perustaa haaveensa, toiveensa, unelmansa tai päämääränsä?
Mihin ateisti
119
644
Vastaukset
- ymmärtäjä
"Mihin ateisti perustaa haaveensa, toiveensa, unelmansa tai päämääränsä?"
Faktoille...järjelle ja logiikalle kenties?- Tähtis 98
kenties?
Eikö ateistilla ole sitten mitään perustaa? - ymmärtäjä
Tähtis 98 kirjoitti:
kenties?
Eikö ateistilla ole sitten mitään perustaa?Se kenties oli kysyjälle ehdottava Mutta tosiaan ateistit perustavat asiat yleensä faktoille ja järjelle. Väittääkö uskova että järki olisi jotenkin viallinen ja ilman Jumalan johdatusta ihminen olisi tuomittu epätoivoon ja epäonneen.
- Tähtis 98
ymmärtäjä kirjoitti:
Se kenties oli kysyjälle ehdottava Mutta tosiaan ateistit perustavat asiat yleensä faktoille ja järjelle. Väittääkö uskova että järki olisi jotenkin viallinen ja ilman Jumalan johdatusta ihminen olisi tuomittu epätoivoon ja epäonneen.
uskovana mitään väitä. Kysyinpä vaan ateistin näkökulmaa, siitäkin huolimatta, että minäkin perustan asioita aika pitkälti pelkille faktoille. Tosin en aina järjelle!
- jeesuksen armejan st
jeesuksen kulumavikaiseen pyllynreikään !!!!
- NineStar
Olen jo saavuttanut kaikki haaveeni,toiveeni,unelmani sekä päämääräni joten tilanne on minulle vähä outo.
Seuraavaksi hankin varmaan lapsia, mutta elämäni,ammattini,tyttöystäväni,rahatilanne yms.ovat täyttynyt jo nelisen vuotta sitten.
Luulin oikeasti että elämä olisi ollut haasteellisempaa, tai sitten minulla on ollut harvinaisen hyvä kyky onnistua kaikessa mitä olen yrittänyt melkein ensiyrittämällä.
kiva kuulla sinustakin tähtis. :) mites menee?- Tähtis 98
saavuttanut kaiken elämässäsi? Joten olet nyt kuitenkin vähän sellaisessa 'oudossa' olotilassa?
No, jos kaikki on ok, niin onnitteluni! Elämä on kohdellut Sinua syystä tai toisesta helläkätisesti ja toiveittesi mukaisesti. Toivottavasti osaat myös olla kiitollinen!?
Minun elämäni menee myös jo aika totuttua reittiä! Tosin ajastani 'liikenee' ehkä jopa liikaa työtehtäviini. Ja tässä suhteessa yritänkin etsiä jotain uutta päämäärää! - NineStar
Tähtis 98 kirjoitti:
saavuttanut kaiken elämässäsi? Joten olet nyt kuitenkin vähän sellaisessa 'oudossa' olotilassa?
No, jos kaikki on ok, niin onnitteluni! Elämä on kohdellut Sinua syystä tai toisesta helläkätisesti ja toiveittesi mukaisesti. Toivottavasti osaat myös olla kiitollinen!?
Minun elämäni menee myös jo aika totuttua reittiä! Tosin ajastani 'liikenee' ehkä jopa liikaa työtehtäviini. Ja tässä suhteessa yritänkin etsiä jotain uutta päämäärää!Koti,elämä,terveys- kaikki on saavutettu.
Tulen aika ankeasta lapsuudesta ja olen ylittänyt kaikki ennusteet siitä miten pärjään, tulen köyhästä perheestä ja olen viimeiset 12-vuotta saanut elämäni siihen tilanteeseen että asunto on maksettu, vuositulot ylittää 55 000€, asunto on maksettu pois, velaton auto,muija on ihana.
"Toivottavasti osaat myös olla kiitollinen!?" -egoistiseti pitää kyllä sanoa että olen kiitollinen itselleni, minulta löyty sisua olla sortumatta niihina asioihin joihinka kaikki kouluystävät sortuivat (huumeet,pettäminen,laiskottelu,ryyppääminen,yms.)
"Tosin ajastani 'liikenee' ehkä jopa liikaa työtehtäviini. Ja tässä suhteessa yritänkin etsiä jotain uutta päämäärää!"
-jos työt rupevat viemään liikaa elämästäsi niin kannatta keventää että ei tuhlaa sitä. :D
kaikkea hyvää sinulle tähtis. - Tähtis 98
NineStar kirjoitti:
Koti,elämä,terveys- kaikki on saavutettu.
Tulen aika ankeasta lapsuudesta ja olen ylittänyt kaikki ennusteet siitä miten pärjään, tulen köyhästä perheestä ja olen viimeiset 12-vuotta saanut elämäni siihen tilanteeseen että asunto on maksettu, vuositulot ylittää 55 000€, asunto on maksettu pois, velaton auto,muija on ihana.
"Toivottavasti osaat myös olla kiitollinen!?" -egoistiseti pitää kyllä sanoa että olen kiitollinen itselleni, minulta löyty sisua olla sortumatta niihina asioihin joihinka kaikki kouluystävät sortuivat (huumeet,pettäminen,laiskottelu,ryyppääminen,yms.)
"Tosin ajastani 'liikenee' ehkä jopa liikaa työtehtäviini. Ja tässä suhteessa yritänkin etsiä jotain uutta päämäärää!"
-jos työt rupevat viemään liikaa elämästäsi niin kannatta keventää että ei tuhlaa sitä. :D
kaikkea hyvää sinulle tähtis.kaikkea hyvää! Tosin en tiedä mitä hyvää Sinulle enää toivottelen, olethan jo kaiken saavuttanut.
Ja minun työrupeamani? En tiedä vielä?
En ole ateisti, mutta vastataan. Siellä kielletään kaikki mikä on kirjoitettu, raapustettu, viilattu halutun
lopputuloksen saavuttamiseksi, on se mitä vain. Eivät tarvitse edes professoritason-tutkintoa ym-
märtääkseen tuon. Kyllä olin itsekin joskus 20-vuotias jotain. Nyt neuvotaan teitä tietämättömiä.- vuotias
>Kyllä olin itsekin joskus 20-vuotias jotain. Nyt neuvotaan teitä tietämättömiä. <
taisit vetää aika tavalla häppää ja happoa kun olit 20-vuotias jotain. sen verran kuutamolla olet tänäpäivänä. - Tähtis 98
onko ateisti pelkkä kirjoitetun tekstin tulkitsija? Tulkitsija, joka tulkkaa kaiken kirjoitetun siihen omaan raamiinsa sopivaksi?
Tosin toisaalta, eihän kukaan koskaan eikä milloinkaan mahdu tiettyihin, jo valmiiksi asetettuihin raameihin?, mitenkään Ateisti kait kuitenkin? vuotias kirjoitti:
>Kyllä olin itsekin joskus 20-vuotias jotain. Nyt neuvotaan teitä tietämättömiä. <
taisit vetää aika tavalla häppää ja happoa kun olit 20-vuotias jotain. sen verran kuutamolla olet tänäpäivänä.Olin kuin enkeli verrattuna näihin päiviin aikasiirtymässä, jossa sanojen
voimin opastan tietämättömiä nykyään, ystävällisesti. Halusit tai et.
Aikasiirtymä on pelottava asia ilman päihdeaineita, usko pois vaan.Tähtis 98 kirjoitti:
onko ateisti pelkkä kirjoitetun tekstin tulkitsija? Tulkitsija, joka tulkkaa kaiken kirjoitetun siihen omaan raamiinsa sopivaksi?
Tosin toisaalta, eihän kukaan koskaan eikä milloinkaan mahdu tiettyihin, jo valmiiksi asetettuihin raameihin?, mitenkään Ateisti kait kuitenkin?Täytyyhän ateisteillakin toivoa olla, eikös niin
- Kössönöm
Mikään ei elämässä ole varmaa. Silmänräpäys ja saatat olla vainaa.
Mutta epävarmuudesta huolimatta ihmisillä on haaveita, unelmia ja päämääriä.- Tähtis 98
vastaat hivenen ristiriitaisesti!
Eli ihmisellä on: "haaveita, unelmia ja päämääriä." Mutta siltikään ateisti ei perusta näitä mihinkään? - Kössönöm
Tähtis 98 kirjoitti:
vastaat hivenen ristiriitaisesti!
Eli ihmisellä on: "haaveita, unelmia ja päämääriä." Mutta siltikään ateisti ei perusta näitä mihinkään?Mitä edes tuolla kysymykselläsi haet? Kai sitä voi lottovoitostakin haaveilla, vaikka todennäköisyys sen saamiseksi on pieni.
Ja mitä ateismillä on tämän kanssa tekemistä? - Tähtis 98
Kössönöm kirjoitti:
Mitä edes tuolla kysymykselläsi haet? Kai sitä voi lottovoitostakin haaveilla, vaikka todennäköisyys sen saamiseksi on pieni.
Ja mitä ateismillä on tämän kanssa tekemistä?vaan, ateistin mielipidettä!
- minulle...
Tähtis 98 kirjoitti:
vaan, ateistin mielipidettä!
että sanoisit oman kantasi, jos se sinulta kysyttäisi.
>Kysyinpä vaan, ateistin mielipidettä! - sen verran
minulle... kirjoitti:
että sanoisit oman kantasi, jos se sinulta kysyttäisi.
>Kysyinpä vaan, ateistin mielipidettä!että sanoitkin vain >Minä ainakin ymmärtäisin, jos joku (vaikkapa ateisti) minulle tällaisen kysymyksen esittäisi!<
eli ei tarvitse vaivautua vajakki. - Tähtis 98
sen verran kirjoitti:
että sanoitkin vain >Minä ainakin ymmärtäisin, jos joku (vaikkapa ateisti) minulle tällaisen kysymyksen esittäisi!<
eli ei tarvitse vaivautua vajakki.Eli ateisti ei osaa sisäistää kysymystä?!
"perustaa haaveensa, toiveensa, unelmansa tai päämääränsä"
Varmaankin siihen mitä haluan tehdä ja saavuttaa elämässä, siis sille mikä tuntuu oleelliselta käyttää oma elämänsä. Jotkut omistavat elämänsä työlle, toiset jollekin tieteelliselle tutkimukselle, toiset harrastuksille, jotkut jopa alkoholille ja tupakalle ja onhan niitä ketkä omistavat uskonnolle. Kaikki tekevät ja unelmoivat siitä mikä on itselle tärkeää ja olennaista elämässä.- Tähtis 98
jokseenkin nuori ihminen vielä?
Mutta, onko mielestäsi elämisen tarkoitus yksi yksittäinen kohde sinänsä, yhdelle ihmiselle ja hänen elämisensä tarkoitukselle, se elämisensä päämäärä? Tähtis 98 kirjoitti:
jokseenkin nuori ihminen vielä?
Mutta, onko mielestäsi elämisen tarkoitus yksi yksittäinen kohde sinänsä, yhdelle ihmiselle ja hänen elämisensä tarkoitukselle, se elämisensä päämäärä?Nuori, njoo...nuoruus on suhteellista, kai mä joihinkin verrattuna olen nuori :) Ei elämisen kohteiden määrä rajoitu yhteen, niitä voi olla - ja todennäköisesti onkin useampia.
Tunnen melko hyvin erään ateistin joka perustaa päämääränsä haaveisiinsa, toiveisiinsa, ja unelmiinsa. Toiveet perustuvat tarpeisiin, päämääriin haaveisiin ja unelmiin. Päämäärät perustuvat tarpeisiin, toiveisiin haaveisiin ja unelmiin. Haaveet ja unelmat perustuvat päämääriin, tarpeisiin ja toiveisiin. Näihin kaikkiin vaikuttavat ympäristösta tehdyt henkilökohtaiset havainnot, opitut ajatukset, tietoinen pohdinta ja piilotajunta tms., joka loihtii ajatteluun kaikenlaisia irrationaalisiakin tarpeita.
Voi olla että moni muukin ateisti perustaa haaveensa, toiveensa, unelmansa tai päämääränsä samoille seikoille.- Tähtis 98
koska se edustaa aikamoista sekamelskaa, ilman minkäänlaista johtolankaa!
Sinä itse et liene ateisti, kuitenkaan? Tosin täällä seikalla ei ole mitään merkitystä, tässä asiassa!
Ps. Ihan oikeesti, minä odotan ateistilta yhtä sanaa, jonka joku rohkea ateisti ehkä lausuneekin! Tähtis 98 kirjoitti:
Sinä itse et liene ateisti, kuitenkaan? Tosin täällä seikalla ei ole mitään merkitystä, tässä asiassa!
Ps. Ihan oikeesti, minä odotan ateistilta yhtä sanaa, jonka joku rohkea ateisti ehkä lausuneekin!Kysyt kovin monisanaisen ja laajan kysymyksen, jolle (niinkuin vsatausten kirjosta voit päätellä) löytyy paljon tulkintoja ja odotat yhtä sanaa. Hassu homma.
Jos et löytänyt vastauksestani johtolankaa, niin luit sen ehkä hutaisemalla.
Koetan nyt yksinkertaistaa selkokielelle.
Kysymäsi asiat perustuvat toisiinsa.
Esimerkiksi haave perustuu toiveeseen ja toive haaveeseen.
Myös tavoitteet vaikuttavat kysymiisi asioihin.
Myös omaksuttu tieto vaikuttaa niihin.
Myös oma tietoinen ajattelu vaikuttaa.
Ja tiedostamaton ajattelu, nälkä, ym. ym.
Yhtenä uutena sanana toisin esille sanan 'vietit'.
Olisiko se juuri se odottamasi sana?Tähtis 98 kirjoitti:
Ps. Ihan oikeesti, minä odotan ateistilta yhtä sanaa, jonka joku rohkea ateisti ehkä lausuneekin!"Sinä itse et liene ateisti, kuitenkaan?"
Jumalusko meni ohi rippikoulussa.
Viimeiseen 35 vuoteen en ole uskonut yhteenkään jumalaan.- Tähtis 98
A10097 kirjoitti:
Kysyt kovin monisanaisen ja laajan kysymyksen, jolle (niinkuin vsatausten kirjosta voit päätellä) löytyy paljon tulkintoja ja odotat yhtä sanaa. Hassu homma.
Jos et löytänyt vastauksestani johtolankaa, niin luit sen ehkä hutaisemalla.
Koetan nyt yksinkertaistaa selkokielelle.
Kysymäsi asiat perustuvat toisiinsa.
Esimerkiksi haave perustuu toiveeseen ja toive haaveeseen.
Myös tavoitteet vaikuttavat kysymiisi asioihin.
Myös omaksuttu tieto vaikuttaa niihin.
Myös oma tietoinen ajattelu vaikuttaa.
Ja tiedostamaton ajattelu, nälkä, ym. ym.
Yhtenä uutena sanana toisin esille sanan 'vietit'.
Olisiko se juuri se odottamasi sana?jota odotin/odotan, ei ainakaan ole esittämäsi sana (=vietti), koska ei ihminen ainakaan sen avittamana ole kykenevä toteuttamaan toiveitaan, päämääristä puhumattakaan!
Ps. Olet siis kuitenkin ateisti? Tähtis 98 kirjoitti:
jota odotin/odotan, ei ainakaan ole esittämäsi sana (=vietti), koska ei ihminen ainakaan sen avittamana ole kykenevä toteuttamaan toiveitaan, päämääristä puhumattakaan!
Ps. Olet siis kuitenkin ateisti?"jota odotin/odotan, ei ainakaan ole esittämäsi sana (=vietti), koska ei ihminen ainakaan sen avittamana ole kykenevä toteuttamaan toiveitaan, päämääristä puhumattakaan!"
Ei hän kysymyksesi ollutkaan siitä minkä avulla juttuja toteutetaan vaan mihin jutut perustuvat.
Vietit ovat äärimmäisen voimakas peruste kaikien ihmisten haluille.
"Ps. Olet siis kuitenkin ateisti? "
Vastasin tuohon jo heti edellisen vastauksen perään.- Olly
Tähtis 98 kirjoitti:
Ps. Ihan oikeesti, minä odotan ateistilta yhtä sanaa, jonka joku rohkea ateisti ehkä lausuneekin!"Ps. Ihan oikeesti, minä odotan ateistilta yhtä sanaa, jonka joku rohkea ateisti ehkä lausuneekin! "
Ei se yhteen sanaan mahdu: painukaa vajakit vittuun tältä palstalta.
Muuten en tiedä, mitä voisin elämältä enempää toivoa.
Miksi ne pitää perustaa johonkin?
- Tähtis 98
vaan, että jos ateistin elo ei perustu mihinkään muuhun kuin: 'just this', niin aika heikolla ollaan???
Tähtis 98 kirjoitti:
vaan, että jos ateistin elo ei perustu mihinkään muuhun kuin: 'just this', niin aika heikolla ollaan???
"niin aika heikolla ollaan???"
Miten niin?Tähtis 98 kirjoitti:
Minäkin haluaisin tietää, että miten niin heikoilla ollaan?
- beenthere
Vastaisin mielelläni, jos ymmärtäisin kysymyksen. Perustaa? Miten niin perustaa?
Minä en perusta haaveita, toiveita, unelmia tai päämääriä minulla on niitä.- Tähtis 98
ateisti, joka pelkästään haaveilee?
- beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
ateisti, joka pelkästään haaveilee?
Ai niinkö? Mistä niin päättelet? Esitin sinulle kysymyksen, kaksikin, ja tuon sain vastaukseksi. Säälittävää!
- Tähtis 98
beenthere kirjoitti:
Ai niinkö? Mistä niin päättelet? Esitin sinulle kysymyksen, kaksikin, ja tuon sain vastaukseksi. Säälittävää!
minä esitin ensimmäisenä sen tietyn kysymyksen? Joten en lähde tuolle säälittely -linjalle, millään muotoin!
- beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
minä esitin ensimmäisenä sen tietyn kysymyksen? Joten en lähde tuolle säälittely -linjalle, millään muotoin!
Ja minä pyysin tarkentamaan kysymystä kun en sitä ymmärrä. Siihen sinä et sitten enää pystynytkään. Joten, on se vähän säälittävää tuollainen. Etkä pysty omalta kohdaltasikaan tuohon omaan kysymykseesi vastaamaan. Sitä sentään on moni kysynyt, mutta etpä näytä osaavan vastata.
Tuohon, että väitit minua haaveilijaksi voin todeta, että minulla on toiveita joista olen tehnyt haaveita joista osasta on tullut päämääriä ja moni on jo toteutunut ja moni tulee vielä toteutumaan. Kaikki ilman satuolentoja. Kaikki päämäärät ja haaveet liittyvät elämän rikastuttamiseen, eikä kyse ole mammonasta. Se ei ole onnen tuoja. Sitä ei saa uurnaan mukaan. Elämä rikastuu ystävistä, uuden oppimisesta ja asioiden ymmärtämisestä.
pitääköne jotenkin "perustaa johonkin"??
Mihin sitten teistit ne perustaa... jumalaan?
On minullakin haaveta/toiveita/unelmia
mutta ei kai niitä tarvi mihinkään liittää muuta kun itseensä!!!- Tähtis 98
kuinka liität ne itseesi?
Tähtis 98 kirjoitti:
kuinka liität ne itseesi?
mahdollisuuksiin
ihmisellä täytyy olla unelmia (päämääriä)
muuten ei ikinä yrittäits eteenpäin'
vaan jäis paikalleen
Miten tän nyt sanois tiivistettynä
et kaikki ymmärtäis...
UNELMAT AUTTAA IHMISTÄ SIIRTYY ELÄMÄSSÄ ETEENPÄIN
Et sit viittiny ite vastata vasta kysymykseen...!
- pepe57
Mutta jos liian iso pala haukattavaksi kerralla, niin suosittelen jotain uskonlahkoa. Päätät vain ensin mitä haluat tehdä, esim tupakoitko, oletko absoludisti, maistuuko esiaviollinen seksi, masturboitko, jne (eli oletko ns normaali) ja valitset sitten sen lahkon/ uskonsuunnan joka ko asiasi hyväksyy. Mutta älä valitse väärin, tai "piru sinut perii". Lycka till!
- Tähtis 98
uskova, mutten sen paremmin yhtäkään uskonlahkoa kuin ei kait myös ateistikaan, edustava.
Toki myös teen kaikkia noita esittämiäsi 'ruokkottomuuksia' (kohtuullisesti kuitenkin). Joten realismi on aika oiva näkökanta? Mutta riittäkö sekään?
- QffT
Perustan päämääräni tarpeisiini.
Jos minulla on tarve syödä niin hankin ruokaa, joka taas maksaa ja rahaa saa tekemällä työtä.- Tähtis 98
luontaista peruselämää!?
- QffT
Tähtis 98 kirjoitti:
luontaista peruselämää!?
Jooh, suurinpiirtein. Tietysti vähän ennakoin tietenkin tulevia siirtoja hieman ja varallisuutta on kertynyt pahan päivän varalle, kuin oraville käpyjä konsanaan.
- Tähtis 98
QffT kirjoitti:
Jooh, suurinpiirtein. Tietysti vähän ennakoin tietenkin tulevia siirtoja hieman ja varallisuutta on kertynyt pahan päivän varalle, kuin oraville käpyjä konsanaan.
ennakoit? Ja kun, kuten lauseistasi voinee ymmärtää, kuittaat ne varallisuutesi voimin?
Uskotko itsekään nyt ihan tähän?
- kysymystä
kuten monesti on tullut jo ilmi, on vähän vaikea ymmärtää mitä kysyt. haaveita on minullakin, mutta en edes tiedä, miten ne 'perustetaan' johonkin. kerro, miten unelmien ja haaveiden 'perustaminen' tapahtuu käytännössä, niin minä kerron mihin ne perustan.
- Tähtis 98
on vaikea ymmärtää yhtä niin sanottua peruskysymystä, kuten tässäkin? Minä ainakin ymmärtäisin, jos joku (vaikkapa ateisti) minulle tällaisen kysymyksen esittäisi!
Joten, älä nyt pyri alittamaan rimaa, vaan vastaa! Luothan muutoin erittäin negatiivisen käsityksen ateistin ymmärrystasosta!
- Tango_Delirium
Voisitko hieman täsmentää mitä kysymykselläsi tarkoitat? Onko sinulla vaikkapa antaa jotakin esimerkkiä, miten ja mihin teisti perustaa haaveensa, toiveensa, unelmansa ja päämääränsä?
- Tähtis 98
No vaikkapa sellainen, että haaveilen tekeväni jotakin juttua (vaikkapa työtä), jossa nimenomaan tiedän olevani parhaimmilani.
Joten tällöin tästä tulee päämäärä, jonka toteuttaminen on kiinni vain itsestäni. Eli on ryhdyttävä niin sanotusti toimeen! Toki sitten on varauduttava esteisiin, joita matkan varrella tulee todennäköisesti tippumaan nenän eteen roppakaupalla.
Mutta ne esteet kun ylittää, niin olet saavuttanut sellaisen päämäärän, jossa sen ydin on saanut täysin uutta ulottuvuutta. Enempi kuin osasti edes toivoa tai unelmoidakaan.
Minä olen absoluuttisesti minun itseni auktoriteetti ja se mitä mistä minä haaveilen, mitä minä toivon, mistä minä uneksin ja mitkä minun päämääräni ovat, ovat mitä ne ovat koska minä haluan jotakin.
Hyvin puhuttu! Ugh!
Ja lisään vielä sen, että asioiden saavuttaminen on yleensä myös ihan itsestä kiinni.- Tähtis 98
Hra Alffa tyytyi lyhyeen vastaukseen!
Eli, kysyn: uskot siis itseesi ja omaan mahtiisi? Tähtis 98 kirjoitti:
Hra Alffa tyytyi lyhyeen vastaukseen!
Eli, kysyn: uskot siis itseesi ja omaan mahtiisi?>>> Kerrankin Hra Alffa tyytyi lyhyeen vastaukseen! > Eli, kysyn: uskot siis itseesi ja omaan mahtiisi?
Tähtis se jaksaa kysellä kuin pikkulapsi. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa... Noh vastaa nyt itse mihin sinä perustat toiveesi, unelmasi ja päämääräsi? Voiko noin edes kysyä? ööö perustan omat toiveeni jne terveelle järjelle ja jalat maassa periaatteella, jos näin voi vastata.
- beenthere
Minulle selvisi, että Tähtis kyselee sen vuoksi koska ei osaa itse vastata mihinkään. Ainoastaan herjaa vastaajia, jos vastaus ei miellytä tai on liian vaikea hänelle käsitellä.
- Tähtis 98
on taipuvainen aina kyselemään!? Sitten jossain nuoruusiässähän se kyselyvaihe vaan jää unohduksiin, jostakin syystä?
Ja kenties tämä elämisen kierto sitten uusiutuu, näin 'vanhuusiällä'?! Mikä sitten täksi vanhuusiäksi oikeasti luetaankin, ja etenkin millä mittareilla!
Järki (=terve järki???) ja jalat maassa?! Mutta mites sitten yhdistetään järki ja älykkyys? Sellainen terve älykkyys? - Tähtis 98
beenthere kirjoitti:
Minulle selvisi, että Tähtis kyselee sen vuoksi koska ei osaa itse vastata mihinkään. Ainoastaan herjaa vastaajia, jos vastaus ei miellytä tai on liian vaikea hänelle käsitellä.
mietihän nyt! Minä kysyin ateistilta jotakin, enkä tietääkseni ole herjannut ainuttakaan vastausta?!
Kenties esittänyt tarkennusta, vastaajalle! - beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
mietihän nyt! Minä kysyin ateistilta jotakin, enkä tietääkseni ole herjannut ainuttakaan vastausta?!
Kenties esittänyt tarkennusta, vastaajalle!Höpö höpö! Et sinä mitään tarkennusta ole esittänyt. Herjannut vastaajia ja kieltäytynyt vastaamasta heidän kysymyksiinsä.
Tähtis 98 kirjoitti:
on taipuvainen aina kyselemään!? Sitten jossain nuoruusiässähän se kyselyvaihe vaan jää unohduksiin, jostakin syystä?
Ja kenties tämä elämisen kierto sitten uusiutuu, näin 'vanhuusiällä'?! Mikä sitten täksi vanhuusiäksi oikeasti luetaankin, ja etenkin millä mittareilla!
Järki (=terve järki???) ja jalat maassa?! Mutta mites sitten yhdistetään järki ja älykkyys? Sellainen terve älykkyys?Terve järki ja jalat maassa (nyt tässä yhteydessä kun olet mitä ilmeisemmin uskis ja minä en ole) on etten ainakaan perusta mitään toiveitani ja haaveitani sille että eläisin nöyristellen ja rukoillen anteeksiantoa heti kun olen yhden perkeleen kirosanan sanonut tai esiaviollista seksiä harrastanut vain kuolemani jälkeistä ikuista elämää ja jumalaasi varten. Elän tässä hetkessä ja täysillä. Joko kelpasi vastaus? Vai tuleeko lisäkysymyksiä?
beenthere kirjoitti:
jep en tiedä mikä vastaus hänelle kelpaa, tuskin sellaista onkaan.
- Tähtis 98
beenthere kirjoitti:
Höpö höpö! Et sinä mitään tarkennusta ole esittänyt. Herjannut vastaajia ja kieltäytynyt vastaamasta heidän kysymyksiinsä.
selvällä suomen kielellä esitetty kysymys sen enempiä tarkennuksia kaipaakaan? Joten tankkaa vaan, sitä johtoajatusta!
- beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
selvällä suomen kielellä esitetty kysymys sen enempiä tarkennuksia kaipaakaan? Joten tankkaa vaan, sitä johtoajatusta!
Kaikki suomalaisia sanoja, mutta sisältö ei sano mitään. Kysyn vielä kerran, mitä tarkoittaa, että haaveet ym. perustuu johonkin? Mihin niiden tulisi perustua? Miksi niiden tulisi perustua johonkin?
Vastaa nyt jo vihdoinkin asialliseen kysymykseen ja lopeta nuo lapsellisuudet! - Gagarin
Tähtis 98 kirjoitti:
Järki (=terve järki???) ja jalat maassa?! Mutta mites sitten yhdistetään järki ja älykkyys? Sellainen terve älykkyys?Järki ja älykkyys ovat synonyymejä. Viisaus ja älykkyys eivät. Viisas voi olla älykäs, mutta älykäs ei välttämättä viisas, iso ero.
Älykäs ihminen selviää selittämällä tilanteesta, mihin viisas ei koskaan joudu.
Mitä on terve älykkyys? - Tähtis 98
Gagarin kirjoitti:
Järki ja älykkyys ovat synonyymejä. Viisaus ja älykkyys eivät. Viisas voi olla älykäs, mutta älykäs ei välttämättä viisas, iso ero.
Älykäs ihminen selviää selittämällä tilanteesta, mihin viisas ei koskaan joudu.
Mitä on terve älykkyys?En tiedä? Hienosti analysoit näitä sanoja, tosin mielestäni järki ja älykkyys eivät ole synonyymejä, koska puhutaanhan niin sanotusta maalaisjärjestäkin?!
Ja maalaisjärkeä käyttävä ei aina välttämättä ole älykäs?
Kait älykäs ihminen osaa sitten nivoa sen älykkyytensä viisauteensa, spekuloinnin sivuuttaen. Mutta mistä se kaiken kattava viisaus sitten kerätään? - Gagarin
Tähtis 98 kirjoitti:
En tiedä? Hienosti analysoit näitä sanoja, tosin mielestäni järki ja älykkyys eivät ole synonyymejä, koska puhutaanhan niin sanotusta maalaisjärjestäkin?!
Ja maalaisjärkeä käyttävä ei aina välttämättä ole älykäs?
Kait älykäs ihminen osaa sitten nivoa sen älykkyytensä viisauteensa, spekuloinnin sivuuttaen. Mutta mistä se kaiken kattava viisaus sitten kerätään?***Mutta mistä se kaiken kattava viisaus sitten kerätään? ***
Pitämällä silmät auki ja elämänkokemuksella, kävisikö se?
- Thronos
Kummallinen kysymys. Minusta tuntuu että haaveeni ja unelmani ovat ominta itseäni, ne vain ovat olemassa itsestäänselvinä enkä minä "perusta" niitä mihinkään. Haaveilen esimerkiksi siitä että minulla olisi 1800-luvun tapaan rakennettu vanha pirtti, ja olen toiminut niin että se haave ehkä toteutuukin jossakin vaiheessa elämääni. Mihin se haave sitten perustuu - en tiedä, minusta vain tuntuu oikealta ja hyvältä oleskella vanhassa hirsirakennuksessa.
Päämäärää minulla ei taida oikein olla, kunhan tässä elelen ja nautin jokaisesta päivästä monella eri tavalla. Tiedän toki että lopuksi kuolen enkä tiedä milloin se tapahtuu, mutta ei kuolema varsinaisesti mikään päämäärä ole - se on kai vähän niinkuin kotiintuloaika oli lapsena kun olisi halunnut olla ulkona ja leikkiä vaikka kuinka myöhään mutta ei saanut.- Tähtis 98
kysymyksiä ole olemassakaan!! Kait kuitenkin tietänet, että ihminen saattaa pyöritellä päässään vaikka mitä tahtojaan, 'fiksuimmatkin'?
Eri asia sitten, kuka rohkenee ne ajatuksensa myös sanoina ulos suoltaa?
No, ainakin Sinä selkeästi puhut haaveistasi. Haaveita pitäneekin kait meillä kullakin olla, tarpeidensa mukaan? Eri asia sitten toteutukoon osakaan, niistä!
Kait sitten, jos asettaa sen haaveensa myös päämääräkseen, saattaa esiin tulla myös sellainen pelkkä päämäärä -ajattelu? Onko tämäkään sitten mitään muuta kuin sitä niin sanottua pelkkää 'putkiajattelumallia?!' Tähtis 98 kirjoitti:
kysymyksiä ole olemassakaan!! Kait kuitenkin tietänet, että ihminen saattaa pyöritellä päässään vaikka mitä tahtojaan, 'fiksuimmatkin'?
No, ainakin Sinä selkeästi puhut haaveistasi. Haaveita pitäneekin kait meillä kullakin olla, tarpeidensa mukaan? Eri asia sitten toteutukoon osakaan, niistä!
Kait sitten, jos asettaa sen haaveensa myös päämääräkseen, saattaa esiin tulla myös sellainen pelkkä päämäärä -ajattelu? Onko tämäkään sitten mitään muuta kuin sitä niin sanottua pelkkää 'putkiajattelumallia?!'Onko soikea sammakko julmempi kuin raastettu puikko?
Jatkuuko rimpuilu vanukasjalkineen vihersyötteen kannalta?- Tähtis 98
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Onko soikea sammakko julmempi kuin raastettu puikko?
Jatkuuko rimpuilu vanukasjalkineen vihersyötteen kannalta?ymmärtää vaustauksesi loogisuutta, mutten kaikesta huolimatta ymmärtänyt!
Tässäkö tämä ero sitten piileekin, ateistin ja uskovan välillä? Eli puhutaan eri kielellä, ei kuitenkaan selko suomen kielellä? Tähtis 98 kirjoitti:
ymmärtää vaustauksesi loogisuutta, mutten kaikesta huolimatta ymmärtänyt!
Tässäkö tämä ero sitten piileekin, ateistin ja uskovan välillä? Eli puhutaan eri kielellä, ei kuitenkaan selko suomen kielellä?Ei kun.
Sinä väitit, että "ei kummallisia kysymyksiä ole olemassakaan" joten päätin heittää pari esmerkkiä...- Thronos
Tähtis 98 kirjoitti:
Kait sitten, jos asettaa sen haaveensa myös päämääräkseen, saattaa esiin tulla myös sellainen pelkkä päämäärä -ajattelu? Onko tämäkään sitten mitään muuta kuin sitä niin sanottua pelkkää 'putkiajattelumallia?!'"Kait sitten, jos asettaa sen haaveensa myös päämääräkseen, saattaa esiin tulla myös sellainen pelkkä päämäärä -ajattelu? Onko tämäkään sitten mitään muuta kuin sitä niin sanottua pelkkää 'putkiajattelumallia?!'"
Minähän sanoin että minulla ei varsinaisesti ole päämääriä. Elän pienin ohjautuvin liikkein, moraalini, järkeni ja tunteitteni mukaan, joka hetkestä nauttien, pyrkien siihen että toimintani ei olisi pahemmin ristiriidassa sen kanssa mistä haaveilen. Näin olen elänyt ja moni haave on toteutunut - ei päämääränä vaan elämisen ohessa.
- karisma
Mä en haaveile.
Voin joskus toivoa jotain mutta eipä tässä elämässä toivomalla mitään saavuta.
Realistiset Unelmat ja päämäärät saavutta tekemällä jotain niiden eteen.En ihan helposti usko, että normaali ihminen ei haaveilisi (ajatellen, että haaveilla tarkoitaan toistaiseksi toteutumattoman tulevaisuuden toiveiden mukaisia odotuksia).
Tämä ateisti perustaa haaveensa ja unelmansa omille haluilleen ja sellaisille todennäköisyyksille, jotka ovat hyvin pieniä, mutteivät mahdottomia: Avaaruuden uudisraivaajaksi ryhtyminen, taloudellinen riippumattomuus.
Toiveensa tämä ateisti perustaa muiden ihmisten älykkyyden varaan: Että maailma ei hukkuisi paskaan, että uskonnot poistuisivat maailmasta, ettei sotia olisi.
Päämääränsä tämä ateisti perustaa käytettävissä olevien resurssiensa varaan: Auttaa kaksi ihmistainta kasvamaan muut huomioon ottaviksi ja älykkäiksi aikuisiksi, Pitämään huumorin elämässään pinnalla, olemaan hyvä aviomies, isä ja kantamaan oman vastuunsa ympäristöstä ja yhteiskunnasta. Viettää hyvä elämä, heikompiaan suojellen ja vääryyttä vastaan taistellen.
Muista ateisteista en tiedä.Yritin juuri hahmottaa omia päämääriäni sanoiksi, ja huomasin että pääsen helpommalla jos rastitan UskonnottomanLähimmäisen listan. Noin se varmaan pitkälti menee täälläkin päässä.
Toiveeni liittyvät lähinnä omaan ja lähimmäisten terveyteen, töiden ja työkyvyn säilymiseen, ja muutenkin onnettomuuksilta välttymiseen. Haaveet vaihtelevat ulkomaanmatkoista kesäautoon ja parempaan veneeseen, ja kaikenlaisiin pikkuasioihin niin kuin varman monilla muillakin tämän ikäisillä.
Mutta tosiaan, minäkään en ihan ymmärrä mitä kysymyksellä haetaan. Eli mihin nämä kaikki "perustuvat"?
Tosin, kun kysyjänä on uskovainen niin tulee mieleen että Tähtis yritettää salakavalasti kaivaa ateisteilta jonkinlaista tarvetta jonkinlaiseen uskontoon... En vain näe miten se näihin asioihin liittyisi. :)Schlechterwisser kirjoitti:
Yritin juuri hahmottaa omia päämääriäni sanoiksi, ja huomasin että pääsen helpommalla jos rastitan UskonnottomanLähimmäisen listan. Noin se varmaan pitkälti menee täälläkin päässä.
Toiveeni liittyvät lähinnä omaan ja lähimmäisten terveyteen, töiden ja työkyvyn säilymiseen, ja muutenkin onnettomuuksilta välttymiseen. Haaveet vaihtelevat ulkomaanmatkoista kesäautoon ja parempaan veneeseen, ja kaikenlaisiin pikkuasioihin niin kuin varman monilla muillakin tämän ikäisillä.
Mutta tosiaan, minäkään en ihan ymmärrä mitä kysymyksellä haetaan. Eli mihin nämä kaikki "perustuvat"?
Tosin, kun kysyjänä on uskovainen niin tulee mieleen että Tähtis yritettää salakavalasti kaivaa ateisteilta jonkinlaista tarvetta jonkinlaiseen uskontoon... En vain näe miten se näihin asioihin liittyisi. :)"Tosin, kun kysyjänä on uskovainen niin tulee mieleen että Tähtis yritettää salakavalasti kaivaa ateisteilta jonkinlaista tarvetta jonkinlaiseen uskontoon"
Saman olen huomannut. Tähtis yrittää johdatella meidät tilanteeseen jossa hämmentyisimme emmekä pystyisi vastaamaan hänen kysymyksiinsä, jolloin hän saisi pistää meidät ikäänkuin pohtimaan jumalansa olemassaolon mahdollista olemassaoloa. Mutta tuskimpa tulee onnistumaan. Eniten hänessä minua ärsyttää se ettei hän koskaan vastaa itse kysymykseensä vaikka sitä häneltä kysyy. Tietäneekö itsekään. Aika outoja kyssäreitä hänellä.missxcessive kirjoitti:
"Tosin, kun kysyjänä on uskovainen niin tulee mieleen että Tähtis yritettää salakavalasti kaivaa ateisteilta jonkinlaista tarvetta jonkinlaiseen uskontoon"
Saman olen huomannut. Tähtis yrittää johdatella meidät tilanteeseen jossa hämmentyisimme emmekä pystyisi vastaamaan hänen kysymyksiinsä, jolloin hän saisi pistää meidät ikäänkuin pohtimaan jumalansa olemassaolon mahdollista olemassaoloa. Mutta tuskimpa tulee onnistumaan. Eniten hänessä minua ärsyttää se ettei hän koskaan vastaa itse kysymykseensä vaikka sitä häneltä kysyy. Tietäneekö itsekään. Aika outoja kyssäreitä hänellä."Tähtis yrittää johdatella meidät tilanteeseen jossa hämmentyisimme emmekä pystyisi vastaamaan hänen kysymyksiinsä, jolloin hän saisi pistää meidät ikäänkuin pohtimaan jumalansa olemassaolon mahdollista olemassaoloa. "
Juuri näin, tämä oli hyvin sanottu. Tuntuu olevan Tähtiksen tapa ihan yleisestikin.
Eikä siinä mitään, samaanhan mekin välillä pyrimme käänteisesti kysellessämme perusteita uskovaisten väitteille. Mutta Tähtis voisi kieltämättä tulla vähän enemmän vastaan, ja tehdä kysymyksistään vähän ymmärrettävämpiä. Jooko, Tähtis? Minä ainakin vastaan mielelläni jos vain ymmärrän kysymyksen. :)missxcessive kirjoitti:
"Tosin, kun kysyjänä on uskovainen niin tulee mieleen että Tähtis yritettää salakavalasti kaivaa ateisteilta jonkinlaista tarvetta jonkinlaiseen uskontoon"
Saman olen huomannut. Tähtis yrittää johdatella meidät tilanteeseen jossa hämmentyisimme emmekä pystyisi vastaamaan hänen kysymyksiinsä, jolloin hän saisi pistää meidät ikäänkuin pohtimaan jumalansa olemassaolon mahdollista olemassaoloa. Mutta tuskimpa tulee onnistumaan. Eniten hänessä minua ärsyttää se ettei hän koskaan vastaa itse kysymykseensä vaikka sitä häneltä kysyy. Tietäneekö itsekään. Aika outoja kyssäreitä hänellä.Aukkoon kuin aukkoon. Sehän se on uskossaan ylimielisen ihmisen ratkaisu, jonka luulee olevan todiste jumalallisen olemassaololle. Ei vaan uskis hiffaa, että tulee samalla alentaneeksi jumalallisuuden käsitteen tarkoittamaan samaa kuin "tuntematon" tai "merkityksetön". Luulisi sen jo olevan synti ;o)
- Tähtis 98
Schlechterwisser kirjoitti:
"Tähtis yrittää johdatella meidät tilanteeseen jossa hämmentyisimme emmekä pystyisi vastaamaan hänen kysymyksiinsä, jolloin hän saisi pistää meidät ikäänkuin pohtimaan jumalansa olemassaolon mahdollista olemassaoloa. "
Juuri näin, tämä oli hyvin sanottu. Tuntuu olevan Tähtiksen tapa ihan yleisestikin.
Eikä siinä mitään, samaanhan mekin välillä pyrimme käänteisesti kysellessämme perusteita uskovaisten väitteille. Mutta Tähtis voisi kieltämättä tulla vähän enemmän vastaan, ja tehdä kysymyksistään vähän ymmärrettävämpiä. Jooko, Tähtis? Minä ainakin vastaan mielelläni jos vain ymmärrän kysymyksen. :)pyri johdattelemaan, ei ketään eikä mihinkään suuntaan! Koska kuljenhan minäkin henkilökohtaisesti kuitenkin ihan sitä omaa reittiäni, uskovana.
Mutta mielenkiintoni on aikamoisesti kohdistunut ateismiin ja sen alla kuljeskeleviin ihmisiin, ateisteihin! Hehän kuitenkin kuljeskelevat elämänsä läpi, aika spontaanisti? Ja kuitenkin elämä, se omilla aivoilla elettävä elämä, on niin lyhykäinen.
Ps. Kysymykseni on täysin ymmärrettävä, kunhan vain viitsii paneutua sen sisältöön. - Tähtis 98
Aukkoon kuin aukkoon. Sehän se on uskossaan ylimielisen ihmisen ratkaisu, jonka luulee olevan todiste jumalallisen olemassaololle. Ei vaan uskis hiffaa, että tulee samalla alentaneeksi jumalallisuuden käsitteen tarkoittamaan samaa kuin "tuntematon" tai "merkityksetön". Luulisi sen jo olevan synti ;o)
puhua aiheesta synti, koska synti sanana on loputon suo, niin uskovalle kuin ateistillekin.
Sorry, mutten minä ainakaan ole enkä edes halua olla ylimielinen, en missään suhteessa. Kaikkein vähiten silloin, kun lähdetään keskustelemaan elämisen peruskysymyksistä. Tähtis 98 kirjoitti:
pyri johdattelemaan, ei ketään eikä mihinkään suuntaan! Koska kuljenhan minäkin henkilökohtaisesti kuitenkin ihan sitä omaa reittiäni, uskovana.
Mutta mielenkiintoni on aikamoisesti kohdistunut ateismiin ja sen alla kuljeskeleviin ihmisiin, ateisteihin! Hehän kuitenkin kuljeskelevat elämänsä läpi, aika spontaanisti? Ja kuitenkin elämä, se omilla aivoilla elettävä elämä, on niin lyhykäinen.
Ps. Kysymykseni on täysin ymmärrettävä, kunhan vain viitsii paneutua sen sisältöön.No vastaa nyt viimeinkin omaan kysymykseesi.
Puhut ateisteista aivan kun olisimme jotain täysin erilaisia ja omituisia uskovaisiin verrattuna. Ainoa asia joka tekee meistä erilaisia on se että ateisti ei usko jumaliin ja uskovainen uskoo. Kyllä minä tulen toimeen uskovaisen ihmisen kanssa. Varmasti löytyy paljonkin asioita mistä olemme samaa mieltä ja juttua riittäisi ja yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita olisi. Eihän me elämäämme ja arkipäivää eletä jatkuvasti jumalan olemattomuutta pohtien eikä uskovainen elä elämäänsä jatkuvasti rukoillen ja jumalaa palvoen ja miettien. Hurahtaneet fanaattiset uskikset ovatkin sitten eri asia... Oletan että sinä et kuulu niihin.Tähtis 98 kirjoitti:
puhua aiheesta synti, koska synti sanana on loputon suo, niin uskovalle kuin ateistillekin.
Sorry, mutten minä ainakaan ole enkä edes halua olla ylimielinen, en missään suhteessa. Kaikkein vähiten silloin, kun lähdetään keskustelemaan elämisen peruskysymyksistä.Kukas tässä sinusta kirjoitti? En minä ainakaan. Jos kumminkin löysit tekstistä itsesi, sille en voi mitään ;o) Tarkoitus oli viitata ylimielisiin uskovaisiin yleensä.
Tähtis 98 kirjoitti:
Sorry, mutten minä ainakaan ole enkä edes halua olla ylimielinen, en missään suhteessa. Kaikkein vähiten silloin, kun lähdetään keskustelemaan elämisen peruskysymyksistä.Ei synti sanana ole loputon suo.
Kstinuskossa synti on nimitys Jumalan tahdon vastaisille teoille ja ajatuksille.
Muuten:
Ateistit ovat synneistä vapaita. :-)- Tähtis 98
Kukas tässä sinusta kirjoitti? En minä ainakaan. Jos kumminkin löysit tekstistä itsesi, sille en voi mitään ;o) Tarkoitus oli viitata ylimielisiin uskovaisiin yleensä.
uskova? Raamattu -uskovalla ei ole syytä olla ylimielinen oikein minkään asian suhteen? Siis jos oppikirjansa mukaan halajaa elää.
Ja minä? Yksi hailee monen muun haileen seassa, joten mennään eteenpäin vaan, Sinä ateistina minä uskovana! Tähtis 98 kirjoitti:
pyri johdattelemaan, ei ketään eikä mihinkään suuntaan! Koska kuljenhan minäkin henkilökohtaisesti kuitenkin ihan sitä omaa reittiäni, uskovana.
Ps. Kysymykseni on täysin ymmärrettävä, kunhan vain viitsii paneutua sen sisältöön."Ps. Kysymykseni on täysin ymmärrettävä, kunhan vain viitsii paneutua sen sisältöön."
No yritetäänpäs vielä:
Hmm, mihin minä perustan haaveeni...? Öö, haaveet ovat ehkä asioita joita soisi tapahtuvan, koska ne tekisivät elämästä parempaa ja minusta onnellisemman, eli perustan ne varmaan käsityksilleni siitä, millaista olisi nykyistä parempi elämä. Onko oikein?
Toiveet ovat aika lailla sama asia, mutta jaoin ne edellisessä vastauksessani jostain syystä, täysin subjektiivisesti ja perustelematta, toiveeksi negatiivisten asioiden tapahtumattomuudesta. Se taas perustuu käsityksilleni siitä, millainen elämä olisi huonompaa kuin nykyinen. Tämä ei varmaan ole oikein, koska oli niin epäjohdonmukaista, eikö vain? Minä en ainakaanole tyytyväinen tuohon määritelmään.
Päämäärät perustuvat ehkäpä pohdintoihin siitä miten ihmisen olisi hyvä elää elämänsä. Niin että elämä olisi omien ja läheisten ihmisten käsitysten mukaan hyvin eletty. Päämäärät antavat myös merkitystä elämään. Voisko olla jotenkin niin? Eikös tämä lähesty onnistuneesti jo uskonto-teemaakin?
Asiaa helpottaisi jos määrittelisi ainakin haaveiden ja toiveiden eron ensin.
Miten meni, Tähtis, tuliko yhtään pisteitä? :)Tähtis 98 kirjoitti:
uskova? Raamattu -uskovalla ei ole syytä olla ylimielinen oikein minkään asian suhteen? Siis jos oppikirjansa mukaan halajaa elää.
Ja minä? Yksi hailee monen muun haileen seassa, joten mennään eteenpäin vaan, Sinä ateistina minä uskovana!Mennään vaan ;o)
Sanopa muuten, mitä ajoit kysymykselläsi takaa ja mille itse perustat haaveesi, toiveesi, unelmasi ja päämääräsi?- beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
Ja minä? Yksi hailee monen muun haileen seassa, joten mennään eteenpäin vaan, Sinä ateistina minä uskovana!Kuusi kertaa pyysin sinua tarkentamaan kysymystäsi, koska en ymmärrä sitä. Vaivaiduit vasataamaan neljä kertaa. Alla vastauksesi. Kyllä minä olen sitä mieltä, että sinä olet todella ylimielinen tai sitten todellakin et osaa edes itse vastata kysymykseesi.
1. Eli olet ateisti, joka pelkästään haaveilee?
2. Muttaminä esitin ensimmäisenä sen tietyn kysymyksen? Joten en lähde tuolle säälittely -linjalle, millään muotoin!
3. Hei ja hello mietihän nyt! Minä kysyin ateistilta jotakin, enkä tietääkseni ole herjannut ainuttakaan vastausta?!
Kenties esittänyt tarkennusta, vastaajalle!
4. Ei kai selvällä suomen kielellä esitetty kysymys sen enempiä tarkennuksia kaipaakaan? Joten tankkaa vaan, sitä johtoajatusta! beenthere kirjoitti:
Kuusi kertaa pyysin sinua tarkentamaan kysymystäsi, koska en ymmärrä sitä. Vaivaiduit vasataamaan neljä kertaa. Alla vastauksesi. Kyllä minä olen sitä mieltä, että sinä olet todella ylimielinen tai sitten todellakin et osaa edes itse vastata kysymykseesi.
2. Muttaminä esitin ensimmäisenä sen tietyn kysymyksen? Joten en lähde tuolle säälittely -linjalle, millään muotoin!
3. Hei ja hello mietihän nyt! Minä kysyin ateistilta jotakin, enkä tietääkseni ole herjannut ainuttakaan vastausta?!
4. Ei kai selvällä suomen kielellä esitetty kysymys sen enempiä tarkennuksia kaipaakaan? Joten tankkaa vaan, sitä johtoajatusta!No trollihan koko tähtis on... Sitä olen tolkuttanut jo vaikka kuinka kauan mutta kun jostain syystä moni haluaa juuri tätä trollia ruokkia.
Tai ellei ole trolli, niin sitten on kyllä niiin tyhmä, ettei senkään takia kannattaisi jänkätä hänen kanssaan mitään jos mielenterveyttään yhtään arvostaa. Seinän kanssa saa aikaan rakentavampia keskusteluja kuin tähtiksen. :D- Tähtis 98
beenthere kirjoitti:
Kuusi kertaa pyysin sinua tarkentamaan kysymystäsi, koska en ymmärrä sitä. Vaivaiduit vasataamaan neljä kertaa. Alla vastauksesi. Kyllä minä olen sitä mieltä, että sinä olet todella ylimielinen tai sitten todellakin et osaa edes itse vastata kysymykseesi.
4. Ei kai selvällä suomen kielellä esitetty kysymys sen enempiä tarkennuksia kaipaakaan? Joten tankkaa vaan, sitä johtoajatusta!ole kyseessä mikään tilastomatematiikka!
Nyt on kyseessä äidinkieli! Toki ymmärrän suhteessasi, että olet nukkunut nämä kyseiset tunnit, koska nukuinhan minäkin ne bioska -tunnit.
Joten lue aloitus uudestaan! - beenthere
belial_666 kirjoitti:
No trollihan koko tähtis on... Sitä olen tolkuttanut jo vaikka kuinka kauan mutta kun jostain syystä moni haluaa juuri tätä trollia ruokkia.
Tai ellei ole trolli, niin sitten on kyllä niiin tyhmä, ettei senkään takia kannattaisi jänkätä hänen kanssaan mitään jos mielenterveyttään yhtään arvostaa. Seinän kanssa saa aikaan rakentavampia keskusteluja kuin tähtiksen. :DTotisinta totta kirjoitat. Todennäköisesti hän on vain tyhmä, koska trollit harvoin ovat noin sitkeitä.
- Tähtis 98
belial_666 kirjoitti:
No trollihan koko tähtis on... Sitä olen tolkuttanut jo vaikka kuinka kauan mutta kun jostain syystä moni haluaa juuri tätä trollia ruokkia.
Tai ellei ole trolli, niin sitten on kyllä niiin tyhmä, ettei senkään takia kannattaisi jänkätä hänen kanssaan mitään jos mielenterveyttään yhtään arvostaa. Seinän kanssa saa aikaan rakentavampia keskusteluja kuin tähtiksen. :Dkeskustelemaan sen seinäsi kanssa!
Ja minä tyttöhän en piittaa 'arvosteluistasi'! - Tähtis 98
A10097 kirjoitti:
Ei synti sanana ole loputon suo.
Kstinuskossa synti on nimitys Jumalan tahdon vastaisille teoille ja ajatuksille.
Muuten:
Ateistit ovat synneistä vapaita. :-)lukea Raamattua, sillain ajatuksella?
Ja jos yhtään lohduttaa, niin minä näin uskovanakin kannan sitten Sinunkin syntisi siinä omassa syntisäkissäni!
Joten älä yritäkään edes väittää olevasi tyystin puhdas pulmunen! Tämä tällainen väite kun herättää tietynlaista epäilystä, aina! Tähtis 98 kirjoitti:
keskustelemaan sen seinäsi kanssa!
Ja minä tyttöhän en piittaa 'arvosteluistasi'!http://afrocityblog.files.wordpress.com/2009/05/shut_the_fuck_up.jpg
Tähtis 98 kirjoitti:
lukea Raamattua, sillain ajatuksella?
Ja jos yhtään lohduttaa, niin minä näin uskovanakin kannan sitten Sinunkin syntisi siinä omassa syntisäkissäni!
Joten älä yritäkään edes väittää olevasi tyystin puhdas pulmunen! Tämä tällainen väite kun herättää tietynlaista epäilystä, aina!Ateistnai en usko taivaaseen, en helvettiin, en jumaliin enkä pyhien kirjojen opetuksiin. Saarnaajien toimesta tehty syyllistäminen ei kosketa minua. En tunnusta mitään uskoa, mikään ei ole minulle syntiä. Minun tekemisiäni ohjaa humanistinen ajattelu, oma empatiani ja elämän kunnioittaminen.
Olen hyvä ihminen, en täydellinen, mutten suostu matelemaan ja kärsimään milloin mistäkin pahasta teosta. Jos pahaa teen, hyvitän sen niille, joita vastaan olen rikkonut.
Olen vastuussani itselleni ja tälle planeetalle. En muille.- Simo Perho
Ateistnai en usko taivaaseen, en helvettiin, en jumaliin enkä pyhien kirjojen opetuksiin. Saarnaajien toimesta tehty syyllistäminen ei kosketa minua. En tunnusta mitään uskoa, mikään ei ole minulle syntiä. Minun tekemisiäni ohjaa humanistinen ajattelu, oma empatiani ja elämän kunnioittaminen.
Olen hyvä ihminen, en täydellinen, mutten suostu matelemaan ja kärsimään milloin mistäkin pahasta teosta. Jos pahaa teen, hyvitän sen niille, joita vastaan olen rikkonut.
Olen vastuussani itselleni ja tälle planeetalle. En muille.Lukiessani kuvausta itsestäsi mieleeni tuli ajatus, että saattaisit hyvinkin viihtyä taivaassa. Siellä kaikki ovat empaattisia ja toinen toistaan kunnioittavia eli hyviä ihmisiä kuten sinäkin. Vai olisiko sinulla mitään sitä vastaan, että sinulle tarjottaisiin vapaa pääsy mahtavaan, täydelliseen maailmaan, jossa kaikki on hyvin ja jossa on mielenkiintoista tekemistä ja aina uusia, mielenkiintoisia haasteita? Ja mikä parasta, jossa et koskaan pitkästyisi!
Uskoisin monien ateistienkin arvostavan tuollaista paikkaa, jos voisivat olla varmoja sellaisen tulemisesta. Varmuuden siitä voi saada ryhtymällä ottamaan asioista selvää. Uusien taivaiden ja uuden maan suunnittelija on luvannut auttaa meitä etsinnässä: "Etsivä löytää..." - beenthere
Simo Perho kirjoitti:
Lukiessani kuvausta itsestäsi mieleeni tuli ajatus, että saattaisit hyvinkin viihtyä taivaassa. Siellä kaikki ovat empaattisia ja toinen toistaan kunnioittavia eli hyviä ihmisiä kuten sinäkin. Vai olisiko sinulla mitään sitä vastaan, että sinulle tarjottaisiin vapaa pääsy mahtavaan, täydelliseen maailmaan, jossa kaikki on hyvin ja jossa on mielenkiintoista tekemistä ja aina uusia, mielenkiintoisia haasteita? Ja mikä parasta, jossa et koskaan pitkästyisi!
Uskoisin monien ateistienkin arvostavan tuollaista paikkaa, jos voisivat olla varmoja sellaisen tulemisesta. Varmuuden siitä voi saada ryhtymällä ottamaan asioista selvää. Uusien taivaiden ja uuden maan suunnittelija on luvannut auttaa meitä etsinnässä: "Etsivä löytää..."Onko niitä taivaaseenpääsyn kriteerejä muutettu, kun nyt sinne pääsee empaattiset ja toinen toistaan kunnioittavat hyvät ihmiset?
Tähän asti sinne menijäksi ilmoittautuneet ovat olleet jotain ihan muuta, kuin edellä antamasi kuvaus. Tähtis 98 kirjoitti:
lukea Raamattua, sillain ajatuksella?
Joten älä yritäkään edes väittää olevasi tyystin puhdas pulmunen! Tämä tällainen väite kun herättää tietynlaista epäilystä, aina!"lukea Raamattua, sillain ajatuksella?"
Olen kyllä lukenut useinkin. Jopa vanhan testamentin sanasta sanaan. Kalevalankin olen lukenut. Ja kaikki Muumi-romaanit. Merkityksellsimmät ajatukset olen löytänyt viimeksimainituista. Suosittelen!
Raamatun faabelien lukeminen ei kaikkien kohdalla tarkoita sitä, että ne tulisi otettua todesta.
"Ja jos yhtään lohduttaa, niin minä näin uskovanakin kannan sitten Sinunkin syntisi siinä omassa syntisäkissäni!"
Kiitos vain, mutta ei lohduta. Enkä synnin puutteeseen lohtua edes kaipaa.
"Joten älä yritäkään edes väittää olevasi tyystin puhdas pulmunen! Tämä tällainen väite kun herättää tietynlaista epäilystä, aina!"
Kuka on väittänyt että olisi viaton? Synnitön olen kuitenkin siksi, että synti on uskovaisten juttu, joka ei kosketa minua. Ymmärrän toki, että joku uskovainen voi ajatella uskonnottomankin olevan syntinen.Simo Perho kirjoitti:
Lukiessani kuvausta itsestäsi mieleeni tuli ajatus, että saattaisit hyvinkin viihtyä taivaassa. Siellä kaikki ovat empaattisia ja toinen toistaan kunnioittavia eli hyviä ihmisiä kuten sinäkin. Vai olisiko sinulla mitään sitä vastaan, että sinulle tarjottaisiin vapaa pääsy mahtavaan, täydelliseen maailmaan, jossa kaikki on hyvin ja jossa on mielenkiintoista tekemistä ja aina uusia, mielenkiintoisia haasteita? Ja mikä parasta, jossa et koskaan pitkästyisi!
Uskoisin monien ateistienkin arvostavan tuollaista paikkaa, jos voisivat olla varmoja sellaisen tulemisesta. Varmuuden siitä voi saada ryhtymällä ottamaan asioista selvää. Uusien taivaiden ja uuden maan suunnittelija on luvannut auttaa meitä etsinnässä: "Etsivä löytää..."Anteeksi Simo, kun tähän väliin näin pistän, mutta ajatus,
että joutuisi viettämään IKUISUUDEN missään paikassa,
olkoonkin siellä esim taivaassa vaikka kuinka kivaa,
mutta ikuisuus ilman sen loppumisen mahdollisuutta, on ajatuksenakin jo niin piinaava,
että toivottavasti minä olen oikeassa.Simo Perho kirjoitti:
Uskoisin monien ateistienkin arvostavan tuollaista paikkaa, jos voisivat olla varmoja sellaisen tulemisesta. Varmuuden siitä voi saada ryhtymällä ottamaan asioista selvää. Uusien taivaiden ja uuden maan suunnittelija on luvannut auttaa meitä etsinnässä: "Etsivä löytää..."Minulle kuuvaamasi kaltaista 'paikkaa' edustaa nykyinen elämäni, joka on minulle niin merkityksellinen, etten osaa kaivata sille mitää hauskaa jatkomestaa.
Itse asiassa ajatus siitä, että joskun satunnaisen tuomiopäivän koittaessa minut temmattaisiin vielä jatkoille jonnekin muualle on irvokas. Sellainen ajatus ei kuitenkaa pilaa mielenrauhaani, sillä pidän sitä pelkästään uskoon kuuluvana houkuttimena, joka on suunniteltu antamaan lohtua niille, jotka eivät voi sulattaa ajatusta omasta kuolevaisuudestaan.- Tähtis 98
A10097 kirjoitti:
"lukea Raamattua, sillain ajatuksella?"
Olen kyllä lukenut useinkin. Jopa vanhan testamentin sanasta sanaan. Kalevalankin olen lukenut. Ja kaikki Muumi-romaanit. Merkityksellsimmät ajatukset olen löytänyt viimeksimainituista. Suosittelen!
Raamatun faabelien lukeminen ei kaikkien kohdalla tarkoita sitä, että ne tulisi otettua todesta.
"Ja jos yhtään lohduttaa, niin minä näin uskovanakin kannan sitten Sinunkin syntisi siinä omassa syntisäkissäni!"
Kiitos vain, mutta ei lohduta. Enkä synnin puutteeseen lohtua edes kaipaa.
"Joten älä yritäkään edes väittää olevasi tyystin puhdas pulmunen! Tämä tällainen väite kun herättää tietynlaista epäilystä, aina!"
Kuka on väittänyt että olisi viaton? Synnitön olen kuitenkin siksi, että synti on uskovaisten juttu, joka ei kosketa minua. Ymmärrän toki, että joku uskovainen voi ajatella uskonnottomankin olevan syntinen.lukenut Raamattua läpi, en vielä, jos sitten koskaan.
Ja sana 'synti' lienee vain sana sanojen joukossa, kuvaten kuitenkin jotakin negatiivista seikkaa. Ja tarkoitatko, että viaton ihminen on niin sanotusti synnitön?
Entäs Raamatun Jumala sitten? Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen, tarjoten ihmiselle kaikki ne peruselementit mitä ihminen tarvitsee elääkseen? Mutta sitten se ihminen, omilla toimillaan, aikaansai käsitteen 'synti'?! Siis Raamatun mukaan.
Eli oisko tämä asia nyt niin, että ihminen (olipa uskovat tai ateisti) ei osaa/halua toteuttaa Raamatun Jumalankaan toivetta, oikein missään suhteessa? Tähtis 98 kirjoitti:
lukenut Raamattua läpi, en vielä, jos sitten koskaan.
Ja sana 'synti' lienee vain sana sanojen joukossa, kuvaten kuitenkin jotakin negatiivista seikkaa. Ja tarkoitatko, että viaton ihminen on niin sanotusti synnitön?
Entäs Raamatun Jumala sitten? Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen, tarjoten ihmiselle kaikki ne peruselementit mitä ihminen tarvitsee elääkseen? Mutta sitten se ihminen, omilla toimillaan, aikaansai käsitteen 'synti'?! Siis Raamatun mukaan.
Eli oisko tämä asia nyt niin, että ihminen (olipa uskovat tai ateisti) ei osaa/halua toteuttaa Raamatun Jumalankaan toivetta, oikein missään suhteessa?"lukenut Raamattua läpi, en vielä, jos sitten koskaan."
Vetäisepa huviksesi kannesta kanteen. Voi olla herättävä kokemus.
Minunkin pitäisi nyt aikuisella iällä uusia kuuri.
"Ja tarkoitatko, että viaton ihminen on niin sanotusti synnitön?"
En tarkoita. Synti on uskonnollinen asia, johon viattomuuskaan ei pure. (Käsittäkseni kristinuskon mukaan myös uskon puute on synti ilosanoman kuuleille/lukeneille).
"Entäs Raamatun Jumala sitten? Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen, tarjoten ihmiselle kaikki ne peruselementit mitä ihminen tarvitsee elääkseen? "
Että täh? Ei kai Jumalakin ole kristinuskonm mukaan syntinen?
"Mutta sitten se ihminen, omilla toimillaan, aikaansai käsitteen 'synti'?! Siis Raamatun mukaan."
Käsittääkseni ihminen meni Jumalan asettamaan ansaan. Eli voidaan ajatella, että Jumala aiheutti synnin. Siis Raamatun mukaan.
"Eli oisko tämä asia nyt niin, että ihminen (olipa uskovat tai ateisti) ei osaa/halua toteuttaa Raamatun Jumalankaan toivetta, oikein missään suhteessa?"
Ehkä uskonnon piirissä näinkin uskotaan. Muussa elämässä voimme elää ilman tuon ajatuksen mukanaan tuomaa ahdistusta.Simo Perho kirjoitti:
Uskoisin monien ateistienkin arvostavan tuollaista paikkaa, jos voisivat olla varmoja sellaisen tulemisesta. Varmuuden siitä voi saada ryhtymällä ottamaan asioista selvää. Uusien taivaiden ja uuden maan suunnittelija on luvannut auttaa meitä etsinnässä: "Etsivä löytää..."Hetkinen!
Tuanoin.... Miten niin? Tarkoitatko tätä raamatun taivoa? Sehän on satu. Eikä tosiaan ikuinen elämä kiinnosta. Pitkä kylläkin...
- Gagarin
Realismiin.
- Break_
Uskova perustaa haaveensa, toiveensa, unelmansa tai päämääränsä Jumalan rakkauteen. Itse ateistina en lähtisi ulkoistamaan näitä asioita. Itse voin haaveilla, toivoa ja unelmoida mistä vain, mutta niiden mahdollinen toteutuminen on kiinni yksinomaan (noh.. ainakin melkein) minusta itsestäni.
- Tähtis 98
on juuri sellainen vastaus kuin tuolla aiemmin kerkesin itsekin just' lausumaan!
Eli: " ...mutta niiden mahdollinen toteutuminen on kiinni yksinomaan (noh.. ainakin melkein) minusta itsestäni."
Mutta silti et ole täysin vakuuttunut omista 'kyvyistäsi'?
Joten etkö siis usko edes itseesi? - Break_
Tähtis 98 kirjoitti:
on juuri sellainen vastaus kuin tuolla aiemmin kerkesin itsekin just' lausumaan!
Eli: " ...mutta niiden mahdollinen toteutuminen on kiinni yksinomaan (noh.. ainakin melkein) minusta itsestäni."
Mutta silti et ole täysin vakuuttunut omista 'kyvyistäsi'?
Joten etkö siis usko edes itseesi?Haaveiden toteutumiseen vaikuttaa myös ympäristö ja sattuma. Jokaisenhan on luotettava itseensä jos jotain tahtoo aikaisekseen saada. Toisaalta taas kukaan tuskin on täysin vakuuttunut omista kyvyistään, mutta tästähän luottavainen ihminen saa vain lisäpotkua itsensä kehittämiseen... kukin tylillään.
"Joten etkö siis usko edes itseesi? "
En oiken pidä tuosta vähättelevästä tyylistäsi. Itse pyrin arvostamaan jokaista ihmistä ihmisenä maailmankatsomuksesta riippumatta. En haluaisi lokeroida toista ennakkoasenteiden perusteella. Juu en ole täydellinen itsekään, mutta tähän pyrin. - DarkNinjaHiiri
Break_ kirjoitti:
Haaveiden toteutumiseen vaikuttaa myös ympäristö ja sattuma. Jokaisenhan on luotettava itseensä jos jotain tahtoo aikaisekseen saada. Toisaalta taas kukaan tuskin on täysin vakuuttunut omista kyvyistään, mutta tästähän luottavainen ihminen saa vain lisäpotkua itsensä kehittämiseen... kukin tylillään.
En oiken pidä tuosta vähättelevästä tyylistäsi. Itse pyrin arvostamaan jokaista ihmistä ihmisenä maailmankatsomuksesta riippumatta. En haluaisi lokeroida toista ennakkoasenteiden perusteella. Juu en ole täydellinen itsekään, mutta tähän pyrin.>>Juu en ole täydellinen itsekään, mutta tähän pyrin.
- Break_
DarkNinjaHiiri kirjoitti:
>>Juu en ole täydellinen itsekään, mutta tähän pyrin.
Tarkoitin siis, että pyrin olla lokeroimatta ihmisia ennakkoasenteiden perusteella. En siis pyri täydellisyyteen. Mikä se "täydellisyys" edes on?
Ateistina en ota jumaliin kantaa. - Tähtis 98
Break_ kirjoitti:
Haaveiden toteutumiseen vaikuttaa myös ympäristö ja sattuma. Jokaisenhan on luotettava itseensä jos jotain tahtoo aikaisekseen saada. Toisaalta taas kukaan tuskin on täysin vakuuttunut omista kyvyistään, mutta tästähän luottavainen ihminen saa vain lisäpotkua itsensä kehittämiseen... kukin tylillään.
En oiken pidä tuosta vähättelevästä tyylistäsi. Itse pyrin arvostamaan jokaista ihmistä ihmisenä maailmankatsomuksesta riippumatta. En haluaisi lokeroida toista ennakkoasenteiden perusteella. Juu en ole täydellinen itsekään, mutta tähän pyrin.tyylini? En ymmärrä, Sinä itse puhut luottamuksesta itseensä. Mutta eikö se ole sama kuin usko omiin kykyihinsä?
Vai koetko, että sanaa 'usko' ei saa nivoa edes tähän kohtaan?
Ja lausut: "Juu en ole täydellinen itsekään, mutta tähän pyrin."
Eli millä keinoin pyrit täydellisyyteen? - Break_
Tähtis 98 kirjoitti:
tyylini? En ymmärrä, Sinä itse puhut luottamuksesta itseensä. Mutta eikö se ole sama kuin usko omiin kykyihinsä?
Vai koetko, että sanaa 'usko' ei saa nivoa edes tähän kohtaan?
Ja lausut: "Juu en ole täydellinen itsekään, mutta tähän pyrin."
Eli millä keinoin pyrit täydellisyyteen?Usko omiin kykyihin ja luottamus itseensä on kyllä melkolailla synonyymi. Tuossa aiemmin olikin puhe vakuuttumisesta omiin kykyihin. Se on minusta hieman eri asia. Paljon ehdottomampi. Vaikka luotan itseeni en sanoisi että olisin aina vakuuttunut omista kyvyistäni. Luotan siis siihen, että pystyn oppimaan sellaista jota en vielä osaa. Uskon kykyni riittävän oppimiseen. Noh.. pilkun viilausta.
"Vai koetko, että sanaa 'usko' ei saa nivoa edes tähän kohtaan?"
Tästä jää taas hieman koppava maku. Kyllä minä ja moni muukin ymmärtää milloin puhutaan uskonnollisesta uskosta ja milloin ihan vain uskosta. Ei sanassa usko ole mitään ongelmaa.
"Ja lausut: "Juu en ole täydellinen itsekään, mutta tähän pyrin." "
Tämän korjasin jo tuossa yllä olevassa vietissä. Kirjoitin epäselvästi. Eli..
Tarkoitin siis, että pyrin olla lokeroimatta ihmisia ennakkoasenteiden perusteella. En siis pyri täydellisyyteen. Mikä se "täydellisyys" edes on?
- Suistokrokotiili
Kodin, koulun, ihmissuhteiden, kokemusten ja perimän pohjalta muotoutuu ihminen ja hänen toiveensa. Itsekin hankin ensimmäisen ammattini ympäristön luoman unelman varaan. Toisen ammatin hankin omien tarpeideni ja taipumusten toteuttamista varten.
En sanoisi, että minulla on varsinaisesti mitään haaveita tai tai unelmia. Mulle riittää aivan hyvin mun meneillään oleva elämäkin. Ei mulla ole unelmia jostain enemmästä. No, olishan minusta kivaa, jos pihassani vilistäisi keijuja, peikkoja ja tonttuja, ja mä itse olisin velho. Näiden puuttuminen ei ole minulle pettymys, koska voin tuoda niitä arkitodellisuuteeni piirustus- ja ompelutaitojeni avulla. Pieni vaje jossain asiassa saa ihmisen auttamaan itse itseään.- Tähtis 98
Heitit nyt kyllä kehiin aikamoisen jutun, koska jokaista esittämääsi 'pientä osa-aluetta': koti, koulu jne. tulisi kait kuitenkin tarkastella aika perusteellisestikin ihan yksityiskohtaisesti, jotta 'yhteisvaikutus' hahmottuisi.
Tai sitten ei!
Toisaalta, Sinulle riittää meneillään oleva elämäsikin, piirustus- ja ompelutaitojesi avulla? Eli elät aristoteelisesti?!
- Atte Ateisti
No ei ainakaan puhuvalle käärmeelle, jättiläisille, litteälle maalle, Leviathan-merihirviölle, pysähtyvälle auringolle ja käveleville kuolleille ruumiille.
- ...
Voisin kuolla tai elää tämän absurdin elämän loppuun ja kuolla sitten joka tapauksessa. Uskovaiset ovat siinä mielessä hyvässä asemassa, etteivät he koskaan pääse tajuamaan miten tyhmiä ovat olleet.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645150Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362329Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191564Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927