ateistit ei kerta usko mihinkään uskontoihin ym,miten te selitätte sitten syntymänne ja kuolemanne,mitä ajattelette kuoleman jälkeen,eikö kuolema ahdista kerta ette usko iänkaikkiseen elämäänas
Ateistit mitä ajattelette kuolemasta ja syntymästä?
18
218
Vastaukset
- efssdf
Syntymään voi olla muitakin selityksiä kuin jumala. Ei sitä kukaan tiedä miten se toimii. Kuoleman jälkeen uskon ettei ole mitään kuten ei ennen syntymääkään. Lakataan vain olemasta. Ei se ahdista kun ei vain ole olemassa. Ihan hyvin pärjäsin olematta siihenkin asti että synnyin. Enemmänkin ahdistaisi se ikuinen elämä. Huhhuh.
- emme ole taivaassa
No pelastunee ikuinen elämä ei ole ainkaan ahdistavaa. Ei sitä voi mitenkään verrata tähän ajallisen elämisen fiilliskiin. Eräs taivaasta jo ensimakua saanut kertoi, että kaikki se mitä täällä koetaan hyvänä ja onnena saa kertoa ainakin tuhannella verratuna ajalliseen kokemiseen. Paraskin musiikki, mitä täällä voi aistia on taivaassa ainakin tuhat kertaa ihanampaa. siellä ei koeta ikävystymistä, aika ei käy pitkäksi, ei ole epäonnistumista, aina on vain uutta ja jännää, iloa ja rauhaa, luonto on myös tuha kertaa kauniimpaa, luetteloa voi jatkaa. Ei sitä kertoman mukaan voi mitenkään sanoin kuvailla.
- Ont78
Kyllä, meidän käsityskykymme ei riitä kuvailemaan Taivaan iloja.
Ainoastaan täytyy antaa elämänsä Herralle ja hänen seurakunnalleen täällä maanpinnalla jotta pääsee ikuiseen onneen Taivaassa.
Yksinkertaista mutta helppoa ja totta.- -o-
Valetta ja keksittyä p*skaa, KRISTITYT uskonnon sekoittamat paskiaiset.
Ovat kyllä surkeaa sakkia, kun pitää satuja pitää totena. Hyi v*ttu.
- Kuoleva4000
Miten ihmeessä ihminen voi väittää käyneensä jossain kuoleman rajan takana, jos se kerta on elossa?
- jkkll
vaikka
mitä - Pohdiskelevanuori1
Itse ateistina ajattelen, että kyllä kuolema on lopullinen, ei ajatuksia, ei mitään - pelkkä tyhjyys.
Mutta sitten minulla on eräänlainen ajatus "uudelleensyntymisestä", uudet aivot, uusi mieli, uudet ajatukset, kokonaan uusi henkilö (tai eläinkin). Ei kuitenkaan mitään muistoja entisestä elämästä. Jos olen tähänkin vartaloon syntynyt, miksei minusta voisi tulla joku toinenkin ( tai ties jos olenkin joku toinen juuri tällä hetkellä, en vain tietoisesti, ja enhän silloin olisi minä...)
On se monimutkasta, mutta eihän sitä kukaan tiiä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Ja sitten on nämä kaikki asiat että jos maapallo tuhoutuu (onko toisella pöaneetalla elämää, ja minkälaista...)
Menee jo hyvin sekavaksi, ja tulee liikaa mietittävää (: Ite pyrin elämään hetkessä, vaikka turhan usein ajatukset lähtevät hairhailemaan kuolemaan, mutta en minä sitä erityisesti pelkää, ja pyrin välttämään muiden kuolemasta aiheutuvaa surua, koska kaikkihan joskus kuolevat, joten mitä järkeä surra niin luonnollista asiaa? Sanon vielä, että olen 15-vuotias - kaikki on mahdollist
En tiedä mihin ite uskon, mutta ajattelen että kaikki on mahdollista niin kauan ja aina kun tiede ei pysty selittää onko kuoleman jälkeen jotain. Uskon että ihan kaikki voi olla mahdollista.
- Atheist
Minun mielestäni olisi ahdistavaa joutua elämään ikuisesti. Ja ikuisuus on epärealistinen käsite, koska kaikki päättyy joskus.
- GodIsLove
Itse ajattelen että ihminen on henki, sielu ja ruumis. Kun kuolemme niin se on ruumiimme joka kuolee ja maatuu takaisin maaksi. Sielu ja henki lähtevät joko taivaaseen tai helvettiin.
Jos on ottanut Jeesuksen vastaan elämäänsä niin silloin ihminen menee taivaaseen, paratiisiin joka on ihanampi ja upeampi kuin mitä parhaimmissa kuvitelmissammekaan osaamme ajatella, eikä siellä ole sairautta tai surua.
Jos emme ole ottaneet Jeesusta vastaan elämäämme, niin joudumme helvettiin - joka ei ole suunniteltu ihmisiä varten vain saat*n*aa ja hänen enkeleitään varten. Ihmiselle on luotu oma tahto, ja hän saa itse päättää miten haluaa tehdä. Helvetti on ikuista tuskaa, sieltä ei ole enää paluuta, ikuista kidutusta.
Jeesus on kuollut meidän ihmisten takia, sinun ja minun, että meidän ei tarvitsisi kärsiä ja ainoastaan ottamalla hänet vastaan elämäämme, voimme pelastua helvetin kauheuksilta.
Itse uskon näin.
Mielenkiintoinen kirja jos jotakuta kiinnostaa on Mary K. Baxterin "taivas ja hel**tti"-kirja jossa hän hengessään temmattiin helvettiin ja taivaaseen ja tässä linkissä mm. lyhyt kuvaelma hänen kokemuksestaan:
http://www.hellisreal.net/marybaxter.htm
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=6409
http://www.theymetjesus.com/finnish/documents_fin/baxter_hell_fin_part_1/baxter_hell_fin_part_1.htm
Taivas on meitä ihmisiä varten suunniteltu, siellä näemme uskossa kuolleet sukulaisemme ja rakkaamme.
Voit ottaa Jeesuksen vastaan rukoilemalla esimerkiksi näin :
"Tarvitsen sinua, Jeesus. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä sinua vastaan.
Minä kadun syntejäni ja tahdon seurata sinua, Jeesus, koko sydämestäni.
Kiitos, että olet kuollut ristillä ja kärsinyt syntieni rangaistuksen puolestani.
Avaan tällä hetkellä elämäni oven sinulle ja vastaanotan sinut Herrakseni ja Vapahtajakseni.
Kiitos, että olet kuullut rukoukseni, antanut syntini anteeksi ja ottanut minut omaksesi.
Kiitos, että nyt kuulun sinulle ja sinä minulle. Opeta minua elämään omanasi. Aamen." - jhgfdfghjklkjhgf
Uskonnon avulla ei pysty selittämään syntymää ja kuolemaa, tulee ainoastaan lisää kysymyksiä, joihin ei ole loogisia vastauksia, mennään entistä pidemmälle satujen maailmaan.
Uskovien pitää ymmärtää uskonnon historia, uskontoja on levitetty oman vallan laajentamiseksi. Suomalaiset joutuivat ruotsalaisten vallan alaisuuteen ja riistettäviksi 800 vuodeksi, kun ensin miekkalähetystöt saivat ihmisten sielun, sen jälkeen heitä oli helppo verottaa ja hallita. Sama toistui kaikkialla maailmassa, amerikan intiaanit kokivat saman kohtalon, joko rukoilet oppien mukaan, tai kuolet. Sitten heimot käännytettiin omiaan vastaan, kun heidät oli ensin saatu uskonnon avulla omalle puolelle. Uskovien on typerää tarttua tälläiseen satuun, joka on väkivallalla tuotu ja jonka takia esivanhempamme ovat suuresti kärsineet. - tohtorisyker0
Ihmiset lisääntyvät harrastamalla seksiä, ei siihen jumalaa tarvita ja kuolevat onnetttomuuksissa, vanhuuteen ja sairauksiin tai jotenkin muuten eikä siihenkään jumalaa tarvita. (:
Olen ev.lut seurakuntaan kuuluva ja rippikoulun käynyt. Ihminen syntyy spermasta joka sohastaan vaginaan---sitten eletään kukin omilla tavoillamme----->sitten kuolllaan jokainen tavallamme---->the end! :D oliko vaikeeta tajuta???
- Me lapset
No on se aika ahdistavaa ajatella, että kun kuolee niin pääsee taivaaseen ja näkee "tänne alas", että mitä täällä tapahtuu. Näkis sen kaiken surun ja tuskan mitä läheiset joutuis kantaa. Minulta kuoli pari kuukautta sitten isoäiti ja olen sitä mieltä, että tuskin mumma haluais nähdä meidän surun. Tätikin meni aivan täydelliseen shokiin tämän takia (on kyllä ihan normaalina nytten mutta vähän haikee olo sillä niin kuin meillä kaikilla mumman läheisillä).
- ateisti
käyn kirkossa.
- maajussi1
Usko mihin uskot , jos haluat minun uskovan esitä jotain konkreettista , voit uskoa vaikka heinäseipääseen , hyväksyn ja sallin sen mutten usko sinun olevan ihan "kartalla".Itse uskon ettei suuria "syntejä" ole plakkarissani kun pyrin menetteleemään tavoilla jotka eivät sodi omaatuntoani ja moraalikäsityksiäni vastaan . Noh jos joitakin pikku vilppejä olenkin tehnyt niin katson olevani melko puhtoinen jos nyt vaikka verrataan tahoihin joilla on kaikki valta taivaan ja maan päällä ja siitä huolimatta tai sen takia ovat näinollen mahdollistaneet runsaan 6 miljoonan juutalaisen tai runsaan 50 miljoonan kiinalaisen (kiinan kultuuri vallankumous) tai runsaan 20 miljoonan itäeurooppalaisen (stalinin puhdistukset) surmaamisen , mutta jos tämä on sellaista mihin uskot , niin suvaitsen sen , en hyväksy mutta sallin sinun uskovan niin tai mihin vaan, aivan kuten haluat. Kysymyshän siis on uskosta ei tiedosta tai edes totuudesta, vain uskosta (aivan pienimmät kansalaiset uskovat jopa joulupukkiin, tämä usko monissa tapauksessa alkaa iän mukana laimistua, muutamilla muilla uskomuksilla hiippakunnan vaihdon lähestyessä alkaa usko vain vahvistua)
Itse olen muutaman kerran "katsellut" sitä "viikatemiestä" niinsanotusti silmästä silmään (mm.sydän infarkti) "epäilevä tuomas" vain on saanut enemmin tilaa ajatus mailmassani. MAAJUSSI
PS. aika paljon noita kuutosia tossa kommentin jättämis ajankohdassasi , että minkähän suuntauksen miehiä (korjaan henkilöitä) sitä oikein mahdetaan olla
loppujen lopuksi (muistattehan nuo vihjeet kolmesta kuutosesta , tässä taisi ollla jo varanumerokin mukana)- selväjärkinen
Ihmiset jotka eivät ole tajunneet olevansa vai mitätön tomuhiukkanen maailmankaikkeuden syövereissä, ovat oman elämänsä epäonnistutuaan luoneet jonkinlaisen valheellisen harhakuvitelman iankaikkisesta elämästä. Miten täällä oman elämänsä töpeksineen ja aliarvostaneen elämä voisi muuttua sen kummallisemmaksi tuolla käsityskyvyllään?
En ymmärrä miksi kuoleman jälkeistä elämää oikein mainostetaan varmana totuutena? Mikä ja kuka siitä oikein hyötyy?
Jos realisteja ollaan, kaikki tuollainen on hyväuskoisten k.setusta.
Kyllä ihmisen ikuinen elämä täytyy käsittää jälkeläisissä jatkumona, eikä minään muuna tapahtumana. Kierto tapahtuu koko luomakunnassa. Ei ihminen ole muuta kuin osa luontoa. "Joka itsensä ylentää se alennetaan".
Käyttäkää älliänne, jos sitä edes vähäkin löytyy ja eläkää nyt, se voi olla ainoanne.
- voivoivoivooivoivoi
Jaahas miksi edes vaivaudun selittämään tälläiselle idiootille. Huoh.. No maapallolla on alkuräjähdyksestä lähtien ollut vain tietty määrä atomeja eikä mistään tule paljon lisää. Kun ihminen kuolee ihminen palautuu takaisin maapalloon ja ehkä syntyy joskus tuhansien vuosien päästä uudelleen en osaa sanoa tästä mutta ei varmasti katoa mihinkään vaan muuttuu tiedottomaksi osaksi maailmaa, mielestäni siinä on aika tieteellinen selitys. Kuolema ei pelota sillä en enää kuoleman jälkeen tajua sitä (sillä ei ole olemassa taivasta tai helvettiä niinkuin jotkut vielä jostainsyystä tuntuvat luulevan) Eikö sun vanhempasi koskaan kertoneet tästä ihan oikeasti?`Luulisi että koulussa opetettaisiin mutta taisit käydä jonkun aivopesu jeesus-koulun jossa kustaan lapsia silmään. No kun miehen siittiö menee naisen munasoluun tulee sikiö joka kehittyy lapseksi joka sitten purskahtaa naisen pillusta ulos. Ole hyvä vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483