Eräs eksytys - islam!!

VakavaEksytysOn

Profeetta
6.3.2015 13:28
Luin juuri kirjan Islam Raamatun valossa. Siitä käy hyvin seikkaperäisesti dokumentteihin vedoten, kuinka islam on suuri eksytys. Se ei kestä totuudellista historian tutkimista. Useat Koraanin väitteet on täysin valheellisia. Kuinka esimerkiksi Raamatun profeetat ja itse Jeesus Kristus olivat olleet muslimeja ja islamin saarnaajia? Eihän islamista tiedetty mitään ennen vuotta 610 jKr. jolloin Muhammed aloitti toimintansa.

Kun Raamatun kertomukset on muutettu Koraanissa uuteen muotoon, muslimit selittävät sen johtuvan siitä, että j0uutalaiset ja kristityt olivat muuttaneet Raamattua ja Koraanissa ilmoitetaan alkuperäinen totuus. Näinhän ei voi olla, sillä Koraani kirjoitettiin vasta yli 1000 vuotta Vanhan testamentin jälkeen. Sitäpaitsi Muhammed vakuuttaa Koraanissa, että Raamattu on Jumalan sana. Miksi hän sitten muutteli sitä? Siksi, että hän oli väärä profeetta ja islam on väärä uskonto.

Kuinka islam voi olla oikea uskonto, kun se lupaa varm uudella paratiisipaikan vain niille, jotka tappavat vääräuskoisia ja itse kuolevat samalla? Tämä on hirveää petosta, jota nyt
yritetään levittää Suomessakin rauhan uskonnon nimissä. Vain tietämättömiä voidaan pettää.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13471402

29

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkoatässä

rosa-angelina
      29.4.2015 23:05
      miksi islam uskoo jeesuksen olevan pelkkä profeetta jonka jälkeen heidän muhamed profeetta tuli? jeesus kuitenkin eli siveämmin ja teki ihmetekoja jne..miksi sitten jeesus ei ole islamin' päähenkilö'? vaan muhamed? siksi että näin jeesuksen jumaluus kielletään..ja näin harhautetaan..jo alussahan oli sana raamatussa. siitä käärmeestä/paholaisesta jotenkin näin ...ja ihminen on polkeva rikki sinun pään..ja sinä olet pistävä häntä kantapäähän..tarkoittaa paholainen tuo synnin jonka jeesus polkee pois...pelastus on ainostaan jeesuksessa..isä poika ja pyhähenki ilman pyhää henkeä usko ei ole elävä..
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13570277

• reporaikas

Näin ateistina näkee asiat yksinkertaisemmin. Jeesus ei vaan ollut aikaan riittävän vakuuttava henkilö. Ei vakuuttanut juutalaisia eikä oikein ketään. Pieni seuraajien joukko ja noita ryhmiähän siihen aikaan syntyi kuin sieniä sateella.
        Kristinusko onnistui kuitenkin myöhemmässä vaiheessa kasvamaan eurooppaan ja siellä sitten nostettiin jeesus jalustalle.
        Itse en näe mitään eroa islamilla ja kristinuskolla. Samanlaisia juutalaisuskontoja joillan mitämillä tulkintaeroilla yms. Jeesuksen ylikorostaminen vessan pöntöstä alas ja Muhammedin niin voisivat olla yhtä lähellä kuin katolliset ja luterilaiset toisiaan.

• PyhäJärjestys

-2.5.2015-

Vastaus nimimerkin "VakavaEksytysOn" kirjoitukseen "Eräs eksytys - islam!!":

Jos nyt joku "eräs" edustaa - tosin monien muiden tavoin - vakavaa eksytystä, niin kyseisen kirjoituksen laatija itse. On nimittäin aikamoinen saavutus saada aikaan näin lyhyt teksti, jossa ei ole oikeastaan muuta totuudenmukaista lausetta kuin ensimmäinen, jossa kirjoittaja ilmoittaa lukeneensa erään kirjan edellyttäen, että hän todella luki sen. Ja jos tuo kirja antaa ainekset näin totuudenvastaiseen ja sekavaan kirjoitukseen, se kuuluu jätteisiin, mieluummin poltettaviin, ettei se edes maaperää saastuttaisi.

Kyseistä tarkoitushakuisen valheellisesti panettelevaa ja eksyttävää kirjoitusta voi kuvailla aika lailla samoin sanoin kuin mitä käytin kommentoidessani erästä toista samankaltaista valheellista vaikutelmaa Islamista tavoittelevaa kirjoitusta, kun totesin, että kun sitä tutkiskelee "on kuin seisoisi läpimädän talon edessä ja joutuisi miettimään, että mistäköhän aloittaisi tätä rähjää korjaamaan vai pitäisikö murskata se kokonaan ja sitten aloittaa uuden rakentaminen kokonaan alusta perustasta lähtien."

Niin läpikotaisin mätä, totuudenvastainen, sekava ja eksyttävä, vieläpä tarkoitushakuisesti on myös tämä kirjoitus. Jos sitäkin yrittäisi korjata perusteellisesti lause lauseelta, siihen saisi kulumaan suunnattomasti aikaa todisteineen. Siihenkään urakkaan en aio ryhtyä, vaan poimin sen kokonaisvaltaisen mädännäisyyden todisteeksi olennaisia totuudenvastaisuuksia, perustelemattomia väitteitä, virheitä ja ristiriitaisuuksia sekä tarjoan korjausmateriaaliksi totuudenmukaisia toteamuksia sekä Kaikkivaltiaan Pyhän Hengen todistuksia suoraan itse Hänen Totuutensa Pyhästä Ilmoituksesta ja Kirjoituksesta, Koraanista.

Kristuksen Opetuslapseus on oikeata kristillisyyttä (Israelin oikeat 12 heimoa ja heihin liittyneet muut Aabrahamin sekä muiden kansojen edustajat) ja samalla islamilaisuutta (Ismaelin ja Aabrahamin jälkeläiset ja heihin liittyneet oikeat israelilaiset sekä muiden kansojen edustajat), Aabrahamin elämänvaellusta ja uskoa, kaikille kansoille ja heimoille tarkoitettua.
      Kristuksen Opetuslapseuden mukainen islamilaisuus on myös Kristuksen Opetuslapseuden mukaisen kristillisyyden perustana, ehdottomana perusvaatimuksena molempien perustuessa Kaikkivaltiaan Vanhan ja Uuden Liiton aikaisiin Pyhiin Ilmoituksiin ja Kirjoituksiin ja samalla Hänen säätämiinsä liittoihinsa Koraanin vahvistaessa kaiken tämän.
      Kristuksen Opetuslapseuden vastainen kristillisyys ja islamilaisuus on väärää, enemmän taikka vähemmän.

Kristuksen opetuslapsena minä todistan Kristuksen Opetuslapseuden mukaisen oikean kristillisyyden ja oikean, Koraanin ja profeetta Muhammadin ilmoittaman islamilaisuuden puolesta väärää kristillisyyttä ja islamilaisuutta sekä kaikkea muutakin väärää uskonnollisuutta ja maallisuutta vastaan.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

Havaittuja totuudenvastaisuuksia, perustelemattomia väitteitä, virheitä ja ristiriitaisuuksia sekä niitä korjaavia toteamuksia:
        * Mitkä ovat ne dokumentit, jotka todistavat Islamin olevan suuren eksytyksen, vaikka Luoja ilmoittaa Koraanissa sen ilmoittaman Islamin olevan Aabrahamin uskoa ja elämänvaellusta (uskontoa), vieläpä täydelliseksi saatettua?
        * Mitä on totuudellinen historin tutkimus ja missä sitä harjoitetaan? Ja mikä Islamissa ei kestä totuudellista historian tutkimista?
        * Mitkä Koraanin toteamukset ovat valheellisia, vieläpä useat? Missä ja miten ne on todistettu valheellisiksi ja millä todisteilla?
        * Raamatun profeetat ja Kristus itse todellakin ovat olleet muslimeja, sillä sana muslimi tarkoittaa "hallitsijaa", "päällikköä", "johtajaa", "käskijää", "määrääjää", etenkin kuningas Daavidin jälkeläisiä (kts. Jer.33:25-26), mistä johtuen myös näiden hallitsijaisuuden, päällikkyyden, johtajuuden, käsky- ja määräysvallan alle saatettuja on alettu kutsua myös muslimeiksi.
        "Näin sanoo JHVH: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja, niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita (hebr. m-s-l) Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä." (Jer.33;25-26)
        * Islam on tiedetty ja tunnettu jo Aadamin ajoista lähtien, sillä juuri se on alkuperäinen Aadamin ja tämän jälkeläisten elämänjärjestelmä, usko kuten myös Koraani todistaa. Ja myöhemmät profeetat ilmoittivat myös profeetta Muhammadin saapumisesta, mistä johtuen hänen aikansa ns. juutalaiset tiesivät odottaa häntä kuten tuon aikaiset lähdetiedot (kts. Ibn Hisham: Profeetta Muhammedin elämäkerta) todistavat.
        * Raamatun kertomuksia ei ole Koraanissa muutettu uuteen muotoon, vaan ne ilmoitetaan totuudenmukaisesti Ismaelin ja muiden Aabrahamin jälkeläisten yhteisön, Kristuksen toisen lammaslauman, näkökulmasta antaen näin niille vahvistuksen ja toisen tai kolmannen todistajan todistuksen.
        * Koraani ei missään anna todistusta Raamatusta Jumalan hyväksymänä kokonaisuutena, vaan se viittaa Raamatun sisältämiin Pyhiin Ilmoitukseen ja Kirjoituksiin kuten Lakiin (Tooraan), muihin Vanhan Liiton Profeettojen Ilmoituksiin, Psalmeihin ja Evankeliumiin, joten profeetta Muhammad ei varmasti vakuuta Koraanissa, että Raamattu on kokonaisteoksena Jumalan Sanaa, vaan todistaa näiden erillisten Pyhien Ilmoitusten ja Kirjoitusten puolesta.
        * Kuka väittää ja millä todistein, että profeetta Muhammad muutti Raamattua? Ja mitä Raamatun versiota? Mistä löytyvät nämä hänen muutetut Raamatun versionsa käsikirjoituksineen ja/tai niiden kopioineen?
        * Pelastua voi elämällä elämäänsä Kaikkivaltiaan Pyhän Tahdon mukaan mitä siihen sitten itsekullakin sisältyy, mutta varmimpia keinoja pelastua, kenties varmin on kuolla Kaikkivaltiaan ja Hänen Pyhän Asiansa puolesta; samoin todistavat myös Raamatun Pyhät Ilmoitukset ja Todistukset.
        * Koraanin ja profeetta Muhammadin ilmoittama Islam on Kaikkivaltiaan kaikille kansoille ja heimoille säätämä oikea, puhdas, vieläpä täydelliseksi saatettu, Kristuksen Opetuslapseuden mukainen elämänjärjestelmä ja uskonto sekä profeetta Muhammad on Kaikkivaltiaan itsensä valitsema, ilmoittama ja ohjaama profeetta, lähettiläs, josta myös hänen aikalaisensa todistivat (kts. Ibn Hisham: Profeetta Muhammedin elämäkerta).
        Kuka on saanut Kaikkivaltiaalta oikeuden todistaa vastoin Hänen todistustaan? Kuka asettuu näin julkeasti itse Kaikkivaltiasta, Hänen Pyhää Henkeänsä ja Sanaansa, Kristusta vastaan, vieläpä yläpuolelle ja kenen auktoriteetilla?
        * Ihmiskunnan hirvittävin petos Kristuksen Uuden Liiton aikana on turmeleva ja tuhoava, sijaisuhraava Babylonin järjestelmä; porttokristillisyys ja laajemmin porttouskonnollisuus yhdessä sen kanssa liittoutuneen maallisen, nykyään yleensä poliittisen, demo(ni)kraattisen järjestyksen, vallan kanssa - niin ikään Kaikkivaltiaan Pyhän Sanan ja Lain vastaisesti järjestäytyneen ja toimivan - kuten muun muassa Ilmestyskirjan 18.luku todistaa.
        Koraanin ja profeetta Muhammadin ilmoittama Kaikkivaltiaan kaikille kansoille ja heimoille säätämä oikea, puhdas, vieläpä täydelliseksi saatettu, Kristuksen Opetuslapseuden mukainen elämänjärjestelmä ja uskonto on juuri se kokonaisjärjestelmä, johon tuosta Babylonista pitäisi paeta pelastuakseen niin iankaikkisesti kuin edes jotenkuten ajallisesti.

Lopuksi kysyttäköön, mikä on nimimerkin "VakavaEksytysOn" kirjoituksen "Eräs eksytys - islam!!" tarkoitus ja päämäärä, mitä kirjoittaja tavoittelee ja keitä edustaen näin valheellisella, perustelemattomalla, sekavalla ja eksyttävällä kirjoituksella? Hän vastatkoon totuudenmukaisesti Kristuksen nimessä. Ja mitä tarkoittaa maininta "Profeetta" aloitussanoissa? Viittaako kirjoittaja mahdollisesti itseenä vai johonkin muuhun eksyttäjään?

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

Näin todistaa Koraani itsestään kaikissa niissä kohdissa, joissa alkutekstissä ja/tai käännöksessä on mainittu sana "Koraani". Jos mukaan otetaan myös Koraaniin viittavaa ilmaisut "ilmoitus", "kirjoitus", "kirja", Koraani kuvaa itseään jopa sadoin kohdin.

Koraanin sanahaku

Koraani*

2:62 (Koraaniin) uskovat ja myöskin ne jotka ovat juutalaisia, kristittyjä, saabalaisia, jos he uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään ja elävät hurskaasti, saavat totisesti palkkansa Herransa luona; ei mikään pelko valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia.

2:185 »Ramadaan» on se kuukausi, jolloin Koraani annettiin opastukseksi ihmisille ja selväksi todistukseksi (Jumalan) johdatuksesta, jotta hylättäisiin paha ja valittaisiin hyvä; ...

3:55. Ja Jumala sanoi: »Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte.
        56. Mitä niihin tulee, jotka eivät uskoneet, olen kurittava heitä raskaalla rangaistuksella sekä tässä että tulevassa elämässä; eivätkä he löydä ketään auttajaa.»
        57. Mutta uskovaisille ja hyviä töitä harjoittaville Hän on antava heidän täyden palkkansa. Jumala ei rakasta väärintekijöitä.
        58. Tämän me julistamme sinulle Muhammed, tunnusmerkkinä ja viisauden tietona, jotka ovat Koraanissa.
        59. Katso, Jeesus on Jumalan edessä samankaltainen kuin Aadam; Hän loi hänet (Aadamin) maan tomusta, sitten Hän sanoi hänelle: »Ole!» ja hän oli (elävä sielu).
        60. Tämä totuus tulee Herraltasi, Muhammed, siksi älä kuulu epäileviin.
        61. Jos joku tästä kiistelee kanssasi, sen jälkeen kuin (tämä täydellinen) tieto on osaksesi tullut, niin sano: »Tulkaa, kutsukaamme meidän poikamme ja teidän poikanne, meidän vaimomme ja teidän vaimonne, kokoontukaamme me itse ja te itse; ja sitten kukin velvoittakaamme itsemme Jumalan edessä ja huutakaamme Jumalan kirousta niiden yli, jotka valehtelevat!»
        62. Katso, tämä sanoma on kauttaaltaan totuutta, eikä ole muuta jumalaa kuin Jumala; Hän on totisesti mahtava, viisas.
        63. Mutta jos he kääntyvät pois, niin totisesti Jumala tuntee turmeluksen aiheuttajat.

4:47 Te jotka olette saaneet Pyhän kirjan, uskokaa siihen, mitä Me olemme ilmoittanut (Koraanissa) vahvistaen sen, minkä jo omistatte (Vanhan testamentin), (uskokaa) ennenkuin Me synkennämme ja vääristämme teidän kasvojenne piirteet tai kiroamme teidät samoin kuin Me kirosimme sapatinrikkojat, sillä Jumalan käskyt käyvät varmasti täytäntöön.
        48. Totisesti Jumala ei anna anteeksi, että palvellaan jotakuta Hänen vertaisenaan. Hän saattaa antaa anteeksi, kenelle tahtoo, muun kaiken paitsi tämän, sillä se, joka asettaa Jumalalle vertaisia, tekee kauhean synnin.

4:80. Se, joka tottelee profeettaa, tottelee Jumalaa; mutta jos joku kääntyy pois, emme ole lähettänyt sinua sellaisia vartioimaan.
        81. He sanovat: »Olemme kuuliaisia», mutta mentyään pois sinun luotasi hautovat muutamat heistä öisin päässään aivan muuta, kuin mitä sinä sanot. Jumala merkitsee muistiin kaiken, mitä he punovat; käännä kasvosi pois heistä ja luota Jumalaan! Sinulle riittää Jumala puolustajaksi.
        4:82 Eivätkö he sitten syvenny Koraaniin? Jos se ei olisi Jumalasta lähtöisin, niin he löytäisivät siitä lukuisia ristiriitaisuuksia.

5:68. Sano: »Te Kirjoitusten kansa, teidän perustanne on kestämätön, ellette pidä kiinni Toorasta ja evankeliumista sekä siitä, minkä teille Herranne on ylhäältä ilmaissut.» Se, mikä on sinulle ylhäältä ilmoitettu, vain yllyttää useimpia heistä irstaisuuteen ja uskottomuuteen. Älä siis murehdi uskottomasta kansasta.
        5:69 Niiden suhteen, jotka uskovat (Koraaniin), sekä juutalaisten ja sabealaisten samoin kuin kristittyjen suhteen olkoon niin, että joka uskoo Jumalaan ja ylösnousemuksen päivään ja tekee hyvää, sitä ei pelko valtaa eikä hän joudu murheeseen.

5:82. Kiivaimmat oikeauskoisten vihamiehet totisesti tapaatte juutalaisista ja monijumalaisista, ja oikeauskoisten ystävyyttä lähinnä olevissa varmasti tapaatte sellaisia, jotka sanovat: »Me olemme kristittyjä»; tämä johtuu siitä, että heidän joukossaan on pappeja ja munkkeja ja että he eivät käyttäydy pöyhkeästi.
        83. Ja kun nämä kuulevat, mitä profeetalle on ylhäältä ilmoitettu (Koraani) havaitsette heidän silmäinsä vettyvän kyyneleistä sen totuuden vuoksi, jonka he tunnustavat; he sanovat: »Herra! Me uskomme, lue siis meidät totuuden todistajain joukkoon!
        84. Ja mitä (syytä) on meillä olla uskomatta Jumalaan ja siihen totuuteen, joka meille ylhäältä on tullut, koska me vakavasti toivomme, että meidän Herramme sallisi meidän astua hyveellisten kanssa (tulevaan elämään)?»

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

6:19. Sano:» Mikä olisi painavin todistus?» Sano:» Jumala on todistaja minun ja teidän välillänne, ja minulle on tämä Koraani ilmestyksenä annettu, jotta minä sen kautta varoittaisin teitä ja jokaista, jonka se saavuttaa. Todistaisitteko silloin todellakin, että on muitakin jumalia kuin Jumala?» Sano: »Sellaista en todista.» Sano: »Hän on ainoa Jumala, enkä totisesti vastaa siitä, mitä te Hänen rinnalleen olette keksineet.»
        20. Ne, joille Me olemme antanut Pyhän Kirjoituksen, tuntevat hänet (Muhammedin) yhtä hyvin kuin omat poikansa, mutta ne, jotka turmelevat sielunsa, eivät usko.
        21. Kuka tekee suurempaa vääryyttä kuin se, joka sepittää valhetta Jumalasta tai vääristelee Hänen tunnusmerkkinsä valheeksi? Totisesti ei väärintekijöille tule hyvin käymään.

6:22. Sinä päivänä, jolloin Me kokoamme heidät kaikki yhteen, sanomme Me niille, jotka asettavat muita Jumalan rinnalle: »Missä ovat nyt ne Jumalan vertaiset, joilla olette uskotelleet?»
        23. Eivätkä he silloin keksi muuta puolustusta kuin sanovat: »Jumalan, Herramme nimeen, me emme ole epäjumalia Hänen rinnalleen asettaneet.»
        24. Katso, kuinka he sotkeutuvat valheisiinsa, ja kuinka kaikki, mitä he ovat sepittäneet, luhistuen pettää heidät!
        25. Heidän joukossaan on sellaisiakin, jotka sinua kuuntelevat, mutta Me olemme verholla peittäneet heidän sydämensä, niin etteivät he voi ymmärtää sitä (Koraania) ja heidän korvansa ovat tukitut, ja vaikka he näkisivät mitä tunnusmerkkejä, eivät he usko niihin, niin että uskottomat tullessaan luoksesi väittelemään kanssasi sanovat: »Nämä ovat vain niitä entisten ihmisten juttuja.»
        26. He estelevät muita totuuteen pyrkijöitä ja itse karttavat sitä, mutta he turmelevat vain itsensä eivätkä sitä tajua.
        27. Jospa voisit nähdä, kun heidät asetetaan tulen eteen ja he sanovat: »Voi, että voisimme palata takaisin! Silloin emme väittäisi Herramme tunnusmerkkejä valheeksi, vaan kuuluisimme oikeauskoisiin!»
        28. Heille kirkastetaan se, minkä he ennen salasivat, mutta vaikka he saisivatkin palata, kääntyisivät he kuitenkin siihen, mikä on heiltä kielletty; totisesti he ovat valehtelijoita.

6:51 Varoita tällä (Koraanilla) niitä, jotka pelkäävät, että heidät kootaan Herransa eteen, eikä heillä paitsi Häntä ole mitään puoltajaa eikä välittäjää, jotta he pelkäisivät Jumalaa.

6:66. Mutta sinun kansasi pitää sitä (Koraania) valheena, vaikka se on itse totuus. Sano: »Minä en ole teidän hoitajanne;
        67. jokaisella tapahtumalla on määrätty hetkensä, ja te tulette kokemaan sen aikanansa.»
        68. Ja kun näet niitä, jotka puhuvat joutavia tunnusmerkeistämme, niin käänny pois heistä, kunnes he rupeavat pohtimaan jotakin muuta, mutta jos Saatana saisi sinut unohtamaan (tämän säännön), niin älä kuitenkaan jää istumaan vääräuskoisen seuraan, kun se taas muistiisi tulee!
        69. Jumalaapelkääväiset eivät ole vastuussa heistä, mutta varoittakoot heitä, jotta hekin pelkäisivät Jumalaa.
        70. Jätä ne, joiden uskonto on leikintekoa ja ajanvietettä ja jotka maallinen elämä saa pauloihinsa, mutta varoita heitä tällä (Koraanilla), jottei yksikään sielu hukkuisi pahojen tekojensa tähden. Eihän sillä ole, paitsi Jumalaa, ketään suojelijaa eikä opastajaa, ja vaikka se tarjoaisikin korvausta kaikesta, minkä voi korvata, ei sitä vastaanotettaisi. Niitä, jotka hukkuvat pahojen töittensä tähden, odottaa kiehuva juoma ja tuskallinen rangaistus, siksi että he jumalattomuutta harjoittavat.

6:105 Niin ilmoitamme Me olemuksemme vertauskuvin, jotta he (sinulle, Muhammed,) sanovat: »Sinä olet tutkinut», samalla selittääksemme sen (Koraanin) ymmärtäväisille ihmisille.
        106. Noudata sitä, mikä on Herrasi sinulle ilmoittamaa - ei ole muuta jumalaa paitsi Hän - ja käänny pois monijumalaisista.

6:125. Ketä Jumala tahtoo johdattaa, hänen rintansa avaa Hän Islaamille, ja kenen hän antaa eksyä, hänen rintansa Hän tekee niin ahtaaksi ja ahdistetuksi, kuin hänen täytyisi kiivetä taivaaseen. Siten saattaa Jumala häpeään ne, jotka eivät usko.
        126. Ja tämä on Herrasi oikea tie (Koraani ja Islaamin uskonto); nyt olemme selittänyt tunnusmerkkimme ihmisille, jotka ottavat niistä vaarin.
        127. Heidän ovat rauhan asunnot heidän Herransa luona, ja Hän on heidän suojelijansa palkinnoksi heidän teoistaan.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

6:153. Tämä on Minun oikea tieni; sitä siis vaeltakaa! Älkää käykö muita teitä, sillä ne eksyttävät teidät Hänen tieltään! Tämän on Hän määrännyt teille, jotta pelkäisitte Jumalaa.»
        154. Edelleen olemme Moosekselle antanut Pyhän kirjoituksen, täydellisen (siunauksen) sille, joka hyvää tekee, - kaiken selitykseksi, johdatukseksi ja armonlahjaksi, jotta he uskoisivat kohtaavansa Herransa.
        155. Ja tämä (Koraani) on siunattu Kirjoitus, jonka Me olemme lähettänyt ylhäältä; noudattakaa siis sitä ja pelätkää Jumalaa, jotta osaksenne tulisi laupeus.
        156. Ettette sanoisi: »Pyhä kirjoitus on lähetetty vain kahdelle kansalle ennen meitä, ja totisesti olimme liian tietämättömiä käsittääksemme sen»,
        157. tai ettette sanoisi: »Jos Kirjoitus olisi lähetetty meille, olisimme totisesti tulleet paremmin johdatetuiksi kuin he», niin on nyt osaksenne tullut selvä todistus Herraltamme, johdatus ja armonosoitus, ja ken tekee enemmän väärin kuin se, joka vääristelee Jumalan tunnusmerkit valheeksi ja on penseä niitä kohtaan. Me rankaisemme niitä, jotka ovat penseitä tunnusmerkkejämme kohtaan, mitä pahimmalla rangaistuksella, siksi että he niin tekivät.
        158. Odottavatko he jotakin muuta kuin sitä, että enkelit tulisivat heidän luokseen, tai että Herrasi tulisi tai että joku Herrasi tunnusmerkeistä tulisi? Sinä päivänä, jolloin joku Herrasi tunnusmerkeistä tulee julki, ei usko ole hyödyttävä sitä sielua, joka ei ennen ole uskonut tai mitään tehnyt uskonsa hyväksi. Sano: »Odottakaa! Mekin totisesti odotamme.»
        159. Niiden kanssa, jotka ovat hajoittaneet uskontonsa ja muodostaneet lahkoja, ei sinulla (Muhammed) totisesti ole mitään tekemistä. Heidän asiansa kuuluu vain Jumalalle; kerran on Hän julistava heille heidän tekonsa.

7:181. Ja niiden keskuudessa, jotka olemme luonut, on joukko, joka johtaa ihmisiä totuudessa ja sen mukaisesti jakaa oikeutta.
        182. Mutta niitä, jotka pitävät tunnusmerkkimme valheena, kuljetamme Me pois askel askeleelta, tavalla, jota he eivät havaitse.
        183. Ja vaikka suvaitsenkin heitä, on Minun suunnitelmani horjumaton.
        184. Eivätkö he ymmärrä, ettei heidän kumppaninsa (Muhammed) suinkaan ole mieletön; hän on vain julkinen varoittaja.
        185. Eivätkö he ole tarkastelleet taivaitten ja maan hallintoa ja kaikkea, minkä Jumala on luonut (ja huomanneet) että heidän aikansa jo lähenee loppuaan? Ja mihin sanomaan he tämän (Koraanin) jälkeen aikovat uskoa?
        186. Sillä niille, joiden Jumala antaa kulkea harhaan, ei ole opasta; ja Hän jättää heidät menehtymään uhmailuihinsa.

7:204 Kun Koraania luetaan, kuunnelkaa tarkkaan ja olkaa vaiti, jotta saisitte armon osaksenne.
        205. Ja rukoile Herraasi sielusi nöyryydessä ja pelossa suuritta sanoitta sekä aamuin että illoin, äläkä ole penseä!

9:111 Totisesti, Jumala on lunastanut uskovaisilta heidän henkensä ja omaisuutensa antamalla niiden korvaukseksi paratiisin puutarhan, joka on heitä varten. He taistelevat Jumalan asian puolesta: he surmaavat ja heitä surmataan, kuten Hän on sitovasti luvannut toorassa, evankeliumissa ja Koraanissa, ja kuka täyttää uskollisemmin lupauksensa kuin Jumala? Olkaa siis onnelliset liittosopimuksestanne, jonka olette tehneet Hänen kanssaan. Juuri tämä on ylin onni.
        112. Niille, jotka kääntyvät Jumalan puoleen, niille, jotka palvelevat Häntä, niille, jotka ylistävät Häntä, niille, jotka parantavat, niille, jotka kumartuvat rukoilemaan, niille, jotka vaipuvat maahan, niille, jotka käskevät tehdä hyvää ja kieltävät pahan tekemisen, ja niille, jotka suojelevat Jumalan lakeja - julista uskoville iloista sanomaa.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

10:15 Ja kun Meidän selvät merkkimme on heille ilmoitettu, sanovat ne, jotka eivät usko kohtaavansa Meitä: »Tuokaa toinen Koraani tai muuttakaa tätä.» Sano: »Ei ole minun asiani muuttaa sitä omasta halustani, noudatan vain minulle annettua ilmoitusta. Pelkään totisesti, että jos olen tottelematon Herralleni, minua on kohtaava viimeisen päivän tuomio.»
        16. Sano: »Jos Jumala olisi tahtonut, minä en olisi sitä teille ilmoittanut enkä tehnyt tunnetuksi; olinhan jo sitä ennen elänyt keskuudessanne suuren osan elämääni. Ettekö jo ymmärrä?»
        17. Kuka tekee enemmän väärin kuin se, joka puhuu valhetta Jumalaa vastaan tai vääristelee Hänen merkkinsä? Totisesti, syntisellä ei ole menestystä.

10:37 Ja tätä Koraania ei olisi yksikään muu kyennyt aikaansaamaan paitsi Jumala. Se on vahvistus sille, mikä ilmaistiin jo sitä ennen, ja kirjoituksen selitys, joka totisesti on kaikkien maailmojen Herralta saatu.
        38. Väittävätkö he, että hän (Muhammed) on sepittänyt sen? Sano silloin: »Tuokaa sitten suura, joka on tämän kaltainen, ja huutakaa avuksenne ketä voitte Jumalan asemesta, jos olette oikeassa.»
        39. Ei, he selittävät valheeksi sen, mitä he eivät ymmärrä eivätkä tunne ja mitä heille ei ole selitetty. Samalla tavoin vääristelivät totuutta ennen heitä eläneet, mutta katso, millainen oli väärämielisten loppu.
        40. Jokunen heistä tosin siihen (Koraaniin) uskoo, ja jokunen heistä ei siihen usko; mutta Herrasi tuntee parhaiten ne, jotka pahaa tekevät.
        41. Jos he pitävät sinua valehtelijana, sano heille: »Minun tekoni ovat minun, ja teidän tekonne ovat teidän; te ette ole vastuussa minun teoistani, ja minua eivät sido teidän tekonne.»
        42. Jotkut heistä kuuntelevat sinua; kykenetkö saamaan kuurot kuuleviksi, vaikkapa he eivät ymmärtäisikään?
        43. Jokunen heistä katsoo sinuun; kykenetkö ohjaamaan sokeita, vaikkapa heillä ei olisi valoa?
        44. Totisesti, Jumala ei tee vähäisintäkään vääryyttä ihmissuvulle, mutta ihmiset tekevät vääryyttä itselleen.

10:61 Ja sinä (oi Muhammed!) et toimi missään asioissa etkä lue Jumalan puolesta julki osaakaan Koraanista, ettekä te ihmiset suorita tekoakaan Meidän pitämättä teistä vaaria sitä tehdessänne. Ei edes pienintä hiukkasta maan päällä tai avaruudessa voida kätkeä sinun Herrasi katseilta, eikä ole olemassa sitä pienempää eikä suurempaa, jota ei olisi selvässä (Jumalan tiedon) Kirjassa.

11:13. Tai jos he sanovat: »Hän on kaiken keksinyt», vastaa heille: »Tuokaa sitten kymmenen samanlaista sepittämäänne suuraa ja huutakaa avuksenne ketä voitte Jumalan asemesta, jos olette totuudessa.»
        11:14 Jos he tällöin eivät vastaa sinulle, silloin tiedä, että se (Koraani) totisesti on lähetetty maan päälle Jumalan viisautena ja että muuta jumaluutta ei ole olemassa kuin Hän. Oletteko siis oikeauskoisia (muslimeja)?

11:17 Heidän kaltaisensa ei ole hän, joka nojautuu Herransa selvään todistukseen ja jolle Hänen todistajansa lukee sitä (Koraania); tämän edellä oli jo Mooseksen Kirja johdatuksena ja armona. Tämän (Mooseksen Kirjan) noudattajat uskovat siihenkin (Koraaniin). Ja heimolle, joka ei siihen usko, on tuli varattu asumukseksi. Älköön Sinulla siis olko mitään epäilyksiä tässä asiassa. Totisesti, tämä on Herrasi ilmoitus, mutta useimmat eivät siihen usko.

12:1. Alif. Laam. Raa. Nämä ovat selvän Kirjan säkeistöjä.
        2. Olemme totisesti lähettänyt ylhäältä tämän arabialaisen Koraanin, jotta te voisitte ymmärtää.
        3. Me aiomme kertoa sinulle erään kertomuksista parhaimpia ilmaisten sen sinulle tällä Koraanilla, sillä tätä ennen sinä kuuluit niiden joukkoon, jotka olivat tietämättömiä.

13:31 Ja jos olisi ollut Koraani, jonka voimalla vuoria olisi siirretty tai maa olisi leikattu kappaleiksi tai kuollut saatu puhumaan, niin olisimme kyllä lähettänyt sen maan päälle. Totuus on se, että kaikki käskyvalta kuuluu täydellisesti Jumalalle. Eivätkö uskovaiset tiedä, että jos Jumala olisi niin tahtonut, Hän olisi totisesti johdattanut koko ihmissuvun? Ja ne, jotka ovat valinneet epäuskon, saavat jatkuvasti salamaniskuja päähänsä tekojensa vuoksi, tai salama on iskevä heidän kotiensa läheisyyteen, kunnes Jumalan lupaus käy toteen. Totisesti, Jumala ei ole rikkova lupaustaan.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

15:1 Aliif, Laam, Raa. Nämä ovat kirjan ja selvän Koraanin säkeistöjä.
        2. On tuleva aika, jolloin epäuskoon antautuneet toivoisivat olevansa muslimeja.
        3. Anna heidän syödä ja nauttia aikansa, ja johtakoon heidän toiveensa heidät harhaan. Mutta tulevaisuudessa he kyllä sen älyävät.

15:9. Totisesti, Me itse lähetämme maan päälle kehoituksen, ja Me myös seisomme sen tukena.
        10. Ja totisesti, jo ennen sinua Me lähetimme sananjulistajia muinaisten heimojen luokse.
        11. Mutta ainoatakaan lähettilästä ei saapunut heidän luoksensa, jota he eivät olisi pilkanneet.
        12. Näin me annamme tämän (pilkkaamisen) juurtua syntisten sydämiin.
        13. He eivät usko Koraaniin, ja kuitenkin heillä on tiedossa edeltäjiensä kohtalo.

15:87 Olemmehan antanut sinulle seitsemän säkeistöä useasti luettavaksi sekä suuren Koraanin.
        88. Älä käännä silmiäsi siihen, josta Me olemme antanut heidän nauttia, äläkä murehdi heidän tähtensä, vaan ojenna kätesi uskovaisille.
        89. Sano heille: »Totisesti, minä olen julkinen varoittaja.»
        90. Kuten Me lähetimme tuomion niille, jotka riitelivät, ja niille,
        91. jotka repivät Koraanin palasiksi.
        92. Herrasi nimessä Me heiltä kaikilta vielä vaadimme tilin siitä,
        93. mitä he ovat tehneet.
        94. Sentähden julista heille selvin sanoin, mitä sinulle on määrätty, ja käänny pois pakanoista.
        95. Totisesti, Me olemme sinulle riittävä turva pilkkaajia vastaan.

16:98 Kun siis luet Koraania, niin etsi Jumalan luota turvaa saatanaa, tuota karkoitettua, vastaan.
        99. Totisesti, hänellä ei ole mitään valtaa uskovaisiin, sillä he luottavat Herraansa.
        100. Saatanan valta ulottuu vain niihin, jotka tekevät liiton hänen kanssaan, ja niihin, jotka asettavat toisia jumalia Jumalan rinnalle.
        101. Kun Me vaihdamme jonkun säkeistön toiseen - Jumala tietää parhaiten, mitä Hän ylhäältä lähettää - niin he sanovat: »Sinä olet pelkkä väärentäjä.» Useimmat heistä ovat tietämättömiä.
        102. Sano: totisesti Pyhä Henki on tuonut sen ylhäältä Herraltasi vahvistaakseen uskovaisia sekä johdatukseksi ja ilosanomaksi kuuliaisille (muslimeille).
        103. Tiedämme perin hyvin, että he vastaavat: »Hänen opettajansa on vain ihminen.» Heidän tarkoittamansa miehen äidinkieli on muukalainen, mutta Koraani on selvää arabiankieltä.
        104. Totisesti, niille, jotka eivät usko Jumalan merkkeihin, Hän ei anna johdatustansa, vaan heille on varattu tuskallinen tuomio.
        105. Vain valheita sepittävät ne, jotka eivät usko Jumalan merkkeihin; he ovat valehtelijoita.
        106. Niitä, jotka kieltävät Jumalan ensin Häneen uskottuaan - emme tarkoita niitä, jotka siihen pakotetaan, vaikkakin heidän sydämensä pysyvät uskossa, vaan niitä, jotka avaavat sydämensä epäuskolle - niitä kohtaa Jumalan viha ja niitä kohtaa suuri rangaistus.
        107. Tämä tapahtuu sentähden, että he rakastavat enemmän tämän maailman elämää kuin tulevaa, ja koska Jumala ei anna johdatustansa uskottomille.
        108. Nämä ovat niitä, joiden sydämet ja korvat ja silmät Jumala on sinetöinyt, ja he ovat välinpitämättömiä ihmisiä.
        109. On epäilemättä totta, että he tulevassa elämässä joutuvat kadotukseen.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

17:9 Totisesti, tämä Koraani johtaa kaikkeen oikeaan, ja uskoville, jotka suorittavat hyviä tekoja, se sisältää ilosanoman, että heitä odottaa suuri palkinto.
        10. Ja että Me niille, jotka eivät usko tulevaan elämään, olemme valmistanut tuskallisen rangaistuksen.

17:41 Totisesti, Me olemme selittänyt (asioita) monin tavoin tässä Koraanissa, jotta ihmiset ne mieleensä painaisivat. Mutta se lisää vain heidän penseyttään.

17:45 Ja kun esität julkisesti Koraania, me asetamme näkymättömän verhon sinun ja niiden välille, jotka eivät usko tulevaan elämään.
        17:46 Ja Me panemme peitteen heidän sydäntensä päälle, niin että he eivät tajua sitä, ja teemme heidät korviltansa kuuroiksi. Ja kun sinä muistutat Koraanin kautta, että Hän on ainoa, he kääntävät selkänsä ja rientävät pois.
        17:47 Me tiedämme parhaiten, miksi he kuuntelevat (Koraania), kun he kääntävät korvansa sinun puoleesi, ja kun he pitävät salaisia neuvottelujaan, ja kun väärämieliset sanovat: »Te seuraatte noituuden lumoissa olevaa miestä.»

17:60 Muista, mitä Me sinulle lausuimme: »Totisesti, Herrallasi on ihmissuku vallassaan.» Ja ilmestyksen, jonka sinulle näytimme, Me annoimme vain koetukseksi ihmisille, samoin kuin Koraanin kirotun puun. Ja Me varoitimme heitä, mutta se lisää vain heidän suurta kapinallisuuttaan.

17:78 Suorita rukouksesi, oi Muhammed, päivän noususta yön pimeyteen saakka ja lue Koraania aamun koitteessa. Totisesti, ei aamuhartaus jää kuulematta.

17:80. Ja sano: »Herra, salli minun käydä sisälle ja ulos aina totuuden tietä, ja suo minulle voimakasta apuasi.»
        81. Ja sano vielä: »Totuus on tullut ja valhe on häipynyt. Totisesti, valhe on tuomittu katoamaan.»
        17:82 Ja Me lähetämme ylhäältä sellaista Koraanin sisältöä, mikä on parannukseksi ja armoksi uskovaisille, mutta vain edistää väärämielisten, häviötä.

17:85. He tekevät sinulle myöskin kysymyksiä Hengen suhteen. Vastaa: »Henki lähtee Herrani sanoista, mutta teille on annettu sangen vähän oikeata tietoa.»
        86. Ja jos olisimme halunnut, olisimme totisesti voinut peruuttaa sen, minkä olimme sinulle ilmoittanut, etkä olisi silloin löytänyt ketään, joka olisi sinua auttanut Meitä vastaan.
        87. Mutta sait armon Herraltasi. Totisesti, suuri on Hänen laupeutensa sinua kohtaan.
        88. Sano: »Totisesti, vaikka kaikki ihmiset ja dzinnit yhdessä yrittäisivät saada aikaan tämänkaltaisen Koraanin, niin he eivät kykenisi siihen, vaikkapa auttaisivatkin toisiaan.»
        89. Totisesti, Me olemme tässä Koraanissa esittänyt erilaisia vertauksia ihmisille, mutta useimmat kieltäytyvät omaksumasta muuta kuin epäuskon.
        90. Ja he sanovat: »Emme todellakaan usko sinuun, ellet saa lähdettä suihkuamaan maasta;
        91. tai ellet voi aikaansaada itsellesi puutarhaa palmupuineen ja viiniköynnöksineen ja anna jokien virrata sen halki;
        92. tai ellet saa taivasta hajoamaan päällemme, kuten uskot; tai ellet voi tuoda Jumalaa ja enkeleitä eteemme todistajiksi,
        93. tai ellet hanki itsellesi kultaista taloa; tai ellet astu taivaaseen. Mutta emme usko taivaaseenastumiseesi, ellet ylhäältä lähetä meille Kirjaa, jota saatamme lukea.» Vastaa heille: »Kunnia olkoon Herralle, olen vain ihmisolento, pelkkä lähettiläs.»

17:105 Me olemme Koraanin lähettänyt ylhäältä totuuden sanomana, ja totuuden sanomana se on saapunut maan päälle, ja Me olemme lähettänyt sinut vain ilosanoman tuojaksi ja varoittajaksi.
        17:106 Ja tämän Koraanin Me olemme jakanut osiin, jotta vähitellen lukisit sen ihmisille. Ja Me olemme järjestänyt sen julistamisen siten, että se on osa osalta tullut ylhäältä.
        107. Sano: »Voitte uskoa siihen tai olla uskomatta. Totisesti, ne, joille jo sitä ennen on annettu tieto, lankeavat kunnioituksesta kasvoilleen, kun kuulevat sitä luettavana
        108. Ja he lausuvat: »Kunnia olkoon Herrallemme! Hänen lupauksensa on totisesti täyttyvä.»
        109. Ja kyynelsilmin he lankeavat kasvoilleen, sillä se on lisännyt heidän nöyryyttään.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

18:1 Kaikki ylistys kuuluu Jumalalle, joka on palvelijalleen ylhäältä lähettänyt tämän Kirjan eikä ole päästänyt siihen minkäänlaista vilppiä.
        2. Hän on laatinut sen suorasukaiseksi, jotta se varoittaisi heitä Häneltä tulevasta ankarasta rangaistuksesta, mutta myös toisi ilosanoman uskovaisille, jotka harjoittavat hyviä tekoja, että heitä odottaa ihana palkka, josta he alati saavat nauttia.
        3. Se on varoituksena myös niille, jotka sanovat Jumalan hankkineen lapsen.
        4. Heillä ei ole tietoa enempää kuin heidän esi-isilläänkään.
        5. Heidän suustaan tulee arveluttavaa puhetta: heidän sanansa ovat pelkkää valhetta.
        6. Ehkä sinä ahdistat itseäsi murehtimalla heidän tähtensä, jos he eivät usko tähän Koraaniin.

18:54 Ja totisesti, tässä Koraanissa Me olemme ihmissuvulle erilaisin vertauksin selittänyt kaiken, mutta ihminen on luotujen joukossa suurin kiistelijä.
        55. Mikään ei estä ihmisiä uskomasta, saatuaan johdatuksen, eikä anomasta anteeksiantoa Herraltansa ennen kuin muinaisten kansojen kohtalo toistuu heillekin ja tuskantuomio lankeaa heille heidän silmiensä edessä.
        56. Emme Me lähettiläitä muuta varten lähettänyt kuin ilosanomain tuojiksi ja varoittajiksi, mutta epäuskoon antautuneet kiistelevät valheellisin puhein väärentääkseen siten totuuden. Ja he pitävät Minun merkkejäni ja heidän varoittamistaan leikkinä.

19:97 Senvuoksi Me olemme tehnyt Koraanin helposti ymmärrettäväksi sinun kielelläsi, jotta voisit julistaa ilosanomaa hurskaille ja varoittaa riitaisia.
        98. Kuinka monia ennen heitä eläneitä sukupolvia olemmekaan hävittänyt! Saatatko löytää enää ainoatakaan heidän joukostaan tahi kuulla heistä pienintäkään äännähdystä?

20:1. Taa Haa.
        2. Emme ole lähettänyt sinulle Koraania tehdäksemme sinua onnettomaksi,
        3. vaan jotta se olisi kehoitus Jumalaa pelkääville,
        4. Hänen lähettämänsä, joka on luonut taivaan korkeudet ja maan.
        5. Hänelle, Armahtajalle, joka on noussut valtaistuimelleen,
        6. kuuluu kaikki, mitä on taivaassa ja mitä on maan päällä, mitä on niiden välillä ja maan alla.

20:113 Tällä tavoin me olemme lähettänyt maan päälle arabiankielisen Koraanin ja selittänyt eri tavoin niitä seikkoja, joilla heitä on uhattu, jotta he hartautta harjoittaisivat tai tulisivat ymmärtäväisiksi.
        20:114 Ylevä korkeudessaan on Jumala, Kuningas, Totuus. Mutta, Muhammed, älä pidä kiirettä Koraanin suhteen, ennen kuin se täydellisesti on sinulle ilmoitettu. Sano: »Herra, avarra minua tiedossa!»

21:24 Ovatko he omaksuneet muita jumalia Hänen rinnalleen? Sano: »Esittäkää todisteenne. Tämä (Koraani) on varoituksena niille, jotka nyt ovat kanssani, sekä niille, jotka olivat ennen minua.» Mutta useimmat heistä eivät tunne totuutta, vaan kääntyvät pois.

22:78 Kamppailkaa Jumalan tiellä ponnistellen, niinkuin Hänen arvonsa velvoittaa. Hän on teidät valinnut eikä ole uskontoonne asettanut teille mitään ylipääsemätöntä, vaan antanut teille isänne Aabrahamin uskon. Hän on kutsunut teitä muslimeiksi jo aikaisemmin ja myöskin tässä Koraanissa, jotta Sanan julistaja nyt olisi todistajanne ja te todistaisitte ihmissuvusta. Siksi suorittakaa rukouksenne ja antakaa säädetyt almut ja pysykää lujasti Jumalassa. Hän on teidän suojelijanne. Mikä oivallinen suojelija ja mikä oivallinen auttaja!

25:30. Lähettiläs on sanova: »Oi Herra! Totisesti, kansani piti tätä Koraania joutavana.»
        31. Tällä tavoin Me olemme antanut jokaiselle profeetalle vihamiehiä syntisten joukossa. Mutta Herrasi on riittävä opas ja riittävä auttaja.
        32. Uskottomat sanovat myös: »Miksi koko Koraania ei ilmoitettu hänelle yhdellä kertaa?» Siksi, että saatoimme sen avulla vahvistaa sydäntäsi, Me esitimme sen jaksoittain.
        33. He eivät voi esittää sinulle ainoatakaan väitettä, josta emme sanoisi sinulle totuutta ja antaisi parasta selitystä.

26:192. Totisesti, tämä Koraani on ylhäältä, maailmojen Herralta tullut sanoma.
        193. Sen mukana on tullut uskollinen henki
        194. sydämeesi, jotta olisit yksi niistä, jotka varoittavat
        195. selvällä arabiankielellä.
        196. Totisesti, tästä on jo muinaisissa kirjoituksissa.
        197. Eikö siinä ole heille merkki, jotta Israelin kirjanoppineet sen ymmärtäisivät?

26:210 Eivät pahat henget ole tuoneet sitä (Koraania) maan päälle.
        211. Se ei heitä hyödytä, eivätkä he pysty siihen.
        212. Totisesti, he eivät saata edes kuunnella sitä.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

27:1. Taa, Siin (laupias, kuuleva Jumala). Nämä ovat Koraanin ja selvän kirjan säkeistöjä,
        2. johdatus ja ilosanoma uskovaisille,
        3. niille, jotka suorittavat rukouksensa, antavat säädetyt kymmenykset ja ovat varmoja tulevasta elämästä.
        4. Jotka eivät usko tulevaan elämään, niiden teot Me olemme tosin tehnyt otollisiksi heidän omissa silmissään, ja sokeina he kulkevat eteenpäin.
        5. He ovat niitä, jotka saavat pahan palkan ja joutuvat tulevassa elämässä suurimpaan häviöön.
        27:6 Totisesti, sinun tehtäväsi on ottaa vastaan Koraani viisauden ja tiedon Jumalalta.

27:75. Taivaassa ja maassa ei ole mitään niin salattua, ettei se löytyisi selkeästä Kirjasta.
        76. Totisesti, tämä Koraani ilmoittaa israelilaisille suurimman osan siitä, mistä he ovat eri mieltä.
        77. Totisesti, se on myös johdatuksena ja armona uskovaisille.

27:91. Sano: »Totta on, että minua on käsketty palvelemaan tämän kaupungin Herraa, jolle se on pyhitetty ,ja jolle kaikki kuuluu; minut on myös määrätty olemaan muslimi,
        92. sekä julistamaan Koraania. Ken on siis saanut johdatuksen, hän on saanut sen oman sielunsa parhaaksi. Mutta eksyneille sano: »Olen vain yksi varoittajista.»
        93. Sano edelleen: »Kaikki ylistys kuuluu Jumalalle. Olette pian näkevät Hänen merkkinsä ja tulette ne silloin tuntemaan.» Herrasi ei ole välinpitämätön siitä, mitä teette.

28:46 Sinä et ollut myöskään vuoren huipulla, kun Me (Mooseksen) kutsuimme, mutta tämä (Koraani) on Herrasi armonosoitus, jotta voisit varoittaa kansaa, jonka luona ei ketään varoittajaa ennen sinua käynyt; ehkä he ottavat vaarin.
        47. Etteivät he sitten, kun heitä kohtaa onnettomuus heidän kättensä tekojen tähden, sanoisi: »Herra, miksi et lähettänyt luoksemme lähettilästä, niin että olisimme seuranneet merkkejäsi ja olleet uskovaisia?»
        48. Mutta kun lähettämämme totuus nyt ilmestyy heille, he sanovat: »Miksi hän (Muhammed) ei saanut samanlaista ihmeidentekovaltaa kuin Mooseskin? Mutta eivätkö he kieltäneet sitä, mitä Moosekselle aikoinaan annettiin?» He sanoivat: »Nämä kumpikin (Koraani ja Toora) ovat noituuden tuotteita, jotka tukevat toisiaan. Totisesti, emme usko kumpaankaan.»
        49. Sano: »Tuokaa sitten Jumalalta sellainen kirja, joka on näitä kahta parempi ojennusnuora, niin minä seuraan sitä, jos olette oikeassa.»
        50. Mutta jos he eivät vastaa sinulle, tiedä silloin, että he seuraavat vain omia himojaan. Ja ken onkaan pahemmin eksynyt kuin se, joka seuraa omia himojaan saamatta johdatusta Jumalalta. Totisesti, Jumala ei ohjaa väärämielisiä.
        51. Totisesti, olemme jo ennenkin julistanut heille (Koraanin) sanaa moninaisissa yhteyksissä, jotta he ottaisivat siitä vaarin.
        52. Ne, joille Kirja on jo aikaisemmin annettu, uskovat siihen.
        53. Kun sitä heille luetaan, he sanovat: »Me uskomme siihen. Totisesti, se on Herramme lähettämä totuus, ja totisesti me olimme jo tätä ennen Jumalan alamaisia.»
        54. Heidän palkkansa maksetaan heille kahdesti, koska he pysyvät lujina ja vastustavat pahaa hyvällä ja antavat almuja siitä, mitä olemme heille suonut.
        55. Ja kun he kuulevat turhaa puhetta, he kääntyvät siitä pois ja sanovat: »Te niitätte omat tekonne ja me omamme; rauha olkoon teille, mutta me emme pyri tietämättömien seuraan.»

28:85 Totisesti, Hän, joka on antanut sinulle tämän Koraanin, on johtava sinut takaisin luvattuun paikkaan. Sano: »Herra tuntee parhaiten sekä sen, jolla on johdatus, että sen, joka on ilmeisen harhan vallassa.»
        86. Sinä et odottanut tätä Kirjaa sinulle ilmoitettavan, mutta se on Herrasi armonosoitus. Älä siis milloinkaan tue uskottomia!
        87. Älä salli heidän erottaa itseäsi Jumalan merkeistä, sen jälkeen kuin ne on sinulle lähetetty. Kutsu heitä Jumalan luo, äläkä koskaan kuulu niiden joukkoon, jotka asettavat muita jumalia Jumalan vertaisiksi.
        88. Älä rukoile muuta jumaluutta kuin Jumalaa; ei ole muuta Jumalaa kuin Hän. Kaikki muu on häviävä, paitsi Hän. Hänelle kuuluu tuomio, ja Hänen luoksensa teidän on palattava.

29:49 Ei, (Koraani) on (kuin) sarja selviä merkkejä niiden povessa, joille on annettu totista viisautta, ja vain väärämieliset kieltävät Meidän merkkimme.
        50. He sanovat: »Miksi ei hänen Herransa ole lähettänyt hänelle tunnustekoja ylhäältä?» Sano: »Tunnusteot ovat Jumalan vallassa, ja minä olen vain varoittaja.»
        51. Eikö heille riitä, että olemme lähettänyt sinulle tämän Kirjan, jota heille on luettu? Totisesti, tämä on armo ja kehoitus niille, jotka uskovat.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

30:58 Totisesti, olemme jo esittänyt tässä Koraanissa monenlaisia vertauksia ihmissuvun hyväksi. Mutta jos sinä tuot heille merkin, niin totisesti uskottomat lausuvat: »Te olette pelkkiä valehtelijoita.»
        59. Näin Jumala paaduttaa niiden sydämet, jotka eivät halua tietää.
        60. Sentähden pysy sinä lujana; totisesti, Jumalan lupaus on tosi, äläkä anna niiden, joilla ei ole varmuutta, saattaa sinua horjuvaksi.

31:1. Aliif, Laam, Miim. (Minä olen Jumala, parhain tietäjä.)
        2. Nämä ovat Viisauden Kirjan jakeita;
        3. johdatukseksi ja armoksi niille, jotka hyvää tekevät.
        4. Niille, jotka suorittavat rukouksensa ja antavat säädetyt almut ja ovat varmat tulevasta elämästä.
        5. He saavat Herraltansa johdatuksen, ja he ovat niitä, jotka menestyvät.
        6. On sellaisiakin, jotka Koraanin vaihtavat joutaviin taruihin eksyttääkseen ihmiset Jumalan tieltä, vaikka heillä ei ole mitään tietoa, ja tehdäkseen pilaa Viisauden Kirjan jakeista. He ovat niitä, joita kohtaa häpeällinen rangaistus.
        7. Kun Meidän merkkimme esitetään tällaiselle, hän kääntää korskeasti selkänsä, ikäänkuin hän ei olisi niitä kuullut, ikäänkuin hänen korvansa olisivat ummessa. Kerro hänelle sentähden tuskallisesta tuomiosta.

34:31 Epäuskoiset sanovat: »Emmehän mitenkään voi uskoa tuohon Koraaniin emmekä aikaisempiin ilmoituksiin.» Mutta jospa näkisit, kun väärintekijät pannaan seisomaan Herransa edessä. He vaihtavat silloin sanoja keskenään, ja ne, joita halpoina pidettiin, sanovat ylpeille: »Teidän tähtenne ei meistä uskovaisia tullut.»
        32. Ylpeät taasen vastaavat halveksituille: »Mekö muka teidät pakotimme pois johdatuksesta sen jälkeen kuin se teille tarjottiin? Te itse syypäät olette.»
        33. Mutta halveksitut inttävät ylpeille: »Yötä päivää te juonia punoitte, silloin kun meitä kehoititte epäilemään Jumalaa ja palvelemaan muita Hänen veroisinaan.» Ja he ilmaisevat katumuksensa, kun saavat nähdä, mikä rangaistus heitä odottaa, ja Me panemme kahleet epäuskoisten kaulaan eikä heille makseta muuta kuin tekojensa mukaan.
        34. Koska ikinä Me lähetimme varoittajan johonkin kaupunkiin, niin suruttomasti siinä eläneet jo julistivat: »Emme todellakaan usko sanomaan, jonka sanot tuovasi.»

35:31 Ja se kaikki, minkä sinulle olemme Koraanista jo ilmoittanut, on totuutta, mikä vahvistaa edelläkäyneet ilmoituksemme. Palvelijoitaan kohtaan Jumala totisesti on vaarinpitävä, kaukonäköinen.
        32. Me kyllä annoimme Pyhän Kirjan perintönä niille, jotka palvelijoittemme keskuudesta valitsimme. Mutta heidän joukossaan on niitä, jotka tuottavat turmiota sielulleen, toisia, jotka valitsevat keskitien, ja on niitä, jotka Jumalan sallimuksesta ovat ensimmäisiä kaikissa hyvissä töissä; tämä on Jumalan suuri armo.

36:1. Oi ihminen!
        2. Kautta Koraanin, jonka viisaus täyttää,
        3. olethan totisesti yksi sananjulistajista
        4. ja vaellat oikealla tiellä.
        5. Tässä on ilmoitus mahtavalta, laupiaalta,
        6. jotta voisit varoittaa kansaa, jonka esi-isiä ei varoitettu ja joka on välinpitämätön.
        7. Sana on käynyt todeksi, että enin osa heistä on uskon hylännyt.
        8. Kahleet Me olemme totisesti kietonut heidän kaulansa ympäri aina heidän leukansa korkeudelle, niin että heidän päänsä ovat pystyyn pönkitetyt.
        9. Ja Me olemme asettanut esteen heidän eteensä ja esteen heidän taaksensa sekä heittänyt verhon heidän ylitsensä peittäen heidän näkönsä.
        10. Yhdentekevää on heille varoitatko heitä vai et, sillä he eivät usko.
        11. Varoittaa voi vain sitä, joka nuhteesta vaarin ottaa ja sisimmässään Armahtajaa pelkää; sellaiselle julista anteeksiantoa ja suurta palkintoa.
        12. Totisesti Me herätämme kuolleet eloon ja pidämme kirjaa kaikista heidän teoistaan, jopa heidän jalkojensa jäljistäkin; ja kaiken tämän olemme selvästi kirjoittanut.

36:69 Emmekä ole hänelle (profeetalle) runoilua opettanut, sillä hänelle se ei ole soveliasta. Hänen sanottavansa on vain varoitus ja selvä Koraani.
        70. Hänen on varoitettava jokaista, joka elää haluaa, ja julistetun sanan on osoittauduttava voimakkaaksi uskottomia vastaan.

37:1. Julistukseni vetoaa niihin, jotka rivistöinä ulos marssivat,
        2. sekä niihin, jotka mielenlujuudella itsensä hillitsevät
        3. ja niihin, jotka (Koraania) julkilukevat Jumalaa muistaen,
        4. totisesti Jumalanne on ainoa Jumala,
        5. taivaiden ja maan Herra sekä kaiken, mikä niiden välisessä avaruudessa on, niidenkin maanäärien Herra, joista päivä nousee.

38:1 Saad. Kautta Koraanin, ylevän todistajan!
        2. Totisesti epäuskoiset ovat omahyväisiä ja itsepintaisia!
        3. Kuinka monta sukupolvea jo ennen heitä Me hävitimmekään! Mutta he parkuivat vasta kun pelastuksen aika jo oli ohi.
        4. Nyt he taas kummeksuvat, että varoittaja on heille tullut heidän omasta keskuudestaan, ja epäuskoiset sanovat: »Tämä on valehtelija, taikuri.

39:27 Tässä Koraanissa Me totisesti olemme esittänyt ihmisille kaikenlaatuisia vertauksia, jotta he voisivat käsittää.
        39:28 Tämä on arabiankielinen Koraani, ilman mitään kaarteluja, jotta he osaisivat karttaa pahaa.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

41:1. Ylistetty, kunnian Jumala.
        2. Katso, tämä on ilmoitus laupiaalta, armolliselta Jumalalta,
        3. kirjoitus, jonka säkeet ovat selvät, arabialainen Koraani kansalle, jolla on tieto,
        4. hyvien sanomain lähetti ja varottaja, mutta useimmat heistä kääntyvät pois, niin etteivät kuule,
        5. ja he sanovat: »Sydämemme ovat suljetut siltä, jonka puoleen kutsut meitä; korvamme ovat kuurot, ja sinun ja meidän välillämme riippuu verho. Toimi siis; kyllä mekin toimimme.»

41:26 Ja ne, jotka eivät usko, sanovat: »Alkää kuunnelko tämän Koraanin lukemista, vaan pitäkää melua; ehkä pääsette voitolle.»
        27. Sentähden Me totisesti annamme uskottomien maistaa ankaraa kuritusta ja totisesti annamme heille palkan pahoista töistä, joita he tekivät.
        28. Jumalan vihollisten palkka on tuli; se on oleva heidän asuntonaan ikuisesti, palkaksi siitä, että he kielsivät Meidän ilmoituksemme.

41:40. Totisesti eivät ne, jotka poikkeavat oikealta tieltä kieltäen ilmoituksemme, pääse Meiltä piiloon. Kumpi on parempi, sekö, joka on heitetty tuleen, vai se, joka pääsee turvaan ylösnousemuksen päivänä? Tehkää mitä tahdotte, Hän totisesti näkee mitä teette,
        41. näkee ne, jotka eivät usko varoitukseen, kun se tulee heidän luokseen. Totisesti, Koraani on ylevä Kirjoitus,
        42. valhe ei siihen ylety, ei edestä eikä takaa; se on sanoma viisaalta, ylistetyltä.
        43. Sinulle ei sanota mitään muuta, kuin mitä sanottiin jo sananjulistajille ennen sinua; Herrasi voi anteeksi antaa, mutta myös ankarasti rangaista.
        44. Jos Me olisimme tehnyt siitä vieraskielisen Koraanin, niin olisivat he varmasti sanoneet: »Miksi hänen merkkinsä eivät ole selviä? Vierastako kieltä arabialaiselle?» Sano: »Se on niille, jotka uskovat, ojennus ja parannus.» Mutta epäuskoisten korvat ovat kuurot ja heidän silmänsä sokeat; he kuulevat huudot vain heikosti.
        45. Totisesti, Me annoimme Moosekselle Kirjoituksen, mutta siitä on kiistelty. Ja ellei Herrasi olisi toisin määrännyt, olisi tuomio totisesti jo annettu heille; mutta rauhattomina he yhä pelkäävät sitä.

42:7 Näin olemme sinulle ilmoittanut arabialaisen Koraanin, jotta varoittaisit pääkaupunkia ja sen ympärillä asuvia päivästä, jolloin kaikki kootaan yhteen ja jonka tulosta ei ole epäilystä; osa joutuu paratiisiin, osa helvetin tuleen.

43:1. Ylistetty olkoon kunnian Jumala.
        2. Pitäkää arvossa Kirjoitus, joka ilmituo totuuden.
        3. Totisesti olemme tehnyt siitä arabialaisen Koraanin, jotta ymmärtäisitte.
        4. Ja se on totisesti ylevä ja viisautta täynnä niinkuin alkuperäinen Kirjoitus Meidän luonamme.
        5. Pitääkö Meidän kokonaan luopua muistuttamasta teitä sentähden, että olette syntistä kansaa?
        6. Kuinka monta profeettaa olemmekaan lähettänyt ihmisille ennen muinoin!
        7. Mutta yksikään profeetta ei käynyt heidän luonaan saamatta osakseen pilkkaa.
        8. Silloin tuhosimme ne, jotka olivat nykyisiä mahtavammat, mutta se, miten kävi ihmisille ennen vanhaan, kuuluu menneisyyteen.

43:26. Aabraham sanoi isälleen ja kansalleen: »Totisesti tahdon olla vapaa kaikesta mitä te jumaloitte,
        27. paitsi Hänestä, joka minut on luonut, sillä totisesti, Hän johtaa minua.»
        28. Ja tästä hän teki säännön jälkeläisilleen, jotta he kääntyisivät.
        29. Niin annoin heidän ja heidän isiensä nauttia elämästä, kunnes totuus ja sananjulistaja, joka vahvisti totuuden, tulivat heidän luokseen.
        30. Mutta kun totuus tuli heidän luokseen, he sanoivat: »Tämä on taikuutta, totisesti, emme usko siihen.»
        31. He sanoivat myös: »Miksi ei tätä Koraania ole ilmoitettu johtomiehille kummassakaan kaupungissa?»

46:11 Epäuskoiset sanovat uskovaisista: »Jos Koraanissa olisi ollut jotakin hyvää, eivät he sen omaksumisessa olisi päässeet meistä edelle», ja koska he eivät tahdo antaa sen ohjata itseään oikeaan, he sanovat: »Se sisältää vain vanhoja valhetaruja.»
        12. Ennen sitä oli jo Mooseksen kirja oppaana ja armonosoituksena, ja tämä kirja vahvistaa sen arabian kielellä, varoitukseksi niille, jotka tekevät vääryyttä, ja hyvänä sanomana niille, joiden teot ovat hyviä.

46:29 Ja kun Me ohjasimme osan dzinneistä sinun luoksesi kuulemaan Koraania, sanoivat he tultuaan paikalle: »Kuunnelkaa tarkasti!» ja kun se oli lopussa, palasivat he kansansa luo varoittamaan sitä.
        30. He sanoivat: »Kansalaisemme, me olemme kuulleet Kirjaa, joka on ilmoitettu Mooseksen jälkeen ja joka vahvistaa sen, mitä oli ennen, johtaen totuuteen ja oikealle tielle.
        31. Kansalaisemme, ottakaa vastaan jumalallinen kutsuja ja uskokaa Häneen, niin Hän antaa teille syntinne anteeksi ja suojelee teidät tuskallisesta rangaistuksesta.»
        32. Sillä ne, jotka eivät ota vastaan Jumalan lähettilästä, eivät löydä maan päältä pakopaikkaa eikä heillä hänen sijastaan ole ketään suojelijaa. Nämä ovat selvästi harhaan johdettuja.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

47:24 Eivätkö he siis tutkistele Koraania? Eivät, heidän sydämensä ovat lukitut.
        25. Niille, jotka palaavat entiselleen sen jälkeen, kun selvä johdatus on heille annettu, on saatana totisesti tehnyt sen helpoksi asiaksi, ja Hän antaa heille vapaat kädet.
        26. Sillä he sanovat salaa niille, jotka ylenkatsovat Jumalan ilmoituksia: »Me tahdomme totella teitä joissakin asioissa.» Mutta Jumala tuntee heidän salaisuutensa.
        27. Mutta kuinka käy, kun enkelit tuovat heille kuoleman käskyn, lyöden heitä kasvoihin ja selkään?
        28. Sillä he noudattavat sitä, mikä ei miellytä Jumalaa, vaan on Hänen tahtoaan vastaan; siksi Hän on tehnyt tyhjäksi heidän tekonsa.
        29. Vai ajattelevatko ne, joiden sydämessä on sairaus, että Jumala ei tuo ilmi heidän ilkitöitään?
        30. Ja jos Me tahtoisimme, niin olisimme voinut asettaa niin, että olisit totisesti tuntenut heidät tuntomerkeistään; ja totisesti sinä voit tuntea heidät puheestaan; niin, Jumala tuntee tekonne.
        31. Totisesti koettelemme teitä siksi, kunnes olemme oppinut tuntemaan teistä ne, jotka ovat urhoollisia ja kestäviä, koettelemme, kunnes asianne on Meille ilmeinen.
        32. Totisesti, ne, jotka eivät usko, vaan kääntyvät pois Jumalan tieltä vastustaen sananjulistajaa, sitten kun johdatus on heille ilmoitettu, ne eivät voi vahingoittaa Jumalaa millään tavoin, mutta Hän tekee tyhjäksi heidän tekonsa.
        33. Te, jotka uskotte, totelkaa Jumalaa, olkaa kuuliaisia sananjulistajalle älkääkä saattako tekojanne raukeamaan!
        34. Totisesti ne, jotka eivät usko, vaan hylkäävät Jumalan tien, kuolevat, koska he ovat epäuskoisia, eikä Jumala anna heille mitään anteeksi.
        35. Älkää siis olko heikkoja anoen rauhaa, sillä te olette voitolla ja Jumala on kanssanne. Hän ei tee tekojanne mitättömiksi.

50:1. Kaikkivoipa Jumala ja ylevä Koraani.
        2. He ihmettelevät, että heille on tullut varoittaja heidän omasta keskuudestaan, ja epäuskoiset sanovat: »Olisi ihmeellistä,
        3. että kuoltuamme ja muututtuamme tomuksi jälleen ylösnousisimme. Se olisi ihmeellinen paluu.»
        4. Mehän tiedämme, minkä verran heistä jää maan omaksi, sillä meillä on kirjoitus, joka sisältää kaiken.
        5. Ei, he hylkäsivät totuuden, kun se tuli heille, niin että he nyt ovat sekasorron tilassa.

50:40. Ylistä Häntä yöllä ja rukouksen jälkeen,
        41. ja kuunnelkaa sinä päivänä, jolloin kutsuja kutsuu lähellänne,
        42. päivänä, jolloin he kuulevat totuuden huudon. Se on ylösnousemuksen päivä.
        43. Totisesti, Meistä on elämä ja kuolema lähtöisin ja Meidän luoksemme kaikki palaa.
        44. Päivänä, jolloin maa repeää heidän allaan, he kiirehtivät; silloin tapahtuu kokoaminen, mikä on Meille helppoa.
        45. Me tiedämme parhaiten, mitä he sanovat, ja sinä et ole heidän hallitsijansa. Muistuta siis Koraanin avulla sitä, joka pelkää uhkaustani.

54:17 Me teimme totisesti Koraanin helposti muistettavaksi, mutta missä on se, joka haluaa noudattaa sitä?
        18. Aad julisti sanansaattajamme valehtelijaksi, ja millainen olikaan Minun rangaistukseni ja Minun varoitukseni!

54:22 Totisesti olemme tehnyt Koraanin helpoksi muistaa, mutta missä on se, joka haluaa totella sitä?
        23. Tamuud leimasi varoittajat valehtelijoiksi,
        24. sanoen: »Tuleeko meidän seurata sellaista, joka on vain meikäläinen? Totisesti olisimme silloin erhetyksen ja mielettömyyden vallassa.
        25. Onko kehoitus annettu tehtäväksi jollekulle meidän keskuudestamme? Ei, hän on suuri valehtelija, itsensä ylentäjä.»

54:32 Totisesti olemme tehnyt tämän Koraanin helpoksi muistaa, mutta missä on se, joka tahtoo noudattaa sitä?
        33. Lootin kansa julisti varoittajat valehtelijoiksi.
        34. Totisesti Me lähetimme heille pyörremyrskyn; mutta Lootin perheen pelastimme aamun koittaessa;
        35. se oli Meidän osoittamamme armo. Näin palkitsemme sen, joka on kiitollinen.

54:40 Olemmehan tehnyt Koraanin helpoksi muistaa, mutta missä on se, joka haluaa noudattaa sitä?
        41. Toden totta tulivat varoittajat faraon kansan tykö.
        42. He pitivät kaikkia tunnusmerkkejämme valheena, ja siksi me tartuimme heihin mahtavan, taitavan voimalla.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

55:1. Ar-Rahmän, alati laupias Armahtaja,
        2. on ilmaissut Koraanin.
        3. Hän on luonut ihmisen.
        4. Hän on opettanut tälle puheen lahjan.
        5. Aurinko ja kuu kiertävät ratojaan,
        6. ja yrtit sekä puut palvovat Häntä.

56:75. Vannon tähtien aseman nimeen,
        76. ja se on totisesti suuri vala, jospa sen tietäisitte,
        77. totisesti tämä on ylevä Koraani,
        78. hyvin säilyneenä kirjassa.
        79. Sitä saavat koskettaa vain puhtaat.
        80. Sen lähetti maailmojen Herra.
        81. Tahdotteko sittenkin halveksia tätä Kirjaa
        82. ja aivan kuin elinkeinoksenne väittää sitä valheeksi?
        83. Mutta kun sielu, henkenne ruumiista paetessa, nousee kurkkuun
        84. ja te silloin katselette kuolemaa,
        85. - vaikka olemmehan Me lähempänä kuolevaa kuin te, teidän sitä kuitenkaan näkemättä -
        86. miksi ette te, jotka kiellätte riippuvaisuutenne Jumalasta,
        87. voi silloin torjua sitä kääntymään takaisin, jos totta puhutte?
        88. Jos kuoleva kuuluu niihin, jotka pääsevät lähelle Jumalaa,
        89. tulee hänen osakseen onni, kukkien tuoksu ja autuuden puutarhat.
        90. Jos hän on niitä, jotka joutuvat oikealle puolelle,
        91. on hänen osansa: »Rauha olkoon sinulla ja niillä, jotka ovat oikealla puolella!»
        92. Mutta jos hän kuuluu niihin, jotka väittävät totuutta valheeksi, ja kulkee harhateitä,
        93. on hänen tervetuliaismaljansa kiehuvaa vettä

59:21 Jos olisimme lähettänyt tämän Koraanin vuorelta, niin olisit varmasti nähnyt sen sortuvan ja pirstoutuvan Jumalan pelosta. Nämä vertaukset lähetämme ihmisille, jotta he mietiskelisivät.
        22. Hän on Jumala, ja paitsi Häntä ei ole muuta jumaluutta; Hän tuntee salatun ja näkyvän. Hän on laupiain, armollisin.
        23. Hän on Jumala, ja paitsi Häntä ei ole muuta jumaluutta, kuningas, pyhä, rauhantuoja, turvanantaja, kaiken suojelija, kaikkivoipa, korkein, kaiken suuruuden alkulähde. Kunnia Jumalalle ainoastaan! Hän on korkealla kaiken yläpuolella, mitä he Hänen rinnalleen asettavat.
        24. Hän on Jumala, luoja, alkuunpanija, muodostaja; Hänelle kuuluvat kaikki erinomaiset nimet. Kaikki taivaassa ja maan päällä ylistää Hänen kunniaansa; sillä Hän on kaikkivoipa, viisas.

68:52 Mutta Koraani on vain muistutus koko maailmalle.

72:1. Sano: »Minulle on ilmoitettu, että osa dzinneistä kuunteli ja sanoi: 'Totisesti olemme kuulleet luettavan ihmeellistä Koraania,
        2. joka ohjaa oikeaan, ja me uskomme siihen emmekä koskaan tahdo asettaa ketään muuta Jumalamme rinnalle.

72:8 (ja Koraania kuulleet dzinnit lisäsivät:) Me todellakin etsimme nousua taivaaseen, mutta havaitsimme sen olevan täynnä voimakkaita vartijoita ja liekkejä.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

73:1. Sinä, joka olet vaippaan kääriytynyt,
        2. nouse yöllä rukoilemaan leväten vain vähän;
        3. valvo puolet yöstä, tai vähennä siitä hetkinen,
        4. tai lisää siihen vähän ja lue selvästi ja tasaisesti Koraania.
        5. Totisesti ilmoitamme sinulle tärkeän sanan.
        6. Yöhartaudet ovat totisesti parhain keino itsensä voittamiseen ja paras tapa hallita puhettaan.

73:20 Totisesti Herrasi tietää, että sinä valvot miltei kaksi kolmannesta yöstä, joskus puolet siitä tai joskus kolmanneksen, ja että samoin tekee osa seuraajistasi. Jumala mittaa yön ja päivän. Hän tietää, että teidän voimanne ei siihen riitä; siksi Hän kääntyy puoleenne armollisesti. Lukekaa siis Koraania, sitä, mikä siinä on helppotajuista. Hän tietää, että jotkut joukostanne ovat sairaita ja toiset ovat vaelluksella etsien Jumalan armoa, ja vielä on toisia, jotka taistelevat Jumalan tiellä. Lukekaa siis, mitä siinä on helppoa, mutta harrastakaa rukoilemista ja antakaa säädetyt almut sekä Jumalalle mieluisa uhri, sillä kaiken hyvän, minkä teette sielujenne puolesta, te saatte Jumalalta takaisin parempana ja suurempana. Ja pyytäkää Jumalalta anteeksiantoa! Jumala on totisesti anteeksiantava, armollinen.

75:16 Älä liikuta kieltäsi tyrkyttääksesi heille sitä (Koraania) ennen aikojaan.
        17. Totisesti Me huolehdimme sen kokoonpanosta ja julkilukemisesta.
        18. Seuraa siis sitä järjestystä, missä Me sen saatamme julki,
        19. Sillä Meistähän sen tulkintakin on lähtevä.

76:23 Totisesti olemme lähettänyt sinulle tämän Koraanin vähitellen useina ilmoituksina.
        24. Pysy siis lujana odottaen kärsivällisesti Herrasi tuomiota äläkä tottele ketään syntistä tai kiittämätöntä heidän joukostaan.
        25. Ylistä Herrasi nimeä aamuin ja illoin!
        26. Polvistu yön aikana Häntä palvomaan ja ylistä Häntä myöhään yöhön!

77:45. Voi sinä päivänä niitä, jotka sanoivat totuutta valheeksi!
        46. Syökää ja nauttikaa hetken aikaa, te syntiset!
        47. Voi tuona päivänä totuuden väärentäjiä!
        48. Ja kun heille sanotaan: »Kumartakaa!» niin he eivät kumarra.
        49. Voi sinä päivänä niitä, jotka totuutta hylkivät!
        50. Mihin sanomaan he tämän (Koraanin) jälkeen voivat uskoa?

84:20. Mutta miksi he eivät usko?
        21. Eivätkä kumarra, kun Koraania luetaan heille.
        22. Niin, epäuskoiset pitävät totuutta valheena,
        23. mutta Jumala tuntee parhaiten heidän sydäntensä kätköt.
        24. Julista siis heille sanomaa tuskallisesta kurituksesta!
        25. Mutta ei niille, jotka uskovat ja tekevät hyviä töitä; heitä odottaa ehtymätön palkka.

85:19. Niin, epäuskoiset paatuvat hylkimisessään,
        20. mutta Jumala saartaa heidät joka puolelta.
        21. Totisesti tämä on ylevä Koraani,
        22. joka tauluille kirjoitettuna on hyvin säilynyt.

87:6. Me annamme sinun julkilukea (Koraania), etkä ole mitään unohtava,
        7. paitsi mitä Jumala tahtoo: totisesti Hän tietää, mitä ilmaistaan ja mikä pidetään salassa.
        8. Tahdomme tasoittaa sinun lähetystiesi.
        9. Käy siis eteenpäin varoittaen, totisesti koituu varoituksesta hyvää:
        10. se, joka (Jumalaa) pelkää, ottaa siitä vaarin,
        11. mutta viheliäinen karttaa sitä,
        12. hän joutuu ankarimpaan tuleen,
        13. jossa hän ei elä eikä kuole.
        14. Mutta onnellinen se, joka tekee parannuksen,
        15. ylistää Herransa nimeä ja rukoilee.
        16. Mutta te pidätte parempana tämän maailman elämää,
        17. vaikka tuleva elämä on parempi ja kestävämpi.
        18. Näin on totisesti vanhimmissa kirjoituksissa,
        19. Aabrahamin ja Mooseksen kirjoissa.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

Oikea Islam on Kristuksen Opetuslapseutta

Koraanin ja samalla Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadin ilmoittama oikea Islam on kaikille kansoille ja heimoille niiden elämän ja vaelluksen perustaksi ja ohjaukseksi tarkoitettu, täydelliseksi saatettu, Kristuksen Opetuslapseutta edustava kokonaisvaltainen elämänjärjestelmä, elämänvaellus, Aabrahamin usko ja oppi Kristuksen Uuden Liiton aikana, minkä ulkopuolella ei ole pelastusta.

Arabiankielisessä maailmassa käytetään aika yleisesti Jumalasta nimeä "ALLAH", vaikka tarkasti ottaen se on peitenimi Jumalan oikealle erisnimelle ALJAH (englanniksi ALYAH) eli Kaikkivaltias, Korkein JAH (englanniksi YAH). Ja Muhammad on Hänen profeettansa, joka Kaikkivaltiaan Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen kautta tuonut esille Hänen täydelliseksi saattamansa elämänjärjestelmänsä, Islamin, joka on samalla oikein toteutettuna Kristuksen Opetuslapseutta Kristuksen Uudessa Liitossa.

3:18 Oikea elämänjärjestelmä (uskonto, arab. din, deen) ALJAHun (Jumalan) edessä on Islaam. Ne, jotka ovat saaneet Pyhän kirjan, eivät kiistelleet aikaisemmin kuin vasta sen jälkeen, kun heidän osakseen oli tullut tieto; silloin he alkoivat kiistellä keskenään kadehtien toisiaan. Kuka ikinä kieltää ALJAHun (Jumalan) tunnusmerkit, kokee, miten nopea ALJAH (Jumala) on vaatiessaan tilille.
        3: 19 ja jos he kiistelevät kanssasi, niin sano: »Minä olen kokonaan alistunut ALJAHun (Jumalan) tahtoon, samoin nekin, jotka seuraavat minua». ja sano niille, jotka ovat saaneet Pyhän kirjan, ja tietämättömille :»Alistutteko ALJAHun (Jumalan) tahtoon (liityttekö Islaamiin)?» ja jos he alistuvat, ovat he oikealla tiellä, mutta jos he kääntävät selkänsä, on sinun velvollisuutesi ainoastaan ALJAHun (Jumalan) ilmoituksen julistaminen; ALJAH (Jumala) näkee palvelijansa.

3: 78 Ei voi ihminen, jolle ALJAH (Jumala) on antanut Pyhän kirjan, viisauden ja profeetantehtävän, sanoa ihmisille: »Olkaa minun palvelijoitani samalla tavalla, kuin olette ALJAHun (Jumalan) palvelijoita». Ei, vaan (hän sanoo:) »Olkaa ALJAHun (Jumalan) palvelijoita, koska tunnette Pyhän kirjan ja tutkitte sitä.»
        3: 79 Eikä hän käske teitä ottamaan enkeleitä tai profeettoja herroiksenne. Kehoittaisiko hän teitä väärään uskoon, senjälkeen kuin olette tulleet ALJAHun (Jumalan) tahdon alaisiksi (muslimeiksi)?
        3: 80 Aikoinaan, kun ALJAH (Jumala) teki liiton profeettojen kanssa, Hän sanoi: »Katso, näin paljon annan teille Pyhiä kirjoituksia ja viisautta, ja sitten tulee lähettiläs ja vahvistaa todeksi sen, mikä teillä jo on; teidän on totisesti uskottava häneen ja autettava häntä». Hän sanoi vielä: »Tunnustatteko ja otatteko vastaan liittoni tällä ehdolla?»
        He vastasivat: »Me tunnustamme sen».
        Silloin Hän sanoi: »Olkaa siis tämän todistajat. Minä myöskin olen todistajana teidän rinnallanne.»
        3: 81 Senvuoksi ketkä ikinä tämän jälkeen luopuvat, he ovat jumalattomia.
        3: 82 Jotakin muuta ALJAHun (Jumalan) elämänjärjestelmääkö (uskontoako, arab. din, deen) he vielä etsisivät, vaikka kaikki taivaassa ja maan päällä ovat Hänelle alamaisia tahtoen tai tahtomattaan, ja Hänen luokseen on heidän palattava?

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

2:135. Sanovatpa he: »Kääntykää juutalaisiksi tai kristityiksi, niin tulette oikealle tielle.» Vastatkaa: »Ei, me seuraamme Aabrahamin oppia, koska hän oli oikeauskoinen (haniifi) eikä kuulunut monijumalaisiin.»
        2:136. Sanokaa: »Me uskomme ALJAHuun (Jumalaan) ja siihen, mikä on ilmoitettu meille ja mikä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille ja Israelin sukukunnille,
        2:137. siihen, mitä Mooses ja Jeesus ovat (ALJAHulta (Jumalalta) ilmoitettavaksi) saaneet ja mitä profeetat ovat saaneet julistettavaksi Herraltansa. Emme tee mitään erotusta yhdenkään heidän välillään, olemme antautuneet Hänelle alamaisiksi.»
        Jos he sitten uskovat samoin kuin te, niin he ovat oikealla tiellä, mutta jos he kääntyvät pois, niin he ovat luopioita. ALJAH (Jumala) on oleva riittävä suojasi heitä vastaan, sillä Hän on kuuleva ja tietävä.
        2:138. Me olemme ALJAHun (Jumalan) merkitsemiä (kastamia), ja keneltä on parempi saada tuntomerkkinsä kuin ALJAHulta (Jumalalta)? Me olemme Hänen palvelijoitaan.
        2:139. Sano (Pyhät kirjoitukset omaaville): »Kiistelittekö kanssamme ALJAHusta (Jumalasta), kun hän on sekä meidän Herramme että teidän Herranne? Meillä on omat tekomme ja teillä on omat tekonne, ja me turvaudumme
        Häneen vilpittömästi.»
        2:140. Vai sanotteko: »Aabraham, Ismael, Iisak ja jaakob ja Israelin sukukunnat olivat totisesti joko juutalaisia tai kristittyjä?» Sano: »Kumpi tietää paremmin, te vai ALJAH (Jumala)? Ja kuka on väärämielisempi kuin se, joka salaa todistuksen, jonka on saanut ALJAHulta (Jumalalta)? Eikä ALJAH (Jumala) ole välinpitämätön siitä, mitä te teette.»

3: 83 Sano: »Me uskomme ALJAHuun (Jumalaan), siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltansa; me emme tee mitään erotusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alistuneet».
        3: 84 Mutta jos joku pitää elämänjärjestelmänään (uskontonaan, arab. din, deen) jotakin muuta kuin Islaamia , niin ALJAH (Jumala) ei sitä koskaan hyväksy, ja kuoleman jälkeen hän on joutuva kadotettujen joukkoon.
        3: 85 Kuinka ALJAH (Jumala) ohjaisi ihmisiä, jotka ovat tulleet uskottomiksi, senjälkeen kuin he olivat uskossa ja tunnustivat Muhammedin oikeaksi profeetaksi ja (Jumalan kaikkivallan) selvät todistukset heille näytettiin? ALJAH (Jumala) ei ohjaa jumalattomia ihmisiä.
        3: 86 Näiden palkaksi tulee ALJAHun (Jumalan), enkelien ja ihmisten kirous.
        3: 87 Sen alaisiksi he jäävät ikuisesti, heidän rangaistustaan ei lievennetä eikä heihin kiinnitetä (sen enempää) huomiota.
        3: 88 (Tästä kohtalosta vapautuvat vain ne), jotka myöhemmin katuvat ja tekevät parannuksen, sillä ALJAH (Jumala) on sääliväinen ja laupias.
        3: 89 Mutta jotka oltuaan uskossa ovat tulleet uskottomiksi ja sitten yhä yltyvät uskottomuudessaan, niiden kääntymystä ei totisesti hyväksytä; he jäävät eksyneiksi.
        3: 90 Niistä, jotka ovat olleet uskottomia ja kuolevat epäuskossaan, ei yhdenkään sielun lunnaiksi hyväksytä edes koko maailman täyttä kultaa, heitä odottaa tuskallinen rangaistus, eivätkä he löydä ketään puoltajaa.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

4:163. Me olemme totisesti antanut sinulle ilmestykset, samoinkuin annoimme Nooalle ja profeetoille hänen jälkeensä; samoin Me olemme antanut ilmestyksiä Aabrahamille, Ismaelille, lisakille, Jaakobille, Israelin sukukunnille, Jeesukselle, Jobille, Joonalle, Aaronille ja Salomolle; Daavidille olemme antanut Psalttarin.
        4:164. Toisista ALJAHun (Jumalan) lähettiläistä Me olemme sinulle maininnut, toisista emme ole sinulle maininnut: Mooseksen kanssa ALJAH (Jumala) puhui itse henkilökohtaisesti.
        4:165. Oli profeettoja, jotka toivat ihmisille ilosanoman ja (toisia, jotka) varoittivat, jottei ihmisillä heidän lähettämisensä jälkeen olisi mitään veruketta ALJAHua (Jumalaa) vastaan; ALJAH (Jumala) on, näet, mahtava ja viisas.
        4:166. ALJAH (Jumala) itse todistaa sen, minkä Hän on sinulle ilmoittanut; Hän on ilmoittanut sen viisaudessaan. Samoin enkelit todistavat sen, ja ALJAH (Jumala) riittää todistajaksi.
        4:167. Ne, jotka ovat uskottomia ja estelevät (muitakin) ALJAHun (Jumalan) tieltä, ovat totisesti menneet pitkälle harhaan.
        4:168. Niille, jotka ovat uskottomia ja tekevät vääryyttä, ei ALJAH (Jumala) totisesti anna anteeksi eikä ohjaa heitä muulle tielle
        4:169. kuin sille, joka päättyy Helvettiin, jossa he iäti pysyvät: ja tämä on helppoa ALJAHulle (Jumalalle).

6: 125 Ketä ALJAH (Jumala) tahtoo johdattaa, hänen rintansa avaa Hän Islaamille, ja kenen hän antaa eksyä, hänen rintansa Hän tekee niin ahtaaksi ja ahdistetuksi, kuin hänen täytyisi kiivetä taivaaseen. Siten saattaa ALJAH (Jumala) häpeään ne, jotka eivät usko.
        6: 126 Ja tämä on Herrasi oikea tie (Koraani ja Islaamin elämänjärjestelmä (uskonto, arab. din, deen)); nyt olemme selittänyt tunnusmerkkimme ihmisille, jotka ottavat niistä vaarin.
        6: 127 Heidän ovat rauhan asunnot heidän Herransa luona, ja Hän on heidän suojelijansa palkinnoksi heidän teoistaan.

9:32. Mielellään he puhaltaisivat sammuksiin ALJAHun (Jumalan) valon, mutta ALJAH (Jumala) ei hellitä ennenkuin on saattanut valonsa täydelliseksi, vaikka uskottomat närkästyisivätkin.
        9:33 Juuri Hän on lähettänyt sanansa julistajan ja tämän mukana johdatuksensa sekä totuuden elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din, deen) asettaakseen sen jok'ainoan muun elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din, deen) yli, vaikka se jumalattomia närkästyttää.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

33:34. Ja pitäkää mielessänne ALJAHun (Jumalan) ilmoitukset ja viisaus, jota teille on kodeissanne julkiluettu; ALJAH (Jumala) on totisesti tarkkanäköinen, kaikkitietävä.
        33:35 ALJAH (Jumala) on valmistanut anteeksiannon ja runsaan palkan kaikille (Islaamiin) alistuville miehille ja naisille, uskoville miehille ja naisille, kuuliaisille miehille ja naisille, totuudellisille miehille ja naisille, kärsiville miehille ja naisille, sävyisille miehille ja naisille, almuja antaville miehille ja naisille, paastoaville miehille ja naisille, siveille miehille ja naisille, miehille ja naisille, jotka alinomaa ALJAH (Jumala)a muistavat.
        33:36. Ei ole oikeauskoisella miehellä eikä naisella valinnan varaa sellaisessa asiassa, jonka ALJAH (Jumala) ja hänen sananjulistajansa ovat jo ratkaisseet ; kuka ikinä on tottelematon ALJAHulle (Jumalalle) ja Hänen sananjulistajalleen, hän ilmeisesti kulkee harhaan.

39: 22 Luuletteko, että se, jonka sydämen ALJAH (Jumala) on avannut Islaamille, niin että hän on tullut Herransa valon levittäjäksi, on kovasydämisten kaltainen. Mutta voi niitä, joiden sydämet ovat paatuneet eivätkä ALJAHua (Jumalaa) muistele; he ovat ilmeisessä harhassa.
        39: 23 ALJAH (Jumala) on ilmoittanut parhaan sanomansa, Kirjan, jonka eri osat toisiinsa sopeutuvat ja josta väliin luetaan sellaista, mikä panee jumalaapelkääväisten ihon väreilemään ja sitten heidän sydämensä heltyen ALJAHua (Jumalaa) mietiskelemään; sellainen on ALJAHun (Jumalan) johdatus, Hän ohjaa sillä ketä suvaitsee, ja kenet ALJAH (Jumala) jättää harhaan, sille ei löydy opasta.

48:28 Hän lähetti sananjulistajansa, mukanaan ohjeet ja totuuden elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din, deen) saattamaan tämän voittoon kaikkien muiden elämänjärjestelmien (uskontojen, arab. din, deen) rinnalla; niin, ALJAH (Jumala) on pätevä todistaja.

61: 6 Ja kun Jeesus, Marian poika, sanoi: »Israelin lapset, totisesti olen sananjulistaja, jonka ALJAH (Jumala) on lähettänyt teille vahvistamaan Toorasta sen, mikä annettiin ennen minua, ja ilmoittamaan ilosanoman sananjulistajasta, joka on tuleva minun jälkeeni ja jonka nimi on oleva Ahmad.» Mutta kun Ahmad tuli heidän luokseen selvin todistein, he sanoivat: »Tämä on ilmeistä noituutta.»
        61: 7 Kuka on jumalattomampi kuin se, joka keksii valheen ALJAHua (Jumalaa) vastaan juuri silloin, kun häntä kutsutaan islaamiin? ALJAH (Jumala) ei kaitse väärintekijöitä.
        61: 8 He tahtovat suullaan puhaltaa sammuksiin ALJAHun (Jumalan) kynttilän, mutta ALJAH (Jumala) tekee valonsa täydelliseksi, vaikka uskottomat ovat sitä vastaan.
        61: 9 Hän on lähettänyt sananjulistajansa tuomaan opastuksen ja totuuden elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din, deen), jotta Hän saattaisi sen voittoon kaikkien muiden elämänjärjestelmien (uskontojen, arab. din, deen) rinnalla, vaikka monijumalaiset ovatkin sitä vastaan.
        61: 10 Te uskovaiset, osoitanko teille tien, jolla voitte pelastua tuskallisesta kurituksesta?
        61: 11 Uskokaa ALJAHuun (Jumalaan) ja Hänen sananjulistajaansa ja asettakaa voimanne, rikkautenne ja henkenne ALJAHun (Jumalan) asian palvelukseen; näin on teille parasta, jospa sen ymmärtäisitte.
        61: 12 Hän antaa teille syntinne anteeksi ja sallii teidän astua puutarhoihin, joiden kautta joet virtaavat, ja ihaniin asuntoihin autuuden puutarhoissa; tämä on ylin autuus.
        61: 13 Ja vielä toinen asia, joka on teille mieluinen, teitä odottaa: apu ALJAHulta (Jumalalta) ja lähellä oleva voitto. Julista ilosanoma uskovaisille!
        61: 14 Te uskovaiset, tukekaa ALJAHun (Jumalan) asiaa, niinkuin Jeesus, Marian poika, sanoi opetuslapsilleen: »Ketkä tahtovat olla auttajiani (arab. ansar, nasir) ALJAHun (Jumalan) asiassa?» Opetuslapset vastasivat: »Me olemme ALJAHun (Jumalan) auttajia (arab. ansar, nasir).» Ja osa Israelin lapsista uskoi, mutta osa ei uskonut; silloin Me autoimme uskovia heidän vihollisiaan vastaan, niin että he pääsivät voitolle.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

Oikea, Koraanin ja profeetta Muhammadin Islam vs. väärä Islam:

49:14. Erämaan asukkaat sanovat: »Me uskomme»; sano: »Te ette usko, vaan sanotte: 'Alistumme', mutta usko ei ole vielä voittanut sydämiänne. Kuitenkin, jos te tottelette ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen sananjulistajaansa, Hän ei ota teoistanne mitään pois. Totisesti on ALJAH (Jumala) anteeksiantava ja laupias.»
        49:15. Uskovaisia ovat vain ne, jotka uskovat ALJAHuun (Jumalaan) ja Hänen sananjulistajaansa eivätkä epäile, vaan panevat alttiiksi omaisuutensa ja henkensä ponnistellessaan ALJAHun (Jumalan) tiellä; nämä ovat vanhurskaita.
        49:16. Sano: »Tekö saatatte ALJAHun (Jumalan) tietoon uskontonne, vaikka Jumala tietää kaiken, mitä on taivaassa ja maan päällä? ALJAH (Jumala) on kaikkitietävä.»
        49:17 He luulevat saattavansa sinut kiitollisuuden velkaan kääntymällä muslimeiksi. Sano: »Älkää sitoko minua velvoituksiin islaamillanne. Ei, pikemmin olette te velkaa ALJAHulle (Jumalalle) siitä, että Hän ohjaa teidät uskoon, jos rakastatte totuutta.»
        49:18. ALJAH (Jumala) tuntee totisesti näkymättömät asiat taivaassa ja maan päällä; ALJAH (Jumala) näkee, mitä te teette.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

Kristuksen Uuden Liiton ytimessä on Kymmenen Käskyä

"Ja JHVH puhui teille tulen keskeltä. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen.
        Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun.
        Ja minun JHVH silloin käski opettaa teille käskyt ja säädökset, että te seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne." (5.Ms.4:12-14)

"Silloin JHVH sanoi minulle: 'Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, ja nouse vuorelle minun tyköni; tee myös itsellesi puusta arkki.
        Minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit; pane ne arkkiin.'
        Niin minä tein arkin akasiapuusta ja veistin kaksi kivitaulua, entisten kaltaista. Ja minä nousin vuorelle, kädessäni ne kaksi taulua.
        Ja hän kirjoitti tauluihin saman, minkä edellisellä kerralla, ne kymmenen sanaa, jotka JHVH oli puhunut teille vuorelta, tulen keskeltä, seurakunnan kokouspäivänä. Ja JHVH antoi ne minulle.
        Sitten minä käännyin ja astuin alas vuorelta ja panin taulut tekemääni arkkiin, niinkuin JHVH oli minua käskenyt, ja siinä ne ovat." (5.Ms.10:1-5)

Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,
        käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat JHVH:n liitonarkkia, sanoen:
        "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se JHVH:n, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan."
        (5.Ms.31:24-26)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KYMMENEN KÄSKYÄ

I. Minä olen JHVH, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Misraimin (Egyptin) maasta, orjuuksien talosta. Sinulla ei saa olla muita jumalia (Elohim) minun rinnallani.

II. Älä tee itsellesi muotoiltua kuvaa äläkä mitään ilmentymää, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaissa, äläkä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alapuolella. Älä alennu (nöyrry) niille äläkä palvele niitä (työskentele niille), sillä minä JHVH, sinun Jumalasi, tarkasti valvova Jumala (EL), kostan isien pahuuden lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat. Ja teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

III. Älä käytä JHVH:n, sinun Jumalasi, nimeä vääryyteen, sillä JHVH ei pidä syyttömänä sitä, joka käyttää hänen nimeänsä vääryyteen.

IV. Muista pitää sapatinpäivä pyhittääksesi sen. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki tehtäväsi. Ja seitsemäs päivä on sapatti JHVH:lle, sinun Jumalallesi; älä tee mitään tehtäviä, älä sinä älköönkä sinun poikasi, älköönkä sinun tyttäresi, älköön sinun miespalvelijasi, älköönkä sinun naispalvelijasi, älköönkä sinun karjaeläimesi, älköönkä sinun vieraasi, joka on porteissasi. Sillä kuutena päivänä JHVH teki taivaat ja maan, meren ja kaikki, mitä niissä on, ja hän lepäsi seitsemäntenä päivänä; sen tähden JHVH siunasi sapatinpäivän ja pyhitti sen.

V. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, jotta kauan eläisit sillä maaperällä, jonka JHVH, sinun Jumalasi, on sinulle antanut.

VI. Älä murhaa (tapa).

VII. Älä aiheuta [JHVH:n Järjestyksen] sekoittumista [mukaan lukien aviorikosta].

VIII. Älä varasta.

IX. Älä lausu lähimmäiseesi (lähimmäisestäsi ja lähimmäisellesi) väärää todistusta.

X. Älä tavoittele (himoitse) lähimmäisesi taloa. Älä tavoittele (himoitse) lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen miespalvelijaansa, äläkä hänen naispalvelijaansa, äläkä hänen härkäänsä, äläkä hänen aasiansa äläkä mitään, mikä kuuluu lähimmäisellesi.

( ) = vaihtoehtoinen ja/tai tarkentava käännös
        [ ] = selitys

Oikea seitsemännen päivän sapatti, lepopäivä on perjantain keskipäivästä lauantain keskipäivään.

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

Tahattoman synnin saa anteeksi, tahallista ei, eikä Jumalan Pyhän Pilkkaa edes tulevassa maailmassa

Ja JHVH puhui Moosekselle sanoen:
        "Puhu israelilaisille ja sano:
        Jos joku erehdyksestä rikkoo jotakuta JHVH:n käskyä vastaan ja tekee jotakin, mitä ei saa tehdä,
        niin, jos voideltu pappi tekee rikkomuksen ja saattaa kansan vikapääksi, tuokoon rikkomuksensa tähden, jonka hän on tehnyt..." (3.Ms.4:1-12)

"Ja jos koko Israelin seurakunta erehdyksestä tekee rikkomuksen ja seurakunta ei siitä tiedä ja he rikkomalla jotakuta JHVH:n käskyä vastaan ovat tehneet sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuneet vikapäiksi, ja jos sitten rikkomus, jonka he ovat tehneet sitä vastaan, tulee tunnetuksi,
        niin tuokoon seurakunta...
        Kun pappi näin on toimittanut heille sovituksen, annetaan heille anteeksi." (3.Ms.4:13-20)

"Jos päämies tekee rikkomuksen ja erehdyksestä rikkomalla jotakuta JHVH:n, Jumalansa, käskyä vastaan tekee sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuu vikapääksi, ja hän sitten saa tietää rikkomuksensa, jonka hän on tehnyt,
        niin tuokoon.....
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, annetaan hänelle anteeksi." (3.Ms.4:22-26)

"Jos joku rahvaasta erehdyksestä rikkoo jotakuta JHVH:n käskyä vastaan tekemällä sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuu vikapääksi, ja hän sitten saa tietää rikkomuksensa, jonka hän on tehnyt,
        niin tuokoon rikkomuksensa tähden, jonka hän on tehnyt, ....
        Kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, jonka hän on tehnyt, annetaan hänelle anteeksi." (3.Ms.4:27-35)

"Jos joku rikkoo siten, että hän, vaikka kuulee vannotuksen ja voisi olla todistajana, joko hän on ollut silminnäkijänä tahi muuten saanut asiasta tietää, ei kuitenkaan ilmoita sitä ja niin joutuu syynalaiseksi;
        tahi jos joku tietämättään koskee johonkin saastaiseen, mihin tahansa, joko saastaisen metsäeläimen raatoon tai saastaisen kotieläimen raatoon tai saastaisen matelijan raatoon, ja on siten tullut saastaiseksi ja vikapääksi;
        tahi jos hän tietämättään koskee ihmisen saastaan, olipa se mitä saastaa tahansa, josta tulee saastaiseksi, mutta sitten huomaa sen ja joutuu vikapääksi;
        tahi jos joku, ajattelemattomasti puhuen huulillansa, tietämättään vannoo tekevänsä jotakin, pahaa tai hyvää - vannoipa mitä hyvänsä, mitä ihminen saattaa ajattelemattomasti vannoa -
        mutta sitten huomaa sen ja joutuu johonkin sellaiseen vikapääksi,
        niin, jos hän on vikapää johonkin sellaiseen, tunnustakoon sen, mitä on rikkonut,
        ja tuokoon hyvityksenä JHVH:lle rikkomuksesta, jonka hän on tehnyt,...
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen jostakin sellaisesta hänen tekemästään rikkomuksesta, annetaan hänelle anteeksi."
        (3.Ms.5:1-13)

"Jos joku lankeaa uskottomuuteen ja erehdyksestä rikkoo anastamalla sitä, mikä on JHVH:lle pyhitetty, tuokoon hyvityksenä...
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen uhraamalla vikauhrioinaan, annetaan hänelle anteeksi." (3.Ms.5:14-16)

"Jos joku rikkoo jotakuta JHVH:n käskyä vastaan ja tekee tietämättään sellaista, mitä ei saa tehdä, ja tulee vikapääksi ja joutuu syynalaiseksi,
        niin tuokoon....
        Kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen siitä erehdyksestä, jonka hän on tietämättään tehnyt, annetaan hänelle anteeksi.
        Se on vikauhri; sillä hän on tullut vikapääksi JHVH:n edessä." (3.Ms.5:17-19)

"Jos joku tekee rikkomuksen ja on uskoton JHVH:a kohtaan kieltämällä saaneensa lähimmäiseltään, mitä tämä on hänen haltuunsa antanut tai hänen hoitoonsa uskonut, tahi mitä hän itse on väkisin ottanut tai vääryydellä anastanut lähimmäiseltään,
        tahi jos hän on löytänyt kadotetun esineen ja kieltää sen, tahi vannoo väärin missä asiassa tahansa, jossa ihminen helposti rikkoo,
        niin hän, jos hän näin on rikkonut ja tullut vikapääksi,...
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen JHVH:n edessä, annetaan hänelle anteeksi kaikki, mitä hän on tehnyt sellaista, josta hän on tullut vikapääksi." (3.Ms.6:1-7)

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

"Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin vieraallakin (muukalaisellakin), joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös vierasta (muukalaista) JHVH:n edessä.
        Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että vieraalla (muukalaisella), joka asuu teidän luonanne." (4.Ms.15:15-16)

"Mutta jos erehdyksestä jätätte täyttämättä jonkun näistä käskyistä, jotka JHVH on Moosekselle puhunut,
        mitä hyvänsä, mistä JHVH Mooseksen kautta on teille käskyn antanut,
        siitä päivästä lähtien, jolloin JHVH antoi käskynsä, ja edelleen sukupolvesta sukupolveen,
        niin, jos rikkomus tapahtui seurakunnan tietämättä, erehdyksestä,...
        Kun pappi sitten on toimittanut sovituksen kaikelle israelilaisten seurakunnalle, niin rikkomus annetaan heille anteeksi; sillä se on ollut erehdys...
        Se annetaan silloin anteeksi kaikelle israelilaisten seurakunnalle samoinkuin vieraalle (muukalaiselle), joka asuu heidän keskellänsä; sillä koko kansa on vastuunalainen erehdyksestä." (4.Ms.15:22-26)

"Mutta jos joku yksityinen rikkoo erehdyksestä,.....Kun pappi on toimittanut sovituksen sille, joka on erehdyksestä, tahtomattaan, rikkonut JHVH:a vastaan, kun hän on toimittanut hänelle sovituksen, niin hänelle annetaan anteeksi.
        Sama laki onkoon sekä maassa syntyneillä israelilaisilla että vieraalla (muukalaisella), joka asuu heidän keskellänsä, kun joku rikkoo erehdyksestä.
        Mutta se, joka tahallisesti tekee syntiä, olipa hän maassa syntynyt tai vieras (muukalainen), pilkkaa JHVH:a, ja hänet hävitettäköön kansastansa. Sillä hän on pitänyt halpana JHVH:n Sanan ja rikkonut Hänen käskynsä; hänet tuhottakoon, syntivelka painaa häntä." (4.Ms.15:27-30)

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman; kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä (kreik. koinon, 2840) liiton veren, jossa hänet on pyhitetty ja pilkkaa armon henkeä.
        Sillä me tunnemme Hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava" ja vielä "JHVH on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin." (Hebr.10:26-31)

"Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet tulevan maailmanajan voimia ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja Häntä julki häpäisevät.
        Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta; mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan." (Hebr.6:4-8)

"Sillä jos meidän Herramme ja Vapahtajan Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
        Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan oikeamielisyyden (vanhurskauden) tietä , kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
        Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: ”Koira palaa oksennukselleen” ja: ”Pesty sika rypee rapakossa”." (2.Piet.2:20-22)

"Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi." (1.Joh.5:16-17)

"Sentähden Minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa." (Matt.12:31-31)

"Totisesti Minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, sitä ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin.
        Sillä he sanoivat: ”Hänessä on saastainen henki.”" (Mark.3:28-30)

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

Kristuksen Opetuslapseuden keskeisiä lähtökohtia, periaatteita, linjauksia ja velvoitteita Kristuksen Uudessa Liitossa

"Olen luonut henkiolennot ja ihmiset vain palvelemaan Itseäni." (Koraani, 51:56)

”Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava taikka toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva (hylkivä). Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.” (Matt.6:24)

Silloin Jahushua (Jeesus) sanoi hänelle: "Mene pois, saa tana; sillä kirjoitettu on: 'JHVH:a, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja Häntä ainoata palveleman (Hänelle ainoalle työtä tekemän).'" (Matt.4:10)

”Minulle on annettu kaikki auktoriteetti (valta) taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään, mitä Minä olen käskenyt pitää. Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.” (Matt.28:18-20)

Ja Jumala sanoi:
        "Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte.
        Mitä niihin tulee, jotka eivät uskoneet, olen kurittava heitä raskaalla rangaistuksella sekä tässä että tulevassa elämässä; eivätkä he löydä ketään auttajaa."
        "Mutta uskovaisille ja hyviä töitä harjoittaville Hän on antava heidän täyden palkkansa. Jumala ei rakasta väärintekijöitä."
        (Koraani, 3:54-56)

"Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh.3:35-36)

Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15-16)

Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat." (Luuk.24:46-48)

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". (Joh.31-32)

"Siten sen vuoksi jokainen teistä, joka ei luovu / erottaudu / irtisanoudu / sano hyvästejä / vetäydy pois / kieltäydy kaikesta muiden etummaisuuksien/päällikkyyksien alamaisuudesta, ei kykene olemaan/ omaa voimaa olla minun opetuslapseni." (Luuk.14:33)

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi." (Joh.3:16-17)

"Hän lähettää selvät merkit palvelijalleen, jotta tämä voisi johtaa teitä pimeydestä valoon; sillä totisesti ALJAH (Jumala) rakastaa teitä ja on teille armollinen." (Koraani 57:9)

”Minä olen tie totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Minun kauttani.” (Joh.14:6)

”Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.” (Joh.10:10)

”Minä olen maailman valkeus; joka Minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.” (Joh.8:12)

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen." (Joh.17:3)

"Pitäkää siis velvollisuudestanne ALJAHia (Jumalaa) kohtaan ja totelkaa minua. Totisesti on ALJAH (Jumala) minun ja teidän Herranne; palvelkaa sentähden Häntä. Tämä on oikea tie." (Koraani 43:63-64)

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

”Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?”
        Niin Hän (Kristus) sanoi hänelle: ”Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?”
        ”Hän (lainoppinut) vastasi ja sanoi: ”Rakasta JHVH:a, sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.” Hän (Kristus) sanoi heille: ”Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää.”
        (Luuk.10:25-28) & (Matt.22:36-40) & (Mark.12:28-33)

”Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.” (Matt.7:12)

"Älkää luulko, että Minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en Minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Sillä totisesti Minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten kuningaskunnassa kutsuttaman, mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten kuningaskunnassa." (Matt.5:17-19)

"Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää." (Luuk.16:17)

"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."
        (Matt.24:35 & Mark.13:31&Luuk.21:33)

"Autuaat ne, jotka noudattavat hänen käskyjänsä / pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella (Uuden Jerusalemin) ovat koirat ja lääkitsijät/myrkyttäjät (velhot) ja huorintekijät ja murhaajat ja väärien käsitysten palvelijat (epäjumalanpalvelijat) ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." (Ilm.22:14-15)

Sano: "Me uskomme Jumalaan, siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltansa; me emme tee mitään erotusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alistuneet". (Koraani 3:83 & 2:136-137)

"Ja Me lähetimme profeettain jälkeen Jeesuksen, Marian pojan, vahvistaen sen, mikä ennen Häntä oli sanottu Toorassa; Hänelle Me annoimme evankeliumin, joka sisälsi johdatuksen ja valkeuden sekä varmensi sen, mikä edellä oli sanottu Toorassa, - ollen myös johdatukseksi ja kehoitukseksi niille, jotka karttavat pahaa."
        (Koraani 5:46)

"Kun pappi on toimittanut sovituksen sille, joka on erehdyksestä, tahtomattaan, rikkonut JHVH:a vastaan, kun hän on toimittanut hänelle sovituksen, niin hänelle annetaan anteeksi.
        Sama laki onkoon sekä maassa syntyneillä israelilaisilla että vieraalla (muukalaisella), joka asuu heidän keskellänsä, kun joku rikkoo erehdyksestä.
        Mutta se, joka tahallisesti tekee syntiä, olipa hän maassa syntynyt tai vieras (muukalainen), pilkkaa JHVH:a, ja hänet hävitettäköön kansastansa. Sillä hän on pitänyt halpana JHVH:n Sanan ja rikkonut Hänen käskynsä; hänet tuhottakoon, syntivelka painaa häntä." (4.Ms.15:28-30)

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman; kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty ja pilkkaa armon henkeä.
        Sillä me tunnemme Hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava" ja vielä "JHVH on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin." (Hebr.10:26-31)

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät." (Matt.7:13)

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te (Jumalan) lain rikkojat (laittomuuden tekijät)'." (Matt.7:21-23)

”Ja siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä.
        Joka sanoo: ”Minä tunnen Hänet”, eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        Mutta joka pitää Hänen Sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me Hänessä olemme.”
        (1.Joh.2:3-5)

”Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme Hänen käskyjänsä.
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä. Ja Hänen käskynsä eivät ole raskaat; sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman.” (1.Joh.5:2-3)

”Joka sanoo Hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin Hän vaelsi.” (1.Joh.2:6)

"Ja joka tähän kiveen (Kristukseen) kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa." (Matt.21:44 & Luuk.20:18)

"Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matt.15.3)

Ja katso, enkelit sanoivat: »Maria, ALJAH (Jumala) ilmoittaa sinulle hyvän sanoman, että hänen Sanansa tulee sinulle. Hänen nimensä on oleva Messias, Jeesus, Marian poika, hän on kuuluisa tässä ja tulevassa elämässä, yksi niistä, jotka korotetaan ALJAHin (Jumalan) läheisyyteen."
        (Koraani 3:44)

"Messias, Jeesus, Marian poika, on yksinomaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki;..." (Koraani 4:171)

"Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen." (Joh.10:14-16)

"Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh.10:27-30)

"Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten kuningaskunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa." (Matt.16:18-19 & Matt.18:18)

"... ja jotta teistä tulisi seurakunta, joka kutsuu ihmisiä hyvyyteen, säätää heille oikeat elämäntavat ja estää heitä pahuudesta; sellaiset ihmiset tulevat menestymään." (Koraani 3:103)

"Te olette paras seurakunta, mikä on muodostunut ihmisten keskuuteen. Te määräätte ihmisille oikeat elämäntavat, estätte heitä pahuudesta ja uskotte ALJAHiin (Jumalaan)." (Koraani 3:109)

"Teidän (lähettiläiden) seurakuntanne on ainoa uskovaisten seurakunta, ja Minä olen teidän Herranne, siksi palvelkaa Minua,..." (Koraani 23:52)

• PyhäJärjestys

(jatkoa edelliseen)

"Luota ainoaan Elävään, joka ei milloinkaan kuole, ja julista Hänen Kunniaansa Häntä ylistäen."
        (Koraani 25:58)

"ALJAH pitää huolen niistä, jotka julistavat Hänen käskyjään, pelkäävät
        Häntä, mutta eivät pelkää ketään muita kuin ALJAHua.
        Muhammed ei ole kenenkään miehenne isä, vaan hän on ALJAHun
        sananjulistaja ja profeettojen sinetti. ALJAH on kaikkitietävä.
        Te, jotka uskotte, muistakaa ALJAHua, muistelkaa Häntä alinomaa
        ja ylistäkää Häntä aamuin illoin!
        Hän lähettää teille siunauksensa, ja samoin tekevät Hänen enkelinsä, jotta
        Hän voisi ohjata teidät pimeydestä valoon; Hän on laupias uskovaisille.
        Sinä päivänä, jolloin he kohtaavat Hänet, he tervehtivät häntä sanalla:
        »Rauha!» ja Hän on valmistanut heille ihanan palkinnon.
        Profeetta, Me olemme totisesti lähettänyt sinut todistajaksi, hyvän
        sanoman tuojaksi ja varoittajaksi
        kutsumaan ALJAHun luo Hänen luvallaan ja olemaan palavana soihtuna.
        Sinun on julistettava uskovaisille hyvää sanomaa, että heitä odottaa suuri
        armo ALJAHun luona.
        Älä sopeudu uskottomien ja tekopyhien kanssa, jätä huomiotta heidän
        väärämielisyytensä, luota yksin ALJAHuun, jonka voima riittää suojelemaan
        sinua." (Koraani 33:39-40)

Irtisanoudumme ehdottomasti kaikesta muiden kapinoinnista, vihollisuudesta, sotimisesta ja pilkasta Kaikkivaltiasta Luojaa ja Hänen Sanaansa, Kristusta (Messiasta) sekä Kaikkivaltiaan muita lähettiläitä samoin kuin Hänen Pyhää Tahtoansa, Sanaansa, Lakiansa ja Järjestystänsä vastaan emmekä itsekään halua sellaista milloinkaan harjoittaa!

Kaikkivaltiaan Luojan, Hänen Pyhän Henkensä eli Totuuden Henkensä auktoriteetin
        ja Hänen Pyhän Sanansa, Kristuksen (Messiaan) auktoriteetin,
        Kaikkivaltiaan apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan Kristuksessa (Messiaassa), Kristuksen (Messiaan) seurakuntaruumiin, Ekklesian auktoriteetin ja
        Kristuksen maanpäällisen, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskunnan auktoriteetin,
        samoin kuin Kristuksen Opetuslapseuden auktoriteetin
        ja Kristuksen Uuden Liiton auktoriteetin
        ja tämän kaiken sinettinä, ilmentymänä Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadin auktoriteetin
        ja näiden kaikkien auktoriteettien alamaisuuden tunnustaen
        sekä näitä kaikkia auktoriteetteja Kaikkivaltiaan Luojan ja Hänen Sanansa, Kristuksen (Messiaan) palvelijana ja opetuslapsena hengessä ja ruumiissa edustaen ja toteuttaen Kristuksen (Messiaan) Uudessa Liitossa,

samoin kuin Kaikkivaltiaan Pyhää Sanaa, Lakia ja sen Kymmentä Käskyä oikeine sapatteineen perjantaista lauantaihin uskollisesti noudattamaan pyrkien,

Kristuksen (Messiaan) nimessä ja voitossa ilmoittaen

Kaikkivaltiaan Luojan JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) ja Kristuksen (Messiaan) palvelija lapsineen ja perheineen

Kristuksen (Messiaan) Opetuslapseus Kaikkivaltiaan Luojan Uudessa Liitossa Kristuksessa (Messiaassa)
        &
        Venäjän (Russian) Tsaarikunta eli Keisarikunta ja sen Suomenmaan Suuriruhtinaanmaa eli Suuriruhtinaskunta
        (Jaakobin 12 sukukunnan sekä Ismaelin ja muun Aabrahamin 12 sukukunnan järjestys)
        &
        Kristuksen (Messiaan) maanpäällinen, Kuningas Daavidin kuningaskunta,
        Aabrahamin Kuningaskunta, Islamilainen Kalifaatti ja Kristuksen (Messiaan) Uuden Liiton Israel ja koko Aabraham
        &
        JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) Jumalan (apostolinen) seurakunta, Ekklesia Kristuksessa (Messiaassa)
        &
        JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) Jumalan Pyhän Lain (Toora), Profeettojen ilmoitusten, Psalmien ja Evankeliumin mukainen ja Koraanin vahvistama Islamin ja Aabrahamin Pyhä Elämänjärjestys, Elämänvaellus, Usko

ALLAH on ALJAH (ALYAH), KAIKKIVALTIAS, KORKEIN, JUMALA YAH

HalleluJAH! (HalleluYAH!)

ALJAHu AKBAR!

Ps. Ruhtinaskunta = Emiraatti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1708
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1452
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1316
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1163
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1048
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1019
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      214
      830
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      753
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      718
    Aihe