Tässä linkissä

evankeliumia

5

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2012
    • Fjodor D.

      Noilla sivuilla on mm. linkkejä "kielilläpuhumiseen": http://www.elisanet.fi/toikkanen.pentti/ ... Traagista pelleilyä ja pyhien asioiden pilkkaa. Kristuksen Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta, sanoivatpa lahkolaiset ja harhaopettajat mitä tahansa. Kirkko viettää tänään suuren paaston ensimmäisenä sunnuntaina ortodoksian riemujuhlaa ikoninraastajista taannoin saadun voiton muistoksi. Tämän päivän ikoninraastajat ovat kehittäneet aivan uusia keinoja tavoitteisiinsa pääsemiseksi ja taistelu oikean ja väärän välillä jatkuu.

      En ole ihan vakuuttunut noista "lauluista"kaan...

      • Tämä ongelma

        uudestisyntymisestä ja se ongelma oli jo Jeesuksen aikanakin, kun se nikodemus meni Jeesuksen luo kyselemään, että miten ihminne voi vanhana syntyä.
        edelleen varsinkin näissä suurissa kirkoissa, missä on vain liturkioita ja ulkoisia uskon muotoja, mutta Jeesus ei ole tullut sydämeen, eikä Pyhä Henki.
        Tokihn näissäkin liikkeissä on paljon näitä uudestisyntymän kokeneita, mutta se uskonnon opetus jättää valtaosan seurakuntalaisista, vain pään uskon varaan ja he eivät tule pääsemaan taivaaseen.
        Näin se oli ennen suomessakin, missä lähen kaikki kävi kirkoissa sunnuntaisin ja kun ne lähti sieltä niin ne joupotteli ja tappali ja eli täysin pahan vallassa.
        Toki on niin että väissä vapaissa suunnissa on paljon myös hengellisen kuoleman tehneitä uskonnollisia henkilöitä, jotka ovat alkaneet elämään synnissä ja ovat kuolleet hengellisen kuoleman, kun Pyhä Henki on heistä poistunut.
        Pitää siis tehdä ratkaisu ja pyytää Jeesus sydämeen ja kokea se uudestisyntymä.
        Tuossa linkissä siihen opetetaa.


      • T. Ollo
        Tämä ongelma kirjoitti:

        uudestisyntymisestä ja se ongelma oli jo Jeesuksen aikanakin, kun se nikodemus meni Jeesuksen luo kyselemään, että miten ihminne voi vanhana syntyä.
        edelleen varsinkin näissä suurissa kirkoissa, missä on vain liturkioita ja ulkoisia uskon muotoja, mutta Jeesus ei ole tullut sydämeen, eikä Pyhä Henki.
        Tokihn näissäkin liikkeissä on paljon näitä uudestisyntymän kokeneita, mutta se uskonnon opetus jättää valtaosan seurakuntalaisista, vain pään uskon varaan ja he eivät tule pääsemaan taivaaseen.
        Näin se oli ennen suomessakin, missä lähen kaikki kävi kirkoissa sunnuntaisin ja kun ne lähti sieltä niin ne joupotteli ja tappali ja eli täysin pahan vallassa.
        Toki on niin että väissä vapaissa suunnissa on paljon myös hengellisen kuoleman tehneitä uskonnollisia henkilöitä, jotka ovat alkaneet elämään synnissä ja ovat kuolleet hengellisen kuoleman, kun Pyhä Henki on heistä poistunut.
        Pitää siis tehdä ratkaisu ja pyytää Jeesus sydämeen ja kokea se uudestisyntymä.
        Tuossa linkissä siihen opetetaa.

        että esim. ortokirkossa "on vain liturkioita ja ulkoisia uskon muotoja"? Tiedätkö mistä liturgiassa on kyse? Vastatakseni protestanttista uskonkieltä käyttäen, ortodoksinen liturgia on uskovaisten rukous- ja ehtoolliskokous.


    • T. Ollo

      ei ole linkki, vaan suoraa lainausta.

      Pyhän Basileios Suuren aamurukoukset:

      "Herra Kaikkivaltias, voimien ja kaiken lihan Jumala, joka korkeudessa asut ja nöyrien puoleen katsot, joka sydämet ja sisimmäiset tutkit ja ihmisten salaisuudet tarkkaan tunnet, Sinä ikuinen Valo, jolla ei alkua ole, jonka edessä ei ole muutosta eikä valon ja pimeyden vaihtelua! Sinä itse, kuolematon Kuningas, ota vastaan meidän rukouksemme, jotka me nyt, Sinun laupeutesi paljouteen turvaten, esiin tuomme Sinulle saastaisilla huulillamme. Anna meille anteeksi syntimme, jotka olemme tehneet töillä, sanoilla ja ajatuksillamme, tiedolla tai tietämättömyydessä. Puhdista meidät kaikesta sekä ruumiin että hengen saastaisuudesta ja tee meidät Pyhän Hengen temppeleiksi. Anna meidän vaeltaa valvovalla sydämellä ja raittiilla mielellä koko tämän elämän yö, odottaen ainokaisen Poikasi, meidän Herramme, Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkaan ja julkisen päivän tulemista, jolloin kaikkien Tuomari tulee kunniassa maan päälle antamaan kullekin hänen tekojensa mukaan, ettei Hän löytäisi meitä langenneina ja nukkuvina, vaan heränneinä ja valvovina Hänen käskyjensä täyttäjinä. Auta meitä, että me valmistautuneina voisimme tulla Hänen kunniansa jumalalliseen häähuoneeseen ja siihen iloon, jossa juhlavierasten riemuääni on lakkaamaton ja Sinun kasvojesi sanomatonta hyvyyttä näkevien ihastus on sanoin selittämätön, sillä Sinä olet totinen Valo, joka valistat ja pyhität kaikkia, ja Sinulle ylistystä veisaavat kaikki luodut iankaikkisesti. Amen."

      "Sinua me ylistämme, korkein Jumala ja laupeuden Herra, - Sinua, joka aina teet meille suuria ja tutkimattomia, jaloja ja ihmeellisiä tekoja, jotka ovat lukemattomia. Ylistämme Sinua, joka annoit meille heikoille unen levoksi ja väsyneen ruumiimme vaivojen huojentamiseksi. Kiitämme Sinua, ettet hukuttanut meitä rikoksiimme, vaan aina ihmisiä rakastavana herätit meidät unestamme, jossa me tiedottomina lepäsimme, että me ylistäisimme Sinun valtaasi. Hartaasti rukoilemme nyt Sinun vertaamatonta hyvyyttäsi: Valaise ajatuksemme silmät. Herätä suruttomuuden raskaasta unesta meidän ymmärryksemme. Avaa suumme hartaasti ylistämään Sinua, että voisimme vakavin mielin veisata Sinulle ja tunnustaa Sinua, Jumala, jota kaikessa kunnioitetaan ja jota kaikki kunnioittavat, - Sinua, iankaikkinen Isä ja Sinun ainokainen Poikasi ja kaikkein pyhin, hyvä ja eläväksi tekevä Henkesi, nyt, aina ja iankaikkisesti. Amen."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe