Jalostus torppaa evoluutioteorian

torppaus

7

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmyyden_jalous

Evoluutiossa tyhmyyskin jalostuu teorian mukaiseksi.

• NäinMeillä

Jälleen kerran vaan mainostetaan sitä että ei tajuta lainkaan mistä evoluutiossa on kysymys. Jalostus perinteisellä menetelmällä onkin vain tietynlaista ohjattua luonnonvalintaa eikä se tuota varsinaisia täysin uusia ominaisuuksia, vaikka toki hyvin erilaisia muotoja voikin tuottaa kuten vaikka koirista huomaamme.
      Tässä nyt vain unohtuu se että luonnossa valinnan lisäksi evoluutioon kuuluvat mutaatiot, jotka taas perinteisessä jalostuksessa eivät ole läsnä lainkaan. Jalostuksessa pyritään perinteisesti löytämään sekä halutun kaltaisia mutta myös mahdollisimman hyvin pysyviä ominaisuuksia jotka eivät ole yleensä kauhean "radikaaleja". Jalostus juuri karsii liian poikkeavat yksilöt, varsinkin jos on haettu jotain ihan muuta. Luonnossa taas mutaatiot karsii vain ja ainoastaan se jos niiden kantajat eivät ole riittävän elinkelpoisia.
      Mutta onhan meillä myös jalostusta jolla luodaan ihan oikeasti uusia ominaisuuksia. Tätä on perinteisesti tehty mm. mutaatioita luovalla säteilytyksellä. Tämä matkii jo paremmin oikeaa avoluutiota. Siinä tuotetaan suuri määrä mutaatioita jotta joukosta voitaisiin löytää ne muutamat todella merkittävästi muuttuneet ja oikeaan suuntaan menneet muutokset.
      Lisäksi näiltä kritisoijilta unohtuu aina se tosiseikka että todellista järjestelmällistä jalostusta on ollut olemassa runsas 100 vuotta, evoluutiolla on ollut aikaa miljoonia vuosia.
      Lisäksi unohdetaan (tai halutaan unohtaa) se kiistämätön seikka että eliökunnan suurissa haarautumiskohdissa (esim. selkärankaiset/selkärangattomat, nisäkkäät/liskot jne.), myös geeniperimään on jäänyt tiettyjä yhteisiä piirteitä jotka näkyvät vain siinä haaran toisessa puolessa mutta sen jälkeen kaikissa sen haaran lajeissa riippumatta siitä miten pitkälle tästä alkukohdasta on menty.
      Tämä kertoo jostain ihan muusta kuin siitä että lajeilla olisi joku raja siinä miten paljon ne voivat muuttua evoluution avulla. Koko eliölajien luokittelu niin muuten havaitun sukulaisuussuhteen kuin geneettisesti havaitun sukulaisuudenkin suhteen on täysin yhtäpitävä evoluutioteorian kanssa ilman yhtään ainoaa poikkeusta. Mikään luonminen tai jotenkin rajoitettu muuntelu ei pysty mitenkään selittämään eliökunnan hierarkiaa sellaisena kuin se on tieteellisesti havaittu. Evoluutio taas juuri selittä sen täysin loogisesti.

• Jalostaessaan erilaisia entsyymejä bioprosessitekniikan emeritusprofessori Matti Leisola joutui toteamaan, että evolutiiviset prosessit jalostustyössä ovat suunnittelua tehokkaampia.
      Näin siis voidaan todeta, ettei jalostus suinkaan torppaa evoluutiota, vaan on evoluutio jalostustyön perusta.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/10191758/matti-leisola-on-oikeassa

• Kiitos noiden muistojen palauttamisesta. Tuo ketju kuuluu omasta mielestäni ehdottomasti klassikoihin: kreationistit yrittävät joukolla inttää, että minä olen väärässä, kun kerron Leisolan olevan oikeassa.

• torppaus
        moloch_horridus kirjoitti:

Kiitos noiden muistojen palauttamisesta. Tuo ketju kuuluu omasta mielestäni ehdottomasti klassikoihin: kreationistit yrittävät joukolla inttää, että minä olen väärässä, kun kerron Leisolan olevan oikeassa.

Ja olet kuitenkin täysin väärässä - http://www.youtube.com/watch?v=_TB7UEG5m9g

• torppaus kirjoitti:

Ja olet kuitenkin täysin väärässä - http://www.youtube.com/watch?v=_TB7UEG5m9g

Tämäpä mainiota. Olin siis väärässä, kun väitin tiedemies Matti Leisolan olevan oikeassa tieteellisessä tutkimuksessaan kun hän kertoo, että darwiniaaniset menetelmät ovat tehokkaampia proteiinien muokkauksessa kuin suunnittelumenetelmät. Saarnaaja Matti Leisola kun kertoo videolla katsojilleen päin naamaa, että proteiinien muokkaamisessa darwinismi unohdetaan aina ja että siinä käytetään vain suunnittelua.

• jurnustrumffi

Minusta on kyllä käsittämättöntä miten t-torppa jaksaa nolata itsensä julkisesti kerran toisensa jälkeen. Sora kysymys sinulle, Toni: paljonko Laisola maksaa sinulle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      15
      2216
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      172
      2182
    3. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      105
      1067
    4. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      892
    5. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      857
    6. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      165
      849
    7. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      35
      806
    8. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      30
      756
    9. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      131
      755
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43