8. Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.42.html
Voi Herranen aika sentään?
Milloin saamme persoonanimen Herra Suomen almanakkaan?
Ja sitten herra sanoi Herralleni....
Onko Herra persoonanimi?
12
56
Vastaukset
- 8-8
Herra, Velho, Keijukainen, Peikko, Tonttu. Onhan Noita.
- Velho Tonttu Herra W
Suomen allakassa?
Milloin on Herran nimipäivä?
Tontun?
Velhon?
viralliset nimpparikahvit olis kiva tarjota kun olis pv tiedossa? - fghjkhgfdshgf
Onko se Jehovan päivä missä siellä almanakassa eli koska vois viettää?
Heprean ideogrammaattisen kielen merkitysten kristillisesti ennakkoasennoitunut sanaselitys ei riitä. Alkuperäisin Jumala-nimi oli Alohaa ja se oli feminiini merkitys.
JHVH sisältää taas jo sekä maskuliinin että feminiinin, sillä tetragrammaton alkaa phallosymboli JoD:lla ja päättyy vaginasymboli HEE:n. Siksipä kirjainsarjaa ei saanut äänen lausua, jottei olisi tullut mukaan liian seksuaalisia mielikuvia. Mutta tuossa on teille vihje koko systeemin selvittämiseksi, herää siis kysymys mistä nimessä on todellisesti kysymys?
Kun Jeesusu sanoi olevansa 'Jumalanpoika' , niin Jeesus itse asiassa sanoi olevansa juutalaisten kuningas, sillä psalmeista voi vahvistaa se että juutalaiselle kuninkaalle annettu nimi oli juuri Jumalanpoika ("Totisesti Sinä olet minun poikani,tänä päivänä minä Sinut synnytin."). - 8-8
Eräänä päivänä Urjalan Seurakunnan kirkkoherran virastoon tuli eräs salskea hippinuorukainen, Jesus Maria von Fürgendahl, ja väitti olevansa Jumalan poika. Välittömästi Urmas Liljeström antoi ristiinnaulita hippinuorukaisen
- Nomen Institutional
Jahvetille ei ole suotu nimitäivää, sillä nimi ei ole yleinen tai tunnettu.
- simon kiivailija
"Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra- svastika+heil
tietysti luterilaisessa valtiossa SAKSALAINEN herrä.perrrrrkkeleen
natsilutterit!
HEIL ? HÄÄÄH?
- Näin on opetettu
Miten Jeesus opetti: " Isä (Abba) meidän joka olet taivaissa."
rukouksessa. Meidän on kutsuttava Jumalaa isäksi, sillä olemmehan Jumalan lapsia. Ei Jeesuskaan rukoillut Jumalaa persoonanimellä, vaan myös viimeisessä rukouksessa: " Isä, tapahtukoon Sinun tahtosi, ei minun."
Opetuslapsethan kysyivät miten meidän tulee rukoilla, ja vastauksena oli " Isä Meidän"- rukous. Isä meidän joka olet taivaassa, pyhitetty olkoon sinun NIMESI.
Zarathustalainen itseäään kritityksi nimittävä voittamattoman auringonjumalan syntymäjuhlaa viettävä henkilö antamassa niitä "ainoita oikeita tulkitoja" raamatusta.- näin on kirjoitettu
Vanhassa Testamentissa Jumalasta käytettiin nimeä Jahve,jonka nimen pyhyys merkitsee kunnioitusta. Meille on kuitenkin Jeesus on opettanut että puhuttelemme rukouksessa Jumalaa isänämme, olemmehan hänen lapsiaan.
Vai "Zarathustalainen" kristitty! Riidanhaluinen, sättivä, eksyksissä haahuileva helel on taas pätemisenhalussaan hakemassa riitakumppania! En provosoidu, olet väärällä tiellä ja johdatuksesi lähde paljastuu kirjoituksestasi! näin on kirjoitettu kirjoitti:
Vanhassa Testamentissa Jumalasta käytettiin nimeä Jahve,jonka nimen pyhyys merkitsee kunnioitusta. Meille on kuitenkin Jeesus on opettanut että puhuttelemme rukouksessa Jumalaa isänämme, olemmehan hänen lapsiaan.
Vai "Zarathustalainen" kristitty! Riidanhaluinen, sättivä, eksyksissä haahuileva helel on taas pätemisenhalussaan hakemassa riitakumppania! En provosoidu, olet väärällä tiellä ja johdatuksesi lähde paljastuu kirjoituksestasi!"Vanhassa Testamentissa Jumalasta käytettiin nimeä Jahve,"
Nimitys Jahve on peräisin 1800-luvulta.
"jonka nimen pyhyys merkitsee kunnioitusta."
Jonka nimen pyhyys tarkoittaa sitä, että nimeä ei käytetä manauksiin ja turhuuksiin. Se ei myöskään tarkoita sitä, että nimi kätketään ja siitä vaietaan. Puhumattakaan siitä, että nimi poistetaan raamatusta.
"Jeesus on opettanut että puhuttelemme rukouksessa Jumalaa isänämme,"
Isää saa kutsua nimeltä. Ja kuten mallirukous ohjaa: pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Mikään mitä sinä esität, ei puolla näkemystä nimen piilottamisesta.
"Vai "Zarathustalainen" kristitty! Riidanhaluinen, sättivä, eksyksissä haahuileva helel on taas pätemisenhalussaan hakemassa riitakumppania! En provosoidu, olet väärällä tiellä ja johdatuksesi lähde paljastuu kirjoituksestasi! "
Jahas. Et ole ilmeisesti tietoinen lainkaan siitä mitä uskot. Ja kaiken lisäksi kuvittelet vielä jonkun saatanan olevan tämän maailman jumala.
Suonet anteeksi mutta nyt oli pakko nauraa. Olisihan tämä pitänyt arvata.
- just niin....
Pyhitetty olkoon sinun nimesi; 10. tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa; ...
www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.6.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462