Ateismista ei ole mitään hyötyä

lainakala

En keksi mitään hyötyä ateismista.

Mitä ihminen saa, kun hän päättää olla uskomatta Jumalaan?
Mitä ateistille on luvattu kuoleman jälkeen?
Mikä saa ateistit turuille ja toreille mainostamaan omia näkemyksiään?
Miksi maailma on syntynyt, jos ei ole Jumalaa?
Mitä järkeä on kuvitella, että tämä kaikki mitä on olemassa, olisi vain sattumaa vailla tekijää?

Vastatkaapa ateistit näihin kysymyksiin!!

Kristinusko antaa sentään ihmiselle korkeamman moraalin, vaika väitättekin, että uskonnoilla ja moraalilla ei olisi mitään tekemistä keskenään.
Kristinusko antaa myös sisällön elämälle. Elämä ei tunnu turhalta, vaan tiedämme ja uskomme, että kaikki mitä täällä on, on kaikkivaltiaan Jumalan suunnittelemia ja luomia. Sinäkin olet Jumalan taideteos!

35

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen isäni ja äitini sukupuoliyhdynnässä hedelmöittynyt solupari.
      Mikä jumala on taas kysymyksessä...sinähän tiedät, että jumalia on satamäärin... oletko nyt varma, että palvot oikeaa?

Pohditko joka päivä mitä tapahtuu, kun kuolet? Oletko myös pohtinut mitä tapahtuu jos syö saippuaa ja halkeaa, mitä tapahtuu jos lehmät lentää?

Oikein mukavaa pesupäivää, parempi onni ensi arvonnassa.

• Hana

Ovat voineet narrata sinulle, että ovat muhineet piton alla tai jossakin. Olet voinut saada alkusi vaikka laboratoriossa, olet vaikka klooni! Eihän sinuilla ole todisteita vanhemoiesi touhuista. Uskot vain heidän juttujaan. sinä et uko Jumalaan kuin ei ole mustaa valkoisella. Älä nyt usko vanhempiesikaan loruja --- narrailevat vain sinulle. Pyydä dokumetti että olet väittämälläsi siitetty, sitten voit vasta uskoa! Tällaista on ateisminne. Toisiin asioihin uskotte ilman faktoja, mutta Jumalaa ette tunnusta!

• arkibubliikki

Sanooko raamattu Jumalia olevan useita?
        Rupeappa laittamaan vähän argumentteja tuhansille jumalille.

Raamatussa sanotaan, että minä olen Herra, sinun Jumalasi! Älä pidä muita jumalia!

Raamatussa on lukuisia kohtia, missä sen ajan ihmiset palvoivat ties mitä epäjumalia. Oli kultaista vasikkaa ja ties mitä.
        Raamatusta käy myös varsin hyvin selville, kuka tämän maan ja kaikki on luonut!
        Jos haluat perehtyä raamattuun vähän paremmin, voit vaikkapa lainata kirjastosta sellaisen. Ei maksa mitään!
        SUOSITTELEN!!!

• Hana kirjoitti:

Ovat voineet narrata sinulle, että ovat muhineet piton alla tai jossakin. Olet voinut saada alkusi vaikka laboratoriossa, olet vaikka klooni! Eihän sinuilla ole todisteita vanhemoiesi touhuista. Uskot vain heidän juttujaan. sinä et uko Jumalaan kuin ei ole mustaa valkoisella. Älä nyt usko vanhempiesikaan loruja --- narrailevat vain sinulle. Pyydä dokumetti että olet väittämälläsi siitetty, sitten voit vasta uskoa! Tällaista on ateisminne. Toisiin asioihin uskotte ilman faktoja, mutta Jumalaa ette tunnusta!

...vuonna 1971 ei tehty koeputkihedelmöityksiä. Muista syistä johtuen vanhemmat ovat omiani, ihan testattuina. Esim. veriryhmän ja kudostyyppin perusteella. Jos tämä riittää todisteeksi. ;-D

Vanhempani eivät paljon selittele...isä makaa haudassa ja äiti halvantuuneena afasiasta käsivänä.

Isäni oli muuten kova naistenmies...joten varmasti on ihan kunnolla naitu, että minä olen iloisesti saanut alkuni. Kiitos kysymästä....ja ateisti edelleen...hähähähähäää..

• Vili-Villisika
        arkibubliikki kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että minä olen Herra, sinun Jumalasi! Älä pidä muita jumalia!

Raamatussa on lukuisia kohtia, missä sen ajan ihmiset palvoivat ties mitä epäjumalia. Oli kultaista vasikkaa ja ties mitä.
        Jos haluat perehtyä raamattuun vähän paremmin, voit vaikkapa lainata kirjastosta sellaisen. Ei maksa mitään!
        SUOSITTELEN!!!

versio näistä ainoista oikeista totuuksista. Kukapa haluaisi rappeutua raamattu-uskoisten tasolle.

• vxzherpesklp
        arkibubliikki kirjoitti:

SUOSITTELEN!!!

Mainintoja jumalista raamatussa

Löytyi 41 jaetta Raamattu 1992 tekstistä.
        1. Moos. 6:2

jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat. [2. Piet. 2:4; Juud. 6]
        1. Moos. 6:4

Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit. [4. Moos. 13:33; Bar. 3:26]
        2. Moos. 15:11

Kuka on sinun vertaisesi, Herra, jumalien joukossa? Kuka on sinun kaltaisesi, sinä pyhyydessä ihmeellinen, maineteoissasi pelättävä, sinä ihmeiden tekijä! [1. Aik. 16:25; Ps. 82:1, 86:8, 97:7, 103:19]
        3. Moos. 26:1

"Teillä ei saa olla epäjumalia. Älkää pystyttäkö jumalien kuvia tai patsaita. Älkää veistäkö maassanne kuvia kiviin älkääkä palvoko niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. [2. Moos. 20:4 ]
        5. Moos. 10:17

Herra, teidän Jumalanne, on jumalien Jumala ja korkein Herra, suuri, väkevä ja pelottava Jumala. Hän ei ole puolueellinen eikä häntä voi lahjoa. [2. Aik. 19:7; Job 34:19; Viis. 6:7; Sir. 35:16; Ap. t. 10:34 ]
        5. Moos. 12:3

Repikää maahan niiden alttarit, murskatkaa kivipatsaat, polttakaa asera-paalut, lyökää palasiksi kaikki jumalien kuvat. Tuhotkaa noiden kansojen jumalat, niin että niiden nimetkin unohtuvat. [2. Moos. 34:13 ]
        5. Moos. 18:20

Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.' [5. Moos. 13:6; Jer. 14:15]
        5. Moos. 31:18

Mutta minä käännän kasvoni heistä pois kaiken sen pahan tähden, mitä he ovat tehneet kääntyessään vieraiden jumalien puoleen.
        5. Moos. 31:20

Minä vien heidät nyt siihen maahan, jonka lupasin heille heidän esi-isilleen antamallani valalla, maahan, joka tulvii maitoa ja hunajaa. Kun he ovat syöneet itsensä kylläisiksi ja lihaviksi, he kääntyvät vieraiden jumalien puoleen ja alkavat palvella niitä. Minua he halveksivat, minun liittoni he rikkovat.
        1. Sam. 4:8

Voi meitä! Kuka pelastaa meidät noiden mahtavien jumalien käsistä? Nehän ovat samoja jumalia, jotka löivät egyptiläisiä autiomaassa niin monilla onnettomuuksilla! [2. Moos. 7:1-11:10]
        1. Kun. 11:4

Salomon vanhuuden päivinä vaimot viekoittelivat hänen sydämensä muiden jumalien puoleen, eikä hän ollut enää täydestä sydämestään uskollinen Herralle, Jumalalleen, niin kuin hänen isänsä Daavid oli ollut. [Sir. 47:19]
        2. Aik. 33:4

Hän myös rakensi vieraiden jumalien alttareita Herran temppeliin, vaikka Herra oli sanonut: "Jerusalem on ikuisesti oleva minun nimeni asuinsija." [2. Aik. 7:12]
        Ps. 59:5

(59:6) Sinä olet Herra Jumala Sebaot, Israelin Jumala. Herää, vedä tilille väärien jumalien palvelijat, älä armahda pahantekijöitä! (sela)
        Ps. 59:8

(59:9) Mutta sinä, Herra, naurat heille, pidät pilkkanasi väärien jumalien palvelijoita. [Ps. 2:4 ]
        Ps. 82:1

Asafin psalmi. Jumala astuu esiin jumalien kokouksessa ja julistaa jumalille tuomionsa: [2. Moos. 15:11 ]
        Ps. 86:8

Ei ole vertaistasi jumalien joukossa, ei ole vertaa sinun teoillesi, Herra. [2. Moos. 15:11 ]
        Ps. 89:6

(89:7) Ei kukaan korkeuksissa ole Herran vertainen, ei kukaan hänen kaltaisensa jumalien joukossa!
        Ps. 95:3

Herra on suuri Jumala ja kaikkien jumalien ylin valtias.
        Ps. 136:2

Kiittäkää jumalien Jumalaa! Iäti kestää hänen armonsa.
        Jes. 21:9

ja tuolla ne nyt tulevat, miesten jonot ja parivaljakot! Ja hän huusi: -- Kaatunut, kaatunut on Babylon, kaikki sen jumalien patsaat ovat murskana maassa! [Jer. 51:8; Ilm. 14:8, 18:2]
        Jes. 57:13

Kun huudat apua, pelastaako sinut tuo jumalien joukko, jonka keräsit kokoon? Katso: tuuli puhaltaa ne kaikki pois, henkäys vie ne mukanaan. Mutta se, joka turvautuu minuun, perii maan ja saa omakseen minun pyhän vuoreni. [Ps. 84:13]
        Jer. 3:13

Tunne kuitenkin rikoksesi: Sinä olet luopunut Herrasta, Jumalastasi, olet juossut kaikkialle vieraitten jumalien perässä, vihreän puun alta toisen alle. Minua et ole kuunnellut, sanoo Herra." [Sananl. 28:13]
        Jer. 5:7

-- Miksi minä siis armahtaisin sinua, Israel? Te olette hylänneet minut ja vannoneet olemattomien jumalien nimeen. Minä ruokin teidät kylläisiksi, mutta te olitte minulle uskottomia, parveilitte porttojen taloissa.
        Jer. 7:9

Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne!
        Jer. 10:8

Tyhmiä ja mielettömiä ovat vieraat kansat, tyhjiä ovat niiden jumalien opit. Nuo jumalat on tehty puusta,
        Jer. 11:12

Kun sitten Juudan kaupunkien ja Jerusalemin asukkaat menevät niiden jumalien luo, joille he ovat uhranneet, ja huutavat niitä avuksi, ei niistä ole hädän hetkellä heille mitään hyötyä. [5. Moos. 32:38]
        Jer. 43:12

• ezqkuppapöä
        Hana kirjoitti:

olet niin vihainen ja katkera?

• arkibubliikki kirjoitti:

SUOSITTELEN!!!

...mistä sinä tiedät, mikä on juuri oikea jumala. Oletko tavannut näitä jumalia?

Oletko nyt sitä mieltä, että sinä uskot ainoaan oikeaan jumalaan ja muut uskonnon palvojat ovat täysin väärässä ja palvovat väärää jumalaa?

Mitä jos sinä hakisit koraanin ja luet sen kannesta kanteen, voi olla että huomaat, että sinun jumalasi onkin väärä ja vaihdat ns. lennossa jumalaa.

Minulla on helppoa, kun en usko mihinkään jumalaan, ei tarvitse lukea kirjastossa mistään lohikäärmeistä ja lasten ja naisten teurastuksesta kertovaa satukirjaa....kuten sanottu. "Ateisteilla on elämä, mitä jos sinäkin hankkisit sellaisen?"

• Nauran itseni kipeäksi.
        arkibubliikki kirjoitti:

SUOSITTELEN!!!

Mistä se raamattu nyt tulikaan?
        Ai niin sehän on 32 kirjailijan todistus maailman ainoasta suuresta faktasta.
        Voin ymmärtää kirjailijoiden määrän koska ei yhdellä tyypillä mielikuvitus noin helvetisti voi seilata.

• xczkuppalöo
    • niin mene

...Että ihminen vain "päättäisi" olla uskomatta Jumalaan. Itse olen kristillisen kasvatuksen saanut, pyhäkoulut, rippikoulut ym. käyty, mutten silti edes muista, milloin olisin oikeasti uskonut Jumalan olemassaoloon. Ajatus yliluonnollisesta korkeammasta voimasta tuntui vaan niin absurdilta hyvin nuorenakin, etten vain pystynyt pitämään juttua uskottavana, sanoivatpa papit ja vanhemmat mitä tahansa. Se, että uskonto toisi lohtua vaikeina aikoina ja pääsylipun taivaaseen, on puhdasta hyötyajattelua minusta. Sekö sen uskomisen pohjimmainen tarkoitus sitten on?

Jumalan olemassaoloon on vaikea uskoa, koska kaipaan niitä paljonpuhuttuja TODISTEITA. Ei se niin käy, että joku kaunis päivä päättää, että taidanpa ruveta uskomaan luomiskertomukseen.

"Mitä järkeä on kuvitella, että tämä kaikki mitä on olemassa, olisi vain sattumaa vailla tekijää?"
      Kaikella ei tarvitse olla tarkoitusta. Ajatusta "sattumalta" syntyneestä maailmasta on vaikea käsittää, mutta niin on sekin, että tämä kaikki olisi jumalolennon luomaa. Miksi siinä olisi yhtään sen enempää järkeä kuin alkuräjähdyksessä?

• mutta..

vastaan silti.

Ateismista ei ole muuta hyötyä kuin se, ettei tarvitse murehtia mitään tuonpuoleista.

Ateistille ei ole luvattu mitään kuolemanjälkeistä, koska mitään "lupaajaa" ei ole.

Ateistien kampanjan tarkoituksena oli ja on saada esille se tosiasia, että mekin olemme olemassa ja yhteiskunnan olisi syytä muuttua kaikkia katsomuksia tasavertaisesti kohtelevaksi.

Miksi kysyt miksi maailma on syntynyt? Pitääkö siihen olla jokin syy? Ei minun mielestäni. Täällä ollaan ja näillä eväillä mennään.

Ja lopuksi. Minä en missään nimessä halua omaksua krisselien moraalia, en todellakaan!

• höh!!!!!!!!!!

Outoa sakkia ootta. Murehitte tässä ajassa kaikkia naurettavia pikku seikkoja, kuten esimerkiksi töiden menettämisiä, avioeroja, läheisen kuolemaa, jopa pientä lommoa autossa jne..

Elämä tuntuu merkitykselliseltä ja jopa kamalalta, jos millään ei olisi mitään tarkoitusta. Ei ole lohtua, että Taivaallinen Isä kyllä ohjaa aina oikeaan. Tapahtui mitä tapahtu, on hyvä uskoa, että se on Jumalan tahto. Jos tämä toivon näköala puuttuu, elämähän tuntuu täysin helvetiltä!

• höh!!!!!!!!!! kirjoitti:

Outoa sakkia ootta. Murehitte tässä ajassa kaikkia naurettavia pikku seikkoja, kuten esimerkiksi töiden menettämisiä, avioeroja, läheisen kuolemaa, jopa pientä lommoa autossa jne..

Elämä tuntuu merkitykselliseltä ja jopa kamalalta, jos millään ei olisi mitään tarkoitusta. Ei ole lohtua, että Taivaallinen Isä kyllä ohjaa aina oikeaan. Tapahtui mitä tapahtu, on hyvä uskoa, että se on Jumalan tahto. Jos tämä toivon näköala puuttuu, elämähän tuntuu täysin helvetiltä!

Helvetti maan päällä olisi olla noin johdateltavissa ja tajuta lopulta itse, kuinka typerä on ollut. Se on hirveä fiilis, jonka olen itse käynyt läpi. Toivottavasti et kasva aikuiseksi. Itsareita on jo liikaa tässä maassa.

• Z100
        höh!!!!!!!!!! kirjoitti:

Esimerkki tarina.
        Ajoin risteyksessä papin uuden auton päälle ja ukko oli tosi kiukkuinen ja vaati autonsa korjausta minun vakutukseni piikkiin.

Ilmoitin papille että tapahtuma oli jumalan tahto joten en ole syylinen tapahtumaan jotenka vakutukseni ei myöskään ole korvausvelvollinen.

Poistuin paikalta nauttien olotilastani koska uskon jumalaan joka halusi rikkoa rakastajattareni miehen auton.

Kuulostaako fiksulta näin havainoilistettuna?

• >> En keksi mitään hyötyä ateismista. > Mitä ateistille on luvattu kuoleman jälkeen? > Mikä saa ateistit turuille ja toreille mainostamaan omia näkemyksiään? > Miksi maailma on syntynyt, jos ei ole Jumalaa? > Mitä järkeä on kuvitella, että tämä kaikki mitä on olemassa, olisi vain sattumaa vailla tekijää? > Vastatkaapa ateistit näihin kysymyksiin!!

• Atte Ateisti

"Ateismista ei ole mitään hyötyä"

-Ateismista on ainakin se hyöty, ettei tarvitse (halutessaan) maksaa minkään uskonnollisen yhdistyksen jäsenmaksua.

"Mitä ateistille on luvattu kuoleman jälkeen? "

-Ei mitään. Olemme siis rehellisiä. Uskonnot lupaavat jos mitäkin. Joku vielä osaa kääriä niistä lupauksista rahat itselleen tilattua tuotetta asiakkaalle toimittamatta.

"Miksi maailma on syntynyt, jos ei ole Jumalaa?"

-Syntyikö se?

"Mitä järkeä on kuvitella, että tämä kaikki mitä on olemassa, olisi vain sattumaa vailla tekijää? "

-Hyvin järkevää, kun näkee evoluution sattumat ja sukupuutot.

"Kristinusko antaa sentään ihmiselle korkeamman moraalin."

-Kelle antaa kelle ei. Ainakin se nostaa yhdet mielestään toisia paremmiksi.

"Kristinusko antaa myös sisällön elämälle."

-Joillekin kyllä. Mutta onko se sisältöä vai placebo-lääkettä?

"vaan tiedämme ja uskomme, että kaikki mitä täällä on, on kaikkivaltiaan Jumalan suunnittelemia ja luomia. "

-Tietäminen ja uskominen meni sinulla nyt vahvasti sekaisin.

"Sinäkin olet Jumalan taideteos!"

-Niin vajavainen sinun jumalasi on, ettei parempaan pystynyt.

• puusilimä

haista hihhuli pitkä paska ja mene nuolemaan sukuelimiäsi jonnekin hihupalstoille.

• huoh!!!!

Tässä taas yksi elävä todiste siitä, millaista sakkia ateistit ovatkaan!
        Käytöstavat puuttuvat täysin!!!

• huoh!!!! kirjoitti:

Ovatko kaikki Hitler, Tsugasvili tai Saari -nimiset armottomia kusipäitä vain yhden sen nimisen paskiaisen vuoksi?

Sitäpaitsi sinä kirjoitat niin, että saan sinusta kuvan, että olet omahyväinen runkkari, joten sait vain sellaista kohtelua, kun ansaitset...

• sivuraidetaidetta
        huoh!!!! kirjoitti:

Ompa mielenkiintoinen huomio...

Tottakai kaikissa ryhmissä on kaikenlaisia ihmisiä,
        mutta kun viestiketjussa on ateisteilta kymmenen täysin asiallista vastausta ja yksi herjaava, sinä tuomitset kaikkien ateistien olevan vailla käytöstapoja..?
        huomaatko tietynlaisen asenteellisuuden itsessäsi? olet jo päättänyt mitä haluat ateisteista ajatella ja näet vain ne asiat jotka sopivat sinulle... ei mikään uusi ilmiö tällä palstalla, mutta kuitenkin...

• puusilima_
        sivuraidetaidetta kirjoitti:

Ompa mielenkiintoinen huomio...

Tottakai kaikissa ryhmissä on kaikenlaisia ihmisiä,
        mutta kun viestiketjussa on ateisteilta kymmenen täysin asiallista vastausta ja yksi herjaava, sinä tuomitset kaikkien ateistien olevan vailla käytöstapoja..?
        huomaatko tietynlaisen asenteellisuuden itsessäsi? olet jo päättänyt mitä haluat ateisteista ajatella ja näet vain ne asiat jotka sopivat sinulle... ei mikään uusi ilmiö tällä palstalla, mutta kuitenkin...

käytökseeni jospa se vaikka helpottaisi hihhulin mieltä. jos siis sinä hihuvajakki kuvittelet olevasi nokkela ja "yrität keksiä" "hyötyjä" jostain mistä ei ole mitään hyötyä, kuten ei myöskään hihhuloinnista ja jumalaan luulemisesta niin olet kyllä ihan tasan tarkasti ansainnut vain pelkän haistattelun.
        tulet tänne selostamaan omia ahdasmielisiä näkemyksiä jotka varsinhyvin tiedät provoiluksi ja yleistät ehkä jopa tietämättömyyttäsi tai sitten ihan vain typeryyttäsi asioita.
        luuleeko vajakki että sinunkaltaistesi viesteihin edes kannattaa yrittää vastata asiallisesti?
        miksi muuten kaikkivoipa mielikuvituskaverisi(hihunnos="jumala") tarvitsee kaltaisiasi idiootteja tänne huutelemaan itsestään?
        eikö kaikkivoipaisuus itse kykene tulla tänne selvittämään asioiden oikeaa laitaa? vittuako sinä täällä jäkätät?

• Vili-Villisika

Pitäiskö siitä olla esimerkiksi sateenvarjoksi, lämmöneristeeksi, tapiksi veeneeseen, polttopuuksi tai proteesiksi. Minä en ainakaan ole huomannut tarvitsevani ateismia mihinkään. Mulla on monia muitakin juttuja, joista ei ole mitään hyötyä. Olen esimerkiksi keräillyt 15 vuotta kissoilta pudonneita viiksikarvoja.

"Mitä ihminen saa, kun hän päättää olla uskomatta Jumalaan?"

Eihän sellaita päätetä. Jumalaan uskomattomuus on kokemus, näkemys ja johtopäätös.

"Mikä saa ateistit turuille ja toreille mainostamaan omia näkemyksiään? "

En tiedä, mikä saa uskovaisen tai ateistin mainostamaan omia näkemyksiään julkisilla paikoilla. Ehkä halu saada huomiota itselleen tai käsityksilleen. Minulla on paljon muuta tekemistä. Sen vuoksi en vetelehdi turuilla ja toreilla tyrkyttämässä mitään.

"Miksi maailma on syntynyt, jos ei ole Jumalaa? "

Sopivat olosuhteet elämän kehitykselle. En minä kaikkea tiedä, eikä minun tarvitse tietää, enkä halua, että väännetään ilman perusteita mukavuusvastauksia kaikkeen mitä ei ymmärrä.

"Mitä järkeä on kuvitella, että tämä kaikki mitä on olemassa, olisi vain sattumaa vailla tekijää? "

Miten niin, mitä järkeä? Nimenomaan siinä on vain järkeä, ei tunnetta, ei haavetta. Vai, tarkoitatko sillä järjellä, että ei ole kivaa olla lastu laineilla oman onnensa varassa ja ilman johdatusta valtavassa ja alati muuttuvassa maailmassa? Jos koet sen ahdistavaksi, niin ymmärrän kyllä, että tarvitset uskoa jumalaan ja johdatukseen.

• siitä on...

Voi elää yhden hyvän, oman, todellisen elämän. Ei tarvitse odottaa kuolevansa, tai jopa toivoa kuolevansa, jotta voisi alkaa elämään joidenkin toisten ihmisten lupaamaa elämää.

• huoh!!!!

väitäkkö nää tosiaan, ettemme me elläis todellista elämää?
        Kuvittelekko tosijaan, että me elettäis jottain hiton virtuaalielämää?
        Elämä ilman odotuksia on tylsää. Uskovaisen elämä on mielenkiintoista, kivaa ja antoisaakin, ku on jottain, mitä oottaa!

• Siitä on...
        huoh!!!! kirjoitti:

väitäkkö nää tosiaan, ettemme me elläis todellista elämää?
        Kuvittelekko tosijaan, että me elettäis jottain hiton virtuaalielämää?
        Elämä ilman odotuksia on tylsää. Uskovaisen elämä on mielenkiintoista, kivaa ja antoisaakin, ku on jottain, mitä oottaa!

>väitäkkö nää tosiaan, ettemme me elläis todellista elämää?

Jos uskot johonkin jumalaan, niin väitän.

> Kuvittelekko tosijaan, että me elettäis jottain hiton virtuaalielämää?

En kuvittele.

> Uskovaisen elämä on mielenkiintoista, kivaa ja antoisaakin, ku on jottain, mitä oottaa!

Kuolemaa? Jotta saisi uuden elämän? Hehe...

• Uskovainen vastaa.

Ensiksi on pakko sanoa, että menepäs ja tutustu erilaisiin ihmisiin. Tunnen montakin ihmistä, joiden elämässä usko ei ole erityisemmin läsnä. Ja heidän moraalissaan ei ole mitään vikaa. Kuinkahan moni esim. katolisen kirkon isä on jäänyt kiinni pedofiliasta? Ja kyllä, uskovaisissakin perheissä on alkoholismia, perheväkivaltaa, insestiä, pettämistä... Mutta se on se ulkokultaisuus. "Se mikä ei näy päälle päin, sitä ei ole olemassakaan". Kun ihminen on onnellinen ja sinut itsensä ja elämänsä kanssa, hänellä ei ole tarvetta dissata muita.

• On mielikuvitussäännöistä ja mielikuvitusolentojen palvomisesta vapaa elämä. Näen sen hyödyksi.

Itse en muuten keksi mitään hyötyä teismistä. Kaikki luettelemasi hyödyt oli kovasti ehdollisia: "Jos pöyristyttävän naurettavat väitteet ja vielä naurettavammat tulkintani niistä pitäisivät paikkansa, niin näin hienoja hyötyjä teismistä olisi. Teismi on hyödyllistä, koska on olemassa iänkaikkinen elämä paratiisissa... in my mind. Ja lisäksi se on hirveen ihq, koska krisselillä on korkeampi moraali... in my mind."

• vihtuilija

Ateismista on vain haittaa uskonnoille ja uskontojen harjoittamalle mielivallalle jota he harjoittavat vedotessaan mielikuvitusapinoihinsa.

On ateismista paljonkin hyötyä:jos ei olisi ateismia niin ei olisi mitään mikä pitäisi uskontoja poissa toistensa kimpusta. Eli ateismin meriitiksi voidaan lukea se, että maailmassa vallitsee rauha, ainakin paikoitellen. Nyt uskonnoilla on yhteinen "vihollinen" joka voimistuu päivä päivältä.

• jopoxi

Mutta ateismiin päätyy väistämättä jokainen, joka uskaltaa avoimin silmin rehellisesti tarkastella maailmankaikkutta.. Jumala on siihen tarpeeton..

• Anonyymi

ettei tarvitse elää missään helvetinpelossa (tai mitä kaikkia mielikuvitusrangaistuksia niitä nyt onkaan). Ja totta tosiaan, uskonnoton ihminen voi katsella maailmaa avoimin silmin, sen sijaan että etsisivät valmiit vastaukset jostain lähi-idän vuohipaimenien mielikuvituksen tuotteesta, joka myös raamattuna tunnetaan...

• Tässä maailmassa.

1. Ateisti ei ole ahne kerjäämään ilmaiseksi kaikenlaista.
      2. Hauta.
      3. Huoli kanssaelääjistä
      4. Vaikea sanoa mutta maailma on ollut olemassa helvetin kauan aikaa ennen sun jumalaa.
      5. Uskottavampi tarina se mistä löytyy jälkiä, eipä vaan sun pomosta löydy.

Ja tuohon alku osaan.
      Minä en ainakaan odota jonkun kirjan mukaan elävän pystyvän itsekseen mitään keksimään.

Moraali on näemä saanut uuden tarkoituksen. Korkea moraali on siis se että haukutaan kaikkia moraalittomiksi perkeleen kätyreiksi jotka eivät usko siihen mihin sinä?

Minä olen ihan omien vanhempieni tekemä enkä mikään luomus taideteos.

Mikäköhän mahtaa olla syy että uskovaisia pidetään jotenkin tyhminä?

• ei hyötyä

Niin kuin olet jo huomannut, useimpien mielestä hyötynäkökohdan painottaminen tuntuu hiukan oudolta, kun kysymys maailmankatsomuksesta. Sinä uskot jumalaasi/jumaloihisi, koska se tuntuu järkeen käyvältä ja samoilla perusteilla joku toinen ei usko. Et varmasti voisi teeskennellä itsellesi?

"Mitä ateistille on luvattu kuoleman jälkeen?"
      Tämän täytyy olla prollaattori... Kuka lupaisi?

"Mikä saa ateistit turuille ja toreille mainostamaan omia näkemyksiään?" Olisiko se tarve saada kertoa oma näkemyksensä asioista - tähänhän on kaikilla oikeus?

"Miksi maailma on syntynyt, jos ei ole Jumalaa?"
      Miksi maailma olisi syntynyt jumalasta, miksi jumala olisi syntynyt/ollut aina? En tiedä.
      "Mitä järkeä on kuvitella, että tämä kaikki mitä on olemassa, olisi vain sattumaa vailla tekijää?" Kaikki selitykset tekijästä kuullostavat ihmisten taruilulta. Väitetyt tekijät esiintyvät vain kan sain tarustoissa, eivät havaittavassa todellisuudessa.

"Kristinusko antaa sentään ihmiselle korkeamman moraalin, vaika väitättekin, että uskonnoilla ja moraalilla ei olisi mitään tekemistä keskenään."
      Jos näin väität, niin todista se! Eli kristittyjen moraali vs. ateistit ja muut uskontokunnat.
      "Kristinusko antaa myös sisällön elämälle. Elämä ei tunnu turhalta, vaan tiedämme ja uskomme, että kaikki mitä täällä on, on kaikkivaltiaan Jumalan suunnittelemia ja luomia. Sinäkin olet Jumalan taideteos!" Joo varmasti antaa, ei minulla ole sitä mitään vastaan. Älä kuitenkaan tee sitä ylimielistä päätelmää, että vain kristytyllä voi olla sisältöä elämässä...

• gfghgfh

"Mikä jumala on taas kysymyksessä...sinähän tiedät, että jumalia on satamäärin... oletko nyt varma, että palvot oikeaa?"

Kaikki viittaavat samaan asiaan eri nimillä.

• swind
        gfghgfh kirjoitti:

"Mikä jumala on taas kysymyksessä...sinähän tiedät, että jumalia on satamäärin... oletko nyt varma, että palvot oikeaa?"

Kaikki viittaavat samaan asiaan eri nimillä.

mutta miksi he huutavat toisilleen: Sinä vääräuskoinen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe