Nyt se on todistettu. Sinun ei tarvitse osata kirjoittaa tullaksesi toimittajaksi.
Ootteko muuten käyneet Iltalehden nettisivuilla ja Urheiluosiossa? Siellä on video diabetesta sairastavasta urheilijasta. Sivun oikealla on Netti-tv, ja tällä hetkellä ensimmäinen video on "Vesa Kallio, ykkösluokan diapeetikko".
Ihmeiden aika ei ole ohi. Sanahan on "diabeetikko"
LOL! Englanniksi sanoittaisi nyt "priceless!"
Tässä linkki: http://www.iltalehti.fi/urheilu/
iltalehden "toimittaminen"
8
1642
Vastaukset
- Sairaslomalainen
Minua hävettää toimittajien nykyinen osaaminen. Ei tarvitse lukea iltapäivälehtiä vaan jopa maakuntalehtiä, ja huomaa ammattitaidottomuuden. Uuskielioppitaidottumuus alkoi eräästä juorulehdestä, levisi iltapäivälehtiin ja sitten sanomalehtiin. Kysymyslause on "nykyisin" sellainen, että tökätään kysymysmerkki keskelle lausetta. Tähän tyyliin
Mitä sinulle kuuluu? kysyi Pekka. TAI:
Mitä sinulle kuuluu?, kysyi Pekka. Siis väärin joka tapauksessa.
Jos on koululaisilla kielioppi kadoksissa, niin valitettavasti se on myös osalla kollegoitakin.- oikeassa
harvinaisen oikeassa olet. Ja muutenkin tämä nykyinen toimittajasukupolvi on aivan per...stä kotoisin. Mitä siellä nykyään opetetaan ihan "aikuisten" oikeesti??? Kieliasut, lauseiden järjestely, "nuorekkaat" ilmaisut, suoranaiset paskan puhumiset. Ei ole tullut ostettua iltasanomia eikä iltalehteä enää vuosiin kun tietää minkälaisia nuorisotoimittajia siellä nykyään on joilla ei tosiaan ole maailmasta minkäänlaista relistista kuvaa..Onneksi on BBC
- oikein tajunnut??
Mihin se kysymysmerkki sitten pitäisi tökätä? Ei ainakaan virkkeen loppuun: Mitä sinulle kuuluu, kysyi Pekka?
En tajua asiasi jujua, selitä tarkemmin! - blaa blaa blaa
oikein tajunnut?? kirjoitti:
Mihin se kysymysmerkki sitten pitäisi tökätä? Ei ainakaan virkkeen loppuun: Mitä sinulle kuuluu, kysyi Pekka?
En tajua asiasi jujua, selitä tarkemmin!En ole tuon kysymysraivarin kirjottaja, mutta haulan tunkea nokkani tähän. Ei tuollaiseen virkkeeseen tule kysymysmerkkiä. Se menee näin:
Mitä sinulle kuuluu, kysyi Pekka. - Vihainen (nuori) journalisti
oikeassa kirjoitti:
harvinaisen oikeassa olet. Ja muutenkin tämä nykyinen toimittajasukupolvi on aivan per...stä kotoisin. Mitä siellä nykyään opetetaan ihan "aikuisten" oikeesti??? Kieliasut, lauseiden järjestely, "nuorekkaat" ilmaisut, suoranaiset paskan puhumiset. Ei ole tullut ostettua iltasanomia eikä iltalehteä enää vuosiin kun tietää minkälaisia nuorisotoimittajia siellä nykyään on joilla ei tosiaan ole maailmasta minkäänlaista relistista kuvaa..Onneksi on BBC
Lause alkaa isolla alkukirjaimella. Realistinen, ei relistinen. Iltasanomat ja Iltalehti ovat erisnimiä. Alistuskonjunktioiden eteen tulee pilkku. Lainausmerkit ovat jutussasi täysin turhia. Ei ole olemassa kaksi pistettä sisältävää päättömerkkiä.
Jos te vanhat parrat oikeasti arvostelette nuorten toimittajien kirjoitusasua, yrittäkää panna edes vähän paremmaksi. Vanhan liiton toimittajat takaisin, just joo. - klok
blaa blaa blaa kirjoitti:
En ole tuon kysymysraivarin kirjottaja, mutta haulan tunkea nokkani tähän. Ei tuollaiseen virkkeeseen tule kysymysmerkkiä. Se menee näin:
Mitä sinulle kuuluu, kysyi Pekka.Voi kirjoittaa myös näin:
"Mitä sinulle kuuluu?" kysyi Pekka. - aijaiaijai
etkö päässyt toimittajakouluun? Etkä edes harjoittelijaksi?
- Sopivat raksalle
Copy paste-porukkaa lähes kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483