Luterilainen kirkko voi vihkiä nais- ja miespareja

Nassen

8

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvberrygf
      • Näinhän se suunnilleen menee. Tästä saisi pilakuvankin joku: pappi veneessä kieli keskellä suuta. Vene aivan vesirajassa, ja joka keikahduksella tulee loiskahdus vettä veneeseen.

Ja pohjassa reikä joka vuotaa joka tapauksessa koko ajan.

• eroaValtiokirkosta

"Raamattu on niin vanha kirjoitusten kokoelma..."
      Erehtyväisten ihmisten kirjoittama

• >> Luterilainen kirkko voi vihkiä nais- ja miespareja <<
      !.3. 2017 on tilanne se, että kun papilla on vihkimisoikeus ja vihkimisen esteet on virallisesti selvitetty, niin papin avioliitton vihkimä mies-mies-pari tai nais-nais-pari on ainakin maistraatissa täysin pätevä avioliitto.
      Vaikka kirkon omat pykälät sanoisi mitä, niin näin se menee ja näin tulee varmaankin tapahtumaan ainakin muutaman parin kohdalla. Korkeintaan kirkko voi haastaa papin johonkin tuomiokapituliin tai vastaavaan, mutta sitä papin vihkimää avioliittoa se ei kumoa.
      Mielenkiintoista on sitten nähdä onko tuo pariskunta kirkon mielestä avioliitossa tuollaisen vihkimisen jälkeen vai ei. Eli natsaako kirkonkirjojen merkintä maistraatin merkinnän kanssa.

• Jos luterilainen kirkko ei ala vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja, joku muu vihkimisoikeuden omaava uskonnollinen yhteisö näkee siinä markkinaraon ja houkuttelee jäseniä vihkimällä samaa sukupuolta olevia pareja.

• tuomionpäivä

Näin kirkko luisuu aina c´vaan kauemmas JUMALASTA, ja Jumalan sanasta, jonka pitäisi olle kirkon ohjenuora. Mikä on tuollainen kirkko, joka hylkää käskyt, ja ottaa oppinsa siitä, mikä kulloinkin sattuu kansaa miellyttämään. Kirkon tehtävä ei ole olla kansalle mieliksi, vaan julistaa Jumalan sanaa, ja lakia!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4763
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      513
      2499
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      146
      2087
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2009
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1606
    6. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      18
      1566
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      110
      1086
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      126
      874
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      859
    Aihe