Psykiatrisia sairauksia ei ole edes

12345,...6780

olemassakaan. Diagnoosit ovat tulleet ajan myötä lääketehtaiden kehittäessä kemioitaan. huomattiin eri aineiden vaikuttavan ihmiseen, ihmisen aivoihin tavalla, jolloin kannatti edityksekkäästi ottaa käyttöön erilaisia diagnooseja ja aloittaa useampien keskushermostoon vaikuttavien kemioiden valmistus. Hyödykästä toimintaa, sillä kyseiset lääketehtaat ovat onnekkaina pörsseissä.

Melkoisen erikoista, niin temperamenttiopista ei juurikaan saa edes mainita nykyajan kemian maailmassa. Ennen lääkkeiden kukoistusta ja lääketehtaiden valtaa, ihmiset saivat nauttia elämästään ja olla erilaisia, kukin omine geeneineen, nauttia erilaisuuden antimista.

5

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen lääkäri

      Hyvä kirjoitus ja täysin totta.

      • Dr.Murderer

        Ei täysin,mutta osittain.


    • Ihmiskunta Sinde

      Ethän sä ole valmis edes hoitamaan niitä. Välinpitämättömyys maksaa kaikille ahdistavuudellaan, kuinkahan monta kesää jatkan vielä. Kuinka kauan jaksan vielä egoistista kuolemaa, vaikka ihan monta kertaa olen jo ajatellut sitä surun määrää, jota kukaan ei halua kokea? Miten niin tämä olisi mielensairaus?
      Entä relativismi mielensairautena?
      Eräs kesä olin niin ahdistunut, että halusin lopun elämäni olla näkymätön. Poistua materiaalina maailmasta, kadota vain ja nopeasti ja pysyä poissa, mutta hengissä. Koin kai jonkinlaista harhaista porttiteoriaa, näin jo hallusinationa käytävää. Kokemukseni vastasi yksinkertaisesti mielenterveyslääkitystä. Lumilinnaa tai tyhjää huonettta lumessa. Toistaiseksi kysymyksessä oli hyvin korkeatasoinen mielenvikaisuus. Sylvian joululaulu ei voi olla kenenkään lääkitys. Mä tein taas jonkun päätöksen ja totesin oikeasti haluavani olla tuossa käytävässä useampia vuosia yksin. Miksi kaikki niin vihaisia olivat silloin mulle? En mä ollut tehnyt taas mitään pahaa. Jonkinlainen absoluuttinen harha: "Et sä voi tehdä niin, itsellesi ja muille."
      Sylvian joululaulusta voi rakentaa viidakon, jolla yrität ansaita, mitä erilaisimmilla asioilla arjestamme. Me emme ole yhteisiä, koska ihmistä ei voi omistaa. Viidakossa on lämmintä sekä pehmeää eikä sinne tarvitse ottaa muita ihmisiä mukaan, vaikka se olisi kuinka miellyttävää ollutkin. Kaikki vain katselisivat toisiaan eikä olisi mitään omaa tai yksityisyyttä, eikä mitään tekemistäkään sitten. Aivan kuin odottaisit jostakin lastenliikennelaulusta jotakin palkintoa, tavoitteetta. Vihreät saniaiset ympäröivät kuuman muodostuneen käytävän, joka taittoi valoa ja poisti utopistisuuden. Lämmin tuulenvire loi kuvitelman yksinäisyydestä ja rauhasta, joka oli yhtä upottava kuin lentohiekka. Kävelin muodostunutta kohtaa ja käytävää kohti: "Älä mene sinne", sanoivat ajatukset päässäni käskyn tavoin. En totellut, mutta silti huoneen peittivät nopeasti peilit turvallisuudellaan.

      No ehkä mielenterveyslääkitys ei sovi mulle.

      • Sinde vm-82

        " Peilit kopsahtivat ilkeästi ja olin muutaman sadasosasekunnin pettynyt. Mä halusin ohjailla, ei ollut muuta tekemistä. Ne palauttivat nopeasti astemitan tavoin todellisuuteen ja toivat mukanaan tavallisen täydellisen olon. Miksi mä olin ollut niin sekaisin? Oli ollut niin raskasta, niin kauan ja niin pitkään. Totesin syöksyneeni toiseen huoneeseen ja että mun pääni katsoi manaajan tavoin olan yli, niskani olivat nurin ja olin käytännössä kuollut. Oliko tämä taas mukava ajatus? Mihin se liittyi, joku oli ajanut asfalttikoneella liittoutuneena moottorisahamurhaajaan, jolta isäni näytti, ylitseni. Olin liiskautunut asfalttiin, ihan äsken. En voinut olla miettimättä lapsuuden leikkejä, kuten polttopallo ja kahden tulen välissä, miksi kaikki muut saivat kokeilla abstraktia luovuutta. Ihan asialla, kuin asialla. Tavalla kuin tavalla, katsellen mua ja käytävää, joka oli kuin kahden tulen välistä. Päämääränä heillä oli polttaa mut, kun kerran halusin olla sisällä ja musta ei mitään iloa sen päivän arkeen ollut. Olisi taas pakko olla parempi, ei se ollut mun vika."

        Mä oon paras, mutta iskä, mä oon taas vähän sekaisin. Maailmassa on joitakuita outoja ihmisiä.

        "He vain ilmestyvät yhtäkkiä, eivätkä selitä mitään. He vain ovat ja pätevät: "Älä mene sinne, ei mitään sellaista maagista saa kokea."


      • Sinde vm-82
        Sinde vm-82 kirjoitti:

        " Peilit kopsahtivat ilkeästi ja olin muutaman sadasosasekunnin pettynyt. Mä halusin ohjailla, ei ollut muuta tekemistä. Ne palauttivat nopeasti astemitan tavoin todellisuuteen ja toivat mukanaan tavallisen täydellisen olon. Miksi mä olin ollut niin sekaisin? Oli ollut niin raskasta, niin kauan ja niin pitkään. Totesin syöksyneeni toiseen huoneeseen ja että mun pääni katsoi manaajan tavoin olan yli, niskani olivat nurin ja olin käytännössä kuollut. Oliko tämä taas mukava ajatus? Mihin se liittyi, joku oli ajanut asfalttikoneella liittoutuneena moottorisahamurhaajaan, jolta isäni näytti, ylitseni. Olin liiskautunut asfalttiin, ihan äsken. En voinut olla miettimättä lapsuuden leikkejä, kuten polttopallo ja kahden tulen välissä, miksi kaikki muut saivat kokeilla abstraktia luovuutta. Ihan asialla, kuin asialla. Tavalla kuin tavalla, katsellen mua ja käytävää, joka oli kuin kahden tulen välistä. Päämääränä heillä oli polttaa mut, kun kerran halusin olla sisällä ja musta ei mitään iloa sen päivän arkeen ollut. Olisi taas pakko olla parempi, ei se ollut mun vika."

        Mä oon paras, mutta iskä, mä oon taas vähän sekaisin. Maailmassa on joitakuita outoja ihmisiä.

        "He vain ilmestyvät yhtäkkiä, eivätkä selitä mitään. He vain ovat ja pätevät: "Älä mene sinne, ei mitään sellaista maagista saa kokea."

        - Mä olen niin huolissani, sanoi näkyvä hahmo mulle sairaalassa. Kaikkea sitä saakin tavoitella ja muut ovat vain marionetin tavoin ohjailtuja. Se näkyy ja kuuluu, kuin vieressäsi nukkuvan ihmisen hengitys ja joka vain jätetään siihen paikalleen makaamaan, yksin ja rauhassa. Jos kunto riittää... Sitten jatkuu normaali päivä ja arki, olethan aikuinen etkä lapsi. Siihen kuuluu valita näistä kahdesta vaihtoehdosta, edesvastuuta/*edesvastuusta* ja sitten toiseksi huolehtia muista. Et välitä yhtään kenestäkään ja *empatian tunteesin perheeseesi ei ihan ole tarpeeksi kehittynyt*, jotta *tuntisit normaalisti*.... aikuisena. Haet aina jotakin tällaista hylkäämistä ja että saisit omaksua läheisyyttä vielä kerran ja aina jostakin muualta.
        Edesvastuuton kolikko, kipeä pääni, pyöri hyrränä alas mäkeä. Kaukana taivaanrannassa siinsi Pisan torni, mutta Galileo Galilei oli kuollut. Tai hän oli kadonnut. Hänen aikansa oli ollut käsillä, aivan kuten omani, kun se oli hukassa autenttisessa maailman luomassa mielisairaalassa, maaseudulla. Kun mä olin lapsi, mä en jaksanut miettiä, kuinka avaruus leikkasi muuttolintuja. Ne vain olivat ja hetkittäin lensivät ikkunaan, tehden itsemurhan ja luoden kuolemaa tunnustelevan pehmeyden otsalohkooni. Mun serkkuni oli menossa leikkaukseen. Se rasitti mua, mä olin kiintynyt ihmiseen ja 'erilaisuuden helppouteen'. Mikä virite, kuin sähkötuoliin osoittaa, ohjata ja omistaa empaattista läsnäoloa? Ei olemassaoloni ei ollut mikään sääntö, vaan yleinen rauha, koska en voisi kuitenkaan koskaan yksin riittää.
        Tilanne oli sellainen, että kukaan ei ollut tyytyväinen ja se näkyi kiireisiltä kasvoilta. Kasvot olivat kireät, järkyttyneet ja odottavat. Mieli ei sanonut mitään, kunhan vain rauhoittuisi. Jumala oli kaukana poissa, kuin vaatteet ovat yltä suihkussa, johon vain joskus piti kantaa jäähtymään. Mieli oli niin kireällä ja turhautunut. Pää oli sairas arjen outoudesta ja öisin unet ympäröivät läähättävillä toistuvilla painajaisillaan sodasta kiristäen koko kehoa. Kuka niistä hyötyisi ja mun sijaan ja mä olisin vain kärsijä?"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe