Jumalan synty?

AEII

Kuinka sinä Mark5 selität Jumalan? syntyikö se asteittain vai kerralla? Jos kyse on asteittaisesta kehityksestä, missä ovat välimuodot?Jos se on syntynyt kerralla, mikä on se luonnonlaki tai mekanismi, joka sen sai aikaan?

Ateisteilla ei ole ongelmaa tämän kysymyksen kanssa, mutta olisi kiva kuulla, miten kreationistit ratkaisevat ongelman.

6

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ValoPää

No, kun Mark5 ei vielä tähän vastaa, niin pari asiaa valotan. Ei kaiken alkua kukaan luonut, vain Hän oli se itse. Jumissa oleva ala on ollut aina. Ei ole Jumalan pilkkaa sanoa häntä olevaiseksi, eikä ole pilkkaa sanoa häntä olemattomaksi. Hän on noiden käsitteiden tuolla puolen. Häntä ei voi sitoa aikaan, koska Hän on itse ajan luonut, tapahtumien väliseksi järjestykseksi maailmankaikkeudessa. Hän ei ole syntynyt eikä Hän ole syntinen siksikään. Jotain on ollut aina, ja se joka oli ennen alkua, oli tilanne ennen nykyistä maailmankaikkeutta, jonkinlainen pieni pelitodellisuus. Jumalan pilkkaa on vain se, että jonkun persoonallisen olennon ominaisuuksia halveeraatte. Ei luotu ymmärrä kuitenkaan luojan kunniaa, koskaan.

• taikauskonnoton

"Jumalan pilkkaa on vain se, että jonkun persoonallisen olennon ominaisuuksia halveeraatte."

On yleinen harhaluulo, että Jumalaan uskomattomat pillkaisivat Jumalan ominaisuuksi. Oikeastihan me pilkkaamme heitä, jotka uskovat ja pitävät jopa hyvänä ja armollisena koskaanhavaitsematonta kaikkivoipaa, jonka itse tunnustatte tehneen julmiakin julmempia tekoja. Emme pilkkaa olematonta, pilkkaamme uskoanne.

• taikauskonnoton

Ongelmahan on siinä kun väitetään ettei mitään voi olla olemassa ilman että Jumala olisi sen luonut. Tämähän on looginen mahdottomuus.

• Kysymään

Näin selviää onko Jumala olemassa. Job.12:7-9.

• panteisti

Pitääkö ikuisen syntyä?
      Miten olemattomuus syntyi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      155
      5377
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3283
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      253
      3174
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2678
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1834
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1625
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1576
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1457
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23