Kuu katoaa

maapallon

kiertoradalta päivänä --->> jona Herra sitoo kansansa vammat
ja parantaa siihen isketyt haavat.

44

791

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idioottiwarma

Jumalanhan pitäs olla pelastaja, eikä mikään peto!

• Jumala tuleekin

Pelastaa ensin Jeesuksen kautta Jumalan yhteyteen tulleet, antamalla näille samanlaisen ylösnousemus ruumiin kuin Jeesuksellakin on, nämä menevät Juhlimaan Karitsan häihin ja tulevat sitten Takaisin maanpäälle hallitsemaan kaikkia maita ja kansoja.

Mutta ne kansat, jotka menevät jakamaan Israelin maata, ne tuhotaan, kun Jeesus omiensa kanssa tulee takaisin maanpäälle.

Jeesus tulee itse tuhoamaan sotilaat kuin sotapäällikötkin, unohtamatta yhtään vihollistansa.

Pakene kiiruusti Jumalan yhteyteen, anna Jeesuksen sovistyön. Ristillä kuolleen Jeesuksen veren kautta, Jumala on Pelastaa, vain Jeesus pelastajan kautta.

• Me Again

"Ja kuun valo on oleva kuin auringon valo..."

Tuota, "kuun valo" on oikeastaan sitä samaa tavaraa kuin auringosta tuleva. Parasta, että fiksaat vähän Raamattuasi.

• "Ja kuun valo

on oleva kuin auringon valo..." = Kuun valosta tuleva lämpö säteily on tuolloin oleva kuin auringon lämpösäteily on normaalisti nyt.

Tuolloin toteutuu tämäkin raamatun lupaus Israelilaisille: Ei polta sinua auriko paivällä, eikä Kuu yöllä.

• Me Again
        "Ja kuun valo kirjoitti:

on oleva kuin auringon valo..." = Kuun valosta tuleva lämpö säteily on tuolloin oleva kuin auringon lämpösäteily on normaalisti nyt.

Tuolloin toteutuu tämäkin raamatun lupaus Israelilaisille: Ei polta sinua auriko paivällä, eikä Kuu yöllä.

....tai vaihtoehtoisesti auringon lämpösäteily on niinkuin kuun, mutta valitettavasti siinä ei lue kumpaakaan noista niin kovasti kuin sitä haluaisimmekin. Siinä on lukee:

"Ja kuun valo on oleva kuin auringon valo..."

• kesä mopo

älä ny höpötä ei kuu minnekkään katoa.täysi kuu kyllä katoaa.niin ja kesällä yleensä tulee lämmintä.höpö juttuja älkää ihmiset kaikkea taas uskoko.

• Jos kerran kuu

loittonee maahan nähden niin silloin sen massa täytyy pienentyä. Aiheuttaneeko auringon kuumempi lämpösäteily kuussa olevan veden haihtumisen avaruuteen, joka tapauksessa kuun poistuminen maan seuralaisena aiheuttaa sen, että siitä Sana sanoo: "maa alkaa huojua ja hoiperlella. Kuu tasapainottaa maapalloa auringon ympäri olevalla kiertoradalla.

• Me Again

"Jos kerran kuu loittonee maahan nähden niin silloin sen massa täytyy pienentyä."

Sikäli kun minä ymmärrän syy kuun loittonemiseen on maan ja kuun välisessä vuorovaikutuksessa, vaikka ei liene myöskään väärin uskoa, että kuu menettää massaansa. Painovoiman ollessa niin heikko, erilaisten törmäysten tulisi lingota tavaraa avaruuteen.

"Kuu tasapainottaa maapalloa auringon ympäri olevalla kiertoradalla."

Oikeastaan tärkein seuraus olisi mitä ilmeisimmin maan magneettikentän sammahtaminen, mikäli kuu äkkiä katoaisi epätasapainottamasta planeettaamme.

• Ja on oleva merkit
        Me Again kirjoitti:

"Jos kerran kuu loittonee maahan nähden niin silloin sen massa täytyy pienentyä."

Sikäli kun minä ymmärrän syy kuun loittonemiseen on maan ja kuun välisessä vuorovaikutuksessa, vaikka ei liene myöskään väärin uskoa, että kuu menettää massaansa. Painovoiman ollessa niin heikko, erilaisten törmäysten tulisi lingota tavaraa avaruuteen.

"Kuu tasapainottaa maapalloa auringon ympäri olevalla kiertoradalla."

Oikeastaan tärkein seuraus olisi mitä ilmeisimmin maan magneettikentän sammahtaminen, mikäli kuu äkkiä katoaisi epätasapainottamasta planeettaamme.

auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
        Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
        Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."

• Me Again
        Ja on oleva merkit kirjoitti:

auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
        Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
        Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."

Pilvessä sinä taidat ollakin kun alat jauhamaan tuollaista. Pilasit vakavan keskustelun, oletko nyt tyytyväinen?

• kuinka se
        Me Again kirjoitti:

Pilvessä sinä taidat ollakin kun alat jauhamaan tuollaista. Pilasit vakavan keskustelun, oletko nyt tyytyväinen?

pilaantui? Jos kerran kuu, on myös aikain merkki.

Tuo toteutuu ennen kuun häviämistä maan läheltä, siitä kerrotaan myös Ilm. 6:12
        Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin;
        ja tuli suuri maanjäristys,
        ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku,
        ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,

• Me Again
        kuinka se kirjoitti:

pilaantui? Jos kerran kuu, on myös aikain merkki.

Tuo toteutuu ennen kuun häviämistä maan läheltä, siitä kerrotaan myös Ilm. 6:12
        Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin;
        ja tuli suuri maanjäristys,
        ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku,
        ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,

Sillä tavalla, että et viitsinyt pysyä kiinnostavassa aiheessa. Vedä säkkipuku päällesi ja katoa siitä manauksinesi!

• ei nuo
        Me Again kirjoitti:

Sillä tavalla, että et viitsinyt pysyä kiinnostavassa aiheessa. Vedä säkkipuku päällesi ja katoa siitä manauksinesi!

asiat ole manaaja käsikirjasta.

Nuo raamatun paikat, on Jumala profeettojensa kautta ilmoittanut meille tuhansia vuosia sitten, mutta vasta nyt jotain ymmärrämme ja mikä tärkeintä tiedämme mitä kuulle ja telluksellemme tapahtuu aikojen lopussa.

Raamattu kertoo, miten kaikki on saanut alkunsa ja kertoo myös miten maapallon ja sen asukkaiden historia päättyy.

Ilmestyskirja:
        21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

• Me Again
        ei nuo kirjoitti:

asiat ole manaaja käsikirjasta.

Nuo raamatun paikat, on Jumala profeettojensa kautta ilmoittanut meille tuhansia vuosia sitten, mutta vasta nyt jotain ymmärrämme ja mikä tärkeintä tiedämme mitä kuulle ja telluksellemme tapahtuu aikojen lopussa.

Raamattu kertoo, miten kaikki on saanut alkunsa ja kertoo myös miten maapallon ja sen asukkaiden historia päättyy.

Ilmestyskirja:
        21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

"ei nuo asiat ole manaaja käsikirjasta. "

No, miksi sitten jatkat niiden hokemista?

"Nuo raamatun paikat.....blaablaa... kuulle ja telluksellemme tapahtuu aikojen lopussa."

Se ei alkanut kovin hyvin se. Usein hankala sovittaa muinaisia myyttisiä selostuksia maailmankaikkeudesta moderniin kontekstiin vääristämättä niitä ihan helkutisti.

"Raamattu kertoo, miten kaikki on saanut alkunsa ja kertoo myös miten maapallon ja sen asukkaiden historia päättyy."

Muissa uskoissa on samankaltaiset selostukset. Ne vaihtelevat myös samaan tapaan mielikuvituksellisesta naurettavaan.

Yhdessäkin saamelaisessa luomistarinassa hullu jättiläinen hutkii tuulta lapiollaan kunnes mainittu työkalu särkyy ja saamelaiset pääsevät asumaan maahansa. Hölmöä? Kyllä, mutta ei Raamatun tarina äärettömästä alkumerestä nousevasta maavuoresta ja savesta valetuista ihmisistä ole juuri sen loogisempi tai edes kovin alkuperäinen idea. Kylläkin täysin ymmärrettävä luonnon läheisyydessä eläville ihmisille.

• Muut -->
        Me Again kirjoitti:

"ei nuo asiat ole manaaja käsikirjasta. "

No, miksi sitten jatkat niiden hokemista?

"Nuo raamatun paikat.....blaablaa... kuulle ja telluksellemme tapahtuu aikojen lopussa."

Se ei alkanut kovin hyvin se. Usein hankala sovittaa muinaisia myyttisiä selostuksia maailmankaikkeudesta moderniin kontekstiin vääristämättä niitä ihan helkutisti.

"Raamattu kertoo, miten kaikki on saanut alkunsa ja kertoo myös miten maapallon ja sen asukkaiden historia päättyy."

Muissa uskoissa on samankaltaiset selostukset. Ne vaihtelevat myös samaan tapaan mielikuvituksellisesta naurettavaan.

Yhdessäkin saamelaisessa luomistarinassa hullu jättiläinen hutkii tuulta lapiollaan kunnes mainittu työkalu särkyy ja saamelaiset pääsevät asumaan maahansa. Hölmöä? Kyllä, mutta ei Raamatun tarina äärettömästä alkumerestä nousevasta maavuoresta ja savesta valetuista ihmisistä ole juuri sen loogisempi tai edes kovin alkuperäinen idea. Kylläkin täysin ymmärrettävä luonnon läheisyydessä eläville ihmisille.

uskonnot eivät voi kykene kertomaan kuinka kaikki alkoi. Mutta raamattu kykenee sen ilmoittaa esimerkiksi:

Sl 8:21 antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa. >> Jakeen lisätiedot
        8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
        8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
        8:26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
        8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        8:28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        8:29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        8:30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        8:31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
        8:32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
        8:33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
        8:34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
        8:35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        8:36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

• Me Again
        Muut --> kirjoitti:

uskonnot eivät voi kykene kertomaan kuinka kaikki alkoi. Mutta raamattu kykenee sen ilmoittaa esimerkiksi:

Sl 8:21 antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa. >> Jakeen lisätiedot
        8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
        8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
        8:26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
        8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        8:28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        8:29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        8:30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        8:31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
        8:32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
        8:33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
        8:34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
        8:35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        8:36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

"Muut uskonnot eivät voi kykene kertomaan kuinka kaikki alkoi."

Tuo oli suunnilleen tyhmintä kaikesta mitä olet sanonut tähän asti. Tässä on vain yksi esimerkki muista vastaavista kertomuksista:

"Silloin elämää ei ollut, eikä elottomuutta.
        Ei laajaa ilmojen tilaa,
        eikä sen takana taivaan laajoja asuinsijoja.
        Oliko vesiä, valtameren pohjatonta syvyyttä?
        Silloin kuolemaa ei ollut,
        eikä kuolemattomuutta,
        ei päivän ja yön vaihtelua.
        Kaiken kätkevä pimeys hävisi pimeyteen.
        Kaikki oli näkymättömissä,
        tuntemattomana kaikkeudessa.
        Silloin oli yksi, yksi ainoa!
        Rauhassa ja itseolevaisena,
        ei mitään sen ulkopuolella ja siitä erillään.
        Silloin syntyi Halu, hillitön, hehkuva Halu,
        Hengen siemen, älyn oras, elämän lähde,
        herättäen mahtavat voimat:
        kaikki rupesi levottomasti liikkumaan.
        Kuka silloin tietää, ken voi nyt julistaa,
        mistä luominen seurasi:
        Hän, alkusyy, jonka silmä valvoo kaikkea,
        Hän yksin sen tietää,
        tai ehk'ei hänkään tiedä!"

-Rigveda

On jopa hankalaa olla huomaamatta samankaltaisuuksia, mikä muuten ainoastaan vahvistaa käsitystä ihmisten reaktioiden samankaltaisuudesta maailman mysteerejä kohtaan. Sinulle se tietenkin tarkoittaa ainoastaan "paholaisen harhautusta" tai jotain muuta yhtä keskiaikaista...

Ylitä odotukseni

• Hänen ->
        Me Again kirjoitti:

"Muut uskonnot eivät voi kykene kertomaan kuinka kaikki alkoi."

Tuo oli suunnilleen tyhmintä kaikesta mitä olet sanonut tähän asti. Tässä on vain yksi esimerkki muista vastaavista kertomuksista:

"Silloin elämää ei ollut, eikä elottomuutta.
        Ei laajaa ilmojen tilaa,
        eikä sen takana taivaan laajoja asuinsijoja.
        Oliko vesiä, valtameren pohjatonta syvyyttä?
        Silloin kuolemaa ei ollut,
        eikä kuolemattomuutta,
        ei päivän ja yön vaihtelua.
        Kaiken kätkevä pimeys hävisi pimeyteen.
        Kaikki oli näkymättömissä,
        tuntemattomana kaikkeudessa.
        Silloin oli yksi, yksi ainoa!
        Rauhassa ja itseolevaisena,
        ei mitään sen ulkopuolella ja siitä erillään.
        Silloin syntyi Halu, hillitön, hehkuva Halu,
        Hengen siemen, älyn oras, elämän lähde,
        herättäen mahtavat voimat:
        kaikki rupesi levottomasti liikkumaan.
        Kuka silloin tietää, ken voi nyt julistaa,
        mistä luominen seurasi:
        Hän, alkusyy, jonka silmä valvoo kaikkea,
        Hän yksin sen tietää,
        tai ehk'ei hänkään tiedä!"

-Rigveda

On jopa hankalaa olla huomaamatta samankaltaisuuksia, mikä muuten ainoastaan vahvistaa käsitystä ihmisten reaktioiden samankaltaisuudesta maailman mysteerejä kohtaan. Sinulle se tietenkin tarkoittaa ainoastaan "paholaisen harhautusta" tai jotain muuta yhtä keskiaikaista...

Ylitä odotukseni

(Jeesuksen) päivinänsä vanhurskas kukoistaa, ja

-->rauha on oleva runsas siihen saakka,

-->kunnes kuuta ei enää ole.

Hallitkoon hän merestä mereen ja Eufrat-virrasta maan ääriin saakka.
        Hänen edessänsä erämaan asujat polvistuvat, ja hänen vihollisensa nuolevat tomua.
        ..............
        Häntä kumartavat kaikki kuninkaat, kaikki kansakunnat palvelevat häntä.
        Sillä hän pelastaa köyhän, joka apua huutaa, kurjan ja sen, jolla ei auttajaa ole.
        Hän armahtaa vaivaista ja köyhää ja pelastaa köyhäin sielun.
        Hän lunastaa heidän sielunsa sorrosta ja väkivallasta, ja heidän verensä on hänen silmissään kallis.
        .......... Libanon; ja kansaa nouskoon kaupungeista niinkuin kasveja maasta. Pysyköön hänen nimensä iankaikkisesti, ja versokoon hänen nimensä, niin kauan kuin aurinko paistaa. Hänessä he itseänsä siunatkoot, ja kaikki kansakunnat ylistäkööt häntä onnelliseksi.

--->>Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee.
        --->>Kiitetty olkoon hänen kunniansa nimi iankaikkisesti, ja kaikki maa olkoon täynnä hänen kunniaansa. Amen, amen.

• Me Again
        Hänen -> kirjoitti:

Hänen edessänsä erämaan asujat polvistuvat, ja hänen vihollisensa nuolevat tomua.
        ..............
        Sillä hän pelastaa köyhän, joka apua huutaa, kurjan ja sen, jolla ei auttajaa ole.
        Hän lunastaa heidän sielunsa sorrosta ja väkivallasta, ja heidän verensä on hänen silmissään kallis.
        .......... Libanon; ja kansaa nouskoon kaupungeista niinkuin kasveja maasta. Pysyköön hänen nimensä iankaikkisesti, ja versokoon hänen nimensä, niin kauan kuin aurinko paistaa. Hänessä he itseänsä siunatkoot, ja kaikki kansakunnat ylistäkööt häntä onnelliseksi.

--->>Kiitetty olkoon hänen kunniansa nimi iankaikkisesti, ja kaikki maa olkoon täynnä hänen kunniaansa. Amen, amen.

Sinä onnistuit jopa alittamaan odotukseni, onnittelut.

"--->>Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee."

Mitä olisivat "Herrat" ilman uskiksia? Kuin moottoritie ilman autoja tai joki ilman vettä, mutta Herroja ihmeineen kuuluu olevan enemmänkin:

"Jumalan, armeliaan armahtajan nimeen!
        Kun aurinko pimenee, kun tähdet samenevat,
        kun vuoret vierivät, kun tiineet kamelintammat
        jätetään hoitoa vaille, kun pedot parveilevat,
        kun meret tulvivat, kun sielut yhtyvät ruumiiseen,
        kun elävänä haudatulta tytöltä kysytään,
        miksi hänet on surmattu, kun kirjat avataan,
        kun taivas paljastuu, kun helvetin tuli sytytetään,
        kun paratiisi lähestyy, silloin jokainen sielu saa tuta tekonsa.
        Vannon kautta peräytyvien, kiitävien, kätkeytyvien, kautta yön,
        kun se hämärtyy ja kautta aamun, kun se valkenee:
        Tämä on totisesti arvokkaan lähettilään puhetta,
        mahtavan, valtaistuimen haltijan luona vaikutusvaltaisen,
        totellun ja uskottavan. Eikä maanmiehenne ole riivattu - hän todella
        näki hänet selkeällä taivaanrannalla ei hän ole salattuun nähden epäluotettava, eikä tämä ole kivitetyn Saatanan puhetta.
        Minne te siis lähdette?
        Tämä on vain muistutus luomakunnalle, niille teistä, jotka tahtovat pysyä oikeassa. Mutta te ette tahdo, ellei Jumala, maailman Herra tahdo."

-Suura 81

• allahilla ei
        Me Again kirjoitti:

Sinä onnistuit jopa alittamaan odotukseni, onnittelut.

"--->>Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee."

Mitä olisivat "Herrat" ilman uskiksia? Kuin moottoritie ilman autoja tai joki ilman vettä, mutta Herroja ihmeineen kuuluu olevan enemmänkin:

"Jumalan, armeliaan armahtajan nimeen!
        Kun aurinko pimenee, kun tähdet samenevat,
        kun vuoret vierivät, kun tiineet kamelintammat
        jätetään hoitoa vaille, kun pedot parveilevat,
        kun meret tulvivat, kun sielut yhtyvät ruumiiseen,
        kun elävänä haudatulta tytöltä kysytään,
        miksi hänet on surmattu, kun kirjat avataan,
        kun taivas paljastuu, kun helvetin tuli sytytetään,
        kun paratiisi lähestyy, silloin jokainen sielu saa tuta tekonsa.
        Vannon kautta peräytyvien, kiitävien, kätkeytyvien, kautta yön,
        kun se hämärtyy ja kautta aamun, kun se valkenee:
        Tämä on totisesti arvokkaan lähettilään puhetta,
        mahtavan, valtaistuimen haltijan luona vaikutusvaltaisen,
        totellun ja uskottavan. Eikä maanmiehenne ole riivattu - hän todella
        näki hänet selkeällä taivaanrannalla ei hän ole salattuun nähden epäluotettava, eikä tämä ole kivitetyn Saatanan puhetta.
        Minne te siis lähdette?
        Tämä on vain muistutus luomakunnalle, niille teistä, jotka tahtovat pysyä oikeassa. Mutta te ette tahdo, ellei Jumala, maailman Herra tahdo."

-Suura 81

ole Poikaa, joten hän ei ole Raamatun Jumala.

Jolla Poika on, sillä on elämä.

Jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää!

• Me Again
        allahilla ei kirjoitti:

ole Poikaa, joten hän ei ole Raamatun Jumala.

Jolla Poika on, sillä on elämä.

Jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää!

"allahilla ei ole Poikaa, joten hän ei ole Raamatun Jumala."

Kaikki kristityt eivät puhu samaa kieltä kuin sinä ja siksi voivat olla kanssasi vahvasti eri mieltä.

"Jolla Poika on, sillä on elämä."

Yritätkö siis sanoa, että Allahin tulisi hankkia elämä?

Minä tiedän ainakin muutamia henkilöitä joiden tulisi tehdä niin.

• Terveiset!
        Hänen -> kirjoitti:

..............

Olet joku, jonka kanssa olen samoilla linjoilla!

• Vilpiton linja
        Terveiset! kirjoitti:

Olet joku, jonka kanssa olen samoilla linjoilla!

Tarkoitan siis, etta ollaan taman saarnaajan kanssa samoilla linjoilla. Sanon ihan nyt vilpittomasti taman tassa.

• Mutta tämä
        Me Again kirjoitti:

Kaikki kristityt eivät puhu samaa kieltä kuin sinä ja siksi voivat olla kanssasi vahvasti eri mieltä.

"Jolla Poika on, sillä on elämä."

Yritätkö siis sanoa, että Allahin tulisi hankkia elämä?

Minä tiedän ainakin muutamia henkilöitä joiden tulisi tehdä niin.

on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Jh.17:3

• Me Again
        Mutta tämä kirjoitti:

on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Jh.17:3

Ei, se meni näin:

• Otetaas uudelleen
        Me Again kirjoitti:

Ei, se meni näin:

allah hän ei ole Kristittyjen jumala. Sillä 1.Jh. 5:12 sanoo: "Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää." ja: 1.Jh 4:15: Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa. Meillä ei ole sama jumala kuin muslimeilla.
        Juutalaisten Jumala on meidän Isä Jumala. Heb 1: 1 - 2 "Sitten kuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut.
        Kukaan ei Pelastu Mooseksen kautta, sillä kirjoitettu on : (Apt 4:10-12 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin Kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa olisi pelastus.
        ( tuo ja paljon muuta on osoitteessa = ) http://keskustelu.suomi24.fi/node/9451700

• Me Again
        Otetaas uudelleen kirjoitti:

allah hän ei ole Kristittyjen jumala. Sillä 1.Jh. 5:12 sanoo: "Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää." ja: 1.Jh 4:15: Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa. Meillä ei ole sama jumala kuin muslimeilla.
        Juutalaisten Jumala on meidän Isä Jumala. Heb 1: 1 - 2 "Sitten kuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut.
        Kukaan ei Pelastu Mooseksen kautta, sillä kirjoitettu on : (Apt 4:10-12 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin Kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa olisi pelastus.
        ( tuo ja paljon muuta on osoitteessa = ) http://keskustelu.suomi24.fi/node/9451700

"Otetaas uudelleen"

Otetaan vain

"allah hän ei ole Kristittyjen jumala."

Minä sanoin jo aiemmin, että kaikki kristityt eivät puhu samaa kieltä kuin sinä ja siksi voivat olla kanssasi vahvasti eri mieltä.

"Meillä ei ole sama jumala kuin muslimeilla."

Sanoinko minä niin?

• " ...
        Me Again kirjoitti:

"Otetaas uudelleen"

Otetaan vain

"allah hän ei ole Kristittyjen jumala."

Minä sanoin jo aiemmin, että kaikki kristityt eivät puhu samaa kieltä kuin sinä ja siksi voivat olla kanssasi vahvasti eri mieltä.

"Meillä ei ole sama jumala kuin muslimeilla."

Sanoinko minä niin?

kaikki kristityt eivät puhu samaa kieltä kuin sinä ja siksi voivat olla kanssasi vahvasti eri mieltä. "

Uskonon kannattajat ovat aina vastustaneet tervettä sanan opetusta.
        Jeesuksen seuraajat ovat aina olleet "tosikkoja".

• Me Again
        " ... kirjoitti:

kaikki kristityt eivät puhu samaa kieltä kuin sinä ja siksi voivat olla kanssasi vahvasti eri mieltä. "

Uskonon kannattajat ovat aina vastustaneet tervettä sanan opetusta.
        Jeesuksen seuraajat ovat aina olleet "tosikkoja".

"Uskonon kannattajat ovat aina vastustaneet tervettä sanan opetusta.
        Jeesuksen seuraajat ovat aina olleet "tosikkoja". "

Tuossa on yllättävän paljon totta, mutta se ei varsinaisesti aja tätä keskustelua oikein mihinkään suuntaan.

• Otetaas tämäkin
        Ja on oleva merkit kirjoitti:

uudestaan. sillä olemme tulleet juuri aikakauteen, jossa nämä Jeesuksen sanat alkavat olla totisinta totta.
        --> "Ja on oleva merkit auringossa
        --> ja kuussa
        --> ja tähdissä,
        --> ja ahdistus kansoilla maan päällä
        --> ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat. ( Japanin Tsunami, yksi aalto ja kaikki mihin se osui tuhoutui.)
        --> Ja ihmiset menehtyvät peljätessään
        --> ja odottaessaan sitä,
        --> mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.

Luulen, että islamin oppien takia maa tulee menettämään kuun. Arabi kansoilla on aina ollut kuujumala ja ilmeisesti juuri tuon vuoksi kuu tulee poistumaan. Päivänä jona Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala sitoo kansansa saamat haavat.

• Me Again
        Otetaas tämäkin kirjoitti:

uudestaan. sillä olemme tulleet juuri aikakauteen, jossa nämä Jeesuksen sanat alkavat olla totisinta totta.
        --> ja kuussa
        --> ja tähdissä,
        --> ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat. ( Japanin Tsunami, yksi aalto ja kaikki mihin se osui tuhoutui.)

Luulen, että islamin oppien takia maa tulee menettämään kuun. Arabi kansoilla on aina ollut kuujumala ja ilmeisesti juuri tuon vuoksi kuu tulee poistumaan. Päivänä jona Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala sitoo kansansa saamat haavat.

"Luulen, että islamin oppien takia maa tulee menettämään kuun."

Että mitä? Luulet vain!

"Arabi kansoilla on aina ollut kuujumala ja ilmeisesti juuri tuon vuoksi kuu tulee poistumaan. "

Saadaanko me aurinkokin poistumaan jos vain pyydetään kohteliaasti?

• Ilm. 21:23
        Me Again kirjoitti:

"Luulen, että islamin oppien takia maa tulee menettämään kuun."

Että mitä? Luulet vain!

"Arabi kansoilla on aina ollut kuujumala ja ilmeisesti juuri tuon vuoksi kuu tulee poistumaan. "

Saadaanko me aurinkokin poistumaan jos vain pyydetään kohteliaasti?

Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.

Noin Ilmestyskirja ketoo uudesta Jerusalemista, joka laskeutuu alas taivaasta, ihmisten keskelle, mutta sinne ei pääse yksikään

• valitettavasti
        Ilm. 21:23 kirjoitti:

Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.

Noin Ilmestyskirja ketoo uudesta Jerusalemista, joka laskeutuu alas taivaasta, ihmisten keskelle, mutta sinne ei pääse yksikään

viesti "karkasi" : "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät".

Mutta "Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!"

• Me Again
        Ilm. 21:23 kirjoitti:

"Karitsa-lamppu, Jumalan valinta!"

Vaikuttava mainoslause, mutta se ei oikein vastaa mihinkään. Kuinka kuu on tarkoitus saada katoamaan?

• En ole
        Vilpiton linja kirjoitti:

Tarkoitan siis, etta ollaan taman saarnaajan kanssa samoilla linjoilla. Sanon ihan nyt vilpittomasti taman tassa.

saarnaaja, vaan aivan tavallinen matti meikäläinen. joka on saanut osakseen Jumalan armon Kristuksessa Jeesuksessa:

Efesolaiskirje:
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        1:6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
        1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
        1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
        1:9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
        1:10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
        1:11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
        1:12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen. >> Jakeen lisätiedot
        1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi

• Se jää
        Me Again kirjoitti:

"Karitsa-lamppu, Jumalan valinta!"

Vaikuttava mainoslause, mutta se ei oikein vastaa mihinkään. Kuinka kuu on tarkoitus saada katoamaan?

Jumalan salaisuudeksi, mutta kerran satuin lukemaan artikkelin "lasertykki" ja siinä sanottiin, jos atomipommi räjäytetään kuussa niin sen valon voimasta voitaisiin saada riittävän voimakas laser säde, jolla voitaisiin tuhota mikä ohjus hyvänsä. Tämä oli Ronald Reaganin tähtien sota jutuista jäänyt mieleen.

Mutta jos tosiaan kuussa räjäytettäisiin pienikin ydinpommi niin kuu todella katoaisi avaruuteen, eikä kuuta sen jälkeen enää olisi näyttämässä aikaa.

• Me Again
        Se jää kirjoitti:

Jumalan salaisuudeksi, mutta kerran satuin lukemaan artikkelin "lasertykki" ja siinä sanottiin, jos atomipommi räjäytetään kuussa niin sen valon voimasta voitaisiin saada riittävän voimakas laser säde, jolla voitaisiin tuhota mikä ohjus hyvänsä. Tämä oli Ronald Reaganin tähtien sota jutuista jäänyt mieleen.

Mutta jos tosiaan kuussa räjäytettäisiin pienikin ydinpommi niin kuu todella katoaisi avaruuteen, eikä kuuta sen jälkeen enää olisi näyttämässä aikaa.

"Tämä oli Ronald Reaganin tähtien sota jutuista jäänyt mieleen."

Kuvaamasi järjestelmä on käsittääkseni Tellerin idea itsensä tuhoavasta röntgenlaserista.

"Mutta jos tosiaan kuussa räjäytettäisiin pienikin ydinpommi niin kuu todella katoaisi avaruuteen, eikä kuuta sen jälkeen enää olisi näyttämässä aikaa."

Ei paljon puhumista. Voimakkainkaan ihmisen valmistava ydinase ei pystyisi "kadottamaan" kuuta. Kuuhun on sen pitkän historian aikana osunut monta kertaa pahempiakin paukkuja kuten kuvasta näkyy:

http://www.tuuresavuoja.net/sivut/kuu_23112007_2_web.jpg

• Silkkaa faktaa
        Otetaas tämäkin kirjoitti:

--> ja kuussa
        --> ja tähdissä,

Maapallon arvioitu ikä on 4,5 miljardia vuotta. Ihminen ilmaantui sille tallustelemaan aikaisintaan 250 000 vuotta sitten.

Raamattu sepitettiin vasta pari-kolme tuhatta vuotta sitten. Ihmisen olemassaoloaika on 1/18 000 osa maapallon iästä, eikä tästä toden näköisesti paljon pitene. Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon ja uusia lajeja ilmaantuu tilalle, ihminen jopa itse edistää häviämistään maailmasta.

Ilmeisesti tämä asia jotenkin ymmärrettiin jo raamatun työstämisen aikoihin. Selitykset tietysti olivat sen ajan tietämyksen tasoisia, nykypäivänä lähinnä huvittavia ja absurdeja.
        Mutta niin olivat tavatkin silloin, verisiä uhrauksia, orjakulttuuria, ym. eläimellistä toimintaa.

• Ihmisen ->
        Silkkaa faktaa kirjoitti:

Maapallon arvioitu ikä on 4,5 miljardia vuotta. Ihminen ilmaantui sille tallustelemaan aikaisintaan 250 000 vuotta sitten.

Raamattu sepitettiin vasta pari-kolme tuhatta vuotta sitten. Ihmisen olemassaoloaika on 1/18 000 osa maapallon iästä, eikä tästä toden näköisesti paljon pitene. Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon ja uusia lajeja ilmaantuu tilalle, ihminen jopa itse edistää häviämistään maailmasta.

Ilmeisesti tämä asia jotenkin ymmärrettiin jo raamatun työstämisen aikoihin. Selitykset tietysti olivat sen ajan tietämyksen tasoisia, nykypäivänä lähinnä huvittavia ja absurdeja.
        Mutta niin olivat tavatkin silloin, verisiä uhrauksia, orjakulttuuria, ym. eläimellistä toimintaa.

raskain taakka on syyllisyys. Alla olevassa osoitteessa KK. Kuoleman kauppias kirjassa olevan miehen stoori.

http://tv7.fi/vod/player.html?id=14491

• Commander Koenig
    • Immanuel ->
    • YLPEE KUU

KUU ON TODELLAKIN KADONNUT,ELI VIETY SINNE MISTÄ ON TUOTU..
      TUO MITÄ LUULETTE KUUKSI JOKA NÄKYY YÖT JA PÄIVÄT ON SE PLANEETTA X,NIBIRU,12.PLANEETTA TAI RUSKEA KÄÄPIÖ IHAN MIKSIKÄ VAAN HALUATTE SITÄ KUTSUA,MUTTA SE ON ABSOLUUTTINEN TOTUUS JA JOKAISELLA ON OIKEUS OLLA VÄÄRÄSSÄ JOS SILTÄ TUNTUU!
      MUTTA 100%TOTUUS ON SE ETTÄ TUO"kuu"MIKÄ NÄKYY MEILLE KAIKET PÄIVÄT JA YÖT NYKYÄÄN ON SE JOKA MEIDÄT PELASTAA JA NOSTAA JUMALAT MIEHISTÄ TAI JUMALATTERET NAISISTA!

VOIMIA KAIKILLE JOTKA EIVÄT VIELÄ YMMÄRRÄ TOTUUTTA!

• Totuutta ei

Ei voida väärenä. Totuus ei koskaan muutu, joten kuu ei ole mikään niburu, eikä muhamedin allah jumala. Kuu on ainut maalallon uskollinen kirtolainen. Todella tarkasti asetettu kirtämään kaunista maapalloamme.
      Armon Avaimessa Peter kertoo kaikista ihanimmasta Jumalan lahjasta ja mitä se sitten tarkoittaa, lue ja ihastu. Lahjoista parhaimpaan. Jumalan lahjaan Jeesukseen.

_Armon Avain_

Vanhurskaus on lahja! Osa 7

Meillä on uusi identiteetti.

Olemme uusia luomuksia Kristuksessa, kaikki asiat on tehty uudeksi. (2. Kor.
      5:17). Emme ole vain uudistettuja ihmisolentoja, vaan meistä on tullut
      osallisia jumalallisesta luonnosta; olemme uudenlaisia persoonia. Jokaisella
      olennolla on omanlaisensa luonto, joko linnun, kalan, kissan tai koiran.
      Voisimme uskotella, että linnulla on kalan luonto, ja upottaa sen veteen,
      mutta kävisi nopeasti selväksi, että hyvät aikomuksemme eivät tuottaisi
      hedelmää. Voisit uskotella, että lehmä on kilpahevonen, satuloida sen ja
      tehdä kaikki tarvittavat harjoitukset, mutta huomaisit, että lehmällä on
      silti lehmän luonne ja lehmän kyvyt.

Samalla lailla voimme pukea syntisen kuoropukuun, laittaa hymnikirjan ja
      Raamatun hänen käsiinsä ja saada hänet puhumaan kristillisiä sanoja – mutta
      jos luonto ei ole koskaan muuttunut, yrityksemme olisivat turhia. Jeesuksen
      meidän hyväksemme luetun vanhurskauden kautta vastaanotamme uuden luonnon;
      emme ole vain kaunistettuja syntisiä, vaan meistä on tullut Jumalan pyhiä.

Meillä on voitto synnistä.

Roomalaiskirjeen seitsemäs luku antaa havainnollisen kuvan henkilöstä, joka
      on naimisissa oman yrittämisen kanssa, lain kanssa, yrittäen voittaa synnin,
      suorittaen hyviä tekoja. Hyvistä aikomuksista huolimatta hän epäonnistuu,
      turhautuu ja huudahtaa: ”Minä viheliäinen ihminen”. Roomalaiskirjeen
      kahdeksannessa luvussa löydämme henkilön, joka on naimisissa Kristuksen
      kanssa. Sekä laki että Kristus ovat pyhiä ja täydellisiä, mutta laki on
      voimaton, kun taas Kristus on täynnä voimaa.

- Peter

• huomannut

Ei ole vielä kadonnut!

• Ja sitten kuu

symboliikkaa realiajassamme:

Ilmestyskirja:
      12:1 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
      Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää

Tuo eu symbolin sanoma on salakavalasti toteutumassa jo täällä pohjolassakin. Tuon profetian mukaan eu seisoo saria lain, eli islamin oppien perustuksella

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe