No sellainen juttu vaan juolahti mieleen, että oletteko koskaan miettineet kuin hukkaa heitettyä aikaa tämä palstalla roikkuminen joillekin teistä on? Päivästä toiseen sama valitusvirsi pariutumisen yms. vaikeudesta, mutta ei montaakaan yritystä käyttää palstaa hyväksi omien sosiaalisten taitojen kehittämiseksi. Tämähän olisi mitä mainioin paikka hioa niitä taitoja joita voisi sitten soveltaa käytäntöön toisaalla(IRL).
Tämän perjantai-illan kysymys siis kuuluukin, että oletko hyödyntänyt internetin keskustelufoorumeita sosiaalisten taitojesi kehittämisessä? Jos olet, niin oletko hyötynyt niistä myös livessä? Jos taas et ole, miksi ihmeessä et...?
Mitä ajattelin juuri nyt?
74
342
Vastaukset
- Jii007
Ihan yhtä hukkaan heitettyä aikaa olisi mennä vaikka baariinkaan.
- 3+1
Samaa mieltä valitettavasti, joka kerta kun olen lähtenyt baariin niin olen siellä miettinyt että mitä ihmettä teen täällä, parempi olisi tehdä mitä tahansa muuta.
- näinkin päin
3+1 kirjoitti:
Samaa mieltä valitettavasti, joka kerta kun olen lähtenyt baariin niin olen siellä miettinyt että mitä ihmettä teen täällä, parempi olisi tehdä mitä tahansa muuta.
Ainoat naiskontaktini olen saanut baarissa kännissä.
On toki hukkaan heitettyä aikaa, jos ei baarissakaan osaa keskustella mistään muusta aiheesta kuin ikuiset palsta-aiheet ja keskustelutyylikin on sama kuin täällä. Kuka nyt viihteellä jaksaa tällaista?
Tarkoitin, että täällähän saa keskusteluyhteyden monenlaisiin ihmisiin. Miksi ette opettele keskustelutaitoja niiden monenlaisten ihmisten kanssa sen sijaan että syyttelette toisianne puolin ja toisin? Internettiä parempaa paikkaa ei siihen taida olla. Täällä sen saa tehdä kasvottomana ja anonyymisti pelkäämättä mokailuja tai kasvojensa menetystä. Heh, täällähän voi mahdollisesti jopa oppia ymmärtämään sen, että kukaan ei ole täydellinen ja mokailu on osa ihmisyyttä eikä siinä ole mitään pelättävää tai hävettävää...
Toisin tää kaikki on ollut mun nuoruudessa. Ei ollut samanlaisia mahdollisuuksia kuin nykyisin. Kyllä sen kantapää-opin joutui hakemaan ihan kasvokkain muiden ihmisten kanssa laittamalla itsensä likoon...- ätmi
näinkin päin kirjoitti:
Ainoat naiskontaktini olen saanut baarissa kännissä.
En ole saanut naiskontakteja missään. En myöskään baarissa kännissä.
- ht ...
3+1 kirjoitti:
Vinkki... Olen havainnut että kaikista paras on yhdistää molemmat...
Kännykkä täyteen lataukseen, sitten baariin, ja baarissa kun katsoo ympärille ja ihmettelee että mitä hemmettiä minä täällä taas teen, niin muuta ei kun kännykällä nettiin ja suomi24:sen sinkkupalstaa lueskelemaan. :D
Monesti olen minäkin kommentoinut baarissa, bussissa, yms. tänne ja vielä useammin lueskellut näitä aikani kuluksi. :D
Huomattavaa tosin että sinkut palstan selailu ei yhtään auta naisten iskemisessä baarissa, mutta onpahan vähemmän tylsää silloin kun istuskelee siellä itsekseen. Eipähän tarvitse miettiä mitä muut ajattelee yksinäisestä miehestä, kun ei näe niiden muiden ilmeitä keskittyessä palstan lueskeluun. - ht ...
Genio.Mente kirjoitti:
On toki hukkaan heitettyä aikaa, jos ei baarissakaan osaa keskustella mistään muusta aiheesta kuin ikuiset palsta-aiheet ja keskustelutyylikin on sama kuin täällä. Kuka nyt viihteellä jaksaa tällaista?
Tarkoitin, että täällähän saa keskusteluyhteyden monenlaisiin ihmisiin. Miksi ette opettele keskustelutaitoja niiden monenlaisten ihmisten kanssa sen sijaan että syyttelette toisianne puolin ja toisin? Internettiä parempaa paikkaa ei siihen taida olla. Täällä sen saa tehdä kasvottomana ja anonyymisti pelkäämättä mokailuja tai kasvojensa menetystä. Heh, täällähän voi mahdollisesti jopa oppia ymmärtämään sen, että kukaan ei ole täydellinen ja mokailu on osa ihmisyyttä eikä siinä ole mitään pelättävää tai hävettävää...
Toisin tää kaikki on ollut mun nuoruudessa. Ei ollut samanlaisia mahdollisuuksia kuin nykyisin. Kyllä sen kantapää-opin joutui hakemaan ihan kasvokkain muiden ihmisten kanssa laittamalla itsensä likoon...Valitettavasti netissä palstalla on helppoa anonyymistä selittää melkein mitä vaan.
Ihan samalla tavalla voisi toki keskustella livenäkin, mutta kun se vika on todennäköisemmin siinä että:
a) Livenä jonkun satunnaisen naisen kanssa ei vaan ole sitä yhteistä keskustelunaihetta. Siihen voisi ehkä auttaa, ei sinkkupalsta, vaan esim. se joka viikko ottaisi pari muuta harraste, tms. palstaa ja kävisi niitä läpi ja ottaisi osaa niiden keskusteluihin. Se lisäisi ehkä huomattavasti niitä satunnaisia aihepiirejä, joista henkilöllä olisi ennakkoon tietoa, mielipiteitä, tarinoita, ja ehkä mielenkiintoa.
b) Livenä keskustelun ongelmaksi muodostuu varmaan monella se ujous/epäitsevarmuus ja niistä aiheutuva "jäätyminen". Sitä ei mikään määrä netissä anonyymisti kirjoittelua poista. Oikeastaan siihen voisi auttaa enintään jotkut täällä palstalla annetut vinkit. Kuten että valitse nettideittipaikaksi mieluumin kävelylenkki kuin kahvila jos se on ongelma (niin ei tarvitse tuijottaa silmiin). Tai keskity vastapuolen silmien väriin, jolloin tulet puolivahingossa tuijottaneeksi intensiivisesti silmiin jatkuvan ujostelevan katseen välttelyn sijaan, tms. Mutta näitä vinkkejä ja parempia taitaa olla esim. joku nettideittailu palsta täynnä. Sieltä vaan lukemaan ne läpi.
Kaiken kaikkiaan... Tämä palsta on viihdettä. Samaa mitä vaikka television katselu. Ei se kovin hyödyllistä ole. Ainakaan kovin pitkään. Hetken aikaa täältä voi saada uusia näkemyksiä asoihin ja miettiä sitä kautta omaa käytöstään, yms. mutta ne on äkkiä läpi koluttu. ht ... kirjoitti:
Valitettavasti netissä palstalla on helppoa anonyymistä selittää melkein mitä vaan.
Ihan samalla tavalla voisi toki keskustella livenäkin, mutta kun se vika on todennäköisemmin siinä että:
a) Livenä jonkun satunnaisen naisen kanssa ei vaan ole sitä yhteistä keskustelunaihetta. Siihen voisi ehkä auttaa, ei sinkkupalsta, vaan esim. se joka viikko ottaisi pari muuta harraste, tms. palstaa ja kävisi niitä läpi ja ottaisi osaa niiden keskusteluihin. Se lisäisi ehkä huomattavasti niitä satunnaisia aihepiirejä, joista henkilöllä olisi ennakkoon tietoa, mielipiteitä, tarinoita, ja ehkä mielenkiintoa.
b) Livenä keskustelun ongelmaksi muodostuu varmaan monella se ujous/epäitsevarmuus ja niistä aiheutuva "jäätyminen". Sitä ei mikään määrä netissä anonyymisti kirjoittelua poista. Oikeastaan siihen voisi auttaa enintään jotkut täällä palstalla annetut vinkit. Kuten että valitse nettideittipaikaksi mieluumin kävelylenkki kuin kahvila jos se on ongelma (niin ei tarvitse tuijottaa silmiin). Tai keskity vastapuolen silmien väriin, jolloin tulet puolivahingossa tuijottaneeksi intensiivisesti silmiin jatkuvan ujostelevan katseen välttelyn sijaan, tms. Mutta näitä vinkkejä ja parempia taitaa olla esim. joku nettideittailu palsta täynnä. Sieltä vaan lukemaan ne läpi.
Kaiken kaikkiaan... Tämä palsta on viihdettä. Samaa mitä vaikka television katselu. Ei se kovin hyödyllistä ole. Ainakaan kovin pitkään. Hetken aikaa täältä voi saada uusia näkemyksiä asoihin ja miettiä sitä kautta omaa käytöstään, yms. mutta ne on äkkiä läpi koluttu.*huokaus*
Tätähän minä ajoin takaa. Nimenomaan se ujous ja epävarmuus. Laitan vielä listan jatkoksi tilannetajun tai sen puuttumisen. Sitäkin voi kehittää ja hioa nettifoorumeilla.
Ja taas kerran. Onhan se toki erilaista sitten livessä, mutta jostainhan se on aloitettava. Ensiksi ryömitään, sitten kontataan, noustaan seisomaan, otetaan ensiaskeleet...
Ja onko pakko olla tai tulla sellaiseksi supliikkimieheksi, joka puhuu ihan jokaisen pökerryksiin? Mitä järkeä siinäkään on? Haluaako joku pärjätä/ tulla toimeen sosiaalisissa tilanteissa ihan jokaisen kanssa? Eikö riitä, että oppii pikkuhiljaa tunnistamaan ne itseään kiinnostavat ja jotka voi mahdollisesti kiinnostua myös itsestä? Ei muuten minustakaan(vaikka musa tärkeä osa elämääni onkin) mitään jazz- tai progemuusikkoa tule. Olen löytänyt siinäkin oman alueen, missä viihdyn erinomaisesti ja mistä jotkut muutkin pitää...
Mahdollinen jää aina vain mahdolliseksi, mutta mahdottomasta voi tulla todellisuutta...- ht ...
Genio.Mente kirjoitti:
*huokaus*
Tätähän minä ajoin takaa. Nimenomaan se ujous ja epävarmuus. Laitan vielä listan jatkoksi tilannetajun tai sen puuttumisen. Sitäkin voi kehittää ja hioa nettifoorumeilla.
Ja taas kerran. Onhan se toki erilaista sitten livessä, mutta jostainhan se on aloitettava. Ensiksi ryömitään, sitten kontataan, noustaan seisomaan, otetaan ensiaskeleet...
Ja onko pakko olla tai tulla sellaiseksi supliikkimieheksi, joka puhuu ihan jokaisen pökerryksiin? Mitä järkeä siinäkään on? Haluaako joku pärjätä/ tulla toimeen sosiaalisissa tilanteissa ihan jokaisen kanssa? Eikö riitä, että oppii pikkuhiljaa tunnistamaan ne itseään kiinnostavat ja jotka voi mahdollisesti kiinnostua myös itsestä? Ei muuten minustakaan(vaikka musa tärkeä osa elämääni onkin) mitään jazz- tai progemuusikkoa tule. Olen löytänyt siinäkin oman alueen, missä viihdyn erinomaisesti ja mistä jotkut muutkin pitää...
Mahdollinen jää aina vain mahdolliseksi, mutta mahdottomasta voi tulla todellisuutta...Joo. No jos nyt ei ole juuri mitään sosiaalista taitoa, niin ehkä sitten hyödyllistä aloitella netissä. Muilta osin vaikea nähdä kovin suurta yhteneväisyyttä nettikeskustelun ja livekeskustelun välillä.
Toki, ymmärrän että esim. oma hyvin analyyttisen fokusoiva luonteeni näkyy nettikeskusteluissa. Ja kyllä, sosiaalisia taitoja pitäisi oppia näissäkin ympyröissä. Siis jättää juuri nämä ylianalysoivat jaarittelut pois. :D
Ymmärtää sosiaalinen konventio, heittää parin lauseen kärjistys ja vitsi keskusteluun ja jättää se siihen. Mutta sen oppiminen netissä ja livenä onkin sitten ihan eri asia.
Ja mikä pahinta... Näen että oikeastihan kyse näissä asioissa on pitkälti persoonallisuudesta. Ainoa mitä voi opetella on oikeastaan hillitsemään sitä omaa persoonaansa jos se ei ole tilanteeseen sopiva. Tai sitten sen oman persoonan kautta kehitellä "kiertoteitä" joilla käyttää omaa luonnettaan jotenkin sosiaalisesti tilanteeseen sopivaan toimintaan.
Eli, vaikkapa minä voin opetella käyttäytymään palstalla eri tavalla jos haluan. Keskittymään vain niihin humorististen lyhyiden kommenttien heittoihin. Hillitsemään omaa analyyttistä persoonaa, ja keskittymään sen standardi palsta-viihteen kirjoittamiseen. Mutta ei se minusta oikeasti supliikkia live elämässä tee. Oppisin ehkä paremmaksi palsta-kirjoittajaksi, mutten olisi yhtään sen lähempänä mitään tavoitettani.
Ja toisekseen, koska minua ei pidemmän päälle kiinnostaisi sellainen pelkän huumorin kehittely tai heittojen tekeminen palstalla ja jatkuva analysoinnin väliin jättäminen, niin en tietenkään jaksaisi tehdä sitä kovin kauaa. Se kun veisi minulta sen huvin tästä palstailuista.
Tämä näin esimerkkinä että ei se palstan sosiaalisen etiketin, tilannetajun, yms. opettelu oikeasti korjaa samoja vikoja oikeassa elämässä. Vaikka ehkä sama persoonallisuus näky molemmissa maailmoissa ja on molempien "vikojen" takana.
Ja käytännössä taas tilannetajun, tms. opettelu sillä että joku tekstissä kertoo mitä tehdä missäkin tilanteessa ei oikein toimi. Sen oppii vain livenä. Koska silloin se ehkä oikeasti painuun mieleen niin että sen seuraavalla kertaa automaattisesti muistaa ja osaa toimia tilanteen mukaisesti. ht ... kirjoitti:
Joo. No jos nyt ei ole juuri mitään sosiaalista taitoa, niin ehkä sitten hyödyllistä aloitella netissä. Muilta osin vaikea nähdä kovin suurta yhteneväisyyttä nettikeskustelun ja livekeskustelun välillä.
Toki, ymmärrän että esim. oma hyvin analyyttisen fokusoiva luonteeni näkyy nettikeskusteluissa. Ja kyllä, sosiaalisia taitoja pitäisi oppia näissäkin ympyröissä. Siis jättää juuri nämä ylianalysoivat jaarittelut pois. :D
Ymmärtää sosiaalinen konventio, heittää parin lauseen kärjistys ja vitsi keskusteluun ja jättää se siihen. Mutta sen oppiminen netissä ja livenä onkin sitten ihan eri asia.
Ja mikä pahinta... Näen että oikeastihan kyse näissä asioissa on pitkälti persoonallisuudesta. Ainoa mitä voi opetella on oikeastaan hillitsemään sitä omaa persoonaansa jos se ei ole tilanteeseen sopiva. Tai sitten sen oman persoonan kautta kehitellä "kiertoteitä" joilla käyttää omaa luonnettaan jotenkin sosiaalisesti tilanteeseen sopivaan toimintaan.
Eli, vaikkapa minä voin opetella käyttäytymään palstalla eri tavalla jos haluan. Keskittymään vain niihin humorististen lyhyiden kommenttien heittoihin. Hillitsemään omaa analyyttistä persoonaa, ja keskittymään sen standardi palsta-viihteen kirjoittamiseen. Mutta ei se minusta oikeasti supliikkia live elämässä tee. Oppisin ehkä paremmaksi palsta-kirjoittajaksi, mutten olisi yhtään sen lähempänä mitään tavoitettani.
Ja toisekseen, koska minua ei pidemmän päälle kiinnostaisi sellainen pelkän huumorin kehittely tai heittojen tekeminen palstalla ja jatkuva analysoinnin väliin jättäminen, niin en tietenkään jaksaisi tehdä sitä kovin kauaa. Se kun veisi minulta sen huvin tästä palstailuista.
Tämä näin esimerkkinä että ei se palstan sosiaalisen etiketin, tilannetajun, yms. opettelu oikeasti korjaa samoja vikoja oikeassa elämässä. Vaikka ehkä sama persoonallisuus näky molemmissa maailmoissa ja on molempien "vikojen" takana.
Ja käytännössä taas tilannetajun, tms. opettelu sillä että joku tekstissä kertoo mitä tehdä missäkin tilanteessa ei oikein toimi. Sen oppii vain livenä. Koska silloin se ehkä oikeasti painuun mieleen niin että sen seuraavalla kertaa automaattisesti muistaa ja osaa toimia tilanteen mukaisesti.Puusilmä?
Tilanteet elää myös keskustelupalstoilla siinä missä livessäkin. Jos tilannetaju on jonkinlaisessa kuosissa, sitä ei voi olla huomaamatta. Toisaalta taas... Jos sitä kykyä ei ole piilevänä alun alkaenkaan, ei sitä millään harjoittelulla ja treenamisella kyllä saakaan...
Analysointi taas... Heh, tässäkin muuten palaan taas tilannetajuun. Ei olisi ollenkaan haitaksi ymmärtää milloin se analysointi on paikallaan ja milloin ei. Ja tietenkin se, että miten sen analysoinnin suorittaa. Ja taas ollaan siinä, että yhteen A4:seen pitäisi saada mahtumaan 20-30 sivun verran asiaa...- Netissä oppinut ♀
Genio.Mente kirjoitti:
Puusilmä?
Tilanteet elää myös keskustelupalstoilla siinä missä livessäkin. Jos tilannetaju on jonkinlaisessa kuosissa, sitä ei voi olla huomaamatta. Toisaalta taas... Jos sitä kykyä ei ole piilevänä alun alkaenkaan, ei sitä millään harjoittelulla ja treenamisella kyllä saakaan...
Analysointi taas... Heh, tässäkin muuten palaan taas tilannetajuun. Ei olisi ollenkaan haitaksi ymmärtää milloin se analysointi on paikallaan ja milloin ei. Ja tietenkin se, että miten sen analysoinnin suorittaa. Ja taas ollaan siinä, että yhteen A4:seen pitäisi saada mahtumaan 20-30 sivun verran asiaa...ht ... ja @Genio.Mente
Tulen mukaan keskusteluunne omine ajatuksineni.
Minusta ei ole tarkoituskaan se, että nettikeskustelun avulla oppisi miellyttämään kaikkia. Ei myöskään se ole tarkoitus, että muuttuisi ihmisenä tai alkaisi esittää jotain.
Se taito minulla ainakin on parantunut, että antaudun vapautuneemmin ja rohkeammin keskusteluun uuden ihmisen kanssa ja osaan kuunnella ja saada selvää, millaisen persoonan kanssa olen tekemisissä. Tutustuminen on päämäärä, ei se, että jollain tempuilla juksaamalla olevani erilainen kuin olen, onnistuisin pääsemään parisuhteeseen. Netissä oppinut ♀ kirjoitti:
ht ... ja @Genio.Mente
Tulen mukaan keskusteluunne omine ajatuksineni.
Minusta ei ole tarkoituskaan se, että nettikeskustelun avulla oppisi miellyttämään kaikkia. Ei myöskään se ole tarkoitus, että muuttuisi ihmisenä tai alkaisi esittää jotain.
Se taito minulla ainakin on parantunut, että antaudun vapautuneemmin ja rohkeammin keskusteluun uuden ihmisen kanssa ja osaan kuunnella ja saada selvää, millaisen persoonan kanssa olen tekemisissä. Tutustuminen on päämäärä, ei se, että jollain tempuilla juksaamalla olevani erilainen kuin olen, onnistuisin pääsemään parisuhteeseen.Joskus on vaikea selittää joillekin mitä ajan takaa, kun ne omat mielipiteet on lyöty lukkoon jo ajat sitten eikä niitä enää edes vahingossakaan kyseenalaisteta...
Tämä on vähän niinkuin laadukkaan vasaran hankinta. Ja live sitten se, että alkaa myös osumaankin siihen naulaan eikä vaan teoretisoi sitä miten pitää siitä vasarasta kiinni, mistä kohtaa, laskea missä kulmassa täytyy heilauttaa jotta osuisi naulaan...Genio.Mente kirjoitti:
Joskus on vaikea selittää joillekin mitä ajan takaa, kun ne omat mielipiteet on lyöty lukkoon jo ajat sitten eikä niitä enää edes vahingossakaan kyseenalaisteta...
Tämä on vähän niinkuin laadukkaan vasaran hankinta. Ja live sitten se, että alkaa myös osumaankin siihen naulaan eikä vaan teoretisoi sitä miten pitää siitä vasarasta kiinni, mistä kohtaa, laskea missä kulmassa täytyy heilauttaa jotta osuisi naulaan...En ole muuten vielä kertonut mitä netti on antanut minulle...
Olin joskus hyvää vauhtia ihmisiin ja erityisesti naisiin kyllästyneenä erakoitumassa. Mutta sitten löysin internetin ihmeellisen maailman, missä tutstuin keskustelupalstoilla joihinkin ihmisiin(en ole ikinä tavannut niitä ensimmäisiä nettituttavuuksia livessä) ja uskoni ihmisiin alkoi vähitellen palautua. Siitä voin heitä kiittää, koska se jonkinlainen uskoni palautuminen on vaikuttanut suuresti(positiivisesti) myös live-elämääni...
Tässä sitten mun sunnuntaitunnustukseni... :)Genio.Mente kirjoitti:
Toisin tää kaikki on ollut mun nuoruudessa. Ei ollut samanlaisia mahdollisuuksia kuin nykyisin. Kyllä sen kantapää-opin joutui hakemaan ihan kasvokkain muiden ihmisten kanssa laittamalla itsensä likoon...Oikeastaan tällä palstalla tai muuallakaan Suomi24 palvelussa ei voi juuri oppia sosiaalisia taitoja.
Täällä kaikki keskustelu pyörii paljon yhden ja saman asian ympärillä ja samat trollit vievät sitä eteenpäin. Sama ilmiö näkyy muillakin palstoilla ei siinä mitää keskustelua opi.
- Ikisinkku M
"No sellainen juttu vaan juolahti mieleen, että oletteko koskaan miettineet kuin hukkaa heitettyä aikaa tämä palstalla roikkuminen joillekin teistä on?"
Hukkaan ja hukkaan, tämähän on mainiota ja harmitonta ajanvietettä. Joku muu saa saattaa samaan aikaan ahdistuneena laatia poliittisia pamfletteja, väsätä pommeja, tuhlata rahansa nettipeleihin jne. Palta parempi moneen muuhun turhuuteen verrattuna.
"Oletko hyödyntänyt internetin keskustelufoorumeita sosiaalisten taitojesi kehittämisessä?"
En koska en minä oikeastaan niissä taidoissa itsessään näe olevan mitään vikaa, ainoastaan siinä etten kehtaa lähestyä (siis häiritä) naisiakovin innokkaasti, sitten jos lähestyn niin pärjään kyllä ihan hyvin niiden kanssa koska jos olen seurueessa usein minä olen se joka pitää sitä keskustelua yllä.Jos puhelet livessä samanlaisia kuin täällä, minä en ainakaan jaksais sinua kovin pitkään kuunnella. Jaksaisitko sinä kuunnella itseäsi tai itsesi kaltaista jupisijaa?
- Ikisinku M
Genio.Mente kirjoitti:
Jos puhelet livessä samanlaisia kuin täällä, minä en ainakaan jaksais sinua kovin pitkään kuunnella. Jaksaisitko sinä kuunnella itseäsi tai itsesi kaltaista jupisijaa?
Livenä ymmärrettävästi on ihan erilaiset aiheet kuin täällä yksittäisellä palstalla jossa ne jutut vaan helposti painottuu aika yksipuolisiksi jo sen rajatun aihpiirin vuoksi. Kyllä ne jotkut jaksaa kuunnella, toisinaan kuulema on ollut vähän ikäväkinminun juttuja.
Ikisinku M kirjoitti:
Livenä ymmärrettävästi on ihan erilaiset aiheet kuin täällä yksittäisellä palstalla jossa ne jutut vaan helposti painottuu aika yksipuolisiksi jo sen rajatun aihpiirin vuoksi. Kyllä ne jotkut jaksaa kuunnella, toisinaan kuulema on ollut vähän ikäväkinminun juttuja.
Jos livessä esimerkiksi jossain törmättäisi ja alettaisi puhumaan naisista, niin joutuisinko kuulemaan samoja stooreja niistä mitä täällä kirjoittelet?
Minä esimerkiksi en keskustele netissä mistään, mistä en voisi yhtä vapaasti jutella livessäkin. En ole netissä yhtään sen mukavampi tai kusipäisempi kuin livessäkään. Kummassakin ympäristössä voi ihan omalla asenteella vaikuttaa minkälaisen Genion näkee. Ei siis ole erikseen mitään netti- ja liveroolia. Onko sulla?- Ikisinkku M
Genio.Mente kirjoitti:
Jos livessä esimerkiksi jossain törmättäisi ja alettaisi puhumaan naisista, niin joutuisinko kuulemaan samoja stooreja niistä mitä täällä kirjoittelet?
Minä esimerkiksi en keskustele netissä mistään, mistä en voisi yhtä vapaasti jutella livessäkin. En ole netissä yhtään sen mukavampi tai kusipäisempi kuin livessäkään. Kummassakin ympäristössä voi ihan omalla asenteella vaikuttaa minkälaisen Genion näkee. Ei siis ole erikseen mitään netti- ja liveroolia. Onko sulla?Tuskinpa vaan, oikeastaan hyvin harvoin tulee naisista livenä nillitettyä, ehkä joskus miesten kesken ihan vähän mutta siinähän tämän palstan mainious piileekin, kun saat täällä purettua kaiken ja vähän ylimääräistäkin niin ei tarvitse/kiinnostaa nillittää live-elämässä.
Juu, on ihan selkeästi eri roolit koska täällä tulee liiankin helposti arvosteltua erilaisia elämäntyylejä mitä taas ei naamakkain viitsisi tehdä ainakaan niin suoraan ihan jottei kukaan loukkaantuisi, sehän kun on kuitenkin ihan turhaa. Olenhan minä täälläkin joskus ihan mukava käsittääkseni, se vaan sitten aika paljon riippuu aiheesta ja muista miten mukava. Ikisinkku M kirjoitti:
Tuskinpa vaan, oikeastaan hyvin harvoin tulee naisista livenä nillitettyä, ehkä joskus miesten kesken ihan vähän mutta siinähän tämän palstan mainious piileekin, kun saat täällä purettua kaiken ja vähän ylimääräistäkin niin ei tarvitse/kiinnostaa nillittää live-elämässä.
Juu, on ihan selkeästi eri roolit koska täällä tulee liiankin helposti arvosteltua erilaisia elämäntyylejä mitä taas ei naamakkain viitsisi tehdä ainakaan niin suoraan ihan jottei kukaan loukkaantuisi, sehän kun on kuitenkin ihan turhaa. Olenhan minä täälläkin joskus ihan mukava käsittääkseni, se vaan sitten aika paljon riippuu aiheesta ja muista miten mukava.Eli livessä vaan keräät sitä angstia, jotta pääsisit toteuttamaan itseäsi päivittäin palstalla? Mut eikö joskus kannattaisi purkaa se angsti asianosaisille myös livessä? Ei menisi ainakaan totaalisen hukkaan tää sun naisten vastainen angstailu.
Tiedätkö, se syyn ja seurauksen lainalaisuus toimii niin, että sen seurauksen on tultava välittömästi syyn jälkeen eikä jälkikäteen niin kuin se täällä yleisesesti tapahtuu. Silloin jokin asia saattaa mennä jo(i)llekin perillekin. Mutta jos syyn ja seurauksen välissä on pitkä väli, se antaa aina asianosaisille aikaa keksiä selityksen ja oikeutuksen omille valinnoilleen eikä mikään ikinä muutu...
Miehen Logiikassa vaikutit joskus aika ajoin ihan järkijäbältä, mutta tämä palsta on kai tehnyt sinullekin(niin kuin monelle muullekin) tehtävänsä...- Ikisinkku M
Genio.Mente kirjoitti:
Eli livessä vaan keräät sitä angstia, jotta pääsisit toteuttamaan itseäsi päivittäin palstalla? Mut eikö joskus kannattaisi purkaa se angsti asianosaisille myös livessä? Ei menisi ainakaan totaalisen hukkaan tää sun naisten vastainen angstailu.
Tiedätkö, se syyn ja seurauksen lainalaisuus toimii niin, että sen seurauksen on tultava välittömästi syyn jälkeen eikä jälkikäteen niin kuin se täällä yleisesesti tapahtuu. Silloin jokin asia saattaa mennä jo(i)llekin perillekin. Mutta jos syyn ja seurauksen välissä on pitkä väli, se antaa aina asianosaisille aikaa keksiä selityksen ja oikeutuksen omille valinnoilleen eikä mikään ikinä muutu...
Miehen Logiikassa vaikutit joskus aika ajoin ihan järkijäbältä, mutta tämä palsta on kai tehnyt sinullekin(niin kuin monelle muullekin) tehtävänsä...No ei voi oikeastaan niinkään sanoa että keräisin kun ei minua sillä tavalla livessä oikeastaan liikuta yhtään nuo asiat niin ei niitä sitten voi siellä purkaakaan, se angsti vaan ikäänkuin kuuluu sinkut-palstaan huvitteena ja ajanvietteenä, vähän samaan tapaan kuin livessä saatat työporukassa nauraa jollekin sisäpiirin jutulle jota kukaan ulkopuolinen ei ymmärrä.
Miehen logiikkahan periaatteessa olisi parempi palsta kuin tämä juuri siksi että siellä on edes mahdollisuus monipuolisempaan keskusteluun, täällä ei toimi, mutta taas sitten trollipaskiaisen/paskiaisten vuoksi se on niin hanurista että se piti jättää kokonaan, ei oikein huvittanut kun omissa nimissä ääliö tehtailee niitä aloituksiaan, kaipa sillä on siellä nyt mukavaa. Ikisinkku M kirjoitti:
No ei voi oikeastaan niinkään sanoa että keräisin kun ei minua sillä tavalla livessä oikeastaan liikuta yhtään nuo asiat niin ei niitä sitten voi siellä purkaakaan, se angsti vaan ikäänkuin kuuluu sinkut-palstaan huvitteena ja ajanvietteenä, vähän samaan tapaan kuin livessä saatat työporukassa nauraa jollekin sisäpiirin jutulle jota kukaan ulkopuolinen ei ymmärrä.
Miehen logiikkahan periaatteessa olisi parempi palsta kuin tämä juuri siksi että siellä on edes mahdollisuus monipuolisempaan keskusteluun, täällä ei toimi, mutta taas sitten trollipaskiaisen/paskiaisten vuoksi se on niin hanurista että se piti jättää kokonaan, ei oikein huvittanut kun omissa nimissä ääliö tehtailee niitä aloituksiaan, kaipa sillä on siellä nyt mukavaa.Ai ikään kuin kuuluu sinkkupalstaan? Ja muistaakseni juuri sinä olet ollut yksi niistä, joka on kritisoinut ihmisten laumasieluisuutta...
Miehen Logiikka oli joskus hyvä palsta. Minä pilasin sen... :D Nyt olen täällä pilaamassa tätäkin...
Tiedtkö, elämässä vaikeinta on ehkä se, että kulkee kaiken sen skeidan läpi menettämättä silti sitä ihmisyyttä(jos sitä on joskus ollut).- Ikisinkku M
Genio.Mente kirjoitti:
Ai ikään kuin kuuluu sinkkupalstaan? Ja muistaakseni juuri sinä olet ollut yksi niistä, joka on kritisoinut ihmisten laumasieluisuutta...
Miehen Logiikka oli joskus hyvä palsta. Minä pilasin sen... :D Nyt olen täällä pilaamassa tätäkin...
Tiedtkö, elämässä vaikeinta on ehkä se, että kulkee kaiken sen skeidan läpi menettämättä silti sitä ihmisyyttä(jos sitä on joskus ollut).Niin, täällä se ikävä kyllä ikäänkuin kuuluu, kyllä minäkin jskus yritin tehdä laajemmalla skaalalla avauksia mutta kun ei niihin oikeastaan tule sitten mitään kommentteja, onhan se hassua tavallaan kun sinkut painii arkielämässään ihan samojen asioiden kanssa kuin mutkin ihmiset, niin sitten on tulut mentyä valtavirran mukana, jossain vaiheessa kun vielä miinukset näkyivät ihan huvikseni yritin haalia niitä mahdollisimman paljon niin jäi vähän rooli päälle siitä varmaan.
Joo enpä tiedä, sinä varmaan ainakin hyvänä päivänä olet siellä hyvä keskustelija joka pitää sitä yllä. No sitten jos olet niiden loputtomien lyhyiden trolliavausten takana niin pilasit kyllä mutta en kyllä ihan niinkään ole ajatellut kun olen pitänyt fiksumpana.
No juurikin noinhan se on ja eikäöhän täällä(kin) kuitenkin useimmilla ripaus ole jäljellä sitä ihmisyyttä. Ikisinkku M kirjoitti:
Niin, täällä se ikävä kyllä ikäänkuin kuuluu, kyllä minäkin jskus yritin tehdä laajemmalla skaalalla avauksia mutta kun ei niihin oikeastaan tule sitten mitään kommentteja, onhan se hassua tavallaan kun sinkut painii arkielämässään ihan samojen asioiden kanssa kuin mutkin ihmiset, niin sitten on tulut mentyä valtavirran mukana, jossain vaiheessa kun vielä miinukset näkyivät ihan huvikseni yritin haalia niitä mahdollisimman paljon niin jäi vähän rooli päälle siitä varmaan.
Joo enpä tiedä, sinä varmaan ainakin hyvänä päivänä olet siellä hyvä keskustelija joka pitää sitä yllä. No sitten jos olet niiden loputtomien lyhyiden trolliavausten takana niin pilasit kyllä mutta en kyllä ihan niinkään ole ajatellut kun olen pitänyt fiksumpana.
No juurikin noinhan se on ja eikäöhän täällä(kin) kuitenkin useimmilla ripaus ole jäljellä sitä ihmisyyttä.Olikohan se eräs Paul Brunton kun joskus totesi: "Ei se mitä teet, vaan se miten teet minkä sitten teetkin"...
Jos yksi tapa ei tuota haluttua tulosta, täytyy kokeilla toisenlaista lähestymistapaa. Jos se toisenlainenkaan ei tuota, silloin kokeilee kolmatta, neljättä... Jos on kokeillut niitä jo helvetin paljon eikä silti haluttua tulosta synny, herää kysymys, että onko se tavoittelemasi asia silloin enää tavoittelemisen arvoinen...?
Heh, mä jaksa enää siellä paskapalstalla hengailla(miehen logiikassa). Kyllä se kantabaarikin aika nopsaan vaihtuu, jos sillää syystä tai toisesta joku öykkäri kaikki mukavat asiakkaat karkoittaa...
Enkä mä jaksa niistä naapuripalstan trollailuyistakaan ottaa mitään kantaa puolestani enkä vastaan. Jos joku haluaa uskoa minun olleeni niiden takana, olkoon niin. Ei ole minun genioni tai menteni ongelma. Jos ei taas usko, niin sekin on fine. Palstojen ihmisten mielipiteet minusta ei ole minulle niin tärkeitä, että jaksaisin niin paljon niille ajatuksiani uhrata. Tarkemmin ajateltuna ei ole niiden livefrendienkään mielipiteet minusta niin tärkeitä. Jos olisi, ei oltaisi frendejä...- Ikisinkku M
Genio.Mente kirjoitti:
Olikohan se eräs Paul Brunton kun joskus totesi: "Ei se mitä teet, vaan se miten teet minkä sitten teetkin"...
Jos yksi tapa ei tuota haluttua tulosta, täytyy kokeilla toisenlaista lähestymistapaa. Jos se toisenlainenkaan ei tuota, silloin kokeilee kolmatta, neljättä... Jos on kokeillut niitä jo helvetin paljon eikä silti haluttua tulosta synny, herää kysymys, että onko se tavoittelemasi asia silloin enää tavoittelemisen arvoinen...?
Heh, mä jaksa enää siellä paskapalstalla hengailla(miehen logiikassa). Kyllä se kantabaarikin aika nopsaan vaihtuu, jos sillää syystä tai toisesta joku öykkäri kaikki mukavat asiakkaat karkoittaa...
Enkä mä jaksa niistä naapuripalstan trollailuyistakaan ottaa mitään kantaa puolestani enkä vastaan. Jos joku haluaa uskoa minun olleeni niiden takana, olkoon niin. Ei ole minun genioni tai menteni ongelma. Jos ei taas usko, niin sekin on fine. Palstojen ihmisten mielipiteet minusta ei ole minulle niin tärkeitä, että jaksaisin niin paljon niille ajatuksiani uhrata. Tarkemmin ajateltuna ei ole niiden livefrendienkään mielipiteet minusta niin tärkeitä. Jos olisi, ei oltaisi frendejä...Hyvinhän tuo on sanottu tosiaan, olihan se täälläkin se joku ammattiketju niin siihen varsinkin pätee aika hyvin tuo.
Juu, tuokin on ihan totta, eipäkai sitä päätään seinään kannata loputomiin paukuttaa, vain niin kauan kuin se tuottaa jonkinlaista hupia.
ai sinäkin olet poistunut sieltä? se on kyllä tavallaan sääli koska kyllä se taitaa sitten viimeisiään vedellä, harmi tavallaan kun sielläkin ainakin oli ihan hyviäkin tyyppejä.
Trolli, kuka lieneekään, kai sen parhaiten tietää takana olemisensa ja ihmetyttää vain se että mitä riemua siitä saa että tappaa koko homman. juu, tuo muuten ihan hyvä periaate ettei ota liian vakavasti, itse huomannut ainakin politiikan semmoiseksi aiheeksi että jos siitä riidellä haluaisi se olisi helppoa mutta kun ei vaan välitä ja antaa mennä toisesta korvesta sisään ja toisesta ulos niin kaverit on kavereita edelleenkin vaikka niiden merkityksille välillä vähän naureskelisikin. Ikisinkku M kirjoitti:
Hyvinhän tuo on sanottu tosiaan, olihan se täälläkin se joku ammattiketju niin siihen varsinkin pätee aika hyvin tuo.
Juu, tuokin on ihan totta, eipäkai sitä päätään seinään kannata loputomiin paukuttaa, vain niin kauan kuin se tuottaa jonkinlaista hupia.
ai sinäkin olet poistunut sieltä? se on kyllä tavallaan sääli koska kyllä se taitaa sitten viimeisiään vedellä, harmi tavallaan kun sielläkin ainakin oli ihan hyviäkin tyyppejä.
Trolli, kuka lieneekään, kai sen parhaiten tietää takana olemisensa ja ihmetyttää vain se että mitä riemua siitä saa että tappaa koko homman. juu, tuo muuten ihan hyvä periaate ettei ota liian vakavasti, itse huomannut ainakin politiikan semmoiseksi aiheeksi että jos siitä riidellä haluaisi se olisi helppoa mutta kun ei vaan välitä ja antaa mennä toisesta korvesta sisään ja toisesta ulos niin kaverit on kavereita edelleenkin vaikka niiden merkityksille välillä vähän naureskelisikin.Heh, kuka hullu nyt jaksaa jatkuvasti yksin itsensä kanssa jutella netin keskustelupalstalla...? Tai no joo... Heh, kyllä jotkut jaksaa... :D
Minusta suurimman osan ongelma on se, että yritetään liiaksi miellyttää muita. Näyttää ns. poliittisesti korrektilta. Teennäisyys, ikävä kyllä, näkyy hyvin helposti läpi eikä kukaan lopulta sisimmässään pidä teennäisyydestä. Ei edes teennäiset itse, vaikka hyvin teennäisesti muuta esittävätkin. Mutta se aitous ei taas ole poliittisesti korrektia. Siinäpä dilemma. Voi vaan kuvitella minkälaisia ristiriitoja se aiheuttaa monien pienessä mielessä... Miten olla oma itsensä ja silti miellyttää muita...? Tulipa tästäkin mieleen mun suosikkiammattikunta, poliitikot. Kuin fucked up ne ovatkaan mieleltään... Ja sellaiset ihmiset kerta toisensa jälkeen valitaan päättämään meidän asioista. God help us all...
Sitten on se pienempi vähemmistö ihmisistä, jotka uskoo siihen, että muiden on miellytettävä heitä. Sekin on ihan oma lukunsa ja lääketieteellä kai taitaa olla jotain nimityksiä niille. Se niistä...- Ikisinkku M
Genio.Mente kirjoitti:
Heh, kuka hullu nyt jaksaa jatkuvasti yksin itsensä kanssa jutella netin keskustelupalstalla...? Tai no joo... Heh, kyllä jotkut jaksaa... :D
Minusta suurimman osan ongelma on se, että yritetään liiaksi miellyttää muita. Näyttää ns. poliittisesti korrektilta. Teennäisyys, ikävä kyllä, näkyy hyvin helposti läpi eikä kukaan lopulta sisimmässään pidä teennäisyydestä. Ei edes teennäiset itse, vaikka hyvin teennäisesti muuta esittävätkin. Mutta se aitous ei taas ole poliittisesti korrektia. Siinäpä dilemma. Voi vaan kuvitella minkälaisia ristiriitoja se aiheuttaa monien pienessä mielessä... Miten olla oma itsensä ja silti miellyttää muita...? Tulipa tästäkin mieleen mun suosikkiammattikunta, poliitikot. Kuin fucked up ne ovatkaan mieleltään... Ja sellaiset ihmiset kerta toisensa jälkeen valitaan päättämään meidän asioista. God help us all...
Sitten on se pienempi vähemmistö ihmisistä, jotka uskoo siihen, että muiden on miellytettävä heitä. Sekin on ihan oma lukunsa ja lääketieteellä kai taitaa olla jotain nimityksiä niille. Se niistä...joo, niitä kai, tälläkin palstalla vahvasti epäilen olevan :D
No joo, kyllä kai sitä tulee tuohon miellyttämiseen sorruttua ainakin mutsin kohdalla kun hänelle en halua aiheuttaa pettymyksiä mutta muutenhan sitä voi ollakin aikalailla itsensä, se kapinallisuuskin helposti vähenee mukavuuden ja helppouden edessä eikä se nyt välttämättä aina ole edes huono juttu. Joo poliitikot, nehän on oma lajinsa, mielyttää äänestäjiä ja samalla kahmia mahdollisimman paljon itselle se niiltä ainakin tuntuu onnistuvan enkä edelleenkään aio äänestää ennenkuin on edes mahdollisuus myös torpata pahimpia m..kkuja pois sieltä.
Onhan niitä, kaikenlaisia... Ikisinkku M kirjoitti:
joo, niitä kai, tälläkin palstalla vahvasti epäilen olevan :D
No joo, kyllä kai sitä tulee tuohon miellyttämiseen sorruttua ainakin mutsin kohdalla kun hänelle en halua aiheuttaa pettymyksiä mutta muutenhan sitä voi ollakin aikalailla itsensä, se kapinallisuuskin helposti vähenee mukavuuden ja helppouden edessä eikä se nyt välttämättä aina ole edes huono juttu. Joo poliitikot, nehän on oma lajinsa, mielyttää äänestäjiä ja samalla kahmia mahdollisimman paljon itselle se niiltä ainakin tuntuu onnistuvan enkä edelleenkään aio äänestää ennenkuin on edes mahdollisuus myös torpata pahimpia m..kkuja pois sieltä.
Onhan niitä, kaikenlaisia...Niin.. Keväällä taas vaalit tulossa. Siinä olisi pimppikselle ja muillekin yhteiskunnallisesti aktviivisille ja valveutuneille taas pienen huomion paikka miten alkaa jutut muuttua äänestäjiä kosiskelevaksi ja mielisteleviksi. Ja kun vaalit on ohi ja eduskuntapaikat jaettu, tule ensimmäisten joukossa taas maan tärkeimpiä päätöksiä ja äänestyksiä eduskunnassa. Nimittäin se kansanedustajien palkkioiden korotus. Palkkakuopassahan edelleen ne rassukat... Ei helvetti! En minä vaan tajua miten tässä maassa(maailmassa) löytyy edelleen vuonna 2014 niin tyhmiä ihmisiä, jotka luulevat, että voivat vaikuttaa äänestämällä. Tai voivathan he ja vaikuttavatkin, mutta onko ne vaikutukset toivottuja vaikutuksia...? Sitä sopii miettiä silloin kun jaksaa ottaa sen pään perseestä ulos...
Mut tää sinkkupalsta on siitä jännä, että täällä on keskustelunaiheet kovin yksipuolisia. Tuskin kaikki täällä viihtyvät niin tylsämielisiä ovat, etteikö niitä keskustelunaiheita muistakin aiheista löytäis kuin ätmit, ytmit, lutkat, jännäjyystärit jne... Ja taas muuten lisää vinkkejä miten voi saada näkymään itsensä täysin erilaisessa valossa miltä nyt näyttää...- Ikisinkku M
Genio.Mente kirjoitti:
Niin.. Keväällä taas vaalit tulossa. Siinä olisi pimppikselle ja muillekin yhteiskunnallisesti aktviivisille ja valveutuneille taas pienen huomion paikka miten alkaa jutut muuttua äänestäjiä kosiskelevaksi ja mielisteleviksi. Ja kun vaalit on ohi ja eduskuntapaikat jaettu, tule ensimmäisten joukossa taas maan tärkeimpiä päätöksiä ja äänestyksiä eduskunnassa. Nimittäin se kansanedustajien palkkioiden korotus. Palkkakuopassahan edelleen ne rassukat... Ei helvetti! En minä vaan tajua miten tässä maassa(maailmassa) löytyy edelleen vuonna 2014 niin tyhmiä ihmisiä, jotka luulevat, että voivat vaikuttaa äänestämällä. Tai voivathan he ja vaikuttavatkin, mutta onko ne vaikutukset toivottuja vaikutuksia...? Sitä sopii miettiä silloin kun jaksaa ottaa sen pään perseestä ulos...
Mut tää sinkkupalsta on siitä jännä, että täällä on keskustelunaiheet kovin yksipuolisia. Tuskin kaikki täällä viihtyvät niin tylsämielisiä ovat, etteikö niitä keskustelunaiheita muistakin aiheista löytäis kuin ätmit, ytmit, lutkat, jännäjyystärit jne... Ja taas muuten lisää vinkkejä miten voi saada näkymään itsensä täysin erilaisessa valossa miltä nyt näyttää...Niinhän ne olis joo ja taas jää väliin kun ei ne oikeasti vaikuta yhtään mitään mihinkään, oikeastaan vaan ovat este kun kaikki joutuu lupaamaan vaan kaikkea hyvää niin sitten ei voi leikata hetkeen mistään siinä määrin kuin oikeastaan pitäisi ja sitten on taas uudet vaalit jne. mutta ne palkkioiden korotukset ne tulee varmasti ja vamaan myös avustajamääriä tulee lisätä kun ollaan niin vaikeassa tilanteessa. aika peeceestähän tämä demokratiakin on näin toteutuessaan.
Tämä on tosiaan ihan oma maailmansa. On täällä fiksuja ihmisiä mutta jostain syystä ne muut aiheet vaan ei sytytä niin kuin ikuisuuskysymykset sinkkuudesta ja siinäkin on se hauska pointti että vaikka ihmiset tuskin nyt kaikenaikaa sitä pohtii niin kyllä täällä joskus niin syvääluotaavia analyysejä näkyy että huh huh vaikka oikeasti suurin merkitys lienee elämässä kai ihan sattumilla että onko sitä sinkku vai ei. Ikisinkku M kirjoitti:
Niinhän ne olis joo ja taas jää väliin kun ei ne oikeasti vaikuta yhtään mitään mihinkään, oikeastaan vaan ovat este kun kaikki joutuu lupaamaan vaan kaikkea hyvää niin sitten ei voi leikata hetkeen mistään siinä määrin kuin oikeastaan pitäisi ja sitten on taas uudet vaalit jne. mutta ne palkkioiden korotukset ne tulee varmasti ja vamaan myös avustajamääriä tulee lisätä kun ollaan niin vaikeassa tilanteessa. aika peeceestähän tämä demokratiakin on näin toteutuessaan.
Tämä on tosiaan ihan oma maailmansa. On täällä fiksuja ihmisiä mutta jostain syystä ne muut aiheet vaan ei sytytä niin kuin ikuisuuskysymykset sinkkuudesta ja siinäkin on se hauska pointti että vaikka ihmiset tuskin nyt kaikenaikaa sitä pohtii niin kyllä täällä joskus niin syvääluotaavia analyysejä näkyy että huh huh vaikka oikeasti suurin merkitys lienee elämässä kai ihan sattumilla että onko sitä sinkku vai ei.Heh, mä olen muistaakseni joskus kertonutkin sen parisuhdetta tavoitteleville ja niille, jotka uskovat parisuhteen olevan avain onneen, että be careful what you wish for, you just might get it. Ei se parisuhdetodellisuus ole ihan sellaista minkälaiseksi moni suhteissa kokematon sen voi kuvitella. Ja muutenkin, jos uskoo kaikkiin netissä luettavissa oleviin vaatimuslistoihin, olen sitä mielytä, että harvempi on ylipäätään edes valmis sellaiseen. Pitäisi vähän kasvaa vielä. Ainakin henkisesti, jos muu kasvu on jo pysähtynyt.
:)... Oscar Wilde muuten sanoi tästä aiheesta hienosti: "Elämässä on vaan kaksi tragediaa. Se, ettei saa mitä haluaa ja se, että lopulta saa sen"
Joten totean sen vielä kerran. Suhde ei ole avain onneen. Se on vaan pienen pieni mahdollisuus onneen. Mutta jos on jo valmiiksi onneton suhteettomuudesta johtuen, tulee suhteessa lopulta vielä onnettomammaksi.
Ja sitäpaitsi ne syväluotaavat järkiperäiset analyysit ovat ennenkaikkea hyvin tylsää luettavaa ja ovat lopulta vaan teorioita. Teorioita, mitkä eivät perustu käytäntöön, vaan luultuun käytäntöön. Ja luulohan ei ole tiedon väärti tai miten se nyt menikään...- Ikisinkku M
Genio.Mente kirjoitti:
Heh, mä olen muistaakseni joskus kertonutkin sen parisuhdetta tavoitteleville ja niille, jotka uskovat parisuhteen olevan avain onneen, että be careful what you wish for, you just might get it. Ei se parisuhdetodellisuus ole ihan sellaista minkälaiseksi moni suhteissa kokematon sen voi kuvitella. Ja muutenkin, jos uskoo kaikkiin netissä luettavissa oleviin vaatimuslistoihin, olen sitä mielytä, että harvempi on ylipäätään edes valmis sellaiseen. Pitäisi vähän kasvaa vielä. Ainakin henkisesti, jos muu kasvu on jo pysähtynyt.
:)... Oscar Wilde muuten sanoi tästä aiheesta hienosti: "Elämässä on vaan kaksi tragediaa. Se, ettei saa mitä haluaa ja se, että lopulta saa sen"
Joten totean sen vielä kerran. Suhde ei ole avain onneen. Se on vaan pienen pieni mahdollisuus onneen. Mutta jos on jo valmiiksi onneton suhteettomuudesta johtuen, tulee suhteessa lopulta vielä onnettomammaksi.
Ja sitäpaitsi ne syväluotaavat järkiperäiset analyysit ovat ennenkaikkea hyvin tylsää luettavaa ja ovat lopulta vaan teorioita. Teorioita, mitkä eivät perustu käytäntöön, vaan luultuun käytäntöön. Ja luulohan ei ole tiedon väärti tai miten se nyt menikään...Jotain samansuuntaista on tullut itsekin joskus todetuksi, ikinä ei oo hyvä kun aina se ruoho vihreämpää siellä toisella puolen aitaa, kuuluu ihmisluontoon kai se ja joo se onnettomuus, minä luulen että onneton on onneton tilanteesta riipumatta, aina löytyy joku syy itsesääliin. Noinhan se on mutta taidanpa nyt lähtä baariin niin ei tarvi miettiä noita teorioita, saa nähdä lyökö onnetar jotain korttia pöytään, yleensähän se on musta pekka mutta säkällä voi saada kuningattaren edes hetkeksi.
Ikisinkku M kirjoitti:
Jotain samansuuntaista on tullut itsekin joskus todetuksi, ikinä ei oo hyvä kun aina se ruoho vihreämpää siellä toisella puolen aitaa, kuuluu ihmisluontoon kai se ja joo se onnettomuus, minä luulen että onneton on onneton tilanteesta riipumatta, aina löytyy joku syy itsesääliin. Noinhan se on mutta taidanpa nyt lähtä baariin niin ei tarvi miettiä noita teorioita, saa nähdä lyökö onnetar jotain korttia pöytään, yleensähän se on musta pekka mutta säkällä voi saada kuningattaren edes hetkeksi.
Pidä hauskaa ja älä ole niin ehdoton. Elämä saattaa joskus yllättää positiivisesti...
- SekaSikiö
Mitäkäs ajattelin tehdä? No kun olen taas pikaisesti katsonut palstan kuulumisia ajattelin jatkaa yhtä piirrustusta, joka on kesken. Samalla kuuntelen musiikkia ja ehkä välillä katson palstaa, kun tarvitsee piirrustuskättä lepuuttaa.
Tuohon perjantai-illan kysymykseen; Enpä ole hyödyntänyt. En koe tarvetta hankkia lisää sosiaalisia kontakteja väkisin erilaisin keinoin, joita keskustelufoorumeilta löytyy (mitähän ne edes ovat?). Minulla on ihan riittävästi noita sosiaalisia kontakteja, mutta tänään ajattelin rentoutua ihan kotona.
Jos viittasit enemmän parisuhde-kontakteihin liittyvää sosiaalista kontaktia, niin enpä ole niihinkään perehtynyt sen kummoisemmin kuin ennenkään.
Ai miksi? No koska en ole tyyppiä, joka jaksaa miettiä parisuhde-asioita työpäivän jälkeen. Jos tapaan jonkun jostain kumman syystä, niin hyvä on, mutta en jaksa etsimällä etsiä ketään.
Oma moka vähän olla sinkku edelleen, kun en ole kovin aktiivinen kumppanin etsinnässä. Mutta pidän rauhallisesta ja stressittömästä elämästä vapaa-ajalla. Kiirettä pitää ihan tarpeeksi töissä. Enkä keksi nyt mitään erityistä paikkaakaan, josta kumppanin löytäisin, kun en baareihinkaan mene kovin usein enkä siellä haluaisi kumppaniani varmaan tavata, humalapäissään.- SekaSikiö
En ole varma olenko väsynyt vai mitä, mutta kuvittelin otsikossa lukevan "mitä ajattelit tehdä juuri nyt?" :D
Pitää keskittyä... Kysymykseni oli tarkoitettu lähinnä niille, jotka valittavat täällä esimerkiksi sosiaalisten taitojen puuttumisesta johtuvaa vastakkaisen sukupuolen kiinnostumattomuutta yms.
- SekaSikiö
Genio.Mente kirjoitti:
Kysymykseni oli tarkoitettu lähinnä niille, jotka valittavat täällä esimerkiksi sosiaalisten taitojen puuttumisesta johtuvaa vastakkaisen sukupuolen kiinnostumattomuutta yms.
No jos siitä puhutaan, niin se minullakin on kyllä lisäongelmana asiaan.
En osaa näyttää tunteitani ihastus yms -asioissa, menen lukkoon minua kiinnostavan miehen lähestyessä, melkein pakenen paikalta jos joku kiinnostumistaan osoittaa, väilllä tuntuu että minua ei uskalleta lähestyä kun olen "kuoreen vetäytyjä", olen enemmän järki- kuin tunne-tyyppiä joka taitaa välillä ajaa miehiä tiehensä... jne...
Kaverina oleminen kyllä onnistuu, mutta kun tulee tunteet mukaan niin siitä tulee ongelma.
Kuulunko nyt keskusteluun mukaan? SekaSikiö kirjoitti:
No jos siitä puhutaan, niin se minullakin on kyllä lisäongelmana asiaan.
En osaa näyttää tunteitani ihastus yms -asioissa, menen lukkoon minua kiinnostavan miehen lähestyessä, melkein pakenen paikalta jos joku kiinnostumistaan osoittaa, väilllä tuntuu että minua ei uskalleta lähestyä kun olen "kuoreen vetäytyjä", olen enemmän järki- kuin tunne-tyyppiä joka taitaa välillä ajaa miehiä tiehensä... jne...
Kaverina oleminen kyllä onnistuu, mutta kun tulee tunteet mukaan niin siitä tulee ongelma.
Kuulunko nyt keskusteluun mukaan?:)...
Siis tämä on kuitenkin avoin keskustelupalsta... Tosin itse en ole hengaillut tällä palstalla niin paljon, että joku ärsyttävä inisevä perskärpänen olisi muuttunut minulle niin rasittavaksi, että ilmoittaisin avoimesti sen olevan persona non grata keskustelunavauksissani...
Mutta jos sinä koet ongelmasi ongelmaksi, niin voisihan netistä olla apua siihenkin asiaan. Voit antautua anonyymisti ja kasvottomana joskus tunteiden vietäksi kun siltä tuntuu ja kenties huomata, ettei se nyt niin kauheaa olekaan...
- Netissä oppinut ♀
Olen hyödyntänyt nettiä ihan hirveästi. En tätä palstaa. Tänne eksyin aivan vastikään. Joskus eksyn tahallani uudestaan, kun te olette niin lutusia ♥
Lapseni asui kanssani ja seikkailin netissä. Nyt lapseni on noussut omille siivilleen. Olen netin ansiosta osaava realisti parisuhdeasioissani. En ala tarkemmin kertomaan, mitä kaikkea netissä puuhailin.
Jos nyt vasta vapauduttuani yksin asujaksi olisin alkanut tutustella miehiin, niin voi kamala, miten typerä olisin ollut ilman netin kuivaharjoittelua, joka näin meidän kesken sanoen oli aikas kiihkeää ja hehkuvan kostean kuumaakin joskus. Pitkiä nettisuhteita oli muutama. Tutustuminen kaukaiseen netti-ihmisen persoonaan, ajatuksiin, arkeen ja tunteisiin oli suunnattoman upeaa! Yleensä suhde pysyi nettisuhteena. Muutaman tapasin livenä. Liveseksiä ei ollut kenenkään kanssa. "Tämän perjantai-illan kysymys siis kuuluukin, että oletko hyödyntänyt internetin keskustelufoorumeita sosiaalisten taitojesi kehittämisessä? Jos olet, niin oletko hyötynyt niistä myös livessä? Jos taas et ole, miksi ihmeessä et...? "
En ole hyödyntänyt. Syy on yksinkertainen: "Ihmiset" netissä ovat harvoin omalla nimellään missään ja sitä kautta "käytöstavat"/netiketti on mitä on. Netti on kaiken lisäksi kasvoton, joten todellisia tunteita on vaikea ilmaista (lue: hymiöillä osaa kusettaa jokainen).
En ole hyötynyt livessä. Netissä on helpompi "anonyyminä" jauhaa paskaa vaikka sian kiveksistä ja huoritella ketä tahtoo, milloin tahtoo, "IRL-kielessä" ollaan esimerkiksi työpaikan sosiaalisessa ympäristössä hyvinkin tarkkoja siitä, mitä sanotaan, milloin sanotaan, kelle sanotaan, miksi sanotaan.
Kaiken kaikkiaan lopputulemana en koskaan vertaisi ihmistä netissä siihen, mitä ihminen on "todellisuudessa" tosielämässä (kasvotusten).Ihmiset ovat ihmisiä netissäkin. Ja nettiketti on juuri sellainen minkälaiseksi sinä itse sen teet. Sehän se internetin ihmeellisessä maailmassa on parasta. Siinä on kuitenkin paljon enemmän vapauksia muokata siitä sellainen mistä pitää itsekin. Toisaalta jos kenen tahansa huorittelu ja lutkittelu on se Elämän Suola, mikäs siinä. Valinta sekin...
Heh, meinaatko että todellisia tunteita on vaikeampaa ilmaista netissä kuin liuvessä? Mietipä uudestaan...- Totuus sinusta DF
DarkFear ei tätäkään ymmärrä.
Genio.Mente kirjoitti:
Ihmiset ovat ihmisiä netissäkin. Ja nettiketti on juuri sellainen minkälaiseksi sinä itse sen teet. Sehän se internetin ihmeellisessä maailmassa on parasta. Siinä on kuitenkin paljon enemmän vapauksia muokata siitä sellainen mistä pitää itsekin. Toisaalta jos kenen tahansa huorittelu ja lutkittelu on se Elämän Suola, mikäs siinä. Valinta sekin...
Heh, meinaatko että todellisia tunteita on vaikeampaa ilmaista netissä kuin liuvessä? Mietipä uudestaan...Mahdollisesti. Netissä on tosin ujoimman ja hiljaisimmankin kenties helpompaa puhua ventovieraille kuin tosielämässä, mutta tämän huonona puolena on se, että, jos ei syystä tai toisesta ole nähnyt kuvaa esimerkiksi ennen tapaamista, ensivaikutelma rikkoutuu suhteellisen nopeasti, jos ulkonäkö ei miellytä, puolin eikä toisin. Sen takia käytännössä aina vaadin vähintään kasvokuvaa ennen tapaamista.
Voihan netissä kasvottomana tunteista puhua, ei siinä mitään, ja monelle se kenties onkin helpompaa kuin livenä. Tosin itse en esimerkiksi pitämälleni naiselle ilmaisisi rakkautta esimerkiksi netin kautta, vaan kyllä ainakin se "tunnustus" pitäisi tehdä livenä, olisi sitten miten hankalaa tai ei. Ja muitakin puheenaiheita on, jotka mieluummin jättää kasvotusten keskusteltavaksi.foreveralone666 kirjoitti:
Mahdollisesti. Netissä on tosin ujoimman ja hiljaisimmankin kenties helpompaa puhua ventovieraille kuin tosielämässä, mutta tämän huonona puolena on se, että, jos ei syystä tai toisesta ole nähnyt kuvaa esimerkiksi ennen tapaamista, ensivaikutelma rikkoutuu suhteellisen nopeasti, jos ulkonäkö ei miellytä, puolin eikä toisin. Sen takia käytännössä aina vaadin vähintään kasvokuvaa ennen tapaamista.
Voihan netissä kasvottomana tunteista puhua, ei siinä mitään, ja monelle se kenties onkin helpompaa kuin livenä. Tosin itse en esimerkiksi pitämälleni naiselle ilmaisisi rakkautta esimerkiksi netin kautta, vaan kyllä ainakin se "tunnustus" pitäisi tehdä livenä, olisi sitten miten hankalaa tai ei. Ja muitakin puheenaiheita on, jotka mieluummin jättää kasvotusten keskusteltavaksi.Juuri tätä minä tarkoitinkin. Ujompi ja hiljaisempi, jos kärsii niistä piirteistä, voi hioa niitä vähitellen pois internetissä. Ja mitä tulee niihin tapaamisiin, fiksuinta on olla rehellinen omasta ulkoisesta habituksesta. Fiksuinta on olla rehellinen siitäkin jo alusta alkaen puolin ja toisin eikä yrittää maalailla itsestä parempaa kuvaa mitä todellisuudessa on. Ja kyllähän keskustelemalla(nimenomaan keskustelemalla eikä kuulustelemalla) tulee ajan kanssa, joskus nopeammin joskus hitaammin, ilmi se minkälaisesta ihmisestä on kyse ja siitä on myös helppoa päätellä se ulkoinenkin miellyttävyys puolin ja toisin.
Minä taas en ole pyytänyt keneltäkään netin kautta myös livessä tapaamiltani naisilta kuvaa. Ei se kuva olisi mitään haitannutkaan, mutta ei se enää siinä vaiheessa kun olin jo kiinnostunut tapamaan toisen ollut enää niin tärkeä.
Heh, mut mitä jos rakastuu jo netissä ennen kuin on ehtinyt edes näkemään toisen...?Genio.Mente kirjoitti:
Juuri tätä minä tarkoitinkin. Ujompi ja hiljaisempi, jos kärsii niistä piirteistä, voi hioa niitä vähitellen pois internetissä. Ja mitä tulee niihin tapaamisiin, fiksuinta on olla rehellinen omasta ulkoisesta habituksesta. Fiksuinta on olla rehellinen siitäkin jo alusta alkaen puolin ja toisin eikä yrittää maalailla itsestä parempaa kuvaa mitä todellisuudessa on. Ja kyllähän keskustelemalla(nimenomaan keskustelemalla eikä kuulustelemalla) tulee ajan kanssa, joskus nopeammin joskus hitaammin, ilmi se minkälaisesta ihmisestä on kyse ja siitä on myös helppoa päätellä se ulkoinenkin miellyttävyys puolin ja toisin.
Minä taas en ole pyytänyt keneltäkään netin kautta myös livessä tapaamiltani naisilta kuvaa. Ei se kuva olisi mitään haitannutkaan, mutta ei se enää siinä vaiheessa kun olin jo kiinnostunut tapamaan toisen ollut enää niin tärkeä.
Heh, mut mitä jos rakastuu jo netissä ennen kuin on ehtinyt edes näkemään toisen...?En usko tässä iässä elämän pettymysten jälkeen rakkauteen, että tuskin on pelkoa moisesta. Jos nainen tekee sen suuntaisen aloitteen niin sitten katsotaan tilanteen mukaan. Itse en näitä aloitteita kuitenkaan tekisi.
foreveralone666 kirjoitti:
En usko tässä iässä elämän pettymysten jälkeen rakkauteen, että tuskin on pelkoa moisesta. Jos nainen tekee sen suuntaisen aloitteen niin sitten katsotaan tilanteen mukaan. Itse en näitä aloitteita kuitenkaan tekisi.
:)
Minun kokemukseni mukaan rakkaus ei tee aloitteita. Eikä rakkaus tule ikinä sellaisen luo, joka sitä tarvitsee. Eikä myöskään sellaisen luo, joka sen kieltää...
Ihminen joka selviää elämästään ilman pettymyksiä... Kuinka kauheaa sellaisen ihmisen elämä mahtaakin olla... Pettymysten tehtävä elämässämme on opettaa meitä ja pettymysten tärkein opetus on oppia katsomaan itseensä. En väitä, että helppoa olisi, mut mikä tavoittelemisen arvoinen asia olisi...?Genio.Mente kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan rakkaus ei tee aloitteita. Eikä rakkaus tule ikinä sellaisen luo, joka sitä tarvitsee. Eikä myöskään sellaisen luo, joka sen kieltää...
Ihminen joka selviää elämästään ilman pettymyksiä... Kuinka kauheaa sellaisen ihmisen elämä mahtaakin olla... Pettymysten tehtävä elämässämme on opettaa meitä ja pettymysten tärkein opetus on oppia katsomaan itseensä. En väitä, että helppoa olisi, mut mikä tavoittelemisen arvoinen asia olisi...?Sori, pieni virhe...
Siis rakkaus ei tule ikinä sellaisen luokse, joka sitä haluaa. Vaan aina sen luo, joka sitä tarvitsee...Genio.Mente kirjoitti:
Ihminen joka selviää elämästään ilman pettymyksiä... Kuinka kauheaa sellaisen ihmisen elämä mahtaakin olla... Pettymysten tehtävä elämässämme on opettaa meitä ja pettymysten tärkein opetus on oppia katsomaan itseensä. En väitä, että helppoa olisi, mut mikä tavoittelemisen arvoinen asia olisi...?Armon vuonna 2010, kun erosin silloisesta tyttöystävästä se asia oli perhe ja terve parisuhde, sittemmin ajatukset lapsista ovat kaikonneet naisten puutteen mukana.
Olen itse asettanut itselleni "rajan", että en aio olla 50-vuotias, kun esikoinen on 18 vuotias ja siitä tulen pitämään kiinni.
Jos en vuoteen kahteen saa lapsia, yh:ita ei lasketa, niin sitten varaan ajan vasektomiaan.foreveralone666 kirjoitti:
Armon vuonna 2010, kun erosin silloisesta tyttöystävästä se asia oli perhe ja terve parisuhde, sittemmin ajatukset lapsista ovat kaikonneet naisten puutteen mukana.
Olen itse asettanut itselleni "rajan", että en aio olla 50-vuotias, kun esikoinen on 18 vuotias ja siitä tulen pitämään kiinni.
Jos en vuoteen kahteen saa lapsia, yh:ita ei lasketa, niin sitten varaan ajan vasektomiaan.Minusta ennen kun edes miettii lasten saamista, voisi miettiä sitä, että tapaa kumppanin, kenen kanssa rakentuisi hyvä suhde. Pelkästään lisääntymiselle ei ole mieltä perustaa suhdetta. Ollaan me kuitenkin jonkun verran eläimiä kehittyneempiä olioita. Kyllä kahden ihmisen suhteen olisi syytä olla kunnossa ennen lasten hankkimista. Siis sen verran, että kaksi ihmistä oikeastikin välittää toisistaan(se rakastaminen on normi-ihmisille liian vaikea ja käsittämätön juttu). Eikä niitä lapsia nyt väen väkisinkinkään tarvitse olla vääntämässä. Kun suhde on kunnossa niin kyllä se lapsikin sieltä putkahtaa, jos on putkahtaakseen. Ja jos ei, niin onpahan silti se hyvä ihmissuhde ja se on kuitenkin enemmän mitä monella muulla...
Genio.Mente kirjoitti:
Minusta ennen kun edes miettii lasten saamista, voisi miettiä sitä, että tapaa kumppanin, kenen kanssa rakentuisi hyvä suhde. Pelkästään lisääntymiselle ei ole mieltä perustaa suhdetta. Ollaan me kuitenkin jonkun verran eläimiä kehittyneempiä olioita. Kyllä kahden ihmisen suhteen olisi syytä olla kunnossa ennen lasten hankkimista. Siis sen verran, että kaksi ihmistä oikeastikin välittää toisistaan(se rakastaminen on normi-ihmisille liian vaikea ja käsittämätön juttu). Eikä niitä lapsia nyt väen väkisinkinkään tarvitse olla vääntämässä. Kun suhde on kunnossa niin kyllä se lapsikin sieltä putkahtaa, jos on putkahtaakseen. Ja jos ei, niin onpahan silti se hyvä ihmissuhde ja se on kuitenkin enemmän mitä monella muulla...
Niin ja pointtina oli se, että lääketieteellisen operaation jälkeen ei tarvitse miettiä enää. Voi ryypätä ja polttaa nekin kondomirahat ja miksei pillerirahat.
Ja faktat faktoina: Minä tarvitsen lapsilleni äidin, en niinkään puolisoa rinnalle.foreveralone666 kirjoitti:
Niin ja pointtina oli se, että lääketieteellisen operaation jälkeen ei tarvitse miettiä enää. Voi ryypätä ja polttaa nekin kondomirahat ja miksei pillerirahat.
Ja faktat faktoina: Minä tarvitsen lapsilleni äidin, en niinkään puolisoa rinnalle.Noh... Kyllä niitä mahdollisia tulevia lapsia ja heidän tulevaisuuttakin sopii miettiä...
- ryppis
Itsesäälistä saa tunnereaktion ja hormonireaktion. Jotkut ihmiset ovat koukussa siihen, samoin kuin vihaan. Eivät he halua edes muuttaa mitään omassa toiminnassaan tai etsi muuten parannusta asioihinsa. He haluavat vain valittaa valitamisen ilosta. Se tuo jotain emotionaalista sisältöä heidän elämäänsä.
- Raaka totuus
Ei sosiaalisia taitoja voi kehittää Internetissä, koska sanaton viestintä puuttuu, kaikki kommunikaatio on sanallista, eikä tämä ole vuorovaikutteista lainkaan samalla tavalla kuin keskustelu.
Täällä nyt ei kukaan epäröi kirjoittaa naiselle, mutta jos se olisi oikeasti siinä vastapäätä niin aika moni ei saisi sanaa suustaan ja vähintään yhtä moni sopertaisi jotain käsittämätöntä.Minusta taas raaka teoria totuudeksi luultu luullosta.
Kukaan ei ole väittänyt(en ainakaan minä), että se olisi helppoa. Kaikki on vaikeaa kun ei osaa ja helpottuu huomattavasti kun oppii. Lahjatonkin voi oppia ja kun lahjakas turvautuu pelkkään lahjaan eikä vaivaudu oppimaan lisää, ne taitojenkin rajat tulee hyvin nopeasti vastaan ja lahjattomampi, mutta ahkerampi oppija menee ennen pitkää lahjakkaan ohi eikä laiska lahjakas voi asialle enää mitään. Se on raaka totuus.- Raaka totuus
Genio.Mente kirjoitti:
Minusta taas raaka teoria totuudeksi luultu luullosta.
Kukaan ei ole väittänyt(en ainakaan minä), että se olisi helppoa. Kaikki on vaikeaa kun ei osaa ja helpottuu huomattavasti kun oppii. Lahjatonkin voi oppia ja kun lahjakas turvautuu pelkkään lahjaan eikä vaivaudu oppimaan lisää, ne taitojenkin rajat tulee hyvin nopeasti vastaan ja lahjattomampi, mutta ahkerampi oppija menee ennen pitkää lahjakkaan ohi eikä laiska lahjakas voi asialle enää mitään. Se on raaka totuus.Pointti oli se, että sen enempää uimaan kuin autoa ajamaankaan ei opi pelkästään lukemalla kirja aiheesta. Niitä sosiaalisia taitoja oppii menemällä niihin tilanteisiin.
Raaka totuus kirjoitti:
Pointti oli se, että sen enempää uimaan kuin autoa ajamaankaan ei opi pelkästään lukemalla kirja aiheesta. Niitä sosiaalisia taitoja oppii menemällä niihin tilanteisiin.
no voi herrajumala sentään!
Pointti on siinä, että täällä(kin) ovat oikeat ihmiset kirjoittelemassa ja keskustelemassa. Tässä saa lukea niin muiden kuin myös omatkin ajatuksensa. On muuten pikkasen eri asia kuin lukea kaikenmaailöman oppaita yms.
Livessä toki asetelmat muuttuu, mutta netissä pääsee jo vähän niinku työharjoitteluun...- Netissä oppinut ♀
Genio.Mente kirjoitti:
no voi herrajumala sentään!
Pointti on siinä, että täällä(kin) ovat oikeat ihmiset kirjoittelemassa ja keskustelemassa. Tässä saa lukea niin muiden kuin myös omatkin ajatuksensa. On muuten pikkasen eri asia kuin lukea kaikenmaailöman oppaita yms.
Livessä toki asetelmat muuttuu, mutta netissä pääsee jo vähän niinku työharjoitteluun...Tekee mieli kommentoida (vaikkei mun kommenttiani kukaan kommentoinut :(
Aikuisenakin kannattaa säilyttää leikkimisen taito. Enkä tarkoita tunteilla leikkimistä, pois se minusta.
Netissä voi opetella tutustumista ja keskustelua. Netissä voi tutustua toiseen paremmin kuin livessä. Vaikka toista voisi luulla. Eikä kannata pyrkiä heti tapaamaan livenä. Sen ei tarvitse olla tavoite ollenkaan.
Minulla pisin nettisuhde kesti 2 1/2 vuotta. Sitten oli vuoden kestävä, joka roikkui tuon pisimmän kanssa yhtäaikaa jonkin matkaa. Oli vielä monta lyhyttä nettituttavuutta. Edelleen saan toivotuksia, ainakin jouluna, juhannuksena ja äitienpäivänä (exäni&lasteni isä ei onnittele).
Minä tai toinen tai molemmat rakastuvat alussa niin vietävästi, että haluaisi heti tavata. Onneksi toinen on ollut epäröivämpi useimmiten.
Yksinäisyys meitä on yhdistänyt ja se, että tulee hetkiä, jolloin tuskaisesti kaipaa ihmistä. Olemme olleet toisillemme "vähän aikaa hän".
Alkuhuuman ihastus muuttuu toistemme tarkkailuksi ja järkeilyksi, että onko tuo sellainen, jonka kanssa voisin olla livessäkin. Vuoden parin säännöllisessä nettitapailussa oppii tuntemaan toistensa luonteet, menneisyyden (haamutkin).
Olemme keskustelleet kaikesta. Tiedämme toistemme seksimieltymykset ja aiemmat suhteet.
Miksi sitten minä en löytänyt omaa kultaa netistä. Siellä ei ollut sopivaa. Oman paikkani yleisillä lihamarkkinoilla sain tietooni. Eikä se imartele. Luulin liikaa omasta menekistäni marketin lihatiskillä alussa.
Itseäni opin tuntemaan ja sen, millaisen miehen kanssa voin tulla juttuun. Senkin opin, että miehen täytyy tykätä minusta paljon ja pitkän tutustumisen jälkeen vielä enemmän tykätä minusta. Ja tämä minulle aktiiviselle toimijalle oli paras oppi: ettei riitä se, että onnistun jonkun miehen hurmaamaan ja saamaan suhteeseen kanssani. Sen tempun osaan. Mutta se tie on tuhon tie. Parempi tie on antaa aikaa tutustumiselle ja antaa aikaa ja tilaa miehelle kypsyä tutustumisen myötä Ihan ITSE haluamaan juuri minut. "Täällä nyt ei kukaan epäröi kirjoittaa naiselle, mutta jos se olisi oikeasti siinä vastapäätä niin aika moni ei saisi sanaa suustaan ja vähintään yhtä moni sopertaisi jotain käsittämätöntä."
Sosiaaliset pelot ovat nuorten juttu. Vaikka olisi elänyt kellarissa, niin ei 30 -vuotiaana enää jaksa jännittää muita ihmisiä. Olen itse tästä hyvä esimerkki.
Se on eri juttu, että nonverbaalinen viestintä jne. voi olla vähän normaalia kankeampaa kun ei ole harjoitellut.
Ehkä vuosituhannen parhain aloitus. Nyt ollaan ytimessä!
Täällä valitetaan, kuinka on vaikeaa ja elämän on kurjaa jne.
Silti teillä on itseasiassa ainutlaatuinen tilaisuus ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen ja opetella niitä tarvittavia taitoja.
Osa naisista täällä kirjoittaa joskus vähän kärkevästi ja liioitellen (myönnän), mutta niissäkin kirjoituksissa piilee asiaa.
Teillä on kaikki tarvittava tieto käsissänne, käyttäkää tilannetta hyväksi!
Mä olen saanut palstalta ystäviä ja tästä on ollut itsellenikin tosi paljon hyötyä. Olen jutellut (livenä ja viestein) mukavien ihmisten kanssa ja olenpa saanut jopa "vertaistukea". On ollut hienoa löytää juuri täältä ihminen, jolle voi kertoa asioista, joista en ole koskaan kertonut kenellekään!
Käyttäkää palstaa hyväksi. Ei meidän tarkoitus ole täällä kiusata ja kilpailla, vaan auttaa ja kannustaa eteenpäin.Jos joku vielä ihmettelee, että miksi pidän naisista ihmisinä enemmän kuin miehistä, niin tässä on taas muutama esimerkki. Pimppis ja netissä oppinut.
Vielä kerran monelle miehelle vinkiksi: Ei pidä katsoa jokaista naista mahdollisena tai mahdottomana kumppanina tai panona. Aloittaa voisi siitä, että katsoo naista ennenkaikkea ihmisenä. Se, että nainen ei vetoa fyysisesti ja muuta, ei tee naisesta huonoa tai alempiarvoista ihmistä. Sellaisistakin naisista voi paljastua todella hieno ihminen.
Kiitos niille, jotka ymmärsivät mitä ajoin aloituksellani takaa. Heh, hassua et taas kerran naiset sen tajus ja tänne kommentoineet miehet vähän niin ja näin...- ryppis
Kenelle teillä?
- ht ...
Genio.Mente kirjoitti:
Jos joku vielä ihmettelee, että miksi pidän naisista ihmisinä enemmän kuin miehistä, niin tässä on taas muutama esimerkki. Pimppis ja netissä oppinut.
Vielä kerran monelle miehelle vinkiksi: Ei pidä katsoa jokaista naista mahdollisena tai mahdottomana kumppanina tai panona. Aloittaa voisi siitä, että katsoo naista ennenkaikkea ihmisenä. Se, että nainen ei vetoa fyysisesti ja muuta, ei tee naisesta huonoa tai alempiarvoista ihmistä. Sellaisistakin naisista voi paljastua todella hieno ihminen.
Kiitos niille, jotka ymmärsivät mitä ajoin aloituksellani takaa. Heh, hassua et taas kerran naiset sen tajus ja tänne kommentoineet miehet vähän niin ja näin...Totta kai palstalta voi tavata vaikka mielenkiintoisia ihmisiä. Etenkin vastakkaisen sukupuolen ihmisiä, koska niitä oman sukupuolen edustajia nyt moni (vaikkei kaikki) tapaa ihan muutenkin - niitä kutsutaan esim. kavereiksi.
Mutta samalla palstalla pätee osittain samat lainalaisuudet kuin muuallakin. Kuten vaikkapa nettideiteissä. Ja se on se, että oikeastaan palstaltakin on kuitenkin kohtuullisen vaikea päästä juttelemaan naisten kanssa vaikkapa livenä. Ja jollei itse ole se mielenkiintoisin persoona, niin mikään ei tietenkään takaa että naisella olisi mitään intressiä tapaamisiin ainakaan pidemmän päälle.
Hieman inhorealistisesti voisi sanoa että jos ei ole pahemmin hyviä ystäviä vastakkaisessa sukupuolessa (eli ei vain ole siinä mielessä kiinnostava persoona ystävänä, tai sosiaaliset taidot niin hyvällä tasolla, yms.), niin ei niitä kovin todennäköisesti tältä palstaltakaan tai vaikka nettideiteistäkään saa. Vaikka ihan vaan ystävää etsisikin. Vaikka molemmissa on tietysti aina olemassa pienenä sekin mahdollisuus.
Voisi tietysti väittää että kaikki pienikin kontakti on aina hyvää harjoittelua. Eihän niitä taitoja koskaan voi saada jos ei niitä yritäkään saada. Tosin... Sitten päästään taas iänikuisiin kysymykseen luonne(persoonallisuus) vs taito. Paljonko oikeasti on opittua ja paljonko on synnynnäistä. Mutta tuo olisi taas kokonaan oma keskustelunsa. Jos kyse on persoonallisuudesta, niin se "harjoittelu" homma onkin pitkälti turhaa.
On myös syynsä miksi naiset, yms. eivät usein näe miehiä kumppaneina vaan "ihmisinä". On aivan eri lähtökohdissa, jos on vaikkapa vastakkaisessa sukupuolessa sadoittain "tuttavia" ja kymmenittäin "ystäviä" - Ja jos saa jatkuvasti halutessaan aloitteita vastakkaiselta sukupuolelta. Silloin ei ole mitään painetta nähdä jokaista vastaantulijaa potentiaalisena kumppanina.
Henkilö, jolla kontaktit vastakkaiseen sukupuoleen ovat vähäisemmät, automaattisesti ajattelee myös sitä vaihtoehtoa (koska ei ole varaa hukata yhtäkään tilaisuutta, kun niitä tulee ehkä vain kerran parissa vuodessa). Kuten sanotaan... Siitä puhe, mistä puute. Tai pikemminkin siinä ajatusten ja toimien fokus, mistä on puute. Sosiaalisilla naisilla ei ole puutetta miesehdokkaista. Epäsosiaalisilla miehillä on puutetta naisehdokkaista. :)
Olen myös huomannut että yleensä naiset siinä vaiheessa kun toteavat etten itse kiinnosta naista suhdemielessä (ei kipinää) - jättävät kaiken kommunikoinnin minimiin. Ainoa keino olla yhteydessä sellaisiin naisiin olisi jatkuvasti itse aktiivisesti yrittää hakea sitä kontaktia. (Nainen ei siis ota koskaan itse kontaktia). Ja koska naisten vastauksistakin on yleensä helppo tässä vaiheessa lukea rivien välistä tiettyä epäinnostusta tai välttelyä, en näe itse mitenkään järkevänä haaskata kummankaan aikaa turhaan jatkuvaan kontaktin hakemiseen. (Miksi häiritä toista joka ei halua tulla häirityksi. Ajattelen että antaa homman suosiolla kuivua kasaan kun ei kerran ole sitä kiinnostusta).
Sitten... On ollut ne muutamat harvat naiset, joita olen joko oletettavasti (tai ihan varmankin tiedon perusteella) kiinnostanut suhde tai seksi mielessä, vaikka itse en ole ollut kiinnostunut... Tilanne onkin sitten ihan toinen. Sellainen nainen ottaa itsekin aktiivisesti kontaktia, vaikka kyse olisikin vain "kaveruudesta".
Omat kokemukset siis ainakin sukupuolten rajat ylittävistä ystävyyksistä on että ne toimivat vain niin kauan kun ainakin toisella on riittävä "kipinä" toisen suuntaan että haluaa todella aktiivisesti hakea sitä yhdessäoloa. (Ja itse en sitä kipinää yleensä siis naisissa herätä, ja olen ehkä liian poliittisesti korrekti etten halua vaivata naista, jota en tunnu yhtään kiinnostavan.) ht ... kirjoitti:
Totta kai palstalta voi tavata vaikka mielenkiintoisia ihmisiä. Etenkin vastakkaisen sukupuolen ihmisiä, koska niitä oman sukupuolen edustajia nyt moni (vaikkei kaikki) tapaa ihan muutenkin - niitä kutsutaan esim. kavereiksi.
Mutta samalla palstalla pätee osittain samat lainalaisuudet kuin muuallakin. Kuten vaikkapa nettideiteissä. Ja se on se, että oikeastaan palstaltakin on kuitenkin kohtuullisen vaikea päästä juttelemaan naisten kanssa vaikkapa livenä. Ja jollei itse ole se mielenkiintoisin persoona, niin mikään ei tietenkään takaa että naisella olisi mitään intressiä tapaamisiin ainakaan pidemmän päälle.
Hieman inhorealistisesti voisi sanoa että jos ei ole pahemmin hyviä ystäviä vastakkaisessa sukupuolessa (eli ei vain ole siinä mielessä kiinnostava persoona ystävänä, tai sosiaaliset taidot niin hyvällä tasolla, yms.), niin ei niitä kovin todennäköisesti tältä palstaltakaan tai vaikka nettideiteistäkään saa. Vaikka ihan vaan ystävää etsisikin. Vaikka molemmissa on tietysti aina olemassa pienenä sekin mahdollisuus.
Voisi tietysti väittää että kaikki pienikin kontakti on aina hyvää harjoittelua. Eihän niitä taitoja koskaan voi saada jos ei niitä yritäkään saada. Tosin... Sitten päästään taas iänikuisiin kysymykseen luonne(persoonallisuus) vs taito. Paljonko oikeasti on opittua ja paljonko on synnynnäistä. Mutta tuo olisi taas kokonaan oma keskustelunsa. Jos kyse on persoonallisuudesta, niin se "harjoittelu" homma onkin pitkälti turhaa.
On myös syynsä miksi naiset, yms. eivät usein näe miehiä kumppaneina vaan "ihmisinä". On aivan eri lähtökohdissa, jos on vaikkapa vastakkaisessa sukupuolessa sadoittain "tuttavia" ja kymmenittäin "ystäviä" - Ja jos saa jatkuvasti halutessaan aloitteita vastakkaiselta sukupuolelta. Silloin ei ole mitään painetta nähdä jokaista vastaantulijaa potentiaalisena kumppanina.
Henkilö, jolla kontaktit vastakkaiseen sukupuoleen ovat vähäisemmät, automaattisesti ajattelee myös sitä vaihtoehtoa (koska ei ole varaa hukata yhtäkään tilaisuutta, kun niitä tulee ehkä vain kerran parissa vuodessa). Kuten sanotaan... Siitä puhe, mistä puute. Tai pikemminkin siinä ajatusten ja toimien fokus, mistä on puute. Sosiaalisilla naisilla ei ole puutetta miesehdokkaista. Epäsosiaalisilla miehillä on puutetta naisehdokkaista. :)
Olen myös huomannut että yleensä naiset siinä vaiheessa kun toteavat etten itse kiinnosta naista suhdemielessä (ei kipinää) - jättävät kaiken kommunikoinnin minimiin. Ainoa keino olla yhteydessä sellaisiin naisiin olisi jatkuvasti itse aktiivisesti yrittää hakea sitä kontaktia. (Nainen ei siis ota koskaan itse kontaktia). Ja koska naisten vastauksistakin on yleensä helppo tässä vaiheessa lukea rivien välistä tiettyä epäinnostusta tai välttelyä, en näe itse mitenkään järkevänä haaskata kummankaan aikaa turhaan jatkuvaan kontaktin hakemiseen. (Miksi häiritä toista joka ei halua tulla häirityksi. Ajattelen että antaa homman suosiolla kuivua kasaan kun ei kerran ole sitä kiinnostusta).
Sitten... On ollut ne muutamat harvat naiset, joita olen joko oletettavasti (tai ihan varmankin tiedon perusteella) kiinnostanut suhde tai seksi mielessä, vaikka itse en ole ollut kiinnostunut... Tilanne onkin sitten ihan toinen. Sellainen nainen ottaa itsekin aktiivisesti kontaktia, vaikka kyse olisikin vain "kaveruudesta".
Omat kokemukset siis ainakin sukupuolten rajat ylittävistä ystävyyksistä on että ne toimivat vain niin kauan kun ainakin toisella on riittävä "kipinä" toisen suuntaan että haluaa todella aktiivisesti hakea sitä yhdessäoloa. (Ja itse en sitä kipinää yleensä siis naisissa herätä, ja olen ehkä liian poliittisesti korrekti etten halua vaivata naista, jota en tunnu yhtään kiinnostavan.)Lainalaisuudet ja lainalaisuudet... Muuta niitä! Ei se ole mikään rangaistava teko tässä nettimaailmassa... "Some of them can be bend, some of them can be broken..." tai miten se nyt menikään...?
Yks juttu sinusta tuli heti mieleen. Analisoit liikaa. Kirjoita vähemmän, tiivistä. Vähän huumoria kehiin ja se on siinä. Paljon tekstiä ja vähän asiaa ei ole kiinnostavaa. Siihen määrään, mitä sinä per viesti suollat, pitäisi saada mahtumaan ainakin 20-30 sivun verran asiaa. Silloin tekstisikin alkaa muuttumaan mielenkiintoisemnmaksi ja sen mukana myös sinun persoonasi.
Sori, jos kuulostaa morkkaamiselta. En tarkoita sitä niin. Kerroin vaan rehellisen mielipiteeni...- ht ...
Genio.Mente kirjoitti:
Lainalaisuudet ja lainalaisuudet... Muuta niitä! Ei se ole mikään rangaistava teko tässä nettimaailmassa... "Some of them can be bend, some of them can be broken..." tai miten se nyt menikään...?
Yks juttu sinusta tuli heti mieleen. Analisoit liikaa. Kirjoita vähemmän, tiivistä. Vähän huumoria kehiin ja se on siinä. Paljon tekstiä ja vähän asiaa ei ole kiinnostavaa. Siihen määrään, mitä sinä per viesti suollat, pitäisi saada mahtumaan ainakin 20-30 sivun verran asiaa. Silloin tekstisikin alkaa muuttumaan mielenkiintoisemnmaksi ja sen mukana myös sinun persoonasi.
Sori, jos kuulostaa morkkaamiselta. En tarkoita sitä niin. Kerroin vaan rehellisen mielipiteeni...Jep. Tiedän että tekstini eivät ole kiinnostavia. Koska ovat liian pitkiä jaaritteluita. Voisin muuttaa näennäistä persoonaani kiinnostavammaksi täällä palstalla muuttamalla sitä tekstin pituutta, mutta itse asiassa toisessa vastauksessa jo totesinkin. Se palstakäytöksen muutos ei muuta live käytöstäni yhtään kiinnostavammaksi. Olen muuten livenäkin liian analyyttinen. :D
Lyhyesti: Ongelma on siinä että ihmisen ulosanti on seurausta persoonasta. Ihmisen persoona ei ole seurausta ulosannista.
Ainoa mitä voi siis tehdä on yrittää _esittää_ jotain muuta kuin mitä on. Ja siten antaa muille valheellisen kuvan persoonasta. Netissä se on helppoa - jos haluaa. Livenä ei moni onnistu esittämään jotain muuta kuin on. ht ... kirjoitti:
Jep. Tiedän että tekstini eivät ole kiinnostavia. Koska ovat liian pitkiä jaaritteluita. Voisin muuttaa näennäistä persoonaani kiinnostavammaksi täällä palstalla muuttamalla sitä tekstin pituutta, mutta itse asiassa toisessa vastauksessa jo totesinkin. Se palstakäytöksen muutos ei muuta live käytöstäni yhtään kiinnostavammaksi. Olen muuten livenäkin liian analyyttinen. :D
Lyhyesti: Ongelma on siinä että ihmisen ulosanti on seurausta persoonasta. Ihmisen persoona ei ole seurausta ulosannista.
Ainoa mitä voi siis tehdä on yrittää _esittää_ jotain muuta kuin mitä on. Ja siten antaa muille valheellisen kuvan persoonasta. Netissä se on helppoa - jos haluaa. Livenä ei moni onnistu esittämään jotain muuta kuin on.Tiedätkö sinä varmasti mitä olet ja mitä et ole? Ihmisissä on paljon piileviä ominaisuuksia, joista heillä itsellä ei ole hajuakaan kunnes joku saa heistä ne esiin...
- voi erkki
Genio.Mente kirjoitti:
Tiedätkö sinä varmasti mitä olet ja mitä et ole? Ihmisissä on paljon piileviä ominaisuuksia, joista heillä itsellä ei ole hajuakaan kunnes joku saa heistä ne esiin...
Yrität muuttaa ht:ta vaikka tyytyväinen itseensä, miksi?
voi erkki kirjoitti:
Yrität muuttaa ht:ta vaikka tyytyväinen itseensä, miksi?
Muuttaa? Jännä kun tulkitset sen niin, mutta vapaa maa ja vapaa palsta...
Jos mä tässä nyt jotain yritin, niin ehkä sitä että näkee itsensä. Myös mahdolliset piilevät piirteensä eikä vaan ne tutuksi ja turvalliseksi havaitut, joiden taakse voi aina piiloutua.
Uteluni yksi tarkoitus oli nähdä, että näkeekö jotkut kaikkialla ainoastaan mahdollisia mahdottomuuksia tai näkeekö jossakin mahdottomissa paikoissa myös mahdollisuuksia...?
Mutta kun ei niin ei. Valinta sekin...
- tylyt pakit
Ajattelen alkuvuonna saamiani pakkeja. Nainen ei lähtenyt edes yhtä kertaa ulos kanssani.
- Mies31v.
Hyvä avaus kyllä. Samaa mieltä.
Olen jo monta vuotta joutunut komppailemaan yli 36-vuotiaita naisia. 34 on se ikä kun nainen keksii ja alkaa muokkaamaan sitä omaa naiseuttaan.
Genio ja Pimppis- +++++<3++++++
- neiti ruiskukka
Loistava aloitus tosiaan. Palstalaisten pitäs oppia ottamaan palstasta hyvät puolet irti. Loistava tilaisuus keskustella vastakkaisen sukupuolen kanssa, jos ne kontaktit jostain syystä normielämässä jää vähemmälle. Voi oppia paremmin ymmärtämään vastakkaista sukupuolta ja tämä voi auttaa niissä live-elämän tilanteissakin.
Välillä ottaa päähän kun on oikeasti yrittänyt neuvoa vaikka jotain palstalla, niin vastapuoli ei ole ollenkaan vastaanottavainen millekään. On vaan jumissa siinä omassa näkemyksessään, ei osaa perustella mitään, ei kykene keskustelemaan aiheesta tai ymmärtämään vastakkaisia näkemyksiä ollenkaan. Ei munkaan mielipiteitä, neuvoja tai ajatuksia tarvitse purematta niellä eikä tarvi edes olla samaa mieltä, mutta kun nyt kykenisi edes normaaliin keskusteluun eikä juttelu olisi mitään saman asian jankkaamista ja keskustelukumppanin sanomisten sivuuttamista.
Jos sattuu olemaan ihminen joka miettii aina sanomisiaan tarkkaan, niin palstalla voi harjoitella vaikka smalltalkiakin tekemällä jonkun huuhaa -aloituksen ja aloittamalla siinä reaaliaikaisen jutustelun vastaajien kanssa, jolloin vastauksia ei ehdi miettiä ja analysoida maailman tappiin. "Kiinnostaako mustat miehet?" ja "panettaa" -tyyppisiä aloituksia suoltavat voisivat taas joskus haastaa itsensä ja tehdä jonkun syvällisemmän aloituksen.
En muista nyt ihan tarkkaan olitko se sinä vai joku muu, joka aloitti joskus yön pimeinä tunteina about klo 2 täällä jonkun musaketjun. Kaikki olivat varmaan nukkumassa, mutta olit pitänyt ketjussa ihailtavaa monologia yllä :D Oli siellä vissiin joku satunnainen muukin kommentti, mutta valtosa kuitenkin sun linkittämiä kappaleita ja yksinpuhelua..:)Heh... Taisin olla minä :D ... Näitä mun satunnaisia känniääliöientejä suomi kaksnelosessa...
Noh... Mut onnekseni olen vaan satunnainen känniääliö enkä nonstop kännyääliö...
- Kyllä kyllä
Olen käyttänyt! Olen mennyt kahteen alakulttuuriin mukaan niin että olen ensin tutustunut ihmisiin ja asioihin keskustelupalstojen avulla. Sitten on ollut helppoa mennä miitteihin ja keskustella kun on tuntenut ihmsiä ja asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604976Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362259Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612134- 2062081
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2131334Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181118- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47923- 66877
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12839