perheenlisäys

Perheellinen

Moikka. Elikkäs meillä sellainen jännä tilanne että plussaa raskaustesti näytti, vaikka on ollut ehkäisypillerit käytössä. meillä on 2,5 vuotias tyttö.. Mies on shokissa uutisesta, koska jää työttömäksi syyskuussa ja hänen iso haaveensa on ollut päästä kouluun vielä, joka jäi jo ensimmäisen lapsen takia haaveeksi.. Nyt kuitenki sellaine tilanne että hän ei halua lasta, juuri näiden omien haaveidensa takia.. minä taas halua tietysti pitää, koska tämä oli todellinen yllätys, ja voisiko sanoa Lahja meille. pelkään että kohta jään yksinhuoltajaksi jos teen ratkaisun ja pidän lapsen.. en saa millään puhuksi miehelle että kyllä me jotenkin pärjätään.. hän pelkää niitä toimeentulon loppumista, ja halusisi vielä hetken "hengätää" juuri kun toinen on kivassa iässä ja elämä on helpottunut.. tämä on todella vaikea tilanne, teen niin tai näin niin en tiedä onko se oikea ratkaisu.. tottakai nään miehen kannan asiaan, mutta tämä on jokatapauksessa meidän lapsi.. olen itkenyt nyt kolmatta päivää, kun pelkään että mies lähtee ja jättää koko perheen.. Mieheni on kyllä erinomainen isä ja vastuullinen mies, ei sitä pilkaten..

114

3914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen perheellinen

      Hei uskon kyllä että tilanteenne on todella vaikea taloudellisen - ja opiskeluhalutilanteen vuoksi, ja siksi kehotankin harkitsemaan tarkaan, lapsien hankinta kun yleensä ei ole vain yhden ihmisen ratkaisu, ja lapselle parempaa ympäristöä kasvaa ei ole olemassa kun ehjä ja rakastava koti. Varmastikkaan oikeaa ratkaisua tuohon pulmaan ei ole olemassakaan, siksi sanonkin että koittakaa löytää yhteinen tie miten asian hoidatte.

    • toki

      teidän molempien kannan asiaan, mutta tosi asia on se, että lapsi on tulossa ja tuntuu aika kohtuuttomalta vaatia sinua siitä luopumaan.Kyse on kuitenkin teidän yhteisestä lapsesta, jota et yksin ole alulle saattanut. Jos olette joka tapauksessa ajatelleet vielä myöhemmin haluavanne lisää lapsia, niin miksei sitten nyt? koulut kyllä odottaa, mutta lapsi on jo tulossa. Vaikka elämä 2,5 vuotiaan kanssa onkin jo helpompaa, olisihan ne valvomiset ja vaipparallit edessä sitten myöhemmin kumminkin,ja toisaalta lapsista olisi enemmän seuraa toisilleen, kun ikäero olisi pienempi:) ja jäisit varmasti suremaan tehtyä aborttia ja miettisit asiaa hamaan hautaan asti. Toivon todella että saatte yhteisymmärryksen aikaan, lapsi on aina lahja ja ihmettelen suuresti miehesi itsekästä ajattelu tapaa, miten hän voi vaatia luopumaan teidän yhteisestä lapsesta? ja kyllä sitä pienilläkin tuloilla selviää, kun on tarkkana mihin sen rahan käyttää!voimia sinulle!

      • yhteinen

        jos tää on pelkästään naisen valinta, tulla raskaaksi?
        Nykypillerit ei juurikaan koskaan petä, jos niitä käyttää oikein!


      • Jaanaoaa
        yhteinen kirjoitti:

        jos tää on pelkästään naisen valinta, tulla raskaaksi?
        Nykypillerit ei juurikaan koskaan petä, jos niitä käyttää oikein!

        Kyllä ne pettää jos just vaihettu kondomista. kuten tajusin apkirjoittajan miehen tekstistä. se siirtymävaihe on hankalin. Mutta pettää ne muutenkin jos esim on niin epäsopivat että oksentaa pois tms.


      • lehdessä
        yhteinen kirjoitti:

        jos tää on pelkästään naisen valinta, tulla raskaaksi?
        Nykypillerit ei juurikaan koskaan petä, jos niitä käyttää oikein!

        oli just juttua jostain perheestä jossa vaimo odotti neljättä lasta. Ensimmäinen oli ollut suunniteltu ja loput kolme (siis tämä maha asukkikin) saanut alkunsa kun pillerit pettänyt. Vähän syytä siihen miksi en itse pillereihin luota.


      • villlik.k.
        Jaanaoaa kirjoitti:

        Kyllä ne pettää jos just vaihettu kondomista. kuten tajusin apkirjoittajan miehen tekstistä. se siirtymävaihe on hankalin. Mutta pettää ne muutenkin jos esim on niin epäsopivat että oksentaa pois tms.

        Kyllä sen jo ihan perusjärki sanoo, että jos pillerin oksentaa ulos, niin ei se paljon ehkäise. Itse olen syönyt pillereitä monta vuotta, naimisissa ollessani, eikä pillerit koskaan pettäneet.

        Kun ne ottaa aina samaan aikaan ja käyttää myös järkeään, niin aika harvassa on tuollaiset vahinkoraskaudet.


      • morphine-f
        villlik.k. kirjoitti:

        Kyllä sen jo ihan perusjärki sanoo, että jos pillerin oksentaa ulos, niin ei se paljon ehkäise. Itse olen syönyt pillereitä monta vuotta, naimisissa ollessani, eikä pillerit koskaan pettäneet.

        Kun ne ottaa aina samaan aikaan ja käyttää myös järkeään, niin aika harvassa on tuollaiset vahinkoraskaudet.

        100 % suojan ehkäisyyn saa vain sterilisaatiolla.

        Kondoomissa on puhkeamisvaara ja e-pillerit (ehkäisyrenkaat, kierukat ym) suojaavat 98-99 %. Vaikka söisit pillerin minuutilleen oikein joka päivä.

        Ottakaa asioista selvää ennen kuin tulette tänne riehumaan itsekkäistä päätöksistä ja siitä, että nainen salakavalasti ja ovelasti on jättänyt pillerit väliin saadakseen lapsen. Jos tällainen kieroilu on käynyt teidän mielessä, se ei tarkoita, että se kävisi kaikkien (keskustelun aloittajan) mielessä.


      • gdg
        yhteinen kirjoitti:

        jos tää on pelkästään naisen valinta, tulla raskaaksi?
        Nykypillerit ei juurikaan koskaan petä, jos niitä käyttää oikein!

        Kyllä ne pillerit voi pettää. Itse olen todella tarkka näiden asioiden suhteen ja muutenkin ihan yli tarkka.. ja otin tasan tarkkaan joka päivä samaan aikaan pillerit ja kuinka kävi, raskaaksi tulin. Nyt 40 5.


    • janeski78

      esikoinen syntyi tammikuun alussa ja mies lähti kouluun helmikuun puolessa välissä (reilu vuosi sitten). mies oli n. vuoden verran viikot koulussa toisella paikkakunnalla ja minä muksujen kanssa kotona. Hyvin pärjättiin. vaikkakin omakotitalon laina oli niskassa.

      • tehdä vauva

        yhteistuumin. Aloituksessahan nainen on yksin tehnyt päätöksen.


      • fefsdf
        tehdä vauva kirjoitti:

        yhteistuumin. Aloituksessahan nainen on yksin tehnyt päätöksen.

        se on eri asia tehdä päätöksiä lapsensa tappamisesta siinä vaiheessa kun on vaara menettää miehensä tai toisaalta arvonsa, elämänhalunsa, itsensä ja hyvässä lykyssä järkensä jota välttämättä ei sitten se mieskään kestä ja vie vielä lapsenkin mukanaan. tämmösissä asioissa on hyvä olla itsekäs jos mies kuvittelee että kusettaa niin se ei ole naisen arvoinen. vaikka kyllä niitä kusetuksiakin on tapahtunut.
        Mieti jos käy niin että abortin jälkeen nainen masentuu ja mies jättää.. mehen on niin helppo päästä siitä syyllisyydestä eroon selittämällä itelleen että sitä on huijattu. mutta ite olisin niin kuollut tuossa tilanteessa jos mulle kävis niin että pillerit pettäis ja mies haluaa eroa sen takia.


    • voi opiskella

      Onhan olemassa myös niitä äitejä jotka palaavat luennoille vauva kainalossa. Miksei sitten mies voisi opiskella kun perheen pienin on vauvaiässä? Me odotamme sisarusta neljävuotiaallemme ja mieheni aikoo kyllä opiskella syksyllä kun vauvamme syntyy. Opiskelu joustaa kyllä ihan mukavasti jos on takana rankka yö heräämisineen, työ ei niinkään. Onhan tietysti selvää että tulot pienenevät, mutta eihän lapsi kaikkea uutena tarvitse ja oletettavasti vauva perii siskon pieneksi jääneet vaatteet, lelut ja muut tarvikkeet. Ja eikös toimeentulo ole aika heikoilla silloinkin kun mies on työttömänä? Hengähtää ehtii kun lapset on isompia, raskain vaihe on kuitenkin lopulta aika lyhyt aika. Ei lasten takia haaveista kannata luopua, mutta en luopuisi lapsistakaan haaveiden takia. Ne voi yhdistää :)

      • juuuup

        Oli melkein kuin minun ja mieheni elämästä tuo sinun tarinasi. Eli reilu vuosi sitten meidän kuopus sai alkunsa ja esikoinen oli täyttänyt juuri kaksi.. ja siitä päivästä asti kun raskaus tuli julki, mieheni vetäytyi muurin sisään. Lapsi ei olisi millään mahtunut hänen elämäänsä kun jo helpompaa kun esikoinen hyvässä iässä. Yövalvomiset ja vauva-arki pelotti häntä. Pidin pintani vaikka mies oli koko ajan vauvaa vastaan ja pidin lapsen vaikka harkitsinkin aborttia. Jota ajatusta vieläkin säikähdän, et miten ihmeessä oon voinu edes harkita moista, sen teon jälkeen en olisi voinut elää mieheni kanssa, siitä olen aika varma. Monta kertaa mietitiin et erotaanko vai jatketaanko yhdessä.. mies ei ollenkaan pitänyt tulevaa lasta omanaan vaikka ei siis epäillyt että ei olisi. raskausaika meni tapellessa.. ei ollenkaan kyselly tai ollu mitenkään kiinnostunut vauvan voinnista saatikka minun voinnista. Loppuraskaudesta alkoi jo helpottaa ja alkoi olla kiinnostunut vauvasta. Annoin asioiden mennä omalla painollaan ja välillä kyselin et miksi on tuollainen itsekäs paska. annoin kyllä takasin sille jos oli riitaa ja loukkasi minua pahasti, mut en painostanut. ja kas kummaa vauvan synnyttyä heti sairaalassa ekaa kertaa nähdessään vastasyntyneen pojan rakkaus siihen syttyi ja rakkaus vaan kasvaa kokoajan. meillä näin. toivottavasti teillä kävisi yhtä onnellisesti. Jos haluut kirjoitella ja saada vertaistukea niin voidaan vaihtaa vaikka meseosoitteet tms.


      • apkirjo
        juuuup kirjoitti:

        Oli melkein kuin minun ja mieheni elämästä tuo sinun tarinasi. Eli reilu vuosi sitten meidän kuopus sai alkunsa ja esikoinen oli täyttänyt juuri kaksi.. ja siitä päivästä asti kun raskaus tuli julki, mieheni vetäytyi muurin sisään. Lapsi ei olisi millään mahtunut hänen elämäänsä kun jo helpompaa kun esikoinen hyvässä iässä. Yövalvomiset ja vauva-arki pelotti häntä. Pidin pintani vaikka mies oli koko ajan vauvaa vastaan ja pidin lapsen vaikka harkitsinkin aborttia. Jota ajatusta vieläkin säikähdän, et miten ihmeessä oon voinu edes harkita moista, sen teon jälkeen en olisi voinut elää mieheni kanssa, siitä olen aika varma. Monta kertaa mietitiin et erotaanko vai jatketaanko yhdessä.. mies ei ollenkaan pitänyt tulevaa lasta omanaan vaikka ei siis epäillyt että ei olisi. raskausaika meni tapellessa.. ei ollenkaan kyselly tai ollu mitenkään kiinnostunut vauvan voinnista saatikka minun voinnista. Loppuraskaudesta alkoi jo helpottaa ja alkoi olla kiinnostunut vauvasta. Annoin asioiden mennä omalla painollaan ja välillä kyselin et miksi on tuollainen itsekäs paska. annoin kyllä takasin sille jos oli riitaa ja loukkasi minua pahasti, mut en painostanut. ja kas kummaa vauvan synnyttyä heti sairaalassa ekaa kertaa nähdessään vastasyntyneen pojan rakkaus siihen syttyi ja rakkaus vaan kasvaa kokoajan. meillä näin. toivottavasti teillä kävisi yhtä onnellisesti. Jos haluut kirjoitella ja saada vertaistukea niin voidaan vaihtaa vaikka meseosoitteet tms.

        jos satut vielä lukemaan tän viestin niin annatko sun meili osoitteen olisi todella mukava meilailla sun kanssa asiasta, kun on miltei samanlainen tilanne :)


      • itsekäs
        apkirjo kirjoitti:

        jos satut vielä lukemaan tän viestin niin annatko sun meili osoitteen olisi todella mukava meilailla sun kanssa asiasta, kun on miltei samanlainen tilanne :)

        paskiainen ilmoitautui!


    • Taakka miehelle!

      Mitäs jos SINÄ hankkisit perheen elatuksen tästä eteenpäin parisen vuotta? Anna miehen opiskella, ja erota. Iskee realiteetit sitten sinunkin tajuntaasi

      • mies 32

        En voisi olla samaa mieltä, feministeille tiedoksi kyllä tämmöisissä "vahinko"asioissa me miehet ollaan aika heikoilla, ties vaikka olisi pillerit jättänyt ottamatta pakottaen toisen isyyteen mihin hän ei halua...


      • poikasia...
        mies 32 kirjoitti:

        En voisi olla samaa mieltä, feministeille tiedoksi kyllä tämmöisissä "vahinko"asioissa me miehet ollaan aika heikoilla, ties vaikka olisi pillerit jättänyt ottamatta pakottaen toisen isyyteen mihin hän ei halua...

        Meillä on 3 lasta ja yllättäen huomasin olevani raskaana. :( Mies puhui keskeytyksestä aivan vakavasti ja usein. Koskapa meillä ei ollut raskauden alku tiedossa, jouduimme ultraan asian selvittämiseksi. Noh aluillaan oltiin viikkoja kasassa 6. Siellä se oli, "mikroskooppinen ihminen" kuten mieheni sanoi, jonka sydän sykki. Kun lähdimme lääkäristä, kysyin mieheltäni tehdäänkö me nyt se keskeytys? vastaus oli empimättä : EI! Sen sydän sykki. Siellä oli MEIDÄN vauva. Kasvakaahan poijaat aikuisiksi ja ottakaa vastuu toimistanne. Seksistä voi seurata raskaus ;) Se on SELIBAATTI, jolloin voi olla varma ettei isäksi tule. Siinä hommassa on 2 osallista ja 2 jonka vastuulla se ehkäisy on. Kumihuppu kuvioihin, vaikka puoliso käyttäisikin ehkäisyä. Näin ollaan jo paljon lähempänä 100% ehkäisytehoa *LOL*


      • päin sitten
        mies 32 kirjoitti:

        En voisi olla samaa mieltä, feministeille tiedoksi kyllä tämmöisissä "vahinko"asioissa me miehet ollaan aika heikoilla, ties vaikka olisi pillerit jättänyt ottamatta pakottaen toisen isyyteen mihin hän ei halua...

        Onko oikein "pakottaa" nainen aborttiin,vaikka raskaus olisi yhteinen vahinko.Osaatko kuvitella miltä naisesta tuntuu antaa kiskoa sisältään pieni ihmisen alku,josta olisi kehittynyt juuri se yksi ja ainutkertainen ihminen.Jos joutuisin vastaavaan tilanteeseen,pitäisin lapsen.Jos mies l'htisi,se olisi hänen valintansa.


      • tyttökaksikymmentä
        poikasia... kirjoitti:

        Meillä on 3 lasta ja yllättäen huomasin olevani raskaana. :( Mies puhui keskeytyksestä aivan vakavasti ja usein. Koskapa meillä ei ollut raskauden alku tiedossa, jouduimme ultraan asian selvittämiseksi. Noh aluillaan oltiin viikkoja kasassa 6. Siellä se oli, "mikroskooppinen ihminen" kuten mieheni sanoi, jonka sydän sykki. Kun lähdimme lääkäristä, kysyin mieheltäni tehdäänkö me nyt se keskeytys? vastaus oli empimättä : EI! Sen sydän sykki. Siellä oli MEIDÄN vauva. Kasvakaahan poijaat aikuisiksi ja ottakaa vastuu toimistanne. Seksistä voi seurata raskaus ;) Se on SELIBAATTI, jolloin voi olla varma ettei isäksi tule. Siinä hommassa on 2 osallista ja 2 jonka vastuulla se ehkäisy on. Kumihuppu kuvioihin, vaikka puoliso käyttäisikin ehkäisyä. Näin ollaan jo paljon lähempänä 100% ehkäisytehoa *LOL*

        Ei se ehkäisy ole vain naisen yksin hoidettavana. Käyttäkää kondomia jos haluatte olla varmoja!


    • ap.kirj

      Kiitos kaikille vastanneille.. meillä nyt sellainen tilanne että mies edelleen kääntyy abortin puolelle.. ja minä halusisin taasen pitää, olen kyllä miettinyt keskeytystä vakavasti, mutta kyllä itku tänään tuli autossa lääkärin jälkeen, jossa ultrattiin ja raskaus on tähän mennessä edennyt hyvin, ja syke näkyi.. pyysin lähetetteen keskeytykseen, mutta olen vielä niin epävarma.. enään 1,5 viikkoa aikaa.. meillä on tuliset välit, olen itkenyt koko illan kun mies sanoi että sinun on päätös, mutta hän aikoo ajatella vain itseään.. tosiaan en tiedä.. ei tässä haluisi jäädä yksinhuoltajaksi, yhden kanssa saatikka kahden kanssa.. juteltiin ukon kanssa että jos keskeytetään, voidaan paremmin keskittyä sitten parisuhtteeseen kun tyttö sen ikäinen että sen voi jo hyvin viedä mummolaan hoitoo, pelkään vaan että menen niin metsään kun vaan voi jos menen nyt keskeyttämään ja vaikka ei koskaan enää saisi lapsia, vaikka haluankin enemmän kun yhden..

      • että joka

        itsestään päättää myös itsestään kantaa vastuun...


      • valintasi

        oli se pillereiden käytön lopetus, joten elä sen päätöksen kanssa.
        Kai sillä miehelläkin on oikeus omiin haaveisiin?
        Odotat vaan, että mies elättää teidät, sinä olet kotona, hän töissä, eikä koskaan saa toteutettua omia haaveitaan, kuten sinä, jolle se lisääntyminen on se suuri haave.


      • tuskin jäät yksin.

        älä keskeytä ja anna miehen mennä. sä et pysty antaa itelles ikinä anteeks sitä, et oot tappanut oman lapsen. etkä sä pysty antaa sitä anteeks ikinä myöskään miehelles, joka vaatii, et sä tapat sun lapsen. mieti ennen kuin toimit. miten paljon sä rakastat sun nykyistä lasta? tappaisiks sä sen, jos sun mies vaatis?


      • sikiö.
        tuskin jäät yksin. kirjoitti:

        älä keskeytä ja anna miehen mennä. sä et pysty antaa itelles ikinä anteeks sitä, et oot tappanut oman lapsen. etkä sä pysty antaa sitä anteeks ikinä myöskään miehelles, joka vaatii, et sä tapat sun lapsen. mieti ennen kuin toimit. miten paljon sä rakastat sun nykyistä lasta? tappaisiks sä sen, jos sun mies vaatis?

        ei ole vielä lapsi!


      • ap. kirjoittaja
        valintasi kirjoitti:

        oli se pillereiden käytön lopetus, joten elä sen päätöksen kanssa.
        Kai sillä miehelläkin on oikeus omiin haaveisiin?
        Odotat vaan, että mies elättää teidät, sinä olet kotona, hän töissä, eikä koskaan saa toteutettua omia haaveitaan, kuten sinä, jolle se lisääntyminen on se suuri haave.

        en minä mitää pillereitä ole lopettanut, lue kunnolla! ja ei minun oman elämäni haave ole ainiaan tehdä lapsia kotona, olen hoitoammatissa jossa on alvariinsa duunia, jossa olen käynytkin hommissa (viikonloppuja, iltoja muunmuassa), ja on vielä vakituinen työpaikkakin olemassa.. ja en ole miestäni koskaan kieltänyt edes lähtemästä kouluun tai muutakaan, saa mennä minä menen sitten töihin tai itsekkin kouluun kun tämän tulevan lapsen äitiysvapaa loppuu.. Ja voin sen sanoa lapsirakkaana ihmisenä, kukaan muu ihminen ei ole niin tyytyväinen kuin lapsi siitä että olet heidän elämässään läsnä paljon.. sitä kiitosta ei muualta saa kuin omilta lapsilta! Niistä lapsista joiden vanhemmat pitävät omia tekemisiään tärkeämpänä ovat yksinäisiä lapsia ja kaipaavat varmasti enemmän aikaa ja rakkautta....


      • joku666
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        en minä mitää pillereitä ole lopettanut, lue kunnolla! ja ei minun oman elämäni haave ole ainiaan tehdä lapsia kotona, olen hoitoammatissa jossa on alvariinsa duunia, jossa olen käynytkin hommissa (viikonloppuja, iltoja muunmuassa), ja on vielä vakituinen työpaikkakin olemassa.. ja en ole miestäni koskaan kieltänyt edes lähtemästä kouluun tai muutakaan, saa mennä minä menen sitten töihin tai itsekkin kouluun kun tämän tulevan lapsen äitiysvapaa loppuu.. Ja voin sen sanoa lapsirakkaana ihmisenä, kukaan muu ihminen ei ole niin tyytyväinen kuin lapsi siitä että olet heidän elämässään läsnä paljon.. sitä kiitosta ei muualta saa kuin omilta lapsilta! Niistä lapsista joiden vanhemmat pitävät omia tekemisiään tärkeämpänä ovat yksinäisiä lapsia ja kaipaavat varmasti enemmän aikaa ja rakkautta....

        viikonloppua nyt töissä oletkaan käynyt tämän 3 vuoden aikana?


      • ap. kirjoittaja
        joku666 kirjoitti:

        viikonloppua nyt töissä oletkaan käynyt tämän 3 vuoden aikana?

        Montakos sä? et yhtää, mä tiedän tän ;)


      • joku666
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        Montakos sä? et yhtää, mä tiedän tän ;)

        rahat on sunkin vuokraan kuitenki tullu ?


      • ap. kirjoittaja
        tuskin jäät yksin. kirjoitti:

        älä keskeytä ja anna miehen mennä. sä et pysty antaa itelles ikinä anteeks sitä, et oot tappanut oman lapsen. etkä sä pysty antaa sitä anteeks ikinä myöskään miehelles, joka vaatii, et sä tapat sun lapsen. mieti ennen kuin toimit. miten paljon sä rakastat sun nykyistä lasta? tappaisiks sä sen, jos sun mies vaatis?

        samaa ajattelen. en varmaan antaisi ikinä sitä itselleni anteeksi.. nyt jo 11 viikko menos, lieneekö koko keskeytys edes enää vaihtoehto. tietysti mikäli lapsessa olisi ultrassa jotain vikaa, niin sitten keskeytys olisi oikeutettu myös lapselle.. vain äiti tietää mistä äiti puhuu.. miehet ei oikeasti sitä ymmärrä.. pitää keskeytystä helppona operaationa, jossa vaan aletaan tonkia "paskaa" pois, kun kyseessä on joka tapauksessa myös osa heitä.. tuskinpa kukaan isäkään toihtii lapselleen sanoa että jos se isästäs ois kiinni olisit roskakorissa..


      • mistä naiset puhuu
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        samaa ajattelen. en varmaan antaisi ikinä sitä itselleni anteeksi.. nyt jo 11 viikko menos, lieneekö koko keskeytys edes enää vaihtoehto. tietysti mikäli lapsessa olisi ultrassa jotain vikaa, niin sitten keskeytys olisi oikeutettu myös lapselle.. vain äiti tietää mistä äiti puhuu.. miehet ei oikeasti sitä ymmärrä.. pitää keskeytystä helppona operaationa, jossa vaan aletaan tonkia "paskaa" pois, kun kyseessä on joka tapauksessa myös osa heitä.. tuskinpa kukaan isäkään toihtii lapselleen sanoa että jos se isästäs ois kiinni olisit roskakorissa..

        Naiset tietää mistä naiset puhuu silloin kun naiset haluaa. Syrjään vaan muut.


      • myös asian
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        en minä mitää pillereitä ole lopettanut, lue kunnolla! ja ei minun oman elämäni haave ole ainiaan tehdä lapsia kotona, olen hoitoammatissa jossa on alvariinsa duunia, jossa olen käynytkin hommissa (viikonloppuja, iltoja muunmuassa), ja on vielä vakituinen työpaikkakin olemassa.. ja en ole miestäni koskaan kieltänyt edes lähtemästä kouluun tai muutakaan, saa mennä minä menen sitten töihin tai itsekkin kouluun kun tämän tulevan lapsen äitiysvapaa loppuu.. Ja voin sen sanoa lapsirakkaana ihmisenä, kukaan muu ihminen ei ole niin tyytyväinen kuin lapsi siitä että olet heidän elämässään läsnä paljon.. sitä kiitosta ei muualta saa kuin omilta lapsilta! Niistä lapsista joiden vanhemmat pitävät omia tekemisiään tärkeämpänä ovat yksinäisiä lapsia ja kaipaavat varmasti enemmän aikaa ja rakkautta....

        toisen puolen, joten tiedän, mistä puhun.
        Halusit vauvan ja nyt olet raskaana, vaikka miehesi ei halua lasta nyt.
        ja kas miten sopivasti pillerit pettivätkin.
        sori, mutta olet kiero ihminen.


      • tiedätkin
        valintasi kirjoitti:

        oli se pillereiden käytön lopetus, joten elä sen päätöksen kanssa.
        Kai sillä miehelläkin on oikeus omiin haaveisiin?
        Odotat vaan, että mies elättää teidät, sinä olet kotona, hän töissä, eikä koskaan saa toteutettua omia haaveitaan, kuten sinä, jolle se lisääntyminen on se suuri haave.

        näköjään niin mahdottoman hyvin toisen mielipiteet ja asenteet ja arvot.Mahdottoman hyvä ajatustenlukija olet.


      • tuo on
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        samaa ajattelen. en varmaan antaisi ikinä sitä itselleni anteeksi.. nyt jo 11 viikko menos, lieneekö koko keskeytys edes enää vaihtoehto. tietysti mikäli lapsessa olisi ultrassa jotain vikaa, niin sitten keskeytys olisi oikeutettu myös lapselle.. vain äiti tietää mistä äiti puhuu.. miehet ei oikeasti sitä ymmärrä.. pitää keskeytystä helppona operaationa, jossa vaan aletaan tonkia "paskaa" pois, kun kyseessä on joka tapauksessa myös osa heitä.. tuskinpa kukaan isäkään toihtii lapselleen sanoa että jos se isästäs ois kiinni olisit roskakorissa..

        eikä mitään muuta.
        Jos miehesi lähtee lätkimään, niin mielestäni hän tekee oikean ratkaisun. sinä et kuunnellut lainkaan hänen haveitaan. teit itsekkään päätöksen.
        Toivon todella, että miehesi lähtee opiskelemaan, jotta sinäkin saisit jonkinlaisen käsityksen siitä, että jokaisen pitää hankkia omat rahat vuokraan, laskuihin ja ruokaan.


      • huh huh vaan
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        samaa ajattelen. en varmaan antaisi ikinä sitä itselleni anteeksi.. nyt jo 11 viikko menos, lieneekö koko keskeytys edes enää vaihtoehto. tietysti mikäli lapsessa olisi ultrassa jotain vikaa, niin sitten keskeytys olisi oikeutettu myös lapselle.. vain äiti tietää mistä äiti puhuu.. miehet ei oikeasti sitä ymmärrä.. pitää keskeytystä helppona operaationa, jossa vaan aletaan tonkia "paskaa" pois, kun kyseessä on joka tapauksessa myös osa heitä.. tuskinpa kukaan isäkään toihtii lapselleen sanoa että jos se isästäs ois kiinni olisit roskakorissa..

        aika typerästi sinä ajattelet.
        Pelaat aikaa, jotta kohta ei ole abortti vaihtoehto.
        Odotat kuitenkin, että miehesi hyväksyy tämän asian ja jatkaa teidän elättämistä.
        Kieroa.


      • mutta sinä
        tuo on kirjoitti:

        eikä mitään muuta.
        Jos miehesi lähtee lätkimään, niin mielestäni hän tekee oikean ratkaisun. sinä et kuunnellut lainkaan hänen haveitaan. teit itsekkään päätöksen.
        Toivon todella, että miehesi lähtee opiskelemaan, jotta sinäkin saisit jonkinlaisen käsityksen siitä, että jokaisen pitää hankkia omat rahat vuokraan, laskuihin ja ruokaan.

        kiitos vaan mielipiteestäsi, mutta sinä et myöskään ole elämässäni läsnä silloin kun saan vastasyntyneen lapseni syliin, se sisäinen onni onkin siinä sylissäni. kyllä minulla on tarkkaan tiedossa vuokra muut laskuasiat, olen kyllä hoitanut niitä ennen tätä parisuhdettakin.. minusta täällä rahan huuruisessa yhteiskunnassa tehdään liikaa keskytyksiä rahan ja sosiaalisentilanteen takia.. tosiaan jotkut painivat lapsettomuuden kanssa, ja rahaa palaa hoitoihin ja muihin, miehet eivät vaan uskoisi näitä asioita omalle kohdalleen.. pidetään sitten oman vaimon raskaana olemista jotenki kamalana ja elämänpilaamisena.. ja totuus on kuitenki se että minä äitinä en ole vapaa lähtemään edes roskia viemään mikäli en ole tarkistanut tilannetta että lapset voisivat pärjätä 2minuuttia sisällä keksenään.. tai sitten otan heidät mukaan.. tämä on totuus.. ja mieheni saa lähteä opiskelamaan lupasin tukea häntä tehtävissä ja muissa mikäli tarvitsee apua yms..


      • sitten niin.
        mutta sinä kirjoitti:

        kiitos vaan mielipiteestäsi, mutta sinä et myöskään ole elämässäni läsnä silloin kun saan vastasyntyneen lapseni syliin, se sisäinen onni onkin siinä sylissäni. kyllä minulla on tarkkaan tiedossa vuokra muut laskuasiat, olen kyllä hoitanut niitä ennen tätä parisuhdettakin.. minusta täällä rahan huuruisessa yhteiskunnassa tehdään liikaa keskytyksiä rahan ja sosiaalisentilanteen takia.. tosiaan jotkut painivat lapsettomuuden kanssa, ja rahaa palaa hoitoihin ja muihin, miehet eivät vaan uskoisi näitä asioita omalle kohdalleen.. pidetään sitten oman vaimon raskaana olemista jotenki kamalana ja elämänpilaamisena.. ja totuus on kuitenki se että minä äitinä en ole vapaa lähtemään edes roskia viemään mikäli en ole tarkistanut tilannetta että lapset voisivat pärjätä 2minuuttia sisällä keksenään.. tai sitten otan heidät mukaan.. tämä on totuus.. ja mieheni saa lähteä opiskelamaan lupasin tukea häntä tehtävissä ja muissa mikäli tarvitsee apua yms..

        Koskapa kaipaat toisen 'sisäisen onnen', olet varmaankin valmistautunut pitämään nämä kokonaan itselläsi ja tarvittaessa ryhtymään yksinhuoltajaksi. Sossu käsittääkseni maksaa sulle nettiliittymän - kuka muuten hoitaa lapsesi, kun roikut netissä?

        Miehesi vaikuttaa kunnon mieheltä, joka tulee hoitamaan velvollisuutensa, eli elareita ei tarvinne surra.

        Kunnon parisuhde on kahden kauppa. Sooloilu sinun tavallasi on jo johtanut tuhoon. Ikävää, että oppirahat ovat näin kovin kalliit.


      • sylvi.

        Olen törmännyt tähän samaan ilmiöön ennenkin. Ensin haluamalla halutaan niitä lapsia ja samaan hengenvetoon itketään, että ne vievät kaiken ajan. Mies vastustaa, miksi? Koska oma kirjoituksesi jo paljastaa, että olet heittäytynyt marttyyriksi.

        ".. pidetään sitten oman vaimon raskaana olemista jotenki kamalana ja elämänpilaamisena.. ja totuus on kuitenki se että minä äitinä en ole vapaa lähtemään edes roskia viemään mikäli en ole tarkistanut tilannetta että lapset voisivat pärjätä 2minuuttia sisällä keksenään.. tai sitten otan heidät mukaan.. "

        Jos miehesi päättää sanoutua suunnitelmastasi irti, käsittääkseni elintasosi laskee. Mistä ajattelit nyhtää rahat elämiseen, kun pyörität kahden lapsen taloutta yksin?

        Eikö olekin mukavaa, kun on kunnollinen mies? Sellainen täydellinen isä ja asiat hyvin hoitava jannu, joka vähän harmittelee, mutta antaa kuitenkin sinulle periksi? Ehkä vähän tylsänpuoleinen eikä erityisen seksikäs, mutta sen asian voit korjata sitten vaikka Facebookissa, kunhan lapset vähän kasvavat. Pikku seikkailun aika on sitten, kun olet päässyt raskauskiloistasi ja haluat tuntea itsesi taas naiseksi, kun mies ei ymmärrä. ;)


      • olet antanut
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        samaa ajattelen. en varmaan antaisi ikinä sitä itselleni anteeksi.. nyt jo 11 viikko menos, lieneekö koko keskeytys edes enää vaihtoehto. tietysti mikäli lapsessa olisi ultrassa jotain vikaa, niin sitten keskeytys olisi oikeutettu myös lapselle.. vain äiti tietää mistä äiti puhuu.. miehet ei oikeasti sitä ymmärrä.. pitää keskeytystä helppona operaationa, jossa vaan aletaan tonkia "paskaa" pois, kun kyseessä on joka tapauksessa myös osa heitä.. tuskinpa kukaan isäkään toihtii lapselleen sanoa että jos se isästäs ois kiinni olisit roskakorissa..

        aiemmankin aborttisi itsellesi anteeksi, mikset tätäkin?

        Virheiden tekeminen, katuminen, sureminen ja anteeksianto ovat osa elämää.


      • vielä edelliseen
        olet antanut kirjoitti:

        aiemmankin aborttisi itsellesi anteeksi, mikset tätäkin?

        Virheiden tekeminen, katuminen, sureminen ja anteeksianto ovat osa elämää.

        – ja erityisen tärkeää kaiken edellämainitun jälkeen on niistä OPPIMINEN.


      • go girl,go!
        mutta sinä kirjoitti:

        kiitos vaan mielipiteestäsi, mutta sinä et myöskään ole elämässäni läsnä silloin kun saan vastasyntyneen lapseni syliin, se sisäinen onni onkin siinä sylissäni. kyllä minulla on tarkkaan tiedossa vuokra muut laskuasiat, olen kyllä hoitanut niitä ennen tätä parisuhdettakin.. minusta täällä rahan huuruisessa yhteiskunnassa tehdään liikaa keskytyksiä rahan ja sosiaalisentilanteen takia.. tosiaan jotkut painivat lapsettomuuden kanssa, ja rahaa palaa hoitoihin ja muihin, miehet eivät vaan uskoisi näitä asioita omalle kohdalleen.. pidetään sitten oman vaimon raskaana olemista jotenki kamalana ja elämänpilaamisena.. ja totuus on kuitenki se että minä äitinä en ole vapaa lähtemään edes roskia viemään mikäli en ole tarkistanut tilannetta että lapset voisivat pärjätä 2minuuttia sisällä keksenään.. tai sitten otan heidät mukaan.. tämä on totuus.. ja mieheni saa lähteä opiskelamaan lupasin tukea häntä tehtävissä ja muissa mikäli tarvitsee apua yms..

        jos on hyvä isä,mielipide muuttuu, kun näkee käärön. mulla on yks lapsi, jota ei haluttu. isä sanoi, että lähtee lätkimään, jos päätän pitää vauvan. kaverit sano, et mä en tuu toimeen yksinäni, et pitäis miettiä-vauva ei oo järkevä just nyt.

        en tehnyt aborttia, mies lähti ja oon yh. nyt se yrittää kiemurrella takaisin, mut mulla on uus elämä,lapsi nyt 4 ja uus ihana mies, joka rakastaa mua ja mun lasta. Alotin opiskelun amk:ssa ja valmistuin nyt. sain töitä heti (harjoittelun kautta) ja nyt oon vakkaristi töissä.
        mä en pysty edes kuvittelemaan, mitä elämä olis, jos olisin tehnyt toisin.
        luultavasti kävisin enemmän ulkona, ehkä olisin tai ehkä en olis enää miehen kanssa. kuka tietää, onneksi valitsin oikein.


    • 2 lapsen isä, 26vuotta

      Molemmista lapsistani olen ottanut vastuun, mitään muuta vaihtoehtoa en osaa ajatellakaan. Ja rehellisesti voin sanoa että suorastaan nauran ja halveksin miehiä jotka eivät vastuutaan kanna. Tai siis ne mitään miehiä oo. Abortti on mun mielestä helvetin väärin, etenkin jos parisuhteessa ja kaikkee. Ja eikö tollasille miehille kannattais näyttää ovee, on niitä parempiikin? Aikuistukaa nössöpössö sukupolvi!!!

      • vastuiunkantamisesta

        ollut kyse vaan siitä ettei toinen osapuoli lasta halua, ja toinen haluaa, käsitin itse ainakin että ensimmäisestä lapsesta kantaa hyvin huolta. Mutta ehkäisy on pettänyt ja toinen pitää lahjana ja toinen vahinkona.


      • 2 lapsen isä
        vastuiunkantamisesta kirjoitti:

        ollut kyse vaan siitä ettei toinen osapuoli lasta halua, ja toinen haluaa, käsitin itse ainakin että ensimmäisestä lapsesta kantaa hyvin huolta. Mutta ehkäisy on pettänyt ja toinen pitää lahjana ja toinen vahinkona.

        No mistäs muusta se kyse nyt voisi olla kuin vastuunkantamisesta?
        Jos omia tekojaan pitää vahinkona, niin onhan se jo suuremmanluokan vastuunpakoilua?
        Mies tekee, mies vastaa!
        Näin se on!
        Siis voi että pistää vihaks kun ihmiset on nykyään niin sekasin, voi miksi?
        AAAAAAARGH!!!!!!!!!


      • ei niin helppoa
        2 lapsen isä kirjoitti:

        No mistäs muusta se kyse nyt voisi olla kuin vastuunkantamisesta?
        Jos omia tekojaan pitää vahinkona, niin onhan se jo suuremmanluokan vastuunpakoilua?
        Mies tekee, mies vastaa!
        Näin se on!
        Siis voi että pistää vihaks kun ihmiset on nykyään niin sekasin, voi miksi?
        AAAAAAARGH!!!!!!!!!

        miksi AINA naista ja naisen tunteita ja naisen haluamisia tulisi ajatella!?
        siis tuossa alkuperäisessähän viestissä sai sen kuvan että mies huolehtii lapsesta ja perheestä, on huolehtinut jo 2,5 vuotta ja jättänyt koulut kesken, mennyt varmaankin töihin että saavat rahaa..
        nyt kun lapsi olisi siinä iässä että mies voisi opiskella loppuun, niin toinen ilmoittaa että "hei, oon taas raskaana"..onko muka ihan vahinko, vai tahtooko nainen sitoa, ettei mies vaan näkisi muita ihmisiä ja muuta elämää...

        tässä käy enemmän miestä sääliksi kuin tuota naista joka levittää persettään kotona. sanoisin ap:lle, MENE ITSE KOKEILEMAAN SITÄ TYÖELÄMÄÄ,kun täällä kehtaat itkeä.
        ehkä sitten elämän realiteetit osuu niskaan kun tajuat mistä te lapsenne kanssa saatte rahanne ruokaan sun muuhun krääsään.

        ja en ole mies, olen nainen, sapettaa vaan tuollainen eräiden naisten siekailematon hyväksikäyttö ja syyttely ja itsekäs asenne!aina ei voi saada mitä haluaa!eiköhän se nyt olisi sen miehen vuoro saada, 2,5 vuoden työnteon jälkeen. kysynpähän vaan mitä se emäntä mahtaa tehdä kun mies on töissä?tai kun mies on kotona lapsen kanssa?
        voisi hiukka kunnioittaa opiskelutoiveita, kun on niitäkin miehiä joiden toive olisi vain vapaampi elämä, että voi taas kavereiden kanssa ryypätä ja bilettää, kun lapsi on sen ikäinen että voi pistää hoitoon.

        voisihan tuo nainen todellakin kokeilla miehensä elämää, katsotaan onko se niin hienoa...


      • valmis aborttiin
        ei niin helppoa kirjoitti:

        miksi AINA naista ja naisen tunteita ja naisen haluamisia tulisi ajatella!?
        siis tuossa alkuperäisessähän viestissä sai sen kuvan että mies huolehtii lapsesta ja perheestä, on huolehtinut jo 2,5 vuotta ja jättänyt koulut kesken, mennyt varmaankin töihin että saavat rahaa..
        nyt kun lapsi olisi siinä iässä että mies voisi opiskella loppuun, niin toinen ilmoittaa että "hei, oon taas raskaana"..onko muka ihan vahinko, vai tahtooko nainen sitoa, ettei mies vaan näkisi muita ihmisiä ja muuta elämää...

        tässä käy enemmän miestä sääliksi kuin tuota naista joka levittää persettään kotona. sanoisin ap:lle, MENE ITSE KOKEILEMAAN SITÄ TYÖELÄMÄÄ,kun täällä kehtaat itkeä.
        ehkä sitten elämän realiteetit osuu niskaan kun tajuat mistä te lapsenne kanssa saatte rahanne ruokaan sun muuhun krääsään.

        ja en ole mies, olen nainen, sapettaa vaan tuollainen eräiden naisten siekailematon hyväksikäyttö ja syyttely ja itsekäs asenne!aina ei voi saada mitä haluaa!eiköhän se nyt olisi sen miehen vuoro saada, 2,5 vuoden työnteon jälkeen. kysynpähän vaan mitä se emäntä mahtaa tehdä kun mies on töissä?tai kun mies on kotona lapsen kanssa?
        voisi hiukka kunnioittaa opiskelutoiveita, kun on niitäkin miehiä joiden toive olisi vain vapaampi elämä, että voi taas kavereiden kanssa ryypätä ja bilettää, kun lapsi on sen ikäinen että voi pistää hoitoon.

        voisihan tuo nainen todellakin kokeilla miehensä elämää, katsotaan onko se niin hienoa...

        miehesi painostuksesta.Tiedoksi vaan ,kyyllä ne naisetkin pystyy itsestään huolehtimaan,jos sellainen pakko tulee eteen.
        Terveisin viiden lapsen yksinhuoltaja


      • eivahinkoja
        valmis aborttiin kirjoitti:

        miehesi painostuksesta.Tiedoksi vaan ,kyyllä ne naisetkin pystyy itsestään huolehtimaan,jos sellainen pakko tulee eteen.
        Terveisin viiden lapsen yksinhuoltaja

        eikös sen lapsen kuulu olla molempien toive, eikä vaan toisen osapuolen?
        aika epäreilua miestä kohtaan sanon vaan, kun on niitä sellaisiakin miehiä joita ei vois pätkän vertaa se perhe kiinnostaa, tämä ap:n mies vaikuttaa ihan asialliselta ja välittävältä.
        ja meillä on oman mieheni kanssa ihan suullinen sopimus tehty että vahingon sattuessa kohdalle, lapsen ollessa myös ei- toivottu, silloin joko otetaan jälkiehkäisy tai mennään aborttiin. lapsi jos tulee, niin se tulee molempien hyväksyessä ja toivoessa lasta, ja myös silloin kun yhteinen talous on siinä kunnossa että lapsi voi syntyä.
        eli asiasta kun on keskusteltu niin olisin myös itse sillä kannalla että abortti tehdään.


      • raskaaksi

        tuolla tavalla, kieroillen, niin ei siinä miehen tarvitsekaan mitään vastuuta kantaa.


      • ihan samaa mieltä
        ei niin helppoa kirjoitti:

        miksi AINA naista ja naisen tunteita ja naisen haluamisia tulisi ajatella!?
        siis tuossa alkuperäisessähän viestissä sai sen kuvan että mies huolehtii lapsesta ja perheestä, on huolehtinut jo 2,5 vuotta ja jättänyt koulut kesken, mennyt varmaankin töihin että saavat rahaa..
        nyt kun lapsi olisi siinä iässä että mies voisi opiskella loppuun, niin toinen ilmoittaa että "hei, oon taas raskaana"..onko muka ihan vahinko, vai tahtooko nainen sitoa, ettei mies vaan näkisi muita ihmisiä ja muuta elämää...

        tässä käy enemmän miestä sääliksi kuin tuota naista joka levittää persettään kotona. sanoisin ap:lle, MENE ITSE KOKEILEMAAN SITÄ TYÖELÄMÄÄ,kun täällä kehtaat itkeä.
        ehkä sitten elämän realiteetit osuu niskaan kun tajuat mistä te lapsenne kanssa saatte rahanne ruokaan sun muuhun krääsään.

        ja en ole mies, olen nainen, sapettaa vaan tuollainen eräiden naisten siekailematon hyväksikäyttö ja syyttely ja itsekäs asenne!aina ei voi saada mitä haluaa!eiköhän se nyt olisi sen miehen vuoro saada, 2,5 vuoden työnteon jälkeen. kysynpähän vaan mitä se emäntä mahtaa tehdä kun mies on töissä?tai kun mies on kotona lapsen kanssa?
        voisi hiukka kunnioittaa opiskelutoiveita, kun on niitäkin miehiä joiden toive olisi vain vapaampi elämä, että voi taas kavereiden kanssa ryypätä ja bilettää, kun lapsi on sen ikäinen että voi pistää hoitoon.

        voisihan tuo nainen todellakin kokeilla miehensä elämää, katsotaan onko se niin hienoa...

        Mies on todella luopunut kouluun menosta. haaveili, että nyt, kun lapsi on isompi, voisi aloittaa koulun, mutta kas kas: vauva on taas tulossa.
        Mene oikeasti töihin, mielummin johonkin rankkaan ja huonopalkkaiseen työpaikkaan. Ei se herkkua oikeasti ole.
        silti kuitenkin tämä aloittaja odottaa, että mies luopuu haaveistaan ja huolehtii itselleen työpaikan (jäämässä työttömäksi syyskuussa) ja elättää koko perheen.
        Sapettaa minuakin tuollainen naisen kierous.
        Onkohan lapsi edes oman miehen???
        tuollaisilta voi odottaa mitä tahansa!


      • vaan ihan
        eivahinkoja kirjoitti:

        eikös sen lapsen kuulu olla molempien toive, eikä vaan toisen osapuolen?
        aika epäreilua miestä kohtaan sanon vaan, kun on niitä sellaisiakin miehiä joita ei vois pätkän vertaa se perhe kiinnostaa, tämä ap:n mies vaikuttaa ihan asialliselta ja välittävältä.
        ja meillä on oman mieheni kanssa ihan suullinen sopimus tehty että vahingon sattuessa kohdalle, lapsen ollessa myös ei- toivottu, silloin joko otetaan jälkiehkäisy tai mennään aborttiin. lapsi jos tulee, niin se tulee molempien hyväksyessä ja toivoessa lasta, ja myös silloin kun yhteinen talous on siinä kunnossa että lapsi voi syntyä.
        eli asiasta kun on keskusteltu niin olisin myös itse sillä kannalla että abortti tehdään.

        uteliaisuudesta montako lasta teillä jo on?Onko kokemuspohjaa siitä mistä aikoo luopua niin kuin on sellaisilla joilla jo on yksi tai useampi lapsi joiden kuitenkin on annettu syntyä.


    • perheellinen itsekkin
      • terppa...

        Onko tää jotain sairasta pelleilyä vai voiko näin käydä :D Lol
        Kävin jo vastaamassa tuolle "miehelle" mutta niin...Jos tämä on ihan oikea juttu niin ap voisi käydä tuon miehensä näkökannan myös lukemassa :D :D Ja olla suuttumatta ainakaan pahasti...Siis ei hitto...


    • en usko

      ite oot halunnu toisen penskan ja jättänyt ehkäisyn pois. Et kai ioikeasti ole niin tyhmä, että luulet, ettei se selviä isännälle?
      Ehkä on jo selvinnyt.
      Itsekäs narttu olet, et mitään muuta.

    • ihmettelevä?
    • molemmat...

      näyttävät roikkuvan kiitettävällä tavalla netissä.
      Ei niitä elämän solmuja näin avata, vai onko tässä vain kyseessä jonkinlainen provokatiivinen kokeilu?

      Herra kirjoittaa omaa stooriaan toisella palstalla ja ruova sitten täällä.
      Eikö nyt olisi parempi, jos puhuisitte asianne kahdestaan selviksi, tai uhratkaa sekin aika minkä kirjoitatte tänne nettiin, kirjoittamalla samat asiat suoraan toisillenne.

      Kirjoituksistanne päätellen olette molemmat hyvin vastuuntuntoisia ja älykkäitä ihmisiä, siksi minusta on jotenkin kummallista, että tästä asiasta on muodostunut perheellenne jonkinasteinen sokeapiste, josta ette osaa päästä yli.

      Asiaa sivullisena kiihkottomasti tarkastellen näyttää siltä, että te molemmat ette enää erota metsää puilta. Siispä kirjoittakaa toisillenne, lukekaa toistenne kirjoitus vailla kiihkoa, miettikää yön yli ja vastatkaa vasta mietittyänne.

      Uskon että löydätte avaimen umpisolmuun parhaiten perhepiiristänne, ette täältä keskustelupalstoilta, ja päätittepä mitä tahansa, te itse joudutte elämään päätöksenne kanssa, emme me.
      Kaikkea hyvää koko perheellenne.

      • minullekin, mistä

        aloittajan kirjoituksesta saa sen kuvan, että hän olisi älykäs saatikka vastuuntuntoinen?


      • puolueellisuutta,
        minullekin, mistä kirjoitti:

        aloittajan kirjoituksesta saa sen kuvan, että hän olisi älykäs saatikka vastuuntuntoinen?

        niin huomaat kyllä itsekin.
        Epäilen kyllä edelleen, että kysymyksessä on jonkinlainen provokatoorinen kokeilu, ja keskustelijoiden manipulaatio yritys.
        Voisi olla jopa kaveripiirin vedon lyönti, kummalle sympatiat irtoaa.

        Ps.
        Pyydän molemmilta ( äiti / isä ) arviotani anteeksi, mikäli kirjoitukset ovat aitoja.


      • hyvän tarkoituksesi.
        puolueellisuutta, kirjoitti:

        niin huomaat kyllä itsekin.
        Epäilen kyllä edelleen, että kysymyksessä on jonkinlainen provokatoorinen kokeilu, ja keskustelijoiden manipulaatio yritys.
        Voisi olla jopa kaveripiirin vedon lyönti, kummalle sympatiat irtoaa.

        Ps.
        Pyydän molemmilta ( äiti / isä ) arviotani anteeksi, mikäli kirjoitukset ovat aitoja.

        Nykyään koulussakin kaikkien pitää saada kymppejä ja kuka tahansa voi voittaa Idolsin, sillä äiti on sanonut, että he ovat parhaita.

        Minusta moinen päähäntaputtelu saisi jo loppua. Totuus tulee eteen kuitenkin, ja sitten järkkyy se valheella pönkitetty itsetunto.


    • ***

      Kanna sinä nyt vastuusi!!

      Onnellista odotusta nyt vaan!


      Toivottavasti miehesi löytää paremman naisen ja saa rehellisen perheen.

    • pakko laittaa

      ja jos teet abortin,olet hölmö. tein itse sellaisen virheen nuorempana.sen jälkeen en lapsia luomusti saanut. että näin!älä pidä itsestään selvyytenä että sinä päätät luojan puolesta..paitsi taitaa siis olla enempi miehesi joka luulee voivansa määrätä näistä asioista..muttei se mene niin..

      • asia on.

        "..paitsi taitaa siis olla enempi miehesi joka luulee voivansa määrätä näistä asioista..muttei se mene niin."

        Ei mene, ei. Nainen määrää.

        Mahdatko olla aloittaja itse? Muutakin samaa kirjoitustyylissä kuin nuo paljon puhuvat kaksi pistettä...

        ... ja olisihan se mukava kiristää lapsirakasta miestä myös sillä, että abortti muka aiheuttaa lapsettomuutta. Mutta ei kai kenelläkään lämminsydämisellä ja avoimella äiti-ihmisellä ole tarvetta moiseen.

        Eihän?


      • turha pelotus

        Ainaskin mies kertoo, että aloittaja olis jo tehny abortin joskus aiemmin, ja siis tullu kuitenkin sen jälkeen raskaaks.


    • Jasseripasseri

      Luin nuo teidän viestit ja vaikutat aika typerältä naiselta kun annat omaa kehoasi kohdeltavan noin. Luin erityisesti miehen kommentit ja vaikuttaa siltä että mies miettisi jo vakavasti vaimon vaihtoa.
      Joka tapauksessa ratkaisuja on :

      -jos sinä teet abortin:mies jättää kun ei pysty enää luottamaan. (näin hän pääsisi myös syyllisyydestään)

      -jos sinä teet abortin:sinä lähdet koska sinua on satutettu niin henkisesti kuin ruumiillisestikin. itse en ainakaan ymmärrä naista joka hyväksyy aborttiin painostamisen. sehän on lähes sama kuin painostus ympärileikkaukseen jossa nyt menee vaan pala omaa lihaa.

      -Jos pidät lapsen ja jäätte yhteen: Hän tulee kantamaan sinulle kaunaa.Sinä tunnet katkeruutta.

      -mutta tää on hauskin:jos jäätte abortin jälkeen vielä yhteen. molemmat kantaa kaunaa ja katkeruutta ja riitelette kauan ennen kun jompi kumpi on alistunut elämään epäluottamuksen keskellä ja molemmat tai toinen vain luopunut unelmistaan.. No ehkä te vielä viisissäkymmenissä olette sujut.
      Valtapeliähän tämä on mutta niinpä tuo teidän juttu näyttää olevan muutenkin

      • mitään voi lisätä.

        Valtapeliä siten, että nainen on vienyt miestä kuin pässiä narussa, ja nyt on tullut mitta täyteen. Veikkaan, että nainen on pyytänyt mieheltään, ettei enää lueta näitä ketjuja, vaan 'keskustellaan yhdessä'. Syykin on selvä.

        Toinen vaihtoehto on ylempänä ehdotettu provokaatio, johon kieltämättä viittaisi se, että ainakin tässä ketjussa sama kirjoittaja on laatinut itselleen vastineita.


    • mitenkäs

      teidän 'jännä tilanne' edistyy?

      • ap. kirjoittaja

        Elikkä tänään oli ultra, jossa pieni ihminen vilkutteli ja kaikki tähän mennessä kunnossa.. mies ei halua nähdä edes ultrakuvia, mutta minkäs sille mahtaa.. jossei sitten totuutta voi katsoa niin... parisuhde kriisissä, olen varannut perjantaiksi perheneuvolaan ajan, mutta ei sinne kuulemma lähde... mutta siis raskaus sujuu hyvin, perhetilanne taas ei! minä kun olen nyt sen kaiken pahan tässä saanut aikaiseksi.. jos tämä perhe hajoaa lapsesta. tämä hajoaa sitten muistakin syistä..


      • ........................
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        Elikkä tänään oli ultra, jossa pieni ihminen vilkutteli ja kaikki tähän mennessä kunnossa.. mies ei halua nähdä edes ultrakuvia, mutta minkäs sille mahtaa.. jossei sitten totuutta voi katsoa niin... parisuhde kriisissä, olen varannut perjantaiksi perheneuvolaan ajan, mutta ei sinne kuulemma lähde... mutta siis raskaus sujuu hyvin, perhetilanne taas ei! minä kun olen nyt sen kaiken pahan tässä saanut aikaiseksi.. jos tämä perhe hajoaa lapsesta. tämä hajoaa sitten muistakin syistä..

        Sitä kun tottuu saamaan kaiken aina läpi, niin onpas vaikea ymmärtää kun kerran ei oma halu johdakkaan toivottuun lopputulokseen!


      • näin se on!
        ........................ kirjoitti:

        Sitä kun tottuu saamaan kaiken aina läpi, niin onpas vaikea ymmärtää kun kerran ei oma halu johdakkaan toivottuun lopputulokseen!

        Haluaa miehen, saa miehen
        Haluaa lapsen, saa lapsen
        Haluaa toisen lapsen, mies ei halua toista lasta
        tulee raskaaksi ja mies jättää
        sitten piipittää vaan ja valivalivali
        olis ehkis kannattanut puhua asiasta ja ottaa myös se miehen mielipide huomioon
        itsekäs paskiainen olet.


      • olla iloinen
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        Elikkä tänään oli ultra, jossa pieni ihminen vilkutteli ja kaikki tähän mennessä kunnossa.. mies ei halua nähdä edes ultrakuvia, mutta minkäs sille mahtaa.. jossei sitten totuutta voi katsoa niin... parisuhde kriisissä, olen varannut perjantaiksi perheneuvolaan ajan, mutta ei sinne kuulemma lähde... mutta siis raskaus sujuu hyvin, perhetilanne taas ei! minä kun olen nyt sen kaiken pahan tässä saanut aikaiseksi.. jos tämä perhe hajoaa lapsesta. tämä hajoaa sitten muistakin syistä..

        tuollaisesta asiasta, joka saa toiselle osapuolelle hirveän ison ahdistuksen?
        Minua hävettäisi, jos olisin noin kierosti toiminut mieheni selän takana.
        Vai että oikein Lahja.
        HAH!


      • ap. kirjoittaja
        olla iloinen kirjoitti:

        tuollaisesta asiasta, joka saa toiselle osapuolelle hirveän ison ahdistuksen?
        Minua hävettäisi, jos olisin noin kierosti toiminut mieheni selän takana.
        Vai että oikein Lahja.
        HAH!

        taitaapi olla kenties elämä olla potkinut näitä kommentoijia. Minusta on varsin epäitsekästä tehdä lapsia, Siinä saa lapset hyvän elämän ja niin minäkin :) enpä ole koskaan keneltäkään kuullut, että olis itsekästä tehdä lapsia... hohhhoikkaajaa!


      • ap. kirjoittaja
        olla iloinen kirjoitti:

        tuollaisesta asiasta, joka saa toiselle osapuolelle hirveän ison ahdistuksen?
        Minua hävettäisi, jos olisin noin kierosti toiminut mieheni selän takana.
        Vai että oikein Lahja.
        HAH!

        Kylläpä olisin mennyt perse edellä puuhun jos"uskoisin" teidän kirjoituksiin... ja siihen että abortoimalla kaikki paranee.. ei todellakaan.kuten jo aikaisemmin sanoin, te ette ole myöskään minun elämässäni silloin kun olen helvetin onnellinen ja iloinen lapsistani, joten turhaan edes pahoitan mieltäni teidän takia..


      • olen tuo mies
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        Kylläpä olisin mennyt perse edellä puuhun jos"uskoisin" teidän kirjoituksiin... ja siihen että abortoimalla kaikki paranee.. ei todellakaan.kuten jo aikaisemmin sanoin, te ette ole myöskään minun elämässäni silloin kun olen helvetin onnellinen ja iloinen lapsistani, joten turhaan edes pahoitan mieltäni teidän takia..

        Epäitsekäs täällä nyt suutaan aukoo oikein urakalla, kyllä varasin neuvolan ----> joo sen jälkeen kun tahtosi sait läpi niin nyttenhän näitä asioita kannattaakin sitten ruveta parantamaan !

        Epäitsekkyyttäsihän osoittaa se että kun lähdit kaupungille lapsen kanssa, kävitte syömässä, vaikka tiedetään että rahaa ei ole, onko edes lainoihin nytten? No mitäs minä sain kun joka päivä olen kuitenkin kaupasta ruoan teille hakenut ? Vastaus en mitään ! eli saanpa nyt sitten lähteä itselleni hakemaan !

        Tupakointi, se että rupesit käymään vessassa piilossa tupakalla ei sitä tupakointia poista vai onko tarkoitus, poissa silmistä, poissa mielestä, ensimmäisenkään kohdalla et tupakointia pystynyt lopettaan ni enhän toki odota sitä nyttenkään joten käy vaan piilossa tupakalla, eihän nuo ensimmäisenkään hengitystievaikeudet siitä tupakoinnista kuitenkaan johdu !

        Mites kun tulitte kaupungilta, vaatteet jäi keskelle lattiaa, muksun uudet verkkarit, kummatkin teistä vaan käveli niiden yli mennessään yläkertaan no, koirahan vetskarit rikki söi, olisin kyllä voinut nostaa ne pois vaan en huomannut että näin kävi, vasta sitten huomasin kun ratinaa kuului sieltä missä se sinun haluamasi koira touhusi ! No nytten taas saadaan niistä vähistä rahoista seistä keskellä kauppaa kuuntelemassa että kyllä pakko on saada lapselle vaatteita... että näin helppoa se on kun osaa...


      • on valitettavan
        olen tuo mies kirjoitti:

        Epäitsekäs täällä nyt suutaan aukoo oikein urakalla, kyllä varasin neuvolan ----> joo sen jälkeen kun tahtosi sait läpi niin nyttenhän näitä asioita kannattaakin sitten ruveta parantamaan !

        Epäitsekkyyttäsihän osoittaa se että kun lähdit kaupungille lapsen kanssa, kävitte syömässä, vaikka tiedetään että rahaa ei ole, onko edes lainoihin nytten? No mitäs minä sain kun joka päivä olen kuitenkin kaupasta ruoan teille hakenut ? Vastaus en mitään ! eli saanpa nyt sitten lähteä itselleni hakemaan !

        Tupakointi, se että rupesit käymään vessassa piilossa tupakalla ei sitä tupakointia poista vai onko tarkoitus, poissa silmistä, poissa mielestä, ensimmäisenkään kohdalla et tupakointia pystynyt lopettaan ni enhän toki odota sitä nyttenkään joten käy vaan piilossa tupakalla, eihän nuo ensimmäisenkään hengitystievaikeudet siitä tupakoinnista kuitenkaan johdu !

        Mites kun tulitte kaupungilta, vaatteet jäi keskelle lattiaa, muksun uudet verkkarit, kummatkin teistä vaan käveli niiden yli mennessään yläkertaan no, koirahan vetskarit rikki söi, olisin kyllä voinut nostaa ne pois vaan en huomannut että näin kävi, vasta sitten huomasin kun ratinaa kuului sieltä missä se sinun haluamasi koira touhusi ! No nytten taas saadaan niistä vähistä rahoista seistä keskellä kauppaa kuuntelemassa että kyllä pakko on saada lapselle vaatteita... että näin helppoa se on kun osaa...

        infantiili. Lapsi tekee lisää lapsia, mitä siitä voi seurata? Vinkuuko muuten käyttöluotto jo?

        Ja usko pois, sinä saat lähteä, kun sinut on imetty kuiviin. Olit sopiva, tarpeeksi kiltti uhri. Pian olet hänelle vain nalkuttava, kärttyinen äijä ja hän tulee varmaankin löytämään netistä kiihkeämpää seuraa, uuden uhrin.

        Lähde kävelemään kun vielä voit. Kun lähipiirisi kuulee asioiden oikean laidan, tulet kyllä saamaan tukea päätöksellesi. Olethan printannut tämän ketju? Ellet, tee se pikaisesti.

        Aina tulet olemaan isä lapsillesi, ehkä voisit ottaa vanhemman tytön itsellesi? Ja ehkä vielä tapaat jonkun mukavan, oikean naisen.

        Lykkyä pyttyyn.


      • kyllä osaa
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        Elikkä tänään oli ultra, jossa pieni ihminen vilkutteli ja kaikki tähän mennessä kunnossa.. mies ei halua nähdä edes ultrakuvia, mutta minkäs sille mahtaa.. jossei sitten totuutta voi katsoa niin... parisuhde kriisissä, olen varannut perjantaiksi perheneuvolaan ajan, mutta ei sinne kuulemma lähde... mutta siis raskaus sujuu hyvin, perhetilanne taas ei! minä kun olen nyt sen kaiken pahan tässä saanut aikaiseksi.. jos tämä perhe hajoaa lapsesta. tämä hajoaa sitten muistakin syistä..

        'katsoa totuutta'. Totuus on että olet huijannut häntä törkeästi. Kukaan tervejärkinen ei jaksa kuunnella lässyttävää petkuttajaeukkoa, joka jauhaa vilkuttelevasta masuasukista.

        Eikä teidän perheenne mahdollinen/todennäköinen hajoaminen ole lapsen syytä, vaan sinun. Olet karmea tapaus, etkä osaa edes hävetä.


      • elämän?
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        taitaapi olla kenties elämä olla potkinut näitä kommentoijia. Minusta on varsin epäitsekästä tehdä lapsia, Siinä saa lapset hyvän elämän ja niin minäkin :) enpä ole koskaan keneltäkään kuullut, että olis itsekästä tehdä lapsia... hohhhoikkaajaa!

        Muistatko tai tajuatko, kuka sen hyvän elämäsi maksaa? Miehesi.
        Ja täytyy kyllä sanoa, että kun noin ihmeen naiivisti ajattelet elämästä, kannattaisi miehesi oikeasti lähteä lätkimään.
        Toivon oikeasti, että miehesi aikanaan sitten löytää jonkun oikean ja etenkin aikuisen naisen rinnalleen, jolla on kykyä puhua ja huomioida toisen ihmisen tunteita.


      • tekemällä saa
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        taitaapi olla kenties elämä olla potkinut näitä kommentoijia. Minusta on varsin epäitsekästä tehdä lapsia, Siinä saa lapset hyvän elämän ja niin minäkin :) enpä ole koskaan keneltäkään kuullut, että olis itsekästä tehdä lapsia... hohhhoikkaajaa!

        hyvän elämän, niin mitä täällä oikein itket?

        Sähän olet jo paksuna, eikö sen pitäisi sitten riittää? Anna miehen lähteä.


      • ap. kirjoittaja
        kyllä osaa kirjoitti:

        'katsoa totuutta'. Totuus on että olet huijannut häntä törkeästi. Kukaan tervejärkinen ei jaksa kuunnella lässyttävää petkuttajaeukkoa, joka jauhaa vilkuttelevasta masuasukista.

        Eikä teidän perheenne mahdollinen/todennäköinen hajoaminen ole lapsen syytä, vaan sinun. Olet karmea tapaus, etkä osaa edes hävetä.

        Mitä ihmettä minun tarvii hävetä? minun ja monen muunkin mielestäni on itsekkäänpää jättää perheensä omien unelmien takia ja varsinkin olen antanut täyden tukeni OPISKELUUN PERHEENÄKIN.. voin vaan ihmetellä että isäntä jättää meidät ja syntymättömän lapsensa sen takia että "nyt kun ei huvittakaan enään", minä kun en sitten vastuullisenpana vanhemapa en edes halua/voi lähteä vastuutani pakoon.. minusta se on enemmän itsensä tujottamista kun totuuden katsomista, että lähtee pois...

        toivon sitä että mieheni ei lähtisi sitten koskaan kyynelissä kotiin luotamme kun onkin tehnyt itsekkään ratkaisun??. Voi olla että hän löytää toisen imuroijan, perseen, siivoojan, tiskaajan, äidin, kuuntelijan, tukijan jostain muualtakin, mutta ei ole niin sanottua ettenkö minäkin löytäsi.. en pystynyt tekemään aborttia, joten on valitsin tämän tien..(ja toivottavasti löydän tälle tielle tukea ja arvostusta sitten edes myöhemmin lapsiltani)

        joko lapset isän kotiin ajaa tai sitten ei.. hänen on valinta... ja voinpa sanoa sen ja kysyä mieheltäni yhden kysymyksen, missä vaikeassa elämäsi tilanteessa en ole"pitänyt sinua kädestä"? (jos ny tässä ei olla puhallettu yhteen hiileen)

        Olen kamala tapaus kun en heittänyt lastani sittenkään TYKSIN roskakoriin, jestas sentään, pliis älä kirjoita enään, sun puheissais ei ole terveen ihmisen järkeä yhtään, joten toivotan sulle helvetin täys päistä elämää tästä hetkestä eteenpäin!


      • .............
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        Mitä ihmettä minun tarvii hävetä? minun ja monen muunkin mielestäni on itsekkäänpää jättää perheensä omien unelmien takia ja varsinkin olen antanut täyden tukeni OPISKELUUN PERHEENÄKIN.. voin vaan ihmetellä että isäntä jättää meidät ja syntymättömän lapsensa sen takia että "nyt kun ei huvittakaan enään", minä kun en sitten vastuullisenpana vanhemapa en edes halua/voi lähteä vastuutani pakoon.. minusta se on enemmän itsensä tujottamista kun totuuden katsomista, että lähtee pois...

        toivon sitä että mieheni ei lähtisi sitten koskaan kyynelissä kotiin luotamme kun onkin tehnyt itsekkään ratkaisun??. Voi olla että hän löytää toisen imuroijan, perseen, siivoojan, tiskaajan, äidin, kuuntelijan, tukijan jostain muualtakin, mutta ei ole niin sanottua ettenkö minäkin löytäsi.. en pystynyt tekemään aborttia, joten on valitsin tämän tien..(ja toivottavasti löydän tälle tielle tukea ja arvostusta sitten edes myöhemmin lapsiltani)

        joko lapset isän kotiin ajaa tai sitten ei.. hänen on valinta... ja voinpa sanoa sen ja kysyä mieheltäni yhden kysymyksen, missä vaikeassa elämäsi tilanteessa en ole"pitänyt sinua kädestä"? (jos ny tässä ei olla puhallettu yhteen hiileen)

        Olen kamala tapaus kun en heittänyt lastani sittenkään TYKSIN roskakoriin, jestas sentään, pliis älä kirjoita enään, sun puheissais ei ole terveen ihmisen järkeä yhtään, joten toivotan sulle helvetin täys päistä elämää tästä hetkestä eteenpäin!

        olihan tämä mukava paikka kirjoitella kun kaikki piti puolia ja sait kertoa vain oman näkemyksen, onneksi miehesi kirjoitti omansa...


      • ap. kirjoittaja
        ............. kirjoitti:

        olihan tämä mukava paikka kirjoitella kun kaikki piti puolia ja sait kertoa vain oman näkemyksen, onneksi miehesi kirjoitti omansa...

        No ainahan täällä suomi24.sessa on ollut sama meininki.. Otetaan hurja esimerkki jostain, joku kirjoittaa että hänet on raiskattu niin joku tollo osaa vastata sille että olis raiskatun vika.. täällä on ihmisiä niin moneksi.. ja monenlaiseen asiaan saa monenlaisia vastauksia..


      • vaimos....
        olen tuo mies kirjoitti:

        Epäitsekäs täällä nyt suutaan aukoo oikein urakalla, kyllä varasin neuvolan ----> joo sen jälkeen kun tahtosi sait läpi niin nyttenhän näitä asioita kannattaakin sitten ruveta parantamaan !

        Epäitsekkyyttäsihän osoittaa se että kun lähdit kaupungille lapsen kanssa, kävitte syömässä, vaikka tiedetään että rahaa ei ole, onko edes lainoihin nytten? No mitäs minä sain kun joka päivä olen kuitenkin kaupasta ruoan teille hakenut ? Vastaus en mitään ! eli saanpa nyt sitten lähteä itselleni hakemaan !

        Tupakointi, se että rupesit käymään vessassa piilossa tupakalla ei sitä tupakointia poista vai onko tarkoitus, poissa silmistä, poissa mielestä, ensimmäisenkään kohdalla et tupakointia pystynyt lopettaan ni enhän toki odota sitä nyttenkään joten käy vaan piilossa tupakalla, eihän nuo ensimmäisenkään hengitystievaikeudet siitä tupakoinnista kuitenkaan johdu !

        Mites kun tulitte kaupungilta, vaatteet jäi keskelle lattiaa, muksun uudet verkkarit, kummatkin teistä vaan käveli niiden yli mennessään yläkertaan no, koirahan vetskarit rikki söi, olisin kyllä voinut nostaa ne pois vaan en huomannut että näin kävi, vasta sitten huomasin kun ratinaa kuului sieltä missä se sinun haluamasi koira touhusi ! No nytten taas saadaan niistä vähistä rahoista seistä keskellä kauppaa kuuntelemassa että kyllä pakko on saada lapselle vaatteita... että näin helppoa se on kun osaa...

        kylläpä sä tiedät näistä esim kotiaskareista sen että imurin varteen et ole tarttunut kohta 2 vuoteen, pessyt pyykkiä koskaan, saatikka laittanut kuivumaan.. tiskikonetta et ole tyhjentänyt kertakaan, renkaat olet autoon vaihtanut, jossa mä olen ne varastosta sulle nostanut ne esille ja nostanut toiset takasin varastoon pessyt vanteet puhtaaks seuraavaa vaihtoa varten. Oon aina hoitanut tytön (vaatetus,ruoka,puhtaus,ulkoilu, iltatouhut) en ole pyytänyt sulta vuoteen lapselle vaatteita, lähinnä käyttää naapurin vanhoja.. tytön sairastellessa minä olen aina istunut lääkärissä! ja jne,jne.. tiedät kyl mikä on totuus, tässä muutama havannointi.. totta toki sinäkin jotain teet, mutta eipä ole montaa asiaa missä en sitte olis ollu sua jeesaamassa... no silti olet ihana!


      • vielä niitä
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        No ainahan täällä suomi24.sessa on ollut sama meininki.. Otetaan hurja esimerkki jostain, joku kirjoittaa että hänet on raiskattu niin joku tollo osaa vastata sille että olis raiskatun vika.. täällä on ihmisiä niin moneksi.. ja monenlaiseen asiaan saa monenlaisia vastauksia..

        tolloja, jotka kirjoittelevat itse itselleen sopivia vastauksia, kuten sinä. Niin tyhmiä vielä, etteivät tajua paljastuvansa.

        Tosiasia on, että olet hankkiutunut petoksella raskaaksi. Pettäminen, oli se sitten tällaista tai postimiehen bylsimistä, on aina niitti arkkuun. Saatat saada 'anteeksi', mutta arpi jää.

        On sanonta, että miehen olisi hyvä hakea vaimokseen itseään viisaampi nainen. Tämä ketju kyllä osoittaa sen todenperäisyyden.

        Loppuun en voi muuta kuin lainata pettämääsi miestä: Onnellista odotusta vaan, *****.


      • .,.,.,.,.,.,.,.,.,.
        vaimos.... kirjoitti:

        kylläpä sä tiedät näistä esim kotiaskareista sen että imurin varteen et ole tarttunut kohta 2 vuoteen, pessyt pyykkiä koskaan, saatikka laittanut kuivumaan.. tiskikonetta et ole tyhjentänyt kertakaan, renkaat olet autoon vaihtanut, jossa mä olen ne varastosta sulle nostanut ne esille ja nostanut toiset takasin varastoon pessyt vanteet puhtaaks seuraavaa vaihtoa varten. Oon aina hoitanut tytön (vaatetus,ruoka,puhtaus,ulkoilu, iltatouhut) en ole pyytänyt sulta vuoteen lapselle vaatteita, lähinnä käyttää naapurin vanhoja.. tytön sairastellessa minä olen aina istunut lääkärissä! ja jne,jne.. tiedät kyl mikä on totuus, tässä muutama havannointi.. totta toki sinäkin jotain teet, mutta eipä ole montaa asiaa missä en sitte olis ollu sua jeesaamassa... no silti olet ihana!

        Isomman luokan höpönhöpöä, mutta niinkuin jo lähtökohdista sanoin että ainahan sitä voi kirjoitella tänne sillätavoin kun itse asiat näkee, mutta nyt jatkossa nuo kaikki listaamasi asiat todellakin on sinun kontolla, muuttoilmoitus on tehty ja postit käännetty.


      • vaimos....
        .,.,.,.,.,.,.,.,.,. kirjoitti:

        Isomman luokan höpönhöpöä, mutta niinkuin jo lähtökohdista sanoin että ainahan sitä voi kirjoitella tänne sillätavoin kun itse asiat näkee, mutta nyt jatkossa nuo kaikki listaamasi asiat todellakin on sinun kontolla, muuttoilmoitus on tehty ja postit käännetty.

        Mun elämä muuttuu vaan helpommaks... ei kaiken lisäksi tarvitse jatkuvasti kuunnella tämän perheen akan lönkötystä, joka asiasta.. jos en mitään muuta saa niin kotirauhaa :) kyllä tuut huomamaan et kappas, kun kämppä on sotkuinen ja olis kiva et se perhe olis kuitenki siinä..


      • miehesi onkin
        vaimos.... kirjoitti:

        Mun elämä muuttuu vaan helpommaks... ei kaiken lisäksi tarvitse jatkuvasti kuunnella tämän perheen akan lönkötystä, joka asiasta.. jos en mitään muuta saa niin kotirauhaa :) kyllä tuut huomamaan et kappas, kun kämppä on sotkuinen ja olis kiva et se perhe olis kuitenki siinä..

        perheen 'akka'?

        Sotkut jokainen osaa itsekin siivota ja lapset ovat myös isän, joten hänen perheensä tulee kyllä olemaan hänelle läsnä.

        Nauti sinä kotirauhastasi!


      • miehellesi....
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        No ainahan täällä suomi24.sessa on ollut sama meininki.. Otetaan hurja esimerkki jostain, joku kirjoittaa että hänet on raiskattu niin joku tollo osaa vastata sille että olis raiskatun vika.. täällä on ihmisiä niin moneksi.. ja monenlaiseen asiaan saa monenlaisia vastauksia..

        että olet tehnyt virheen (kieroillut raskaaksi tulon), ja siltä pohjalta ruveta sovintoa rakentamaan, voin kertoa että teet TÄYSIN varmasti yh:n itsestäsi tolla tyylillä, SINÄ olet loukannut ja tehnyt tyhmän virheen, myönnä se ja kysy voitko saada sitä anteeksi ja ruveta luoviin asioita kuntoon, vai voitatko jotain tolla itsepuolustuksella ja kieroilulla?


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        taitaapi olla kenties elämä olla potkinut näitä kommentoijia. Minusta on varsin epäitsekästä tehdä lapsia, Siinä saa lapset hyvän elämän ja niin minäkin :) enpä ole koskaan keneltäkään kuullut, että olis itsekästä tehdä lapsia... hohhhoikkaajaa!

        Lapsia ei koskaan pitäisi hankkia itsekkäistä syistä, mutta nyt olet hankkimassa. Lapsia on myös itsekästä tehdä, jos ei ole oikein annettavaa lapsille esimerkiksi henkisellä puolella. Teidän suhteenne ei vaikuta hyvältä ja lapsesta tulee riidan välikappale. Sanoit aikaisemmin toimivasi hoitoalalla. Toivottavasti sinulla on jotain annettavaa asenteellasi potilaillesi, vaikka suuresti epäilenkin. Kuunteletko potilaitasikin samalla tavalla kuin miestäsi? Et vaikuta fiksulta ja olisi vain hyvä, jos et tekisi enempää onnettomia lapsia maailmaan.


    • huojentunut

      kun kuulin, että miehes on tänään jättänyt osoitteenmuutoksen.
      Siinähän sitten mietit, kuka maksaa lainoja, ruuat, vaatettaa sinut jne.
      Tervetuloa oikeaan maailmaan.

    • jutelkaa

      Tämmönen löyty isien palstalta...
      sopis aika hyvin yhteen?


      Vaimo tekee lapsen Kirjoittanut: sdafkjdsfj / 4.6.09 / klo 21:14 Meidän tilanne on seuraavanlainen meillä on ennestään yksi 2,5 vuotias tyttö jonka syntymän jälkeen lähdin töihin jotta saataisiin perhe elätettyä, haaveksi jäi opiskelu hyvään ammattiin josta töitä saisi (olemme molemmat nuoria aikuisia), vaimo on kantanut vauvakuumetta jo pitkään ainakin viime kesästä asti, ainaista riskaamista ja jänkäämistä "kyllä nyt, nyt tulisi sopiva ikäero, saisi jatkaa äitiyslomalla, ei tarvitsisi vielä lähteä töihin yms."
      aloitin kouluihin haut viime syksynä uudestaan tehden töitä lomassa ku ajattelin että nytten tyttö olisi jo riittävän vanha tarhaan ja saisin vihdoin itselleni ehkä opiskeltua ammatin mistä sitten saisi jotain vähän "arvokkaampaa" duunia. Kunnes kaikki romahti emäntä seisoo stickin kanssa nenän edessä mairea virne naamallaa että kato tätä, siitä alkoi ultraäänirumbat ja neuvola rumbat ja selitys siitä sillä on jo sykekkin yms yms. Ehkäisystä huolehdin minä viime kesästä maaliskuuhun asti kunnes päätettiin yhdessä että pillerit voisi olla hyvä ratkaisu ehkäisyksi, no eipä keretty niitä sitten käyttää kun 1kk ennekkuin napsahti, epäilen kyllä todella vahvasti että taisinpa tyhmänä mennä koukuista vanhimpaa, kaverit kun synnyttelee ja odottelee parhaillaan niin tais kuume yltyä vähän liian kovaksi.
      Abortti ei kuulemma ole vaihtoehto kun kerran ollaan naimisissa ja kaikkea ja kun on yksi lapsi jo ennestään ja niin edelleen selityksiä riittää kyllä vaikkei aborttia vastustakkaan ja on semmoisen elämässään ennen minua tehnytkin, järkipuhetta vähän. Juostiin oikein neuvolat ja kaikki asiasta juttelemassa että kuinkahan näin ja mitä tässä pitäisi tehdä, jälkeenpäin nyt tajusin että eihän niillä juttelutuokioilla ja millään ollut muuta merkitystä kuin se että saataisiin äijällekkin lapsi toivotuksi.. Nettipalstoja ollaan luettu ja niistä kopioitu toisten elämää kuinka joillakin on ei toivottu lapsi muuttunut toivotuksi ajanmyötä ja kuin taikaiskusta taivaalta, täällä puhellaan että tämä lapsi on nytte lahja. Vittu että olen väsynyt, voi vittu en muuta enää osaa edes sanoa, en haluaisi olla tässä enää sekuntiakaan mutta ei ole paikkaakaan mihin mennä ja rakastan aikaisempaa lastani ihan hirveästi ja tyttö on muutenkin minulle todella tärkeä !
      itse toivoin että pääsisin vihdoin kehittämään itseäni ja keskenjäänyttä koulutusta ennenkuin on liian myöhäistä, uskalsimpa jopa toivoa että saataisiin vihdoin tytär johonkin hoitoonkin kun ei ole elämässään päivääkään ollut kenelläkään hoidossa kun hoitopaikkoja ei ole ollut, uskalsimpa toivoa sitä kauttakin että nyt saataisiin edes joskus vähän omaa aikaakin keskenään vaimon kanssa, uskalsimpa toivoa että pääsisin vihdoin eka kertaa elämässäni käymään jossain ulkomailla kun en ole koskaan käynyt, en edes virossa ja rahaa olen kuitenkin saanut säästöön moista reissua varten. Mutta ei niin ei.. Vittu... En todellakaan tiedä mitä pitäisi tehdä, pois lähteminenkin on mielessä käynyt mutta en tiedä, rikki olen ainakin, onneksi tämä avautuminen ainakin vähän edes auttaa... Ainiin kaiken lisäksi lapsen vahtimiseen mitä tulee olen varmasti joutunut edellisenkin lapsen kanssa vahtimaan häntä vähintään yhtäpaljon ku vaimoki, kun hän ei yöllä välttämättä edes herää siihen jos lapsi itkee.. tai ainakin näin on monena yönä käynyt, ja tuntuu tuo facebookissa hengailu olevan lapsen vahtimista tärkeämpi esim. jättää vaan tytön syömään pöytään ja ampuu nopeasti yläkertaan koneelleen kattelemaan että oiskohan saatana fb:hen tullu uusia kommentteja ja tätä kun toistuu 123492742 kertaa päivässä, ja tyttö temuaa vapaasti alakerrassa, ja tätä tapahtui vielä tytön ollessa n 1v ikäinenkin...
      Onnellista saatanan odotusta vaan kaikille, vittu.

    • anonyymeiltä

      Minä hirveä nainen ottaisin eron, jos siippa vaatisi aborttia.
      Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että abortti ei ole ikinä helppo ratkaisu, ei ikinä!

      Fyysisesti sen kestää jotenkin, mutta henkisesti kaikki romahtaa. Ja mies ei pysty mitenkään lievittämään sitä tuskaa, jonka abortin myötä nainen kokee.
      Miehestä ei siinä vaiheessa ole tuon taivaallista apua. Mokoma otus on vain toipumisen tiellä.

      Kyllä, olen tehnyt abortin ja olen antanut silloiselle miehelle potkut parisuhteesta.
      En pystynyt katsomaan enää hetkeäkään sitä vastenmielistä tyyppiä.

      Että miehet on kyllä heikoilla, vaikka abortti tehtäisiinkin, sillä miehestä tulee niin kuvottava jokaisessa suhteessa.

      • lisäajatus

        anonyymiltä. Tuo on sinun tarinasi.

        Oli niin tai näin, sinunkin ratkaisusi on ero.


    • Mies.

      Oletpa karmea akka. Viksusti teki miehesi kun lähti. Minä myös lähtisin helvetin nopeasti huijarieukon luota.

      • kertokaas joku?

        Tylsän duunipäivän iloksi tämänkin lueskelin, kunnon draamaa! :D

        Ikäväähän tässä on, ettei kukaan ole koskaan puolueeton.

        Kaikki kaunistelevat asioita tyyliin: Minä olen kiltti ja ihana ja mies vätys ja julma. Jeps.


    • *yx vaa*

      Mä oon aina ihmetelly, miksi se, joka ei halua lasta, saisi jotenkin itsestäänselvästi päättää asiasta? Hällä on jotenki suurenpi valta ja oikeus. Minusta voi pikemminkin nähdä, että jos on aviosuhteeseen suostunut, ei ole oikeutta puolisolta lapsia kieltää, koska avioliitto on se paikka mihin lastenteko kuuluu.

      Ja hienostihan aloittaja suostui miehensä opintoja tukemaan, eli ei olisi ollut estettä niillekään.

      • *yx vaa*

        ..ja sama koskee siis myös avoliittoja mielestäni tai ylipäätään seksiin suostumista toisen kanssa. Sillon suostuu myös jälkeläisten saamiseen.


    • a.p.kirj,

      loppu hyvin kaikki hyvin.

      Toinen tyttäremme syntyi joulukuun alussa, mies jäi meidän kanssa ja on nyt onnellinen kahden tyttären isä!
      aloitti sosiaalialan amk opinnot nyt tammikuussa. ja rahallisesti pärjäämme kohtuullisesti, on kaikkea mitä tarvitaan, ja toki jostain on jouduttu luopumaan.. tytöt ovat minulle ja miehelle kaikki kaikessa.

      • UmmNoora&Saara

        Onnittelut teille lapsen syntymän johdosta:)


      • olet petturi

        saas nähdä milloin tulet taas "vahingossa" raskaaksi..
        toivottavasti miehes tajuaa jättää sinut ja löytää älykkäämmän ja keskustelutaitoisemman naisen itselleen.
        sinä olet vain joku pikku kotiäiti joka hyväksikäyttää avokkiaan hyvällä omallatunnolla vedoten "miehen velvollisuuteen" ostaa sinulle vaatteita ja ihan kaiken koska omat rahasi kuluvat muuhun kuin perheeseen.

        no mutta toivottavasti miehesi tulee järkiinsä ja sinä jäät Yh:ksi.


      • äipppäliini
        olet petturi kirjoitti:

        saas nähdä milloin tulet taas "vahingossa" raskaaksi..
        toivottavasti miehes tajuaa jättää sinut ja löytää älykkäämmän ja keskustelutaitoisemman naisen itselleen.
        sinä olet vain joku pikku kotiäiti joka hyväksikäyttää avokkiaan hyvällä omallatunnolla vedoten "miehen velvollisuuteen" ostaa sinulle vaatteita ja ihan kaiken koska omat rahasi kuluvat muuhun kuin perheeseen.

        no mutta toivottavasti miehesi tulee järkiinsä ja sinä jäät Yh:ksi.

        en todellakaan tiedä mistä helvetin vaatteista yms sinä edes puhut? ostan itselleni vaatteita noin. kerran vuodessa joulu tai juhannus aleissa. On tää kumma et aina aletaa väittää et teet niin tai noin, en todellakaan ole mikään törsääjä, harvoin ostan itselleni/lapsille mitään uutena. kirpputoreilta tai aleista, ja miksi ihmeessä minun pitäisi jäädä nyt yh.ksi? oletko noin katkera kun saimme jatkaa perheenä onnellisena sellaisena?


      • petturille
        äipppäliini kirjoitti:

        en todellakaan tiedä mistä helvetin vaatteista yms sinä edes puhut? ostan itselleni vaatteita noin. kerran vuodessa joulu tai juhannus aleissa. On tää kumma et aina aletaa väittää et teet niin tai noin, en todellakaan ole mikään törsääjä, harvoin ostan itselleni/lapsille mitään uutena. kirpputoreilta tai aleista, ja miksi ihmeessä minun pitäisi jäädä nyt yh.ksi? oletko noin katkera kun saimme jatkaa perheenä onnellisena sellaisena?

        otsikko jo sen kertoo.
        jos nainen hankkiutuu kierolla tavalla raskaaksi eikä kunnioita kumppaninsa toiveita,ni ei voi kyllä muuta sanoa että kiero ja manipuloiva muija olet.tosin kaltaisiasi "koukuttajia" löytyy ihan lähinaapurustostakin, kun ei tavoitella muuta kuin sitä omaa onnea ja omia haluamisia, vitut muista perheenjäsenistä...
        toivottavasti miehesi viisastuu ja jättää sinut. tsemppiä miehesi jaksamiselle..


      • joku vaan
        petturille kirjoitti:

        otsikko jo sen kertoo.
        jos nainen hankkiutuu kierolla tavalla raskaaksi eikä kunnioita kumppaninsa toiveita,ni ei voi kyllä muuta sanoa että kiero ja manipuloiva muija olet.tosin kaltaisiasi "koukuttajia" löytyy ihan lähinaapurustostakin, kun ei tavoitella muuta kuin sitä omaa onnea ja omia haluamisia, vitut muista perheenjäsenistä...
        toivottavasti miehesi viisastuu ja jättää sinut. tsemppiä miehesi jaksamiselle..

        Kyllähän tuo siltä kuulosti tosiaan että tämä nainen on törkeästi "hankkiutunut" kierolla tavalla raskaaksi miehen selän takana, sillä tuo mitä tämän naisen mies kirjoitti ei kyllä ollut mitenkään mukavaa luettavaa. Siis että toinen haluaa panostaa tulevaisuuteen ja toinen haluaa vaan itsekkäästi lisää lapsia miehensä mielipiteestä välittämättä. Toisaalta tässä ei nyt ota elävä erkkikään selvää et miten tää oikeesti meni et kumpi tässä valehtelee ja kenelle.

        Silti sanoisin et tää perhe ei ole millään tavalla terveellä pohjalla liikkeellä, meijän ei oo koskaan tarvinnu mun miesystävän kans tehdä mitään toistemme selän takana ja yhdessä on lapsenteko päätetty ja myös siihen liittyvät kaikki muut asiat mitkä nyt luonnostaan seuraa tätä lapsen hankintaa. Kumpikaan ei ole kieroillut toista kohtaan eikä etenkään ole tarvinnut tulla tänne tekemään "kaunnit ja rohkeat" sarjaa nettiin..ollaan tuo jätetty kokonaan sinne keuniiden ja rohkeiden tekijöille. Outoa et on aikaa täällä haukkua toinen toistaan kun käyttäisitte senkin ajan perheenne hyvinvoinnin lisäämiseen. Ja mielestäni lapsia ei koskaan tehdä toisen halusta, siinä pitää molempien olla suostuvaisia ja niin että se on yhteinen päätös eikä niin että toinen päättää ja toinen kärsii..se ei tuo parisuhteelle noin jatkossa mitään hyvää mukanaan.

        Ja toisaalta kun tämä mies näin kovasti halusi opiskeluiden pariin niin en ymmärrä miks naisen piti se tällä tavalla estää..ja miks nainen ei voinut itsekin mennä välillä töihin ja ansaita perheelle lisää elantoa että olisi sitten parempi mahdollisuus elättää perhe niin että molemmat kantaa kortensa kekoon vaan nyt taas kaikki jää miehen kontille kun nainen heittäytyy nyt vaan taas äitiyslomalle..saa taas sen käsityksen et tämä on yksi tapa naisella välttää töihin meno..no, jos näin on niin lykka till vaan..itse olisin ennemmin mennyt vähäksi aikaa töihin ku saatikka alkaa hankkiutumaan kierolla tavalla raskaaks.

        Sillä totuus kuitenkin on (olettaen siis että tämä juttu pitää paikkansa mitä en kyllä edelleenkään usko) että pillereiden pettäminen (jos ne ottaa oikein) on äärettömän harvinaista. Kyllä joskus on voinut jotain pilleri lapsia syntyä mutta siinäkin on valtaosin syynä väärinkäytetty pilleri. Siis jos pillerin ottaa ajallaan oikein ja oikeina päivinä niin onhan tuo häviävän pieni mahdollisuus että tällä tavalla voisi raskaaksi tulla. Itse olen käyttänyt 15 vuotta pillereitä putkeen enkä kertaakaan ole tänä aikana tullut raskaaksi. Mutta siis siitäkin ajatellen tämä tarina ei ole tosi. :D

        JA niinkuin jo sanoin niin lapset pitäisi tehdä yhteisellä päätöksellä eikä niin et toinen päättää ja toinen kärsii! Ei meillä ainakaan tuommoinen kävis lainkaan päinsä meijän suhteessa, molemmat arvostetaan toisiamme niin paljon ettei toisen selän takana tuommoista mennä tekemään! Mutta nyt onkin niin onnellisesti että ollaan molemmat valmiita nyt vanhemmuuteen ja nyt se lapsi saa tulla. :D


      • ap.kirj
        joku vaan kirjoitti:

        Kyllähän tuo siltä kuulosti tosiaan että tämä nainen on törkeästi "hankkiutunut" kierolla tavalla raskaaksi miehen selän takana, sillä tuo mitä tämän naisen mies kirjoitti ei kyllä ollut mitenkään mukavaa luettavaa. Siis että toinen haluaa panostaa tulevaisuuteen ja toinen haluaa vaan itsekkäästi lisää lapsia miehensä mielipiteestä välittämättä. Toisaalta tässä ei nyt ota elävä erkkikään selvää et miten tää oikeesti meni et kumpi tässä valehtelee ja kenelle.

        Silti sanoisin et tää perhe ei ole millään tavalla terveellä pohjalla liikkeellä, meijän ei oo koskaan tarvinnu mun miesystävän kans tehdä mitään toistemme selän takana ja yhdessä on lapsenteko päätetty ja myös siihen liittyvät kaikki muut asiat mitkä nyt luonnostaan seuraa tätä lapsen hankintaa. Kumpikaan ei ole kieroillut toista kohtaan eikä etenkään ole tarvinnut tulla tänne tekemään "kaunnit ja rohkeat" sarjaa nettiin..ollaan tuo jätetty kokonaan sinne keuniiden ja rohkeiden tekijöille. Outoa et on aikaa täällä haukkua toinen toistaan kun käyttäisitte senkin ajan perheenne hyvinvoinnin lisäämiseen. Ja mielestäni lapsia ei koskaan tehdä toisen halusta, siinä pitää molempien olla suostuvaisia ja niin että se on yhteinen päätös eikä niin että toinen päättää ja toinen kärsii..se ei tuo parisuhteelle noin jatkossa mitään hyvää mukanaan.

        Ja toisaalta kun tämä mies näin kovasti halusi opiskeluiden pariin niin en ymmärrä miks naisen piti se tällä tavalla estää..ja miks nainen ei voinut itsekin mennä välillä töihin ja ansaita perheelle lisää elantoa että olisi sitten parempi mahdollisuus elättää perhe niin että molemmat kantaa kortensa kekoon vaan nyt taas kaikki jää miehen kontille kun nainen heittäytyy nyt vaan taas äitiyslomalle..saa taas sen käsityksen et tämä on yksi tapa naisella välttää töihin meno..no, jos näin on niin lykka till vaan..itse olisin ennemmin mennyt vähäksi aikaa töihin ku saatikka alkaa hankkiutumaan kierolla tavalla raskaaks.

        Sillä totuus kuitenkin on (olettaen siis että tämä juttu pitää paikkansa mitä en kyllä edelleenkään usko) että pillereiden pettäminen (jos ne ottaa oikein) on äärettömän harvinaista. Kyllä joskus on voinut jotain pilleri lapsia syntyä mutta siinäkin on valtaosin syynä väärinkäytetty pilleri. Siis jos pillerin ottaa ajallaan oikein ja oikeina päivinä niin onhan tuo häviävän pieni mahdollisuus että tällä tavalla voisi raskaaksi tulla. Itse olen käyttänyt 15 vuotta pillereitä putkeen enkä kertaakaan ole tänä aikana tullut raskaaksi. Mutta siis siitäkin ajatellen tämä tarina ei ole tosi. :D

        JA niinkuin jo sanoin niin lapset pitäisi tehdä yhteisellä päätöksellä eikä niin et toinen päättää ja toinen kärsii! Ei meillä ainakaan tuommoinen kävis lainkaan päinsä meijän suhteessa, molemmat arvostetaan toisiamme niin paljon ettei toisen selän takana tuommoista mennä tekemään! Mutta nyt onkin niin onnellisesti että ollaan molemmat valmiita nyt vanhemmuuteen ja nyt se lapsi saa tulla. :D

        Tiedoksi vaan että ehkäsytehho minipillereissä joita söin raskauden alkaessa on huomattavasti suurempi kuin e-pillereissä, olen syönyt itsekkin e-pillereitä yht, 5 vuotta enkä niillä ole tullut raskaakasi. minipillereillä tulin, ovat erittäin tarkkoja ajoista. onnea yritykseen teille!

        toissa edellisessä viestissä et ansaitse miestäsi juttu; en todellakaan ymmärrä miksi olet noin katkera, huovut katkeruutta ja vihaa.. niin kuin kaikki tajuaa, omat asiat ovat päin vittua kun jaksaa olla katkera, en voi tietää mitä elämässä on käynyt, mutta selkeesti ongelmia on..


      • ap.kirj
        ap.kirj kirjoitti:

        Tiedoksi vaan että ehkäsytehho minipillereissä joita söin raskauden alkaessa on huomattavasti suurempi kuin e-pillereissä, olen syönyt itsekkin e-pillereitä yht, 5 vuotta enkä niillä ole tullut raskaakasi. minipillereillä tulin, ovat erittäin tarkkoja ajoista. onnea yritykseen teille!

        toissa edellisessä viestissä et ansaitse miestäsi juttu; en todellakaan ymmärrä miksi olet noin katkera, huovut katkeruutta ja vihaa.. niin kuin kaikki tajuaa, omat asiat ovat päin vittua kun jaksaa olla katkera, en voi tietää mitä elämässä on käynyt, mutta selkeesti ongelmia on..

        siis anteeks ehkäsy teho on pienenmpi.. kuin e-pillereissä, sori virhe :D


      • sinä tiedostit
        ap.kirj kirjoitti:

        siis anteeks ehkäsy teho on pienenmpi.. kuin e-pillereissä, sori virhe :D

        niin miksi ette käyttäneet tuplaehkäisyä?
        jos tiedostit että eivät ole yhtä tehokkaita kuin e-pillerit, niin olisiko kannattanut pitää hiukka parempaa huolta siitä että pillerin ottaa ajallaan, ja jos menee myöhemmäksi niin käyttää sitten kortonkia...
        ihme pelleilyä..
        tulee ihan sellainen fiilis tuostakin, että jos tiedostaa ongelman niin sen olisi yrittänyt hoitaa pois alta esim. keskustelemalla muista ehkäisymenetelmistä jotka ovat varmempia esim. neuvolatädin kanssa.
        tuo on kyllä ihan tahallaan tehty lapsi..en usko tuossa vaiheessa "vahinkoon"..nainen halusi vain vähän lisää sitoa ja *pum* ollaankin raskaana..


      • apppeee
        sinä tiedostit kirjoitti:

        niin miksi ette käyttäneet tuplaehkäisyä?
        jos tiedostit että eivät ole yhtä tehokkaita kuin e-pillerit, niin olisiko kannattanut pitää hiukka parempaa huolta siitä että pillerin ottaa ajallaan, ja jos menee myöhemmäksi niin käyttää sitten kortonkia...
        ihme pelleilyä..
        tulee ihan sellainen fiilis tuostakin, että jos tiedostaa ongelman niin sen olisi yrittänyt hoitaa pois alta esim. keskustelemalla muista ehkäisymenetelmistä jotka ovat varmempia esim. neuvolatädin kanssa.
        tuo on kyllä ihan tahallaan tehty lapsi..en usko tuossa vaiheessa "vahinkoon"..nainen halusi vain vähän lisää sitoa ja *pum* ollaankin raskaana..

        en nyt kyl halua puhua lapsestani että olis tahallaan tehny, on sen verran ihana ja hymyilevä tyttö


      • lapseton*^
        apppeee kirjoitti:

        en nyt kyl halua puhua lapsestani että olis tahallaan tehny, on sen verran ihana ja hymyilevä tyttö

        mutta siltikin olit tietoinen minipillereitten heikommasta ehkäisytehosta, tuosta et varmaan maininnut miehellesi mitään...että saisit sidottua lisää..
        minulle elämä antaa aika paljon ilmankin lapsia, enkä kaipaa lapsia elämääni, sisarellani niitä on kaksi ja minulle riittää vallan hyvin se, että olen vain täti.
        monen parisuhteen olen nähnyt kaatuvan perhe-elämän vaativuuden takia.
        ja jo lasten meluisuus on ihan hirveätä, silloin on turha kuvitella saavansa hetken rauhaa.
        lapset ovat muutenkin niin iso "rahareikä" etten ole suunnitellut eläväni kädestä suuhun loppuelämääni.
        ne tekevät lapsia jotka kaipaavat "jatketta itselleen" tai haluavat "pönkittää omaa itsetuntoaan"sanomalla;"meidän Mikko/Maija...", samaiseen hengenvetoon voin itse todeta että anteeksi vaan, minua ei kiinnosta.
        lapset eivät edelleenkään ole kaikille siunaus ja suuri lahja. joillekin lapsi on Riesa, rahareikä, rasite, mölyapina..

        sinun tapauksessa voi sanoa, että olet kierolla tavalla koukuttanut miehesi perheeseensä.
        ja tuollainen ihminen on sitten kahden lapsen äiti..voi huhhuh..


      • ap.
        lapseton*^ kirjoitti:

        mutta siltikin olit tietoinen minipillereitten heikommasta ehkäisytehosta, tuosta et varmaan maininnut miehellesi mitään...että saisit sidottua lisää..
        minulle elämä antaa aika paljon ilmankin lapsia, enkä kaipaa lapsia elämääni, sisarellani niitä on kaksi ja minulle riittää vallan hyvin se, että olen vain täti.
        monen parisuhteen olen nähnyt kaatuvan perhe-elämän vaativuuden takia.
        ja jo lasten meluisuus on ihan hirveätä, silloin on turha kuvitella saavansa hetken rauhaa.
        lapset ovat muutenkin niin iso "rahareikä" etten ole suunnitellut eläväni kädestä suuhun loppuelämääni.
        ne tekevät lapsia jotka kaipaavat "jatketta itselleen" tai haluavat "pönkittää omaa itsetuntoaan"sanomalla;"meidän Mikko/Maija...", samaiseen hengenvetoon voin itse todeta että anteeksi vaan, minua ei kiinnosta.
        lapset eivät edelleenkään ole kaikille siunaus ja suuri lahja. joillekin lapsi on Riesa, rahareikä, rasite, mölyapina..

        sinun tapauksessa voi sanoa, että olet kierolla tavalla koukuttanut miehesi perheeseensä.
        ja tuollainen ihminen on sitten kahden lapsen äiti..voi huhhuh..

        puhut juuri tuosta asiasta noin kun et ole itse sitä kokenut, vanhemmuus on paljon muutakin noin sun mainitsemat jutut, se suurin on rakkaus


      • elämän hukkaamisesta
        ap. kirjoitti:

        puhut juuri tuosta asiasta noin kun et ole itse sitä kokenut, vanhemmuus on paljon muutakin noin sun mainitsemat jutut, se suurin on rakkaus

        "kuka sinua jää kaipaamaan/hautamaan kun susta aika jättää? jos elät 80 vuotiaaks, omat vanhemmat olet haudannut, sisaruksetkin saattavat olla pois jo/huonossa kunnossa. ystävistä puhumattakaan. olen duunis ollu vanhainkodissa, ikävä kyllä nämä "neiti" ihmiset ovat aivan yksin päivät pitkät, ei niitä kukaan tule katsomaan eikä niitä kiinnosta tulla kukaan katsoo.. kun on lapsia, ne tulee edes joskus, hoitaa asiat vanhuksen ympärillä ja huoli on aitoa, ei ketään siskonlapsia kiinnosta mikään täti jossain koivukodin hoito osastolla, odottavat et kuolla kupsahdat jotta saavat laittaa sun asunnon lihoiks ja saavat vähä pätikkää näppeihin, lapsillee on sitä mielellään jakaa mitä maallista jää, ja rakastavat sua oikeasti, äitinä.."

        tuossa on jo niin paljon legendaa ettet uskokaan..
        yhtälaiseen ne sun omatkin lapset voivat odottaa että kupsahdat vanhuudenpäivilläsi, jotta pääsevät eroon "hoitosi rasittavuudesta", kun ei se ole kivaa sukulaisillekaan katsella ja huolehtia puolikuolleesta vanhuksesta..mutta kun on pakko, se on se ikävä velvollisuus joka pitää hoitaa.
        ja kuule on olemassa sellainen asia kuin "TESTAMENTTI", jossa voin ihan itse vielä ns.haudan takaa määrätä kuka saa mitäkin, ja miksen ihan suosiolla antaisi mahdollisia perintörahojani siskon lapsille?ovathan hekin sukua ja tulevat elämässään tarvitsemaan rahaa.ja jos minulla olisi omakotitalo/omistusasunto niin varmaan testamenttaisin sen eniten tarvitsevalle.
        mutta omia lapsia en kaipaa, enkä tule kaipaamaankaan. päätökseni on lopullinen ja tulee olemaankin. jotkut ehkä kaipaavat ylimääräistä stressiä ja meteliä ympärilleen, mutta en minä. en ole koskaan pitänyt lapsista niin paljon että omia haluaisin..
        ja jos nyt vanhana minua ei joku tule katsomaan niin se on voivoi, olen muutenkin aina ollut itsenäinen ja ihan hyvin yksinkin viihtyvä..pelaan sitten pasianssia ajankuluksi tai ratkon ristikoita tai sitten menen ulkomaanmatkalle nauttimaan loppuelämästä.

        kun lukee näitä juttuja täällä, niin vähän saa sellaisen vaikutelman että ihmisistä tulee hyvin itsekkäitä kun lapsi syntyy..ei enää ajatella sen parisuhteen toisen osapuolen tunteita, sitten erotaan kun ei mies nuolekaan suurin piirtein varpaita koska naisesta tulikin "äiti, se suuri jumalolento"..
        ollaan valmiita luopumaan omasta identiteetistä kun ollaan perheellistytty, ja sitten ihmetellään kun parisuhde ei toimikaan..
        sääliksi käy ihmisiä jotka heittävät elämänsä tuolla tavoin hukkaan kun kuvitellaan että lapsi on se ainut suuri tapahtuma mitä elämässä voi tapahtua, vaikka koettavana olisi koko muu maailma..
        minä en aio missata elämää vain jonkun yksinäisyydenpelon takia, en ole niin raukka ettenkö yksinkin pärjäisi.


      • aaappeeee
        elämän hukkaamisesta kirjoitti:

        "kuka sinua jää kaipaamaan/hautamaan kun susta aika jättää? jos elät 80 vuotiaaks, omat vanhemmat olet haudannut, sisaruksetkin saattavat olla pois jo/huonossa kunnossa. ystävistä puhumattakaan. olen duunis ollu vanhainkodissa, ikävä kyllä nämä "neiti" ihmiset ovat aivan yksin päivät pitkät, ei niitä kukaan tule katsomaan eikä niitä kiinnosta tulla kukaan katsoo.. kun on lapsia, ne tulee edes joskus, hoitaa asiat vanhuksen ympärillä ja huoli on aitoa, ei ketään siskonlapsia kiinnosta mikään täti jossain koivukodin hoito osastolla, odottavat et kuolla kupsahdat jotta saavat laittaa sun asunnon lihoiks ja saavat vähä pätikkää näppeihin, lapsillee on sitä mielellään jakaa mitä maallista jää, ja rakastavat sua oikeasti, äitinä.."

        tuossa on jo niin paljon legendaa ettet uskokaan..
        yhtälaiseen ne sun omatkin lapset voivat odottaa että kupsahdat vanhuudenpäivilläsi, jotta pääsevät eroon "hoitosi rasittavuudesta", kun ei se ole kivaa sukulaisillekaan katsella ja huolehtia puolikuolleesta vanhuksesta..mutta kun on pakko, se on se ikävä velvollisuus joka pitää hoitaa.
        ja kuule on olemassa sellainen asia kuin "TESTAMENTTI", jossa voin ihan itse vielä ns.haudan takaa määrätä kuka saa mitäkin, ja miksen ihan suosiolla antaisi mahdollisia perintörahojani siskon lapsille?ovathan hekin sukua ja tulevat elämässään tarvitsemaan rahaa.ja jos minulla olisi omakotitalo/omistusasunto niin varmaan testamenttaisin sen eniten tarvitsevalle.
        mutta omia lapsia en kaipaa, enkä tule kaipaamaankaan. päätökseni on lopullinen ja tulee olemaankin. jotkut ehkä kaipaavat ylimääräistä stressiä ja meteliä ympärilleen, mutta en minä. en ole koskaan pitänyt lapsista niin paljon että omia haluaisin..
        ja jos nyt vanhana minua ei joku tule katsomaan niin se on voivoi, olen muutenkin aina ollut itsenäinen ja ihan hyvin yksinkin viihtyvä..pelaan sitten pasianssia ajankuluksi tai ratkon ristikoita tai sitten menen ulkomaanmatkalle nauttimaan loppuelämästä.

        kun lukee näitä juttuja täällä, niin vähän saa sellaisen vaikutelman että ihmisistä tulee hyvin itsekkäitä kun lapsi syntyy..ei enää ajatella sen parisuhteen toisen osapuolen tunteita, sitten erotaan kun ei mies nuolekaan suurin piirtein varpaita koska naisesta tulikin "äiti, se suuri jumalolento"..
        ollaan valmiita luopumaan omasta identiteetistä kun ollaan perheellistytty, ja sitten ihmetellään kun parisuhde ei toimikaan..
        sääliksi käy ihmisiä jotka heittävät elämänsä tuolla tavoin hukkaan kun kuvitellaan että lapsi on se ainut suuri tapahtuma mitä elämässä voi tapahtua, vaikka koettavana olisi koko muu maailma..
        minä en aio missata elämää vain jonkun yksinäisyydenpelon takia, en ole niin raukka ettenkö yksinkin pärjäisi.

        No tulet huomaamaan tuon sitten kun pääset eroon tuosta ajatusmallista, jos joskus teet kuitenkin niitä lapsia, huomaat että olit niiin väärässä.. voin sanoa tämän varmasti kaikkien vanhempien kokemuksella..
        mut ihan vapaasti elät elämäs ihan miten tykkäät, mä elän näin ja sä noin..
        olen tyyytis mun elämääni juuri näin, päivääkään en vaihtaisi pois


      • on se elämää vaan*
        aaappeeee kirjoitti:

        No tulet huomaamaan tuon sitten kun pääset eroon tuosta ajatusmallista, jos joskus teet kuitenkin niitä lapsia, huomaat että olit niiin väärässä.. voin sanoa tämän varmasti kaikkien vanhempien kokemuksella..
        mut ihan vapaasti elät elämäs ihan miten tykkäät, mä elän näin ja sä noin..
        olen tyyytis mun elämääni juuri näin, päivääkään en vaihtaisi pois

        kuka sanoo että elän elämääni yksin??
        sun mielestäs elämää ei vissiin ole ilman lapsia?
        olen itse asiassa parisuhteessa, ollut jo neljä vuotta, eli turhaa on päivittelysi "katkerasta vanhastapiiasta"..

        itse olen taas kuullut aika monelta kuinka ollaan niin kateellisia minulle ja vapaammalle elämälleni, ei ole lapsia jotka sitoisi, ja voin toteuttaa itseäni aivan vapaasti.
        luuletko itse että lapsistasi on hauskaa ja ihanaa huolehtia ja olla sinusta vastuussa sitten kun itse olet vanha?eikö ole aika itsekästä tehdä lapsia omaishoitajikseen vanhoille päiville?
        mieheni on ollut töissä vanhainkodissa korjaushommissa, ja sanoi että oli kyllä aika pelottava paikka kun vanhukset eivät enää tienneet "mikä maa mikä planeetta", ja osa oli niin "tööt" että eivät varmaan olisi tajunneet jos pommi olisi tippunut niskaan, maataan vain suu auki ja ihmetellään..
        heilläkin oli sitä omaa perhettä varmaan, mutta entäs jos heitäkään ei enää tunnista omiksi lapsikseen/sukulaisikseen?

        ja olen laittanut suomi24 ylläpidolle toivomuksen VELA-palstasta, jonne ei teillä perheellisillä ole sitten mitään asiaa tulla satuilemaan "ihanasta perhe-elämästä"..koska kyllähän se tiedetään mitä se oikeasti on..=D

        tulin kertomaan tänne omia mielipiteitäni ja omia kokemuksiani ja näkemyksiäni..

        mikäs ajatusmalli sinulla sitten on?"lapset on ihquja tehdään niitä miljoona".
        ehkä sinä sitten tulet vanhoilla päivilläsi huomaamaan myös sen että ei aina ne omatkaan lapset niin ihania ja huomaavaisia ole..jos he edes vaivautuvat tulemaan katsomaan sinua, ellei ole kiire oman elämän kanssa.se vasta ikävää onkin kun tajuaa että edes ne omat lapset ei muista.

        elä sinä kapeakatseista perhe-elämääsi ja unelmoi, samalla kun eräät toteuttavat unelmiaan ja rikkovat rajoja!


      • aapppee
        on se elämää vaan* kirjoitti:

        kuka sanoo että elän elämääni yksin??
        sun mielestäs elämää ei vissiin ole ilman lapsia?
        olen itse asiassa parisuhteessa, ollut jo neljä vuotta, eli turhaa on päivittelysi "katkerasta vanhastapiiasta"..

        itse olen taas kuullut aika monelta kuinka ollaan niin kateellisia minulle ja vapaammalle elämälleni, ei ole lapsia jotka sitoisi, ja voin toteuttaa itseäni aivan vapaasti.
        luuletko itse että lapsistasi on hauskaa ja ihanaa huolehtia ja olla sinusta vastuussa sitten kun itse olet vanha?eikö ole aika itsekästä tehdä lapsia omaishoitajikseen vanhoille päiville?
        mieheni on ollut töissä vanhainkodissa korjaushommissa, ja sanoi että oli kyllä aika pelottava paikka kun vanhukset eivät enää tienneet "mikä maa mikä planeetta", ja osa oli niin "tööt" että eivät varmaan olisi tajunneet jos pommi olisi tippunut niskaan, maataan vain suu auki ja ihmetellään..
        heilläkin oli sitä omaa perhettä varmaan, mutta entäs jos heitäkään ei enää tunnista omiksi lapsikseen/sukulaisikseen?

        ja olen laittanut suomi24 ylläpidolle toivomuksen VELA-palstasta, jonne ei teillä perheellisillä ole sitten mitään asiaa tulla satuilemaan "ihanasta perhe-elämästä"..koska kyllähän se tiedetään mitä se oikeasti on..=D

        tulin kertomaan tänne omia mielipiteitäni ja omia kokemuksiani ja näkemyksiäni..

        mikäs ajatusmalli sinulla sitten on?"lapset on ihquja tehdään niitä miljoona".
        ehkä sinä sitten tulet vanhoilla päivilläsi huomaamaan myös sen että ei aina ne omatkaan lapset niin ihania ja huomaavaisia ole..jos he edes vaivautuvat tulemaan katsomaan sinua, ellei ole kiire oman elämän kanssa.se vasta ikävää onkin kun tajuaa että edes ne omat lapset ei muista.

        elä sinä kapeakatseista perhe-elämääsi ja unelmoi, samalla kun eräät toteuttavat unelmiaan ja rikkovat rajoja!

        et edelleenkään ymmärrä miten rikasta elämä on lapsien jälkeen.. ehkä joku kaveris voi väsyneenä ja vitsaillen sanovansa olevansa kateellinen sulle kun ei ole lapsia, mutta en usko että ovat joka päivä samaa mieltä...
        eihän tässä kukaan tee lapsia sen takia että saat varman hoitajaksi vanhoille päivilleen, en ainakaan minä.
        niin kuin sanoin että tiedän kyllä hoitajana meidän vanhukset, vaikea sairaus tuo dementia, se taas ei ole lasten vika tai henkilön itsensä.. että siinä mielessä on rikasta että lapset käyvät katsomassa edes joskus, kun tuppaa oleen että lapsettomilla ei käy ketään, ei se tarkoita sitä että jos olet sekava ettetkö jotain silti ymmärtäisi, ja ssanon NYT hoitajana..
        ei minun elämäni ole kapea kaistaista, joka aamu herään siihen kun ihana tyttöni tulee sanomaan ;äiti herää jo mä tykkään susta.. ja miehen kanssa ollaan tiimi, ihaninta on myös se että vauva hymyilee ja tiedän olevani sille ainoa maailmassa jota se tarvii eniten pysyäkseen hengissä. kyllä olen elänyt ihan rikasta sinkku elämää juoden joka vkl, ja juosten joka helvetin stadin baarin, seurustellut ihmisen kanssa joka ei halua lapsia (nykyään kuulemma on lapsi)..
        nyt elämä on erinlaista, paljon hienompaa ja rikkaanpaa.. niin se mieli vaan muuttuu. uskon kyllä että sullakin!


      • elämää on edelleen*
        aapppee kirjoitti:

        et edelleenkään ymmärrä miten rikasta elämä on lapsien jälkeen.. ehkä joku kaveris voi väsyneenä ja vitsaillen sanovansa olevansa kateellinen sulle kun ei ole lapsia, mutta en usko että ovat joka päivä samaa mieltä...
        eihän tässä kukaan tee lapsia sen takia että saat varman hoitajaksi vanhoille päivilleen, en ainakaan minä.
        niin kuin sanoin että tiedän kyllä hoitajana meidän vanhukset, vaikea sairaus tuo dementia, se taas ei ole lasten vika tai henkilön itsensä.. että siinä mielessä on rikasta että lapset käyvät katsomassa edes joskus, kun tuppaa oleen että lapsettomilla ei käy ketään, ei se tarkoita sitä että jos olet sekava ettetkö jotain silti ymmärtäisi, ja ssanon NYT hoitajana..
        ei minun elämäni ole kapea kaistaista, joka aamu herään siihen kun ihana tyttöni tulee sanomaan ;äiti herää jo mä tykkään susta.. ja miehen kanssa ollaan tiimi, ihaninta on myös se että vauva hymyilee ja tiedän olevani sille ainoa maailmassa jota se tarvii eniten pysyäkseen hengissä. kyllä olen elänyt ihan rikasta sinkku elämää juoden joka vkl, ja juosten joka helvetin stadin baarin, seurustellut ihmisen kanssa joka ei halua lapsia (nykyään kuulemma on lapsi)..
        nyt elämä on erinlaista, paljon hienompaa ja rikkaanpaa.. niin se mieli vaan muuttuu. uskon kyllä että sullakin!

        jos olen ollut tätä mieltä lapsista jo ainakin sen 15-vuotta niin tuskinpa se mieli muuttuu, enkä odotakaan että muuttuu.
        sinulle näköjään on rautalangasta väännettävä että kaikki eivät halua saati tarvitse lapsia tunteakseen itsensä ns."kokonaiseksi".
        itse en todellakaan kaipaa sitä itkua, huutoa, raivokohtauksia, "teiniangstia", muka tykkäämistä jolla haetaan vain rahaa, huolta, stressiä, rahanmenoa, puklauksia ja yöllisiä heräämisiä.
        noista mikään ei tule tekemään minua "kokonaiseksi".
        vaikka sinulla onkin hinku olla se äiti ja kytätä lapsia joka päivä, niin joistakin se ei vain ole elämää, kuten esim. minun mielestäni.
        elämää voi elää yhtä täydesti ilmankin lapsia, jotkut vapaaehtoislapsettomuuden valinneet ovat täysin tyytyväisiä ratkaisuunsa, useimmiten tuota vapaaehtoislapsettomuutta pohditaan enemmän kuin sitä lapsen saamista, eli on tullut pohdittua molempien asioiden hyvät ja huonot puolet, ja olen itse valinnut "leirini" ja niin on nykyinen kumppaninikin.

        sinulle on ehkä itsestäänselvää vain saada lapsia ja "unohtaa" ehkäisy, toisille on taas yhtä itsestäänselvää valita lapsettomuus.
        vapaaehtoislapsettomuus on myös "ekoteko"=D, ei tule lisää roskaajia jo valmiiksi poispilatulle planeetalle jota ylläpidetään "tekohengityksellä".

        en sanonut että vanhempien sairaus olisi lapsen vika, mutta onko sinusta reilua ajatella, että "kyllä se meidän minna/matti huolehtii minusta kun olen vanha ja sairas"?
        ymmärrätkö itse, kuinka paljon läheiset kärsivät katsoessaan rakasta läheistään putkien/lääkkeiden varassa.kyllä varmaan moni toivoisi että eutanasia olisi siinä vaiheessa sallittua.
        minusta on ihanaa herätä joka aamu siihen kun rakkaani suukottaa minua aamulla ja ottaa syliin, samalla kun kissamme tulee tervehtimään puskemalla ja koira tulee pöhisemään sängyn viereen innoissaan!tuo on vilpitöntä rakkautta.
        kyllä, olen eläinrakas, mutta jos vastaavassa tilanteessa joku ihmislapsi tulisi hyppimään päälle ja kitisemään, päivä todellakin alkaisi huonosti..ainakin minulla.
        eli usko pois, meitä onnellisia lapsettomia löytyy, ja meilläkin on ihan mukava elämä vaikka emme vastaakaan käsitystä ;"sinkusta joka ryyppää ja rellestää ja harrastaa yhden yön juttuja, koska ei ole perhettä"..


      • aiempi kirjoittelija

        Onnea terveestä lapsesta ja siitä, että olette yhä yhdessä ja perheenä.

        Muistathan tästä eteenpäin, miten vastuullinen ja hyvä mies sinulla on? Opithan tästä kokemuksesta?

        Ymmärräthän, että hän kantaa kuitenkin sitä epäluottamuksen arpea, ja halusi silti antaa sinulle anteeksi? Toivon, että muistat sen aina – mokakiintiösi on aika lailla täynnä.

        Toivon, että erityisesti Sinä kasvoit tämän kokemuksen myötä ja pystyt katsomaan asioita myös kauempaa, opit toisten huomioon ottamista ja tahdikkuutta.

        Uskon, että lasten vanhempina olette malliyksilöitä, erityisesti sinulle tuli oppitunti vastuusta ja sen kantamisesta muilla elämän aloilla.

        Oikein hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi.


      • joku vaan
        aiempi kirjoittelija kirjoitti:

        Onnea terveestä lapsesta ja siitä, että olette yhä yhdessä ja perheenä.

        Muistathan tästä eteenpäin, miten vastuullinen ja hyvä mies sinulla on? Opithan tästä kokemuksesta?

        Ymmärräthän, että hän kantaa kuitenkin sitä epäluottamuksen arpea, ja halusi silti antaa sinulle anteeksi? Toivon, että muistat sen aina – mokakiintiösi on aika lailla täynnä.

        Toivon, että erityisesti Sinä kasvoit tämän kokemuksen myötä ja pystyt katsomaan asioita myös kauempaa, opit toisten huomioon ottamista ja tahdikkuutta.

        Uskon, että lasten vanhempina olette malliyksilöitä, erityisesti sinulle tuli oppitunti vastuusta ja sen kantamisesta muilla elämän aloilla.

        Oikein hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi.

        Turhaan tuo ap täällä lonksuttaa leukojaan lapsettomille syynä että "edes omat lapset tulevat sit vanhana katsomaan" tuo kun valitettavasti ei pidä paikkaansa, itse olen HOITAJA vanhusten vuodeosastolla ja voin sanoa, et eipä siellä monellakaan vanhuksella ne omat lapset käy vierailulla. Syitähän löytyy, on niin paljon kiireitä, asuvat eri paikkakunnilla, on omat työt jne jne..

        Aika monta neiti ihmistä meilläkin on ja yllätys yllätys, niillä kyllä käy sisaria ja veljiä ja siskonsiskoa ym ym..et tuo et jos ei ihmisellä ole omia lapsia ei häntä kukaan käy katsomassa ei todellakaan pidä paikkaansa! Huomaa kyllä ettet oikeasti ole ollut töissä herra ties milloin kun noin ajattelet. Ja se, että nämä neiti-ihmiset olis muka onnettomampia niin ei pidä paikkaansa, ei ne kärsi yhtään sen enempää ku kukaan muukaan. Mut tää ei nyt tietenkään kuulunu tähän alkuperäiseen aiheeseen, oli vaan pakko korjata noi sun väitteet mitkä on niin älyttömiä ettet itsekään usko niihin.

        Ja annat sen kuvan et sulle elämä on lapsi..voi voi sentään..ei se sille lapselle ole hyväks jos sä elät sen kautta! Koitahan nyt alkaa etsii muitakin tarkoituksia elämällesi ku vaan lapsi ja pliis, älä enää koskaan tee tuommoista moraalitonta temppua miehelles mitä nyt oot tehny! Oon edelleenkin sitä mieltä, että lapsen täytyy saada syntyä perheeseen missä molemmat on olleet 100 prosenttisesti sen raskauden ajan mukana ja molemmat ovat alusta asti halunneet sen lapsen eikä noin että sinä kieroiluillasi hankkiudut miehesi selän takana raskaaksi ja nyt sit puolustelet täällä tekojasi ettet muka voinut tietää..väärin! Kyllä sinä tiesit ja vähän liiankin hyvin, et vaan halunnut miehesi tietävän..että näin.

        Meillä onneks molemmat on tässä 100 prosenttisesti mukana ja se lapsi sitten kun tulee tulee tasan varmaan perheeseen jossa sen molemmat vanhemmat rakastaa sitä täydestä sydämestään.


      • ap
        joku vaan kirjoitti:

        Turhaan tuo ap täällä lonksuttaa leukojaan lapsettomille syynä että "edes omat lapset tulevat sit vanhana katsomaan" tuo kun valitettavasti ei pidä paikkaansa, itse olen HOITAJA vanhusten vuodeosastolla ja voin sanoa, et eipä siellä monellakaan vanhuksella ne omat lapset käy vierailulla. Syitähän löytyy, on niin paljon kiireitä, asuvat eri paikkakunnilla, on omat työt jne jne..

        Aika monta neiti ihmistä meilläkin on ja yllätys yllätys, niillä kyllä käy sisaria ja veljiä ja siskonsiskoa ym ym..et tuo et jos ei ihmisellä ole omia lapsia ei häntä kukaan käy katsomassa ei todellakaan pidä paikkaansa! Huomaa kyllä ettet oikeasti ole ollut töissä herra ties milloin kun noin ajattelet. Ja se, että nämä neiti-ihmiset olis muka onnettomampia niin ei pidä paikkaansa, ei ne kärsi yhtään sen enempää ku kukaan muukaan. Mut tää ei nyt tietenkään kuulunu tähän alkuperäiseen aiheeseen, oli vaan pakko korjata noi sun väitteet mitkä on niin älyttömiä ettet itsekään usko niihin.

        Ja annat sen kuvan et sulle elämä on lapsi..voi voi sentään..ei se sille lapselle ole hyväks jos sä elät sen kautta! Koitahan nyt alkaa etsii muitakin tarkoituksia elämällesi ku vaan lapsi ja pliis, älä enää koskaan tee tuommoista moraalitonta temppua miehelles mitä nyt oot tehny! Oon edelleenkin sitä mieltä, että lapsen täytyy saada syntyä perheeseen missä molemmat on olleet 100 prosenttisesti sen raskauden ajan mukana ja molemmat ovat alusta asti halunneet sen lapsen eikä noin että sinä kieroiluillasi hankkiudut miehesi selän takana raskaaksi ja nyt sit puolustelet täällä tekojasi ettet muka voinut tietää..väärin! Kyllä sinä tiesit ja vähän liiankin hyvin, et vaan halunnut miehesi tietävän..että näin.

        Meillä onneks molemmat on tässä 100 prosenttisesti mukana ja se lapsi sitten kun tulee tulee tasan varmaan perheeseen jossa sen molemmat vanhemmat rakastaa sitä täydestä sydämestään.

        tähän oli pakko vastata, olen todellakin itsekkin lähihoitaja, työssä ollut korihoidossa sekä vanhusten pitkäaikas osastoilla, ja tiedän myöskin sen ettei kaikkien vanhusten lapset käy edes katsomassa, olen tarkoittanut tällä lauseella sitä että on ainakin olemassa ne lapset jolle olet ollut joskus tärkeä, ja on moraalisiesti oiken käydä joskus katsomassa vanhempaansa mikäli on laitoshoidossa, minä en sille ihmisenä enkä lähihoitajan mitään voi kun näin ei tapahdu, omalla kohdallani toivon niin että minua käydään katsomassa mikäli olen laitos
        hoidossa, en edellytä mitään hoitoa mutta ainakin piristykseski voi käydä katsomassa, tähän on aikaa vielä onneksi!

        kyllä neiti ihmiset on vasta yksinäisiä, kotihoidossa olen tavannut näitä lukuisia, ei ole ketään sukulaisia jäljellä ja ystävätkin ovat ajansaatossa kuolleet. kotihoidon työntekijät hoitavat raha-asioista lähtien kaiken, kukaan ei käy, kun ei ole ketään kuka kävisi,. tämä on yhtälailla minun kokemuksiani hoitotyössä.. että ei se sinun näkemys tässä ole ainoa! pistä mielees.

        ja aiemmalle kirjottajalle; joo kyllähän tämä on opettanut ja ollaan molemmat saatu positiivinen kokemus vauvoista, ettei ne aina huuda,vaan tällä kertaa verrattuna esikoiseen tyttö on rauhallinen ja ihana, olemmekin molemmat olleet iloisia asiasta, ja yhtälailla rakastamme molemmat lapsiamme, ja tiimi on on tämä ja tällä mennään eteenpäin

        jätän tämän viestiketjun nyt, ja toivotan kaikille mukavaa jatkoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe