Kuolemanjälkeinen elämä on fakta!

harvest

Luultavasti useimpia ihmisiä kiinnostaa, mitä on tämän elämän jälkeen ja kuoleman rajan takana. Tämän takia he saattavat etsiä tietoa spiritismi-istunnoista tai vaikka kirjoista, joissa pohditaan samaa aluetta. Monilla on myös erityisiä henkilökohtaisia kuolemanrajakokemuksia - eli kokemuksia, jolloin heidän sydämensä saattaa pysähtyä sairaalassa tai onnettomuuden yhteydessä, ja jolloin he saattavat nähdä itsensä ikäänkuin ulkopuolelta, nähdä itselleen tehtäviä elvytystoimenpiteitä sekä nähdä ehkä koko leikkaussalin. Jotkut ovat saattaneet kokemustensa yhteydessä nähdä myös valo-olennon, joka tuntuu olevan täynnä "myötätuntoa ja rakkautta".

Suurin keskustelu tällä alueella liittyykin yleensä siihen, että ovatko kaikki kuolemanrajakokemukset myönteisiä ja käykö kaikille rajan takana hyvin huolimatta heidän eletystä elämästään ja uskonnostaan. Monet tutkijat haluavat ajatella näin, mutta pitääkö se paikkansa? Aiommekin tulevilla riveillä lähteä tutkimaan tätä asiaa. Useat havainnot ja esimerkit, joita seuraavassa luetellaan, näyttävät viittaavan siihen, ettei kaikille välttämättä käy hyvin.

http://koti.phnet.fi/elohim/kuolemanraja_kokemukset

225

30161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauan sitten

      nuorena imppasin butaania ja koin tällaisen kehostairtaantumisen. vedin butaania ulkona ja poltin samalla tupakkaa... tunsin tukehtuvani, ja pyörryin, ja näin itseni hetken päästä nousemassa itsestäni ylöspäin. muistan vielä miten ajattelin, että miten voin olla täällä jos olen tuolla? näin itseni alhaalla butaanipullo vasemmassa kädessä ja tupakka oikeassa kädessä. ehkä olen kuollut? mutta miten voin olla kuollut jos leijun täällä? ajattelin.
      ehkä sydämeni pysähtyi hetkeksi, tai jotenkin muulla tavalla aivoni eivät saaneet happea hetkellisesti, ja olin tavallaan kuollut vähän aikaa. kunnes sydämeni alkoi taas pumpata verta, josta saan olla kiitollinen lopunelämääni.

      omituista tässä tapauksessa oli myös se, että olin koko ajan selvin päin tämän tapauksen ajan. tiesin missä olin, ja miksi.
      totaalisessa butaanihöyryssä kadottaa täysin ajan ja paikan tajun. minä tiedän, vuoden imppasin säännöllisesti....

      en tiedä mitä tapahtui, mutta se sai minut uskomaan kuolemanjälkeiseen elämään, sataprosenttisesti. en epäile hetkeäkään.

      tiedän että ette usko tätä tarinaa. mutta minä ja Jumala tiedämme että se on totta..

      • novis.

        Ei tuo kyllä todista kuolemanjälkeisyyttä, mutta kertoo jotakin ihmisolemuksen rajoista.

        Oma kämppikseni oli hiljainen ja mietteliäs ihminen. Hän useinkin vaipui mietteisiinsä, syvään meditaatiotilaan ja vahingonomaisesti sekä kauhuksensa ajautui useinkin ulos kehostaan.

        Irtautumisensa aikana hän pysyttäytyi neuvottomana huoneen katonrajassa ja teki tarkkoja havaintoja huoneessa käyneistä.
        Kyseessä oli tahaton, sairalloinen ja todella traaginen ongelma.

        On myös tarkoituksellisia kokijoita joidenka kokemukset eivät sovi näille palstoille ja teidänkään maailmankuvaanne. Ei siksi että kyseessä olisi jokin pahuuselementti mukana, kaikkea muuta, vaan se että totuus on liian suurta.


      • jenny.
        novis. kirjoitti:

        Ei tuo kyllä todista kuolemanjälkeisyyttä, mutta kertoo jotakin ihmisolemuksen rajoista.

        Oma kämppikseni oli hiljainen ja mietteliäs ihminen. Hän useinkin vaipui mietteisiinsä, syvään meditaatiotilaan ja vahingonomaisesti sekä kauhuksensa ajautui useinkin ulos kehostaan.

        Irtautumisensa aikana hän pysyttäytyi neuvottomana huoneen katonrajassa ja teki tarkkoja havaintoja huoneessa käyneistä.
        Kyseessä oli tahaton, sairalloinen ja todella traaginen ongelma.

        On myös tarkoituksellisia kokijoita joidenka kokemukset eivät sovi näille palstoille ja teidänkään maailmankuvaanne. Ei siksi että kyseessä olisi jokin pahuuselementti mukana, kaikkea muuta, vaan se että totuus on liian suurta.

        "Irtautumisensa aikana hän pysyttäytyi neuvottomana huoneen katonrajassa ja teki tarkkoja havaintoja huoneessa käyneistä.
        Kyseessä oli tahaton, sairalloinen ja todella traaginen ongelma."

        En sanoisi, etta "sairaalloinen" ongelma, vaan pikemminkin "hieman rasittava" ongelma. Jos han ei siis mitenkaan pystynyt hallitsemaan sita kehosta irtoamistaan...


      • Kokenut tietää

        Kun minut teloitettiin, niin en sen jälkeen tietänyt mitään, Olin Nirvanassa, josta minut synnytettiin nykyiseen elämääni. Ehkäpä nuo levottomat sielut kuvittelevat kaiken moista. Näet nyt synnyttyäni uudelleen. Palautui voimakkaana painajaisena mieleeni tämä teloitus. Olisin todella mielissäni, jos voisin saada selville teloitukseni syyn. Näet nykyään kierrätetään melkein kaikki tavarat uuteen käytöön. Kokemukseni perusteella uskon meidän kaikkien ihmistenkin olevan jatkuvassa kierrätyksessä. Tämä kutsumamme kuolema on meidän kärsimiemme vaivojen vapauttaja. Joten en pidä Nirvanaa minään kauhun paikkana, koska siellä ei sinulla ole edes tietoa ajan kulusta. Kuolema on meidän vapauttajamme.


      • Kokenut tietää kirjoitti:

        Kun minut teloitettiin, niin en sen jälkeen tietänyt mitään, Olin Nirvanassa, josta minut synnytettiin nykyiseen elämääni. Ehkäpä nuo levottomat sielut kuvittelevat kaiken moista. Näet nyt synnyttyäni uudelleen. Palautui voimakkaana painajaisena mieleeni tämä teloitus. Olisin todella mielissäni, jos voisin saada selville teloitukseni syyn. Näet nykyään kierrätetään melkein kaikki tavarat uuteen käytöön. Kokemukseni perusteella uskon meidän kaikkien ihmistenkin olevan jatkuvassa kierrätyksessä. Tämä kutsumamme kuolema on meidän kärsimiemme vaivojen vapauttaja. Joten en pidä Nirvanaa minään kauhun paikkana, koska siellä ei sinulla ole edes tietoa ajan kulusta. Kuolema on meidän vapauttajamme.

        Tämä Kummittelu on sitä Kuoleman jälkeistä elämää todellisuuden mukaan. Kuollut ei koskaan
        kummittele. Tämä on varma tieto, koska en muista mitään ennen syntymääni. Jos olisin ollut
        tietoisesta tilasta syntynyt, niin varmasti minun pitäisi, jotain muistaa. Sanon vain, että muistini
        tietonauha on Blanc elämän tilasta kuolemassa. Minulla ei ole mitään hajua, mistä minut on tähän
        nyky Kehooni siirretty? Tämä on vain arvuuttelua? Kuitenkin muistan ennen elettyjä Kaukaisia asioita.
        Siis olen syntynyt lepotilassa olevasta hengestä tämän kaavan mukaan!


      • !!!!!!!!!

        Ai että oikein tiedät,ettemme usko tarinaasi?! No vitustako sen voit tietää? kyllä mä ainakin uskoin.


      • parta jeesus

        käytä heroiinia niin varmasti pääset taivaaseen.jaa niin muista vetää överit,niin jeesus tulee ihan varmaan.


      • Summersun
        jenny. kirjoitti:

        "Irtautumisensa aikana hän pysyttäytyi neuvottomana huoneen katonrajassa ja teki tarkkoja havaintoja huoneessa käyneistä.
        Kyseessä oli tahaton, sairalloinen ja todella traaginen ongelma."

        En sanoisi, etta "sairaalloinen" ongelma, vaan pikemminkin "hieman rasittava" ongelma. Jos han ei siis mitenkaan pystynyt hallitsemaan sita kehosta irtoamistaan...

        Jenny!onks totta ei älä usko kehosta voi irtaantua vaan jos joutuu epämääräseen porukkaan siis esim huuhaa vihreän egon joogaaja kannattajiin yms!mä en sinua uskois tohon soopaan?


      • Summersun
        Summersun kirjoitti:

        Jenny!onks totta ei älä usko kehosta voi irtaantua vaan jos joutuu epämääräseen porukkaan siis esim huuhaa vihreän egon joogaaja kannattajiin yms!mä en sinua uskois tohon soopaan?

        Jenny!ota heti yhteyttä su kotiväkeen ne on aivan varmasti susta huolissaan ja kysy jos sun mummo elää mihin porukkaan sun kantsii kuuluu ja mihin ei!mä tiedän mä voin neuvoo sut ulos näiten imppaajaporukoitten läheisyyest koska sä et et tosiaankaan ole nyt oikeella polulla ihan totta jenny!t:yks hyvän tekijä!


      • enkelit elämässäni
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Tämä Kummittelu on sitä Kuoleman jälkeistä elämää todellisuuden mukaan. Kuollut ei koskaan
        kummittele. Tämä on varma tieto, koska en muista mitään ennen syntymääni. Jos olisin ollut
        tietoisesta tilasta syntynyt, niin varmasti minun pitäisi, jotain muistaa. Sanon vain, että muistini
        tietonauha on Blanc elämän tilasta kuolemassa. Minulla ei ole mitään hajua, mistä minut on tähän
        nyky Kehooni siirretty? Tämä on vain arvuuttelua? Kuitenkin muistan ennen elettyjä Kaukaisia asioita.
        Siis olen syntynyt lepotilassa olevasta hengestä tämän kaavan mukaan!

        Olet oikeilla jäljillä :)) Kun kuolemme siirrymme asteittain valoon ja meitä on yleensä joku läheinen tai useampi vastassa kuoleman hetkellämme. Meitä autetaan valoon siirtymisessä jos olemme niinsanotusti melko nuoria sieluja joka tarkoittaa sellaisia sieluja jotka ovat eläneet esim. vain yhden tai vain muutaman elämän. Tällöin tarvitsemme valoon ohjausta koska olemme niin hämillämme omasta uudesta olomuodostamme ja olinpaikastamme ettemme ymmärrä mihin pitäisi suunnata. Vanhat sielut jotka ovat eläneet usean elämän osaavat siirtyä omin avuinkin valoon vanhasta muististaan. Taivasmaailma on meidän kaikkien se oikea koti jonne aina elämän elettyämme jälleen palaamme. Kun päätämme syntyä uudelleen ja olemme valinneet perheen ja ajankohdan siinäkin meitä saatetaan tänne paluussa. Tällä hetkellä sinulta pyyhkiytyy muisti taivasmaailmassa eletystä ajasta. Esim. pienet vauvat jotka kuolevat eivät osaa edetä eikä heitä viedä valoon koska he eivät osaa siellä elää ja suorittaa tehtäviä. Tällöin nämä sielut syntyvät heti uuteen ruumiiseen ja yleensä saman perheen lapseksi johon on ensin syntynyt. Kyllä, tavallaan olet ollut lepotilassa siellä taivasmaailmassa jossa vallitsee täydellinen harmonia ja luottamus toisia sieluja kohtaan. Toki siellä tehdään erilaisia tehtäviä ja saadaan harrastaa niitä asioita jotka ovat olleet meille elämässämme mieluisia.Taivasmaailmassa luodaan energioiden avulla jotka jokaisesta ihmisestä jää kuoleman jälkeen jäljelle(sähköinen energiamme ja muistimme) erilaisia meille mukavia asioita ja esineitä telepatialla ja energialla.Tässä sielun elämässä me siis vielä muistamme eletyn elämän ja yritämme miettiä mitä virheitä tuli tehtyä ja miten seuraavan elämän voisi elää paremmin.


      • mietin..

        Te kaikki olette varmaankin saanut joskus dejavu ilmiön? Niin mietin sitä että se dejavu minkä näit on jotenkin tapahtunut viime elämässä ja siksi se tuntuu siltä että olisi nähnyt ennen. Entiä onko tämä totta mutta mietin vain. :) Se että olemme kaikki elänneet ainakin 100 kertaa. mutta emme muista viimeelämämme dejavuita :/


      • Tupu

        Minä uskon täysin.


      • DejaVU
        mietin.. kirjoitti:

        Te kaikki olette varmaankin saanut joskus dejavu ilmiön? Niin mietin sitä että se dejavu minkä näit on jotenkin tapahtunut viime elämässä ja siksi se tuntuu siltä että olisi nähnyt ennen. Entiä onko tämä totta mutta mietin vain. :) Se että olemme kaikki elänneet ainakin 100 kertaa. mutta emme muista viimeelämämme dejavuita :/

        Dejavu -ilmiö johtuu siitä, että toinen aivopuolisko reagoi toista hitaammin jonkun tilanteen, josta johtuen mieleen tulee se, että olen ihan varmasti elänyt tämän hetken ennenkin. Niin, elät sitä parhaillaan, aivosi eivät vain juuri nyt reagoi samanaikaisesti.
        Reagointi ero on minimaalisen pieni, mutta ihmiselle se tuntuu pitkältä hetkeltä.


      • LakiV

        DeJaVuuhan on kohtalon ennaltanäkemistä. Kaikki näet purkautuu tänne, planetaarisesti, auringosta ja galaksinkeskipisteestä ja Big-Bang alusta, suunniteltuna ja vailla mitään valitsemista. Koko Valinnanvapautemme on illuusio, jossa joko teimme älykkäitä päätöksiä, tai annamme sattumalle valtaa... Sattuma on piriste elämässä, koska se muuttaa kohtaloita liikaakin, tietyissä tilaneteissa. Einstein ei pitänyt siitä ajatuksesta, että kohtalo tai jopa "taivaspaikka" voisi sattuman takia muuttua, jo totesi:"Jumala ei Heitä nopaaa, kun päättää ihmiskohtaloista": Stepheng Hawking sanoi hieman päinvastoin:"Kaikki on eräänlaista kvanttifluktaatiota, jossa todennäköisempi tapahtuu vain useammin". Tiettävästi Stepheng on ÄOostaan menettänyt vanehmpana 20 pongaa, se on nyt "vain" 160:-) Mulla oli EUtestissä vain 116, vaikka onpa noita testejä muitakin, "ei aina voi voittaa, eikä edes joka kerta". Se joka oppii tappiostaan, on tosin aina voittaja, koska ei tunaa seuraavalla kerralla samassa tilanteessa. Älkää niin usein silti voittako väärin keinoin. "Kaikki vääryys on syntiä, vaikka on sellaistakin syntiä, johon ei kuole!"


      • JaiSriiRadhey
        enkelit elämässäni kirjoitti:

        Olet oikeilla jäljillä :)) Kun kuolemme siirrymme asteittain valoon ja meitä on yleensä joku läheinen tai useampi vastassa kuoleman hetkellämme. Meitä autetaan valoon siirtymisessä jos olemme niinsanotusti melko nuoria sieluja joka tarkoittaa sellaisia sieluja jotka ovat eläneet esim. vain yhden tai vain muutaman elämän. Tällöin tarvitsemme valoon ohjausta koska olemme niin hämillämme omasta uudesta olomuodostamme ja olinpaikastamme ettemme ymmärrä mihin pitäisi suunnata. Vanhat sielut jotka ovat eläneet usean elämän osaavat siirtyä omin avuinkin valoon vanhasta muististaan. Taivasmaailma on meidän kaikkien se oikea koti jonne aina elämän elettyämme jälleen palaamme. Kun päätämme syntyä uudelleen ja olemme valinneet perheen ja ajankohdan siinäkin meitä saatetaan tänne paluussa. Tällä hetkellä sinulta pyyhkiytyy muisti taivasmaailmassa eletystä ajasta. Esim. pienet vauvat jotka kuolevat eivät osaa edetä eikä heitä viedä valoon koska he eivät osaa siellä elää ja suorittaa tehtäviä. Tällöin nämä sielut syntyvät heti uuteen ruumiiseen ja yleensä saman perheen lapseksi johon on ensin syntynyt. Kyllä, tavallaan olet ollut lepotilassa siellä taivasmaailmassa jossa vallitsee täydellinen harmonia ja luottamus toisia sieluja kohtaan. Toki siellä tehdään erilaisia tehtäviä ja saadaan harrastaa niitä asioita jotka ovat olleet meille elämässämme mieluisia.Taivasmaailmassa luodaan energioiden avulla jotka jokaisesta ihmisestä jää kuoleman jälkeen jäljelle(sähköinen energiamme ja muistimme) erilaisia meille mukavia asioita ja esineitä telepatialla ja energialla.Tässä sielun elämässä me siis vielä muistamme eletyn elämän ja yritämme miettiä mitä virheitä tuli tehtyä ja miten seuraavan elämän voisi elää paremmin.

        En oikein tahtois uskoo et on tää maanpäällinen elämä ja sit taivaallisia maailmoita, ilman sitä epämukavaa paikkaa, josssa johduttaisiin näkemään kasvoista kasvoihin omat synnit. Mikäli tällainen helvetillinen maailma on, on se varmasti vain hyväksi, ja sen tarkoitus olisi karaista ja opettaa. Se olisi epäreilua ja jotenkin epämääräistä jos toisten elävien olentojen satuttaja ei kohtaisi itse samaa. En tiedä menevätkö kaikki sitten tuolla käymään, mutta mitään niin pahaa on mahdoton tehdä edes että joku viruisi siellä ikuisesti. Se ei ole edes loogista. Ja sanotaan että Korkein hallitsee kaikkialla, siis jumala. Niin hän varmaam valvoo siellä myös olosuhteita viimekädessä. Siellä ei ole meillä ei ole mieltä. kehokaan ei ole samanlainen kuin meillä nyt, ja viimekädessä me emme koe sitä, se on vain eräänlainen matka. Tai siis olemme tavallaan erillään siitä jatkuvasti. Sielu ei liikaannu siitä. Se kai tapahtuu enemmän tietoisuuden tasolla se kärsimys. Sekin hetki menee ohi. Kun synti lista on käyty läpi, opetus opittu, pääsee tänne takaisin tai saa mennä korkeampiin maailmoihin jos hyviä tekoja on. Itse tiedän että edellisiä elämiä on.


      • Ganjaman

        Mitä mieltä oot miun jutuista ku meet googleen ja kirjotat. Selviytymis tarinoita psykoosista. On paljon juttuu tapahtunu.jopa ajatusten luku neljältä ihmiseltä ku kuolleet kerto mitä ne ajatteli ja ne meni oikein.sydänkohtauksen jälkeen sieluni on pyörinyt metrin säteellä ympärilläni jo yli vuoden lakkaamatta.siellä googlessa oon nimellä ganjaman.


      • Anonyymi
        Kokenut tietää kirjoitti:

        Kun minut teloitettiin, niin en sen jälkeen tietänyt mitään, Olin Nirvanassa, josta minut synnytettiin nykyiseen elämääni. Ehkäpä nuo levottomat sielut kuvittelevat kaiken moista. Näet nyt synnyttyäni uudelleen. Palautui voimakkaana painajaisena mieleeni tämä teloitus. Olisin todella mielissäni, jos voisin saada selville teloitukseni syyn. Näet nykyään kierrätetään melkein kaikki tavarat uuteen käytöön. Kokemukseni perusteella uskon meidän kaikkien ihmistenkin olevan jatkuvassa kierrätyksessä. Tämä kutsumamme kuolema on meidän kärsimiemme vaivojen vapauttaja. Joten en pidä Nirvanaa minään kauhun paikkana, koska siellä ei sinulla ole edes tietoa ajan kulusta. Kuolema on meidän vapauttajamme.

        Mikään ei ole kauheampi ajatus kuin että pitäisi elää tämä p@ska ikuisesti uudelleen ja uudelleen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        novis. kirjoitti:

        Ei tuo kyllä todista kuolemanjälkeisyyttä, mutta kertoo jotakin ihmisolemuksen rajoista.

        Oma kämppikseni oli hiljainen ja mietteliäs ihminen. Hän useinkin vaipui mietteisiinsä, syvään meditaatiotilaan ja vahingonomaisesti sekä kauhuksensa ajautui useinkin ulos kehostaan.

        Irtautumisensa aikana hän pysyttäytyi neuvottomana huoneen katonrajassa ja teki tarkkoja havaintoja huoneessa käyneistä.
        Kyseessä oli tahaton, sairalloinen ja todella traaginen ongelma.

        On myös tarkoituksellisia kokijoita joidenka kokemukset eivät sovi näille palstoille ja teidänkään maailmankuvaanne. Ei siksi että kyseessä olisi jokin pahuuselementti mukana, kaikkea muuta, vaan se että totuus on liian suurta.

        Lue Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta. Elämäsi taatusti muuttuu sen kirjan lukemisen jälkeen.

        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

        Bhagavad Gītā (devanagari: भगवद्गीता, usein lyhyemmin "Gita") on 400–100 eaa. syntynyt hindulaisuuden pyhä kirjoitus, joka on osa laajempaa tekstikokonaisuutta Mahabharataa (Aranyakaparva. 25–42).


      • Anonyymi

        Hyvin usein tunnemme itsemme uupuneiksi ja musertuneiksi. Miksi? Koska sielua ei peitä pelkästään ainekerros, emme ole vain fyysisen kehon vankilassa, suuremmassa määrin olemme tietoisuutemme vankilassa. Ihmisillä oli erilaisia ajatuksia siitä, miten luoda täydellinen vankila, josta on mahdotonta paeta. Mutta kun puhumme korkeammasta tietoisuudesta, korkeammasta todellisuudesta, niin tämä maailma on luotu siten, että emme ole vain aineen, materian vankilassa, vaan meillä on erillinen selli ja kaikki mitä tarvitsemme.


      • Anonyymi

        Śrīla Śrīdhar Mahārāj: Hyödyntävät taipumukset eivät voi auttaa meitä. Hyödyntäminen, hyväksikäyttö, riisto ei ole muuta kuin lainan ottaminen luonnosta. Tiede lainaa vain luonnosta, mutta tätä tekoa seuraa reaktio. Newton sanoi: ”Jokaiselle toiminnalle on sama ja vastakkainen reaktio.” Otamme energiaa luonnon esineistä ja elementeistä, toisin sanoen, lainamme, ja kun meidän on maksettava se takaisin, olemme konkurssissa. Joten, se on villihanhen takaa-ajo. Lisäksi se on tarpeetonta. Meidän on aloitettava todellisesta välttämättömyydestä:

        asato mā sad gamaya
        tamaso mā jyotir gamaya
        mṛtyor māmṛtaṁ gamaya

        (Bṛhad-āraṇyaka-upaniṣad: 1.3.28)


      • Anonyymi

        Maailma on täysin subjektiivinen, ja se, mitä ajattelemme siitä tietoisuudessamme, on aivan erilaista, kun sitä tarkastellaan hengellisestä näkökulmasta. Yleensä materialistit näkevät korkeamman maailman kauheana ja tämän maailman kauniina. Mutta itse asiassa olemme tyytyväisiä mihin tahansa olemassaolon tasoon, jossa voimme toteuttaa suunnitelmamme. Tämä on luonteemme paradoksi.


      • Anonyymi
        novis. kirjoitti:

        Ei tuo kyllä todista kuolemanjälkeisyyttä, mutta kertoo jotakin ihmisolemuksen rajoista.

        Oma kämppikseni oli hiljainen ja mietteliäs ihminen. Hän useinkin vaipui mietteisiinsä, syvään meditaatiotilaan ja vahingonomaisesti sekä kauhuksensa ajautui useinkin ulos kehostaan.

        Irtautumisensa aikana hän pysyttäytyi neuvottomana huoneen katonrajassa ja teki tarkkoja havaintoja huoneessa käyneistä.
        Kyseessä oli tahaton, sairalloinen ja todella traaginen ongelma.

        On myös tarkoituksellisia kokijoita joidenka kokemukset eivät sovi näille palstoille ja teidänkään maailmankuvaanne. Ei siksi että kyseessä olisi jokin pahuuselementti mukana, kaikkea muuta, vaan se että totuus on liian suurta.

        Melkein kaikki, mitä koet tässä elämässa, on seurausta edellisestä elämästa. Kaikki, mitä teet tai sanot jne. tässä elämässä, määrittelee tulevaisuutesi seuraavassa elämässäsi.


      • Anonyymi
        jenny. kirjoitti:

        "Irtautumisensa aikana hän pysyttäytyi neuvottomana huoneen katonrajassa ja teki tarkkoja havaintoja huoneessa käyneistä.
        Kyseessä oli tahaton, sairalloinen ja todella traaginen ongelma."

        En sanoisi, etta "sairaalloinen" ongelma, vaan pikemminkin "hieman rasittava" ongelma. Jos han ei siis mitenkaan pystynyt hallitsemaan sita kehosta irtoamistaan...

        Maailma, jossa elämme, ja materialistiset näkökulmamme kuluttavat meitä liikaa. Elämässämme pitää aina valita yksi tai toinen tie. Mitä tapahtuu, jos valitset hengellisen polun? Veda-tekstien mukaan korkein transsendenttinen todellisuus ilmestyy äänen kautta. Kun puhumme Jumalasta, puhumme Krishnasta. Emme sano ”Jumala”, sanomme ”Krishna”.

        Jumalalla on paljon erilaisia nimiä, ja jokaisella nimellä on tietty arvo, merkitys itsessään, aivan kuten meillä on nimiä, sukunimiä, lempinimiä, jotka heijastavat erityispiirteitämme. Kun puhumme alkuperäisestä Totuudesta, sanaa ”Krishna” käytetään, koska se tarkoittaa Kauneutta. Krishna — Se, joka vetää puoleensa jokaista. Olemisen korkeimmalta tasolta Kauneus, Rakkaus ja Harmonia tulevat tähän maailmaan äänen muodossa. Juuri sen takia menemme kaupunkien kaduille, kuten Shri Chaitanya Mahaprabhu teki, ja laulamme Krishnan nimeä. Tämä ei ole teko, joka tehdään tunteiden vaikutuksen alaisena, tämä on mahdollisuuden tarjoaminen, niin että jokainen henkilö, joka kuulee tiettynä ajankohtana Krishnan nimen (Kṛṣṇa Nām), jopa epäsuorasti ottaa Häneen yhteyttä ja aloittaa paluumatkansa henkimaailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta. Elämäsi taatusti muuttuu sen kirjan lukemisen jälkeen.

        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

        Bhagavad Gītā (devanagari: भगवद्गीता, usein lyhyemmin "Gita") on 400–100 eaa. syntynyt hindulaisuuden pyhä kirjoitus, joka on osa laajempaa tekstikokonaisuutta Mahabharataa (Aranyakaparva. 25–42).

        https://www.youtube.com/watch?v=WO_9RsXol3k
        n


      • Anonyymi
        Kokenut tietää kirjoitti:

        Kun minut teloitettiin, niin en sen jälkeen tietänyt mitään, Olin Nirvanassa, josta minut synnytettiin nykyiseen elämääni. Ehkäpä nuo levottomat sielut kuvittelevat kaiken moista. Näet nyt synnyttyäni uudelleen. Palautui voimakkaana painajaisena mieleeni tämä teloitus. Olisin todella mielissäni, jos voisin saada selville teloitukseni syyn. Näet nykyään kierrätetään melkein kaikki tavarat uuteen käytöön. Kokemukseni perusteella uskon meidän kaikkien ihmistenkin olevan jatkuvassa kierrätyksessä. Tämä kutsumamme kuolema on meidän kärsimiemme vaivojen vapauttaja. Joten en pidä Nirvanaa minään kauhun paikkana, koska siellä ei sinulla ole edes tietoa ajan kulusta. Kuolema on meidän vapauttajamme.

        Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
        https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

        Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen jne.
        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

        Elämän tiede, 1989. Kirja vie lukijansa mielenkiintoisiin keskusteluihin jälleensyntymisestä, kasvissyönnistä, ihmiselämän tarkoituksesta.
        https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/715623

        Kliininen kuolema:
        Toinen mahdollisuus, kertomus rajakokemuksesta:
        https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/39730


        Kannattaa lukea myös "Bhagavad Gītā"
        Albert Einstein, Nikola Tesla, and other famous scientist get their inspiration after reading the Vedas.

        8u97


      • Anonyymi
        novis. kirjoitti:

        Ei tuo kyllä todista kuolemanjälkeisyyttä, mutta kertoo jotakin ihmisolemuksen rajoista.

        Oma kämppikseni oli hiljainen ja mietteliäs ihminen. Hän useinkin vaipui mietteisiinsä, syvään meditaatiotilaan ja vahingonomaisesti sekä kauhuksensa ajautui useinkin ulos kehostaan.

        Irtautumisensa aikana hän pysyttäytyi neuvottomana huoneen katonrajassa ja teki tarkkoja havaintoja huoneessa käyneistä.
        Kyseessä oli tahaton, sairalloinen ja todella traaginen ongelma.

        On myös tarkoituksellisia kokijoita joidenka kokemukset eivät sovi näille palstoille ja teidänkään maailmankuvaanne. Ei siksi että kyseessä olisi jokin pahuuselementti mukana, kaikkea muuta, vaan se että totuus on liian suurta.

        Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
        https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

        Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen jne.
        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

        Elämän tiede, 1989. Kirja vie lukijansa mielenkiintoisiin keskusteluihin jälleensyntymisestä, kasvissyönnistä, ihmiselämän tarkoituksesta.
        https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/715623

        Kliininen kuolema:
        Toinen mahdollisuus, kertomus rajakokemuksesta:
        https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/39730


        Kannattaa lukea myös "Bhagavad Gītā"
        Albert Einstein, Nikola Tesla, and other famous scientist get their inspiration after reading the Vedas.

        9u


    • NauruNakke

      Vastaus tähän:

      Aivojen hapenpuute aiheuttaa tuon valoilmiön. Happi vajaus tuottaa myös endorfiini ryöpyn aivoihin ja endorfiini on mielihyvää lisäävä ja kipua lievittävä peptidi aivoissa.

      Kuuloaisti sammuu viimeisenä ihmiseltä hänen kuollessaan. Kun happivajaus sammuttaa hitaasti tietoisuuden ja koska kuuloaistimukset toimivat, aivot yhdistelevät kuultua tietoisuuden rippeisiin ja näin syntyy halusinaatio ruumiista irtautumiseen.

      • sfet

        Mä en usko tuohon aivoendorfiinijuttuun. Ei pelkkä kuuloaisti voi aiheuttaa tommosia kokemuksia.


      • asdasduskonlällällää
        sfet kirjoitti:

        Mä en usko tuohon aivoendorfiinijuttuun. Ei pelkkä kuuloaisti voi aiheuttaa tommosia kokemuksia.

        Minä taas uskon eli onko kyseessä universaali paradoksi? Ei, vaan kummallakaan ei ole kokemusta asiasta joten parempi molempien pitää suunsa kiinni asiasta.


      • MontaHyvääTeoriaa
        sfet kirjoitti:

        Mä en usko tuohon aivoendorfiinijuttuun. Ei pelkkä kuuloaisti voi aiheuttaa tommosia kokemuksia.

        kuoleman rajakokemuksissa aivot tuottavat vähän kaikellaisia höpö-aineita mm. serotoniinia, josta voit LSD:n käyttäjiltä kysyä lisää.


      • LOLZLOLZ

        oot vitun pelle NauruNakke


      • uhmmm

        Kun sydän on pysähtynyt, aivot eivät toimi. Jonka takia edorfiineille ynnämuilla välittäjäaineilla ei ole merkitystä, silti he ketkä ovat palanneet tähän samaan elämään, ovat pystyneet kertomaan tarkasti, ketkä heitä ovat hoitaneet, miten ovat hoitaneet ja millätavalla he ovat käyttäytyneet.


    • Taina

      mä yritin juhannuksena 98 itsemurhaa autotallissa vyön avulla,se katkes kun oli kai tekonahkaa.näin kuuluisan äärettömän rakkauden valon ja kävin jossain tulevaisuudessa tai järjettömän ihanassa paikassa mistä jäi mieleen kullankeltainen väri. kun putosin alas lattialle mielessäni huusin että mitä mä täällä (tässä todellisuudessa) teen ja että haluan takaisin sinne missä juuri olin. tää kokemus on jotenkin muuttanut mua, en oo ollut sama ihminen sen jälkeen,mua on vuosia tuo kokemus kuiskutelut mielessä, kai jossain vaiheessa menen hypnologille selvittämään tän jutun.

      • itsarissakin

        Hirttonarun tai vastaavan kunto kannattaa tarkistaa. Huonojen välineiden kanssa voi vaikka tappaa itsensä.


      • NauruNakke

        Mitäs luulet saavasi tietää hypnotisoimisella? Alalla on kaiken maailman puoskareita, jotka johdattelevat sinua ollessasi transsissa. Sitten luulet, että eli 1700-luvulla jossain sikalassa lampaana.

        Hypnoosilla ei ole paljoa annettavaa. Ehkä joitakin auttaa vieroittumaan tupakasta ehkä ei.


      • mari.m-l

        Taina=) tiiän yhen paikan mistä sanotaan että se on täynnä valoa ja rakkautta, ja että siellä kadut on kultaa.. Paikan nimi on taivas, se taivas mistä Raamttu opettaa. Sun kannattais ehdottomasti kääntyä jonku semmosen ihmisen puoleen joka osaa selittää enemmän tosta Raamatun taivaasta,mieluiten joku kristillisen seurakunnan edustaja. Koska harva hypnologi on kristitty.. Siis ihan sillä että jos ite haluat selvittää ni saat kyllä parhaimman vastauksen kristityltä.:)


      • Qadesha
        NauruNakke kirjoitti:

        Mitäs luulet saavasi tietää hypnotisoimisella? Alalla on kaiken maailman puoskareita, jotka johdattelevat sinua ollessasi transsissa. Sitten luulet, että eli 1700-luvulla jossain sikalassa lampaana.

        Hypnoosilla ei ole paljoa annettavaa. Ehkä joitakin auttaa vieroittumaan tupakasta ehkä ei.

        Sikalassa lampaana...

        Vanha viesti, ei taida olla Nakke enää tienoilla naureskelemassa. Kiitos kuitenkin. ;D


      • ensi kerralla...

        ...käytä aitoa nahkaa! älä luota jäljitelmiin!


      • vvvvvvvvvvvvvb
        itsarissakin kirjoitti:

        Hirttonarun tai vastaavan kunto kannattaa tarkistaa. Huonojen välineiden kanssa voi vaikka tappaa itsensä.

        paha jos loukkaisi vaan sekänsä tai jalkansa


      • LakiV

        Hei, älä enää yritä, itsaria, älä. Luultavasti jokainen kuolemassa MENETTÄÄ niin paljon, ettei kannata sitä turhaan kokea.....Ruuminsa toiminnoista etupäässä, olette enää loisimassa kai kuolemanne jälkeen, jonkun muun muistoissa? Joku saamarin puliukko, halusi sutkin vain uneensa tappaa, älä anna sille sitä iloa, ei kannata.


    • AVortac

      Heips!

      ajattelin tuoda korteni kekoon.. olen tässä juuri uudelleenlukemassa kirjaa "Kirjeitä Valon Maailmasta", jonka on kirjoittanut Elsa Baker. Tai automaattikirjoittanut, sillä 'kuollut' ihminen kirjoitti astraalimaailmasta käsin hänen kauttaan..

      Siinä puhutaan myös taivaista ja helveteistä, joita on paljon erilaisia, koska on erilaisia ihmisiä .. Mutta suurin osa ihmisistä elää aika tavallista elämää siellä, eikä päädy äärimmäisyyksiin.

      On muitakin hyviä kirjoja aiheesta, mutta tämä on mielestäni ehkä kattavin ja paras. Siinä kuvaillaan niin elävästi tuonpuoleista elämää, että todella ymmärtää elämää ja kuolemaa paljon paremmin sen luettuaan.

      - Vortac

      • Crimson_Sorrow

        Minäkin olen lukenut kyseisen kirjan. Mielenkiintoinen kuvaus kuolemanjälkeisestä elämästä.

        Kaksi muuta kirjaa kyseisestä aiheesta, jotka ovat tehneet minuun suurimman vaikutuksen, ovat Michael Newtonin Sielujen matka ja Sielujen kohtalo.

        Kirjat on kirjoittanut entinen skeptikko, hypnologi Michael Newton, ja ne perustuvat ehkä laajimpaan aineistoon, mitä aiheesta on tutkittu.

        Suosittelen! Voi moni asia kummasti selkiytyä ;)


      • shofarist

        Don Piperin kirjoittama tosikertomus kuolemasta ja elämästä. Mies kuolee auto-onnettomuudessa 1989. Tänään hän elää -Jumalan voimasta, oltuaan 90 minuuttia taivaassa. Hän työskentelee pappina Texasissa. Don kertoo millaista koki taivaassa.
        Oli todella vaikuttava kirja!

        Kuolleet, jotka puhuvat ihmisille eri tavoin ovat pahoja henkiä eivätkä oikeasti niitä ihmisiä haudan takaa, joita sanovat olevansa. Pahatkin henget kyllä tietävät paljon asioita, mutta nekin uskovat että Jeesus on heidän voittajansa (lopulta)! näistä voi lukea Raamatusta mm. Matteuksen 8:29 kohdassa Riivaaja henget kysyvät, onko Jeesus tullut heitä kiusaamaan ennen aikojaan.
        Mark.1:24 Paha Henki sanoo tuntevansa Jeesuksen ja kysyy: "Oletko tullut tuhoamaan meitä?"

        Oikeesti: meillä jokaisella on tässä ainutlaatuisen, ainutkertaisen elämän aikana mahdollisuus löytää elämä ja vieläpä iankaikkinen sellainen Taivaassa (mikä tarkoittaa: olla yhteydessä Luojan kanssa). sitä ihminen perimmiltään etsii koko elämänsä ajan, koska Jumala on luonut ihmiseen sellaisen täytettävän tarpeen.


      • skooti
        shofarist kirjoitti:

        Don Piperin kirjoittama tosikertomus kuolemasta ja elämästä. Mies kuolee auto-onnettomuudessa 1989. Tänään hän elää -Jumalan voimasta, oltuaan 90 minuuttia taivaassa. Hän työskentelee pappina Texasissa. Don kertoo millaista koki taivaassa.
        Oli todella vaikuttava kirja!

        Kuolleet, jotka puhuvat ihmisille eri tavoin ovat pahoja henkiä eivätkä oikeasti niitä ihmisiä haudan takaa, joita sanovat olevansa. Pahatkin henget kyllä tietävät paljon asioita, mutta nekin uskovat että Jeesus on heidän voittajansa (lopulta)! näistä voi lukea Raamatusta mm. Matteuksen 8:29 kohdassa Riivaaja henget kysyvät, onko Jeesus tullut heitä kiusaamaan ennen aikojaan.
        Mark.1:24 Paha Henki sanoo tuntevansa Jeesuksen ja kysyy: "Oletko tullut tuhoamaan meitä?"

        Oikeesti: meillä jokaisella on tässä ainutlaatuisen, ainutkertaisen elämän aikana mahdollisuus löytää elämä ja vieläpä iankaikkinen sellainen Taivaassa (mikä tarkoittaa: olla yhteydessä Luojan kanssa). sitä ihminen perimmiltään etsii koko elämänsä ajan, koska Jumala on luonut ihmiseen sellaisen täytettävän tarpeen.

        aiheesta löytyy silmin näkijä kuvaus tuonelasta ja taivaasta. google/mary baxter ,sekä muiden ihmisten kuvauksia..


      • Summersun

        Mul on viel parempi kirja lukekaa tää! Ihanat Enkelit ja on tosi mielenkiintonen!lämmöllä suosittelen kaikille!


      • Enkelit elämässäni
        Crimson_Sorrow kirjoitti:

        Minäkin olen lukenut kyseisen kirjan. Mielenkiintoinen kuvaus kuolemanjälkeisestä elämästä.

        Kaksi muuta kirjaa kyseisestä aiheesta, jotka ovat tehneet minuun suurimman vaikutuksen, ovat Michael Newtonin Sielujen matka ja Sielujen kohtalo.

        Kirjat on kirjoittanut entinen skeptikko, hypnologi Michael Newton, ja ne perustuvat ehkä laajimpaan aineistoon, mitä aiheesta on tutkittu.

        Suosittelen! Voi moni asia kummasti selkiytyä ;)

        Kyllä, olen aivan samaa mieltä kanssasi. Olen lukenut kirjan Sielujen matkat ja tämä ei ole huuhaata. Hypnologi tosiaankin on vienyt nämä henkilöt hypnoosissa kuoleman jälkeisiin tapahtumiin ja taivasmaailman oppeihin sekä uudesti syntymiseen. Joillain lapsilla saattaa olla muistikuvia entisestä elämästä ja entisestä perheestään. Katsoin viime vuonna mielenkiintoisen dokumentin pojasta joka oli elänyt aiemmin. Poika kertoi toistuvasti siitä asti kun oppi puhumaan entisestä äidistään ja perheestään ja nimesi Kaupungin jossa oli ennen elänyt. Perhe lähti lasten psykiatrin kera saarelle jonka poika muisti ja he löysivät talon jonka poika oli kuvaillut. Talo oli ollut pojan entisessä perheessä kesänviettopaikkana. Samalta saarelta löytyi myös saman sukunimen omaavia asukkaita jonka poika oli kertonut ja siis pojan kaukaisia sukulaisia. Tällä perheellä oli kuvia näyttää tästä pojasta joka oli jäänyt auton alle ja kuvissa oli tämän pojan kuvailema perhe ja mustavalkoinen koirakin. Psykiatri oli mukana siksi että tapaus saattaa olla lapselle traumaattinen. Perhe sai selityksen pojan puheille joita oli alkuun pitänyt lapsen mielikuvitusleikkinä. Poika saikin kotiin paluun jälkeen raivonpuuskia muutaman päivän ja ne johtuivat siitä pettymyksestä kun siinä talossa ei enää ollutkaan hänen entistä perhettään. Poika oli 5 vuotias ja näiden raivonpuuskien jälkeen pojalta katosi muistikuvat entisestä elämästään. Psykiatri sanoi näitä ilmiöitä esiintyvän suhteellisen vähän, mutta yleensä muistivat entisestä elämästä katoaa viimeistään kouluikään mennessä.
        Olen myös itse kokenut läheisen kuoleman jälkeen yhteydenottoja henkimaailmasta ja nähnyt usvahahmon usein kulkevan ohitseni, usva on valkoista läpinäkyvää. Olen käynyt meedioilla ja jokainen on kertonut läheiseni henkilön elämänvaiheet ja kuolemanhetket täysin kuin ne ovat olleetkin. Minulta ei ole udeltu etukäteen mitään vaan on vaan kerrottu mitä viestiä on ollut tulossa. Asiat ovat todella selkiytyneet kun olen saanut selitykset oudoille tapahtumille ja lukemalla aiheesta. Ei ole enää minkäänlaista kuolemanpelkoa ja vain olo tuntuu onnelliselta kun tietää, että läheisellä on kaikki hyvin. Miettikääpä miksi joskus tulee tunne, että tämän olen kokenut joskus ennenkin...ehkäpä entisen elämän muistoja. Olen vahvasti aina uskonut kuoleman jälkeiseen elämään, mutta vasta näiden omien kokemuksieni jälkeen kaikelle on löytynyt selitys. Kokemus on ollut erittäin voimakas ja olen saanut enkeleiltä rakkautta ja lohdutusta elämääni. Todella upeaa!!!!


      • angelica
        Enkelit elämässäni kirjoitti:

        Kyllä, olen aivan samaa mieltä kanssasi. Olen lukenut kirjan Sielujen matkat ja tämä ei ole huuhaata. Hypnologi tosiaankin on vienyt nämä henkilöt hypnoosissa kuoleman jälkeisiin tapahtumiin ja taivasmaailman oppeihin sekä uudesti syntymiseen. Joillain lapsilla saattaa olla muistikuvia entisestä elämästä ja entisestä perheestään. Katsoin viime vuonna mielenkiintoisen dokumentin pojasta joka oli elänyt aiemmin. Poika kertoi toistuvasti siitä asti kun oppi puhumaan entisestä äidistään ja perheestään ja nimesi Kaupungin jossa oli ennen elänyt. Perhe lähti lasten psykiatrin kera saarelle jonka poika muisti ja he löysivät talon jonka poika oli kuvaillut. Talo oli ollut pojan entisessä perheessä kesänviettopaikkana. Samalta saarelta löytyi myös saman sukunimen omaavia asukkaita jonka poika oli kertonut ja siis pojan kaukaisia sukulaisia. Tällä perheellä oli kuvia näyttää tästä pojasta joka oli jäänyt auton alle ja kuvissa oli tämän pojan kuvailema perhe ja mustavalkoinen koirakin. Psykiatri oli mukana siksi että tapaus saattaa olla lapselle traumaattinen. Perhe sai selityksen pojan puheille joita oli alkuun pitänyt lapsen mielikuvitusleikkinä. Poika saikin kotiin paluun jälkeen raivonpuuskia muutaman päivän ja ne johtuivat siitä pettymyksestä kun siinä talossa ei enää ollutkaan hänen entistä perhettään. Poika oli 5 vuotias ja näiden raivonpuuskien jälkeen pojalta katosi muistikuvat entisestä elämästään. Psykiatri sanoi näitä ilmiöitä esiintyvän suhteellisen vähän, mutta yleensä muistivat entisestä elämästä katoaa viimeistään kouluikään mennessä.
        Olen myös itse kokenut läheisen kuoleman jälkeen yhteydenottoja henkimaailmasta ja nähnyt usvahahmon usein kulkevan ohitseni, usva on valkoista läpinäkyvää. Olen käynyt meedioilla ja jokainen on kertonut läheiseni henkilön elämänvaiheet ja kuolemanhetket täysin kuin ne ovat olleetkin. Minulta ei ole udeltu etukäteen mitään vaan on vaan kerrottu mitä viestiä on ollut tulossa. Asiat ovat todella selkiytyneet kun olen saanut selitykset oudoille tapahtumille ja lukemalla aiheesta. Ei ole enää minkäänlaista kuolemanpelkoa ja vain olo tuntuu onnelliselta kun tietää, että läheisellä on kaikki hyvin. Miettikääpä miksi joskus tulee tunne, että tämän olen kokenut joskus ennenkin...ehkäpä entisen elämän muistoja. Olen vahvasti aina uskonut kuoleman jälkeiseen elämään, mutta vasta näiden omien kokemuksieni jälkeen kaikelle on löytynyt selitys. Kokemus on ollut erittäin voimakas ja olen saanut enkeleiltä rakkautta ja lohdutusta elämääni. Todella upeaa!!!!

        Jotenkin rauhoittaa lukea viestejäsi. Olisi ihanaa ajatella, että kuoleman jälkeen on jotain, jotain parempaa kuin tämä elämä. Sekin olisi ihanaa, että voisi tulla tänne maailmaan vielä uudelleen kokemaan tämän kaiken.


      • reijo7
        Enkelit elämässäni kirjoitti:

        Kyllä, olen aivan samaa mieltä kanssasi. Olen lukenut kirjan Sielujen matkat ja tämä ei ole huuhaata. Hypnologi tosiaankin on vienyt nämä henkilöt hypnoosissa kuoleman jälkeisiin tapahtumiin ja taivasmaailman oppeihin sekä uudesti syntymiseen. Joillain lapsilla saattaa olla muistikuvia entisestä elämästä ja entisestä perheestään. Katsoin viime vuonna mielenkiintoisen dokumentin pojasta joka oli elänyt aiemmin. Poika kertoi toistuvasti siitä asti kun oppi puhumaan entisestä äidistään ja perheestään ja nimesi Kaupungin jossa oli ennen elänyt. Perhe lähti lasten psykiatrin kera saarelle jonka poika muisti ja he löysivät talon jonka poika oli kuvaillut. Talo oli ollut pojan entisessä perheessä kesänviettopaikkana. Samalta saarelta löytyi myös saman sukunimen omaavia asukkaita jonka poika oli kertonut ja siis pojan kaukaisia sukulaisia. Tällä perheellä oli kuvia näyttää tästä pojasta joka oli jäänyt auton alle ja kuvissa oli tämän pojan kuvailema perhe ja mustavalkoinen koirakin. Psykiatri oli mukana siksi että tapaus saattaa olla lapselle traumaattinen. Perhe sai selityksen pojan puheille joita oli alkuun pitänyt lapsen mielikuvitusleikkinä. Poika saikin kotiin paluun jälkeen raivonpuuskia muutaman päivän ja ne johtuivat siitä pettymyksestä kun siinä talossa ei enää ollutkaan hänen entistä perhettään. Poika oli 5 vuotias ja näiden raivonpuuskien jälkeen pojalta katosi muistikuvat entisestä elämästään. Psykiatri sanoi näitä ilmiöitä esiintyvän suhteellisen vähän, mutta yleensä muistivat entisestä elämästä katoaa viimeistään kouluikään mennessä.
        Olen myös itse kokenut läheisen kuoleman jälkeen yhteydenottoja henkimaailmasta ja nähnyt usvahahmon usein kulkevan ohitseni, usva on valkoista läpinäkyvää. Olen käynyt meedioilla ja jokainen on kertonut läheiseni henkilön elämänvaiheet ja kuolemanhetket täysin kuin ne ovat olleetkin. Minulta ei ole udeltu etukäteen mitään vaan on vaan kerrottu mitä viestiä on ollut tulossa. Asiat ovat todella selkiytyneet kun olen saanut selitykset oudoille tapahtumille ja lukemalla aiheesta. Ei ole enää minkäänlaista kuolemanpelkoa ja vain olo tuntuu onnelliselta kun tietää, että läheisellä on kaikki hyvin. Miettikääpä miksi joskus tulee tunne, että tämän olen kokenut joskus ennenkin...ehkäpä entisen elämän muistoja. Olen vahvasti aina uskonut kuoleman jälkeiseen elämään, mutta vasta näiden omien kokemuksieni jälkeen kaikelle on löytynyt selitys. Kokemus on ollut erittäin voimakas ja olen saanut enkeleiltä rakkautta ja lohdutusta elämääni. Todella upeaa!!!!

        Miettikääpä miksi joskus tulee tunne, että tämän olen kokenut joskus ennenkin Nimm "enkelit elässäni" Kyllä tuon tunteen olen kokenut monia kymmeniä kertoja, mutta minä muistan miten ja missä olen nämä tunnot kokenut Unissa!! Ihan arkipäiväisen tapahtuman olen kokenut ihan juuri samoin kuin sitten valve tilassa. Ne eivät ole edes mitään enne unia joista usein kertoillaan vaan ne on kuin kaksi samanlaista tapahtumaa jotka toteutuvat uni sekä valve tilassa.
        Siitä kuoleman jälkeisestä tilasta: Uskon, että meillä on ikäänkin toinen ulottuvuus maailmaan jota emme täällä tunne muuta kuin aavistamme sen olemassa olon. Minä uskon näin että meillä on jokaisella persoonalla oma varjo tai henkiluomuksemme joka on jo kanssamme täällä ajassa ja joka saa kuoltuamme taas oman paikkansa joko ns taivaassa tai sitten se jää tänne maanpäälle henki olentona. Nämä meidän henkiluomuksemme kulkevat meidän edellämme. Ne on niin tavallisia, että heille on annettu ainakin täällä pojolassa jo oma nimityksensäkkin eli ne ovat ns "Etiäisiä" tämä ilmiö oli ennen puhelimen tänne tuloa niin tavallinen, että tiedettiin rueta valmistelemaan jo talossa viras ruokia, kun Etiäiset olivat ilmoittaneet jo sukulaisten tulosta etukäteen. Vielä nykyisinkin on maalla ihmisiä jotka "Kuulevat" perheen jäsenen pihaan tulon muutamia minuutteja ennemmin kuin sitten perheen jäsen todellisuudessa pihaan tulee, autolla, polkupyörällä tai miten nyt tulee. Vanhaan aikaan puhuttiin vähän salaa, että vain hyvillä ihmisillä on etiäinen, eli henkipersoona. Tämä ilmiö on ollut ja on ainakin Suomessa hyvin tavallinen.


      • Anonyymi
        shofarist kirjoitti:

        Don Piperin kirjoittama tosikertomus kuolemasta ja elämästä. Mies kuolee auto-onnettomuudessa 1989. Tänään hän elää -Jumalan voimasta, oltuaan 90 minuuttia taivaassa. Hän työskentelee pappina Texasissa. Don kertoo millaista koki taivaassa.
        Oli todella vaikuttava kirja!

        Kuolleet, jotka puhuvat ihmisille eri tavoin ovat pahoja henkiä eivätkä oikeasti niitä ihmisiä haudan takaa, joita sanovat olevansa. Pahatkin henget kyllä tietävät paljon asioita, mutta nekin uskovat että Jeesus on heidän voittajansa (lopulta)! näistä voi lukea Raamatusta mm. Matteuksen 8:29 kohdassa Riivaaja henget kysyvät, onko Jeesus tullut heitä kiusaamaan ennen aikojaan.
        Mark.1:24 Paha Henki sanoo tuntevansa Jeesuksen ja kysyy: "Oletko tullut tuhoamaan meitä?"

        Oikeesti: meillä jokaisella on tässä ainutlaatuisen, ainutkertaisen elämän aikana mahdollisuus löytää elämä ja vieläpä iankaikkinen sellainen Taivaassa (mikä tarkoittaa: olla yhteydessä Luojan kanssa). sitä ihminen perimmiltään etsii koko elämänsä ajan, koska Jumala on luonut ihmiseen sellaisen täytettävän tarpeen.

        https://www.youtube.com/watch?v=WO_9RsXol3k
        df


      • Anonyymi
        shofarist kirjoitti:

        Don Piperin kirjoittama tosikertomus kuolemasta ja elämästä. Mies kuolee auto-onnettomuudessa 1989. Tänään hän elää -Jumalan voimasta, oltuaan 90 minuuttia taivaassa. Hän työskentelee pappina Texasissa. Don kertoo millaista koki taivaassa.
        Oli todella vaikuttava kirja!

        Kuolleet, jotka puhuvat ihmisille eri tavoin ovat pahoja henkiä eivätkä oikeasti niitä ihmisiä haudan takaa, joita sanovat olevansa. Pahatkin henget kyllä tietävät paljon asioita, mutta nekin uskovat että Jeesus on heidän voittajansa (lopulta)! näistä voi lukea Raamatusta mm. Matteuksen 8:29 kohdassa Riivaaja henget kysyvät, onko Jeesus tullut heitä kiusaamaan ennen aikojaan.
        Mark.1:24 Paha Henki sanoo tuntevansa Jeesuksen ja kysyy: "Oletko tullut tuhoamaan meitä?"

        Oikeesti: meillä jokaisella on tässä ainutlaatuisen, ainutkertaisen elämän aikana mahdollisuus löytää elämä ja vieläpä iankaikkinen sellainen Taivaassa (mikä tarkoittaa: olla yhteydessä Luojan kanssa). sitä ihminen perimmiltään etsii koko elämänsä ajan, koska Jumala on luonut ihmiseen sellaisen täytettävän tarpeen.

        Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
        on teksti, jossa sanotaan:

        ”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.

        Eli tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina sen mukaan, mitä ihmisen juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.
        kl


    • sannukka.27

      siitä on ihan turha kinata.olen lukenut aika paljon aiheesta(myös negatiivisista kokemuksista) ja muutenkin on kokemuksia läheisten kuolemista jotka vahvistaa mun uskoa tähän asiaan.tyhmää ajatella että elämä loppuis kun sydän sammuu.ettei ihmisellä olis sielua?hah.kenenkään ei ole pakko uskoa,kyllä se kaikille joskus selviää..

      • reijo7

        Siitä on ihan turha kinata olen lukenut aika paljon aiheesta.

        Olen ihan samaa mieltä, että ei kannata kinata jo siksi, ettei kaikki koe näitä asioita, ja meidän jotka näitä asioita koemme on turha kinata niitten ihmisten kanssa joille ei näitä henki kokemuksia ole, eikä heille ole annettu samoja näkiän lahjoja kuin itsellämme on, Siitä kinasta tulisi vain Juupas -eipäs kina ja se ei johda mihinkään. Minulla on myöskin raamatun lisäksi muutakin tätä aihetta koskevaa kirjallisuutta. "Mystinen maailma" valitut palat on tämän kirjan toimittanut. Raamattuhan on myöskin oikein näkyjen unien ja uskomusten teos. Kirjallisuus tästä aiheesta on minulle ainakin hyvä siksi kun tiedän, että on muitakin jotka kokevat ja näkevät näitä samoja asioita kuin minäkin. Ne on tulleetkin minulle niin tavallisiksi, että pidän niitä elämääni kuuluvina. Olisin jo pettynyt jos nämä ns "Näkemiseni ja kuulemiseni" loppuisivat. Minulla on esm, että kuulen vasemmalla korvallani ihan sanoin kuvaamattoman kaunista lintuparven liverrystä. Sehän siinä vielä onkin ihmeellistä, etten siitä hala luopua eikä se häiritse elänni vaikka se liverrys on kuulunut vasemmassa korvassani jo noin 20 vuotta.


      • entinen poika
        reijo7 kirjoitti:

        Siitä on ihan turha kinata olen lukenut aika paljon aiheesta.

        Olen ihan samaa mieltä, että ei kannata kinata jo siksi, ettei kaikki koe näitä asioita, ja meidän jotka näitä asioita koemme on turha kinata niitten ihmisten kanssa joille ei näitä henki kokemuksia ole, eikä heille ole annettu samoja näkiän lahjoja kuin itsellämme on, Siitä kinasta tulisi vain Juupas -eipäs kina ja se ei johda mihinkään. Minulla on myöskin raamatun lisäksi muutakin tätä aihetta koskevaa kirjallisuutta. "Mystinen maailma" valitut palat on tämän kirjan toimittanut. Raamattuhan on myöskin oikein näkyjen unien ja uskomusten teos. Kirjallisuus tästä aiheesta on minulle ainakin hyvä siksi kun tiedän, että on muitakin jotka kokevat ja näkevät näitä samoja asioita kuin minäkin. Ne on tulleetkin minulle niin tavallisiksi, että pidän niitä elämääni kuuluvina. Olisin jo pettynyt jos nämä ns "Näkemiseni ja kuulemiseni" loppuisivat. Minulla on esm, että kuulen vasemmalla korvallani ihan sanoin kuvaamattoman kaunista lintuparven liverrystä. Sehän siinä vielä onkin ihmeellistä, etten siitä hala luopua eikä se häiritse elänni vaikka se liverrys on kuulunut vasemmassa korvassani jo noin 20 vuotta.

        En ole mikään erityinen uskovainen mutta en toki ateistikaan,vaan tavallinen kirkkoon kuuluva kansalainen.nuorena poikan olin kahvipöydässä vanhempieni kanssa,ja yhtä äkkiä istuinkin itseni vieressä penkillä.Säikähdin hirvesti,kun en ollut kuullutkaan mistään sellaisesta mahdollisuudestakaan.Pelkäsin siinä,että mitä isä sanoo kun minua on kaksi..Isä sanoikin,että mitä siinä yhteen kohtaan tuijotat.Olin samassa taas itsessäni ja jatkoinkahvin juontia.Tapaus kesti korkeintaan joitain sekunteja.Olen sitä useijn ajatellut,että onkohan ihmisen tietoisuus kuitenkin toinen kuin aivot.Kerroin tapauksesta koulussa,ja voi sitä iva naurua mikä siitä syntyi.En siitä juurikaan ole kertonut sittemmin, kuin näin tuntemattomana kirjoittanut tuntematomille turvallisille lukijoille.


      • EntinenNewAge
        reijo7 kirjoitti:

        Siitä on ihan turha kinata olen lukenut aika paljon aiheesta.

        Olen ihan samaa mieltä, että ei kannata kinata jo siksi, ettei kaikki koe näitä asioita, ja meidän jotka näitä asioita koemme on turha kinata niitten ihmisten kanssa joille ei näitä henki kokemuksia ole, eikä heille ole annettu samoja näkiän lahjoja kuin itsellämme on, Siitä kinasta tulisi vain Juupas -eipäs kina ja se ei johda mihinkään. Minulla on myöskin raamatun lisäksi muutakin tätä aihetta koskevaa kirjallisuutta. "Mystinen maailma" valitut palat on tämän kirjan toimittanut. Raamattuhan on myöskin oikein näkyjen unien ja uskomusten teos. Kirjallisuus tästä aiheesta on minulle ainakin hyvä siksi kun tiedän, että on muitakin jotka kokevat ja näkevät näitä samoja asioita kuin minäkin. Ne on tulleetkin minulle niin tavallisiksi, että pidän niitä elämääni kuuluvina. Olisin jo pettynyt jos nämä ns "Näkemiseni ja kuulemiseni" loppuisivat. Minulla on esm, että kuulen vasemmalla korvallani ihan sanoin kuvaamattoman kaunista lintuparven liverrystä. Sehän siinä vielä onkin ihmeellistä, etten siitä hala luopua eikä se häiritse elänni vaikka se liverrys on kuulunut vasemmassa korvassani jo noin 20 vuotta.

        Googletappa "kundaliini voima" niin ymmärrät ettei asia ole niin yksinkertainen. Vaikuttaako tutulta??
        Suosittelisin sanoutumaan irti kaikista lahjoista ja hurmoksesta mitä Jumala ei ole antanut. "Olisin pettynyt jos ko. asia katoaisi. .." tuo sananparsi todistaa myös sen että voima on kietonut lujasti sut pikkusormensa ympärille. Muista että valhekin pystyy olemaan valkoinen. Ootko ottanut selvää että mistä tää voima on lähtöisin? Tunnustaako Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi ja Herrakseen? Ei muuten mut sain joskus samoja taitoja pelattuani liikaa new age -uskontojen kanssa jotka kaikki juontuu idän ja Aasian uskonnoista jotain kautta. Meidän kotona vaivasi useita kuukausia henki jota luulin aluksi mielikuvitukseksi ja yritti tappaa mut. Sain paniikkikohtauksia joissa helvetin kauhuntuntu mukana kunnes ymmärsin heittää kaikki poppavehkeet pois, chakrakorut, enkelitaulut(juuh - KYLLÄ "enkelitaulut" ja korut ja luonnonkivet) joita "ihannoin" ystävällisinä ja kaikki näitä mystisiä asioita käsittelevät kirjat, sitten meno rauhottui ja kivut loppuivat.... ÄLKÄÄ hyvät ihmiset leikkikö näillä asioilla koska voitteko kuvitella tunteen jossa on mukana yhdistettynä kaikki maailman negatiivisimmat tunteet? En minäkään voinut....... Jeesus Kristus pelasti mut ja auttaa nyt jokapäivä pysymään näistä pois ja erossa - silti taistelen vieläkin jokapäivä ulkopuolelta tulevien asioiden muodossa.
        Kaikki mitkä avaa "sielun portin" ja mahdollistaa sinne pääsyn on vaarallista: Hypnoosi, akupunktio(mulla), homeopatia, enkelihoidot(mulla), reikihoito(mulla), spiritismi ja demoni kirjallisuus tutkivasta näkökulmasta(mulla oli), tarot kortit(mulla), enteisiin luottaminen(mulla), enkeleiltä neuvoa kysyminen(mulla oli).....
        Tutkikaa ja googlettakaa, suurinosa näistä on "universaaleja energiajuttuja", jotka perustuu johonkin muuhun voimaan kuin Pyhään Henkeen joka on rauhaisa voima kaikinpuolin....

        Sanouduin itse irti tällaisista ennustamisvoimista ja enne unista tän takia ja vaikka harmitti, pyysin Jumalaa ottamaan pois mikäli oli Hänen tahtonsa mukainen asia: Minkä tekikin.... enkä ole pettynyt: Samalla katosi kummittelu ja kaikki muut pahat asiat ja lähes 10v seurannut epäonni ja "sattumukset" mun elämästä....
        Mä kuittaan tän letkan näin luetuksi.... Kaikkea hyvää teille jatkossa kaikissa muodoissaan :) En toivottele enää kaikille "Enkeleitä" vaan "Siunausta" nykyään........
        Take care <3


      • Ganjaman

        Kaikilla On sielu.sillä kun sain sydänkohtauksen niin sieluni irtosi ja on jo yli vuoden taukoamatta pyörinyt metrin säteellä ympärilläni.miun jutut löytyy googlesta kun kirjottaa selviytymis tarinoita psykoosista nii on aika tekstiä.nimi merkki on ganjaman


    • ja se valo-olento on toisen tai oman kuolleen ihmisen sielu minkä ihminen viime henkäyksillään näkee ja jos se sattuu olemaan jonku muun ku oma sielu ni kannattaa välttää niitä ne mulukut saattaa viedä sut satuttaa tai raiskaa toisia immeisiä ja sitte se sen ihana valkoinen sielu joutuu helvettiin mistä ei ulospääsyä ole nii ihanaa on olla kuollut

    • Atte Ateisti

      Tämä on vielä parempi:

      "Elämänjälkeinen kuolema on fakta".

    • vihermummi

      lue aihe- tietoa kuolemasta

    • Mice|nator

      Hilipati urpo kuolemanjälkeistä elämää ei ole sori siin meni unelmas paremmasta. Miks ootta ku kuolee ku voi tästäkin elämästä tehä ihan ok. Nii ne valojutut ja muut härdellit on ollu hallunisaatioita kun happi pakenee aivoista joka myös tuottaa hyvän olon tunnetta.

    • Ullakko

      Luovu kaikesta toivosta.
      Unohda menneisyys,
      tulevaisuutta ei ole.

      Musta kylmä hauta sinua odottaa,
      polttavat liekit.

      Matojen syömää lihaa,
      ruukullinen tuhkaa.

      • arjuuna

        Ei elämä voi kuolla, sillä se vetäytyy vain pois meistä, kun se ei kynene enään pitämään sitä hengissä
        Elämä on kaikissa olennoissa sama, kaikkialla maailmankaikkeudessa, ja on aina ollut ja tulee aina olemaan, vaikka tulisi maailman loppu, niin se jää olemaan.
        Sielu, ajattelija, ego, ovat taas eri asia, sillä ne ovat aikaa ja ainetta, ja niinollen syyn ja seurauksen lain alaisia,
        eivät kä pääty yhden elämän aikana, vaan sen on ilmennyttävä niinkauan kuin karma päättyy, ja niin pitää taphtuakkin, sillä muutoin ihminen joutuu kierrättään kärsimystä ja tuskaa, elämästä toiseen
        Vain psykologinen kuolema on ainut kuolema jolla on ihmiselle jotain merkitystä


      • äikänmaikka

        Toihan oli ihan paska "runo". Kylmässä haudassa polttavat liekit...? Jonkun teinin yritys olla TAITEELLINEN. Hah!


      • huuu
        äikänmaikka kirjoitti:

        Toihan oli ihan paska "runo". Kylmässä haudassa polttavat liekit...? Jonkun teinin yritys olla TAITEELLINEN. Hah!

        Et ole vielä joutunut järjestämään hautajaisia? Tässä tarkoitettiin kylmää hautaa TAI krematorion liekkejä ja sen jälkeen ruumiin maatumista arkussa TAI jäljelle jäänyttä tuhkaa uurnassa.


    • kokija

      Ihmiskunnan erehdys on se että olisi olemassa eri henkilöitä. Eri henkilöitä ei ole todellisuudessa olemassa. Näin ollen on turhaa puhua jonkun pelastumisesta ja jonkun toisen ei-pelastumisesta.

      Ihmiskunta on yksi olento ja luonnollisesti valon enkeli. Tämä valon enkeli muodostuu valon hitusista, joita ihmisten valoytimiksi voidaan nimittää.

      Kun nähdään muodollista taivasta kauniine sädehtivine kukkaketoineen ja vihreine niittyineen, niin se on mielikuva ja mielentila. Mielikuva on myös helvettiolotilat. Niinkauan kuin ihminen ottaa henkilönsä todesta niin niinkauan hän kiertää taivaiden ja helvettien välillä.

      Olen käynyt sekä taivaassa että helvetissa - mielikuvia kaikki tyynni. Niissä olevat henkilöt luulevat niiden olevan tosia.

      Todellinen autuus on taivaiden ja helvettien ulottumattomissa. Taivaasta käsin tosin voidaan siitä jotain aavistaa ja siellä voidaan kehittää oivallusta. Mielikuvista tehty taivas on näin ollen parempi kuin mielikuvista muodostunut helvetti.

      • arjuuna

        Tuo on oikein, että ihminen ei ole yksilö, vaan elää yksilöllisyyden harhassa, ja kun tuo harha päättyy, niin ihminen käyttää älynsä viisauteen,eikä niinkuin nyt se käyttää sen tyhmyyteen,ainaisiin sotiin,väkivaltaan,tappovälineiden keksimiseen, ja uskontojen aatteiden luomiseen, joiden avulla,yksilöllisyyden harha jatkuisi ikuisesti


      • Tähtis98
        arjuuna kirjoitti:

        Tuo on oikein, että ihminen ei ole yksilö, vaan elää yksilöllisyyden harhassa, ja kun tuo harha päättyy, niin ihminen käyttää älynsä viisauteen,eikä niinkuin nyt se käyttää sen tyhmyyteen,ainaisiin sotiin,väkivaltaan,tappovälineiden keksimiseen, ja uskontojen aatteiden luomiseen, joiden avulla,yksilöllisyyden harha jatkuisi ikuisesti

        esität tuosta yksilöllisyyden harhasta. Mutta miten vaikeaa se sitten onkaan vapautua tästä harhasta? (Jota sanaa minäkin tässä kohtaa olisin valmis käyttämään).

        Sillä eikös ihminen niin mieluusti tarkastele tätä elämistään yksinomaan omasta näkökulmastaan, toki valintojaan tehden? Mutta kuitenkin.

        Tosin viimeistään siinä vaiheessa pitäisi hälytyskellojen alkaa soimaan, kun havaitsee, ettei se oma hyvä takaakaan sen yhden yksittäisen ihmisen onnellisuutta.

        Ps. Toki ensin olisi pitänyt vastata aloittajan esittämään, mutta vielähän tässä ehtii.


    • Tähtis98

      saa useimmiten niskakarvat pystyyn! Sorry, en lukenut tarjoamaasi linkkiä, koska minä henkilökohtaisesti en koskaan ole kokenut ensimmäistäkään kuolemanrajantakaista kokemusta, enkä koskaan ole ollut mukana spiritismi-istunnoissakaan.

      Mutta tästäkin huolimatta minulle on henkilökohtaista faktaa, ettei tämä lyhyt elämiseni ole tässä eikä nyt. Se vain on, enkä oikeasti osaa sitä edes selittää.

      Mutta jotain kuitenkin lausun. Eli, jos nyt näin itsekkäästi kuvailen vain tätä omaa elämänlatuani, niin. Niin kauaksi kuin jaksan edes lapsuuttani muistaa, niin ainut muistikuvani koostuu siitä, ettei esimerkiksi kasvatuksellani ole ollut mitään merkitystä omalle ajatusmaailmalleni, muusta perinnöstä (=perimä) puhumattakaan. Joten tätä elämiseni ajanjaksoa en halua millään lailla kyseenalaistaa, omalta kohdaltani.

      Lapsena vain oppi sulkemaan suunsa. Nyt aikuisena ei enää tarvitse.

      Mutta sitten. Olen kuvannut itseäni aina realistiksi Mutta voiko yleensäkään olla realisti? Eihän meistä kukaan tiedä mitä esimerkiksi huomenna tapahtuu. No realisti siinä suhteessa kuitenkin, että tapahtuipa mitä tahansa, niin en vaivu täyteen epätoivoon enkä pessimismiin (vaikka syytä olisikin).

      Tosin sen verran vielä, että minua itseäni sangen suuresti kiukuttaa ne ’melkein kiinni otettavissa –tuntemukseni/mieleni ailahdukset’. Hetki tutun tunnetta ja sitten se katoaa!

      Ps. Ainut elämääni hämmentävä seikka löytyy tiettyjen kirjailijoiden kirjoista. Aivan kuin olisin niissä omia ajatuksiani kuvannut, sanasta sanaan.

      Ps.Ps. Enkä pelkää kuolemaa, koska kuolema ei lopeta elämää.

      • Westsider

        Käärmeen pettämänä koko ihmiskunnan osaksi tuli kirouksen alaisuus. ero Jumalasta, käärmeen alaiseksi.
        Jumala lupasi käärmeenpään rikkipolkijan.(1. Moos. 3:15) Joka voittaa kuoleman, kirouksen alaisuuden.
        Ja niin tapahtui Golgatalla. Voitto tuli. Saatanan valta murtui. Jeesus voitti kuoleman. Joka uskoo häneen,
        Jeesus on hänessä ja hän Jeesuksessa. Kuoleman valta on murtunut ja Ikuinen elämä taivassa on varma.


      • 17+9

        Sanot ettei kasvatuksellasi ole ollut mitään merkitystä ajatusmaailmallesi ja samaan hengenvetoon kuitenkin toteat, että lapsena opit sulkeman suusi. Eli sittenkin kasvatuksellasi on ollut merkitystä, kun sinut laitettiin sulkemaan suusi etkä saanut ilmaista omia ajatuksiasi. Kukaanhan ei ole vapaa saamastaan kasvatuksesta, se on faktaa.

        Toinen mikä silmiini pisti kirjoituksessasi, on realisti. Sanot olevasi realisti, mutta tapahtuipa mitä tahansa, et vaivu epätoivoon. No, elämässä kyllä tapahtuu joskus niin pahoja asioita, joista realistisesti ottaen kyllä vaipuu epätoivoon. Jos et vaivu, et ole realisti ja käsitä realistisesti tapahtunutta kauheutta.


      • Westsider kirjoitti:

        Käärmeen pettämänä koko ihmiskunnan osaksi tuli kirouksen alaisuus. ero Jumalasta, käärmeen alaiseksi.
        Jumala lupasi käärmeenpään rikkipolkijan.(1. Moos. 3:15) Joka voittaa kuoleman, kirouksen alaisuuden.
        Ja niin tapahtui Golgatalla. Voitto tuli. Saatanan valta murtui. Jeesus voitti kuoleman. Joka uskoo häneen,
        Jeesus on hänessä ja hän Jeesuksessa. Kuoleman valta on murtunut ja Ikuinen elämä taivassa on varma.

        Entä jos ei usko? Vaikka haluaisi. Mutta kun järki tai jokin ei vain kerta kaikkiaan osta tota sheissea. Eikä se ole saatana!


    • E.T.

      Kerran luin tekstin joka kolahti ja on elämäni taipaleella kulkenut niin tyynet kuin myskytkin.
      Me kudomme kangasta, Jumala näkee oikean puolen, itse katsomme nurjanpuolen sen solmut yms. Äskeinen vajavaisesti kirjoitettu, mutta sisältö on totuus. Elämä on kaikkialla, Isä Rakkaus, kuten lapsena jo kutsuin, ei ole pahuuden synnyttäjä, vaan me itse. Meillä on joka hetki mahdollisuus valita hyvä, Isä odottaa. Eihän pahaa sinänsä ole, maksamme velkaa johon olemme lupautuneet uudelleen ja uudelleen tänne synnyttyämme. Ja myös teemme velkaa, ellemme pyri sitä hyvyydellä voittamaan. Aina on mahdollisuus astua oravanpyörästä pois jonka itse luomme. Itsestämme lähtee parannus. Ei ulkopuolista "asioista". Emme voi rakastaa ja hyväksyä elämää, ellemme ensin rakasta pyyteettömästi itseämme. Jos emme rakasta itseämme, halveksimme elämää joka on äärettömyys. On etsittävä vastausta MIKSI!
      Joskus tuntuu kaikki kaaokselta, kuitenkin kaikella on merkitys. Kuljemme mutkien kautta, vaikka edessä on suora tie. Maalaa mieleesi avaruus, itsesi sinne, näet mitä on.

      • Ai se ISÄ vaan odottaa? No onpa reilua. Luulis nyt vähän edes jeesaavan...


    • *Hesekiels*
      • arjuuna

        Ei elämä voi kuolla, koska se ei ole koskaan syntynytkään, ja kaikki elävät olennot ovat tuota elämää.
        Kun elämä ei enään pysty pitämään hengissä niin se vetäytyy pois meistä.
        Sielu taas on ihmisen itsensä synnyttämä, joka on sitonut ihmismielen aikaan, ja aineeseen, joten se on syyn ja seurauksen lain alainen, jossa me luomme vaikutuksia ,a ja vastavaikutuksia, joilla saattaa olla pahojakin seurauksia.
        Phaa ei sinänsä ole olemassa, mutta luodessamme hyviä vaikutuksia, niin sen seuraukset saattavat olla pahoja
        Näin tämä ketju etenee vuosituhannesta toiseen sekä yksityisesti, että yhteikunnallisesti
        Jos emme luo vastavaikutusta kun meihin vaikutetaan, niin se on anteeksi antamista jo etukäteen, ja johtaa tuon ketjun päättymiseen sekä aikana ilmenevän sielun sulautumiseen, tuohon ajattomaan elämään, ja ihmisen erilliyys elämästä päättyy


      • Tupu

        Miksi Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon, jos sitä ei saa käyttää??? Jos käyttää, joutuu oikopäätä helvettiin...Voe, voe...


    • ajattelen ikäni

      elämää kuoleman jälkeen ei ole, koska on kuollut . Aika vaikea sitä on kuolleena elää, näin minun mielestäni.

      todisteet kuolemanjälkeisestä elämästä ovat kieltämättä mielenkiintoisia. Mutta onko taivas sitten se että näkee itsensä kuolleena? Aika erikoinen taivas. kyseessä aina rajatapaukset. (TIETENKIN)

      joten mielestäni"elämänjälkeinen kuolema on fakta" niinkuin atte asian hienosti ilmaisi.

      vähän sivuraiteille mennään mutta menköön. ihmisillä mielestäni hassu kuolemanpelko ja kauhea pakkomielle päästä jonnekkin taivaaseen. Mitä pahaa kuolemassa on? ei se sinua enää vituta jälkeenpäin.
      Mutta siis tietenkin kuolemanpelko sen normaalissa merkityksessä ei mitenkään hassua todellakaan. aika outoa jos mitään pelkoa ei olisi.

      Mielestäni on liian optimistista ajatella että pääsee taivaaseen kuoleman jälkeen. ei vain oikein meikäläiseen uppoa. Oman "hengen" jonkunlainen säilyminen tuntuu täysin päättömältä ajatukselta minusta. Mielestäni tämä henki sammuu kun kuolee.

      mitään ei universumissa kuitenkaan katoa. joten voiko henki kadota? mielestäni voi koska ihmisen ruumis ylläpitää "henkeä" ja kun ruumis ei enää ylläpidä henkeä niin ihminen kuolee.

      kuolema on yksinkertaista (ja helpottavaa kun ei tarvitse enää ajatella)

      • Filadelfi

        on hengen, sielun siirtyminen iankaikkisuuteen, ja joka on ottanut elämänsä aikana Jeesuksen syntiensä sovittajaksi, siirtyy kolmanteen taivaaseen, eli paratiisiin.
        Mutta Jumalaton siirtyy tuonelan vaivoihin.


      • murhaava kirja
        Filadelfi kirjoitti:

        on hengen, sielun siirtyminen iankaikkisuuteen, ja joka on ottanut elämänsä aikana Jeesuksen syntiensä sovittajaksi, siirtyy kolmanteen taivaaseen, eli paratiisiin.
        Mutta Jumalaton siirtyy tuonelan vaivoihin.

        raamatun mukaaan lähes kaikki maapallon ihmiset siis joutuvat helevettiin, sillä suurin osa ihmisistä ei usko kristukseen. Suurin osa ihmisistä ei ole koskaan kuullutkaan jeesus nimisestä henkilöstä joten heidän aika vaikea uskoa häneen. nämä tyypit joutuvat siis helevettiin koska kukaan ei kertonut heille että jeesukseen uskomalla pääsee taivaaseen. näin siis raamatun mukaan.

        raamattuun uskovat siis uskovat siihenkin että miljardit ihmiset joutuvat helevettiin. ja he hyväksyvät tämän mukisematta
        aika sairas usko minun mielestäni.

        mutta raamatun mukaanhan kuolemanjälkeinen elämä on totta.

        mutta onneksi tämä ei pidä paikkaansa. sillä aika huono juttuhan se olisi jos kaikki melkein helevettiin joutuisivat. eli ei ole mitään mieltä uskoa jeesukseen sillä silloin uskoo siihenkin että lähes kaikki muut joutuvat helevettiin. erittäin sairasta uskoa noin.

        mutta eihän sillä väliä jos uskoo, koska olen ate ja tiedän että kuoleman jälkeistä elämää ei ole.


      • Westsider
        murhaava kirja kirjoitti:

        raamatun mukaaan lähes kaikki maapallon ihmiset siis joutuvat helevettiin, sillä suurin osa ihmisistä ei usko kristukseen. Suurin osa ihmisistä ei ole koskaan kuullutkaan jeesus nimisestä henkilöstä joten heidän aika vaikea uskoa häneen. nämä tyypit joutuvat siis helevettiin koska kukaan ei kertonut heille että jeesukseen uskomalla pääsee taivaaseen. näin siis raamatun mukaan.

        raamattuun uskovat siis uskovat siihenkin että miljardit ihmiset joutuvat helevettiin. ja he hyväksyvät tämän mukisematta
        aika sairas usko minun mielestäni.

        mutta raamatun mukaanhan kuolemanjälkeinen elämä on totta.

        mutta onneksi tämä ei pidä paikkaansa. sillä aika huono juttuhan se olisi jos kaikki melkein helevettiin joutuisivat. eli ei ole mitään mieltä uskoa jeesukseen sillä silloin uskoo siihenkin että lähes kaikki muut joutuvat helevettiin. erittäin sairasta uskoa noin.

        mutta eihän sillä väliä jos uskoo, koska olen ate ja tiedän että kuoleman jälkeistä elämää ei ole.

        Monet hylkää tuon kutsun,
        Kun kuulet tai tunnet omassatunnossasi, niin älä paaduta itseäsi, se kutsu voi olola viimeinen.


      • usko on lumelääke
        Westsider kirjoitti:

        Monet hylkää tuon kutsun,
        Kun kuulet tai tunnet omassatunnossasi, niin älä paaduta itseäsi, se kutsu voi olola viimeinen.

        ärsyttävää kun vastauksen taso on tätä.

        uskovaiset te olette niin sokeita.

        on niin järkyttävän naurettavaa, että uskova uskoo että pääsee taivaasen ja esim ateisti menee helevettiin.

        mikä saatana uskovaisia riivaa!


      • usko on lumelääke
        Westsider kirjoitti:

        Monet hylkää tuon kutsun,
        Kun kuulet tai tunnet omassatunnossasi, niin älä paaduta itseäsi, se kutsu voi olola viimeinen.

        toisaalta mitä muutakaan voisin olettaa uskovaisen vastaavan kuin tätä.
        tehän uskotte että asia on niinkuin kirjoitatte.


      • Kritik
        usko on lumelääke kirjoitti:

        toisaalta mitä muutakaan voisin olettaa uskovaisen vastaavan kuin tätä.
        tehän uskotte että asia on niinkuin kirjoitatte.

        Sillä ilman uskoa on mahdotonta pelastua


      • Kritik
        Kritik kirjoitti:

        Sillä ilman uskoa on mahdotonta pelastua

        "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on ja tumittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen" (Joh 3:18(


      • outopalsta
        Kritik kirjoitti:

        "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on ja tumittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen" (Joh 3:18(

        Kysymys on kuoleman jälkeisestä elämästä. Eipä siis sotketa taas kerran uskontohömppöä siihen.


      • Möhköfantinlantakasa
        outopalsta kirjoitti:

        Kysymys on kuoleman jälkeisestä elämästä. Eipä siis sotketa taas kerran uskontohömppöä siihen.

        Elämä on kärsimystä voiko kuoleman jälkeinen olla pahempaa?


      • KK
        Möhköfantinlantakasa kirjoitti:

        Elämä on kärsimystä voiko kuoleman jälkeinen olla pahempaa?

        Luuk. 16:23: "Ja kun rikas mies nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        Ja hän huusi sanoen: Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä lekissä!"


      • harzsa
        KK kirjoitti:

        Luuk. 16:23: "Ja kun rikas mies nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        Ja hän huusi sanoen: Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä lekissä!"

        totuus on että ihmisillä on kuolematon sielu haluaa siihen uskoa tai ei usko. niinku ateisti on myös uskovainen hänen uskonsa on vain ettei ole jumalaa ja kuoleman jälk elämää. tosiasia on ateisteja on myös tehneet uskonratkaisun jeesuksen puoleen esim lääkäri pekka reinikainen entinen ateisti kannatti evoluutioteoriaa joka nyky tieteen tutkinnoissa onkin vain teoriaa tosiaan esim ei ole miljoonia välivaiheita elämistä ja ihmisitä ei ole löytyny. on paljon kokemuksia että ihminen on ollut kehon ulkopulella ja nähneet mitä heille on tehty esim autokolarissa on yksi mies katsonu kun häntä elvytettiin ja palasi takaisi kehoon monta tän kaltaista on kerrottu ja mitä ovat näneet on ollut totta . ovat kertoneet että voivat ajatella ja nähdä siinä tilassa on mielenkiitoinen asia . ei kannata jättää huomioimatta että ihmisellä on kuolemanjälk elämä , kannattaa kysyä rukouksessa jeesukselta onko tämä totta moni on kysyny ja saanu vastauksen ja tullut jeesuksen omaksi matkalla kuolemanjälkeen taivaaseen on varma koska jeesus kouli ristillä meidän kaikkien ihmisten puolesta. tiädän että tämä teksti satuttaa ja suututtaa joka ei halua uskoa . minua ei loukkaa se jos joku ei usko vaikka pilkkaisi uskonasioita enempi olen surullinen heidän poulesta. jeesus on tie totuus ja elämä .


      • ;P

        Se taivas ei ole se, että näkee itsensä kuolleena. Se on vain rajakokemus. Oletan, ettet ole keskustellut asiasta oikeasti kuolleiden kanssa?

        En jaksa uskoa, että niin ihmeellinen asia kuin elämä sammuisi tuosta vain kuin kynttilä. Tai pikemminkin kuin saunalyhty. ;D


      • ei helv
        Kritik kirjoitti:

        Sillä ilman uskoa on mahdotonta pelastua

        Täyttä paskaa toi juttu et jos ei usko raamatun oppeihin, nii ei pääsis muka taivaaseen.. Siinä sitä sit ollaa ku kuoleman jälkee ku tajutaan et on koko vitun elämänsä uhrannu jollekki perhanan jeesukselle ja aivan turhaan.. elämän tarkoitus on nauttia siitä, ei olla nauttimatta niikuin suurinmaksi osaksi raamatussakin lukee. Seksi, on asia josta pitää nauttia täysin rinnoin. Oli naimisissa tai ei. Raamattu on suurimmaksi osaksi täyttä skeidaa, ihmisten vuosi satojen/tuhansien aikana keksittyy diibadaabaa. Kirkkoki on keksinyt kakenlaista pitääkseen ihmiset peloissaa, esim synninpäästö skeidaa jne. Tää on mun mielipide. Mut kukin uskoo mihin tahtoo. Itse erosin pari viikkoa sitten kirkosta, koska en usko hevon paskaakaan kirkon oppeihin jne lässynlää juttuihin. Neuvoni on, eläkää ihmiset täysillä, hommatkaa kokemuksia, niin paljon kun vaan kerkiätte. Jumala ei tuomitse. Olemme täällä sitä varten että olemme keräämässä kokemuksia, henkistä oppimista jne. Mut noi kirkko/raamattu diibadaabat on skeidaa:)


      • Voi kun noin olisi! Yksinkertaisesti vain kuolisi ja lakkaisi olemasta ja ajattelemasta. Mutta eihän energia voi hävitä minkään lakien mukaan mihinkään,se muuttaa vain muotoaan... No sen näkee sitte. Jos "näkee". I hope not.


      • harzsa kirjoitti:

        totuus on että ihmisillä on kuolematon sielu haluaa siihen uskoa tai ei usko. niinku ateisti on myös uskovainen hänen uskonsa on vain ettei ole jumalaa ja kuoleman jälk elämää. tosiasia on ateisteja on myös tehneet uskonratkaisun jeesuksen puoleen esim lääkäri pekka reinikainen entinen ateisti kannatti evoluutioteoriaa joka nyky tieteen tutkinnoissa onkin vain teoriaa tosiaan esim ei ole miljoonia välivaiheita elämistä ja ihmisitä ei ole löytyny. on paljon kokemuksia että ihminen on ollut kehon ulkopulella ja nähneet mitä heille on tehty esim autokolarissa on yksi mies katsonu kun häntä elvytettiin ja palasi takaisi kehoon monta tän kaltaista on kerrottu ja mitä ovat näneet on ollut totta . ovat kertoneet että voivat ajatella ja nähdä siinä tilassa on mielenkiitoinen asia . ei kannata jättää huomioimatta että ihmisellä on kuolemanjälk elämä , kannattaa kysyä rukouksessa jeesukselta onko tämä totta moni on kysyny ja saanu vastauksen ja tullut jeesuksen omaksi matkalla kuolemanjälkeen taivaaseen on varma koska jeesus kouli ristillä meidän kaikkien ihmisten puolesta. tiädän että tämä teksti satuttaa ja suututtaa joka ei halua uskoa . minua ei loukkaa se jos joku ei usko vaikka pilkkaisi uskonasioita enempi olen surullinen heidän poulesta. jeesus on tie totuus ja elämä .

        Miksi juuri Jeesus? Miksei Buddha? Tai joku muu valaistunut tyyppi. Vai onko ne samoja? Mut aina toi jeesusjeesusjeesus...


      • huu67
        alfaetomega kirjoitti:

        Voi kun noin olisi! Yksinkertaisesti vain kuolisi ja lakkaisi olemasta ja ajattelemasta. Mutta eihän energia voi hävitä minkään lakien mukaan mihinkään,se muuttaa vain muotoaan... No sen näkee sitte. Jos "näkee". I hope not.

        Samaa toivon minäkin.


    • 073

      Oli pakko kirjoittaa tähän, koska aihe on hyvin mielenkiitoinen ja asiallinen. Olen elänyt jo noin kahdeksan vuotta harmoniassa vainajain kanssa. Huom, en käytä siihen päihteitä vaan koen aina kuin jokin vainajan henki on läsnä. Eli tämä aihe on siinä määrin hyvin kiehtova että tiedän olevan kuoleman jälkeisen elämän täyttä Faktaa, tarkoitan tällä juuri sitä etten ole tarvinnut koskaan kirjaa tai jotain päihteitä siihen että tunnen elämän joka on täysin vaikuttavana tekijänä tässä ajassa, ajallisessa elämässä ja henkisenä olemuksena. Kuoleman jälkeen elämä alkaa, ajaton ja rauhallisen harmoninen elämä joka on loppumaton

      • Mulupulu

        Se kaikki mikä sinussa on, on ollut maailman alusta asti. Kaikki se aine ja energia mistä kehosi ja aivosi koostuu. Aivot ovat ajattelun keskus. Aivojen avulla olemme tietoisia itsestämme ja maailmasta ympärillämme. Ilman aivoja, me emme ole tietoisia itsestämme ja maailmasta ympärillämme. Kun aivot kuolevat, kuolee myös tietoisuutemme itsestämme ja maailmasta ympärillämme. Aivot eivät ole vielä kuolleet kun sydän pysähtyy, vaan aivoilta loppuu happi ja ne voivat hallusinoida. Aivot ovat kuolleet vasta kun minkäänlaista aivotoimintaa ei ole. Kaikki aine ja energia mistä kehosi ja aivosi koostuu säilyy kuolemasi jälkeen niin pitkään kun maailma on olemassa. Jos ihminen ei kokenut elämää ennen syntymäänsä, miksi monet ihmiset olettavat elävänsä kuolemansa jälkeen? 10 000 vuotta sitten olit irtonaisia atomeita/ioneja ja energiaa ympäri maailmaa. 10 000 vuoden päästä olet irtonaisia atoimeta/ioneja ja energiaa ympäri maailmaa. Miksi uskot, että olet tietoinen ja elät 10 000 päästä, jos et elänyt, etkä ollut tietoinen 10 000 sitten? Minusta elämisessä kuoleman jälkeen ei ole mitään logiikkaa.


      • Skeptikko

        Eli myös Alan Bates, useita kymmeniä vuosia, päätellen vainajan ulkonäöstä.
        Hehän myös keskustelivat arkipäivän asioista jopa riitelivätkin!
        Tämä kaikki tapahtui kymmeniä vuosia sitten Alfred Hitchkokin elokuvassa Psyko.
        Elokuvan nimi kertookin sitten kaiken tuosta vainajan kuolemanjälkeisestä elämästä, elämästä joka oli olemassa vain vainajan pojan vinksahtaneessa pääkopassa, hänen kamppaillessaan ankaran äidin muiston kanssa!
        Vainajamme ovat todellakin kuolleita vasta sitten, kun viimeinenkin ihminen unohtaa hänen muistonsa!
        Mitään rajan takan olevaa elämää ei ole!


      • Kritik
        Skeptikko kirjoitti:

        Eli myös Alan Bates, useita kymmeniä vuosia, päätellen vainajan ulkonäöstä.
        Hehän myös keskustelivat arkipäivän asioista jopa riitelivätkin!
        Tämä kaikki tapahtui kymmeniä vuosia sitten Alfred Hitchkokin elokuvassa Psyko.
        Elokuvan nimi kertookin sitten kaiken tuosta vainajan kuolemanjälkeisestä elämästä, elämästä joka oli olemassa vain vainajan pojan vinksahtaneessa pääkopassa, hänen kamppaillessaan ankaran äidin muiston kanssa!
        Vainajamme ovat todellakin kuolleita vasta sitten, kun viimeinenkin ihminen unohtaa hänen muistonsa!
        Mitään rajan takan olevaa elämää ei ole!

        Niin sitten nähdään varmasti, mitä sen takana on. tai onko mitään.
        Siihen saakka molemmat näkemykset ovat vain uskon varaisia väitteitä.


      • kokija

        Hieno mielipide. Kirjoitit: "Kuoleman jälkeen elämä alkaa, ajaton ja rauhallisen harmoninen elämä joka on loppumaton".

        Tuota voisi kommentoida, että se mikä alkaa niin se myös loppuu. Universumissamme kaikilla aluilla on loppu. Vain se mikä ei ala ei lopu. Myös, mikäli harmonista ajatonta elämää ei elä nyt niin se on mahdotonta (tietoisesti) fyysisen kuoleman jälkeen. Psykologinen kuolema on avain harmoniaan. Tällä tarkoitetaan läsnäolevassa nykyhetkessä elämistä ja mielen riippumattomuutta mentaalisista muistikuvista (mielikuvista). Tällöin ovat kuolleet takertuvat sidonnaisuudet menneisyyteen ja tulevaisuuteen.

        Taivaista tai muista tiloista haaveileminen kuoleman jälkeen on lohdutusta: tällainen lohdutus peittää todellisen minämme joka on jo taivaassa nyt heti.


      • Ai onko se kaikilla rauhallinen ja harmoninen?


      • Mulupulu kirjoitti:

        Se kaikki mikä sinussa on, on ollut maailman alusta asti. Kaikki se aine ja energia mistä kehosi ja aivosi koostuu. Aivot ovat ajattelun keskus. Aivojen avulla olemme tietoisia itsestämme ja maailmasta ympärillämme. Ilman aivoja, me emme ole tietoisia itsestämme ja maailmasta ympärillämme. Kun aivot kuolevat, kuolee myös tietoisuutemme itsestämme ja maailmasta ympärillämme. Aivot eivät ole vielä kuolleet kun sydän pysähtyy, vaan aivoilta loppuu happi ja ne voivat hallusinoida. Aivot ovat kuolleet vasta kun minkäänlaista aivotoimintaa ei ole. Kaikki aine ja energia mistä kehosi ja aivosi koostuu säilyy kuolemasi jälkeen niin pitkään kun maailma on olemassa. Jos ihminen ei kokenut elämää ennen syntymäänsä, miksi monet ihmiset olettavat elävänsä kuolemansa jälkeen? 10 000 vuotta sitten olit irtonaisia atomeita/ioneja ja energiaa ympäri maailmaa. 10 000 vuoden päästä olet irtonaisia atoimeta/ioneja ja energiaa ympäri maailmaa. Miksi uskot, että olet tietoinen ja elät 10 000 päästä, jos et elänyt, etkä ollut tietoinen 10 000 sitten? Minusta elämisessä kuoleman jälkeen ei ole mitään logiikkaa.

        Kirjoitit erittäin järkevästi ja loogisesti,mutta joku vaan saa ajattelemaan,ettei "kuolemaa" ole... Vaikka haluaisikin. Toivottavasti olet oikeassa.


      • joy~~
        Mulupulu kirjoitti:

        Se kaikki mikä sinussa on, on ollut maailman alusta asti. Kaikki se aine ja energia mistä kehosi ja aivosi koostuu. Aivot ovat ajattelun keskus. Aivojen avulla olemme tietoisia itsestämme ja maailmasta ympärillämme. Ilman aivoja, me emme ole tietoisia itsestämme ja maailmasta ympärillämme. Kun aivot kuolevat, kuolee myös tietoisuutemme itsestämme ja maailmasta ympärillämme. Aivot eivät ole vielä kuolleet kun sydän pysähtyy, vaan aivoilta loppuu happi ja ne voivat hallusinoida. Aivot ovat kuolleet vasta kun minkäänlaista aivotoimintaa ei ole. Kaikki aine ja energia mistä kehosi ja aivosi koostuu säilyy kuolemasi jälkeen niin pitkään kun maailma on olemassa. Jos ihminen ei kokenut elämää ennen syntymäänsä, miksi monet ihmiset olettavat elävänsä kuolemansa jälkeen? 10 000 vuotta sitten olit irtonaisia atomeita/ioneja ja energiaa ympäri maailmaa. 10 000 vuoden päästä olet irtonaisia atoimeta/ioneja ja energiaa ympäri maailmaa. Miksi uskot, että olet tietoinen ja elät 10 000 päästä, jos et elänyt, etkä ollut tietoinen 10 000 sitten? Minusta elämisessä kuoleman jälkeen ei ole mitään logiikkaa.

        Ihmisellä on sielu joka elää ikuisesti. Sielumme oli jo ennen kuin synnyimme, ja se jatkaa elämäänsä kun meidän maallinen ruumiimme kuolee.

        Ihmisen aivot kuolevat vain muutamia sekunteja sen jälkeen kun sydän lakkaa lyömästä. Tämän jälkeen ei ole mahdollista "hallusinoida". Ihmisten "hallusinaatiot" ovat kuitenkin kestäneet useita minuutteja, koska he ovat mm. nähneet kaikki heille tehdyt elvytystoimenpiteet jotka ovat todellakin kestäneet kauemmin kuin 10 sekuntia. :)


    • jmp35

      Don Piper Kuoli 1989, kun rekka jyräsi hänen autonsa yli, häntä ei yritettykään elvyttää, Eräs pastori kuitenkin rukoili hänen puolestaan, yllättäen Don virkosikin henkiin, tosin pahasti vammautuneena, Kirjassa on kuviakin sairaalavuoteelta, autonromusta ym. Uskomaton tarina, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista, Donista löytyy myös videota netissä, missä häntä haastatellaan. Kirja on kyllä lukemisen arvoinen.

      • kumma juttu

        DON PIPER ON PAPPI. HÄN KUOLI AUTO-ONNETTOMUUDESSA 1989.TÄNÄÄN HÄN ELÄÄ JA TYÖSKENTELEE BAPTISTIKIRKOSSA TEXASISSA. VIETETTYÄNSÄ 90 MINUUTTIA TAIVAASSA.

        Kirjan mainostekstiä:

        Kotimatkalla kirkkokuntansa pappienkokouksesta Don Piperin Ford Escort tuhoutui täysin rekan vyöryessä hänen autonsa päälle. Ambulanssihenkilökunta totesi Piperin kuolleen välittömästi onnettomuushetkellä. Häntä ei yritettykään elvyttää. Yhdeksänkymmentä minuuttia onnettomuuden jälkeen paikalle ajoi baptistipastori Dick Onerecker. Tämä pysähtyi tarkistaakseen tarvitaanko hänen apuansa. Vaikka ambulanssihenkilökunta asiantuntemuksellansa todisti Escortia ajaneen henkilön kuolleen, Onerecker tiedosti Jumalan kehottavan häntä työntymään autonromun takaistuimelle rukoillakseen uhrin puolesta. Hän laski kätensä etuistuimella olevan kuljettajan päälle todeten, ettei elonmerkkejä ole. Silti Onerecker ei voinut jättää onnettomuusautoa eikä irrottaa kättänsä kuolleen päältä. Hän aloitti laulun Jeesuksesta, ystävästä, jonka kaltaista ei ole toista. Laulu alkoi soolona – mutta viimeinen säkeistö laulettiin duettona. Kuollut Don Piper oli palannut eloon ja yhtyi lauluun! Palattuansa eloon Don Piper joutui sopeutumaan vuosien kipuun ja tuskaan. Hänet leikattiin 34 kertaa. Hänen taivaskokemuksensa on antanut hänelle elämänvoimaa.

        Jospa tuo taivaskokemus liittyy siihen aikaisemmin mainittuun kuuloaistin toimintaan joka viimeisenä
        jää toimimaan ihmisellä kun Onerecker oli laulanut herätetylle ja siten edistänyt elpymistä?


      • Have to dream...
        kumma juttu kirjoitti:

        DON PIPER ON PAPPI. HÄN KUOLI AUTO-ONNETTOMUUDESSA 1989.TÄNÄÄN HÄN ELÄÄ JA TYÖSKENTELEE BAPTISTIKIRKOSSA TEXASISSA. VIETETTYÄNSÄ 90 MINUUTTIA TAIVAASSA.

        Kirjan mainostekstiä:

        Kotimatkalla kirkkokuntansa pappienkokouksesta Don Piperin Ford Escort tuhoutui täysin rekan vyöryessä hänen autonsa päälle. Ambulanssihenkilökunta totesi Piperin kuolleen välittömästi onnettomuushetkellä. Häntä ei yritettykään elvyttää. Yhdeksänkymmentä minuuttia onnettomuuden jälkeen paikalle ajoi baptistipastori Dick Onerecker. Tämä pysähtyi tarkistaakseen tarvitaanko hänen apuansa. Vaikka ambulanssihenkilökunta asiantuntemuksellansa todisti Escortia ajaneen henkilön kuolleen, Onerecker tiedosti Jumalan kehottavan häntä työntymään autonromun takaistuimelle rukoillakseen uhrin puolesta. Hän laski kätensä etuistuimella olevan kuljettajan päälle todeten, ettei elonmerkkejä ole. Silti Onerecker ei voinut jättää onnettomuusautoa eikä irrottaa kättänsä kuolleen päältä. Hän aloitti laulun Jeesuksesta, ystävästä, jonka kaltaista ei ole toista. Laulu alkoi soolona – mutta viimeinen säkeistö laulettiin duettona. Kuollut Don Piper oli palannut eloon ja yhtyi lauluun! Palattuansa eloon Don Piper joutui sopeutumaan vuosien kipuun ja tuskaan. Hänet leikattiin 34 kertaa. Hänen taivaskokemuksensa on antanut hänelle elämänvoimaa.

        Jospa tuo taivaskokemus liittyy siihen aikaisemmin mainittuun kuuloaistin toimintaan joka viimeisenä
        jää toimimaan ihmisellä kun Onerecker oli laulanut herätetylle ja siten edistänyt elpymistä?

        90 minuuttia kuolleena? Enpä usko että se kovin normaalia on. En muista, kuinka kauan ihminen on edelleen "hengissä" eli teoreettisesti elvytettävissä, mutta kyse oli tuskin varttitunnista. Lihakset tosin voivat pysyä toiminnassa jopa tunteja. Kyllä tuossa jotain yliluonnolista on. älkääkä tulko murskaamaan hataraa uskoani tiedeartikkeleilla, kiitos. Olen tosissani.


      • Kristian 26v
        Have to dream... kirjoitti:

        90 minuuttia kuolleena? Enpä usko että se kovin normaalia on. En muista, kuinka kauan ihminen on edelleen "hengissä" eli teoreettisesti elvytettävissä, mutta kyse oli tuskin varttitunnista. Lihakset tosin voivat pysyä toiminnassa jopa tunteja. Kyllä tuossa jotain yliluonnolista on. älkääkä tulko murskaamaan hataraa uskoani tiedeartikkeleilla, kiitos. Olen tosissani.

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi=)


      • Aronya
        Kristian 26v kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi=)

        Näin unta, joka oli tavallisiin uniin verraten aivan toisentuntuinen, todellisempi, kaikki tuntemukset unessa tuntui hyvin selkeästi,kun lähes poikkeuksetta minulla ei unissa ole ns.aistimuksia (tunto,haju,kuulo. Sitä vain uneksii unessa aistivansa).
        Kuolin unessa,se oli aika epämukavaa mutta siedettävää. Tavallaan jännän tuntuista kun aivot "sammuu",vähän pelottavaa,mutta pian huomaa että jokin jää kuitenkin "on" asentoon,sielu oletan. Olo oli niinkuin leijuis pimeässä tyhjiössä hetken, muttei tunne olevansa aineellinen siinä olotilassa. On olemassa, muttei tunne ruumistansa. Sitten pimeys yhtäkkiä haihtui, ympärillä oli utuista,rauhallista,ääretöntä ja lähes materiatonta. Tunsin Jumalan viereläni,paljon isompi hahmo. Ainut materiaan verrattava asia ympärilläni oli julmetut portaat, joita pitkin Jumala kehoitti kiipeämään ylös. Portaat oli pehmeät ja upottavat,niinkuin vaahtokarkkia,ja asklemat niinkuin ne olisi tehty jättiläisille. Niitä oli tosi vaivalloista kiivetä,könysin niitä silti ylöspäin,Jumala autto ja oli vierellä koko ajan. Saavuttiin ylös vihdoin ja Hän kertoi meidän tulleen taivaaseen. Välillä ohi meni joitain tyyppejä,hahmoja,ja kun mentiin pidemmälle alkoi ympärille muodostua "maailmaa",hyvin samantapaista kun täälläkin. Rakennuksia,ihmisiä,hahmoja,kulkuväyliä...Moni teki töitänsä,ja Jumala selitti että taivaassa saa tehdä valitsemiaan töitä jos haluaa,se on kuulema tärkeää ihmisille.
        Muuta en unesta muista. En väitä että kyseessä olisi ollut kuoleman kokemus,uskon että nukuin ihan normaalisti kokemuksen aikaan. Ehkä Jumala halus näyttää minulle oikeasti taivasta ja teki sen unen kautta,tai kyseessä oli ihan vain pelkkä uni,mene ja tiedä. Kokemuksena kuitenkin tosi suloinen,todellinen ja realistisen tuntuinen,hauskakin.


      • DivineLight
        Aronya kirjoitti:

        Näin unta, joka oli tavallisiin uniin verraten aivan toisentuntuinen, todellisempi, kaikki tuntemukset unessa tuntui hyvin selkeästi,kun lähes poikkeuksetta minulla ei unissa ole ns.aistimuksia (tunto,haju,kuulo. Sitä vain uneksii unessa aistivansa).
        Kuolin unessa,se oli aika epämukavaa mutta siedettävää. Tavallaan jännän tuntuista kun aivot "sammuu",vähän pelottavaa,mutta pian huomaa että jokin jää kuitenkin "on" asentoon,sielu oletan. Olo oli niinkuin leijuis pimeässä tyhjiössä hetken, muttei tunne olevansa aineellinen siinä olotilassa. On olemassa, muttei tunne ruumistansa. Sitten pimeys yhtäkkiä haihtui, ympärillä oli utuista,rauhallista,ääretöntä ja lähes materiatonta. Tunsin Jumalan viereläni,paljon isompi hahmo. Ainut materiaan verrattava asia ympärilläni oli julmetut portaat, joita pitkin Jumala kehoitti kiipeämään ylös. Portaat oli pehmeät ja upottavat,niinkuin vaahtokarkkia,ja asklemat niinkuin ne olisi tehty jättiläisille. Niitä oli tosi vaivalloista kiivetä,könysin niitä silti ylöspäin,Jumala autto ja oli vierellä koko ajan. Saavuttiin ylös vihdoin ja Hän kertoi meidän tulleen taivaaseen. Välillä ohi meni joitain tyyppejä,hahmoja,ja kun mentiin pidemmälle alkoi ympärille muodostua "maailmaa",hyvin samantapaista kun täälläkin. Rakennuksia,ihmisiä,hahmoja,kulkuväyliä...Moni teki töitänsä,ja Jumala selitti että taivaassa saa tehdä valitsemiaan töitä jos haluaa,se on kuulema tärkeää ihmisille.
        Muuta en unesta muista. En väitä että kyseessä olisi ollut kuoleman kokemus,uskon että nukuin ihan normaalisti kokemuksen aikaan. Ehkä Jumala halus näyttää minulle oikeasti taivasta ja teki sen unen kautta,tai kyseessä oli ihan vain pelkkä uni,mene ja tiedä. Kokemuksena kuitenkin tosi suloinen,todellinen ja realistisen tuntuinen,hauskakin.

        Taisit saada pienen maistiaisen siitä mitä tuolla verhon toisella puolen tapahtuu. Hauskaa :)


      • juu ehkä hyvinkin
        DivineLight kirjoitti:

        Taisit saada pienen maistiaisen siitä mitä tuolla verhon toisella puolen tapahtuu. Hauskaa :)

        mutta kuka meistä oikeasti tietää mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.onhan mahdollista että näitten sairaala taivaassa käyntien takana on hallusinaatio varsinkin kun monet "taivaassa" käyjistä ovat olleet hartaita uskovaisia


      • arjuuna
        juu ehkä hyvinkin kirjoitti:

        mutta kuka meistä oikeasti tietää mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.onhan mahdollista että näitten sairaala taivaassa käyntien takana on hallusinaatio varsinkin kun monet "taivaassa" käyjistä ovat olleet hartaita uskovaisia

        Elämä joka syntymässä meihin tulee kuolla koska se on ollut ennen syntymäämme, ei se voi kuolla kuin ruumiin toimintomme ovat päättyneet, sillä se on sama elämä kaikilla, mutta egot ovat erit ja ne häviää sitten kun sen syyt ja seuraukset päättyvät, jotka kestävät useampien elämien ajan
        Egon pitää kuolla jo elämän aikana ns. psykologisessa kuolemassa, niin tuolla ruumiin kuolemalla ei ole silloin mitään merkitystä, koska elämä on silloin kuolematonta


      • cottonj
        arjuuna kirjoitti:

        Elämä joka syntymässä meihin tulee kuolla koska se on ollut ennen syntymäämme, ei se voi kuolla kuin ruumiin toimintomme ovat päättyneet, sillä se on sama elämä kaikilla, mutta egot ovat erit ja ne häviää sitten kun sen syyt ja seuraukset päättyvät, jotka kestävät useampien elämien ajan
        Egon pitää kuolla jo elämän aikana ns. psykologisessa kuolemassa, niin tuolla ruumiin kuolemalla ei ole silloin mitään merkitystä, koska elämä on silloin kuolematonta

        Jos persoona ei häviäisi vaan esimerkiksi jatkaisi elämäänsä muuttaessaan olomuotoaan ja liikkuessaan uuteen maailmaan(kuka sen tekisi?), niin vaarana olisi tuon uudenkin kontekstin saastuminen persoonan vanhoilla eväillä, eli ideoilla.
        Toisaalta aika erikoista olisi se että vanhoja ei muistettaisi, silloinhan ei olisi kyse enää edes samasta persoonasta tai persoonasta ollenkaan.

        Miten materialisesti ajatellen mikään voisi koskaaan muuttua?
        Aika lohduton on ajatus kun ajattelee materialisesti.
        Vaikka värähtelytasot nousisivat niin että materia olisi lopulta niin hienon hienoa eli "ohutta" ettei konkreettista olisi lähes lainkaan, niin vaikka henkinä kiertäisimmme jossain porukalla tai yksin "jotain tehden jotain hienon hienoa" niin melko ahdistavalta ja sitovalta tuokin ideana vaikuttaa.

        Ehkä sen vuoksi kaikkineen idea privaatista olemuksesta on totaalisesti tuohottava? Siinä materialismi menee mukana.
        Sillä vaikka Jumala olisi kuinka suuren suuri ja laaja eli vaikka kaikki, niin jos Jumala on käsitteenä materialistinen, niin Jumala on tällöin aina auttamattomasti erillinen, verrattavissa "ulkopuoleen" vaikkapa vain osasissaan ja tästä johtuen ainaisesti mm. yksinäisyyttä tunteva, eli ei onnellinen.


      • sj
        cottonj kirjoitti:

        Jos persoona ei häviäisi vaan esimerkiksi jatkaisi elämäänsä muuttaessaan olomuotoaan ja liikkuessaan uuteen maailmaan(kuka sen tekisi?), niin vaarana olisi tuon uudenkin kontekstin saastuminen persoonan vanhoilla eväillä, eli ideoilla.
        Toisaalta aika erikoista olisi se että vanhoja ei muistettaisi, silloinhan ei olisi kyse enää edes samasta persoonasta tai persoonasta ollenkaan.

        Miten materialisesti ajatellen mikään voisi koskaaan muuttua?
        Aika lohduton on ajatus kun ajattelee materialisesti.
        Vaikka värähtelytasot nousisivat niin että materia olisi lopulta niin hienon hienoa eli "ohutta" ettei konkreettista olisi lähes lainkaan, niin vaikka henkinä kiertäisimmme jossain porukalla tai yksin "jotain tehden jotain hienon hienoa" niin melko ahdistavalta ja sitovalta tuokin ideana vaikuttaa.

        Ehkä sen vuoksi kaikkineen idea privaatista olemuksesta on totaalisesti tuohottava? Siinä materialismi menee mukana.
        Sillä vaikka Jumala olisi kuinka suuren suuri ja laaja eli vaikka kaikki, niin jos Jumala on käsitteenä materialistinen, niin Jumala on tällöin aina auttamattomasti erillinen, verrattavissa "ulkopuoleen" vaikkapa vain osasissaan ja tästä johtuen ainaisesti mm. yksinäisyyttä tunteva, eli ei onnellinen.

        Sana persoona suomeksi käännettynä tarkoittaa naamiota. Ymmärrän tämän siten, että todellisuutemme on tuon persoona naamion takana.


      • cottonj
        sj kirjoitti:

        Sana persoona suomeksi käännettynä tarkoittaa naamiota. Ymmärrän tämän siten, että todellisuutemme on tuon persoona naamion takana.

        Persoona on inhimillisesti katsoen matkija.
        Persoona on siis ideana pelkkää naamiota, joka ei sidällä siänällään itsessään mitään omaa tai uutta, unikkia.
        Tämä siksi että persoona on vain seurausta ei syy.
        Persoonat voivat monistaa ja matkia että hieman muuntaa olomuotoaan pysyäkseen hengissä.
        Persoonien täytyy tehdä se koska ne eivät ole itseolevaisia.

        Tämän vuoksi idea ihmisestä ongelmineen voi jatkua vain klopaalisti ihmiskuntana, ei koskaan lopullisen kuoleman jälkeen persoonana.
        Ihmiskunta on siis kuin yksi persoona, yksi lopputulos ideasta joka on materiaan perustuva ja aina sama. Tämän faktan vuoksi hmiskunta ei pysty kehittymään kuin määrättyyn pisteeseen asti ilmenneessä raamissaan.

        Syvemmin on kyse tuon naamion taakse piiloutuneesta ideasta/syystä joka on perattava ja johon on omalta osaltaan jokaisen tietoisuuden itse puututtava. Tarpeen vaatiessa on itsensä anihiloitava, eli uhrattava.
        Itseuhrauksen kautta tapahtuu kuin sammakon kudelmassa, jossa jokainen kudelmassa olevista itsenäisistä nuijapäistä kuplissaan sisältää elämää ja puhkeaa suuren kudelman haihtumiseksi sen menettäessä merkityksesnä. Tämäkään ei vielä riitä tietoisemman tapauksessa, vaan tämä on vasta alku. Jokaisen tämän kudelman sisällöstä, eli sisäisen tietoisuuden on pitäydyttävä luomasta lisää uutta kudelmaa ("kutua"), jotta koko huono idea/syy anihiloituisi vieden seuraukset, eli syy&seuraus suhteet mukanaan.


      • Aronya kirjoitti:

        Näin unta, joka oli tavallisiin uniin verraten aivan toisentuntuinen, todellisempi, kaikki tuntemukset unessa tuntui hyvin selkeästi,kun lähes poikkeuksetta minulla ei unissa ole ns.aistimuksia (tunto,haju,kuulo. Sitä vain uneksii unessa aistivansa).
        Kuolin unessa,se oli aika epämukavaa mutta siedettävää. Tavallaan jännän tuntuista kun aivot "sammuu",vähän pelottavaa,mutta pian huomaa että jokin jää kuitenkin "on" asentoon,sielu oletan. Olo oli niinkuin leijuis pimeässä tyhjiössä hetken, muttei tunne olevansa aineellinen siinä olotilassa. On olemassa, muttei tunne ruumistansa. Sitten pimeys yhtäkkiä haihtui, ympärillä oli utuista,rauhallista,ääretöntä ja lähes materiatonta. Tunsin Jumalan viereläni,paljon isompi hahmo. Ainut materiaan verrattava asia ympärilläni oli julmetut portaat, joita pitkin Jumala kehoitti kiipeämään ylös. Portaat oli pehmeät ja upottavat,niinkuin vaahtokarkkia,ja asklemat niinkuin ne olisi tehty jättiläisille. Niitä oli tosi vaivalloista kiivetä,könysin niitä silti ylöspäin,Jumala autto ja oli vierellä koko ajan. Saavuttiin ylös vihdoin ja Hän kertoi meidän tulleen taivaaseen. Välillä ohi meni joitain tyyppejä,hahmoja,ja kun mentiin pidemmälle alkoi ympärille muodostua "maailmaa",hyvin samantapaista kun täälläkin. Rakennuksia,ihmisiä,hahmoja,kulkuväyliä...Moni teki töitänsä,ja Jumala selitti että taivaassa saa tehdä valitsemiaan töitä jos haluaa,se on kuulema tärkeää ihmisille.
        Muuta en unesta muista. En väitä että kyseessä olisi ollut kuoleman kokemus,uskon että nukuin ihan normaalisti kokemuksen aikaan. Ehkä Jumala halus näyttää minulle oikeasti taivasta ja teki sen unen kautta,tai kyseessä oli ihan vain pelkkä uni,mene ja tiedä. Kokemuksena kuitenkin tosi suloinen,todellinen ja realistisen tuntuinen,hauskakin.

        Tapahtuiko sulle jotain erityistä ennen tuota unta?


      • enkelit elämässäni
        Aronya kirjoitti:

        Näin unta, joka oli tavallisiin uniin verraten aivan toisentuntuinen, todellisempi, kaikki tuntemukset unessa tuntui hyvin selkeästi,kun lähes poikkeuksetta minulla ei unissa ole ns.aistimuksia (tunto,haju,kuulo. Sitä vain uneksii unessa aistivansa).
        Kuolin unessa,se oli aika epämukavaa mutta siedettävää. Tavallaan jännän tuntuista kun aivot "sammuu",vähän pelottavaa,mutta pian huomaa että jokin jää kuitenkin "on" asentoon,sielu oletan. Olo oli niinkuin leijuis pimeässä tyhjiössä hetken, muttei tunne olevansa aineellinen siinä olotilassa. On olemassa, muttei tunne ruumistansa. Sitten pimeys yhtäkkiä haihtui, ympärillä oli utuista,rauhallista,ääretöntä ja lähes materiatonta. Tunsin Jumalan viereläni,paljon isompi hahmo. Ainut materiaan verrattava asia ympärilläni oli julmetut portaat, joita pitkin Jumala kehoitti kiipeämään ylös. Portaat oli pehmeät ja upottavat,niinkuin vaahtokarkkia,ja asklemat niinkuin ne olisi tehty jättiläisille. Niitä oli tosi vaivalloista kiivetä,könysin niitä silti ylöspäin,Jumala autto ja oli vierellä koko ajan. Saavuttiin ylös vihdoin ja Hän kertoi meidän tulleen taivaaseen. Välillä ohi meni joitain tyyppejä,hahmoja,ja kun mentiin pidemmälle alkoi ympärille muodostua "maailmaa",hyvin samantapaista kun täälläkin. Rakennuksia,ihmisiä,hahmoja,kulkuväyliä...Moni teki töitänsä,ja Jumala selitti että taivaassa saa tehdä valitsemiaan töitä jos haluaa,se on kuulema tärkeää ihmisille.
        Muuta en unesta muista. En väitä että kyseessä olisi ollut kuoleman kokemus,uskon että nukuin ihan normaalisti kokemuksen aikaan. Ehkä Jumala halus näyttää minulle oikeasti taivasta ja teki sen unen kautta,tai kyseessä oli ihan vain pelkkä uni,mene ja tiedä. Kokemuksena kuitenkin tosi suloinen,todellinen ja realistisen tuntuinen,hauskakin.

        Kaunis uni...ja todellakin sillä on ollut jokin äärettömän tärkeä viesti sinulle.
        Olen kuullut,että erkaannumme ruumiistamme usein. Emme tiedosta tätä ja tämä voi olla asian ydin. Olet ollut kiinnostunut kuoleman jälkeisestä elämästä ja aina tavallaan ehkä tiennyt että elämä jatkuu kuoleman jälkeen sielun vaelluksella. Sinulle näytettiin tämä unessa. Olen myös tietoinen tästä taivasmaailmassa olemisesta ja siellä todella tehdään juuri niitä asioita joista sinä pidät ja joissa sinä olet ollut taitava jo eläessäsikin. Minä sanoisin, että sinä olet niinsanotusti saanut valaistuksen kokemuksen. Googleta valaistuminen...:))


    • KK

      Olen siitä tietoinen, kokemuksen kautta.
      Lue, "Meno ja paluu" Tässä ketjussa,

      • jeesuksen_oma

        DON PIPER - 90 MINUUTTIA TAIVAASSA OSA1: HÄN KUOLI AUTO-ONNETTOMUUDESSA 1989.
        TÄNÄÄN HÄN ELÄÄ JA TYÖSKENTELEE BAPTISTIKIRKOSSA TEXASISSA.
        VIETETTYÄNSÄ 90 MINUUTTIA TAIVAASSA.
        Lataa Tämä todella mielenkiintoinen haastattelu (WMV MUODOSSA) osoitteesta: Heikko Laatu MPG: http://www.hellisreal.net/LOWQUALITY/Don Piper osa1 - www.hellisreal.net.mpg (182Mb) ja Korkea Laatu: http://www.hellisreal.net/varasto/Don Piper osa1 - www.hellisreal.net.wmv (368mb)

        DON PIPER - 90 MINUUTTIA TAIVAASSA OSA 2 :Heikko Laatu MPG: http://www.hellisreal.net/LOWQUALITY/Don Piper osa2 - www.hellisreal.net.mpg (198Mb)
        Korkea Laatu WMV :http://www.hellisreal.net/varasto/Don Piper osa2 - www.hellisreal.net.wmv (401mb)

        Ja paljon muita hyviä videoita http://www.hellisreal.net/videot.htm


    • :(

      siis haluisin vaan tietää, miltä tuntuu olla kuollut? voiko ajatella, näkeekö kuuleeko tunteeko ? fakta kai on että ei voi ajatella. mutta voiko ihminen olla ajattelematta mitään? ääh liia vaikeeta mietittävää mut haluisin vaa tietää.. iha sama joutuuko helvettiin vai taivaaseen mitä niitä onkaan mutta joutuuko ylipäätään mihinkään? onko oikeasti ihmisiä jotka ovat meinanneet kuolla tai käyneet kuolleena ja kertoneet tuntevansa jotain tai näkevänsä jotain kuoleman jälkeen?

      • tämäkin on fakta

        Mietipä missä olit ennen syntymääsi. Aivan, kuoleman jälkeen on aivan samanlaisessa olotilassa (tämä on tosin väärin sanottu koska silloin ei "olla" missään, mitenkään). Ja monet ihmiset kyllä kertovat mitä ovat kokeneet mutta tämä kaikki on pelkkiä harhoja joita aiheuttaa muunmuassa hapenpuute aivoissa. Aivot eivät toimi kunnolla ja alkavat toimia aivan eritavalla kuin pitäisi.


    • Silky

      Kyllä näkee ja kuulee ja tuntee ja ajattelee ja katuu jollei uskonut Kristukseen, Jumalan uhrikaritsaan jonka Isä taivaasta antoi kuolemaan meidän syntisten edestä, että me tulisimme sovitetuiksi Jumalan kanssa, "Katso Jumalan Karitsa joka pois otit maailman synnin" Sinäkin olet kuullut Jeesuksesta kun kerran tunnet sanat helvetti ja taivas ja ei ole todella muita vaihtoehtoja sen jälkeen kun ruumis kuolee, sieluhan on kuolematon ja kyllä tuntee ilon ja ahdistuksen. Tutki Raamattua ja pyydä, että Taivaan Isä, Pyhän Henkensä kautta, jonka sinä kasteessasi sait, kirkastaa sinulle Evankeliumin, Ilosanoman!

    • tämäkin on fakta

      Jaa fakta? Minunkin isoenoni näki onnettomuuden jälkeisen hoidon kipulääkehuuruissa vaikka mitä luonnonmaisemia, se on pelkkää harhaa. Samaa voit kokea vetämällä LSD:tä tai muuta myrkkyä.

      • Niinpä... Kyllä minäkin olen joskus aikoinaan hallusinogeenejä vedellessä nähnyt,kuullut,tuntenut etc. vaikka mitä ja sillä hetkellä se oli niin totta ja FAKTAA,että jos joku olis tullu sanoo,et näät halluja,en ois uskonu!!!


    • sappua

      On tilanteita jolloin portit toiseen todellisuuteen avautuvat.

      • On tämä maallinen elo yhtä tuskaa, mitä enemmän ajattelet sitä suurempaa tuskaa koet.


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        On tämä maallinen elo yhtä tuskaa, mitä enemmän ajattelet sitä suurempaa tuskaa koet.

        Aivan. Tieto lisää tuskaa.


      • alfaetomega kirjoitti:

        Aivan. Tieto lisää tuskaa.

        Ja silti haluaa tietää...


    • sappua

      Ihmisen kärsimys johtuu vaikeudesta hyväksyä totuutta. Mutta kun ihminen kykenee hyväksymään totuuden itsestään, niin kärsimyksetkin loppuvat. Sen jälkeen ei tarvitse syntyä enää uudelleen tähän aineellisuuteen. Itselläni ei tästä ole empiiristä tietoa, mutta uskon sitä henkeä joka minulle on tämän kertonut.

      • Ei mielestäni ole totuuden hyljeksintää, jos uppoudun elämän tarkoituksen syövereihin.
        Uskon jälleensyntymään ja kaikkeen siihen liittyvään reaaliteettiin, silti pelkään vanhenemista, sairautta, 'kuolemaa'....silti vaikka kyseessä on 'syntymä' todellisuuteen.
        Ainakin enemmän todellisuuteen, kuin aineellinen kokemusmaailma?


      • Jotenkin noin mäkin kelaan. Ja arjuuna kirjotteli myös asiaa. Mutta millälailla se totuus hyväksytään ja mistä tietää,että se on totuus. Nyt tää kuulostaa ihan dorgalta,mut mä sekoon kohta kun en pysty lopettamaan tätä asioiden kelailua. Mulla on läheisin omainen juuri kuollut ja sitä ennen pari frendiä. Ja itse yritin teininä itsemurhaa muutamaankin otteeseen,eikä ollu mitään huomionhakuläppiä. Lekuritkin ihmettelee miten olen vielä elossa. Järki sanoo toista ja joku tunne toista. Molemmat on ollu elämän varrella väärässä vuorollaan.


    • sappua

      Minun mielestä ihmisen kyvyttömyys muistaa menneistä elämistään on se, että meidän muisti katkaistaan juuri silloin kun tulemme uudelleen tänne aineelliseen maailmaan. Meille jää matkaevääksi vain oma hankittu karma. Kuka muistimme katkaisee, on minulle arvoitus, mutta ei se kuitenkaan tarkoituksetonta ole.

      • kokija

        Vastauksia putkahtelee odottamatta kun niitä ei odota.

        Muisti "katkeaa" tai oikeammin yhteys Tietoisuuteen jota olemme, jos tietoisuus samaistaa itsensä kovin fyysiseen kehoon ja fyysisiin aivoihin. Sillä fyysiset aivot eivät muista.

        Tällöin Tietoisuudesta tulee väliaikaisesti tässä maailmassa tietoisuus ( pikku-t ), eli ns. normityyppi. Hänen oikea tietoisuutensa on kuitenkin varastoitu "taivaaseen" käyttöä varten ja odottaa käyttöä, se ei katoa. Se on ihmisen perintöosa.

        Idea on siinä, että koetatte muistaa sellaisella välineellä, jolle laajempi muistaminen on mahdottomuus. Aivoihin voi kyllä välittyä laajempaa muistamista, kun onnistutte samaistamaan tietoisuuttanne takaisin itseenne eli Tietoisuuteen ( iso-T ). Ihan vain tavalliseen omaan itseenne.

        Kukaan ei siis katkaise muistia, vaan karkean materian läheisyys unohduttaa. Tähän on olemassa vastalääke: myönteinen suhtautuminen kaikkeen, jolloin tarkkaavuus ja havainnointikyky laajenee uudelleen itseemme.

        Tätä on tutkittu tieteellisestikin viime aikoina kuulemma: myönteinen ajattelu laajentaa tarkkaavuuden alaa. Laajennan tätä : myönteinen ajattelu ja kiitollisuus avaa sydämen, jonka kautta voitte olla omia itsejänne, tietoisuusavaruuksia. Tämä tietenkin saavutetaan asteittain, sillä muutoin kokisitte liian suuria kolauksia persoonissanne. Kaverit, me odotamme että avaudutte ilolle, toivolle ja rakkaudelle yhä enemmän, niin silloin muistamme kaikki mitä olemme.

        Ja silloin pidetään juhlat. Ihan oikeasti :)

        Ihmiset muistavat keitä he ovat ! Tämä on hämmästyttävä tosiasia. Kun he muistavat, niin kaikki muuttuu. Se menee joko kauhistuttavan kärsimyksen kautta tai hirmuisen autuuden kautta. Kumman haluatte? Niin on tapahtunut aikojen saatossa useasti, ja silloin lopputulosta kutsutaan pöljäksi. Kun ihminen alkaa parantua, niin hän saa arvonimen pöljä. On mukavaa olla pöljä.

        Tosin, pöljyyden ei tarvitse olla rampauttavaa. Tätä ajan takaa, ettei muistamisen pöljyyden tarvitse rampauttaa maaillista toimintakykyä. :) Kaikki uudeksi muuttuu, ja ette osaa enää edes silloin surra, se on mahdotonta, ihan totta mahdotonta :)


      • pöljä jo v. 1989
        kokija kirjoitti:

        Vastauksia putkahtelee odottamatta kun niitä ei odota.

        Muisti "katkeaa" tai oikeammin yhteys Tietoisuuteen jota olemme, jos tietoisuus samaistaa itsensä kovin fyysiseen kehoon ja fyysisiin aivoihin. Sillä fyysiset aivot eivät muista.

        Tällöin Tietoisuudesta tulee väliaikaisesti tässä maailmassa tietoisuus ( pikku-t ), eli ns. normityyppi. Hänen oikea tietoisuutensa on kuitenkin varastoitu "taivaaseen" käyttöä varten ja odottaa käyttöä, se ei katoa. Se on ihmisen perintöosa.

        Idea on siinä, että koetatte muistaa sellaisella välineellä, jolle laajempi muistaminen on mahdottomuus. Aivoihin voi kyllä välittyä laajempaa muistamista, kun onnistutte samaistamaan tietoisuuttanne takaisin itseenne eli Tietoisuuteen ( iso-T ). Ihan vain tavalliseen omaan itseenne.

        Kukaan ei siis katkaise muistia, vaan karkean materian läheisyys unohduttaa. Tähän on olemassa vastalääke: myönteinen suhtautuminen kaikkeen, jolloin tarkkaavuus ja havainnointikyky laajenee uudelleen itseemme.

        Tätä on tutkittu tieteellisestikin viime aikoina kuulemma: myönteinen ajattelu laajentaa tarkkaavuuden alaa. Laajennan tätä : myönteinen ajattelu ja kiitollisuus avaa sydämen, jonka kautta voitte olla omia itsejänne, tietoisuusavaruuksia. Tämä tietenkin saavutetaan asteittain, sillä muutoin kokisitte liian suuria kolauksia persoonissanne. Kaverit, me odotamme että avaudutte ilolle, toivolle ja rakkaudelle yhä enemmän, niin silloin muistamme kaikki mitä olemme.

        Ja silloin pidetään juhlat. Ihan oikeasti :)

        Ihmiset muistavat keitä he ovat ! Tämä on hämmästyttävä tosiasia. Kun he muistavat, niin kaikki muuttuu. Se menee joko kauhistuttavan kärsimyksen kautta tai hirmuisen autuuden kautta. Kumman haluatte? Niin on tapahtunut aikojen saatossa useasti, ja silloin lopputulosta kutsutaan pöljäksi. Kun ihminen alkaa parantua, niin hän saa arvonimen pöljä. On mukavaa olla pöljä.

        Tosin, pöljyyden ei tarvitse olla rampauttavaa. Tätä ajan takaa, ettei muistamisen pöljyyden tarvitse rampauttaa maaillista toimintakykyä. :) Kaikki uudeksi muuttuu, ja ette osaa enää edes silloin surra, se on mahdotonta, ihan totta mahdotonta :)

        Yleensä kokijan jutut menee mulla vähän yli hilseen, mutta toi oli kyllä huippu juttua!

        Heheh...pöljäilemisiin!!!


      • enkelit elämässäni

        Entinen skeptikko, nykyään hypnologi Michael newton on 10 vuoden ajan vienyt ihmisiä heidän omalla luvallaan hypnoosin avulla syvemmälle ja syvemmälle menneisyyteen. Newton on saanut tietoa mitä tapahtuu heti kuoleman jälkeen, miten edetään valoon ja mitä taivasmaailmassa opitaan ja edetään. Käydään läpi eletty elämä ja pohditaan mikä meni mahd. pieleen. Jokaiselle sielulle jää muisto eletystä elämästä ja jokainen sielu valitsee seuraavan elämänsä ja uudelleen syntymisensä vapaasti, jopa ajankohdan ja perheen johon haluaa syntyä. Taivasmaailmassa ei tunneta sanaa viha, katkeruus. Siellä ei tuomita ketään, ainoastaan todella pahat ihmiset jotka ovat esim. murhanneet tms. joutuvat aluksi "eristyksiin" miettiäkseen syntinsä ja jokainen ohjataan lopulta valoon ja mietitään miten seuraavassa elämässä voisi tehdä toisin. Tämmöiset sielut usein hyvittävät tekojensa vääryyden haluamalla syntyä sellaiseksi henkilöksi joka tulee kokemaan saman hirveyden kuin mitä itse on aikaisemmin aiheuttanut toiselle entisessä elämässään. Tämä on kaiken ydin ja elämän kiertokulku on ikuinen. Tämän kirjan nimi on Sielujen Matka. Valaisee kaiken ja tämä on todella taitavan hypnologin vuosien tutkimusten saavutuksena saatua tietoa rajan takaa. Täyttä totta. Hypnotisoitujen henkilöiden joukossa on ollut nimekkäitä ja vaikutusvaltaisia henkilöitä, kaikista eri ammattiryhmistä.


      • toivon1
        enkelit elämässäni kirjoitti:

        Entinen skeptikko, nykyään hypnologi Michael newton on 10 vuoden ajan vienyt ihmisiä heidän omalla luvallaan hypnoosin avulla syvemmälle ja syvemmälle menneisyyteen. Newton on saanut tietoa mitä tapahtuu heti kuoleman jälkeen, miten edetään valoon ja mitä taivasmaailmassa opitaan ja edetään. Käydään läpi eletty elämä ja pohditaan mikä meni mahd. pieleen. Jokaiselle sielulle jää muisto eletystä elämästä ja jokainen sielu valitsee seuraavan elämänsä ja uudelleen syntymisensä vapaasti, jopa ajankohdan ja perheen johon haluaa syntyä. Taivasmaailmassa ei tunneta sanaa viha, katkeruus. Siellä ei tuomita ketään, ainoastaan todella pahat ihmiset jotka ovat esim. murhanneet tms. joutuvat aluksi "eristyksiin" miettiäkseen syntinsä ja jokainen ohjataan lopulta valoon ja mietitään miten seuraavassa elämässä voisi tehdä toisin. Tämmöiset sielut usein hyvittävät tekojensa vääryyden haluamalla syntyä sellaiseksi henkilöksi joka tulee kokemaan saman hirveyden kuin mitä itse on aikaisemmin aiheuttanut toiselle entisessä elämässään. Tämä on kaiken ydin ja elämän kiertokulku on ikuinen. Tämän kirjan nimi on Sielujen Matka. Valaisee kaiken ja tämä on todella taitavan hypnologin vuosien tutkimusten saavutuksena saatua tietoa rajan takaa. Täyttä totta. Hypnotisoitujen henkilöiden joukossa on ollut nimekkäitä ja vaikutusvaltaisia henkilöitä, kaikista eri ammattiryhmistä.

        Toivon todella, että noin on .............
        "Tämmöiset sielut usein hyvittävät tekojensa vääryyden haluamalla syntyä sellaiseksi henkilöksi joka tulee kokemaan saman hirveyden kuin mitä itse on aikaisemmin aiheuttanut toiselle entisessä elämässään."
        Minusta oikeudenmukaisuus on aina ollut kaikkein tärkeintä. Ja koska se tässä elämässä ei toteudu, niin on hyvä, että edes seuraavassa elämässä pahat ihmiset joutuvat vastuuseen teoistaan. Maailmassa on oikeasti todella pahoja ihmisiä, jotka eivät ikinä tunnusta pahoja tekojaan, vaan jyräävät heikommat jalkoihinsa.


    • en pelkää

      En pelkää kuolemaa. Äitini ja lapseni lähtivät tuonpuoleiseen ja ovat kummatkin minulle viestitelleet. Pääsemme kotiin kuollessamme. Vasta nyt olen siitä varma, sillä lapseni kuoleman jälkeen en uskonut enää mihinkään, olin vain vihainen ja katkera - aika auttoi siihen, että ymmärsin lapseni viestit. Ole avoin, pyydä enkeleitä avuksesi, rukoile. Ja sinulle näytetään. En itse kuulu edes kirkkoon, uskonnot ovat meidän maanpäällisten luomia, mutta meillä kaikilla on yhteinen jumala, joka on itse rakkaus. Kuolleet lähimmäisemme käyvät jatkuvasti luonamme. Ja meillä kaikilla on kyky aistia heidät, jos vain hetkeksi suljemme mielemme kaikelta ympäröivältä humulta, sälältä ja järkiajattelulta ja luotamme intuitioomme. Piste.

      • enkelit elämässäni

        Olet aivan oikeassa. Nykyinen elämänrytmi on liian ahdistavaa, emme koe yhteyttä luontoon, emme ehdi ajatella saati kuunnella itseämme. Jokaiinen voi todella saada yhteyden enkeleihin jotka ovat koko ajan ympärillämme ja tekevät hurjasti työtä rakastavasti meitä kohtaan jotta etenisimme oikeaan ja toivottuun suuntaan. Sinä itse kuitenkin teet aina lopullisen valinnan itse joka voi olla juuri se väärä valinta. Kuuntelemalla omaa itseään oppii tuntemaan ensimmäisen intuition (ensimmäinen ajatus ) ja sen mukaan sinun tulisi edetä. Olemalla avoin ja pyytämällä enkelit rakkaudella luoksesi voit kokea merkityksellisen asian joka muuttaa ajatusmaailmasi, elämän arvosi järjestyksen täysin. Enkelit tuovat sinulle vastauksen mieltäsi askarruttavaan pulmaan ja sen tunnet juuri sinä ensimmäisenä ajatuksena joka päässäsi tunnet. Minä itse olen kokenut enkelien siipien kosketuksen kehollani ja HUOM! ei minkäänlaisten lääkitysten tai hallusinaation seurauksena. Läheisen rakkaan menetys traagisesti ja odottamattomasti sai tämän aikaan. Hän haluaa vierailla meidän kaikkien omaiste luona hyvin usein, koska hän kuoli toisen käden kautta eikä saanut hyvästellä omaisiaan. Hän hyvästelee meitä nyt omilla neuvokkailla tavoillaan ja näin saamme kaikki rauhassa antaa toisillemme aikaa tottua tähän kuolemaan.
        Tämä meidän omaisemme on viestittänyt todella paljon ja haluaa meidän kaikkien tulevan tietoisiksi kuoleman jälkeisestä elämästä.


    • Ei kokemusta !

      Minä olen kokenut monta elämää, enkä ole koskaan päässyt henkimaailman iloja katomaan. Syntyessäni uudesti, niin minulla ei ole mitään muistoja mistä olen tullut tähän uuteen elämään. Olen kierrätyksessä, enkä kuitenkaan ole tietoinen koko henkimaailman iloista, siksi hieman ihmettelen?

    • JonesHenry

      Niinhän se on, ja on aina ollut!

    • tietopankki1

      Kukaan kuollut ei meidän luonna vieraile. He ovat hajonneet eri muodossa olevaksi energiaksi, jolla ei ole mitään ymmärrystä itsestään saati sitten mistään muustakaan. Kuolleet läheiset elävät meidän omissa muistoissamme, videoilla jne.. Tunne heidän läheisyydestään johtuu pohjimmiltaan vaan kemikaalisista reaktioista aivoissamme. Ei sen kummempaa.
      Uskontoa tähän on aivan turha sekoittaa. Se on vain ihmisen keksintö, jolla voidaan selittää ihmisille vieraita asioita oikeasti vastaamatta mihinkään kysymyksiin. Tuntemattomia on jumalan tiet.. Joo, sillä selitetään kaikki, mitä jotkut älypäät ei muistanut kirjottaa raamattuun. Sama pätee muihin uskontoihin.

      Eikö ketään kummastuta, että uskonnot ovat kehittyneet eri puolilla maailmaa toisistaan tietämättöminä ja kaikki ovat pää piirteiltään samanlaisia? Vastaavat samoihin kysymyksiin ja esittävät sen ajan eettisten- ja mooralistenkäsitysten mukaisia elämänohjeita. Eikö siitä voida jo rehellisesti todeta, että kyseessä on vain ihmisen oma keksintö.

      Ihminen kun oon niin fiksu, että se pystyy ratkaisemaan ongelmia tietämättä niihin vastauksia. Mutta tarpeeksi tyhmä kuitenkin siihen, että antaa oman keksintönsä ottaa vallan itseltään. Tästä seurauksena on ollut yks jos toinenkin miljoonaa kuolemaa ja pakkokäännytystä. Kaikille uskonnoille on kuitenkin tärkeää se, että vain oma uskonto on oikea.

      Se on kuitenkin tuonut myös hyvää. Seon ollut hyvää bisnestä ihmisille, jotka ovat osanneet sen hyödyntää. Uskontojen synty ja niiden kehittyminen on oikeastaan todella jännä juttu.

      Mutta mutta. Olisihan se hieno uskoa siihen, että elämä ei päättyisi tähän, mutta kyllä se vaan päättyy. Olemme sen jälkeen enään kasa fosforia, vettä, typpeä, rautaa jne.. eloton kasa atomeja.

    • hengellinen

      Ihmisessäkin elää jakuvasti vain kuolematon henki, jota ruumiiden kuolemat eivät hetkauta.

    • Marshmallow pie

      Kuoleman rajakokemus:sinun aivojesi keskellä sijaitsee käpyrauhanen joka erittää tietyissä tilanteissa(esim nukkuessa, otsachakraa meditoidessa, valveunessa, kovassa kivussa/tajuttomuudessa jne..) ainetta nimeltä dmt(hallusinogeeni jonka arvioidaan olevan jopa lsd:tä voimakkaampi) Eli toisinsanoen olet aika helvetinmoisella tripillä. Liittyykö tähän käpyrauhaseen(jota sielun valtaistuimeksi sanotaan) ja sen erittämään aineeseen jotain kosmista, voi olla hyvinkin... Harrastan meditaatiota ja kyllä siinä välillä tulee TODELLA kummallisia näkyjä sekä tuntemuksia. Älkääkä nyt alkako sanomaan että kolmannen silmän harjoittaminen on saatanasta, ei ole, vaan Jumalasta.

    • fwdf

      Menkää vittuun noitten teidän tiedeanalyysien kanssa.

      • tiede MIES

        Oletko tiedemies?


      • hömpät mäni jo
        tiede MIES kirjoitti:

        Oletko tiedemies?

        Kyllä ja tiedemies tietää kaiken kaikesta.


    • JonesHenry

      Kuoleman jälkeinen elämä todella on olemassa.


      Tai sanokaamme asia näin;nykyinen "todellisuus" on se HOLOGRAMMI eikä toisin päin.


      Me olemme täällä oppimassa asioita. Se on koko tämän "elämän" alkuperäinen syy ja tarkoitus, ja Jumala oppii meidän kanssamme.


      Oikeastaan siitä tässä kaikessa on kysymys. Kaikki muu on "huijausta"

      • rompooni2

        Sitte pitäs olla elämää edeltävää elämää.


    • Elämä on ollut jo ennen syntymäämme, ja on kuolemamme jälkeenkin, sillä se ei ole koskaan syntynyt eikä se myöskään koskaan kuole, ja on meille kaikille sama.
      Sielu ego on taas aivan eri juttu koska se on kehityksen kautta materiasta syntyneen ajatukse tietämättään luoma keskus jonka valtaan ihminen on joutunut, ja sen vuoksi ihminen ajautui ulos paratiisitilasta, sekä joutui syyn ja seurauksen lain alaiseksi myös henkisesti
      Egon syntymisen seurauksena oli kaksinaisuuden syntyminen,
      joka on johtanut kärsimykseen, pelkoon, tuskaan ja ahdistukseen
      Aatamin ajasta lähtien ego sielu on seurannut ihmistä psykologisena perimänä sukupolvesta toiseen, joten se ei voi kuolla ennenkuin syyt ja seuraukset ovat täyttyneet, ja ihmine vapautuu egon kahleesta, ja se on egon kuolema, joka voi kuolla vain maanpäällisessä elämässä, sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä ja joudumme jatkamaan uudessa persoonassa.
      Ego sielu on kaiken pahan alku ja juuri, eikä se ole todellinen vaikka se pitää meitä vallassaan

      Me olemme kuoleman jälkeen sitä mitä me olimme ennen kuolemaakin, joten kuolema ei pelasta meitä mistään, ja niinollen, sen on tapahtuttava nyt ns, psykologisessa kuolemassa jossa ymmärretään tuo menneisyyden proessi täydellisesti, jolloin syyn ja seurauksen laki lakkaa vaikuttamasta, ja kaikki kärsimys tuska ja ahdistus päättyy

    • Minä olen

      Minä olen!

    • vghfuyhgu

      hello everyone,im wholesale supplier online

      Welcome to our website

      ===== http://www.goodoye.com/ =======

      accept paypal or credit card and free shipping

      We need your support and trust!!!

      Dear friends, please temporarily stop your footsteps

      To our website Walk around A look at

      Maybe you'll find happiness in your ..

    • vanhojen kaivelija.

      Itselläni on joitain outoja kokemuksia joita putkahtelee tyhjyydestä sillointällöin.. Nimittäin joskus saan joitan flashbackkeja jotka eivät kuulu minulle.. joskus selkeämpia ja joskus hämärämpiä... Ja mistä tiedän että ne eivät kuulu minulle? No esim. siitä että olen aika turkasen varma että en ole tummaihoinen lapsi tai koira. Siis ne ovat vähän niinkuin muistoja jotka eivät liity minun elämääni mitenkään, pieniä tapahtumia, joihin liittyy iloinen tai surullinen voimakkaampi tunne.. Vaikeaa selittää :'D

      • e.s........

        entisiä elämiä?
        jossakin kun puhuttiin näistä joku kertoi olleensa jopa puu O,o eli onkohan kaikella elävällä sielu, minusta voi olla hyvinkin mahdollista.


    • Kysyvä, ei vastausta

      Ootteko lukijat huomanneet, että moni joka täysillä hypettää omaa totuuttaan, ei osaa suomenkielen kielioppi? Enkä ole ketään moittimaan kun ne omatkaan lamput ei niitä kirkkaimpia ole. Mutta välillä tulee mieleen, että onko jossain tehty aivopesu. Toivoisin kyllä, että minulle tehtäisiin sellainen aivopesu etten edes tajuaisi miettiä asiaa tyyliin ennen, nyt ja jälkeen. Olis paljon helpompaa elää tätä elämää; ja tosiaankin elää.

    • 11kalma11

      Totta on että elämää on minun kuoleman jälkeen, mutta se jää tänne toisten elettäväksi.

    • Hallu hallunen

      Yx puhui tripeistä. Käpyrauhasta meditoidessa tulee halluja. Sydäntä meditoidessa ei tule halluja sillä lailla vaan ykseys. On kaksi vaihtoehtoa kuolla ja meditoida:
      1. sydämen kautta, jolloin menee ykseydeksi
      2. pään kautta, jolloin menee halluiksi

      • sammuminen

        hmm.. puhutko nyt kuolemanrajakokemuksista vai ihan aidosta kuolemasta? Tällä palstalla moni on nuo sekoittanut.


    • Summersun

      Mä uskon kuoleman jälkeiseen elämään ja siihen että meidän ihmisten sielu odottaa pääsyä taivaisiin paratiisiin kuoleman jälkeen näin suomalaiset lahkokirkot lapsiansa opettaa!

    • Ei Kaikkea Kokenut

      Voitteko Kuvitella Että Me Ihmiset Olemme Kehityksessä Viellä niin Alhaisella Tasolla Että Meidän Järki ei Riitä Käsittelemään Tämmösiä Juttuja, Minä en ole uskossa enkä muutenkaan ( erikoinen ) mutta tiedän että Kaikki Tässä Maailmassa ei ole Tätä mitä näemme kuulemme haistamme maistamme ja etenkin luulemme.On joitakin ihmisiä jotka tietävät tämän.

    • -o-

      Eli voin siis välttää ikuisen grillauksen helvetissä niin, että uskon kosmiseen juutalaiseen zombiin, symbolisesti syön hänen ruumiinsa ja kerron telepaattisesti hänelle ottavani hänet johtajakseni, että hän voi ottaa minusta pahan voiman pois, joka on jokaisessa ihmisessä siksi kun kylkiluusta tehty nainen söi taikapuusta omenan puhuvan käärmeen kehotuksesta?

      Tuo on kyllä vähän liikaa. Pitäkää taivaanne.

    • Skeptric

      Aivot erittävät kuoleman kynnyksellä huumetta nimeltä DMT.
      DMT:n vaikutuksiin kuuluu myötätunto ja rakkaus ja vapautumisen tunne ja kaikenlaisten olentojen läsnäolon aistiminen.

      Olisi hienoa jos DMT olisi laillista koska sen avulla saisimme tietää enemmän näistä tiloista ja voisimme tutkia onko se todella portti tuonpuoleiseen ja jumalallisiin tiloihin, vaiko vain mielen harhoja kemiallisella tapetilla.

      Monet raportoivat DMT:n olevan merkittävä hengellinen kokemus ja lähes yhtä kuin jumala. Ehkä rupean sitten palvomaan sitä sitten kun onnistun joskus polttaa DMT:tä. Ainakin siinä olisi jumala millä olisi jotain vaikutusta edes johonkin

      • Elävä henki

        Ihmettelen: Voiko joku tosiaankin olla, yhtä kuollut kuin kivi?
        Näyttää kuitenkin olevan.


      • Biff667
        Elävä henki kirjoitti:

        Ihmettelen: Voiko joku tosiaankin olla, yhtä kuollut kuin kivi?
        Näyttää kuitenkin olevan.

        Voi. Sinä!


    • pordelli

      miksi mietitte tollaisia asioita kun sitä ei voi tietää ennen kun on sen aika !

      • PowerOfNow

        Nyt on sen aika.


      • .k.

        Eikä sitä välttämättä tiedä sittenkään, kun on sen aika.


    • Tutkimus kuolemasta

      Linkissä englanninkielinen tutkimus "Säilyykö mieli kuolemassa". Tutkimuksessa päädytään toteamaan, että se joka viitsii perehtyä todistusaineistoon, tulee todennäköisesti vakuuttuneeksi.

      http://www.paranet.fi/paradocs/tutkimuksia/fontana2003.pdf

      Kappaleessa What survives? selvitetään, että on toinen asia sanoa, mitä säilyy. Päädytään siihen, että mielen joitakin aspekteja säilyy. Mitkä mielen aspektit säilyvät, onkin toisten tutkimusten aiheita.

    • totuus

      Uskoontulo varmistaa sen että pääsee sille paremmalle puolelle.
      Usko Jeesukseen.
      Joh. 3:5

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

      • kokemustämäkin.....

        Itse jouduin tukehtumisen takia tajuttomuuden tilaan noin reilu minuutiksi 11 vuiden iässä.

        Kokemukseni oli se, että koin iratautuvani vartalostani ja leijuin kohti ulkoavaruutta hyvin,hyvin kaus jotain sellaista määränpäätä kohti minne halusinkin mennä.

        Muistan ajatelleeni, että "kas tässä sitä mennään ilman sitä tuttua fyysistä vartaloani. Tietoisuuteni näköjjään pysyy eikä katoa minnekkään.Ihmettelin miksi en tuntenut pelkoa. Tunsin oloni todella hyväksi.Kunnes HUMPS..olinkin taas omassa fyysisessä ruumiissani,siis heräsin tajuttomuudestani"

        Kokemus oli hyvin aidontuntuinen ja ennenkaikkea merkillepantavaa on se, että ennen tajuttomuuden alkua on muisti hyvin tallella, että tajuttomuuden alkaessa aina jujuttomuudesta heräämiseen asti. Elikkä ns.naru ei katkennut missään vaiheessa..:)


    • tietäjä

      tää on ihan bullshittiä.. mitään muuta elämää kuin tämä maan päällinen elämä ei ole. turha käyttää elämää miettien että onko kuoleman jälkeen elämää, eläkää hetkessä, eläkää unelmianne ja toteuttakaa ne niin hyvin kuin pystytte, mä meinaan ainaki nii kauan kunnes ne hautaa mut maahan. karu fakta vaan on että elämä on valitettavan lyhyt nautinto.

      ja jos vaikka menetätte tajuntanne jossain tulipalossa yms. teidän alitajuntanne alkaa tiedostamatta ajattelemaan jotain mitä te kutsutte "taivaan porteiksi"

      • Totuuden

        Esität kuvitelmiasi totena. Kaupittelet tyhjää. Helppoa, kun ajattelet tietysti, että et joudu vastuuseen. Mutta...


    • aarvest
      Kiinostus ei tuo ijankaikkista elämää,eikä spiritismi anna mitää siihen asiaan valaistusta,koska se henkivaltojen palvontaa he vapisevat jumalan sastenkin edessä.
      Kaikki kokemukset ovat henkiöilee,jota sen kokevat varoitus mihin he ovat matkalla nomaalisti,ijankaikkista kadotusta kohden.

    • nahcojr

      Mitä tapahtuuu jos spiritismissä lausuu Saatanan "nimen" vahingossa kun kiroilee ? Kiroilen, koska alkoi ärsyttämää kun mitään ei tapahtunut...

    • ajassa näin

      Otsikko oli kuoleman jälkeinen elämä.

      Kyllä uskon, koska olen kokenut itse erilaisia asioita vaimoni kuoltua, loppuivat kuitenkin muutaman kuukauden sisällä.
      Siitä on kulunut yli viisi vuotta. Tämän hetkinen tuttavani on parikertaa kokenut vähän outoja tosin itse en ole nähnyt mitään.

      En ole uskovainen kuitenkin haudan pidän hyvässä kunnossa.
      Erosin myös syksyllä kirkosta, koska elämä on maan päällistä ja siihen tarvitaan rahaa säästän 650e /v netto.

    • En usko

      Aika hyvin. Ateistit ja Uskovaiset riitelevät onko kuoleman jälkeistä elämää ja siitä että saako ikuisen elämän....

      KUN sen riitelyn sijaan OLISI maallisessa elämässä ELI nykyhetkessäkin PALJON korjattavaa.

      Minusta henkilökohtaisesti olisi kivempaa odottaa kuolemaa maanpäällisessä paratiisissa.

      SILLÄ nykymaailma uskonnon termein tuntuu olevan jo helvetti!!

      Sanokaapa miksi ette laita asioita kuntoon tässä elämässä ja tässä hetkessä!?

      Ps. Itse en usko kuoleman jälkeiseen elämään, tiede on jo ratkaissut sen mitä tulevan pitää kun kuolee, eli ei mitään.

      Sen sijaan minä haluaisin laittaa tai ainakin osani kantaa kekoon tässä hetkessä, jotta me näkisimme "taivaan maan päällä"...

    • Palava Pensas

      Taivas tai helvetti.

      Jos ihminen haluaa elämänsä aikana uudestisyntyä ja ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan niin faktaa on että pääsee taivaaseen.

      Raamatusta löytyy lisää aiheesta.

      • Ei kelpaa

        Ja siinä sivussa kärsiä 80v maallisessa elämässä? :O

        Koko ajan saa vilkuilla olan ylitse ja miettiä milloin joku puukottaa, ryöstää tai pommit putoaa niskaan tai tulee joku luonnonkatasrofi. Parisuhteessa saa miettiä että milloin jompi kumpi pettää ja niin edelleen.

        Sitä 80vuoden jälkeen ei kyllä haluttais mennä mihkää taivaaseen saati valhallaan.

        kyllä 80vuoden tuskaisen elämän jälkeen sitä haluis vaan nukkua iäti.

        Sikäli mikäli helvetti sitten odottaisi, niin tähän verrattuna se on paluu takaisin lastentarhaan, mitä nyt saa kokea. :D

        Mutta en edelleenkään usko


      • .....
        Ei kelpaa kirjoitti:

        Ja siinä sivussa kärsiä 80v maallisessa elämässä? :O

        Koko ajan saa vilkuilla olan ylitse ja miettiä milloin joku puukottaa, ryöstää tai pommit putoaa niskaan tai tulee joku luonnonkatasrofi. Parisuhteessa saa miettiä että milloin jompi kumpi pettää ja niin edelleen.

        Sitä 80vuoden jälkeen ei kyllä haluttais mennä mihkää taivaaseen saati valhallaan.

        kyllä 80vuoden tuskaisen elämän jälkeen sitä haluis vaan nukkua iäti.

        Sikäli mikäli helvetti sitten odottaisi, niin tähän verrattuna se on paluu takaisin lastentarhaan, mitä nyt saa kokea. :D

        Mutta en edelleenkään usko

        Olen samaa mieltä.
        Helvetin avulla saadaan hyväuskoiset höynäytettävät liittymään lahkoon. Uudet jäsenet tuovat rahaa kolehtiin.
        Nytkin helluntilaiset ovat jakautuneet ja riitelevät rahasta. Kummankohan puolen edustajat pääsevät taivaaseen. Eivät näy itsekään tietävän mikä on oikein kun ovat sellaisia tuuliviirejä.


    • klj54456465464

      Joskus lapsena hirttäydyin vahingossa leikin yhteydessä, mutta selvisin hengissä.
      Hengenlähtö oli enemmän kuin lähellä, en kokenut mitää ihmeellistä.
      Kuoleman jälkeinen elämä on kiehtova ajatus. mitä rajan tuolla puolella on. Uskon että sielu jatkaa elämää. Välillä tekisi mieli maisemaa.

    • anoo2

      En oikein osaa kuvitella, että kuoleman jälkeen kaikki olisi vaan "ei mitään" ...Jos ihminen on tajuttomana, ja silti näkee irtaantuvaansa ruumiista.... En usko että aivot tajunnan tekee... en osaa kuvitella edes, miltä tuntuu kuolla, kun kaikki vaan loppuisi

    • Izumi 1

      Uskon, että kaikki yksilöidyt henget joutuvat kokemaan useita inkarnoitumisia ennen kuin ovat vahvistuneet voittamaan pahuuden voimien haasteet.
      Kamppailu karaisee voittamaan negatiiviset voimat.

    • suomalainen mies

      Olin nuori poika,ehkä 14-15, vuotias kun joimme kahvia tuvan pöydässä koko perhemme neljä henkilöä kaikkiaan.En tiedä mitä tapahtui,kun yhtä äkkkiä olinkin istumassa itseni vieressä pitkällä penkillä.Isä huomasi jotain ja kerkesi sanoa,että.mitä se siinä töllöttää ja yhteen kohtaan katsoo.Säikähdin hirveästi,että mitä minä nyt, ja miten pääsen tuohon itseeni,kun nyt minua on kaksi tässä.
      Olin siis kuitenkin tietoinen,että olin siinä vierelläni, ja että minun pitäisi olla oikesti vain yksi tuossa juomassa kahvia.
      Olin sitten vain taas yksi hetken kuluttua,ja aloin jatkaa kahvin juontia.Tämä on tosi ja sitä olen pitkän ikäni miettinyt,että kuinka se oikein tapahtui.Tapaus kesti vain joitain sekunteja.

      • Lääkäri123

        "En tiedä mitä tapahtui,kun yhtä äkkkiä olinkin istumassa itseni vieressä pitkällä penkillä.Isä huomasi jotain ja kerkesi sanoa,että.mitä se siinä töllöttää ja yhteen kohtaan katsoo."

        Tuohan oli ihan selkeästi epileptinen poissaolokohtaus eli turha tuosta on siis mitään yliluonnollista tehdä. Syy löytyi puhtaasti pääkopastasi.


    • asasasasassaassasasa

      Kuoleman jäölkeen ei ole mitään muuta kuin ikuinen olemattomuus.
      Asia on loppuunkäsitelty.

      • jääLyhköiseksi

        Ei onnistu sinulta!


    • Korjaus

      Kuoleman jälkeen ei ole mitään muuta kuin ikuinen olemattomuus.
      Asia on lopultakin loppuunkäsitelty.

      • Juuu

        Keho meneekin maahan.


      • Ja mitä vielä?
        Juuu kirjoitti:

        Keho meneekin maahan.

        Ja?


      • Närehet on näin
        Ja mitä vielä? kirjoitti:

        Ja?

        Tietoisuus jatkuu hehe


      • Izumi 1
        Närehet on näin kirjoitti:

        Tietoisuus jatkuu hehe

        Näin se on. Joskus kuitenkin tietoisuus nukkuu pitkiäkin aikoja, mutta aina se herää. Unen pituus johtuu siitä kuinka kaukana todellisuudesta on elämänsä elänyt. Hengelliset elävät aina Itsessään.


    • OHO...

      Mää USKON kuolemanjälkeiseen elämään uutisten yms.perusteella.:

    • the_given_away

      Olisihan se tavallaan kaunista, jos kuoleman jälkeen olisi "jotain". Osittain myös ahdistavaa..ellei sitten kokoajan ja paikan käsite mene kokonaan uusiksi.

      Voihan sen ajatella näinkin. Nyt olet toukka, näet maailman ja todellisuuden toukan silmin. Kuollessa muutut, irtaannut toukkaruumiistasi ja koet maailman sellaisena kuin se on.

      Tai sitten kaikki vain loppuu. Sekin on oikeastaan aika lohdullista,

    • sfhgjhkj

      mehän elämme juuri nyt yhtä kuolemanjälkeistä elämää. :)

    • Hallooo

      Kuoleman jälkeen lentää taivaaseen jossa asuu kaikki kuolleet kaverit ja sukulaiset:) tai sitte vaan nukkuu. Kyl mä ainaki uskon kuoleman jälkeiseen elämään.

    • 15+1

      Heh...vattu ett on seko porukka täälläkin :D Ei kyllä uskois ett vuonna 2014 löytyy tälläisii sekopäitä :)

      Teiän "kuolemanrajakokemukset" on jo toistettu laboratoriossa joten se siitä :)

      • Lookikot

        Jo on taas lookikko karannu jostain.

        Meiän Arttu kävi pesäpallomailalla nuijimassa naapurin auton ihan lyttyyn joten se niistä autojen kolareista joissa ne menee ihan muussix :)


    • Eletään ensin

      Kaikki täällä on niin kovasti tietävinään, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Täällä on monia erilaisia uskomuksia ja selityksiä ja kuitenkaan, ei yksikään meistä tiedä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Jos tietäisimme. Emme olisi eläviä!Elävien ei ole tarkoitus pohtia elämänsä aikana kuolemaa. Vaan elämää!
      Saamme tietää tämän vasta kuoltuamme, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
      Mutta, varaudutaan siihen, ettei sekään ole ihan varmaa.Parasta kuitenkin, ettemme selittelisi muille tälläisiä omia totuuksiamme, kuin itsestään selvyyksinä ja ainoana oikeanan totuutena.

      • Lääkäri123

        "Saamme tietää tämän vasta kuoltuamme, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.

        Mutta, varaudutaan siihen, ettei sekään ole ihan varmaa.Parasta kuitenkin, ettemme selittelisi muille tälläisiä omia totuuksiamme, kuin itsestään selvyyksinä ja ainoana oikeanan totuutena."

        Näinpä juuri, annetaan jokaisen uskoa mihin uskoo ja jokaisen kukan kukkia, jos on kukkiakseen (toki sillä erotuksella, ettei ko. usko aiheuta muille suoranaista haittaa). Itse uskon, että vastaus on, ettei ihminen koskaan saa tietää, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Kuollessa ihmisen tietoisuuden synnyttävä elin, aivot, lakkaa toimimasta, mitä seuraa äärettömän pituinen olemattomuuden tila; emme aisti mitään, emmekä siis tiedä mitään. Vastaus mielestäni onkin, että kuoleman pohdiskelu sen tarkemmin on ainoastaan irrationaalista ajan tuhlausta; mielestäni meidän tulisi kaikkien ottaa ilo irti elämästä, kun se meillä vielä on, kukin toki tavallaan.


    • jässi11

      Olisi hyvä kuulla joltain se muistikuva ennen syntymäänsä kun oli kuollut aika pirun pitkän aikaa.Sitten kun kaikkia toden näköisyyksiä vastaan(se on tässä luku jota ei voi kirjoittaa vaikka kaikki koskaan eläneet ihmiset pimputtelisivat koko elämänsä aamusta iltaan kaikkiin mahdollisiin tietokoneisiin)syntyisi tänne pisimillään n. 100v. ja delaisi taas niin kuinkahan pitkä aika kuluisi siihen että sattuisi syntymään joskus jossakin?Ei siihen ikuisuus riitä jos joku kuvittelee että se olisi joku aika,ikuisuus on käsite joka ei mene yhdenkään maapallolla eläneen tai koskaan tulevaisuudessa elävän tajuntaanKun olet kuollut olet kuollut.Ennen syntymääsi olit sitä ja takuulla sen jälkeen.Onneksi ihmiset alkavat tajuta tämän hiljalleen kun harvenevat nämäkin typerät kannanotot tänne,ihmiskunta sivistyy ja loppuu höperehtiminen vaikkakaan ei koskaan ennen kuin meistä lähtee viimeinen miljardi vuotta ennen kuin aurinko sammuu.

      • todistit-hyvin

        "harvenevat nämäkin typerät kannanotot tänne"

        nyt tuli kuitenkin yksi sellainen, kiitos siitä


    • LakiV

      Jos ei olisi mitään kuoleman jälkeen, jos olisin varma, ettei ole, minä ainakin tekisin itsarin heti. Mutta kun on, kaikki uskonnot PAITSI ateismi sanovat että on. Ateistikin tosin saattaa uskoa, joutuvansa tallenteissaan elämään, tai saavansa niissä elää, ja muiden muistoissakin? Taivaallinen ruumis, minkä Paavali lupasi, on hieman erilainen kai, kuin tämä nykyinen? Pyhät ihmiset inkarnoitunevat kumminkin? Paha puolestaan haluaa kaiken raukenevan tyhjiin....

      • Anonyymi

        Ken tutustuu Raamatun syntyyn, ei ihmettele, ettei sieltä enää löydy muuta kuin rippeet jälleensyntymisajattelusta. "Oikeaoppisen" kirjan luominen kuului alkukirkon päätehtäviin. Jo luomisvaiheessa on huolehdittu siitä, ettei kirjassa ole kirkon mielestä väärää oppia. Kysymyksessä on alusta saakka ollut sensurointi.


    • jässi11

      Maailmankaikkeus jatkaa laajenemistaan piittaamatta hitustakaan mihin me täällä uskomme.Lopulta avaruus on tyhjä ja kylmä jossa joku atomi vielä liikahtelee silloin tällöin pienin värähdyksin koska absoluuttista nollapistettä on mahdoton saavuttaa ja siksi ne mitättömät liikahdukset.

    • KymenlaaksonLapsi

      Uskon hyvyyden voittoon.

    • NDE.KRK
    • Elävä.Hautamato

      Kuolemanjälkeinen elämä toteutunee siinä, kun hautamadot syövät meidän maalliset tomumajamme pääelinkeinonaan.

      • kokemuksenÄäni

        Hoe tuota vielä!


    • ParasYstäväsi

      Haluatko miljardööriksi? Se on kysymys, jota yksikään kryptovaluuttamarkkinoilla toimiva verkostomarkkinointiyritys ei ole vielä aikaisemmin pystynyt suurelle yleisölle esittämään. Nyt siitä kuitenkin tulee totta ja tämän loistavan mahdollisuuden saavat vain ja anoastaan Suomen kansalaiset. Olette siis todellakin Valittua Kansaa! Ensimmäisessä vaiheessa keräämmme sijoittajia lohkoketjun perustamiseen. Aloituspanos on miljoona euroa, jonka arvo voi HC:n käynnistyessä nousta jopa tuhatkertaiseksi. Monia miljoonaomaisuuksia keränneitä varmaan ihmetyttää, että mitä minä sitten niillä miljardeilla tekisin. Iloksenne voimme kertoa, että HC-kryptovaluutta käy maksuvälineenä myös vedenpaisumuksen jälkeisessä maailmassa välittömästi ylöstempauksen jälkeen. Ei siis turhaa odotusaikaa, vaan tehokasta peliaikaa alusta asti. Tiedotamme lisää myöhemmin ja kerromme mm. yhteistyökumpaneistamme, joilta HeavenCoineilla voi ostaa esimerkiksi taikajuustoa ja taivaspaikkoja. Vastaavia palveluita ei tule saataville muille kryptovaluutoille sillä HeavenCoin Finland Oy omistaa niihin maailmanlaajuiset yksinoikeudet, jotka Vatikaanin lakimies on vahvistanut.

      • aikavähäntarjoot

        Ei riitä mulle, koska haluan olla biljardiziljardööri, niin että painu sinä vaan sinne tempauksinesi syömään sitä kuujuustoasi!


    • tyhmääkuntietää

      Oiskos se niin, että maailma lakkais pyörimästä, jos nää asiat selkenis?

      Miksi tämä raja elämän ja kuoleman jälkeen on tehty niin tiukaksi, että siitä ei oikein ota selvää?

      Ehkä kaikki uskonnot, ideologiat ja muutkin asiat perustuu tähän epätietoisuuteen. Se laittaa meidät pohtimaan kaikenlaista kummaa ja saa aikaan aikamoisen sekasotkun eli monimuotoisuuden. Näin se on kai sitten tarkoitettukin.

    • Ganjaman

      Sieluni pyörii ympärilläni saatuaan sydänkohtauksen psykoosissa ja huhhuh kylläpä tapahtu.jopa ajatusten luku neljältä meni oikein ku kuolleet kerto mitä he ajattelivat.miun hullu psykoosi juttu löytyy googlesta nimellä selviytymis tarinoita psykoosista.nimellä ganjaman

    • Anonyymi

      Albert Einstein: "When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous" "I have made the Bhagavad Gita as the source of my inspiration and guide for the purpose of scientific investigation and formation of my theories" .

    • Anonyymi

      NEWTON AND THE LAW OF KARMA!

      Newton’s third law of motion states that for every action, there is an equal and opposite reaction. Law of Karma says, the reaction is never equal but always much more than the original action, depending upon the moral valence of the action.

      The reaction (s) may bring both visible and invisible results–drishta and adrishta phala. When we act for the well-being of all beings, the adrishta phala comes in the form of purification and subtlety of mind.

      When we work for the universe, the universe works for us! When we work for ourselves alone, we work alone. यह है ज़िन्दगी का गणित…

      How is selfless action (niṣkām karma) a blessing? Because it bestows purity of mind. Self-knowledge can only dawn in a pure mind, a mind that is free from the taint of self-centredness.

      Besides, the reaction (s) of our action may be delayed. It may sometimes take a life time or life times for the reactions of the actions to manifest.

      The universe is never in a hurry.



      Karman laki. Newton.

      Karma on luonnollinen henkinen laki tai periaate, joka määrittää kaiken vuorovaikutuksemme. Se alkaa ajatuksen siemenestä, joka ajan mittaan kasvaa ja kehittyy tunteidemme, asenteemme, sanojemme, tekojemme ja suhteidemme kautta. Lopulta se asettuu sielun luonteenpiirteiksi tullakseen taas esiin toisen ajatuksen muodossa.

      Karman laki voidaan ymmärtää henkisenä vastaavuutena Newtonin Voiman ja Vastavoiman Lakiin, joka sanoo, että jokaista tekoa (fyysisessä maailmassa) seuraa yhtäläinen ja päinvastainen vaikutus. Fysiikassa ymmärrys Newtonin lain absoluuttisuudesta raotti salaperäisyyden verhoa siinä määrin, että nykyään monet tieteen ja teknologian edistysaskeleet pohjaavat siihen.

      Karman laki on yhtä yksiselitteinen henkisessä ulottuvuudessa. Se sanoo, että "jokaista tekoa fyysisessä maailmassa seuraa yhtäläinen ja päinvastainen vaikutus". Tämä tarkoittaa, että jos antaa onnellisuutta, kokee onnellisuutta, ja jos antaa surua, kokee surua samassa määrin. Toisin sanoen - minkä tahansa tunteen aiheutan toiselle, saman täytyy lopulta tulla omaksi kokemuksekseni

      • Anonyymi

        Jos pystyisitte lukemaan englanniksi tämän erittäin vaikean filosofisen kirjan ”Subjective Evolution Of Consciousness”
        Suomeksi sitä ei ole. Koko maailmanne muuttuisi sen jälkeen. Tämä kirja selittää paljon. Vaikea filosofinen kirja.
        Kirjoittaja: Bhakti Rakshak Sridhar

        https://en.wikipedia.org/wiki/Bhakti_Rakshak_Sridhar
        Bhakti Rakshak Sridhar oli aito, todellinen, vilpitön guru. Nykyään todellisia guruja ei ole juuri lainkaan tai heitä on hyvin vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pystyisitte lukemaan englanniksi tämän erittäin vaikean filosofisen kirjan ”Subjective Evolution Of Consciousness”
        Suomeksi sitä ei ole. Koko maailmanne muuttuisi sen jälkeen. Tämä kirja selittää paljon. Vaikea filosofinen kirja.
        Kirjoittaja: Bhakti Rakshak Sridhar

        https://en.wikipedia.org/wiki/Bhakti_Rakshak_Sridhar
        Bhakti Rakshak Sridhar oli aito, todellinen, vilpitön guru. Nykyään todellisia guruja ei ole juuri lainkaan tai heitä on hyvin vähän.

        https://www.youtube.com/watch?v=WO_9RsXol3k
        fg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käännetty myös suomeksi:
        https://harekrishna.ru/2012/11/11340-vospevanie-svyatogo-imeni-krishny#F...


        AM

        "Bhagavad Gitassa" puhutaan reinkarnaatiosta

        Reinkarnaatio kuului alunperin kristinuskoon. Se poistettiin sieltä Nikean ja muiden kirkolliskokousten toimesta poliittisista syistä. Raamatusta poistettiin paljon tekstiä. Jäljellä jäi se, mikä on nyt jäljellä!

        fg


    • Anonyymi

      an Stevenson

      Ian Pretyman Stevenson (31. lokakuuta 1918 – 8. helmikuuta 2007) oli kanadalainen biokemisti, psykiatri ja parapsykologi. Hän työskenteli Virginian lääketieteellisessä korkeakoulussa viidenkymmenen vuoden ajan ja psykiatrian osaston johtajana 1957-1967, Carlsonin psykiatrian professorina vuosina 1967-2001 ja psykiatrian professorina vuodesta 2002 lähtien kuolemaansa asti.

      Hän loi tutkijana laajan uran, jonka aikana hän syventyi muun muassa psykosomatiikkaan, kuolemanrajakokemuksiin ja jälleensyntymään. Hän haastatteli ja keräsi tarinoita pienistä lapsista, joiden väitettiin muistavan edellisiä elämiään. Hän matkusti laajasti neljänkymmenen vuoden ajan ja tutki yli kolmentuhannen lapsen tapausta ympäri maailmaa, [1] Hänen kantanaan oli, että eräitä fobioita, epätavallisia kykyjä tai sairauksia ei voitu täysin selittää perinnöllisyyden tai ympäristön selitysmalleilla. Hän uskoi, että reinkarnaatio antoi kolmannen selityksen. [2][3] Stevenson piti myös lasten kertomuksia edellisissä elämissään saamistaan haavoista, jotka muistuttavat heillä nyt olevia syntymämerkkejä, osoituksena jälleensyntymän puolesta. Hän dokumentoi yli kaksi sataa syntymämerkkiä ja syntymävikaa, jotka korreloivat lasten kertomusten kanssa[1]

      • Anonyymi

        "Bhagavad Gitassa" puhutaan reinkarnaatiosta


        Reinkarnaatio kuului alunperin kristinuskoon. Se poistettiin sieltä Nikean ja muiden kirkolliskokousten toimesta poliittisista syistä. Raamatusta poistettiin paljon tekstiä. Jäljellä jäi se, mikä on nyt jäljellä!


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos pystyisitte lukemaan englanniksi tämän erittäin vaikean filosofisen kirjan ”Subjective Evolution Of Consciousness”
        Suomeksi sitä ei ole. Koko maailmanne muuttuisi sen jälkeen.
        Kirjoittaja: Bhakti Rakshak Sridhar

        https://en.wikipedia.org/wiki/Bhakti_Rakshak_Sridhar
        Bhakti Rakshak Sridhar oli aito, todellinen, vilpitön guru. Nykyään todellisia guruja ei ole juuri lainkaan tai heitä on hyvin vähän.

        Tiedän. Hän oli todellinen tiedemies. Hän tiesi sekä intian filosofiaa että länsimaista filosofiaa. Omissa luennoissaan, samoin kirjoissaan puhui (kirjoitti) sanskritiksi, sen jälkeen selitti ne englanniksi oppilailleen. Luennoissaan hän siteeraa myös länsimaisia filosofeja ja tekee vertailevaa analyysiä.


        Olen kuunnellut hänen luentojaan mp3 tiedostoina. Syvällisiä. Yleensä suuri osa hänen luennoista nauhoitettiin, sen jälkeen hänen sanat kirjoitettiin ylös englanniksi. Englannista käännettiin muille kielille. Hän puhui englannin kieltä puhuville oppilailleen, jotka tulivat eri puolilta maailmaa häntä kuuntelemaan.


        Olen myös kuunnellut hänen luentojaan. Todella vaatimaton ja nöyrä ihminen. Häneltä puuttui se ylpeys ja ylemmyydentunne, joka on ominaista nykyajan oppineille.


      • Anonyymi

        Hare Krishna, Hare Krishna, Krishna Krishna, Hare Hare, Hare Rama, Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare


      • Anonyymi

        Lähes kaikki, mitä koet tässä elämässa, on seurausta edellisestä elämästa. Kaikki, mitä teet tai sanot jne. tässä elämässä, määrittelee tulevaisuutesi seuraavassa elämässäsi.


      • Anonyymi

        "Onko Raamatusta poistettu jälleensyntyminen" väittäen mm. että kysymyksessä on suhteellisen nuori teosofien ja ruusuristiläisten synnyttämä ongelma, iältään runsas sata vuotta ja ettei jälleensyntymisoppi koskaan ole ollut kirkon ongelma. Väite on mielestäni tehty löysin perustein aikana jolloin runsaasti informaatiota on kenen hyvänsä saatavissa.

        Ensiksi totean, ettei kirkon oppi ole Jeesuksen eikä Jeesuksen ajan oppi. Kolmesataa vuotta Jeesuksen jälkeen kehittyi Jeesus Nasaretilaisesta vaikutteita saanut elämännäkemys Paavalin ja monen muun tulkitsijan ansiosta erilaisiksi opeiksi. Tämän ovat jo viime vuosisadalla tehdyt, erityisesti saksalaiset tutkimukset sekä tällä vuosisadalla tehdyt löydökset kuin myös Jeesuksen sanoman autenttisuudesta hiljattain tehdyt tutkimukset kiistatta osoittaneet.

        Mikäli vaivautuu tutustumaan varhaisten kirkolliskokousten päätöksiin, huomaa, että jälleensyntymisopille merkittävä kokous oli Konstantinopolin toinen kirkolliskokous eli viides ekumeeninen kokous. Keisari Justianus - suuri filosofien vainoaja - kutsui kokouksen koolle v. 553 j.Kr. deviisillä "yksi keisari, yksi piispa, yksi uskonto".

        Tässä kokouksessa julistettiin pannaan ne, jotka ajattelivat toisin kuin keisari ja hänen nimittämänsä - luonnollisesti häntä tukevat - piispat. Niin joutui alkuajan Jeesuksen opin viisaan tulkitsijan ja kristinuskon suurimpiin kuuluvan ajattelijan Origeneen oppi pannaan.

        Se kohta anateemajulistuksissa, joka yleensä liitetään pre-eksistenssioppiin ja luonnollisesti myös jälleensyntymisoppiin kuuluu:

        "Jos joku kannattaa väitettä sielun tarunomaisesta pre-eksistenssistä ja siitä seuraavaa väitettä kauheasta (monstruous) takaisintulosta (kreik. apokatastasis), hän olkoon kirottu." (Ydinihminen, s. 115, Sven Krohn)

        Voidaan kysyä: olisiko koko anateemajulistus ollut tarpeellinen ellei jälleensyntymisoppi olisi levinnyt alkukristikuntaan? Voiko "kauhea takaisintulo" tapahtua ilman sielujen pre-eksistenssiä? Se, että Rooman piispa ei ollut tilaisuudessa läsnä, oikeuttaa tietenkin sanomaan "ettei kirkon ole koskaan tarvinnut ottaa kantaa..."

        Mitä Origenes opetti? Pre-eksistenssiselityksensä jälkeen Origenes sanoo (De prinsiipis, IV luku, 3.10.26):

        "Sen tähden jokainen, joka laskeutuu maahan, määrätään kohtalonsa (karma?) eli asemansa mukaan syntymään tähän maailmaan joko eri paikkoihin tai eri kansakuntiin tai eri toimialoihin tai erilaisiin vaikeuksiin tai hänet määrätään syntymään uskonnollisista tai ainakin hurskaista vanhemmista." (Ydinihminen)

        Kun ottaa huomioon, että vielä tuhat vuotta valtiokirkon perustamisen jälkeen kirkko taisteli suuntauksia vastaan (gnostikot, katarit 1400-luvulla), joilla oli jälleensyntyminen filosofiassaan, ja lisäksi, kun 1-5 vuosisadalla on ollut melkoinen määrä opettajia, jopa kirkkoisiä, jotka ovat opettaneet jälleensyntymää luonnollisena osana uutta oppia, lienee turha kieltää jälleensyntymän ongelmaa varhaiskristinuskossa.

        Ken tutustuu Raamatun syntyyn, ei ihmettele, ettei sieltä enää löydy muuta kuin rippeet jälleensyntymisajattelusta. "Oikeaoppisen" kirjan luominen kuului alkukirkon päätehtäviin. Jo luomisvaiheessa on huolehdittu siitä, ettei kirjassa ole kirkon mielestä väärää oppia. Kysymyksessä on alusta saakka ollut sensurointi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1243
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      976
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      899
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      879
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      864
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    7. 3
      770
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      751
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    Aihe