Paavalin kirjeistä, mitä historia niistä kertoo:
Jotkin varhais kristityt,
(Eräs oli Jeesuksen Kristuksen apostolin, Johanneksen seuraaja, eräs toinen heistä, erään toisen Jeesuksen Kristuksen apostolin seuraaja)
joista heistä yksi tunsi henkilökohtaisesti Apostoli Paavalin, ja jotka keräsivät Apostoli Paavalin kirjeitä, matkustivat paikkoihin joissa Jeesus Kristus vaikutti lihassa ollessaan ja näissä paikoissa lukivat alkuperäis tekstejä, ei kopioiden kopioita joita me nyt luemme.
Tulos johon nämä mainitsemani varhaiset kristityt tutkimuksessaan päätyivät, oli se, että vain muutama kirje jotka on laitettu apostoli Paavalin nimiin ovat aitoja. He tulivat lopputulokseen, että kaikki muut Paavalin nimiin laitetut kirjeet olivat väärennöksiä, joita Paavali ei ole kirjoittanut.
(Tämä on historiaa ja kenen tahansa luettavissa, joka asian haluaa historian kirjoituksesta tarkistaa, ei minun omaa kertomaa).
Näyttää siltä, että tuona aikana jokainen joka halusi olla kuuluisa, kirjoitti asiansa jonkin kuuluisan apostolin nimissä, kuten Paavalin, Pietarin, Markuksen, jne., Todisteena tästä on monia "evankeliumeja", kuten Jeesuksen lapsuudesta kertova, joka on laitettu erään Jeesuksen apostolin nimiin. Ja joka on väärennös.
Nämä mainitut varhaiset kristityt tulivat tutkimuksessaan johtopäätökseen, että Galatalaiskirje, Filippiläiskirje, Paavalin kirje Timoteukselle ja Tiitukselle, olivat aitoja Paavalin kirjeitä, ja kaikki muut eivät olleet aitoja. Yksi joka oli kaikista eniten väärennökseksi epäilty, ja kirjoitettu/koottu ryhmän taholta jota kutsutaan nimellä "Eboniitat", oli Kirje Hebrealaisille.
Ensimmäinen Raamattu, joka on British Museum :issa, ei sisällä monia Paavalin kirjeitä, eikä Ilmestyskirjaa, mutta sensijaan se sisältää "Hermaan paimen" :n ja muita kirjeitä. Ajan myötä Rooman Paavi päätti, mitä kirjoja "kristittyyn Raamattuun" sisällytetään, näin ollen Paavi valitsi kirjeet, ja Paavi myös päätti, että olisi hyvä sisällyttää Ilmestyskirja Raamatun loppuun varoittamaan lukijoita, ettei kukaan enää poistaisi kirjasta yhtään kirjettä.
Ensimmäinen " Uusi Testamentti" on British Museum :issa, ja se on nimetty "Codex Sinaiticus" ja se sisältää "Hermaan paimen" :n, ja "Barnabaan evankeliumi" :n(joka oli yhdessä apostoli Paavalin kanssa).
Näin siis historia kertoo asiasta, mikäli historiaan yhtään on luottaminen.
Paavalin kirjeistä, mitä historia niistä kertoo:
39
171
Vastaukset
- Jumala on uskollinen
Veljet ja siskot, minä olen vilpitön. Ja tahtoni on vain totuutta salatuimpaan saakka. En tahdo häiritä teitä, enkä olla teille pahennukseksi millään muotoa. Sellainen kauhistuttaa minua. Antakaa minulle anteeksi jos koette kirjoittamani häiriöksi. Niin ei ole tarkoitus. Meidät Herran Jeesuksen Kristuksen omat tunnetaan siitä, että meillä on keskinäinen rakkaus. Minä en halua teille mitään pahaa. MInä kaikessa luotan, että itse Jumala(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) tulee pitämään jokaisesta teistä hyvää huolta kuten rakastava Isä Jumala lapsistaan pitää, ettei yksikään meistä tule eksymään, sillä ajat ovat pahat, mutta minä uskon, että Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan Valtakunnan tulo on jo hyvin lähellä.
- .....
Uskotko joulupukkiin?
- Jumala on uskollinen
Kiitos kommentista, joka ei ollut loukkaava. En toki enää joulupukkiin usko, mutta kylläkin uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen, Isä Jumalan poikaan joka tuli kertomaan totuuden meille tänne maailmaan. Olen iloinen, että olet kiinnostunut Hänestä ja totuudesta. Jumalasta(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) on vain niin paljon valheita liikkeellä, että ehkä sydämesi ei siksi tunnista omaa rakastavaa Isääsi Jumalaa kaikkien Hänestä kerrottujen valheiden vuoksi. Mutta lopun aikana Jumalan lapset tulevat pahojen aikojen keskellä ymmärtämään, kuinka paljon heidän Isänsä Jumala heitä rakastaa.
- .....
Tunnen Isän Jumalan, Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Henhen työtkin. Raamatunkin tunnen, enkä jätä siitä mitään huomioimatta.
- Jumala on uskollinen
Jos olet Isä Jumalan lapsi, silloin on asiat hyvällä mallilla! Sillä Jumala ei omiaan hylkää. Hän(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) tulee viemään työnsä päätökseen ja itse henkilökohtaisesti uskon, että Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan Valtakunnan tulo on jo lähellä. Kaikki merkit viittaavat voimakkaasti siihen.
Uskon, että meidän vapautuksemme on lähellä. - Jumala on uskollinen
Jumala on uskollinen kirjoitti:
Jos olet Isä Jumalan lapsi, silloin on asiat hyvällä mallilla! Sillä Jumala ei omiaan hylkää. Hän(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) tulee viemään työnsä päätökseen ja itse henkilökohtaisesti uskon, että Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan Valtakunnan tulo on jo lähellä. Kaikki merkit viittaavat voimakkaasti siihen.
Uskon, että meidän vapautuksemme on lähellä.Luukas 21:5-36 Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?" Niin hän sanoi: "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta". Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?" Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti." Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä. Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden. Ja näin te joudutte todistamaan. Pankaa siis sydämellenne, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne. Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään. Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan, ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden. Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa. Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän. Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä. Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö. Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan; ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät. Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat. Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella. Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita. Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat. Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
- 25.4----
Raamattu on kaanonisoitu. Siihen ei mitään lisätä, eikä siitä mitään oteta pois.
Pyhän Hengen inspiroimana kirjoitettu.
Evoluutioteoria samoin British museo kamaa kuin aloituskin.
Että tämäkin eksytys vielä piti nähdä ennen kuolemaa.- Onhan tuo
Onhan tuo aloituksen teksti nyt ihan yleiseti tiedossa niillä jotka tuntevat Raamattu-, kirkko- ja seurakunta- historiaa. Evoluutio todella on hirvittävä harhaoppi, mutta tuo aloituksen juttu on kyllä ihan kristillisen kirkon ja seurakunnan historiaa, tutkihan ensin, ennen kuin hutkit. Toistat varmaan mitä joku on sinulle sanonut, joka ei ole asiasta tietoinen. Tiedät varmasti kuka kanonisoinnin on julistanut?
- Jumala on uskollinen
Onhan tuo kirjoitti:
Onhan tuo aloituksen teksti nyt ihan yleiseti tiedossa niillä jotka tuntevat Raamattu-, kirkko- ja seurakunta- historiaa. Evoluutio todella on hirvittävä harhaoppi, mutta tuo aloituksen juttu on kyllä ihan kristillisen kirkon ja seurakunnan historiaa, tutkihan ensin, ennen kuin hutkit. Toistat varmaan mitä joku on sinulle sanonut, joka ei ole asiasta tietoinen. Tiedät varmasti kuka kanonisoinnin on julistanut?
Jos tuo aloitukseen laittamani historia juttu ei ole totta. Niin asia ei kuitenkaan muuta minun Jumalan(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki)tuntemustani puoleen eikä toiseen, koska Jumalan(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki)ja Jumalan Valtakunnan tuntemukseni ei ole vain kirjoitusten varassa.
Mutta joka tapauksessa kadun kyllä kovasti, että sen menin ajattelemattomuuttani palstalle laittamaan, koska itse en ole historioitsija, enkä monista erilaisista historian teorioista mitään tiedä, niin tällainen oli nyt tälläkertaa lopputulos. Anteeksipyyntö siitä jokaiselle.
- ....
Jos on vuosisatoja kelvannut, niin nytkö sitten samalla uusiksi raamattukin kun samalla opetetaan evoluutioteoriaa totuutena. Jotain rajaa tietämyksellä ja tietämyksellä. Että samaa harhaa vaan kun kerran on tiedossa. Siinäpä sitä onkin uusilla uskovilla harhaoppeja, että mihinkäs uskot? Herra kyllä valvoo sanaansa,
- .....
Juutalaisille kelpaa vain VT, menestysteologit ottaa Raamatusta vain sen, mikä on hyvää ihmiselle, siis valikoiden Raamattun sanaa. Nyt ketju toisensa jälkeen samaa valikointia. Jehovilla oma versio Raamatusta, samoin mormoneilla, adventisteista en tiedä. Kouluissa evoluurioteoriaa opetetaan totuutena.
Herra armahda. Minä uskon, että eksytys on Jumalan tahto.
On tiedetty, ettäkö pitäisi ottaa selvää. Hävetkää.- Jumala on uskollinen
Minä en usko, että Jumalan(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) lasten eksytys olisi Jumalan tahto, vaan ilman muuta Vihollisen.
Jumala meitä kaikelta eksytykseltä varjelkoon!
Itse en tiedä voiko edes historiaan luottaa. Ehkei voi. Mutta siitä olen varma, että Jumala(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) on uskollinen ja tulee meidät eksytyksiltä varjelemaan ja jos sellaiseen olisimme joutuneet, sieltä pelastamaan, kuin Hyvä Paimen pelastaa yhdenkin eksyneen lampaan. Ei Jumala tule yhtäkään lapsistaan jättämään, se on aivan varma, ja siitä me kaikki Jumalan lapset voimme olla aivan turvallisella mielellä. Hän ei meitä hylkää eikä jätä, vaikka lopun aikana vihollinen luultavasti tulee tekemään kaikkensa, että meidät eksyttäsi puhumattakaan mahdollisesta muusta vihollisen toiminnasta. - Jumala on uskollinen
Minä en usko, että Jumalan(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) lasten eksytys olisi Jumalan tahto, vaan ilman muuta Vihollisen.
Jumala meitä kaikelta eksytykseltä varjelkoon!
Itse en tiedä voiko edes historiaan luottaa. Ehkei voi. Mutta siitä olen varma, että Jumala(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) on uskollinen ja tulee meidät eksytyksiltä varjelemaan ja jos sellaiseen olisimme joutuneet, sieltä pelastamaan, kuin Hyvä Paimen pelastaa yhdenkin eksyneen lampaan. Ei Jumala tule yhtäkään lapsistaan jättämään, se on aivan varma, ja siitä me kaikki Jumalan lapset voimme olla aivan turvallisella mielellä. Hän ei meitä hylkää eikä jätä, vaikka lopun aikana vihollinen luultavasti tulee tekemään kaikkensa, että meidät eksyttäsi puhumattakaan mahdollisesta muusta vihollisen toiminnasta.Myös uskon sen, että mikäli joku, tai monetkin, Jumalan lapsista olisivat eksytyksen tilassa, uskon, että senkin suhteen Vihollinen tekee kaikkensa, etteivät he oppisi tuntemaan totuutta Isä Jumalasta(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) ja eksytyksestään vapautumaan.
Mutta Jumala(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) on uskollinen ja tulee meidät, jos eksyksissä olisimme, sieltä pelastamaan, kuin Hyvä Paimen pelastaa yhdenkin eksyneen lampaan. Ei Jumala tule yhtäkään lapsistaan jättämään, se on aivan varma, siitä on Herran Jeesuksen Kristuksen lupaus ja Hän ei ole valehtelija, (kuten Paholainen on valehtelija ja valheen isä). Siitä me kaikki Jumalan lapset voimme olla aivan turvallisella mielellä. Jos olemme Isä Jumalan lapsia, Hän ei meitä hylkää eikä jätä.
- .....
Luota vaan historiaan ja eksytä lisää. Niin tekee menestysteologitkin. Ei uskota sitä, eikä tätä Raamatusta, mutta hyvää, hyvää ja vain hyvää, nimittäin ihmisen mielestä hyvää. Sitä kaupataan ja sillä eksytetään.
Jeesus sanoi; joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Ai, niin- sen hyvän ristin, sen oikein mukavan ristin. Se pitäisi ottaa. Jeesus vaan unohti sanoa sen.
Rikkaalle miehelle Jeesus neuvoi, että mene ja myy kaikki mitä sulla on ja anna köyhille. Ai niin, Jeesus unohti sanoa, että jätä nyt sitä hyvää rikkautta itsellesikin, oikein hyvää.
Linnuilla on pesänsä, mutta ihmisen pojalla ei ole mihin päänsä kallistaisi.
Ai niin, sitä hyvää piti olla. Oikein hyvää.
Jeesus sanoi; Minun nimeni takia te teitäkin vainotaan. Oikein hyvää, hyvää...
Otetaanko Raamatusta se Johannes Kastajan kuolema. Onkohan se totta. Oliko se hyvää, hyvää, vai eikö Jumala voinut estää.
Paholainenko suurempi kuin Jumala. Mitä siitä Raamatusta eksyttäjä sallii totena luettavan?
Joskus osuin menestysteologin tilaisuuteen, suomalainen mies, ei oikein tärpännyt, kunnes ymmärsin, mistä kysymys. Uskovan on hyvä tutustua Raamattunsa lukeneena siihenkin painotus näkökulmaan Raamatusta. Oppii ainakin, jos Pyhä Henki ihmisessä.
Poimitaan vaan rusinoita pullasta, mutta sillä eksyttäminen on vaarallista, jos uskomme Raamattua. Ai niin, mitä kohtaa nyt uskomme.
Liberaaliteologit samalla asialla, ihan virallisesti kirkoissa. Amen.- Jumala on uskollinen
En ole menestysteologi, olen sen yhtä monta kertaa sanonut, kuin sinä olet minua noilla sanoilla loukannut ja minusta väärän todistuksen antanut.
ÄLÄ ANNA VÄÄRÄÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISESTÄSI. - Jumala on uskollinen
En ole menestysteologi, olen sen yhtä monta kertaa sanonut, kuin sinä olet minua noilla sanoilla loukannut ja minusta väärän todistuksen antanut.
ÄLÄ ANNA VÄÄRÄÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISESTÄSI.Sinä kutsut minua eksyttäjäksi, mutta sinä olet sanoistasi vastuussa minun Isälleni joka on Herran Jeesuksen Kristuksen Isä ja Jumala.
- Jumala on uskollinen
Sinä kutsut minua eksyttäjäksi, mutta sinä olet sanoistasi vastuussa minun Isälleni joka on Herran Jeesuksen Kristuksen Isä ja Jumala.
Sillä minä en ole yksin, Jumala(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) on minun kanssani, se josta sinä sanot, että Hän on sinun Jumalasi, vaikka toimintasi vuoksi voisi uskoa, että sinä et Häntä tuntisi(?)
- Totuus ei pala tules
Niin olen. Se, joka valikoi Raamatun sanaa ja sitä totuutena toitottaa, on eksyttäjä ilman muuta. Samoin tekee liberaalipapit ja menestysteologit. Asia ei muutu kieltämällä. Vastaat omista eksytyksistäsi. Minä vastaan siitä, että Raamattu on totta meille lukijoille. Herra antaa sieltä sananpaikkoja myös Paavalin kirjeistä ym...
- Jumala on uskollinen
No, ei sinun sanasi minua haittaa, minä tunnen Isäni ja Jumalan Valtakunnan, mutta sinä laitat minun päälleni asioita mistä koskaan en ole kirjoittanut, käytät jopa Herran Jeesuksen Kristuksen sanoja minun todistukseni mitätöimiseksi, vaikka ne eivät ole millään lailla ristiriidassa minkään kanssa mistä olen todistanut. Mutta sinä et valehtele vain minusta, vaan myös minun Isästäni, joka on sama kuin Jeesuksen Kristuksen Isä.
- Jeesus yksin..
Suotta jaaritat. Oletatko, että Jeesuksella Kristuksella ei ole opetuslapsia. Joka ylentää itsensä, se alennetaan ja joka alentaa itsensä se ylennetään.
Sinun päälle ei kukaan laita muuta kuin sen, mitä itse olet kirjoittanut eli sen, että Raamattu ei ole totta kuin sieltä täältä. Älä vastaa. Lue omia kirjoituksiasi mieluummin.- Jumala on uskollinen
Lue tarkemmin kaikki kirjoitukseni, niin huomaat, että mitään en ole kirjoittanut, mistä tämä minua syyttää.
Luuletko, että oletan, että Jeesuksella Kristuksella ei ole opetuslapsia, vaikka sanon, että minä tunnen Isäni Jumalan ja Jumalan Valtakunnan. Lasketko leikkiä.
Minä en koskaan ole itseäni ylentänyt, mutta jos minä sanoisin, etten minä tunne Isääni Jumalaa, minä olisin valehtelija. - 18+2
Lue tarkemmin kaikki kirjoitukseni, niin huomaat, että mitään en ole kirjoittanut, mistä tämä minua syyttää.
Luuletko, että oletan, että Jeesuksella Kristuksella ei ole opetuslapsia, vaikka sanon, että minä tunnen Isäni Jumalan ja Jumalan Valtakunnan. Lasketko leikkiä.
Minä en koskaan ole itseäni ylentänyt, mutta jos minä sanoisin, etten minä tunne Isääni Jumalaa, minä olisin valehtelija.Olen pahoillani sinun puolestasi, sillä miten sinua kohdellaan kirjoittamasi takia, ei ole kristittyä toimintaa.
Toisilla voi olla todisteita ja tutkittua tietoa, toisilla voi olla taas dogmat.....
kenellä on mitäkin, se selviää katsomalla.
Olen todella iloinen nähdessäni tällaista rohkeutta jota sinulla on, tulee ihan "lapsuus ajat" mieleen. :)
sen verran tahdon sanoa, etten usko sinua eksyttäjäksi, sillä et vaikuta eksyttäjältä vaan koettelijalta ennemmin.
tutki rauhassa, kirjoita ja älä välitä syytöksistä, pilkkaa tulee ja syytöksiä, mutta koita kestää ja antaa anteeksi heille, jotka eivät tiedä mitä tekevät.
Koita kestää. - Jumala on uskollinen
18+2 kirjoitti:
Olen pahoillani sinun puolestasi, sillä miten sinua kohdellaan kirjoittamasi takia, ei ole kristittyä toimintaa.
Toisilla voi olla todisteita ja tutkittua tietoa, toisilla voi olla taas dogmat.....
kenellä on mitäkin, se selviää katsomalla.
Olen todella iloinen nähdessäni tällaista rohkeutta jota sinulla on, tulee ihan "lapsuus ajat" mieleen. :)
sen verran tahdon sanoa, etten usko sinua eksyttäjäksi, sillä et vaikuta eksyttäjältä vaan koettelijalta ennemmin.
tutki rauhassa, kirjoita ja älä välitä syytöksistä, pilkkaa tulee ja syytöksiä, mutta koita kestää ja antaa anteeksi heille, jotka eivät tiedä mitä tekevät.
Koita kestää.Kiitos sinulle, minun Isäni(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) ei tule jättämään sinua palkkaasi vaille. Minä tunnen Hänet, ja siksi voin näin sinulle sanoa.
On kyllä todella raskasta nuo jatkuvat "pommitukset". - Jumala on uskollinen
Kiitos sinulle, minun Isäni(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) ei tule jättämään sinua palkkaasi vaille. Minä tunnen Hänet, ja siksi voin näin sinulle sanoa.
On kyllä todella raskasta nuo jatkuvat "pommitukset".Kiitos vielä sinulle sanoistasi "18 2" 25.4.2013 22:32.
Minulle tuli itku kun luin viestisi. Annoit minulle enemmän kuin "lasillisen vettä". Kiitos.
- EndTimes
Pyhästä Hengestä syntyneissä kirjoituksissa on Jumalan sormenjälki. Sitä ei ihminen voi edes tietokoneella matkia. Jumalan Pyhä Henki yhtyy vain siihen, mikä on Hengestä kirjoitettu vaikka se ei lihaa miellyttäisi. Pyhä Henki taas ei yhdy ihmisen kirjoituksiin, vaikka olisi kuinka lihalle mieluista. Ei se pysy tiellä, joka vain kirjoitukset tuntee, vaan se, joka tuntee Kirjoittajan.
Yksi on joka armahtaa tai tuomitsee. Siis pysytään juurtuneina Golgatan täytetyssä työssä! - Totuus ei pala...
Amen.
- Jumala on uskollinen
Isä(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) Jumalan lapset tietävät sydämessään totuuden omasta Isästään. Paholaisen lapset myös tietävät totuuden, mutta ovat isänsä kaltaisia; Herra Jeesus Kristus sanoi heidän isästään: Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
- Jeesus = Sana
On paljon sellaista, missä meidän tietomme on vajavaista. Mutta Jumala tutkii sydämet. Paavalin kirjeissä on opetusta, pelastus on vanhantestamentin evankeliumin teksteistä löydettävissä. Lukutaidotonkin ja kehitysvammainen saa pelastuksen ja Pyhän Hengen vastaanottamalla yksinkertaisen armon evankeliumin!
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
Niin on pelastus tuntemisessa, ei tietämisessä. Joka tunnustaa Jeesuksen, ja saaneensa armosta ristin veren kautta pelastuksen ja Pyhän Hengen, mikä on ihminen kieltämään Häneltä Jumalan lapsen osan. Kenelläkään meillä ei ole täysi ja täydellinen oppi, ei aloittajalla eikä vastustajilla. Ainoastaan armon evankeliumi on kallio! Ja vielä on sanottu:
Joh. 13:35
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Jokainen joka Jeesusta seuraa, on opetuslapsi. Opetuslapsen osa on oppia. Annetaan oppimiselle tilaa. - Sana on Pyhä
Ymmärrän hyvin miksi osa alkuaikoina liikkuneista kirjoituksista on jätetty pois Raamatusta. Onneksi on jätetty! Ja onneksi Raamatussa on juuri se mitä siellä on!
Minun mielestäni luotettavaa tietoa aloituksessa mainituista kirjoituksista löytyy sivulta:
http://koti.phnet.fi/petripaavola/UudenTestamentinKaanon.html
En saa sitä varmaan linkiksi, mutta löytyynee ihan hakusanalla.
Johdattakoon Jumala totuuteen jokaisen Totuutta etsivän! - 3.säk.
Paavola käsittelee asiallisesti Raamattua, sen eri näkökulmia ja käsityksiä opeista ja apogryfikirjoituksista. Herran palvelija.
"Rooman kirkko ei ole siis antanut meille UT:n kaanonia, vaan Jumala sen antoi UT:n kirjoittajien kautta. Rooman kirkko kanonisoi siis jo olemassa olevat kirjat seurakunnassa olevien kirjeiden perusteella, joissa kirjeet olivat olemassa opetuskäytössä. Rooman kirkon viimeisin kaanon astui voimaan vuonna 1546, jolloin se otti käyttöön harhaoppiset apokryfikirjat. Rooman katolinen kirkko ei siis ole Uuden Testamentin kaanon synnyttäjä, vaan se kokosi sen, joka oli jo muilla täydellisesti käytössä".
"Niin sanotut Uuden Testamentin apokryfikirjat (gnostilaiset evankeliumit) eivät kuulu Raamatun kirjoihin ja suurin osa niistä (apokryfikirjoista) on kirjoitettu toisella vuosisadalla tai myöhemmin; eli ne ovat syntyneet paljon myöhemmin kuin UT:n kanoniset tekstit."
"Paavalille Jeesus ilmestyi opettaen häntä ja Pietari hyväksyi hänen palvelutehtävänsä sekä kirjeissään hän antoi Paavalin kirjeille kanonisen arvovallan, siksi Paavalin kirjeet on hyväksytty kaanoniin, vaikka Paavali ei ollut 12 opetuslapsen joukossa; samoin on Luukkaan laita, joka oli Paavalin työtoveri; alkuseurakunta hyväksyi Luukkaan evankeliumin kanoniseksi evankeliumiksi ilman mitään epäilyjä, samoin tulee meidän tehdä."
"Rooman kirkko ei ole siis antanut meille UT:n kaanonia, vaan Jumala sen antoi UT:n kirjoittajien kautta. Rooman kirkko kanonisoi siis jo olemassa olevat kirjat seurakunnassa olevien kirjeiden perusteella, joissa kirjeet olivat olemassa opetuskäytössä. Rooman kirkon viimeisin kaanon astui voimaan vuonna 1546, jolloin se otti käyttöön harhaoppiset apokryfikirjat. Rooman katolinen kirkko ei siis ole Uuden Testamentin kaanon synnyttäjä, vaan se kokosi sen, joka oli jo muilla täydellisesti käytössä."
Tässä keskustelua.
hjfhsöjg
20.4.2013 16:53
-2
Sulje
Job:
2:1 Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin ******* heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
2:2 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" ******* vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta."
2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
Ja tässä harha -oppia.
20.4.2013 16:56
0
Sulje
Uskotko..
tuohon kuvaukseen Isä Jumalasta?
Jumala on uskollinen
20.4.2013 17:07
0
Sulje
Jumala, Jumalan Pyhä Henki ja Jeesus Kristus eivät varmasti anna lupaa tappaa tai pahoinpidellä omiansa. Kuin ei myöskään tehdä mitään muutakaan pahaa omilleen. Tälläisten tekijä on aina Paholainen joka tekee tekonsa täysin ilman Jumalan lupaa.
Paholainen on Isä Jumalan, Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pyhän Hengen vihollinen, eivät He anna Paholaiselle suostumusta omiensa pahoinpitelyyn, Paholainen tekee ja on aina tehnyt sen täysin ilman Jumalan Lupaa.
Jumalan uskottomuus omiansa kohtaan on Paholaisen valhe.
Samasta lähteestä ei tule karvasta ja makeaa vettä. Käsite mikä on ystävä ja mikä vihollinen olisi hyvä ymmärtää.
Isä Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta ja Jumalan Pyhästä Hengestä on valehdeltu paljon. Lue mitä Jumalan Poika Jeesus Kristus itse, joka tuli Jumalan luota Jumalan Valtakunnasta, todisti Isästä Jumalasta. Rukoile Isää Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja Jumalan Pyhää Totuuden Henkeä, että johdattaisi Sinut tuntemaan totuuden Heistä.
Virsi 387
Herraamma aina luottaa saa, kun hän suo kuritusta,
kun työmme tyhjiin raukeaa tai saamme siunausta.
Hän vitsallaan ja sauvallaan , näin kaitsee lampaitansa,
johdattaa omiansa.- Jumala on uskollinen
No mitä harhaoppia tuo kirjoittamani nyt muka on? Annoin todistuksen millainen on minun oma Taivaallinen Isäni jonka minä tunnen. Miten se voi olla harhaoppia? Voisiko joku sen minulle ilman pilkkaa ja loukkauksia osata selittää. Kun tähän saakka olen pääasiassa kohdannut pelkkiä loukkauksia(Profetiat palstalla), syytöksiä ja minusta on jopa kerrottu valheita siitä, mitä muka olisin "opettanut", samat häiritsijäni ovat kirjoittaneet, että muka "opetan" menestysteologiaa, vaikken todellakaan sitä tee, enkä menestysteologiaan usko, minusta se on harhaoppia, myöskään en "opeta" mitään muutakaan, olen vain kertonut millainen minun Jumalani(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki)on. ja nämä Suomeksi sanottuna keljuilevat minulle, pilkkaavat ja ivaavat, sekä käyttävät jopa Herran Jeesuksen Kristuksen sanoja petollisesti vääristellen, että olisin muka kirjoittanut Herran Jeesuksen Kristuksen sanoja vastaan, mitä koskaan en ole tehnyt. Miksi niin suuri viha? Ja syytökset, että muka olisin eksyttäjä. Samaa voisin halutessani sanoa heistä, koska he leimaavat minun rakkaan Jumalani(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) jonkinlaiseksi sadistiseksi diktaattoriksi, joka leikkii ihmisillä kuin itse Paholainen ikään. Minun mielestään heidän kirjoituksensa on valehtelua minun rakkaasta Isästäni. Tällainenkin näkökulma asiaan voi olla. Oletteko tulleet ajatelleeksi oikeaoppisuudessanne tätä te minun aktiiviset vainoojani?
"Jumala, Jumalan Pyhä Henki ja Jeesus Kristus eivät varmasti anna lupaa tappaa tai pahoinpidellä omiansa. Kuin ei myöskään tehdä mitään muutakaan pahaa omilleen. Tälläisten tekijä on aina Paholainen joka tekee tekonsa täysin ilman Jumalan lupaa.
Paholainen on Isä Jumalan, Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pyhän Hengen vihollinen, eivät He anna Paholaiselle suostumusta omiensa pahoinpitelyyn, Paholainen tekee ja on aina tehnyt sen täysin ilman Jumalan Lupaa.
Samasta lähteestä ei tule karvasta ja makeaa vettä. Käsite mikä on ystävä ja mikä vihollinen olisi hyvä ymmärtää.
Isä Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta ja Jumalan Pyhästä Hengestä on valehdeltu paljon. Lue mitä Jumalan Poika Jeesus Kristus itse, joka tuli Jumalan luota Jumalan Valtakunnasta, todisti Isästä Jumalasta. Rukoile Isää Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja Jumalan Pyhää Totuuden Henkeä, että johdattaisi Sinut tuntemaan totuuden Heistä". - Jumala on uskollinen
No mitä harhaoppia tuo kirjoittamani nyt muka on? Annoin todistuksen millainen on minun oma Taivaallinen Isäni jonka minä tunnen. Miten se voi olla harhaoppia? Voisiko joku sen minulle ilman pilkkaa ja loukkauksia osata selittää. Kun tähän saakka olen pääasiassa kohdannut pelkkiä loukkauksia(Profetiat palstalla), syytöksiä ja minusta on jopa kerrottu valheita siitä, mitä muka olisin "opettanut", samat häiritsijäni ovat kirjoittaneet, että muka "opetan" menestysteologiaa, vaikken todellakaan sitä tee, enkä menestysteologiaan usko, minusta se on harhaoppia, myöskään en "opeta" mitään muutakaan, olen vain kertonut millainen minun Jumalani(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki)on. ja nämä Suomeksi sanottuna keljuilevat minulle, pilkkaavat ja ivaavat, sekä käyttävät jopa Herran Jeesuksen Kristuksen sanoja petollisesti vääristellen, että olisin muka kirjoittanut Herran Jeesuksen Kristuksen sanoja vastaan, mitä koskaan en ole tehnyt. Miksi niin suuri viha? Ja syytökset, että muka olisin eksyttäjä. Samaa voisin halutessani sanoa heistä, koska he leimaavat minun rakkaan Jumalani(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) jonkinlaiseksi sadistiseksi diktaattoriksi, joka leikkii ihmisillä kuin itse Paholainen ikään. Minun mielestään heidän kirjoituksensa on valehtelua minun rakkaasta Isästäni. Tällainenkin näkökulma asiaan voi olla. Oletteko tulleet ajatelleeksi oikeaoppisuudessanne tätä te minun aktiiviset vainoojani?
"Jumala, Jumalan Pyhä Henki ja Jeesus Kristus eivät varmasti anna lupaa tappaa tai pahoinpidellä omiansa. Kuin ei myöskään tehdä mitään muutakaan pahaa omilleen. Tälläisten tekijä on aina Paholainen joka tekee tekonsa täysin ilman Jumalan lupaa.
Isä Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta ja Jumalan Pyhästä Hengestä on valehdeltu paljon. Lue mitä Jumalan Poika Jeesus Kristus itse, joka tuli Jumalan luota Jumalan Valtakunnasta, todisti Isästä Jumalasta. Rukoile Isää Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja Jumalan Pyhää Totuuden Henkeä, että johdattaisi Sinut tuntemaan totuuden Heistä".Laitoin tuohon viestini loppuun mitä edellisen viestin kirjoittaja sanoi harha-opiksi ja jonka olen aiemmin kirjoittanut.
- Jumala on uskollinen
Laitoin tuohon viestini loppuun mitä edellisen viestin kirjoittaja sanoi harha-opiksi ja jonka olen aiemmin kirjoittanut.
Pitäsikö näiden häiritsijöideni mielestä minun muuttaa käsitystäni ystävästäni ja rakkaasta Isästäni Jumalasta, Hänen rakkaasta pojastaan Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja Isäni Jumalan Pyhästä Hengestä, jotka tunnen millaisia He ovat, vastaamaan kuvaa, joka minulla on Paholaisesta?
Tätä nämä minun syyttäjäni ainakin kovasti näyttävät yrittävän. Mutta minun Jumalani on uskollinen ja minä tunnen Hänet(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki).
Onko minun syyttäjieni ja pilkkaajieni oppi enemmän oikeutettu todistettavaksi, kuin se jos minä omasta rakkasta Isä Jumalastani kirjoitan?
Vai onko minun Jumalani(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) eri Jumala kuin minunpilkkaajieni ja syyttäjieni Jumala?
- Ei oppi ojaan...
Paavolan linkistä löytynyttä. Raamatunkäännösten lopusta; lopunajan katastrofit.
Jumala aiheuttaa myös maanjäristyksiä
Maanjäristykset syntyvät siis mannerlaattojen liikkumisen seurauksena. Maanjäristykset eivät kuitenkaan aina aiheudu luonnon mekanismien liikkeiden seurauksena, vaan myös Jumala ohjaa ja aiheuttaa maanjäristyksiä. Seuraavaksi katsomme sen, että missä ja miksi Jumala aiheutti maanjäristyksiä.
Synnin tähden maanjäristys
Job 9:
1 ¶ Job vastasi ja sanoi:
2 "Totisesti minä tiedän, että niin on; kuinka voisi ihminen olla oikeassa Jumalaa vastaan!
3 Jos ihminen tahtoisi riidellä hänen kanssaan, ei hän voisi vastata hänelle yhteen tuhannesta.
4 Hän on viisas mieleltään ja väkevä voimaltaan kuka on niskoitellut häntä vastaan ja jäänyt rankaisematta?
5 Hän siirtää vuoret äkkiarvaamatta, hän kukistaa ne vihassansa;
6 hän järkyttää maan paikaltaan, ja sen patsaat vapisevat;
Ihmiset usein syyttävät Jumalaa kaikesta ja siten asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle. Ihminen ei kuitenkaan voi olla oikeassa Jumalaa vastaan. Ei auta riitely Jumalaa vastaan. Ihmisen älykkyys ei vedä vertoja taivaitten ja maan Luojaa Kaikkivaltiasta Jumalaa vastaan.
Jumalan viha syntiä vastaan saa aikaan sen, että joissakin tapauksissa Hän synnyttää maanjäristyksen. Jos ihminen ymmärtäisi loppuun asti synnin hirvittävän luonteen, niin ei ihminen syyttäisi Jumalaa edes maanjäristyksen aiheuttamisesta. Ihminen on kovakorvainen ja rakastunut syntiin, siksi Jumala joutuu toisinaan käyttämään kovempia keinoja, että saisi ihmisen pysähtymään. Kun Jumala itse aiheuttaa maanjäristyksen, niin hän tekee sen toisinaan siksi, koska tuomitsee ihmisten synnin harjoittamisen. - Harhaa, se on ...
Tästä linkistä harhaoppia.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11422799- Jumala on uskollinen
Aloittajalta: Jos tuo historian kirjoitus, josta raportoin ei ole totta, se ei ole minun syyni ja olen todella pahoillani, että sen edes tänne laitoin jos se ei ole totta. Ja jos se on valhetta, se on valheena myös ilman muuta hyljättävä.
Kirjoitin vain sen, mitä joku, luultavasti ateistinen historioitsija, kuten he usein ovat, asiasta on kirjoittanut. Minulla ei ole mitään tietoa, onko tuo historian kirjoitus totta vai ei.
En ole historioitsija vähimmässäkään määrin, vaan Isä Jumalan lapsi, enkä senvuoksi enää tule omalta osaltani puuttumaan historioitsijoiden asioihin millään lailla, niistä näyttää tulevan vain harmia, eivätkä sovi minulle.
Kuulun Isä Jumalalle, Herralle Jeesukselle Kristukselle ja Jumalan Pyhälle Hengelle. Kuulun myös Jumalan Valtakuntaan.
MUTTA SEURAAVAN HALUAN SANOA NÄILLE ALITUISILLE HÄIRITSIJÖILLENI, KUTEN nimimerkille "Harhaa, se on ...26.4.2013 09:44" :lle:
Monet sinun ja muutaman muunkin kommentit(ei tässä ketjussa eikä palstalla) ovat jatkuvasti eri ketjuissa olleet niin tylyjä, että vaikeaa on tunnistaa, että teillä olisi sama rakastava Jumala(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) kuin minun Jumalani on. Teidän monet kirjoitukset sisältävät suurta vihaa, jopa Herran Jeesuksen Kristuksen sanojen käyttöä vääristellen toisen sanalliseen pahoinpitelyyn, rakkautta useissa kommenteissanne ei ole. Minulle tulee käsitys, että teidän Jumalanne ei ole sama Jumala kuin on minun Jumalani(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki), joka on Rakkaus ja totuus ja joka on sama eilen, tänään ja iänkaikkisesti ja jonka minä tunnen. Jos minä sanoisin, etten minä Häntä tunne, minä olisin valehtelija. Siksi minä sanon, että minä Hänet tunnen, ja sen millainen HÄN(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) on.
Tarkoitan tällä nimenomaan muutamaa nimimerkkiä(ei tässä ketjussa eikä palstalla nämä viestit), jotka näyttävät itseään profeettoina tms. pitävän, ja jotka ovat vihaa täynnä, ivallisesti, pilkallisesti, valehdellen, ilman rakkautta ja armoa pahoinpitelevät toista, ja jopa niin valehdellen, että ovat käyttäneet vääristellen ja petollisesti itsensä Herran Jeesuksen Kristuksen sanoja toisen verbaaliseen/sanalliseen pahoinpitelyyn.
Haluan myös sanoa teille, jotka tällaisia olette, että minä tunnen Hänet(Isä Jumala/Jeesus Kristus/Jumalan Pyhä Henki) josta te ymmärtääkseni sanotte, että Hän on teidän Jumalanne. Jos meillä on sama Isä, niin miksi pahoinpitelette(sanallisesti) veljeänne. En ole täydellinen, kaikkea muuta, mutta oikeuttaako se jatkuvan kiusaamiseni?
- 26.4
Päivän sana
Rakkaat ystävät, älkää oudoksuko sitä tulta ja hehkua, jossa teitä koetellaan, ikään kuin teille tapahtuisi jotakin outoa.
1 Piet. 4:12
Jumala kasvattaa lapsiaan tulessa ja hehkussa ja käyttää siinä myös vihollisiaan hyväkseen. Kaikki koituu kuitenkin Jumalan lapsen parhaaksi, eikä näennäinen vihollisen voittokaan estä Jumalan tahdon toteutumista. Hän tekee työnsä vakaasti ja varmasti vaikka itse olisimme huolissamme avun näkymättömyydestä tai sen ilmenemisestä päinvastaisena kuin mitä tahtoisimme. Kun kärsimyksen hehku kohtaa, on Herrakin lähellä. Kun hän opettaa meitä vastustamaan vihollisen voimaa, näyttää siltä kuin me jäisimme sen armoille omillamme. Kun Jumala tekee meistä vahvoja, hän kuljettaa läpi heikkouden. Jumalan johdatuksessa ei tapahdu vahinkoja, ihminen vain turhaan hätäilee. Mitään outoa ei ole tapahtumassa.
--------------------------------------------------------------------------------
Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy - each
Raamatussa on monta kirjettä Paavalin nimissä. Osa on hyvin todennäköisesti Paavalin kirjoittamia, osa taas vähemmän todennäköisesti, mutta silti mahdollisesti.
Jeesukseen luotan ja Paavaliinkin tavallaan, mutta en Petri Paavolaan. Hänen mielipiteidensä tuominen keskusteluun vain vähentää viestin uskottavuutta, ei paranna.
Tuli ja hehku, jossa Jeesuksen seuraajat koetellaan on hyvin erilainen kuin useimmat kristityt olettavat. - kglfd
Ei Paavolan tartte luottaa, mutta kun katsoo lähdeaineiston, jota käyttänyt kirjoituksissaan, tilanne muuttuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462