"Yhdysvaltalainen viikkolehti Newsweek on vertaillut kansalaisten elinoloja sadassa maassa. Maailman parhaaksi maaksi valikoitui Suomi... Suomen jälkeen mitalisijoille nousivat Sveitsi ja Ruotsi".
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/08/newsweek_suomi_maailman_paras_maa_1907414.html?origin=rss
Kun me kaikki nyt kuitenkin ollaan sitä mieltä että täällä Suomessa kaikki on menossa viemäriin, niin minkä maan tuo kisa olisi pitänyt voittaa?
Itselleni Suomi kelpaa ihan hyvin pitämään kärkisijaa.
Ps. On se kuitenkin kiinnostavaa, että jenkkilehden top-3 maat on kaikki Euroopasta.
Suomi on maailman paras maa!
21
237
Vastaukset
kerkee tähän mitään kommentoida minä sanon perisuomalaiseen tapaan, että mittareita millä sitä mitataan nyt on vaan niin monenlaisia...
:)Väärät mittarit ja lahjotut tuomarit? Vaan mikä olis se paras maa?
Ja voit maimnita toki ne hyvät mittaritkin yksin tein.kaarne kirjoitti:
Väärät mittarit ja lahjotut tuomarit? Vaan mikä olis se paras maa?
Ja voit maimnita toki ne hyvät mittaritkin yksin tein.Suomi on voittanut jo niin monta kisaa monilla eri mittareilla, mutta silti se ei riitä suomalaisille. Tai ainakaan palstalaisille.
Toisaalta ja tosissaan. Suomessa voitais tehdä ja priorisoida asiat paremmin. Halvan energian maassa oleva korkeasti koulutettu kansa on itsemurhatilastojen ja tappojen kärkimaita. Eikö silloin jossakin ole melko iso virhe?relaxed_eyes kirjoitti:
Suomi on voittanut jo niin monta kisaa monilla eri mittareilla, mutta silti se ei riitä suomalaisille. Tai ainakaan palstalaisille.
Toisaalta ja tosissaan. Suomessa voitais tehdä ja priorisoida asiat paremmin. Halvan energian maassa oleva korkeasti koulutettu kansa on itsemurhatilastojen ja tappojen kärkimaita. Eikö silloin jossakin ole melko iso virhe?Jos tutkittavien asioiden lista olisi sen tapanen että
- missä tapahtuu vähiten itsemurhia
- missä ihmiset kokevat olebansa tyytyväisimpiä elämäänsä
- missä on vähiten yksinäisyyttä
- vähiten väkivaltaa...
...niin parhaiden maiden lista olisi ehkä toisennäköinen?kaarne kirjoitti:
Jos tutkittavien asioiden lista olisi sen tapanen että
- missä tapahtuu vähiten itsemurhia
- missä ihmiset kokevat olebansa tyytyväisimpiä elämäänsä
- missä on vähiten yksinäisyyttä
- vähiten väkivaltaa...
...niin parhaiden maiden lista olisi ehkä toisennäköinen?mä en usko, että koskaan voidaan yksiselitteisesti sanoa, että mikä on paras maa.
Ja muuten vieläkin. Jenkkien arvomaailman tuntien en tiedä onko se suurikaan kunnia päästä heidän listoillaan ykköseksi.relaxed_eyes kirjoitti:
mä en usko, että koskaan voidaan yksiselitteisesti sanoa, että mikä on paras maa.
Ja muuten vieläkin. Jenkkien arvomaailman tuntien en tiedä onko se suurikaan kunnia päästä heidän listoillaan ykköseksi.Newsweekin jostain taikomilla mittareilla, tuon otannan mukaan, Suomi oli paras. Noilla mittareilla, ei yksiselitteisesti.
Suomi on myös ansiokkaasti ollut voittamatta monia eri 'tutkimuskisoja'. Lähimenneisyydestä voi halutessaan kaivaa tähän keskusteluun liittyen erilaisia onnellisuus- ja tyytyväisyystutkimuksia. Siellä onkin sitten jotkut muut keulilla, yleensä. Liekö jotain yhteyttä myös itsemurhiin? No, niillä mittareilla, niillä otannoilla, taas kerran...relaxed_eyes kirjoitti:
mä en usko, että koskaan voidaan yksiselitteisesti sanoa, että mikä on paras maa.
Ja muuten vieläkin. Jenkkien arvomaailman tuntien en tiedä onko se suurikaan kunnia päästä heidän listoillaan ykköseksi.kauhee takinkääntäjä :-(
Aloitin tän pienenä hehkutuksena ja nyt olen aivan sitä mieltä että viemäriin ollaan menossa, kapitalistisen valhepropagandan siivittämänä klänsimaisen pahoinvoinnin mustaan aukkoon...kaarne kirjoitti:
kauhee takinkääntäjä :-(
Aloitin tän pienenä hehkutuksena ja nyt olen aivan sitä mieltä että viemäriin ollaan menossa, kapitalistisen valhepropagandan siivittämänä klänsimaisen pahoinvoinnin mustaan aukkoon...kvartaalitalous ja ikuinen kasvu. Joka kvartaalin pitää olla edellistä parempi jne. Silloinhan asiat eivät vaan voi olla ikinä riittävän hyvin, koska muuten ei tarttis enää seuraavalla kvartaalilla ylittää edellistä. Herttinen, siis kaikki olisikin jo riittävän hyvin, edes joissain asioissa? Valtionjohto sais paskahalvauksen, kansalaiset kieltäytyvät kasvusta, karmiata, hätätila.
kaarne kirjoitti:
kauhee takinkääntäjä :-(
Aloitin tän pienenä hehkutuksena ja nyt olen aivan sitä mieltä että viemäriin ollaan menossa, kapitalistisen valhepropagandan siivittämänä klänsimaisen pahoinvoinnin mustaan aukkoon...mäkin kuulin tuon uutisen radiosta autolla ajaessani ja kun toimittajat sitä siinä oikein hehkutti, niin tuntuihan se hetken mukavalta, mutta sitten aloin ajatella asiaa... Tuli vaan sellanen aivan sama fiilis.
- sykiatrii-dazzuu
mikä maa olisikaan parempi suomalaisille kuin Suomi.
Täällä on monet asiat paremmin kuin monessa muussa maassa.:)
"Tuoreen tutkimuksen mukaan Keski-Amerikassa sijaitseva Costa Rica on maailman onnellisimpien ihmisten maa.
"Brittiläisen New Economics Foundation -järjestön Happy Planet -indeksi ei mittaa kansakunnan maallista varallisuutta eikä kilpailukykyä. Onnellisuus-indeksi kiinnittää bkt:n sijasta huomiota sellaisiin asioihin kuin ihmisten elinikä, onnellisuus ja ekologinen jalanjälki. Se ei kysy, ovatko ihmiset rikkaita vaan elävätkö ihmiset pitkän ja onnellisen elämän, ympäristöä tuhoamatta?
Länsimaat eivät pärjää
Haluatko tietää, miten Suomi sijoittuu onnellisuusasteikolla? Et ehkä ylläty, ettei kauhean hyvin.
Suomi on Happy Planet -indeksillä mitattuna maailman 59. onnellisin maa..."
http://www.talouselama.fi/uutiset/article306373.ece?service=mobile&page=3
Artikkeli on kiinnostava ja kilpaileva mittaristo varteenotettava.- jhgkhyg
Just joo...Luen Newsweekiä satunnaisesti ja kyllä se osin on niin populistinen, että hei hei päivää, vaikka kai lehteen joskus asiauutisiakin mahtuu. Niin kato Soomessa on tämä ammattikorkeakoulujärjestelmä, niin katsos on paljon korkeakoulutettuja...
Saattaisin mieluummin haluta asua muualla.muun ohella, että saisin ehdotuksia, mikä olis se parempi maa. "Jossain muualla" on varmaan hyvä paikka, mutta vähän epämääränen...
Mulla on sentään itelläni tuossa jo kilpaileva ehdotus tapetilla, ja ihan lähdeviitteellä varustettu :-)kaarne kirjoitti:
muun ohella, että saisin ehdotuksia, mikä olis se parempi maa. "Jossain muualla" on varmaan hyvä paikka, mutta vähän epämääränen...
Mulla on sentään itelläni tuossa jo kilpaileva ehdotus tapetilla, ja ihan lähdeviitteellä varustettu :-)Australia. Brisbane.
Ja perusteena: voisin muuttaa sinne pakoon kaikkea sitä mikä täällä on vinossa. Tietämättä ollenkaan mikä siellä on vinossa. Jos osoittautuisi, että sielläkin on samat asiat vinossa, eikä eri asiat, aina voi jatkaa pikkasen kauemmaksi:
New Zealand. Siellä on se 'Pip' Brown eli Ladyhawke ja ne puhuukin paljon nätimmin kuin aussit.temppuilija kirjoitti:
Australia. Brisbane.
Ja perusteena: voisin muuttaa sinne pakoon kaikkea sitä mikä täällä on vinossa. Tietämättä ollenkaan mikä siellä on vinossa. Jos osoittautuisi, että sielläkin on samat asiat vinossa, eikä eri asiat, aina voi jatkaa pikkasen kauemmaksi:
New Zealand. Siellä on se 'Pip' Brown eli Ladyhawke ja ne puhuukin paljon nätimmin kuin aussit.Unohdin laittaa puhenäytteen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9265975 (Pip Brown aka Ladyhawke @ Sidney)
- scale
Suomi on hyvä maa ja eihän täällä kenenkään ole pakko asustella. Sitähän voi jokainen mennä asumaan sinne, missä kuvittelee asioiden olevan paremmalla tolalla.
Täytyy vaan toivoa, että tätä ei pilata tekemällä niitä samoja virheitä, joita on naapurit tehneet. - matala profiili para
En kaipaa turisteja sotkemaan ja omistamaan Suomea.
- tonou
Sinä varmaan kannatat sitä uupeloa joka hakkasi täällä Helsingissä meksikolaisen turistin kallovammaiseksi, pysyvästi.
- matala profiili para
tonou kirjoitti:
Sinä varmaan kannatat sitä uupeloa joka hakkasi täällä Helsingissä meksikolaisen turistin kallovammaiseksi, pysyvästi.
etten kaipaa Suomesta mitään brändituotetta. Ne löytävät tänne, jotka muutenkin löytäisivät ilman eri managementtiä.
- tonou
matala profiili para kirjoitti:
etten kaipaa Suomesta mitään brändituotetta. Ne löytävät tänne, jotka muutenkin löytäisivät ilman eri managementtiä.
Musta toi suomen brändääminen alkoi jostain YK-tsydeemeistä ja rauhan palvomisesta. Tämä paremmuusasettelu nyt ei oikein muuten kolahda, eikä tietoyhteiskunta liiemmin liikuta.
Musta toi mun rantsupyyhkeen Che Guevara on hyvä brändi, koska se ei edusta oikein mitään ja kaikki maailmassa ovat nähneet juuri 'sen' valokuvan, joka edusti kaikkea (tästä en ole satavarma).
- Hasta la vista victoria siempre -
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272024
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1021815Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?831611Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy611474Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331172- 1101093
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm511063- 751056
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471046Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441003