide (SO).

      • ICD10

        Voiko potilasasiamies ilman todisteita antaa lääkärille huomautuksen? Ainakaan meidän paikkakunnallamme ei voi.
        Eräs ystäväni teki valituksen Valviraan psykiatrista, mutta koska todisteet puuttuivat siitä mitä vastaanotoilla oli puhuttu eikä siten ollut esittää näyttöä asia jäi siihen ja lääkäri saa jatkaa toimintaansa.

        "Muistan vieläkin ensimmäisen lääkärini(psykiatri) joka katsoi minuun suoraan ja kysyi että kertoisitko nyt ihan alusta asti mikä sinulla oikein vaivaa."

        Itse olen ollut aina hyvin rehellinen ja kertonut kaiken kymmeniä jos en satoja kertoja lääkäreilleni vuosikymmenten aikana. Aina on käännetty asiat potilasta vastaan ja käytetty hyväksi, levitelty kollegoille mitä vastaanotoilla on puhuttu.;(

        -

        Löytyisikö joltain kiinnostusta alkaa laatia vaikeista lääkäreistä tietokantaa, joka voitaisiin sitten potilaiden kesken jakaa toinen toisillemme vaikka sähköpostitse?


      • ICD10 kirjoitti:

        Voiko potilasasiamies ilman todisteita antaa lääkärille huomautuksen? Ainakaan meidän paikkakunnallamme ei voi.
        Eräs ystäväni teki valituksen Valviraan psykiatrista, mutta koska todisteet puuttuivat siitä mitä vastaanotoilla oli puhuttu eikä siten ollut esittää näyttöä asia jäi siihen ja lääkäri saa jatkaa toimintaansa.

        "Muistan vieläkin ensimmäisen lääkärini(psykiatri) joka katsoi minuun suoraan ja kysyi että kertoisitko nyt ihan alusta asti mikä sinulla oikein vaivaa."

        Itse olen ollut aina hyvin rehellinen ja kertonut kaiken kymmeniä jos en satoja kertoja lääkäreilleni vuosikymmenten aikana. Aina on käännetty asiat potilasta vastaan ja käytetty hyväksi, levitelty kollegoille mitä vastaanotoilla on puhuttu.;(

        -

        Löytyisikö joltain kiinnostusta alkaa laatia vaikeista lääkäreistä tietokantaa, joka voitaisiin sitten potilaiden kesken jakaa toinen toisillemme vaikka sähköpostitse?

        Ei potilasasiamies mitään päätä hän vain neuvoo ja avustaa valituksen tekemisessä. Huomasin nyt että kirjoitin hieman harhaanjohtavasti.
        Todisteet löytyi erikoisesta/virheellisestä diagnoosista.
        HIeman tuon tapauksen jälkeen vaadin luettavakseni koko potilaskertomukseni johon vaadin myös joitain oikaisuja tuolla kertaa ilman valituksia.

        Oletko ICD10 koskaan lukenut potilastietojasi?

        Luettelo vaikeista lääkäreistä ei ole kovin viisas idea.


      • siivsiisvsiiv
        viisviisviis kirjoitti:

        Ei potilasasiamies mitään päätä hän vain neuvoo ja avustaa valituksen tekemisessä. Huomasin nyt että kirjoitin hieman harhaanjohtavasti.
        Todisteet löytyi erikoisesta/virheellisestä diagnoosista.
        HIeman tuon tapauksen jälkeen vaadin luettavakseni koko potilaskertomukseni johon vaadin myös joitain oikaisuja tuolla kertaa ilman valituksia.

        Oletko ICD10 koskaan lukenut potilastietojasi?

        Luettelo vaikeista lääkäreistä ei ole kovin viisas idea.

        "Yhden lääkärin olen ilmoittanut potilasasiamiehelle ja se lääkäri sai huomautuksen ja aivan syystä"

        "Ei potilasasiamies mitään päätä hän vain neuvoo ja avustaa valituksen tekemisessä. Huomasin nyt että kirjoitin hieman harhaanjohtavasti. Todisteet löytyi erikoisesta/virheellisestä diagnoosista."

        Kertoisitko hieman niistä erikoisista diagnooseistasi?


        Olen lukenut kaikki potilastietoni jotka olen aina saanut pyydettäessä.

        Vaikeista lääkäreistä tehty tietokanta on jo olemassa.


      • siivsiisvsiiv kirjoitti:

        "Yhden lääkärin olen ilmoittanut potilasasiamiehelle ja se lääkäri sai huomautuksen ja aivan syystä"

        "Ei potilasasiamies mitään päätä hän vain neuvoo ja avustaa valituksen tekemisessä. Huomasin nyt että kirjoitin hieman harhaanjohtavasti. Todisteet löytyi erikoisesta/virheellisestä diagnoosista."

        Kertoisitko hieman niistä erikoisista diagnooseistasi?


        Olen lukenut kaikki potilastietoni jotka olen aina saanut pyydettäessä.

        Vaikeista lääkäreistä tehty tietokanta on jo olemassa.

        Quid pro quo
        Voisitko antaa tietoa tuosta tietokannasta?


      • dfgdfgdfgdsfdf
        siivsiisvsiiv kirjoitti:

        "Yhden lääkärin olen ilmoittanut potilasasiamiehelle ja se lääkäri sai huomautuksen ja aivan syystä"

        "Ei potilasasiamies mitään päätä hän vain neuvoo ja avustaa valituksen tekemisessä. Huomasin nyt että kirjoitin hieman harhaanjohtavasti. Todisteet löytyi erikoisesta/virheellisestä diagnoosista."

        Kertoisitko hieman niistä erikoisista diagnooseistasi?


        Olen lukenut kaikki potilastietoni jotka olen aina saanut pyydettäessä.

        Vaikeista lääkäreistä tehty tietokanta on jo olemassa.

        Kaikuuko täällä?
        Olisin myös kiinnostunut vaikeiden lääkäreiden tietokannasta.


      • mi0eporf
        dfgdfgdfgdsfdf kirjoitti:

        Kaikuuko täällä?
        Olisin myös kiinnostunut vaikeiden lääkäreiden tietokannasta.

        Sä voit tehdä niin että tilaat kaikki rekisteritietosi itsellesi tarkastettavaksi,poimit niistä lääkärien nimet,etsit netistä lisätiedot lääkäreistä ja teet yhteenvedon tiettyjen lääkärien persoonallisuuden rakenteesta siihen pohjautuen mitä olet kokenut.Lopuksi lähetät tiedot kaikille kavereille, tutuille, tuntemattomille, lehdistölle. Susta itsestäsi,omasta aktiivisuudestasi on kiinni satutko löytämään tällaista tietoa jostain.


    • ver-tai-nen

      tärkeälle aiheelle nosto ! ! !

      • puhuisitkoenemm

        Mutta oletko mitään mieltä asiasta. Sillä pelkkä nosto ei ole oikeen järkevää vaan että sanoo jonkinlaisen mielipiteensä asialaitaan


    • huohhh
    • ei sellasta ole

      Ottaa kun tapat jonkun lapsen...Ei ennen.
      Suomessa ei ole edes terveydenhuoltoa...Kova pr toiminta sellaista kuvaa maailmalle antaa mutta täällä on 3 min potilasta ohden ja keikkalääkärit vaihtuvat aidosti viimekuussa 19 kertaa..hommaa siin sit hoitoa.

    • mf kåposw h

      op3jm j 03
      31.8.2012 19:05
      0
      Sulje
      Noniin, elikkäs:

      assi kävi arvauskeskuksessa josta löytyi 57:nnen lääkärin mukaan assista 120 sivua tekstiä vuosien varrelta. Sanallakaan tiedostoista ei löytynyt kohtaa, jossa assi oli kertonut epäpätevien lääkärien hoitamattajättämisistä/heitteillejätöistä. Onneksi assilla kuitenkin on kaikki rekisteritiedot omalla koneellaan sähköisessä muodossa sekä tulosteina olemassa.

      Jatkossa lähdetään selvittelemään mikä assia vaivaa ja lähete irtosi helposti 35 verikokeeseen joiden tarkoituksena on lähteä kartoittamaan tarkemmin tilannetta.
      Tietokantaa päivitettiin hiukan ja diagnooseihin lisättiin 84.5 mikä sieltä oli puuttunut 20 vuotta.

      Murhanhimoisille kirjoittajille tiedoksi vielä; julkisuuden asseja ei tarvitse lähteä vainoamaan tai murhaamaan syyttä suotta, koska he murskaantuvat joka tapauksessa byrokratiakoneiston rattaisiin ennemmin tai myöhemmin.
      Sen sijaan kannattaa lähteä miettimään kuinka niitä kaikkia voitaisiin auttaa, jotka ovat aiheuttaneet kaiken tämän paskan.

      VASTAA
      Jaa viesti
      Ilmoita asiaton viesti

      12
      31.8.2012 22:58
      0
      Sulje
      -"viipalekuvat rasittavat elimistöä"
      -"kaikki haluaisivat magneettikuviin, en voi kirjoittaa lähetettä säästösyistä"
      -"otatko vastuun jos potilaalla on esim. jokin pahanlaatuinen kasvain joka on lähettänyt etäispesäkkeitä koska et voi kirjoittaa lähetettä magneettikuviin vaikka luusto ja nivelkipuja on ilmennyt vuoden ajan?

      Löytyykö jostain autisminkirjolaisille tukijärjestöä joka voisi auttaa tällaisissa tilanteissa?

      VASTAA
      Jaa viesti
      Ilmoita asiaton viesti

      050 4063 832
      31.8.2012 23:29
      0
      Sulje
      soita liiton palveluneuvontaan-sieltä voidaan auttaa eteenpäin

      http://www.autismiliitto.fi/liitto/palvelut/edunvalvonta

      VASTAA
      Jaa viesti
      Ilmoita asiaton viesti

      hehheh
      31.8.2012 23:38
      0
      Sulje
      Eiköhän tuota työtä ole jo hoitamassa jokin muu taho, typerää lapsellista idioottimaista lässytystä liiton virallisilla kotisivuilla.

      VASTAA
      Jaa viesti
      Ilmoita asiaton viesti

      XXXXXXXXXXXDWEOH
      2.9.2012 22:14
      1
      Sulje
      -"koska koet tavallista herkemmin asiat, mukaanluettuna fyysisten sairauksien ennakko-oireiston parin vuoden säteellä emme voi kirjoittaa lähetteitä enää tarkempiin tutkimuksiin, sillä tavallista herkemmin asiat kokevat henkilöt voivat rasittua "turhista tutkimuksista"..

      2.9.2012, Pääkaupunkiseutu

    • mf lpew äjåp

      erään palvelimen keskustelufoorumin kautta on suunniteltu hesarin mukaan iskuja eduskuntaan

    • poliisi.fi

      Helsingissä, maamme pääkaupungissa, kuoli/tapetiin tänään mies Mannerheimintiellä, ydinkeskustassa. Syyt samat kuin perhe/joukkosurmissa.

      Poliisiin yritettiin ottaa yhteyttä muutama viikko ennen tapausta, mutta olivat sitä mieltä Pasilassa että pärjäävät ilman vapaaehtoisia apuvoimia.

      • nettipoliisi X

        Puhelut, ennakkoilmoitukset mahdollisista riskeistä ennen tapahtumaa muutaman viikon ajalta nauhoitettu eli yhtydenotot Pasilaan, jossa suhtauduttiin aiheeseen hyvin ylimielisesti edelleen.


      • 17+16
        nettipoliisi X kirjoitti:

        Puhelut, ennakkoilmoitukset mahdollisista riskeistä ennen tapahtumaa muutaman viikon ajalta nauhoitettu eli yhtydenotot Pasilaan, jossa suhtauduttiin aiheeseen hyvin ylimielisesti edelleen.

        oletko ottanut yhteyttä keskusrikospoliisiin noiden rivipoliisien välinpitämättömästä käytöksestä?


      • en vielä
        17+16 kirjoitti:

        oletko ottanut yhteyttä keskusrikospoliisiin noiden rivipoliisien välinpitämättömästä käytöksestä?

        "näyttölinjainen saksanpaimenkoira"

        -ilmoittaa havaitsemistaan yhteiskunnallisista epäkohdista ajoissa viranomaisille
        -osaa ennakoida asioita/tapahtumia
        -on aina valmiina ja valpaana toteuttamaan kaiken mitä siltä odotetaan - hiljaisesti, maltillisesti, omistaajaansa aina tukeutuen ja häntä sekä hänen periaatteitaan aina uskollisesti noudattaen


      • 19
        en vielä kirjoitti:

        "näyttölinjainen saksanpaimenkoira"

        -ilmoittaa havaitsemistaan yhteiskunnallisista epäkohdista ajoissa viranomaisille
        -osaa ennakoida asioita/tapahtumia
        -on aina valmiina ja valpaana toteuttamaan kaiken mitä siltä odotetaan - hiljaisesti, maltillisesti, omistaajaansa aina tukeutuen ja häntä sekä hänen periaatteitaan aina uskollisesti noudattaen

        Ja osoiteko jossa noita asioita ajetaan oli

        Aspergerinfo.foorumi.org

        joka on tällä hetkellä uusien rekisteröintien osalta suljettuna väärinkäytösten välttämiseksi


    • uioepäå gtfoe

      Löytyiskö lisää kokemuksia jaettavaksi tähän ketjuun?

      • kummaatouhuu

        Olen valittanut terv kesk vaikka mistä vaivasta mutta aina vaan sanotaan että on psyyken sairaus josta ne johtuu.


      • väsynyt elämään
        kummaatouhuu kirjoitti:

        Olen valittanut terv kesk vaikka mistä vaivasta mutta aina vaan sanotaan että on psyyken sairaus josta ne johtuu.

        Kerroin 10 v sitten psykiatrian polilla selkäsäryistäni, jotka johtuvat pitkäaikaisesta masennuksestani. Ei otettu tosissaan, lääkäri sanoi, ettei voi puuttua fyysisten sairauksien hoitoon!? (vaikka siis kaikki sairaudet ovat psykofyysisia!!)

        Sain tulehduskipulääkettä arvauskeskuksesta selkäsärkyyn, jonka johdosta sairastuin refluksitautiin eli tällä hetkellä vatsa ei kestä enää ollenkaan tulehduskipulääkettä ja selkäsäryt ovat pahentuneet kymmenkertaisiksi.

        Psykiatrian poliklinikan lääkäri jättäytyi henkilökohtaisista syistä pois kyseisestä toimipisteestä vähän sen jälkeen kun oli onnistunut tuhoamaan elämäni.

        Syyllistyi myös virkavirheisiin olemalla kirjaamatta vastaanottokäynneillä käsiteltyjä aiheita rekisteritietoihin.


    • VItuttaa myöskin

      Joo itsekin kun aikanaan olin töissä ja menin työterveyslääkärille lopulta pitkään jatkuneen masennuksen yms jälkeen, niin eipä sieltä mitään apua ollut. Sanottiin vain että "sinulla on nyt vain hankala elämäntilanne". Sain sairauslomaa mukavissa 3 päivän jaksoissa! No sitten sain potkut kun en saanut myyntitavoitteitani täyteen joten se siitä.

      Nyt tosin jonotan hoitoon ja terapiaan pääsyä.

    • kovia kokenut

      Tsemppiä kaikille omista kokemuksistaan kertoneille!

      Palataan tässä ketjussa!

    • 16
      • Jos lääkäri.......

        On v-87 syntynyt niin eikös hän ole nyt 25vuotias. Tiedän, että lääkärinkoulutus kestää 6v joten noin nuorella lääkärillä ei voi olla lääkärinkokemusta, ehkä pakollisella harjoittelujaksolla joka kestää 9kk. Kirjoitan siksi koska minun piti päästä kokeneelle erikoslääkärille (terv.keskuksen lähetteellä) mutta jouduinkin nuorelle, opiskelijalääkärille joka näytteli erikoislääkäriä(tarkistin valviralta) hänen titteli oli lääkäri.

        Eipä hän kyllä mistään mitään tiennyt, joten turha käynti, turha poliklinikka maksu, siis kokenut terv.kesk. lääkäri lähetti oireiden vuoksi erikoislääkärille. "erikoislääkäri " olikin opiskelija, joka lähetti terv.keskukseen. Eipä tuossa nyt vahinkoa tullut, mutta turhaa juoksutusta ja huijausta ja mokomaa aikaa jonotin 3kk. Kävin yksityisellä erikoislääkärillä ja sain oikean diaknoosin ja lääkkeet jotka on auttaneet.


      • huhhuhhh
        Jos lääkäri....... kirjoitti:

        On v-87 syntynyt niin eikös hän ole nyt 25vuotias. Tiedän, että lääkärinkoulutus kestää 6v joten noin nuorella lääkärillä ei voi olla lääkärinkokemusta, ehkä pakollisella harjoittelujaksolla joka kestää 9kk. Kirjoitan siksi koska minun piti päästä kokeneelle erikoslääkärille (terv.keskuksen lähetteellä) mutta jouduinkin nuorelle, opiskelijalääkärille joka näytteli erikoislääkäriä(tarkistin valviralta) hänen titteli oli lääkäri.

        Eipä hän kyllä mistään mitään tiennyt, joten turha käynti, turha poliklinikka maksu, siis kokenut terv.kesk. lääkäri lähetti oireiden vuoksi erikoislääkärille. "erikoislääkäri " olikin opiskelija, joka lähetti terv.keskukseen. Eipä tuossa nyt vahinkoa tullut, mutta turhaa juoksutusta ja huijausta ja mokomaa aikaa jonotin 3kk. Kävin yksityisellä erikoislääkärillä ja sain oikean diaknoosin ja lääkkeet jotka on auttaneet.

        Kiitos kokemuksesi jakamisesta. Minusta on todella väärin, että noin toimitaan. En yksinkertaisesti voi hyväksyä tuollaista. Miltä potilaalaasta mahtaa tuntua, jos hänen rekisteritiedoissaan lukee sitä sun tätä, jonka pitäisi olla pohjana hänen jatkohoidolleen.
        Juuri tämänkaltaisista tapahtumista ovat lähtöisin hoitovirheet, mitä sairaaloissa tapahtuu; potilastietoihin kirjataan ihan mitä sattuu, seuraava hoitava lääkäri lukaisee epikriisin lävitse minkä pohjalta lähtee jatkohoitamaan potilasta. Itselläni nousee iho kananlihalle kun aavistelen ja sieluni silmin edessäni selkeästi näen mihin tapahtumaketjun lopputulos voi johtaa.
        Potilasta eikä hänen läheisiään lohduta tippaakaan loppupeleissä tieto siitä, että joku opiskelijalääkäri oli valtuutettu täysin virheänä käytännön työkokemukseksen ollessa nolla antamaan virheellisiä/valheeseen perustuvia tietoja potilaasta eteenpäin.

        Kuinka tällaisissa tapauksissa toimia, mikäli ylilääkäri ei suostu korjaamaan rekisteritietoja, vaikka kirjallinen rekisteritietojen korjausvaatimus on hänelle esitetty?


    • petetty&turhautunut
    • päivitys ketjuun
    • dyhdhdhssnfs

      Mulla on aikas huonot kokemukset psykologilla käymisestä ja ihan yleislääkärillä käymisestä.

      Ensimmäinen psykologi oli varmaan narsisti ja hän sanoi sellaisia asioita mulle mistä saisi potkut jos olisin nauhoittanut keskustelumme. Olin tuolloin 17 vuotias. Hän ei myöskään ikinä muistanut MITÄÄN mitä olin sanonut hänelle. 18 vuotiaasta tähän päivään asti (nyt 23v) vaihtunut psykologit sen verran kovaan tahtiin että on polkenut koko prosessi paikallaan jo vuosia. Ensimmäinen aikuisten miekkarissa jäi puolen vuoden jälkeen eläkkeelle ja emme muutenkaan nähneet kovin usein. Sitten juttelin kahdelle sairaan hoitajille joista ensimmäinen ei ikinä sanonut takaisin mitään ja toinen oli todella mukava mutta sai siirron muualle. Nyt tämän hetkinen psykologi joka mulla on ei anna mulle puheen vuoroa ja kiroilee välillä. Psykiatrit mitä mulle on tullut vastaan on todella edes vastuuttomia lääkkeiden suhteen ja väittävät että 100% turvallisia on ja ei mitään ongelmia tule lopettamisesta. Eniten ihmetyttää se että mulle ei myönnetä nukahtamis lääkkeitä koska en unettomuuden takia pysty tekemään mitään. Olen yli puolivuotta kysellyt niistä mutta ei niin ei.

      • jkeophtåeh

        Voimia ja jaksamista sinulle, itse olen kokenut noi kaikki samat 20 v ajan. Koskaan en enää uskalla luottaa kehenkään psyk.puolen lääkäriin. Vertaistukea joskus toivoisin saavani ja sen avulla kuntoutuvani edes vähän, jottei tarvitsisi vielä kuolemaa joka päivä miettiä. Kiitos viestistäsi, auttoi vähän tieto siitä etten ole asian kanssa täysin yksin.


      • dyhdhdhssnfs
        jkeophtåeh kirjoitti:

        Voimia ja jaksamista sinulle, itse olen kokenut noi kaikki samat 20 v ajan. Koskaan en enää uskalla luottaa kehenkään psyk.puolen lääkäriin. Vertaistukea joskus toivoisin saavani ja sen avulla kuntoutuvani edes vähän, jottei tarvitsisi vielä kuolemaa joka päivä miettiä. Kiitos viestistäsi, auttoi vähän tieto siitä etten ole asian kanssa täysin yksin.

        Itse olin joskus ahdistuksen hallinta kurssilla mikä oli sellainen että tavataan porukalla kerran viikossa ja jutellaan vaan kokemuksista. Se oli todella helpottavaa ja mukavaa toimintaa. Siellä oli kaiken ikäisiä ihmisiä ja sieltä sai paljon eri näkökulmia ja sen sellaista.

        Itse haluasin saman tapaisen perjantai vietto päivän missä olisi saman henkisiä ihmisiä ja pelattais vaan lautapelejä ja puhuttais paskaa yhdessä. En käytä alkoholia ollenkaan vaikka olen tämän ikäinen niin tuollainen toiminta olis enemmän mun mieleen. Jotain sellaista yhdessä oloa. Katsoittais vaikke välillä jotain leffaa. Siinä pitäis vaan kemiat natsata kaikilla että se toimis.

        Voimia myös sinne päin ja et todellakaan ole yksin :)


    • toimittaja x
      • jop evwj

        Eikös tuosta ole jo rikosilmoitus vireillä?


      • jmf kepowjåp

        ^tyyppi on täys kusipää


      • 17+11

        "Jos teet tai olet tehnyt yhteistyötä Martti Heikkisen kanssa voisitko keskustella hänen kanssaan siitä, miksi hän uhkailee tehdä rikosilmoituksia psykiatrian poliklinikan asiakkaista, jotka olisivat tahtoneet tehdä hänen kanssaan yhteistyötä, mutta joiden kanssa hän ei ollut koskaan asiallisista yhteydenottopyynnöistä huolimatta halukas keskustelemaan.

        Lainaus Oksanen Jorma :

        Jorma Oksanen vastaa Auroran sairaalan, maamme pääkaupungin suurimman psykiatriaan keskittyvän yksikön toiminnoista ja nyt on ottanut oikeudekseen puolustella kollegojaan jotka ovat eronneet kaupungin viroista runsaan negatiivissävytteisen palautteen johdosta.


      • uskomatonta!
        jop evwj kirjoitti:

        Eikös tuosta ole jo rikosilmoitus vireillä?

        Kyllä vaan eikä vähiten sen vuoksi että Helsingin Kaupungin johtajapsykiatri Tuula Saarelan kanssa oli osannut laatia potilaan laatimaan muistutukseen niin kieron vastineen omaksi edukseen, että potilas joutui sen johdosta sairaalahoitoon. Vieläkin tätä potilasta kiristetään olemaan vaiti siitä mitä tietyissä yksiköissä on vuosien mittaan tapahtunut ja potilasta on uhattu rikosilmoituksella tuon yksityissektorille siirtyneen mulkun taholta.


    • .))))))))

      Kaveri laittoi tästä ketjusta kopiota hs-toimituksen onlineen. :))

      • :)

        Hieno homma!


    • 18

      Nyt tarvittaisiin tähän ketjuun jokin henkilö, jolla on yhteyttä korkeampiin voimiin !!

      Eräs Asperger on jo tehnyt paljon asioiden eteen muttei hänkään jaksa täysin yksin kovin kauaa.

    • 14+8
    • Sirpaleina
      • voimia sinulle!

        Kiitos informaatiosta. Täytyypä lähteä tekemään asialle jotain!


    • väsynyt kulkija

      Käykääpä lukemassa autismifoorumia.

    • 3

      Ystäväni soitti eilen Auroran päivystykseen ja kysyi ystävällisesti voisiko hän saada sieltä keskusteluapua puolen tunnin verran. Puhelimeen vastasi joku persoonallisuushäiriöinen kusipääharjoittelija jolla ei nähtävästi ollut mitään tutkintoa mistään vielä suoritettuna ja totesi näin: "ai tää on taas tää tapaus" ja alkoi samantien vittuilla. Ystäväni aikoo maanantaina ottaa yhteyttä sairaalan johtoon.

      • Uskomaton juttu

        Ihailtavaa rohkeutta ystävältäsi! Mielenterveyspotilas harvoin jaksaa tai kykenee puolustaa oikeuksiaan, joten ystäväsi ponnistelee kaikkien huomiotta jääneiden puolesta. Harjoittelijan toiminta oli nyt kyllä harvinaisen epäasiallista, pitäisi sitä opiskelijankin ymmärtää, että mielenterveysasioissa AINA voi olla tosi kyseessä. Jos kaikki olisivat yhtä välinpitämättömiä, päitä putoilisi huomattavasti nykyistä enemmän.


    • väsynyt kulkija
    • Oiskos kellään tähän ketjuun uutta päivitettävää?

    • pitkäaik.masennus

      Lukekaapa ketjusta "Lääkkeet masennukseen!En suostu!", nimimerkin fawgrsgvfcfesd, 7.10.2012 02:24 kirjoitus ja nimimerki "Psyko-tiedettä" viesti.

      Siellä jotain tähänkin ketjuun liittyvää.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10960404

    • yhteisellä asialla
    • 16

      Autismipalstaa kannattaa käydä silloin tällöin lueskelemassa.
      Voimia kaikille väärinkohdelluille.

    • FG

      nosto

    • HS tänään

      HS/ B7 tänään

      ->

      Tekstiviesti kaupungin ostopalveluista vastaavalle:

      Hei. Voisitko välittää M. Heikkiselle/psykiatiakeskus Artes/Hki (psykiatriaosaston johto joka erosi/erotettiin kaupungin palveluksesta puoli vuotta sitten) sekä M.Lahdelmalle puolestamme viestiä rikollisuuteen verrattavissa olevasta toiminnasta, jossa tehdään ihmiskokeita käyttäen masennusta sairastavia ihmisiä törkeästi hyväksi.

      Ps. masennusta hoidetaan psykoterapialla, ei lääkkeillä, lääkitykset on tarkoitettu vakavien mielenterveyden häiriöiden kuten skitsofrenian tai kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon, ei "pelkkää" masennuksesta yhteiskuntarakenteen sairaalloisuuden vuoksi kärsiville, joiden masennusoireisto poistuisi/helpottuisi sillä, että heidät otettaisiin tosissaan, kuunneltaisiin mitä heillä on sanottavanaan, keskusteltaisiin tasa-arvoisessa hengessä yhdessä hoitohenkilöstön kanssa siitä, mistä masennus on saanut alkunsa turhien lääkekokeilujen sijaan. masennuslääkkeet aiheuttavat useimmille vakavia sivuvaikutuksia, hormonaalista epätasapainoa elimistössä, sydän-ja verenkiertoelimistön sairauksia, dementiaa, itsemurhahakuisuutta, metabolista oireyhtymää, syöpää jne. vaikka tutkimusten tekijät/lääketehtaiden edustajat niistä pääosin vielä nykyisin vaikenevatkin. tulokset/seuraukset ovat nähtävissä vasta vuosien kuluttua, jollon lääkekokeiluhin osallistuneista henkilöistä ei ole enää kuin muisto vain jäljellä.

      • ^

        korjaus;

        "pelkkää" masennuksesta = "pelkästä" masennuksesta

        "jollon lääkekokeiluhin" = jolloin lääkekokeiluihin


    • sydän+

      Auttakaa tässä lääkekokeiluasiassa ystävät/vertaiset !!!

      Ottakaa yhteyttä noihin tahoihin jotka kokeiluja näkevät tarpeellisina tehdä jatkuvasti !

      • vaikuttakaa!

        Tällaisiin numeroihih voi soittaa ja tuoda julki mielipiteensä ihmiskokeista:

        p 040-358 0350, Liisa Lahdelma
        Vita Lääkäriasema, Mikonkatu, Hki
        [email protected]

        p.050-5933451, Martti Heikkinen
        Psykiatrinen palvelukeskus Artes, Mikonkatu, Hki


    • lääkitysten uhri

      Soitin tänään kymmen kertaa noihin numeroihin ja jätin muutama tekstiviestin. Lisäksi laitoin tuohon meiliin palautetta omakohtaisiin kokemuksiini pohjautuen.

    • Aspergerinfo

      Päivitystä tähän ketjuun:

      (Tagi auki.)

      Viimeisin viesti "päättäville" tahoille:

      "Edes joskus tekisi hyvää saada positiivista palautetta hyvin tehdystä työstä.

      Henkilö, joka korvauksitta hoitaa julkisen sektorin toimipisteiden välisen viestinnän,
      käytännössä päivittää Kaupungin Terveydenhuollon toimipisteiden internetsivustoja
      ottamalla yhteyttä niistä päättäviin tahoihin huomatessaan sivustojen olevan päivityksen tarpeessa, yrittää auttaa heikoimmassa asemassa olevia vapaa-ajallaan, pyrkii tekemään yhteistyötä hoitohenkilöstön kanssa parhaan mahdollisen osaamisensa puitteissa, leimataan mielenterveysongelmaiseksi hulluksi pakkohoidon tarpeessa olevaksi henkilöksi, jonka mielipiteitä ei tahdota kuulla hänelle vuosikausia tehtyjen väärindiagnosointien johdosta?

      Onko jossain muualla kuin tässä yhdessä yksilössä mahdollisesti jotain vikaa?

      Olisiko ihmisarvon uudelleenmäärittelyn paikka myös "psykiatrisiin/neuropsykiatrisiin" sairauksiin keskittyvien hoitolaitosten sisällä?

      Kuka teitä kouluttaa, mihin ja miksi? Tämän kysymyksen esitin Xxxxxxx:lle muutama vuosi sitten erään "tahon" hoitokäytäntöjä koskevan muistutuksen muodossa, mistä ei todennäköisesti koskaan ole lähtenyt kopiota kaupunginvaltuustoon."

      (Tagi kiinni.)

    • †††

      ???

    • †x100
    • aina vaan masentunut

      Alan kyllä väsymään tähän yrittämiseen. Oon yrittäny saada apua jo kuusi vuotta, sitä ennen en tajunnut pahanolon olevan masennusta. Aina saa vaan lääkkeet ja kotiin. Ehkä masennusta ei oteta vakavasti, koska oonhan mä tän masentuneena saanu opiskelut hoidettua ja päässyt jopa suht korkeeseen asemaan töissä. Mutta jossain se raja menee ettei jaksa pitää enää itteensä kasassa ja sitten jää työ, se ainut asia miksi nykyään saa ittensä sängystä ylös koska se on pakko hoitaa. Oon nyt käynyt keväästä asti noin kymmenen kertaa lääkärissä, ja joka kerta on puhetta vaan lääkkeistä ja niiden annostuksesta. Aina pitäs ottaa enemmän tai koittaa toista lääkettä. Oon nyt yritäny toitottaa että haluaisin vihdoin koittaa terapiaa kun en sitä ole koskaan kokeiltu. On vaan tehty niin pirun vaikeeksi sinne pääseminen ja ei saa mistään apua sinne pääsyyn!!

    • !??!!?

      Asiakas menee terveyskeskukseen useita kuukausia kestäneen vesiripulin, jatkuvien nivelkipujen ja väsymyksen johdosta ja pyytää päästä gastroskopiaan/kolonoskopiaan

      Lääkäri: ei rasiteta potilasta turhilla tutkimuksilla.

    • uskomatonta !

      Voiko joku oikeasti todeta noin potilaalle? Tuohan on räikeä hoitovirhe jo heti alkuunsa.

    • palvelusetelit

      Älkää KOSKAAN menkö tähämän palvelusetelijäKOKEILIJAN ansaan joka tekee Martti Heikkisen, psykiatriakesksus Artes, Helsinki, Mikonkatu, kanssa yhteistyötä.

      Martti Heikkinen johti psykiatriaosastoa Helsingissä ja salli vuosikausia alaisensa Mäkisen joka oli alkoholisti nöyryyttää asiakaskuntaansa ja sittemmin perusti oman yksityisvastaanoton. Henkilö ei ole kykenevä harjoittamaan ammattiaan eli narsisti joka tahtoo asiakkailta vain rahat pois. Henkilökohtaisesta kokemuksesta kirjoitan. Empatiakyvytön rahanahne psykiatrian erikoislääkäri (tutkinto vuodelta keppi ja kivi), jonka tärkein päämäärä on lääkekokeilujen avulla päästä edelleen pätemään.

      http://www.porvoonlaakarikeskus.fi/fi/page.php?id=111

      http://www.diacor.fi/tietoa-terveydesta/diacorin-asiantuntijahaku/item/read.html?id=135

      • Sweetcarrot -

        Mitäköhän sulle mahtoi sitten käydä???

        Kyseinen lääkäri on pelastanut mun elämän!


      • narsistit †
        Sweetcarrot - kirjoitti:

        Mitäköhän sulle mahtoi sitten käydä???

        Kyseinen lääkäri on pelastanut mun elämän!

        Höpöhöpö. Taidat olla joku asianomaisten sukuun kuuluva joka nyt hädissään puolustelee täällä sairasta kieroutunutta kyseisten lääkärien toimintaa, toinen vaihtoehto on että olet kiusantekotarkoituksessa täällä liikkeellä. Tiesitkö muuten, että nämä lääkärit on haastettu oikeuteen lukuisista hoitovirheistä?


      • Sweetcarrot -
        narsistit † kirjoitti:

        Höpöhöpö. Taidat olla joku asianomaisten sukuun kuuluva joka nyt hädissään puolustelee täällä sairasta kieroutunutta kyseisten lääkärien toimintaa, toinen vaihtoehto on että olet kiusantekotarkoituksessa täällä liikkeellä. Tiesitkö muuten, että nämä lääkärit on haastettu oikeuteen lukuisista hoitovirheistä?

        Niin mitä kirjoittajalle sitten kävi (tuskin olet sinä)?

        Ja näin tapahtui et hän tosiaan pelasti mut. Eikä tosiaan ole narsisti vaan todella empaattinen ja ihana lääkäri! Enemmän tapaa sellaisia lääkäreitä keitä ei kiinnosta juurikaan tai sanotaanko evvk.

        Aika sama mitä sinä ajattelet.


      • narsistit †
        Sweetcarrot - kirjoitti:

        Niin mitä kirjoittajalle sitten kävi (tuskin olet sinä)?

        Ja näin tapahtui et hän tosiaan pelasti mut. Eikä tosiaan ole narsisti vaan todella empaattinen ja ihana lääkäri! Enemmän tapaa sellaisia lääkäreitä keitä ei kiinnosta juurikaan tai sanotaanko evvk.

        Aika sama mitä sinä ajattelet.

        "Aika sama mitä sinä ajattelet."

        Noin se lääkäri sanoi minulle eikä koskaan osoittanut empatiaa vaikka kerroin sairauksieni tuomasta pahasta olostani hänelle vuosia.


      • S.C
        narsistit † kirjoitti:

        "Aika sama mitä sinä ajattelet."

        Noin se lääkäri sanoi minulle eikä koskaan osoittanut empatiaa vaikka kerroin sairauksieni tuomasta pahasta olostani hänelle vuosia.

        Tuolle linkissä olevalle lääkärille siis?

        Oikeesti??


      • narsistit †
        S.C kirjoitti:

        Tuolle linkissä olevalle lääkärille siis?

        Oikeesti??

        Tahdotko todisteita ko. lääkärin toiminnasta. Voin julkaista tekstiviestityksemme sekä potilasasiakirjat täällä mikäli tarvis usean vuoden ajalta.


      • Sweetcarrot ---
        narsistit † kirjoitti:

        Tahdotko todisteita ko. lääkärin toiminnasta. Voin julkaista tekstiviestityksemme sekä potilasasiakirjat täällä mikäli tarvis usean vuoden ajalta.

        Oon ihan samoilla linjoilla oman kokemuksen mukaan, et lääkäreitä ei keskimäärin kiinnosta.Tungetaan lisää lääkkeitä ja himaan. Leipääntyminen ja tietynlainen kaikkivoipaisuus ottaa päähän, lievästi ilmaistuna. Lääkkeiden seurauksista muuten on itse täysin vastuussa. Esimerkiksi.


        Valaisetko asiaa, et mitä kävi?


      • S.C
        narsistit † kirjoitti:

        Tahdotko todisteita ko. lääkärin toiminnasta. Voin julkaista tekstiviestityksemme sekä potilasasiakirjat täällä mikäli tarvis usean vuoden ajalta.

        No mitä siinä sitten muka kävi?? Kyseinen lääkäri kyllä ei kuulu tähän keskusteluun!


      • Sweetcarrot --------
        narsistit † kirjoitti:

        Tahdotko todisteita ko. lääkärin toiminnasta. Voin julkaista tekstiviestityksemme sekä potilasasiakirjat täällä mikäli tarvis usean vuoden ajalta.

        Olisi edelleen mielenkiintoista kuulla miten kyseinen lääkäri on toiminut väärin???????????


      • utelijalle
        Sweetcarrot -------- kirjoitti:

        Olisi edelleen mielenkiintoista kuulla miten kyseinen lääkäri on toiminut väärin???????????

        Mene hänen vastaanotolleen ja mieti sen jälkeen tuliko hyvä olo. Turhaan siitä täällä kyselet.


      • Sweetcarrot --------
        utelijalle kirjoitti:

        Mene hänen vastaanotolleen ja mieti sen jälkeen tuliko hyvä olo. Turhaan siitä täällä kyselet.

        Lukutaidossasi lienee puutteita. Hän siis pelasti elämäni joten voisi muotoilla kokemuksen olleen pelkästään positiivinen.

        Ajatuksena ehkä että KAIKKI psykiatrit eivät ole kierotuneita oman edun tavoittelijoita tms.kritiikkiä mitä täällä kirjoitetaan.

        Jos olisit lukenut viestini niin olisit havainnut, että olen ikävä kyllä samoilla linjoilla koko ketjun suhteen muttei dissaus koske kyseistä lääkäriä. Siis oman kokemukseni sanelemana, en väittänyt ettei kyseiselle ihmiselle olisi käynyt toisin. IHMETTELEN vain miksi olisin saanut päinvastaista kohtelua. Etc.


      • tir1

        Olen ollut Martti Heikkisen potilaana Artesissa reilut puoli vuotta eikä minulla ole hänestä mitään moitittavaa ja voin suositella häntä.


      • tir1
        tir1 kirjoitti:

        Olen ollut Martti Heikkisen potilaana Artesissa reilut puoli vuotta eikä minulla ole hänestä mitään moitittavaa ja voin suositella häntä.

        P.S. Psykiatri on yhtä hyvä kuin lääkkeet joiden reseptin hän kirjoittaa ja ne ovat auttaneet minulle. Martti Heikkinen ei ole psykologi, joten jos sellaista kaipaa niin sitten kannattaa suunnata muualle.


    • Yhteenveto I

      Tähän ketjuun toivottaisiin lisää kokemuksia jotta ne voitaisiin lähettää henkilöille jotka voivat asioihin vaikuttaa.

      • Sweetcarrot ---------

        Nyt sain olen lääkärillä joka on kahdessa viikossa saanut kohtelyllaan ja asenteellaan mut tekemään se itsari. Voimat sitten loppuivat.

        Jospa pääsen vielä tuolle kuka mua auttoi oikeasti?? En vain tiedä et miten.

        Todella kylmää kohtelua :'(((((


      • kysymys
        Sweetcarrot --------- kirjoitti:

        Nyt sain olen lääkärillä joka on kahdessa viikossa saanut kohtelyllaan ja asenteellaan mut tekemään se itsari. Voimat sitten loppuivat.

        Jospa pääsen vielä tuolle kuka mua auttoi oikeasti?? En vain tiedä et miten.

        Todella kylmää kohtelua :'(((((

        Mikset ota yhteyttä tuohon lääkäriin joka sanojesi mukaan pelasti elämäsi? Eikö hän voisi auttaa sinua tämänkinhetkisessä tilanteessasi?


      • Sweetcarrot ----------
        kysymys kirjoitti:

        Mikset ota yhteyttä tuohon lääkäriin joka sanojesi mukaan pelasti elämäsi? Eikö hän voisi auttaa sinua tämänkinhetkisessä tilanteessasi?

        Näin teen ja koitan vielä jaksaa taistella.

        Mieli tekisi myöskin laittaa linkkiä tästä epäasiallisesta psykiatrista!!! Silloin kun ihminen on heikoimmillaan tuollainen kohtelu kummasti auttaa päätymään tilastoihin niin sanotusti.


    • koostaja
    • jotain esim.

      ----- Edelleenvälitetty viesti lähettäjältä [email protected] -----
      Päiväys: Tue, 0x Jan 20xx 14:47:21 0200
      Lähettäjä: [email protected]
      Vastausosoite: [email protected]
      Otsikko: kuntoutus
      Vastaanottaja: maamme julkinen [email protected]

      "kuntoutusta ei säätele hoitotakuumääräykset"

      Mitä mieltä sinä olet psykiatrian erikoislääkärinä, onko toimittu
      oikein vai väärin, jos henkilö ei ole päässyt 10 vuodessa julkisen
      terveydenhuollon kautta kuntoutukseen mihin on itse ollut koko tämän
      ajan motivoitunut ja tämän vuoksi oireet ovat pahentuneet pysyvän
      invaliditeetin tasolle?


      ----- Välitetty viesti päättyy -----

    • .vertaistuki.

      Lisää omakohtaisia kokemuksia ketjuun jotta asiat saataisiin vietyä eteenpäin!

    • IPO 3

      Kirjoita kokemuksistasi tähän ketjuun.

    • 5+3

      NOSTO

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe