Miksi niin monet naiset alistuvat kumppniensa hakattaviksi? Ymmärrän kyllä, että väkivaltaisen miehen jättäminen on vaikeampaa jos on pieniä lapsia........Mutta kuitenkin tässä maassa on ensi-ja turvakoteja, jotka ovat kaikkien niitä tarvitsevien käytössä.........
Tiedänpä eräänkin surullisen tapauksen, joka älysi jättää miehensä vasta kun mies oli viiltää veitsellä kurkun auki. Tämän lisäksi aiheutti ko henkilölle maksuhäiriömerkinnän, veti vessasta alas henkkarit, leikkasi maksukortit kahtia,sekä tuhosi kännykän SIM-kortin.
Ajatelkaapa kaikki naiset, että suurimmassa osassa maailman maista ei ole mitään turvakoteja ja naisia kuolee tuhansittain lähisuhdeväkivallan seurauksena......-Suomessakin muistaakseni noin 30 naista vuosittain.
En ymmärrä sitä virttä, että kun mä rakastan sitä, niin en mä voi sitä jättää.......... Yksikin lyönti ON LIIKAA. Lähtekää ensimmäisestä lyönnistä!
Ihmettelen vaan...........
8
166
Vastaukset
- kiltti mies.
Koska kiltillä miehellä ei tee mitään. Naisilla on tylsää olla mukavan ja turvallisen miehen kanssa.
- tommi.laiho
Halusitte te naiset myöntää tai ette , niin parisuhdeväkivaltaa tapahtuu myös niinpäin että nainen mäiskii miestä. Nykyään jo 40 prosenttia perhe-/parisuhdeväkivaltatapauksista on sellasia. Olisi pikkuhiljaa syytä nostaa tämäkin puoli julkiseen keskusteluun. Siitä naisten tekemästä väkivallasta kun ei missään julkisuudessa tai mediassa puhuta mitään .
Eli kysymys kuuluu oikeammin: Miksi kukaan väkivaltaisessa parisuhteessa elävä haluaa jatkaa suhdetta? Totta: YKSIKIN LYÖNTI ( kummalta sukupuolelta tahansa) ON LIIKAA!! - -------
Omasta kokemuksesta ja myös vanhemman sukupolven asioita seuranneena.
Kun toinen on väkivaltainen, on lähdettävä HETI.
Koska muuten siitä tulee noidankehä, kauheaa havaita etteivät ihmiset puutu, uhri katkeroituu ja alkaa helposti syyttää kaikkia ihmisiä.
Vaikka miten hyvin asiat olisivat ja helpottuu päästyään rauhaan, kauhun tunne jää alitajuntaan.
Henkisen ja fyysisen tuskan jälkeen on luontevaa saada olla yksin, sadisti tietää sen ja heti vaan uudestaan, ettei palaudu.
Rahojen vieminen sekin on oltava hienotunteista, siivellä eläminen itsestään selvää, onhan se avioliitto paljon muutakin kuin sitä elättämistä..... - ikisinkku42
Turvallista miestä ei nykyään arvosteta. NAisten on kai pakko saada turpaan.
- kraksa
@nn33 Pitäisi opettaa lapsesta pitäen naisia lähtemään jo ennen sitä ensimmäistä lyöntiä. Kun lyönteihin päästään voi kuvio olla jo niin sekaisin, että on juuri vaikea lähteä. Ei kai väkivaltainen mieskään niin herkästi silloin lyö, jos uskoo joutuvansa siitä vastuuseen tai uskoo, että lyönnin seurauksena "menettää" hakattavan ja hallittavan naisen. Se väkivalta on harkittua.
Muista syistä esim. se, että side toiseen ihmiseen syntyy myös huonossa suhteessa kun suhde jatkuu. Ja sitten on se toivo, että toinen muuttuisi. On myös oman elämän kapeneminen niin, ettei ehkä usko täysin alistuneensa vaan kokee pystyvänsä vaikuttamaan edes joillain pikku teoilla elämäänsä. Sama käy ihmisille keskitysleireilläkin, ettei osata tavoitella enää vapautta vaan tavoitellaan sen sijaan vaikka pientä palaa saippuaa. Se ei ole vankeuteen joutuneiden vika.
Joka puolelta pitäisi justiin tulla tota viestiä, että yksikin lyönti on liikaa. Ja pitäisi opettaa millaisesta toisen tahdon kääntämisistä nämä lopulta avoimen väkivaltaisiksi muuttuvat suhteet rakentuu. Nämähän justiin petaavat ja rakentavat riidan ja "hyvät syyt" esim. mustasukkaisuuteensa, jolloin ne räjähtävät riidat sitten yllättää jos hyvyyttään on ensin katsonut sormien läpi ne riitaa rakentavat "pikkumaisuudet."Ja pitäisi opettaa ettei sillä läheisriippuvaisuudella mikä näissä suhteissa syntyy ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. - nn33
nn33 jatkaa................
Niin eivät nuo asiat aivan yksinkertaisia ole.Muistuupa mieleeni nuoruudestani tapaus , jossa kohtasin perinteisesti baarissa ikäistäni vanhemman miehen. Olin tuolloin 19-vuotias.
Jo ensi tapaamisella alkoi kysellä ex-poikaystävistäni ja utelemaan suhteiden päättymisen syitä........Itsestään ei juurikaan puhunut mitään, ei edes paljastanut omaa oikeaa nimeänsä- välillä tituleerasi itseaan Juusoksi, välillä taas Jussiksi. Sukunimeään ei koskaan paljastanut. Oli arviolta jo kolmenkympin paremmalla puolella tuolloin. Ei siis ikäänsäkään paljastanut. Käytti salaista numeroa.
Selvinpäin käytös oli ihan normaalia, mutta jos oli juonut muuttui aivan toiseksi ihmiseksi. Käyttäytyi agressiivisen impulsiivisesti.........Älysin laittaa suhteen poikki heti alkuunsa. Jotenkin vaistosin, että mitä pidemmälle suhde olisi päässyt kehittymään sitä todennäköisemmin mies olisi muuttunut kenties mustasukkaiseksi, agressiiviseksi hirviöksi. Väitän, että oli ehkä luuranko kaapissa tällä miehellä. Onneksi kuuntelin vaistoani.- niin tai näin
Kaikkea ei voi vaistota tai ennustaa etukäteen.
Sitä voi mennä naimisin ja perustaa perheen ja vasta vuosien päästä asiat muuttuvat. Kumppani sairastuu mieleltään tms.
Itse erosin aikanaan miehestäni jonka mielenterveys järkkyi. Odotin ja yritin, mutta enää ei ollut vaihtoehtoja.
Kukaanei kysynyt koskaan, miten minä voin ja jaksan, sympatiat meni miehelle jonka kanssa minä ja lapset voimme huonosti.
Teitpä niin tai näin niin arvostelijoita riittää aina. Aina joku muu tietää paremmin kuin sinä itse. Aina sinun olisi pitänyt tedä toisin kuin teit. - kräksä
niin tai näin kirjoitti:
Kaikkea ei voi vaistota tai ennustaa etukäteen.
Sitä voi mennä naimisin ja perustaa perheen ja vasta vuosien päästä asiat muuttuvat. Kumppani sairastuu mieleltään tms.
Itse erosin aikanaan miehestäni jonka mielenterveys järkkyi. Odotin ja yritin, mutta enää ei ollut vaihtoehtoja.
Kukaanei kysynyt koskaan, miten minä voin ja jaksan, sympatiat meni miehelle jonka kanssa minä ja lapset voimme huonosti.
Teitpä niin tai näin niin arvostelijoita riittää aina. Aina joku muu tietää paremmin kuin sinä itse. Aina sinun olisi pitänyt tedä toisin kuin teit.Saisi olla paljon enemmän niitä ystäviä, jotka rohkeasti ja suoraan kysyvät ja puhuvat vaikeistakin asioista.
Turha sitä on itseään syyttää. Pitää ottaa vastuu tulevasta.
@nn33, Eipä näistä tiedä mitä niiltä löytyy kaapista, kun eivät kuitenkaan puhu ja raivothan sieltä saa jos yrittää kaivella. Eikä se ole kenenkään ihmisen velvollisuus yrittää saada jotakuta puhumaan ja haluamaan muuttua kun ei tämä itse halua. Hyvä kun älysit pysyä loitolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437