monenko minuutin aikoja yleensä on kun on enempi vikoja hampaissa? ehtiikö esim puoleessa tunnissa tehdä paljoa?
vastaanottoajat
8
229
Vastaukset
- .........
.Taitaa olla niin, että ainakin yksityisellä jaetaan pääasiassa puolentunnin aikoja. Niissä ehtii ehkä 2-3 paikkausta tehdä. Mulla varattiin neljään juurihoitoon, 7 paikkaukseen ja 5 juurenpoistoon aikaa kolme tuntia.
- os..
Eihän paikkoja tarvitse panna 2-3 tai 7 kpl. Yksi on tavallista. Hammaslääkärissä täytyy käydä useammin, niin tulee halvemmaksi. Pienempiä paikkauksia on helpompi tehdä. Pitää tehdä sopimus hammaslääkärin kanssa, että hän lähettää kutsun puolen vuoden välein. Parasta on silloin, kun puolen vuoden tarkastuksessa ei löydy yhtään reikää.
- .......
os.. kirjoitti:
Eihän paikkoja tarvitse panna 2-3 tai 7 kpl. Yksi on tavallista. Hammaslääkärissä täytyy käydä useammin, niin tulee halvemmaksi. Pienempiä paikkauksia on helpompi tehdä. Pitää tehdä sopimus hammaslääkärin kanssa, että hän lähettää kutsun puolen vuoden välein. Parasta on silloin, kun puolen vuoden tarkastuksessa ei löydy yhtään reikää.
Ja kysyjähän kertoi, että enemmän kuin yksi paikkaus olisi tulossa... "kun on enempi vikoja hampaissa"..
Kiitos kouluhammashoidon vm 1995, ja siitä aiheutuneen kammon, paikkoja todellakin voi tarvita sen seitsemänkin kappaletta.. Ja sitäpaitsi, jos kustannuksia aletaan laskemaan, oman kalustoni kuntoon saattaminen maksaa saman verran, kuin 15 vuoden tarkastukset röntgeneineen olisi maksanut.
Jos ei osaa asiallisesti vastata kysymyksiin, sopii mennä muille maille pätemään. Eiköhän jokainen hammaslääkäripelkoinen ja huonohampainen jo valmiiksi tunne häpeää ja huonoa omaatuntoa purukalustonsa kunnosta.
Kiitos kuitenkin "kannustuksesta", juuri tuollaisia kommentteja me kaikki pelkoiset kaipaamme! - os..
....... kirjoitti:
Ja kysyjähän kertoi, että enemmän kuin yksi paikkaus olisi tulossa... "kun on enempi vikoja hampaissa"..
Kiitos kouluhammashoidon vm 1995, ja siitä aiheutuneen kammon, paikkoja todellakin voi tarvita sen seitsemänkin kappaletta.. Ja sitäpaitsi, jos kustannuksia aletaan laskemaan, oman kalustoni kuntoon saattaminen maksaa saman verran, kuin 15 vuoden tarkastukset röntgeneineen olisi maksanut.
Jos ei osaa asiallisesti vastata kysymyksiin, sopii mennä muille maille pätemään. Eiköhän jokainen hammaslääkäripelkoinen ja huonohampainen jo valmiiksi tunne häpeää ja huonoa omaatuntoa purukalustonsa kunnosta.
Kiitos kuitenkin "kannustuksesta", juuri tuollaisia kommentteja me kaikki pelkoiset kaipaamme!Huonoa hammaslääkäriä kyllä saakin pelätä, mutta useimmat osaavat ammattinsa. Nykyään on paremmat porat kuin muutamia vuosikymmeniä sitten, ja hammaslääkärin pelko on aiheetonta.
- *TheRoad*
os.. kirjoitti:
Huonoa hammaslääkäriä kyllä saakin pelätä, mutta useimmat osaavat ammattinsa. Nykyään on paremmat porat kuin muutamia vuosikymmeniä sitten, ja hammaslääkärin pelko on aiheetonta.
Ei se pelko kuule katoa ihan äkkiä sellaisen tohtori Mengelen käsittelyn jälkeen, vaikka kävisikin nyt inhimillisellä hammaslekurilla.
No, itse kysymykseen... mulla on nyt isompaa remonttia tehty julkisella puolella ja ajat on olleet useimmiten 50 minuttia kerralla, eli käytännössä tunnin aikoja. On siellä puolen tunnin aikojakin tarjolla, mutta mulle ei ole lekuri kertaakaan tarjonnut sellaista. - päinvastoin
*TheRoad* kirjoitti:
Ei se pelko kuule katoa ihan äkkiä sellaisen tohtori Mengelen käsittelyn jälkeen, vaikka kävisikin nyt inhimillisellä hammaslekurilla.
No, itse kysymykseen... mulla on nyt isompaa remonttia tehty julkisella puolella ja ajat on olleet useimmiten 50 minuttia kerralla, eli käytännössä tunnin aikoja. On siellä puolen tunnin aikojakin tarjolla, mutta mulle ei ole lekuri kertaakaan tarjonnut sellaista.Minulle on enimmäkseen tarjottu kunnallisella puolella lyhyempiä (20 min.) aikoja tavanomaisiin paikkauksiin ym. Kun sitten jossain tilanteessa tarvitaankin kaksoisaika, sen saaminen on ollut vaikeaa koska tavoitteena on hoitaa mahdollisimman monta potilasta päivässä lyhyillä ajoilla.
- hampikeiju
päinvastoin kirjoitti:
Minulle on enimmäkseen tarjottu kunnallisella puolella lyhyempiä (20 min.) aikoja tavanomaisiin paikkauksiin ym. Kun sitten jossain tilanteessa tarvitaankin kaksoisaika, sen saaminen on ollut vaikeaa koska tavoitteena on hoitaa mahdollisimman monta potilasta päivässä lyhyillä ajoilla.
Riippuu paikasta ja hoidon tarpeesta, eli isommat rempat vaativat pidemmät ajat kuin yhden hampaan paikkaus.
- *TheRoad*
hampikeiju kirjoitti:
Riippuu paikasta ja hoidon tarpeesta, eli isommat rempat vaativat pidemmät ajat kuin yhden hampaan paikkaus.
Mulla on siis ollut näitä 50 minuutin aikoja ja tehty samalla kertaa useampi pienempi homma tai yksi isompi. Nyt seuraava aika on varattuna 45 minuuttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483