Minulle toimitettiin yllättäen ja pyytämättä muutama asiakirja. Nämä eivät kuitenkaan tulleet faksilla niin kuin eräälle entiselle pääministerille vaan sähköpostissa.
Nämä dokumentit vahvistavat lopullisesti sen käsityksen, että Vartiotorniseura kikkailee esim. valtakunnansalien omistuksen kanssa.
Useimmat Jehovan todistajat luulevat, että he kokoontuvat "omassa" valtakunnansalissaan, ovathan he yleensä rakentaneet sen itse talkoilla ja rahoittaneet sen "vapaaehtoisilla" lahjoituksilla ja lainoilla. Mutta tämä luulo on valitettavasti väärä. Omistus on siirtynyt ihan muualle kuin paikallistasolle.
Suomessa on vain parikymmentä virallista JT-seurakuntaa, ja kaikki valtakunnansalit ovat näiden harvojen seurakuntien omistuksessa. Näistä asioista ei ole paljon dokumentteja näkynyt, mutta nyt minulla on ilo ilmoittaa, että voitte käydä netissä itse lukemassa ja tutkimassa nämä faktat.
Kiitän tässä vielä julkisesti sitä ystävällistä henkilöä, joka toimitti minulle aineiston netissä julkaistavaksi. Sivusto on tässä osoitteessa:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/forssa/
Sähköposti: [email protected]
Forssan valtakunnansalin omistus
5
471
Vastaukset 5
- P H
Aika stydiä kamaa. Varsinkin toi salaseura juttu, josta oletan, että tietyissä positiossa olevat ovat saaneet erityyppiset ohjeet toimia ja seurata toistensa toimia? Ja vastapainona tälle itse osittaisia vapautuksia omantoiminnan seurannasta toisten taholta?
Rakennuksista en ymmärrä mitään, mutta sen olen kuullut, että niitä on kuitenkin alettu myymään ja keskittämään toimintaa ainakin jossainpäin, jos olen oikein ymmärtänyt asian? - vkis
Nämä mitään salaisuuksia ole koskaan olleet. Harvaa seurakuntalaista tällaiset omistusjutut edes kiinostaa eikä niillä ole muutenkaan mitään merkitystä.
- Ex-hihhuli
Sittenhän nämä asiat voisi pitää julkisina valtakunnansalien ilmoitustauluilla.
- ......
Ex-hihhuli kirjoitti:
Sittenhän nämä asiat voisi pitää julkisina valtakunnansalien ilmoitustauluilla.
Ei minulle ainakaan mikään kummonen asia ole, olisinkohan tiennyt 20 vuotta. Vaikuttanut jotenkin elämään? Miten?
Oletetaan, että sali olisi rakennettu 50 vuotta sitten. Alkuperäiset rakentajat /lahjoittajat pääosin kuolleet. Miten ositus tehtäisiin? Miten se yleensä ottaen samankaltaisissa rakennuksissa oletetaan tehtävän? - ucviu
...... kirjoitti:
Ei minulle ainakaan mikään kummonen asia ole, olisinkohan tiennyt 20 vuotta. Vaikuttanut jotenkin elämään? Miten?
Oletetaan, että sali olisi rakennettu 50 vuotta sitten. Alkuperäiset rakentajat /lahjoittajat pääosin kuolleet. Miten ositus tehtäisiin? Miten se yleensä ottaen samankaltaisissa rakennuksissa oletetaan tehtävän?ja kirkotkin rakennettu kirkollis veroilla. Jos jehovan todistaja on yrittäjä, niin joutuu maksamaan kirkollisveroa ja jos ei maksa niin vouti tulee perimään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä3471287- 54763
2 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk55748- 38735
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä152643Miia Heikkinen avautui !
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa59616- 45614
Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma26611- 57608
- 44556