PUHALLIN UJELTAA!

vaykka50

Autona vähänajettu helmi, 850 2,4/10V ja vm 94. Liekö puhaltimen laakerointi kuivunut? Sirittää ja välillä ujeltaa kovaa. Sijaitsee kuulemma haskalokeron takana. Onko jollakin heittää vinkkiä millä lokeron kansi saadaan irti kahvoistaan!? Kokeillaan rasvaamista ensiksi.

11

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen
    • volvo_puranen
      • Kiitti hienoista neuvoista! Tossa videolla On V70 mallennus ja siinä toi hansikaskotelo on erilainen JUURI saranoiden/rajoittajien kohdalla. Kuten kyselin tossa yllä, noi rajoitinkahvat molemminpuolin KUULEMMA saa irti!!?? Mutta miten? Lisäksi joku oli vaihtanut vaan ilmeisesti propellin muttei moottoria? Mulla kenties sama vaiva. Nakuttaa kovempaa kuin ennen ja lähti lievää palaneenkäryä, silloin kun ei kuulut ääntä = ilmesesti juuttui jumiin?
        Osa maksaa Motonetissä 115 egeä. Autolla ajettu 120tkm, automaatti ja ei ilmastointia.


    • volvo_puranen

      Luvitko tuon linkin kunnollaa siinä lukee .
      Seuraavaksi irrotetaan hansikas lokeron kannen rajottimet -> Laita pieni tasapää ruuvari kuvan mukaisesti siihen hahloon joka on siinä hansikas lokeron kannessa -> Käännä ruuvaria HUOM VAROVASTI! ikäänkuin aukipäin samalla kammeten sitä rajoittajaa ulospäin...

      Kun rajottajat on saatu pois voidaan irrottaa 6 torx ruuvia, jotka pitävät hansikas lokeron kiinni -> kun nämä on irti vedä koko hansikalokeroa ulospäin...

      • Ok Hienoa! Lokero lähti auki. Otin pienen riskin. Ostin puhaltimen moottorineen Tattarisuolta käytettynä 50 kymbillä. Takuu voimassa. Nyt taistelen millä tekniikalla pääjohtosarjan sokeripala irtoaa takakannesta!??? Yleensä niissä näkyy AINA selvästi lukkosalpa, jota painetaan ja samalla vedetään istukasta!


    • volvo_puranen

      Tuota olisit ostanut vaan uuden Boshin tarvikeliikkkeestä halpoja osia ovat joten noita vanhoja en suosi käyttämään.
      Eikös tossa linkissä ollut ne piuhojen irroitusohjeet vai kuinka

      • Oli joo mutta ei avaudu mulle. Kohdassa:
        "Kun moottori on irti on ERITTÄIN TÄRKEÄÄ IRROITTAA TOINEN LIITIN JOKA ON KIINNI MOOTTORISSA. Siinä on kaksi "klipsua" , niitä pitää nostaa, ja liitintä vetää...". Ei mun versiossa mitään klipsuja ole!?? NE juuri puuttuu!? Lisäksi kiinnostaa ajatus: " LIITTIMIÄ EI TARVITSE IRROTTAA TOISISTAAN, PAITSI YKSI JOKA MENEE PUHALLIN MOOTTORILLE (MUISTAAKSENI PUNAINEN JA MUSTA JOHTO mä tarkistan viellä) MUUT JOHDOT IRTOAVAT SEMMOSENAAN...". Ajatus olis hieno mutta ei taida onnistua siinä vaiheessa, kun musta takakansi ptää saada irti moottoriosasta !?? Sitähän piti erikoistyökalulla nakuttaa ym!! Tila ei varmaan riitä!? Täytyy huomenna viedä Tattarisuolle, josko pojat näyttää miten liittimet irroitetaan.


      • Mitä ihmeen liittimiä ovat ne muut!?? Ne eivät tunnu johtavan mihinkään, PATSI se joka johtaa moottoriin? Takakannessa on VAAN ikäänkuin telinepaikat niille muille!


      • Homma hoidettu onnistuneesti! Puhallin käy komeasti ja hiljaisesti! Raitisilmafiltteri takaa pidemmän iän puhallinmoottorille, joten asensin sellaisen autoon. KIITOKSET SUURET VOLVO_PURASELLE!!


    • volvo_puranen

      Hyvä hommaa ja tuosta raitisilmasuodattimesta hommasitko sen kauluksen siihen ilmanottoaukoon johon se suodatin tulee tiivisti.
      Onhan se mukavampaa että puhdas ilma ilman pölyä on siellä ohjaamossa.
      Muista kerran vuodessa sitten se suodatin vaihtaa mieluumin talvea vasten

    • volvo_puranen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe