Oletko parantunut rukouksen avulla?

Matt. 7:7

Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä, miten rukous on konkreettisesti muuttanut elämäntilannetta, erityisesti jos joku on parantunut kun hänen puolestaan on rukoiltu.

51

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapahtukoon Hänen ta

      Olen parantunut ihan pitkäaikaisesta sairaudesta, mutta sairaudella on aina oma sanomansa. Ei Jumala aina paranna. On myös niin, että Herra voi antaa voiman kestää ja kantaa sairaus: joten.

    • Anokaa, niin ...

      Lainailen vähän toisille palstoille kirjoittamiani:
      >>En pitäisi ihmeparantumisia minään harvinaisuuksina, niitä on tapahtunut paljonkin lähipiirissäni useammissa ihmisissä:
      -esimerkiksi vapautuminen riivaajista, alkoholinkäytöstä, lääkeaineiden (uni-&psyyken-) käytöstä/väärinkäytöstä, terapiasta.
      -parantumisia sydämen ja/tai keuhkojen vajaatoiminnasta, fibromyalgiasta ym tarkemmin nimiteltävästä oireistosta.
      (olen kirjoittanutkin niistä joskus tarkemmin rukous- ja PyhäHenki -palstoilla)
      Katsotaan nyt viekö kasvain hoitamattomana hautaan.

    • Realisti...
      • siis näitäkö?

      • Ihmeitä ei ole

    • Mirka .. .. .. .

      Todisteita rukousten parantavista voimista ei ole. Rukousten toimivuus on pelkkää BULLSHITTIÄ.

      Olkaa rehellisiä itsellenne.

    • Ei toimi ei...

      Omasta mielestäni kaikkein huolestuttavinta tässä väitteessä on se, että on olemassa ihmisiä jotka ovat oikeasti lykänneet esim. hakeutumista syöpähoitioon ajoissa koska heille on kerrottu, että jumala parantaa eikä lääkärit. Uskossa olevalle voi olla erittäin vaikeata toimia lahkon antamia ohjeita vastaan ja käyttää järkeään mikäli oikeasti sairastuu. Ja kuten tuossa ylempänä ilmaistiin, niin mitään todisteita siitä, että rukoilu oikeasti auttaisi johonkin vaivaan ei ole.

      Ihmeitä, taikka selittämättömiä paranemisia tapahtuu aina sairaudesta riippumatta. Uskossa olevien ikäväksi, niitä tapahtuu ihan yhtä paljon riippumatta siitä onko uskossa, muslimi taikka ateisti.

    • Antaas kattoo...

      Koekaniinina läheinen ihminen, jolla on kasvain tai syöpä tai jokin ylimääräinen juttu. Se on kolmatta vuotta kasvanut ja nyt on siirtymässä golfpallon koosta pesäpallon kokoon.

      Eikä ole näytetty yhdellekään lääkärille, nehän tarttuis ensisilmäyksellä puukkoon.

      Hänen kokemuksensa terveydenhoidosta ja lääkäreistä on koko elämänsäajalta pelkästään negatiivisia. Lääkärit ei kuuntele, ja vaikka kuunteliskii, eivät usko, vaan sepittelee vain omia stoorejaan ihan stetsontyyliin ja yrittää tuputtaa lääkkeitä, mitkä tappaa.

      On viimeisen vuosikymmenen aikana kokenut monia ihmeparantumisen tapaisia juttuja.

      Jos parantuu, sitä ei pysty mitenkään todistamaan.
      Jos ei parannu, eli kuitenkin monta rikasta vuotta yliajalla lahjaksi.

      • hei halloo??

        Eli mitä tuosta opimme? Mahdollisesti hoidettavissa oleva syöpä johtaa varmaan kuolemaan mikäli ei turvaudu koululääketieteeseen?? Onhan se kauheata mikäli lääkäri pyrkii käyttämään koululääketieteen mukaan tehokkaimpia hoitomuotoja ihmishengen pelastamiseksi. Nekun perustuvat tutkimukseen ja tieteeseen eikä mihinkään höppään...


      • Sairauskertomus
        hei halloo?? kirjoitti:

        Eli mitä tuosta opimme? Mahdollisesti hoidettavissa oleva syöpä johtaa varmaan kuolemaan mikäli ei turvaudu koululääketieteeseen?? Onhan se kauheata mikäli lääkäri pyrkii käyttämään koululääketieteen mukaan tehokkaimpia hoitomuotoja ihmishengen pelastamiseksi. Nekun perustuvat tutkimukseen ja tieteeseen eikä mihinkään höppään...

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/207744#comment-65139983


    • Jeesuksen haavojen

      ja veren ja veden ja Hengen kautta saamme parantua anoessamme uskossa ja kiittää ja kunnioittaa ja Jumalan valtakuntaan ja vanhurskautta kannattaa etsiä ja anoa ja tässä kaikessa elää, sillä ei pelkkä paraneminen Jeesuksen nimessä ole se Isän tahto vaan se, että ihminen tekee parannuksen.

      Kymmenen parani ja yksi palasi kiittämään. Monille riittää se pika-apu vaikka Jeesus tahtoo olla Herramme ja Jumalamme koko elämässämme, toki myös meidän kannattaa itsemme antaa Herrallemme sen mukaan kuin ymmärrämme hyväksi. Herra Jeesus johdattaa rukoillen kulkevia.

      • Mirka .. .

        Jumala & jeesus ovat fiktioita.


    • Risto4567

      Kyllä Jumala kuulee sun rukoukset !

      Mutkin se irrotti huumeista ja uhkapeleistä kun rukoilin päästä niistä eroon ! Kiitos Jeesus !

      • Mirka.. .

        Kyse on itsesuggestiosta. Jumala on satua.


      • Ai biliiv
        Mirka.. . kirjoitti:

        Kyse on itsesuggestiosta. Jumala on satua.

        Tarvitaan ihme jotta varsinkin pitkäaikaisesta huumeidenkäytöstä pääsisi eroon. Herra toteuttaa ihmeitä.


    • Karolin 31

      Tieteellistä näyttöä rukousten toimivuudesta ei ole ja siksi rukoileminen on äärimmäisen tyhmää.

      • Kirjoittelija2

        "Tieteellistä näyttöä rukousten toimivuudesta ei ole ja siksi rukoileminen on äärimmäisen tyhmää."

        Näin sanakirja selittää sanan rukoilla = 1 ) pyytää nöyrästi, anoa , 2 ) usk. ( uskonnossa, uskonnollisessa kielenkäytössä ) kääntyä Jumalan puoleen pyytäen jotakin. Uskovilla on tapana rukoilla. Jos uskomaton ei rukoile, niin ei sitten rukoile. Senhän luulisi olevan kenelle hyvänsä itsestään selvää, että uskomaton ei rukoile, on ne perustelut sitten mitkä hyvänsä. Ehkäpä uskomattomilta puuttuu uskonnollisuus geeneistään ja mahdollisesti myös uskonnollinen kasvatus ja ympäristö. Mutta onneksi on tiedepalstoja, joille uskomattomat voivat mennä keskustelemaan ja jättää uskonnolliset palstat ja uskovat rauhaan.


      • JUMALAN SUOSIKKI

        VAI RUKOILEMINEN TYHMÄÄ, OLEN PARANTUNUT KUN OLEN RUKOILLUT ITSE MONTA KERTAA JA SAANUT MUITAKIN VASTAUKSIA IHA USKOMATTOMIA, EN TIEDÄ MIKSI JUURI MINULLE VASTATAAN EHKÄ SIKSI KUN OLEN TOSISSANI JA HALUAN VASTAUKSEN.


      • Tieto on valttia
        JUMALAN SUOSIKKI kirjoitti:

        VAI RUKOILEMINEN TYHMÄÄ, OLEN PARANTUNUT KUN OLEN RUKOILLUT ITSE MONTA KERTAA JA SAANUT MUITAKIN VASTAUKSIA IHA USKOMATTOMIA, EN TIEDÄ MIKSI JUURI MINULLE VASTATAAN EHKÄ SIKSI KUN OLEN TOSISSANI JA HALUAN VASTAUKSEN.

        Väitteilläsi ei ole mitään arvoa jos et pysty todeksi todistamaan. Jos taas et pysty todeksi niitä todistamaan niin sinua pidetään hieman hölmönä.


      • Jabbuli
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Tieteellistä näyttöä rukousten toimivuudesta ei ole ja siksi rukoileminen on äärimmäisen tyhmää."

        Näin sanakirja selittää sanan rukoilla = 1 ) pyytää nöyrästi, anoa , 2 ) usk. ( uskonnossa, uskonnollisessa kielenkäytössä ) kääntyä Jumalan puoleen pyytäen jotakin. Uskovilla on tapana rukoilla. Jos uskomaton ei rukoile, niin ei sitten rukoile. Senhän luulisi olevan kenelle hyvänsä itsestään selvää, että uskomaton ei rukoile, on ne perustelut sitten mitkä hyvänsä. Ehkäpä uskomattomilta puuttuu uskonnollisuus geeneistään ja mahdollisesti myös uskonnollinen kasvatus ja ympäristö. Mutta onneksi on tiedepalstoja, joille uskomattomat voivat mennä keskustelemaan ja jättää uskonnolliset palstat ja uskovat rauhaan.

        Tarkoitat varmaan sitä idioottigeeniä mikä saa ihmiset uskomaan satuihin.


      • Kirjoittelija2
        Jabbuli kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan sitä idioottigeeniä mikä saa ihmiset uskomaan satuihin.

        Ei ole olemassa mitään idioottigeeniä, on vain geenejä.


    • +++

      Jokainen parantuminen on Jumalasta.

      • kuin myös

        Jokainen sairastuminen on Jumalasta.


    • uskon voima

      http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/uusinnumero?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=Y&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo99923

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_ja_terveys

      http://liinanblogi.wordpress.com/2012/04/20/usko-ja-parantuminen-1-rukouksesta/


      http://blog.beliefnet.com/prayerplainandsimple/2009/10/for-prayer-skeptics-studies-that-show-the-health-benefits-of-prayer.html

    • Näin minulla

      En ole parantunut rukouksen avulla. Viime syysflunssakin lähti ihan vain levolla ja kuumaa mehua juoden.

      • Pilleri vai Jeesus

        Räikein esimerkki uskosta ja sen puutteesta.Henkilö istuu parantumisillassa ja vilkuilee kelloon koska lähteä kotiin ottamaan lääkkeensä,kellolleen,Eli usko onkin siinä punaisessa tai sinisessä pillerissä ,ei Jumalan parantavassa voimassa,tällaisia uskovia meissä on monia. Ottakaa asia vakavasti ,ei pelleillen ,Jumala parantaa tänäänkin,epäusko on vaan monella sitä todellista uskoa.


      • Vain pilleri hoitaa
        Pilleri vai Jeesus kirjoitti:

        Räikein esimerkki uskosta ja sen puutteesta.Henkilö istuu parantumisillassa ja vilkuilee kelloon koska lähteä kotiin ottamaan lääkkeensä,kellolleen,Eli usko onkin siinä punaisessa tai sinisessä pillerissä ,ei Jumalan parantavassa voimassa,tällaisia uskovia meissä on monia. Ottakaa asia vakavasti ,ei pelleillen ,Jumala parantaa tänäänkin,epäusko on vaan monella sitä todellista uskoa.

        Aika pianhan nuo "epäilijät" löytvät puulaatikosta kolmen metrin syvyydestä, kun ovat viivytelleet lääkääriinmenoa niin kauan, että ainoastaan hiekkahoito auttaa vaivaan.

        Ps. Siniset pillerit on muuten kyllä sitten vaan sitä yhtä "suoritusta" varten, ei niiden tarkoituskaan ole parantaa mitään... ;)


      • SSSS9
        Pilleri vai Jeesus kirjoitti:

        Räikein esimerkki uskosta ja sen puutteesta.Henkilö istuu parantumisillassa ja vilkuilee kelloon koska lähteä kotiin ottamaan lääkkeensä,kellolleen,Eli usko onkin siinä punaisessa tai sinisessä pillerissä ,ei Jumalan parantavassa voimassa,tällaisia uskovia meissä on monia. Ottakaa asia vakavasti ,ei pelleillen ,Jumala parantaa tänäänkin,epäusko on vaan monella sitä todellista uskoa.

        Kyllä jokaisessa ihmisessä on jotain uskoa, sitä on vain vahvistettava, ainakin minä sain lisää uskoa kun ymmärsin pyytää, ja myös lääketieteellistä apua.
        Onhan se raskasta kun pitää kurjassa kunnossa vielä laskea uskaltaako mennä apua pyytämään.


      • voi voi...
        SSSS9 kirjoitti:

        Kyllä jokaisessa ihmisessä on jotain uskoa, sitä on vain vahvistettava, ainakin minä sain lisää uskoa kun ymmärsin pyytää, ja myös lääketieteellistä apua.
        Onhan se raskasta kun pitää kurjassa kunnossa vielä laskea uskaltaako mennä apua pyytämään.

        Siis mitä sinä oikeastaan yrität sanoa? Kukaan täysjärkinen ihminen ei jätä menemättä lääkäriin mikäli on sellainen olo, että on oikeasti sairas. Mikäli ihmisellä on jokin oikea sairaus on erittäin tärkeätä hakeutua nopeasti hoitoon, jolloin voidaan monesti ehkäistä vaikeitakin jälkitauteja taikka lyhentää hoitoaikaa. Lääketieellinen hoito on onneksi kaikille tarjolla. Huuhaata voi kuka tahansa harrastaa vapaaa-aikana.


      • Varfariini....
        Vain pilleri hoitaa kirjoitti:

        Aika pianhan nuo "epäilijät" löytvät puulaatikosta kolmen metrin syvyydestä, kun ovat viivytelleet lääkääriinmenoa niin kauan, että ainoastaan hiekkahoito auttaa vaivaan.

        Ps. Siniset pillerit on muuten kyllä sitten vaan sitä yhtä "suoritusta" varten, ei niiden tarkoituskaan ole parantaa mitään... ;)

        Myös Marevan tabletit ovat sinisiä. Lue mihin niitä käytetään, pölö!!


    • jaikal.fi

      PARANTUMINEN PÄÄNSÄRYSTÄ LINJA-AUTOSSA

      Olin kerran linja-auto matkalla uskovien kanssa. Minulle tuli voimakas päänsärky matkan aikana. Mitään Buranaa tai vastaavaa lääkettä ei ollut. Päätäni jomotti tosi pahasti. Joku näki tuskani. Puolestani esitettiin rukouspyyntö. Kaikki linja-autossa olevat uskovat alkoivat rukoilemaan että Jeesus parantaisi minun päänsärkyni.

      Eräs vanhempi uskova mies tuli luokseni ja pani molemmat kätensä pääni päälle. Hän piti käsiään tiukasti kiinni päässäni. Tunsin lämpimän miellyttävän voiman joka virtasi hänen käsiensä kautta minun päähäni. Kipu alkoi häviämään. Muutaman minuutin rukouksen jälkeen päänsärky oli poissa. Kun tuo mies otti kätensä pois päältäni, minä olisin tahtonut ottaa kiinni hänen käsistään ja pitää niitä vielä päälläni. Niin miellyttävä oli se voima joka hänen käsiensä kautta tuli. Se ei ollut vain parantava voima. Se oli myös siunaava ja rakastava voima. Sitä en voi paremmin sanoillani kertoa.

      Kerroin hänelle myöhemmin miten hänen käsistään oli virrannut Jumalan parantava voima. Hän sanoi että hänellä on parantamisen armolahja mutta että ei hän sillä kerskaa. Minulla oli helppo uskoa häntä.

      • jaikal.fi

        Toinen vastaava rukousvastaus

        JUMALAN APU KÄRSIVILLE

        Raamattu kehottaa meitä kiittämään joka tilassa. Paavali ja Silas olivat Filippin vankilassa jalkapuussa selkä verille ruoskittuna. Kuitenkin he kiittelivät siellä Herraa. Ei heillä inhimillisesti ajatellen ollut varmaan mitään suurempaa kiitosfiilistä päällä. Mutta Paavali sanoi: "MINÄ TUNNEN HÄNET JOHON MINÄ USKON". ja "HÄN ON VOIMALLINEN". Hallelujaa!!!! Paavali tunsi Jeesuksen Kristuksen. Herran tunteminen antoi luottamusta ja kiitollista mieltä. Olemme tässä Herran asian tähden. Meidät on ruoskittu verille ja haavoja kirvelee ihan kauheasti. Meidät on pantu jalkapuuhun emmekä tiedä mitä meitä odottaa aamulla. Mutta me uskomme että Herra on VOIMALLINEN ja että Hän voi auttaa. Uskomme myös että: "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat."

        Silloin Paavali ja Silas ylistelivät Herraa. Mitä tapahtui?
        Auttoiko Herra heitä? Voit lukea Apt 16:22-40.

        Minulla on joitakin omiakin kokemuksia kiitoksesta tuskan keskellä. Vaikkakaan näitä omia kärsimyksiäni ei voi verrata Paavalin ja Silaksen vankilavierailuun.

        Olin kerran seurakunnan kahvilassa kahvistelemassa muutamien uskovien seurakuntalaisten kanssa. Päätäni oli alkanut särkemään päivän aikana. Ensin särky oli lievä mutta nyt se alkoi voimistua. Viimein päätä särki niin voimakkaasti etten enää voinut istua ihmisten seurassa. Nousin ja kävelin vieressä olevaan suureen tyhjään kirkkosaliin. Nousin hitain raskain askelin niin korkealle parvekkeelle kuin vain pääsin. Katsoin hetken tyhjää kirkkosalia. Tunsin Pyhän Hengen läsnäolon ja Hänen rakkautensa tuskani keskellä. Herra tuntui olevan lähellä. Päänsärky oli nyt niin voimakas etten tiennyt miten päin olisin. En voinut istua, seistä, kävellä enkä maata. Oloni oli todella tuskainen. Mietin mitä tehdä. Minulla ei ollut särkylääkkeitä enkä ollut ottanut yhtään päänsärkypilleriä sen päivän aikana. Silloin muistiini tuli Jumalan Sana;

        "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut" (Room 8:28).

        Jotenkin ymmärsin että Pyhä Henki puhui minulle tämän Sanan kautta. "Me TIEDÄMME." Oli siis jotakin mitä minä nyt TIEDÄN. Siksi ajattelin että tämä päänsärky täytyy koitua minun parhaakseni koska Jumala sanoo niin. Ei kyllä tuntunut siltä, mutta uskoin Jumalan Sanan. Sain ajatuksiini heti perään toisen Raamatun Sanan:

        "Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa" (1 Tess 5:18).

        Tuntui todella oudolta ja järjenvastaiselta kiittää Jumalaa tässä tilassa ja tästä kärsimyksestäni. Päätin kuitenkin tehdä niin kuin Pyhä Henki kehottaa minua tekemään. Puhuin Jeesukselle hiljaisella kuiskaavalla äänellä. En voinut puhua normaalisti koska pää oli halkeamassa. Siltä se ainakin tuntui. Jokainen kuiskauskin tuotti tuskaa. Sanoin Jeesukselle tuskin kuuluvalla äänellä: "Minä uskon sinun Sanan kun sanot minulle että tämä päänsärky koituu minun parhaakseni sillä, minä rakastan Sinua. Uskon myös että minun tulee kiittää Sinua tästä päänsärystäkin. Siksi minä teen nyt niin kuin Sinä sanot." Sitten kiitin Jeesusta siitä että tämä päänsärky koituu minun parhaakseni. Kiitin Jeesusta siitä tuskasta jota tunnen juuri nyt. Pää tuntui halkeavan. Kuitenkin kiitin Jeesusta.

        Sitten lisäsin tuohon kiitokseen pyynnön. Sanoin Herralle: "Mutta, koska minä en kestä tätä päänsärkyä eikä minulla ole särkylääkkeitä niin, ota pois tämä tuska." Silloin tuo päänsärky alkoi lähtemään. Se haihtui muutaman minuutin aikana täysin. Hetken kuluttua kävelin alas parvekkeelta ilman pienintäkään särkyä päässäni. Ihmettelin Herran armotekoa ja iloitsin siitä.

        "Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!" (2 Kor 2:14).

        "Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään," (2 Piet 1:2-3).


      • Näkeminen tulee uskosta
        jaikal.fi kirjoitti:

        Toinen vastaava rukousvastaus

        JUMALAN APU KÄRSIVILLE

        Raamattu kehottaa meitä kiittämään joka tilassa. Paavali ja Silas olivat Filippin vankilassa jalkapuussa selkä verille ruoskittuna. Kuitenkin he kiittelivät siellä Herraa. Ei heillä inhimillisesti ajatellen ollut varmaan mitään suurempaa kiitosfiilistä päällä. Mutta Paavali sanoi: "MINÄ TUNNEN HÄNET JOHON MINÄ USKON". ja "HÄN ON VOIMALLINEN". Hallelujaa!!!! Paavali tunsi Jeesuksen Kristuksen. Herran tunteminen antoi luottamusta ja kiitollista mieltä. Olemme tässä Herran asian tähden. Meidät on ruoskittu verille ja haavoja kirvelee ihan kauheasti. Meidät on pantu jalkapuuhun emmekä tiedä mitä meitä odottaa aamulla. Mutta me uskomme että Herra on VOIMALLINEN ja että Hän voi auttaa. Uskomme myös että: "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat."

        Silloin Paavali ja Silas ylistelivät Herraa. Mitä tapahtui?
        Auttoiko Herra heitä? Voit lukea Apt 16:22-40.

        Minulla on joitakin omiakin kokemuksia kiitoksesta tuskan keskellä. Vaikkakaan näitä omia kärsimyksiäni ei voi verrata Paavalin ja Silaksen vankilavierailuun.

        Olin kerran seurakunnan kahvilassa kahvistelemassa muutamien uskovien seurakuntalaisten kanssa. Päätäni oli alkanut särkemään päivän aikana. Ensin särky oli lievä mutta nyt se alkoi voimistua. Viimein päätä särki niin voimakkaasti etten enää voinut istua ihmisten seurassa. Nousin ja kävelin vieressä olevaan suureen tyhjään kirkkosaliin. Nousin hitain raskain askelin niin korkealle parvekkeelle kuin vain pääsin. Katsoin hetken tyhjää kirkkosalia. Tunsin Pyhän Hengen läsnäolon ja Hänen rakkautensa tuskani keskellä. Herra tuntui olevan lähellä. Päänsärky oli nyt niin voimakas etten tiennyt miten päin olisin. En voinut istua, seistä, kävellä enkä maata. Oloni oli todella tuskainen. Mietin mitä tehdä. Minulla ei ollut särkylääkkeitä enkä ollut ottanut yhtään päänsärkypilleriä sen päivän aikana. Silloin muistiini tuli Jumalan Sana;

        "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut" (Room 8:28).

        Jotenkin ymmärsin että Pyhä Henki puhui minulle tämän Sanan kautta. "Me TIEDÄMME." Oli siis jotakin mitä minä nyt TIEDÄN. Siksi ajattelin että tämä päänsärky täytyy koitua minun parhaakseni koska Jumala sanoo niin. Ei kyllä tuntunut siltä, mutta uskoin Jumalan Sanan. Sain ajatuksiini heti perään toisen Raamatun Sanan:

        "Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa" (1 Tess 5:18).

        Tuntui todella oudolta ja järjenvastaiselta kiittää Jumalaa tässä tilassa ja tästä kärsimyksestäni. Päätin kuitenkin tehdä niin kuin Pyhä Henki kehottaa minua tekemään. Puhuin Jeesukselle hiljaisella kuiskaavalla äänellä. En voinut puhua normaalisti koska pää oli halkeamassa. Siltä se ainakin tuntui. Jokainen kuiskauskin tuotti tuskaa. Sanoin Jeesukselle tuskin kuuluvalla äänellä: "Minä uskon sinun Sanan kun sanot minulle että tämä päänsärky koituu minun parhaakseni sillä, minä rakastan Sinua. Uskon myös että minun tulee kiittää Sinua tästä päänsärystäkin. Siksi minä teen nyt niin kuin Sinä sanot." Sitten kiitin Jeesusta siitä että tämä päänsärky koituu minun parhaakseni. Kiitin Jeesusta siitä tuskasta jota tunnen juuri nyt. Pää tuntui halkeavan. Kuitenkin kiitin Jeesusta.

        Sitten lisäsin tuohon kiitokseen pyynnön. Sanoin Herralle: "Mutta, koska minä en kestä tätä päänsärkyä eikä minulla ole särkylääkkeitä niin, ota pois tämä tuska." Silloin tuo päänsärky alkoi lähtemään. Se haihtui muutaman minuutin aikana täysin. Hetken kuluttua kävelin alas parvekkeelta ilman pienintäkään särkyä päässäni. Ihmettelin Herran armotekoa ja iloitsin siitä.

        "Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!" (2 Kor 2:14).

        "Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään," (2 Piet 1:2-3).

        Jumalan tahto parantaa on varma! Miksi Jeesus muuten kulki parantamassa sairaita. Terveys on lasten ruokaa! Minä olen parantunut ihmeellisesti monesta vaivasta. Yksi sairaus on sellainen joka yrittää aina välillä takaisin, mutta kun teen parannuksen, Herra armahtaa. Meidät on suunniteltu niin että keho toimii hyvin jos noudatamme sanaa, emme murehdi ja stressaa, emme kanna kaunaa tai katkeruutta. Myös jos olemme kiinni sairauden nojalla saaduista sympatioista, emme ehkä ole valmiita vastaanottamaan terveyttä. Olen rukoillut myös toisten puolesta, ja ihmeellisesti on apu tullut. En ole tohtinut vielä isompiin sairauksiin julkisesti puuttua, kukin uskon määränsä mukaan, mutta eivät pienet vaivatkaan ole liian joutavia. Herra on hävittänyt syylät, laihduttanut, parantanut hampaat ja kasvattanut jalat. Kun pääsee kokemaan tai näkemään, ei osaa enää epäillä. Oman kokemuksen mukaan asiasta on tehty liian monimutkaista. Raamatussa sanotaan vain että ne jotka uskovat, laittavat kätensä sairaiden päälle ja ne tulevat terveiksi. Aina ei tarvitse edes sanoa mitään, ja joskus riittää pelkkä sana. Kunnia tulee Jumalalle, kaikki ymmärtävät ettei kyseinen ihminen ole parantumista saanut aikaan. Uskosta osattoman Jumala voi parantaa ihan vain merkiksi rakkaudestaan. Uskovaisen taas useinkin pitää luopua anteeksiantamattomuudestaan että pystyy ottamaan vastaan. Uskovaa koskee kehoitus: tunnustakaa toisillenne syntinne että tulisitte terveeksi. Enkä tarkoita julkisia reposteluja, vaan niin että omatunto ei ole parantumista vastaan. Kaikkein suurin ja tärkein on kuitenkin pelastus, ilman sitä ei loppumetreillä terveydelläkään ole mitään merkitystä. Me kaikki kuitenkin tulemme iällisiksi ja terveenkin matka on joskus loppuun matkattu. Jos sinulla on siellä uskova ystävä, harjoitelkaa yhdessä lähetyskäskyn toteuttamista:)


      • Maallistunut
        Näkeminen tulee uskosta kirjoitti:

        Jumalan tahto parantaa on varma! Miksi Jeesus muuten kulki parantamassa sairaita. Terveys on lasten ruokaa! Minä olen parantunut ihmeellisesti monesta vaivasta. Yksi sairaus on sellainen joka yrittää aina välillä takaisin, mutta kun teen parannuksen, Herra armahtaa. Meidät on suunniteltu niin että keho toimii hyvin jos noudatamme sanaa, emme murehdi ja stressaa, emme kanna kaunaa tai katkeruutta. Myös jos olemme kiinni sairauden nojalla saaduista sympatioista, emme ehkä ole valmiita vastaanottamaan terveyttä. Olen rukoillut myös toisten puolesta, ja ihmeellisesti on apu tullut. En ole tohtinut vielä isompiin sairauksiin julkisesti puuttua, kukin uskon määränsä mukaan, mutta eivät pienet vaivatkaan ole liian joutavia. Herra on hävittänyt syylät, laihduttanut, parantanut hampaat ja kasvattanut jalat. Kun pääsee kokemaan tai näkemään, ei osaa enää epäillä. Oman kokemuksen mukaan asiasta on tehty liian monimutkaista. Raamatussa sanotaan vain että ne jotka uskovat, laittavat kätensä sairaiden päälle ja ne tulevat terveiksi. Aina ei tarvitse edes sanoa mitään, ja joskus riittää pelkkä sana. Kunnia tulee Jumalalle, kaikki ymmärtävät ettei kyseinen ihminen ole parantumista saanut aikaan. Uskosta osattoman Jumala voi parantaa ihan vain merkiksi rakkaudestaan. Uskovaisen taas useinkin pitää luopua anteeksiantamattomuudestaan että pystyy ottamaan vastaan. Uskovaa koskee kehoitus: tunnustakaa toisillenne syntinne että tulisitte terveeksi. Enkä tarkoita julkisia reposteluja, vaan niin että omatunto ei ole parantumista vastaan. Kaikkein suurin ja tärkein on kuitenkin pelastus, ilman sitä ei loppumetreillä terveydelläkään ole mitään merkitystä. Me kaikki kuitenkin tulemme iällisiksi ja terveenkin matka on joskus loppuun matkattu. Jos sinulla on siellä uskova ystävä, harjoitelkaa yhdessä lähetyskäskyn toteuttamista:)

        Minusta olisi aika aiheellista kysyä äskeisen litanian luettuani, miksi jumala haluaa aiheuttaa niin monelle ihmiselle sairautta? Eikö olisi helpompaa jos ihmiset vain pysyisivät terveinä niin ei tuhlaantuisi aikaa turhaan rukoiluun parenemisesta vaan senkin ajan voisi käyttää vaikka muiden ihmisten käytännönläheiseen auttamiseen? Tarkoitan nyt tällä sitä, että mennään vaikka juttelemaan sen yksinäisen mummon kansa naapurissa eikä vetydytä vastuusta tehdä jotakin rukoilemalla ja kuvitella sen auttavan?


      • Näkeminen tulee uskosta
        Maallistunut kirjoitti:

        Minusta olisi aika aiheellista kysyä äskeisen litanian luettuani, miksi jumala haluaa aiheuttaa niin monelle ihmiselle sairautta? Eikö olisi helpompaa jos ihmiset vain pysyisivät terveinä niin ei tuhlaantuisi aikaa turhaan rukoiluun parenemisesta vaan senkin ajan voisi käyttää vaikka muiden ihmisten käytännönläheiseen auttamiseen? Tarkoitan nyt tällä sitä, että mennään vaikka juttelemaan sen yksinäisen mummon kansa naapurissa eikä vetydytä vastuusta tehdä jotakin rukoilemalla ja kuvitella sen auttavan?

        Jos uskot Raamatun Jumalaan, tiedät että on olemassa myös paholainen. Jumala on hyvä, paholainen paha. Siitä voi päätellä kumpi sairaudet aiheuttaa. Jos Jumalan tahto olisi että sairastamme, miksi hän kehoittaisi meitä parantamaan sairaat? Silloinhan toimisimme Jumalan tahtoa vastaan. Jos sinun jumalasi aiheuttaa sairaudet ja kärsimykset, kehoittaisin lämpimästi tutustumaan minun Jumalaani:) Jeesus parantaa ja tuo avun! Jeesuksen seuraajana pääsisit sinäkin tekemään asialle jotakin. Tulisit vaikka niitä yksinäisiä katsomaan, ja sairaita parantamaan. Rakastamaan ihan ilman omia intressejä, vain siksi että Jumalan rakkaus asuu sinussa. Jumalaan voi tutustua vilpittömässä rukouksessa Jeesuksen puoleen, sekä Raamatun lehdillä Pyhän Hengen opastusta pyytäen. Etsivä löytää!


      • kentaurivalistaja
        Näkeminen tulee uskosta kirjoitti:

        Jos uskot Raamatun Jumalaan, tiedät että on olemassa myös paholainen. Jumala on hyvä, paholainen paha. Siitä voi päätellä kumpi sairaudet aiheuttaa. Jos Jumalan tahto olisi että sairastamme, miksi hän kehoittaisi meitä parantamaan sairaat? Silloinhan toimisimme Jumalan tahtoa vastaan. Jos sinun jumalasi aiheuttaa sairaudet ja kärsimykset, kehoittaisin lämpimästi tutustumaan minun Jumalaani:) Jeesus parantaa ja tuo avun! Jeesuksen seuraajana pääsisit sinäkin tekemään asialle jotakin. Tulisit vaikka niitä yksinäisiä katsomaan, ja sairaita parantamaan. Rakastamaan ihan ilman omia intressejä, vain siksi että Jumalan rakkaus asuu sinussa. Jumalaan voi tutustua vilpittömässä rukouksessa Jeesuksen puoleen, sekä Raamatun lehdillä Pyhän Hengen opastusta pyytäen. Etsivä löytää!

        Anteeksi vain, mutta Jumala on luonut kaiken näkyvän ja näkymättömän. Aivan erityisesti hän on luonut lukuisia taudinaiheuttajia kuten viruksia ja bakteereita. Ne eivät todellakaan ole Paholaisen luomia, sillä eihän Paholainen ole mikään Luoja.

        Kristittynä sinun ei pidä lausua väärää todistusta lähimmäisestäsi Paholaisesta, eikä syyttää häntä sairauksista, joihin hän on täysin viaton.

        Uskovaisten on syytä olla kiitollisia, että täällä käy välillä valistajia valistamassa heitä. Koska Jumala on antanut uskovaisille uskon, niin hän on viisaasti jättänyt antamatta heille paljoa järkeä, joka vain kuluttaisi uskoa. Puuttuvan järjen korvaukseksi Jumala on lähettänyt tänne uskomattomia kuin eräänlaisia enkeleitä neuvomaan uskovaisia asioissa, joita he itse eivät ymmärrä. Kuten nytkin siinä, mikä on sairauksien oikea lähde.


      • Kirjoittelija2
        kentaurivalistaja kirjoitti:

        Anteeksi vain, mutta Jumala on luonut kaiken näkyvän ja näkymättömän. Aivan erityisesti hän on luonut lukuisia taudinaiheuttajia kuten viruksia ja bakteereita. Ne eivät todellakaan ole Paholaisen luomia, sillä eihän Paholainen ole mikään Luoja.

        Kristittynä sinun ei pidä lausua väärää todistusta lähimmäisestäsi Paholaisesta, eikä syyttää häntä sairauksista, joihin hän on täysin viaton.

        Uskovaisten on syytä olla kiitollisia, että täällä käy välillä valistajia valistamassa heitä. Koska Jumala on antanut uskovaisille uskon, niin hän on viisaasti jättänyt antamatta heille paljoa järkeä, joka vain kuluttaisi uskoa. Puuttuvan järjen korvaukseksi Jumala on lähettänyt tänne uskomattomia kuin eräänlaisia enkeleitä neuvomaan uskovaisia asioissa, joita he itse eivät ymmärrä. Kuten nytkin siinä, mikä on sairauksien oikea lähde.

        "Koska Jumala on antanut uskovaisille uskon, niin hän on viisaasti jättänyt antamatta heille paljon järkeä, joka vain kuluttaisi uskoa."

        Puhut täyttä pötyä, mutta tuskin kirjoitatkaan tuommoista tosissasi, vaan tulit Rukoukset-palstalle pelkästään ärsyttämään. Kun ei uskomattomilla ole uskoon ja uskontoihin liittyvistä aiheista mitään sanottavaa, niin pitää sitten käydä uskovien kimppuun milloin mitäkin pötyä esittämällä, niin kuin sinäkin teet.


      • kentaurivalistaja
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Koska Jumala on antanut uskovaisille uskon, niin hän on viisaasti jättänyt antamatta heille paljon järkeä, joka vain kuluttaisi uskoa."

        Puhut täyttä pötyä, mutta tuskin kirjoitatkaan tuommoista tosissasi, vaan tulit Rukoukset-palstalle pelkästään ärsyttämään. Kun ei uskomattomilla ole uskoon ja uskontoihin liittyvistä aiheista mitään sanottavaa, niin pitää sitten käydä uskovien kimppuun milloin mitäkin pötyä esittämällä, niin kuin sinäkin teet.

        Epäuskoisten älykkyystaso on keskimäärin korkeampi kuin uskovaisten, se on todettu monissa tutkimuksissa.

        Et sinä sille mitään mahda, että asia on juuri noin.

        Älä ole niin ahne, että yrität sekä syödä kakun että säästää sen. Jos haluat uskoa järjettömyyksiin, kuten selvästikin haluat, niin järkeesi jää väkisinkin lommo uskomustesi takia. Jos taas haluat olla mallikelpoisen järkevä, niin silloin et usko pappien höpöjuttuja kuolleista heräämisistä ja taivaaseen nousuista.

        Kaikkea et voi saada.


      • kentaurivalistaja
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Koska Jumala on antanut uskovaisille uskon, niin hän on viisaasti jättänyt antamatta heille paljon järkeä, joka vain kuluttaisi uskoa."

        Puhut täyttä pötyä, mutta tuskin kirjoitatkaan tuommoista tosissasi, vaan tulit Rukoukset-palstalle pelkästään ärsyttämään. Kun ei uskomattomilla ole uskoon ja uskontoihin liittyvistä aiheista mitään sanottavaa, niin pitää sitten käydä uskovien kimppuun milloin mitäkin pötyä esittämällä, niin kuin sinäkin teet.

        Lisäksi valehtelit sanoessasi, ettei uskomattomilla ole uskonnosta mitään sanottavaa. Juurihan kommentoimassasi viestissäni kerroin, että jumala on ainoana luojana luonut myös kaikki kamalia sairauksia aiheuttavat pöpöt.

        Yrittäisit edes puhua totta, eikä kirjoitella täysin puuta heinää.


      • Näkeminen tulee uskosta
        kentaurivalistaja kirjoitti:

        Lisäksi valehtelit sanoessasi, ettei uskomattomilla ole uskonnosta mitään sanottavaa. Juurihan kommentoimassasi viestissäni kerroin, että jumala on ainoana luojana luonut myös kaikki kamalia sairauksia aiheuttavat pöpöt.

        Yrittäisit edes puhua totta, eikä kirjoitella täysin puuta heinää.

        Jotkut luodut eivät palvele Luojaansa, niinkuin ei jotkut ihmisetkään. Minun ÄO on 153, entä sinun? Täytyy kuitenkin sanoa että ÄO:lla ei tulla autuaaksi, uskolla vain siksi että pelastus olisi kaikille mahdollinen tasapuolisesti. Kyse on siis uskosta. Ei ateisti osaa selittää mistä informaatio sai alkunsa, vaan päättää uskoa mitä uskoo että voisi kuvitella olevansa itse oman elämäsä herra. Millainen sydän, sellainen mieli. Ken etsii, se löytää!


      • Kirjoittelija2
        kentaurivalistaja kirjoitti:

        Epäuskoisten älykkyystaso on keskimäärin korkeampi kuin uskovaisten, se on todettu monissa tutkimuksissa.

        Et sinä sille mitään mahda, että asia on juuri noin.

        Älä ole niin ahne, että yrität sekä syödä kakun että säästää sen. Jos haluat uskoa järjettömyyksiin, kuten selvästikin haluat, niin järkeesi jää väkisinkin lommo uskomustesi takia. Jos taas haluat olla mallikelpoisen järkevä, niin silloin et usko pappien höpöjuttuja kuolleista heräämisistä ja taivaaseen nousuista.

        Kaikkea et voi saada.

        "Epäuskoisten älykkyysosamäärä on keskimäärin korkeampi kuin uskovaisten, on todettu monissa tutkimuksissa."

        Annapa linkki asiallisiin lähteisiin, joilla sanotaan juuri noin. Olen kylläkin lukenut, että uskomattomien joukossa olisi paljon tiedemiehiä. Olen lukenut myös siitä, että uskovien joukossa olisi paljon taiteilijoita. Väärinkäistyksen välttämiseksi sanon, että ei uskominen tai uskomattomuus sinänsä tee kenestäkään tiedemiestä tai taiteilijaa.

        "Älä ole niin ahne, että yrität syödä kakun että säästää sen."

        Mitä tuolla oikein tarkoitat? Samoja kouluja käyvät ja samoissa yliopistoissa opiskelevat niin uskovat kuin uskomattomatkin.

        "Jos haluat uskoa järjettömyyksiin, kuten selvästi haluat, niin järkeesi jää väkiisinkin lommo uskomustesi takia."

        Esimerkiksi kristinuskossa ei olöe kysymys mistään järjettömyyksiin uskomisesta, paitsi ehkä sellaisen mielestä, jolta puuttuu uskonnollisuus geeneistään ja uskonnollinen kasvatus tai joka ei edes halua ymmärtää uskontoihin liittyviä asioita.

        Järkeilin itseni murrosikäisenä uskomattomaksi ja olin jonkin aikaa uskomatta, mutta kun se ei ajan myötä tuntunut oikealta ratkaisulta minulle, niin annoin itselleni luvan taas uskoa. Kaipa minulla on uskonnollisuutta geeneissäni, kun uskomattomuus ei tuntunut oikealta ratkaisulta minulle.

        Asiatyylissä ei ainakaan sanota niin, että kristinuskossa olisi kysymys mistään "järjettömyyksiin uskomisesta".


      • Kirjoittelija2
        kentaurivalistaja kirjoitti:

        Lisäksi valehtelit sanoessasi, ettei uskomattomilla ole uskonnosta mitään sanottavaa. Juurihan kommentoimassasi viestissäni kerroin, että jumala on ainoana luojana luonut myös kaikki kamalia sairauksia aiheuttavat pöpöt.

        Yrittäisit edes puhua totta, eikä kirjoitella täysin puuta heinää.

        "Lisäksi valehtelit sanoessasi, ettei uskonnottomilla ole uskonnosta mitään sanottavaa."

        En sanonut noin. Sanoin, että kun uskomattomilla ei ole uskoonn tai uskontoon liittyvistä aiheista mitään sanottavaa, niin pitää sitten käydä uskovien kimppuun... Niinhän sinäkin teet, käyt minun kimppuuni.


      • ---------
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Lisäksi valehtelit sanoessasi, ettei uskonnottomilla ole uskonnosta mitään sanottavaa."

        En sanonut noin. Sanoin, että kun uskomattomilla ei ole uskoonn tai uskontoon liittyvistä aiheista mitään sanottavaa, niin pitää sitten käydä uskovien kimppuun... Niinhän sinäkin teet, käyt minun kimppuuni.

        Sain apua telttakokouksessa Stephen Hill-nimiseltä saarnamieheltä kun kärsin huimauksesta.


      • kentaurivalistaja
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Epäuskoisten älykkyysosamäärä on keskimäärin korkeampi kuin uskovaisten, on todettu monissa tutkimuksissa."

        Annapa linkki asiallisiin lähteisiin, joilla sanotaan juuri noin. Olen kylläkin lukenut, että uskomattomien joukossa olisi paljon tiedemiehiä. Olen lukenut myös siitä, että uskovien joukossa olisi paljon taiteilijoita. Väärinkäistyksen välttämiseksi sanon, että ei uskominen tai uskomattomuus sinänsä tee kenestäkään tiedemiestä tai taiteilijaa.

        "Älä ole niin ahne, että yrität syödä kakun että säästää sen."

        Mitä tuolla oikein tarkoitat? Samoja kouluja käyvät ja samoissa yliopistoissa opiskelevat niin uskovat kuin uskomattomatkin.

        "Jos haluat uskoa järjettömyyksiin, kuten selvästi haluat, niin järkeesi jää väkiisinkin lommo uskomustesi takia."

        Esimerkiksi kristinuskossa ei olöe kysymys mistään järjettömyyksiin uskomisesta, paitsi ehkä sellaisen mielestä, jolta puuttuu uskonnollisuus geeneistään ja uskonnollinen kasvatus tai joka ei edes halua ymmärtää uskontoihin liittyviä asioita.

        Järkeilin itseni murrosikäisenä uskomattomaksi ja olin jonkin aikaa uskomatta, mutta kun se ei ajan myötä tuntunut oikealta ratkaisulta minulle, niin annoin itselleni luvan taas uskoa. Kaipa minulla on uskonnollisuutta geeneissäni, kun uskomattomuus ei tuntunut oikealta ratkaisulta minulle.

        Asiatyylissä ei ainakaan sanota niin, että kristinuskossa olisi kysymys mistään "järjettömyyksiin uskomisesta".

        En toivo riitaa kanssasi, eikä kenenkään loukkaantuminen tuo minulle iloa, vaikket sitä taida uskoa. Valitettavasti jotkut loukkaantuvat erityisen herkästi (lieneekö geeneissä).

        Kysymys, millaisiin asioihin uskominen on järjetöntä, on silti mielenkiintoinen. Onko sinulla ehdottaa korvaavaa ilmaisua, jolla järjettömyyksiin uskomisesta voisi puhua käyttämättä sanoja, jotka mielestäsi eivät ole asiatyyliä? Siis esimerkiksi ilman sanoja satu, höpöjuttu, huuhaa, järjettömyys.

        Sanakirjassa tuskin järjettömyys-sanaa pidetään epäasiallisena. Eivätkä uskonnot ole yleisesti ottaen sellainen poikkeus, ettei niistä saisi käyttää normaaleja sanoja. Tieteellisestä teoriastakin saa käyttää järjettömyys-sanaa aivan vapaasti, samoin laadituista laeista, ja monenmoisista inhimillisistä ajatuksista ja teoista.

        Jos sinun mielestäsi on järjetöntä olla uskomatta esim. kuolleista heräämiseen, niin sano toki se vapaasti, ja esitä mielellään myös perustelut, miksi niin on. Uskonnollisuusgeeni on riittämätön peruste, sillä eivät kaikki geenin haltijat kaikissa uskonnoissa varmastikaan usko kuolleista heräämiseen.

        Voihan tietysti pitää järkevänä uskoa kuolleista heräämiseen sillä perusteella, että ajatus lopullisesta kuolemasta tuntuu ahdistavalta. Voi olla yleinenkin syy. Läheisten ihmisten menettäminen on raskasta, ja itsekin eläisin mielelläni terveenä vaikka satoja vuosia, jos se olisi mahdollista.

        Itse ajattelen järkevyydestä rationaalisemmin.


      • Sait apua
        --------- kirjoitti:

        Sain apua telttakokouksessa Stephen Hill-nimiseltä saarnamieheltä kun kärsin huimauksesta.

        Nostiko tämä S Hill sinut pystyyn, kun kaaduit huimauksen seurauksena?


    • Kiitos Isälle

      Jumalalle Jeesuksen nimessä! Koko ajan saan parantua, ja monet muut. Nykyään on tiedossa että syöpäpesäkkeitä vastaan koko ajan ihmisen ruumiissa taistelee se ihmisen puolustusmekanismit ja yleensä voittavat ne syövän alut. Jos taistelun häviää niin silloin syöpä laajenee, tietysti voi tuhoutua syöpä ihan vaikka millaisesta ylivallasta Jeesuksen veren ja haavojen ja käskysanan kautta. Jumalan sana on ihmeellinen parantava voima, ja ihan arkinen myös sillä ei ihminen elä yksin leivästä vaan jokaisesta Jumalan sanasta myös, ja ihan jokainen ihminen myös, ja hyvä ymmärtää tätä ja kunnioittaa ja kiittää Isää Jumalaa sillä lupauksen lapsinaan saamme toivimme ja turvamme Jeesuksen nimessä parantavaan voimaansa ja sanaansa Jeesuksessa asettaa. Toki Jumalan säädökset kaikessa toimii, ja ihmisenä ei tyhmyys ole hyvä vaan viisaudesta virvoittuu myös väsyneet valkosolut.

      • Jumala sukupuoleton!

        Jumala on sukupuoleton, ei mikään ISÄ.


    • Lymyämätön mies

      parantavaa ja lääkäritietoutta, parantavaa ... Jumalan vaikutusta luomistyössä, syntiset paranee, parantavaa - olin rukoillut ihmettä ja ihmettä ei tapahtuneena ollut esillä näinä vuossikymmeninä, rukoilin Jeesusta Kristusta/Salattua Jumalaa . Pyydämme päästä lymyilevien vaaniskelijoiden silmäparin vallasta, joka pimeässä ...

    • Herätkää uskovaiset

      Rukoukset eivät toimi kuin rukoilijan mielikuvituksessa.

      Älkää uskoko kaikkeen mitä teille höpötetään. Hallitkaa mielikuvituksenne.

    • Herätkää uskovaiset

      Rukoukset eivät toimi kuin rukoilijan mielikuvituksessa.

      Älkää uskoko kaikkeen mitä teille höpötetään. Hallitkaa mielikuvituksenne.

      • Kirjoittaja2

        "Rukoukset eivät toimi kuin rukoilijan mielikuvituksessa. "

        En ymmärrä, mistä toimimisesta oikein puhut. Rukoukset eivät ole mitään koneita, joiden pitäisi toimia.

        "Älkää uskoko kaikkeeen mitä teille höpötetään. Hallitkaa mielikuvituksenne."

        Tuskinpa kukaan uskoo kaikkeen, mitä hänelle höpötetään. Yleensä ihmiset taitavat aika hyvin hallita mielikuvitustaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe