Olen holisti. En usko koskaan pääseväni eroon juomisesta. Olen keski-ikäinen mies millä on ns kaikki kunnossa. Asunto, autot, yritys, lapsi ym eikä velkaa ole. Olut vaan vie miestä lujaa. Ainoat asiat mitkä vähän jarruttaa on työ ja ERITTÄIN rakas lapsi. Ihan jo lapsen takia pitäisi saada juominen loppumaan mutta himo on niin kova! Nyt alkaa olemaan säästäjä niin paljon että voisin lopettaa työt mutta tiedän että ei ole montaa vuotta jäljellä jos työt lopetan. Silloin kuolo korjaa taas yhden holistin kun ei työt rajoita. Paljon olen elämältä saanut ja toivoisin että myös saa voimaa päästä juomisesta eroon. Kävin keskustelemassa lääkärissä juomisestani ja sain antabusta sen jälkeen kun oli maksakoe ym otettu. Ihme kyllä! Edes arvot ei olleet paljon koholla. Se on kuulemma yksilökohtaista. Pitäisi myös syödä niitä lääkkeitä mutta juoma vaan vie!!! Minkäs teet??
Alkkis...
7
267
Vastaukset
- .
niin viina ei enää viekään kuin pässiä narussa, ja himot on hiipuneet.
Niin se menee.
t. 2 vuotta tervettä elämää- Mä taas
Katson kun pieni ihana poikani nukkuu ja voin pahoin kun en ole hänen arvoinen! Menen kohta hänen viereen nukkumaan ja taas mietin miksi en pääse eroon tästä. Rakastan pientä ihmistä todella paljon ja vaikka olen mikä olen niin teen hänen kanssa paljon. Ulkopuoliset ei edes huomaa/tiedä miten paljon juon. Aamulla lähden taas pojan kanssa pulkkamäkeen.....
- Olut-mies
Mä taas kirjoitti:
Katson kun pieni ihana poikani nukkuu ja voin pahoin kun en ole hänen arvoinen! Menen kohta hänen viereen nukkumaan ja taas mietin miksi en pääse eroon tästä. Rakastan pientä ihmistä todella paljon ja vaikka olen mikä olen niin teen hänen kanssa paljon. Ulkopuoliset ei edes huomaa/tiedä miten paljon juon. Aamulla lähden taas pojan kanssa pulkkamäkeen.....
Mulla on sama vika ja samantyyppiset fiilikset. Kaikki on kunnossa, mutta juon 20-40 olutta viikossa. Ei siinä ole mitään järkeä, mutten ole onnistunut lopettamaan. Nyt yritän taas, jos vihdoinkin onnistuisi. Ei muuten ole helppoa. Olen kokeillut kaikenlaista, mikään ei ole toiminut. Yritän selvittää itselleni, miksi juon. Jospa se on vaan yksinkertaisesti kemiallista riippuvuutta.
- kemiallinen
Olut-mies kirjoitti:
Mulla on sama vika ja samantyyppiset fiilikset. Kaikki on kunnossa, mutta juon 20-40 olutta viikossa. Ei siinä ole mitään järkeä, mutten ole onnistunut lopettamaan. Nyt yritän taas, jos vihdoinkin onnistuisi. Ei muuten ole helppoa. Olen kokeillut kaikenlaista, mikään ei ole toiminut. Yritän selvittää itselleni, miksi juon. Jospa se on vaan yksinkertaisesti kemiallista riippuvuutta.
riippuvuus on totta, mutta pieni osa tautia. Se vaikein hoidettava osuus on henkisellä puolella ja harva pystyy lopettamaan kokonaan vain pitämällä pullon korkin kiinni. Himo on nimittäin niin kova, että jossain vaiheessa se taas narahtaa. Tätä kutsutaan ns. hampaat irvessä raittiudeksi ja kuvaa olotilaa hyvin.
Miksi et harkitsisi hoitoon menoa, koska olet varoissasi? Itse kävin pari vuotta sitten myllyhoidon ja nyt on todella helppoa olla raitis. Toki alussa himotti viina kovastikin, mutta se menee ohi. En edes pitänyt itseäni kovana alkkiksena, mutta kovasti olin riippuvainen ja siitä halusin eroon. Oma halu on tärkein.
Elämästä voi saada niin paljon irti ilman viinaa ja elää oikeasti. Lapsesi on myös sen ansainnut ja he jos ketkä ymmärtävät meistä paljon enemmän kuin arvaammekaan. Hän kasvaa omaa vauhtiaan ja ei odota, että saat ehkä joskus vähennettyä juomistasi, vaan alkaa tajuta aina vain enemmän asiayhteyksiä, esim. sen jos henki haisee oluelle, ei kaikki ole ihan hyvin vähään aikaan. Muistan kyllä tämän hyvin omasta lapsuudestani.
- viivi*
Minä olen reilusti keski-ikäinen nainen, lapset aikuisia ja elän pääsääntöisesti yksin. Mutta saman asian kanssa painin.
Monta kertaa olen katkaissut jokailtaisen juomaputken ja sen jälkeen kuvitellut, että osaan ottaa tai olla ottamatta. Mutta minulla se ei mene niin. Nyt olen lopulta tajunnut, että sen ensimmäisen ryypyn jälkeen viina vie. Siis se ensimmäinen on jätettävä ottamatta. Muuten minusta ei tule ihmistä enää, vaan loppuliuku on lähellä, ja se on luja.
Nyt olen ollut tämän vuoden raittiina. En uskalla vielä sanoa, miten jatkossa käy, mutta halu on kova, halu elää raitis loppuelämä. Kyllä siihen pystyy, näin on moni minua tukenut. Pystynkö minä? Pystytkö sinä? Kai se on paljon itsestä kiinni. Hyvä, kun olet jo hakenut apua. Ota se vastaan ja käy taistoon! Kyllä se tuntuu olevan omasta tahdosta paljon kiinni.
Tsemppiä sinulle ja hauskaa päivää poikasi kanssa!- mä taas
joo
- voipytty
kokemuksestani, jos vaikka sattuisit vielä lukemaan.
Nuorena käyttäessäni alkoholia melko reippaasti, kertoi tuttu mies lopettaneensa juomisensa AA:n avulla. Sitten, kun minulle tuli halu lopettaa, tein saman jutun kuin äsken mainittu mies. Kävelin AA-ryhmän tilaisuuteen, palaveriin. Se siis ei ole kerho. Siellä sanoin olevani ALKOHOLISTI enkä halua enää juoda. Se tehosi enkä ole sen jälkeen juonut.
Jos olet alkoholisti ja tiedät olevasi voimaton alkoholiin nähden, sinulla on sama mahdollisuus raitistua kuin on tuhansilla suomalaisilla alkoholisteilla.
Muuten, vertaa vaikkapa Googlesta sanoja alkoholismi ja holismi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483