iltalehden "toimittaminen"

epätoivoista

Nyt se on todistettu. Sinun ei tarvitse osata kirjoittaa tullaksesi toimittajaksi.

Ootteko muuten käyneet Iltalehden nettisivuilla ja Urheiluosiossa? Siellä on video diabetesta sairastavasta urheilijasta. Sivun oikealla on Netti-tv, ja tällä hetkellä ensimmäinen video on "Vesa Kallio, ykkösluokan diapeetikko".

Ihmeiden aika ei ole ohi. Sanahan on "diabeetikko"

LOL! Englanniksi sanoittaisi nyt "priceless!"

Tässä linkki: http://www.iltalehti.fi/urheilu/

8

1642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sairaslomalainen

      Minua hävettää toimittajien nykyinen osaaminen. Ei tarvitse lukea iltapäivälehtiä vaan jopa maakuntalehtiä, ja huomaa ammattitaidottomuuden. Uuskielioppitaidottumuus alkoi eräästä juorulehdestä, levisi iltapäivälehtiin ja sitten sanomalehtiin. Kysymyslause on "nykyisin" sellainen, että tökätään kysymysmerkki keskelle lausetta. Tähän tyyliin
      Mitä sinulle kuuluu? kysyi Pekka. TAI:
      Mitä sinulle kuuluu?, kysyi Pekka. Siis väärin joka tapauksessa.
      Jos on koululaisilla kielioppi kadoksissa, niin valitettavasti se on myös osalla kollegoitakin.

      • oikeassa

        harvinaisen oikeassa olet. Ja muutenkin tämä nykyinen toimittajasukupolvi on aivan per...stä kotoisin. Mitä siellä nykyään opetetaan ihan "aikuisten" oikeesti??? Kieliasut, lauseiden järjestely, "nuorekkaat" ilmaisut, suoranaiset paskan puhumiset. Ei ole tullut ostettua iltasanomia eikä iltalehteä enää vuosiin kun tietää minkälaisia nuorisotoimittajia siellä nykyään on joilla ei tosiaan ole maailmasta minkäänlaista relistista kuvaa..Onneksi on BBC


      • oikein tajunnut??

        Mihin se kysymysmerkki sitten pitäisi tökätä? Ei ainakaan virkkeen loppuun: Mitä sinulle kuuluu, kysyi Pekka?
        En tajua asiasi jujua, selitä tarkemmin!


      • blaa blaa blaa
        oikein tajunnut?? kirjoitti:

        Mihin se kysymysmerkki sitten pitäisi tökätä? Ei ainakaan virkkeen loppuun: Mitä sinulle kuuluu, kysyi Pekka?
        En tajua asiasi jujua, selitä tarkemmin!

        En ole tuon kysymysraivarin kirjottaja, mutta haulan tunkea nokkani tähän. Ei tuollaiseen virkkeeseen tule kysymysmerkkiä. Se menee näin:

        Mitä sinulle kuuluu, kysyi Pekka.


      • Vihainen (nuori) journalisti
        oikeassa kirjoitti:

        harvinaisen oikeassa olet. Ja muutenkin tämä nykyinen toimittajasukupolvi on aivan per...stä kotoisin. Mitä siellä nykyään opetetaan ihan "aikuisten" oikeesti??? Kieliasut, lauseiden järjestely, "nuorekkaat" ilmaisut, suoranaiset paskan puhumiset. Ei ole tullut ostettua iltasanomia eikä iltalehteä enää vuosiin kun tietää minkälaisia nuorisotoimittajia siellä nykyään on joilla ei tosiaan ole maailmasta minkäänlaista relistista kuvaa..Onneksi on BBC

        Lause alkaa isolla alkukirjaimella. Realistinen, ei relistinen. Iltasanomat ja Iltalehti ovat erisnimiä. Alistuskonjunktioiden eteen tulee pilkku. Lainausmerkit ovat jutussasi täysin turhia. Ei ole olemassa kaksi pistettä sisältävää päättömerkkiä.

        Jos te vanhat parrat oikeasti arvostelette nuorten toimittajien kirjoitusasua, yrittäkää panna edes vähän paremmaksi. Vanhan liiton toimittajat takaisin, just joo.


      • klok
        blaa blaa blaa kirjoitti:

        En ole tuon kysymysraivarin kirjottaja, mutta haulan tunkea nokkani tähän. Ei tuollaiseen virkkeeseen tule kysymysmerkkiä. Se menee näin:

        Mitä sinulle kuuluu, kysyi Pekka.

        Voi kirjoittaa myös näin:

        "Mitä sinulle kuuluu?" kysyi Pekka.


      • aijaiaijai

        etkö päässyt toimittajakouluun? Etkä edes harjoittelijaksi?


    • Sopivat raksalle

      Copy paste-porukkaa lähes kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe