Rituaaliteurastuksesta kansalaisaloite

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1697

Pitääkö paikkansa se, että "Uskonnolliset teurastukset ovat kokonaan kiellettyjä useissa maissa, mm. Sveitsissä, Puolassa, Islannissa, Ruotsissa, Norjassa ja nykyisin myös Tanskassa, joka hiljattain linjasi, että eläinten oikeudet tulevat ennen uskontoja."?

15

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SoonMorot
    • Otetaan tämäkin vielä ylös, koska rinnastuu ympärileikkaukseen.

Ja on sitäpaitsi melkeinpä mieliaiheeni: Mitä on uskonnonvapaus?

• Höh, ei vastauksia.

Allekirjoituksia on muuten nyt karvan alle 4000. Näillä näkymin nimiä tulee yhteensä noin 6000.

• jori.mantysalo kirjoitti:

Höh, ei vastauksia.

Allekirjoituksia on muuten nyt karvan alle 4000. Näillä näkymin nimiä tulee yhteensä noin 6000.

Olin väärässä, koska 6000 on nyt jo selvästi ylitetty.

• 4 669 allekirjoitusta, mutta kummallinen piikki 8.--9.2. Mitä silloin tapahtui?

• Isompi piikki 15.--16.2. Syy?

• sghg

Uskomatonta että eläinaktivistit ovatkin eläinpassivisteja tässä asiassa. Sielläkin siis uskonto ilmeisesti menee eläinten oikeuksien ohi? Tarhattu turkki eläinsuojelijoille ok, jos se liittyy uskonnonharjoittamiseen, vaikkapa saanaajan perinteiseen asuun. Jo evl. piispalla olisi juhlaasussaan "kala"suikan sijasta vaikkapa turkiskarvareuhka.

• SilläSipuli

Keräyksessä on vielä reilu pari kuukautta aikaa....
      Pallo pyörimään!

• sierjeg

Se ei ikinä pitäis olla luvallista,!!!
      Miksi eläimiä piinattais , pitääkö näille musliimille kaikki antaa periksi???
      Menköön sinne mistä tulivat meillä meidän tavat musliimet ulos maasta.

• Ei tuo pelkästään maahanmuuttajamuslimien tapa ole, vaan juutalaisilla on samankaltainen teurastus.

Kaikkiaan näyttäisi siltä, että tällaiset aloitteet keräävät ehkä melko helposti 5000 kannattajaa, mutta jo 10000 on paljon vaikeampi. Näinhän on käynyt muissakin samankaltaisissa.

• 7400 allekirjoitusta koossa, vajaat kolme viikkoa jäljellä. Näyttää selvältä, ettei raja ylity.

Pitäisikö tästä yllättyä? Kuitenkin aivan ensimmäinen 50k allekirjoitusta saanut aloite oli nimenomaan eläinsuojeluun liittyvä.

• Nyt 7 846, viimeinen päivä menossa.

Ei nyt vallan pienikään määrä, kun suurin osa kansalaisaloitteista jää alle tuhannen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4341
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2370
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1931
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1515
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      13
      1429
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      861
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      767
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      64