Jeesukseen voi luottaa

totuus.löytyy.raamatusta

Raamatussa, joka on erehtymätöntä Jumalan sanaa, kuvataan kuinka voimme luottaa Jeesuksen sanaan:

Luukkaan (23:43) mukaan Jeesus väitti kuolinpäivänään olevansa paratiisissa vielä samana iltana. Kolme päivää myöhemmin hän sanoo, ettei ole vielä siellä ollut (Joh. 20:17). Ap. 1:3-12 mukaan hän nousi taivaaseen vasta 40 päivän kuluttua kuolleista heräämisestään.

Jeesus sanoi ennalta olevansa kuolleena 3 päivää ja 3 yötä (Matt 12:40) mutta onkin vain 1 yön ja 2 päivää (Mark. 15:42-43, Joh. 20:1),

Matt. 16:28, 23:36, 24:34 Jeesus lupaa seuraajilleen palata ja perustaa valtakuntansa näiden elinaikana.

Mark. 13:30 Jeesus ennustaa paluutaan ja maailman loppua kuulijoidensa elinaikana (kuten lukemattomissa kohdissa muuallakin, ja hänen seuraajansa ym. monesti todistavat uskovansa tähän).

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DRHouse

      Niin. Siihen jeesukseen luottavat kretupellet räjäyttelivät ja mammuskelivat Ranskassa...

    • hjvmvhmvbm

      Vain kretujen kaltaiset aivokuolleet lampaat pitävät raamattua erehtymättömänä Jumalan sanana.

    • Parasystäväsijyri

      Minäpä opetan avaajaa hiukan ajattelemaan itse noiden ääliöfinnteologian sijaan jotka lukevat Raamattua sillä mielellä että haluavat tahallisesti olla ymmärtämättä sitä mitä siinä todella sanotaan ja jotka muuttelevat raamatuntekstiä sen mukaisesti jotteivät muutkaan sitä ymmärtäisi.

      Otetanpa siis tuo Luukas 32:43 lähempään tarkasteluun.

      Siis jos haluaa ymmärtää Raamattua oikein, niin silloin pitää lähteä siitä ajatuksesta että se on erehtymätöntä Jumalan sanaa ja näinollen jos emme jotakin ymmärrä niin vika onkin meissä jja meidän vajaatietoisuudessamme, kuten finnnteologeilla ja avaajalla on tilanne.

      Joten jos Jeesus sanoi tapaavansa tuon miehen paratiisissa niin tuota lausuntoa on pidettävä totena siitäkin huolimatta että Jeesus kuoli ja oli kuolleessa tilassa kunnes heräsi kolmantena päivänä kuolleista.

      Ja mitä paratiisiin tulee niin katsotaanpa siitä pari ennustusta: Jesaja 65

      Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
      18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
      19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
      20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
      21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
      22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
      23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
      24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
      25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

      Ja sitten toinen: Ilmestys 21
      1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

      Kun siis luet 90- luvulla jkr. kirjoitettua ilmestyskirjaa jonka Jeesus kirjoitutti Johanneksen kautta niin näet että tuo paratiisi josta Jesaja puhui ja josta Jeesus mainitsi pahantekijälle olikin vielä tulevaisuudessa toteutua asia. Jeesus siis tiesi tämän luvatessaan taapaavansa pahantekijän paratiisissa.

      Miten meidän on siis ymmärrettävä Luuk 23:43?

      Kas tässäpä vastaus:


      43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
      43 και ειπεν αυτω αμην σοι λεγω σημερον μετ εμου εση εν τω παραδεισω

      Siis kreikankielinen teksti josta kirkkoraamattu käännettiin, eroaa merkittävästi suomenkielisestä. Huomaatko eron, huomaat varmasti jos et ole yhtä tyhmä kuin finnteologimulkeroharhaanjohtajasaatanistit jotka tekevät kaikkensa saadakseen huijattua ihmiset pitämään Raamattua roskan arvoisena ristiriitakirjjana.

      Ja nyt voit ihan itse kielitaidottomanakin nähdä sen että minkä kardinaalimunausvirheen finnnteologikääntäjät tekivät.

      En kerro sitä sinulle, sillä silloin sinulta jäisi kokematta se oivallus joka auttaisi sinua näkemään sen että sinua on petetty perusteellisesti.

      Nyt voit ihan itse

      • Mitä.häh

        Eli Raamattua ei pidä lukea kirjaimellisesti, vaan sitä pitää tulkita miten milloinkin, aina tilanteen mukaan ja omaksi parhaaksi?
        Eivätkös kreationistit uskokaan Raamattuun kirjaimellisesti?


      • Jyrilisäsi

        Jyrin lisäys: Jos löydät tuon käännösvirheen, niin olet käyttänyt aivojasi oikein, jos et löydä, niin olet tahallasi yhtä tyhmä kuin finnteologit, eli et ansaitse tietää sitä että mitä nuo muut raamatunkohdat todellisuudessa tarkoittavat. "Ei helmiä sioille" sanoo Raamattu ja nyt saat päättää että oletko sika vaiko et.

        Nimittäin ei niin tyhmää olekaan etteikö tuota tarkoittamaani aasiaa voisi selvästi nähdä oikeassa tarkoittamassani valossa. Joten se joka väittää ettei sitä ymmärrä, on valinnut sen että on sika eikä ymmärtäväinen.

        Ja mitä muuta opimme tästä? Eikö sen että finnteologiraamatunväärentäjämulkerot ovat päättäneet olla opettamatta kirkkonsa jäsenille totuutta Jumalan sanasta voidakseen itse asettua sille jumaliksi sanomaan että mikä on oikein ja mikä väärin.

        Ja niinpä meillä on sitten mäkisriekkisläiset äänessä ja sitä tämä läpeensä turmeltunut kansa rakastaa.


      • Hähmitää
        Mitä.häh kirjoitti:

        Eli Raamattua ei pidä lukea kirjaimellisesti, vaan sitä pitää tulkita miten milloinkin, aina tilanteen mukaan ja omaksi parhaaksi?
        Eivätkös kreationistit uskokaan Raamattuun kirjaimellisesti?

        Juuri niin eli vastoinpäin paitsi yleensä, ellei toisin ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe