w09 15/4 s. 3-7
"Nykyajan luopioilla on samanlaisia ominaispiirteitä kuin Saatanalla.
Heidän mieltään saattaa myrkyttää kriittinen asenne yksittäisiä seurakunnan jäseniä, kristittyjä vanhimpia tai hallintoelintä kohtaan.
Jotkut luopiot vastustavat Jumalan nimen Jehova käyttöä.
Heitä ei kiinnosta saada tietoa Jehovasta eikä palvella häntä.
Isänsä Saatanan tavoin luopiot kohdistavat hyökkäyksensä nuhteettomia ihmisiä vastaan.
Jehovan palvelijoilla on siis täysi syy pysyä heistä tyystin erossa."
http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2009281?q=Nykyajan luopioilla on samanlaisia ominaispiirteitä&p=par
Nykyajan luopiot
4
87
Vastaukset
- kuulehan
on eri asia palvella Jehovaa ja ihmisten luomaa järjestöä. Jumalaa voi palvella ilman uskontoon kuulumista. Jos eroaa niin se eitarkoita Jehovasta luopumista välttämättä. Jättää vain sellaisen järjestön jonka toimintatapoja ei usko oikeaksi.
Minusta pitäisi myös ottaa huomioon, ettei kaikki luopiot vastusta Jumalan nimen käyttöä. Itse käytän nimeä Jehova rukouksissani. Palvelen Jehovaa edelleen mutta en palvele häntä minkään järjestön sisällä. Eikä tähän edes Raamattu osoita mitään pakkoa. Kehotus olla jättämättä kokouksia ei tarkoita että on pakko kuulua Jehovan todistajiin koska siinä viitataan siihen että kokoukset auttavat meitä.
Minua itseäni piipittää Jehovan todistajien mukaelma Raamatusta. Erosin heti kun aloin tutkia Uuden maailman käännöstä kreikkaan. Kreikkalaiset kirjoitukset enennenmuuta on muokattu Jehovan todistajien opin mukaiseksi osin jopa törkeästi.
Kuinka se on mahdollista järjestöltä joka väittää omaavansa totuuden?- Sanavoima
Ei mikään kirkko,hallintoelin tai muukaan lahko yms,ole mitään neuvonantajia.Eikö raamattu kirjoita,että YKSI on meidän mestari,ja IHMEELLINEN NEUVON ANTAJA,JEESUS MESSIAS?Kyllä vain.Hänen kautta meillä on pääsy Isän Jehovan/Jahven luo,EI MINKÄÄN MUUN.Raamattu todistaa:Joh.10:1-16.,Joh.6:48-65..,taivasten valtkunta avataan lapsen mielisille.Matt.11:25..myös kirjanoppineet voivat tulla pelastukseen..Matt.13:52..Isän Jahven luo pääsee ilman minkäänlaista ihmisten tekemää järjestelmää,kun vain avaa sydämensä Jeesukselle.ilm.3:20..seurakunta on jo siinä,missä kaksi tai kolme on koolla Jeesus nimessä.Nykyään ei ole seurakuntaa siten kuin apostoleilla,vaan nämä tosi uskovat ovat hajallaan,ja paimenena toimii Jumala itse ja Jeesus Kristus,hänen Poikansa.Hes.34 luku.Itse en kuulu mihinkään järjestelmiin,kirkkoihin ja lahkoihin,vaikka osa uskovista ei tajua lähteä ulos babylonista,jota myös nämä hallinto elimet ja kirkot edustavat.Kyseessä on USKONTO ORJUUS=Porton viini,jota kansat juovat.ilm.17:1-5,.kuten jae 5 osoittaa,että hänen nimensä on salainen,suuri Babylon=uskonnot,lahkot,kirkot(oppi on epäpuhdas)ilm.18:1-4.on syytä lopunaikana lähteä ulos näistä uskonto orjuuksista.
- mikä on luopio ?
Jos tarkastelisimme lähemmin Vartiotorniseuran antamia luopiouden kriteerejä, niin se on tullut moneen kertaan luokitelleksi itsensäkin kuuluvaksi tuohon kategoriaan....sillä se itse on toistamiseen syyllistynyt luopio-oppeina tuomitsemiinsa vääriin oppeihin ja opetuksiin.
"Isänsä Saatanan tavoin luopiot kohdistavat hyökkäyksensä nuhteettomia ihmisiä vastaan."
Jälleen yksi Vt-seuran narsistis-ristiriitainen syytös jolla se samalla tuomitsee itse itsensä.
Se itse on epärehellinen oppihistoriansa suhteen ja sälyttää omia vääryyksiään ja niiden seurauksia nuhteettomien rivijäseniensä vastuulle.
Näin mm. vuosien 1914, 1925, 1975 suhteen, kuten myös totaalikieltäytymisasiassakin.
"On ilmeistä, että tosi Jumala, joka itse on ”totuuden Jumala” ja joka vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä. Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45) - mikä on luopio ?
"Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)
Alla on yksi Vartiotorniseuran suoranainen kestovale jota se julkeaa ylpeänä ja itseään korottaakseen toistaa vuoikymmenestä toiseen. Väittämän valheellisuus on todistettavissa sen omalla aikansa kirjallisuudella.
Yksi ainoakaan sen edestä tuolle vuodelle opettama ja ennustama asia ei toteutunut, ei yksikään.
Tuohon ennustukseen kiinteästi sidotun pakanainaikojen merkityksenkin / sisällön se muutti jälkikäteen saadakaseen sen sopimaan väärään ennustukseensa.
Sakarjan 14. luvun alussa puhutaan ”Jehovan päivästä”. (Lue Sakarjan 14:1, 2.) Mitä tällä päivällä tarkoitetaan? Se on ”Herran päivä”, joka alkoi, kun ”maailman valtakunnasta” tuli ”meidän Herramme ja hänen Kristuksensa valtakunta” (Ilm. 1:10; 11:15). Tuo päivä alkoi vuonna 1914, jolloin messiaaninen Valtakunta syntyi taivaassa. Jehovan palvojat olivat jo kymmeniä vuosia aikaisemmin julistaneet, että ”pakanain ajat” eli ”kansakuntien määräajat” päättyisivät tuona vuonna ja että maailmassa alkaisi ennennäkemättömien ahdistusten kausi (Luuk. 21:24). (Vartiotorni 15. helmikuuta 2013 sivu 18)
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462