Osaamistaso

dsdfsgfsdgdf

Olen 18-vuotias ja olen ohjelmoinut harrastusmielessä noin 13 vuotiaasta saakka.
Olen lukiossa ja minulla ei ole mitään IT-alan koulutusta lukion Java-alkeet kurssia lukuunottamatta.

Kaikki kielet joita osaan edes jonkin verran ovat: C#, C, C , Java, JavaScript, Python, Ruby, x86 Assembler

Suurempia asioita olen tehnyt lähinnä C#:llä ja Rubyllä. Tiedän (tai osaan ainakin jollain tasolla käyttää) seuraavia: WPF, WCF, Node.js, Ruby On Rails.

Tiedän ja osaan myös käyttää versionhallintaa (pääasiassa Git mutta myös Subversion).

Mitä sanotte, onko minulla mahdollisuuksia päästä vaikkapa kesätöihin johonkin IT-alan yritykseen?

5

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+6

Kaikkihan riippuu missä asut jos koodaat Savukoskella sallassa niin ehkä parempi on lähestyä suoraan ulkomaalaisia firmoja maailmalta. Sillä suomalaisille yrityksille se on sama oletko kehäkolmosen ulkopuolella vai Intiassa.

• helppo hommeli

Kyllä vaan pääset jos:

- osaat oikeasti nuo teknologiat
      - osaat tehdä hyvän hakemuksen
      - osaat ottaa oikeisiin ihmisiin yhteyttä
      - pääset haastatteluun
      - vakuutat haastattelijat osaamisestasi ja persoonastasi

• Willemberg

Ei pitäisi harjoittelu- tai kesätyöpaikan jäädä kiinni tosiaan osaamisesta. Eli sitten vaan keskityt seuraavaksi noihin nm. hommelin mainitsemiin asioihin, eli itsesi "myymiseen" firmoille. Tee näyttävä ilmoitus, jossa kerrot olevasi hyvin motivoitunut ja innokas osaamisesi lisäksi, ja postita se kaikkiin lähiseutujen isoihin IT-taloihin, niin eiköhän joku niistä tule sinut sieltä pois korjaamaan.

• vuosia koodannut

Ehdotan, että lähdet opiskelemaan. Nuo kaikki on kivoja asioita, mitä olet tehnyt. Sitten kun olet firmassa, ovat hommat suurimmaksi osaksi syvältä. Kysymys onkin yllättäen siitä, kuinka ison kuorman sitä itteänsä jaksaa kantaa niskassaan. Opiskele mahdollisimman laaja-alaisesti, sillä tavalla, että tarpeen tullen voit sanoa firmalle, että morjens!

• demoa pukkaamaan!

Onko sulla työnäytteitä? Jos ei, niin äkkiä tekemään! Muuten voi olla nihkeää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe