Haluan nopeasti naimisiin ja lapsia

elämä lyhyt

Olemme seurustelleet jo 1,5 vuotta. Elämä on tosi lyhyt. Milloin vain voi sairastua tai kuolla. Miksi odottaa? Itse haluisin jo mahdollisimman nopeasti naimisiin ja lapsia. Poikaystäväni haluaisi silti vielä miettiä. Miksi odottaa? Olemme kuitenkin onnelllisia ja rakastuneita. Elämä on elettävä nyt ja tässä. Huomisesta ei voi olla varma. Meidän molempien haaveena on kuitenkin naimisiin meneminen ja lasten saanti. Miksi ottaa riski, että joutuu menemään haaveen kanssa hautaan. Asiat voisi tehdä hetikin.

Itse olen tämän tajunut kun olen työni takia pyörinyt aika paljon kehitysmaissa, ja nähnyt kuinka sairaudet ja luonnonolot vievät nuoriakin. Siellä porukka osaakin siksi nauttia jokaisesta päivästä. Naimisiin mennään aikaisin. Lapsia tehdään aikaisin ja paljon. Miksi odottaakaa kun maa voi järistä kohta. Toinen syyni voi olla siinä, että jostain syytä viime vuosina moni ystäväni tai tuttu tai sukulainen tai läheinen on sairastunut tai jopa kuollut. Moni ei ole ehtinyt elää elämäänsä kun on vaan odotellut. Kuka tahansa voi saada melkein minkä tahansa taudin koska tahansa.

Täällä liikaa ajatellaan, että "sittenkun sitä ja tota, niin oon onnellisempi". Pitäisi vaan osata elää nyt. Miten saisin muutettua poikaystäväni mielen, ja etenemään nopeammin. Mitä hyötyä on seurustella alkuun vaikka 5 vuotta tai enemmänkin??

2

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *.*

Ehkä tässä on kyse siitä, että minkä eri ihmiset kokee "elämisenä". Sulle se tärkein ja tavoiteltavin juttu voi olla naimisiin meno ja perheen perustaminen. Jollekin muulle se voi olla huoleton ja vapaa elämä, matkustelu tai vaikkapa vain kahdestaan eläminen rakkaan kanssa. Ajatellaan, että ensin halutaan nauttia tällaisesta elämisestä ja sitten myöhemmin, jos siihen tilaisuus on, muutetaan hieman elämää ja perustetaan perhe. Tämä on yksi vaihtoehto. Toinen on se, että toiset vaan haluaa ottaa rauhallisemmin. Vaikka kuinka perustelisit, että elämä on lyhyt. Eikö sekin ole sitä hetkessä elämistä, että eletään sen mukaan miltä tuntuu? Jos ei vielä tunnu hyvältä mennä naimisiin ja hankkia lapsia, voi vielä odottaa, eikä murehtia, että joskus se elämä päättyy. Eli kukin tyylillään. Tietysti jos parisuhteessa elävät ovat tässä suhteessa eri ääripäitä niin se vaatii aina keskustelua, yritystä ymmärtää toista ja kompromisseja.

• jos...

siltä tuntuu. Minäkin astuin hyvin nopeasti avioon (puoli vuotta seurustelun alettua), enkä kadu. Elämä toden totta on lyhyt, huominen voi kukaties jäädä viimeiseksi elonpäiväksi. Joka vuosi muutenkin kuolee lähemmäs puolisataa tuhatta suomalaista, kuka heistä lienee ehtinyt tehdä haluamiansa tärkeitä asioita elämissään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe