Liian kiltti mies?

VäsynytköVohimenevää

Olen tällä hetkellä kyllästynyt ja väsynyt parisuhteeseemme. Osin vika on minussa, osin avopuolisossani. Tuntuu siltä, että puhumme eri kieltä ja se aiheuttaa useita erimielisyystilanteita. Lisäksi tuntuu siltä, että haluamme elämältämme aivan erilaisia asioita.

Avopuolisoni on todella kiltti ja herttainen, mutta myös ujo ja herkkä. Esimerkiksi seksi on alusta asti ollut todella huonoa hänen suorituspaineidensa vuoksi. Ajattelin silloin, että annan hänelle aikaa, mutta neljän vuoden jälkeen tilanne ei ole paljoa muuttunut. Tilanne syö itsetuntoni / on jo syönyt itsetuntoni. Avopuolisoni sanoo, että hän ei halua seksiä kuin enintään kerran viikossa ja, että ymmärtää sen miten koen tilanteen. Mikäään ei kuitenkaan muutu.

Hän ei kehu ulkonäköäni erityisesti (oikeastaan koskaan). Hän ei koskettele tai muutenkaan näytä ulkospäin ajattelevansa minua seksuaalisesti. Olen mielestäni nätti (normaalipainoinen, urheilullinen, hyvä iho, nätit kasvot ja hampaat yms). En missin tasoa, mutta riittävän kaunis. Joten kyse ei voi olla siitä, että olisin jotenkin vastenmielinen hänelle. Suhteen alussa juteltiin asioista, joista pidämme toisistamme ja silloin yksi niistä oli se, että olen nätti ja toinen se, että olemme kiinnostuneita samoista asioista (urheilu, samat opinnot).

Olemme keskustelleet ongelmistamme useita kertoja. Keskustelut usein pahentavat tilannetta. En enää edes jaksa ottaa asioita esille.

Tilannetta pahentaa se, että olen tulinen ja temperamenttinen sekä todella spontaani hetkessä elävä tyyppi. Olen myös hyvin herkkä. Avopuolisoni on järkevä ja järjestelmällinen sekä tyyni ja rauhallinen. Olen kuitenkin aloittanut kadottaa omaa elämänhaluani ja spontaaniuttani. Hänkään ei vakutua onnelliselta. Koen myös, että hän ei välitä minusta riittävästi. Tämä aiheuttaa sen, että en jaksa itsekään enää välittää (selviytymiskeino), vaikka välitän oikeasti hyvin paljon. En vain jaksa tulla torjutuksi - käyttäydyn häntä kohtaan nykyään hyvin välinpitämättömästi ja koen sisällä jatkuvaa ahdistusta. Tämä vain pahentaa tilannettamme.

En myöskään pysty toteuttamaan temperamenttisuuttani, koska avopuolisoni on niin herkkä. Pelkään, että hän loukkaantuu. Tunnen oloni siten myös hyvin tukahdetuksi, koska tunnen, että en saa olla oma itseni. Hän toki opettaa minulle paljon - on ihanaa kun on oppinut hillitsemään tunteensa ja ottamaan rauhallisesti sekä suunnittelemaan asioita. Hänkin on varmaan huomannut kuinka kivaa on välillä tehdä jotain spontaania.

Seksielämämme on kuitenkin ainaista lähetyssaarnaaja-asentoa pimeässä makuuhuoneessa. En enää edes muista mitä tarkoittaa intohimo. En tee enää aloitteita monen huonon kokemuksen jälkeen. En tiedä miksi avopuolisoni on niin tukahtunut oman seksuaalisuutensa kanssa. Hän ei suostu terapiaan.

Lyhyesti taustasta: Olemme seurustelleen noin 4 vuotta (asuneet yhdessä noin 3), ei lapsia. Avopuolisoni on vakituisessa työsuhteessa. Minun on tarkoitus valmistua suhteellisen pian. Olen myös jonkin verran töissä. Olemme molemmat noin 30 vuotiaita.

Ahdistavaa tässä on, että toki avopuolisossani on paljon hyviä asioita. Hän on erittäin luotettava, uskollinen, kiltti ja rehellinen. Hän ei juo, eikä tupakoi - harrastaa liikuntaa ja elää terveellisesti (arvomme ovat samat). Hän on myös sosiaalisesti lahjakas sekä älykäs. Olemme kiinnostuneita samoista asioista ja pidämme yhteisistä harrastuksistamme. Välitämme edelleen toisistamme paljon.

Mitä voin tehdä? Kuulostaako tämä ulkopuolisen korviin jo pahalta? En pysty juttelemaan tästä ystävilleni, koska silloin tuntuu, että petän avopuolisoni luottamuksen.

9

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiltteysonhuonoa

      Vähän ohi aiheen menee, mutta odotappa kun sinkut-palsta kiltit huorittelijaurpot näkee tän aloituksen niin paskaa tulee niskaan.

      Mitä tohon sun ongelmaan niin erotkaa. Ette ole sopivia toisillenne ja teette näin vaan hallaa sekä itsellenne että toisillenne. Olet onnellisempi suhteessa/yksin missä saat olla oma itsesi eikä sun tarvi varoa mitään.

      • kilttijakunnollinen

        muutakun jännämiehen nyrkkiä. BURRRNNN! :D


    • eikilttivaanrakas

      EI kuulosta pahalta mutta ratkaisun edessä olet. Kuvittelet loukkaavasi kaveriasi,mutta sitä ei voi estää. Ero tuntuisi luontevilta kun lapsiakaan ei ole. Juttele vielä kerran ilman rajoitteita ja katso mihin se johtaa. Kaverisi tarvitsee potkun perseelle, (Sinun Raivo) Sinäkin tarvitset ilmaisteksesi itseäsi sitä. Anna palaa.
      Ei hän niin heikko ole kuin luulet, mutta ei pääse eroon mitä hän asialle voisi tehdä.
      Puhu suusi puhtaaksi.
      Rakastat häntä ja varmasti hänkin sinua mutta teidän on pelastettava myös itsenne.
      Nyt se on parasta tehdä kun kaikki ei ole vielä mennyttä.
      Onnea

    • Kilttiatm

      Mikset opeta sitä naimaan sinua kunnolla?

      • 1naikkonen

        Mä koitin opettaa mun miestä kiihottaa mua orgasmiin mut ku se 7 vuotta vastas "emmä osaa" niin kyllästyin ja otin sellasen jota ei tarvi neuvoa.


    • pleasedo_that

      Sun ei pidä jutella ustävillesi vaan miehellesi

    • Mikääneiriitä

      Suosittelen etsimään seuraavan miehen nykyisistä tai entisistä linnankundeista. Jostakin väkivaltarikoksesta tuomitun, mieluiten tietysti henkirikoksesta. Toivotaan että hän pystyy tarjoamaan sinulle riittävästi jännitystä ja vaarallisia tilanteita.

    • Jaakkolämminkivi

      Taisit kuvata ihan oikeasti ongelman ja ratkaisukin on sulla jo käsissä.

      Lopeta kaikenlainen "keskustelu ja ongelmien esille otto". Kun hyökkäät seksin merkeissä niin hän puolustautuu vetäytymällä. Tuhon tie. Opettele seksiä seuraavasti: Läheisyyttä mutta älä yritä kiihottaa mitenkään. Ei kiirettä. Vaikka sohvalla käsi jalalle, mutta ei mitään nopeaa saaliin kimppuun käymistä! Anna aikaa. Itsekin ymmärrät jo sen, että olet analysoinnilla ja "keskustelemalla" tuhonnut jo paljon asioita. Anna turvallista tilaa ja opeta sellainen mahdollisuus, että läheisyys ei välttämättä johdakaan seksiin, vaan se seksi onkin miehen/yhteinen päätös.

      Nyt olet liika kouluttanut jo miestä väärään suuntaan, ja nyt pitää aloittaa uusi, kiva elämä. Kun annat tilaa, niin kyllä se sieltä kasvaa monin tavoin.

      Voit tietysti mennä YKSIN seksuaaliterapeutilla. Se antaa ehkä samansuuntaisia ohjeita. Miestä sitten mihinkään "terapiaan" vie, koska se taas olisi samaa "keskustelua"...

      Koita edes näillä, yksinkertaisia juttuja

    • blaaaaaaaaaaah

      Olisin itse voinut kirjoittaa täysin saman viestin. Uskomatonta miten samassa tilanteessa joku voi olla. Itsekin tässä mietin jatkaako intohimottomassa suhteessa hyvän miehen kanssa, joka on juurikin samanlainen kun kuvailit omaa miestäsi. Yrittänyt oon minäkin kaikkea, mutta muutosta ei tule kuin pahempaan :( Mies vaan jankuttaa että minun tulisi tehdä aloitteita kokoajan, kuitenkin tulen torjutuksi niin usein ettei itsetunto enää riitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe