Kuinka sinä Mark5 selität Jumalan? syntyikö se asteittain vai kerralla? Jos kyse on asteittaisesta kehityksestä, missä ovat välimuodot?Jos se on syntynyt kerralla, mikä on se luonnonlaki tai mekanismi, joka sen sai aikaan?
Ateisteilla ei ole ongelmaa tämän kysymyksen kanssa, mutta olisi kiva kuulla, miten kreationistit ratkaisevat ongelman.
Jumalan synty?
6
82
Vastaukset
- ValoPää
No, kun Mark5 ei vielä tähän vastaa, niin pari asiaa valotan. Ei kaiken alkua kukaan luonut, vain Hän oli se itse. Jumissa oleva ala on ollut aina. Ei ole Jumalan pilkkaa sanoa häntä olevaiseksi, eikä ole pilkkaa sanoa häntä olemattomaksi. Hän on noiden käsitteiden tuolla puolen. Häntä ei voi sitoa aikaan, koska Hän on itse ajan luonut, tapahtumien väliseksi järjestykseksi maailmankaikkeudessa. Hän ei ole syntynyt eikä Hän ole syntinen siksikään. Jotain on ollut aina, ja se joka oli ennen alkua, oli tilanne ennen nykyistä maailmankaikkeutta, jonkinlainen pieni pelitodellisuus. Jumalan pilkkaa on vain se, että jonkun persoonallisen olennon ominaisuuksia halveeraatte. Ei luotu ymmärrä kuitenkaan luojan kunniaa, koskaan.
- taikauskonnoton
"Jumalan pilkkaa on vain se, että jonkun persoonallisen olennon ominaisuuksia halveeraatte."
On yleinen harhaluulo, että Jumalaan uskomattomat pillkaisivat Jumalan ominaisuuksi. Oikeastihan me pilkkaamme heitä, jotka uskovat ja pitävät jopa hyvänä ja armollisena koskaanhavaitsematonta kaikkivoipaa, jonka itse tunnustatte tehneen julmiakin julmempia tekoja. Emme pilkkaa olematonta, pilkkaamme uskoanne.
- taikauskonnoton
Ongelmahan on siinä kun väitetään ettei mitään voi olla olemassa ilman että Jumala olisi sen luonut. Tämähän on looginen mahdottomuus.
Tuolla on pitkä lista välimuotoja
http://www.graveyardofthegods.org/deadgods/listofgods.html
Ihminen on luonut jumalansa, kun parempaa ymmärrystä ei löytynyt. Onneksi osa meistä jo ymmärtää jumalien kuuluvan menneisyyden maailmaan.- Kysymään
Näin selviää onko Jumala olemassa. Job.12:7-9.
- panteisti
Pitääkö ikuisen syntyä?
Miten olemattomuus syntyi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1981935
- 711696
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91401- 741078
- 811040
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191944- 67911