"Läheisin yhteys Jumalaan kotona

yhteysjumalaan

" "Läheisin yhteys Jumalaan kotona

Yhteinen rukous

”Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa; anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta”
(Mt 6:9-13).
Tämä mallirukous on hyvä osoitus siitä, että Jeesus odottaa meidän rukoilevan yhtä hyvin yhdessä kuin yksityisesti. Opeta perheesi rukoilemaan tämä rukous yhdessä! Keskustelkaa sitten, mitä kukin osio tarkoittaa.
Löydätte ylistyksen, tunnustuksen, kiitoksen, yksittäisten tarpeiden pyytämisen, esirukouksen toisten puolesta ja pyynnön, että Jumalan tahto tapahtuisi maan päällä, sen sijaan, että meidän tahtomme tapahtuisi taivaassa.

Hellittämätön rukous

”Ja hän [Jeesus] puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä”
(Lk 18:1).
Jumala ajoitus ei ehkä ole sama kuin meidän, koska hän tietää täydellisesti, me epätäydellisesti. Opeta perheesi olemaan hellittämätön rukouksessa kantamalla jatkuvasti kadotettujen ja parantumista tarvitsevien nimet ja muut tilanteet Jumalalle.

Enemmän kuin tietoa

On yksi asia tietää rukouksesta, mutta aivan toinen olla rukouksessa. Tieto ilman sydämestä kumpuavaa toimintaa on tyhjää.
Kristuksen kaltaiseksi tuleminen tarkoittaa oppimista rukoilemaan Jeesuksen sydämen mukaisesti. Hän on antanut meille kattavan opetuksen rukouksesta, mutta vain silloin, kun tahdomme kuuliaisesti oppia hänen esimerkistään ja opetuksestaan, me etsimme Jumalaa koko sydämestämme.
Rukous on syvin rakkauden yhteys Isän kanssa, jonka on tehnyt mahdolliseksi hänen Poikansa uhri. Se on mahtava etuoikeus, ja syvin velvollisuutemme.

Läheisin yhteys kotona

Ei pidä laiminlyödä rukousta kotona, koska se luo läheisimmän yhteyden Jumalan kanssa. Hänen Sanansa sanoo, että jos me etsimme häntä, hän antaa meidän löytää itsensä. Jos Jeesuksesta pitää tulla elämämme kohde, kuinka me asetamme hänet valtaistuimelle siinä? Rukouksen kautta!
Palvo häntä, iloitse hänestä, anna hänelle kiitoksesi, ano häneltä. Jaa huolesi ja tarpeesi hänen kanssaan, tule hänen eteensä toisten puolesta...
Ole sydämeltä sydämelle –yhteydessä hänen kanssaan. Rukous on yhdistävä kudos meidän ihmissydäntemme ja hänen jumalallisten suunnitelmiensa välillä!

Kim Butts
Toimitettu " "

34

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahdommekome

      Herramme haluaa meille ilmoittaa tänään, tahtonsa olla yhteydessä meidän kanssamme, sydämen tasolla, tahdotko sinä? Uskot Hänet eläväksi Jumalaksi ja tahdot ylikaiken Hänen yhteyttään ja läsnäoloaan?

      • kuinkamoni

        ...teistä, voi sanoa tälle Herramme ilmoitukselle Aamen? Osoittaen Herrallemme Jeesukselle Kristukselle kiitosta ja kunnioitusta?


      • herransanaa

        Joh 17:
        13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17 ¶ Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 ¶ Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
        24 ¶ Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
        25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
        26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."


    • olettärkeäjumalalle

      Raamattu on Jumalan Sanaa. Raamattu on kestänyt tuhansien vuosien hyökkäykset sitä vastaan. Miljardit ihmiset kautta aikojen ovat uskoneet ja eläneet todeksi uskoaan - ja nähneet että Raamatussa on totuus. He ovat nähneet kuinka Jumala seisoo sanojensa takana ja toteuttaa lupauksensa.
      Kuinka Jumalan yhteyteen pääsee?

      Olet tärkeä Jumalalle. Hän rakastaa myös sinua. Hän on tarkoittanut sinut elämään yhteydessään.

      Joh. 3:16 "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."

      1. Tim. 2:4 "Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden."

      2. Piet. 3:9 "...hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät."
      Synti on ainoa erottava asia Jumalan ja ihmisen välillä

      Synti on pohjimmiltaan sitä, että ihminen suhtautuu kielteisesti tai välinpitämättömästi Jumalaan ja haluaa elää erossa Hänestä. Synti on epäluottamusta ja epäuskoa Jumalaa kohtaan.

      Jokainen ihminen on syntinen
      Room. 3:23 "sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta."

      Koska jokainen ihminen on syntinen, ei kukaan voi päästä Jumalan yhteyteen omilla hyvillä teoillaan.

      Syntiin on olemassa vain yksi ratkaisu...
      Jeesus Kristus on ainoa ratkaisu ihmisen syntisyyteen. Ihmisen yhteys Jumalaan voi syntyä ainoastaan Jeesuksen kautta.

      Joh. 14:6 "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

      Jeesus kuoli ristillä ja sovitti myös sinun syntisi Jumalan edessä.
      Room. 6:23. "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

      Room. 5:12 "Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä."

      1.Piet. 3:18 "Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo."

      Room. 5:8 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä."

      Koska kukaan ihminen ei pysty elämään synnitöntä elämää, täytyi Jumalan itse sovittaa ihmisen ja Jumalan välinen synnistä johtuva ero. Tällaista ansiotonta anteeksiantamista kutsutaan armoksi.

      Jeesuksen, Jumalan Pojan, sovituskuolema oli pätevä, sillä Hän eli synnittömän elämän.

      Hebr. 4:15 "Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin."

      Jeesus ei ainoastaan kuollut puolestamme, vaan Hän nousi ylös kuolleista ja näin osoitti puhuvansa totta ja olevansa myös kuoleman voittaja.

      Apt. 2:32 32. "Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt kuolleista; me kaikki olemme sen todistajia."
      1. Kor. 15:3,4 "Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu, hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu."
      Yhteys Jumalaan syntyy, kun pyydät Jeesuksen elämääsi. Tällöin otat vastaan Jumalan valmistaman ja jokaiselle tarjolla olevan pelastuksen.

      Joh. 1:12 "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen."

      Pelastus eli armahdus synneistä ja iankaikkinen yhteys Jumalaan on lahja ja se vastaanotetaan henkilökohtaisesti uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

      Ef. 2:8,9 "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä."

      Kun pyydät Jeesusta elämääsi ja syntiesi sovittajaksi, Hän tulee ja sinä siirryt sillä hetkellä hengellisen kuoleman tilasta elämään.

      Ilm. 3:20 "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän."

      Jos haluat, että Jeesus tulee elämääsi, syntiesi sovittajaksi - pyydä sitä. Voit rukoilla esim. seuraavalla tavalla. Tärkeintä ei ole kuitenkaan se mitä sanoja käytät, vaan sydämesi uskon asenne, jonka ilmaiset Jumalalle.

      Tarvitsen Sinua Jeesus syntieni sovittajaksi. Kiitos, että olet kuollut puolestani ja avannut minullekin tien Jumalan yhteyteen. Tule elämäni Vapahtajaksi ja Herraksi. Kiitos, että olet antanut kaikki syntini anteeksi. Uskon, että olen nyt Jumalan lapsi ja haluan seurata sinua Jeesus koko loppuelämäni. Haluan palvella sinua ja elää vain sinulle. Aamen

      • vaioliko

        ...tämä asia sinulle sittenkin ylitsepääsemätön ja joudut sen sivuuttamaan, sinun sydämesi on jo muualla?


      • sinäjumalanlapsi

        Olen pieni juoksutyttö Jumalan suuressa talossa.
        Talon seiniin ei silmä kanna ja katto on korkea.
        Teot valmiit eteen pannaan Jumalan suuressa talossa.
        Taito työhön lahjana saadaan ja ilo on palkkana.
        Olen pieni juoksutyttö Jumalan suuressa talossa.
        Kerran iäti Isän luona juoksutyttö on kotona.

        Marja Terttu Tolamo


    • sanaa----

      Aloitus on suurta viisautta ja hengellistä opetusta. Suomessa on jo useita vuosia näkynyt, että yhä useampi uskova on erottunut juuri "kammioonsa" rukoilemaan.
      Ja jatkamaan uskollista rukousta. Näin Herra on myös opettanut taistelurukouksen lajia, ja nämä uskovat näkevät voittoja ja rukousvastauksia yhtenään. He ovat puhdistaneet astiansa maailman ja kristikunnan hapatuksista, pyhittäneet itsensä Herralle. Tämä hajallaan olevien lampaiden ilmiö on laaja. He ovat siellä ja täällä, mutta Henki on johtanut heitä yhteen. He rukoilivat puhelimessa, taistelevat yhteisten rukousaiheiden puolesta, pitävät yhteyttä. Nämä ns. erakkolampaat saavat ravintonsa Herralta, ja syödessään Vahvaa Elämän Leipää - he ovat vahvoja taistelussa ajan henkeä, ja henkiä vastaan. He eivät juokse ihmisten ja oppien perässä, he seuraavat Sanan ikuista linjaa.

      • osuvavastaus

        ... tuo erakkolammas oli osuvaa kuvaamaan itseäni, mutta minä en ole tässä tärkein vaan tuo sanoma/ilmoitus, siksi en kirjoita millään nim.merkillä, sillä olen vain yksi teistä, kuin huutava ääni erämaassa.


      • minkälainen

        Minkälainen on sinun yhteytesi Herraamme? Onko sinun Jumalasi elävä vielä tänäkin päivänä ja kaikki pystyvä?


      • sanaa---lle
        minkälainen kirjoitti:

        Minkälainen on sinun yhteytesi Herraamme? Onko sinun Jumalasi elävä vielä tänäkin päivänä ja kaikki pystyvä?

        ...kysymys kohdistettu nim.merk, sanaa---.


    • sanaaherralta

      Joh 17:
      1 ¶ Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
      2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
      3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      • tärkeää

        Raamattu opettaa Jumalan rakastavan maailmaa (ihmisiä), niin paljon, että Hän antoi ainokaisen Poikansa (Jeesus), ettei yksikään joka uskoo Jeesukseen hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä uskon kautta Herraan Jeesukseen (Joh 3:16). Herra Jeesus sanoi:"Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" (Mark 1:15).

        Tämä tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee tehdä parannus (katua, tunnustaa syntinsä ja mielenmuutoksen kautta uskoa Jeesukseen) ja uskoa Herraan Jeesukseen, jolloin hän saa syntinsä anteeksi sekä iankaikkisen elämän. Raamatullinen pelastus on yksinkertainen, sillä Raamattu sanoo, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan (Jeesuksen) sanan kautta (Room 10:17).

        Raamattu sanoo, että jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan (Room 10:9,10).


    • sanomaakoroittaen

      Korotan tuota sanomaa; Herra perää meidän uskovien yhteyttä toisiimme ja Häneen itseensä. Jos joku tuota yhteyttä tahallisesti yrittää estää, on se oleva paha synti sille joka estää.

    • joshaluatelää

      " "Ei ole yhtä oikeaa tapaa luoda yhteys Jumalan kanssa. Se kuitenkin syntyy yksinkertaisesti, kun pyytää sitä Jumalalta.

      Jos haluat elää yhteydessä Jumalaan, kerro siitä hänelle. Jumalan kanssa puhumista kutsutaan rukoilemiseksi. Tärkeää on, että:
      Tunnustaa, että on tehnyt syntiä.
      Katuu syntejään.
      Pyytää Jumalalta Jeesuksen ristikuoleman perusteella syntejään anteeksi.
      Valitsee tästä lähtien elää niin, että Jumala on elämän ykköspaikalla.

      Halutessasi saada syntisi anteeksi ja ikuisen elämän Jumalan yhteydessä voit rukoilla esimerkiksi näin:
      ”Jumala, olen tehnyt syntiä sinua vastaan monin tavoin. Olen valehdellut, ollut itsekäs, ahne… (voit omin sanoin tunnustaa syntisi Jumalalle). Samalla olen rikkonut toisia ihmisiä vastaan. Kadun tätä kaikkea. Haluan vastaanottaa sen anteeksiannon, jonka Jeesus kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan on minulle valmistanut. Annathan syntini anteeksi ja tule elämäni hallitsijaksi. Jeesuksen nimessä. Aamen.”

    • tärkeintäminulle

      "" kuusivuotiaana löysin Jeesuksen ja on ollut siitä lähtien minun tärkein asiani, jopa rakkain. Ei ole mitään mikä voisi kilpailla Jeesuksen kanssa, toivottavasti en edes koskaan joudu sellaiseen valinta tilanteeseen. Uskon puolesta moni on jättänyt taakseen kaiken, kaiken maallisen. Olen useasti miettinyt ja leikkinyt ajatuksella, että jos Jeesus nyt tulisi ja pyytäisi minua jättämään kaiken ja seuraamaan itseään, mitä tekisin? Aina on ollut sydämessä tunne, että haluaisin tehdä sen, seurata Jeesusta, niin kuin opetuslapset aikanaan. Miksen sitä tekisi jos varmasti tietäisin tämän olevan aito Jeesus Kristus, ei antikristus. Opin rukouksin saamaan Jeesukselta apua jo pienenä, hän oli minulle todellinen turva ja uskon että Jeesuksen avulla minusta tuli näin tasapainoinen mieleltäni. Sitä kautta henkinen ajatteluni on kasvanut ja kasvanut… Se on ollut löytöretki henkiseen maailmaan, ajatuksiini ja kokemuksiini, se löytöretki kestää koko elämän. Olen myös tallentanut vastaan tullutta tietoa , sellaisia asioita jotka on samalla ajattelu tasolla oman ajatus maailmani kanssa, sillä hetkellä. Koko ajan kuitenkin tietoisuus kasvaa ja oppi voi hiukan muuttaa ajatuksia elämän edetessä. Se saattaa jossain kohden näkyä tässä kirjoituksessanikin että elämä koulii ja antaa uutta ajateltavaa. Kivuliasta mutta ihanaa kasvua ihmisenä hengellisessä maailmassa. On ollut hyvä saada näitä paperille, se on terapeuttista ja on helpompi tutkailla omia tuntemuksiaan ja kokemuksiaan, niitä voi siten uudelleen tarkastella ja muistella. Sitä kautta näkee selkeästi myös henkisen kasvun, joka ei lopu koskaan. On sitten eri asia uskooko lukija mitä olen kirjoittanut, mutta pääasia on että minä itse uskon. Minulla ei ole mitään tarvetta johdattaa ketään harhaan näillä opeillani, jokainen
      päättäköön itse mihin uskoo. Mutta olisihan se hienoa jos nämä ajatukseni herättäisivät sinussa jotakin, mikä aiheuttaa lisää ajattelemisen aiheen. Silloin olisin saavuttanut jo jotain mikä on koskettanut sydäntäsi. Jos ja kun luet tätä toivon että Enkelin siipi sinua koskettaa, olet aina lähelläni, koska olet sydämessäni. Olen voinut vuodattaa saman henkisyyttä itsestäni sinuun, se henki tulee Jumalalta. Jokainen voi taata itselleen oman onnensa, jos hän oppii etsimään sitä omasta itsestään, eikä ulkopuolelta. Jumala on meissä, meidän kanssamme. Jos olet kadottanut rannan näkyvistäsi…, olet matkalla kohti uusia ulottuvuuksia. Älä täytä elämääsi pelkillä vuosilla, täytä vuodet elämällä. Arkinen onni tulee hyvästä olosta, joka löytyy ihmisen sisältä. Toinen ihminen on meille peilinä meidän omasta sisimmästämme, näetkö hymyilevät vai vihaiset kasvot edessäsi se peilautuu suoraan meistä kuinka olet osoittanut lähimmäisen rakkautta lähimmäisillesi. Olen löytänyt yhteyden Herraani.

      2 Timoteus 3:16
      Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa.

    • aloittakaa

      Herran Hengen työ, täällä Suomessa, näiden Psalmin sanojen myötä:

      22. Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
      23. Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.
      24. Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.
      25. Oi Herra, auta, oi Herra, anna menestys!
      26. Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta.
      27. Herra on Jumala, ja hän antoi valon meille loistaa. Sitokaa juhlauhrit köysillä alttarin sarviin asti.
      28. Sinä olet minun Jumalani, ja sinua minä kiitän. Minun Jumalani, sinua minä kunnioitan.
      29. Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

      Psalmi 118.

    • jatkanmuistelua

      Olin kuusivuotias kun ensimmäisen kerran koin Jeesuksen lähelläni. Oli kaunis keväinen, lämmin pääsiäisaamu. Isäni ja Äitini istuivat aamukahvilla keittiössä. He lukivat sanomalehteä joka oli pääsiäisnumero. Lehden keskiaukeamalla oli kertomus Jeesuksesta ja suuri mustavalkoinen, piirretty muotokuva Jeesuksesta. Vanhempani keskustelivat artikkelista ääneen, kertoen Jeesuksesta ja tämän elmästä. Se oli kaunis tarina joka sävähdytti pientä sydäntäni. Kuuntelin heitä hiljaa, hyvin surullisena ja lopulta juoksin mitään sanomatta ulos rappusille, flanellinen yöpuku yllä. Istuin siinä kauniissa kevät auringossa itkien, itkin todella katkerasti. - Kuinka niin hyvä mies oli murhattu! Se oli rakkautta ensisilmäyksellä, kuinka paljon rakkautta niin pienestä tytöstä löytyikään. Aloin pikkuveljeni kanssa käydä lasten pyhäkoulua, minä nautin niissä käynneistä. Oli kivaa kun sai oman pyhäkoulu taulun mihin sai aina tähden tai lampaan kun oli käynyt pyhäkoulussa. Liimailin tarroja tauluihin ja ihailin kun taulun tähti taivaat täyttyivät ja kedot täyttyivät lampaista. Joulun aikaan lempivirteni oli, Hiljaa, hiljaa , Joulun kellot kajahtaa, sitä minä lauloin ylistäen… Jeesus tullut on! Koulu ikäisenä aloin sitten käydä seurakunnan tyttökerhoissa jossa myös olin kuin kotonani. Nämä olivat minun juttuja odotin aina sitä päivää että pääsin kerhoon.
      Meidän kaikkien elämä on suunniteltu jo ennen syntymää, vaikka välillä tuntuukin ettei elämällä ole mitään tarkoitusta. Jumala johtaa meitä aina seuraavaan pisteeseen, uuteen oppiin, elämän läksyyn, joita on elämä täysi, meidän elämämme
      loppuun asti. Vain uskolla löytyy täydellinen elämän tarkoitus, elävässä yhteydessä Jumalaan, alkaa ymmärtää elämän tarkoituksen, se kaikki löytyy Jumalan sanasta, tutkimalla raamattua, se antaa vastauksen kaikkiin kysymyksiin ja elämä avautuu sitä enemmän mitä enemmän sitä sanaa tutkii ja elää. Ääneen lukien sana muuttuu rukoukseksi.

      • pienijumalanlapsi

        PIKKU ENKELI
        Enkeli pieni sini silmä, pilven päällä istuu.
        Suojelee pientä karitsaa, joka vihreällä nurmella astuu.
        Karitsa niin avuton, maailma niin avara on.
        Vaan enkeli vahtii pientä kasvavaa, karitsan elo, näin turvaisaa.


    • sinätunnetminut

      PSALMIT 139
      1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
      minut.
      2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
      3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
      4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
      5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
      6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
      7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
      8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
      9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
      10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
      11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
      12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
      13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
      14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
      15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
      16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
      17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
      18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
      19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
      20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
      21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
      22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
      23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
      24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

    • elämänkoulualkaa

      Tuli kouluun lähdön aika, ensimmäiselle luokalle. Olin hyvin arka ja ujo tyttölapsi. Pelkäsin kouluun menoa valtavasti ja kun sen huomasivat toisetkin oppilaat, alkoi tietysti myös koulukiusaaminen. Asuimme hyvin kylmässä, vanhassa omakotitalossa vuokralla, joten olin jatkuvasti kuumeessa. Jouduin useasti myös sairaala hoitoon heikkouttani, olin hyvin pienikasvuinen. Ensimmäiselle luokalle mennessäni painoin vain 17 kg, en siis suuren suuri ollut. Jotkut sanoivatkin että on pieni kuin Piafralaiset. Lukemaan oppiminen, niin kuin myös matematiikka toi minulle hankaluuksia. Niinpä sain ensimmäisen oppivuoteni jälkeen matematiikasta ehdot, jotka sitten suoritin syksyllä ja pääsin siirtymään toiselle luokalle. Matematiikka jäi pysyväksi hirviöksi elämääni joka vaikutti myös urasuunnitelmiini. Kartoin kaikkea missä tiesin tarvitsevan lasku taitoa.
      Aikuisena olenkin ajatellut että minulla on varmaankin jonkin asteinen lukihäiriö ainakin matemaattisella puolella. Sosiaalinen minäni on kuitenkin niin vahva että se on kantanut minua tässä elämässä. Olen nähnyt aina punaista kun heikompia sorretaan ja kannattanut rehellisyyden linjaa elämässäni. Usko on näkymätön asia, mutta se tehdään näkyväksi omissa teoissamme. Usko on sydämessä ja ne teot tehdään sydämen tunteella, täydestä sydämestä. Luota siihen mitä sana sanoo, älä mitä tunteesi sanoo. Tunteilla tehdyt teot voivat olla syntiä, rakkaudettomat tunteet ovat demonien kuiskintaa, ne käyttävät ihmistä hyväkseen, ihmisen ollessa maassa. Jumalan sana on elävää ja toimivaa, voimallista.

    • yhteysjumalaan

      Ef. 4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;

      4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

      4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

    • katsointuossa

      ...taannoin ohjelman, jossa käsiteltiin tuota ihmisiä kiinnostavaa "Graalin maljaa, se mistä se löytyy ja niinedelleen, tuossa ohjelmaa katsoessa nousi mieleeni jo aikaisemmin mieleeni noussut asia tuosta maljasta, että uskon, ettei tuo malja ole käsitettävissä niinkuin ihmiset sen näkevät, ehtoollismaljana Jeesuksen ja opetuslasten yhteisellä aterialla, vaan se on malja jonka Jeesus Kristus lunasti sovintoverellään, meidän vuoksemme ja tuo malja on arvokkain kaikkea, se on täydellinen rakkaus!

      • meidänsyntientähden

        1.Piet. 3:18 "Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo."


    • päivänpäätteeksi

      Lukutunnille menot olivat todella pelottavia. Istuin pulpetissa hiljaa ja yritin olla huomaamaton, ettei opettaja pyytäisi minua lukemaan ja vastaamaan tehtäviin. Toiset osasivat jo lukea suoraan kun minä vielä tavasin, että minua hävetti! Opettajani oli oikea vanhanajan opettaja, vanha pelottavan näköinen nainen. Hänellä oli todella ankara kasvatustapa. Eräänä iltana, kun olin jo nukkumaan menossa, otin vielä hetkeksi Aapisen kouriini lukeakseni sitä. Minua alkoi itkettää kun tiesin ettei se sujunut hyvin. Olin kauhuissani seuraavan päivän lukutunnin takia, saisin taas hävetä silmät päästäni. Minun olisi tavalla tai toisella opittava lukemaan. Silmät kyynelistä märkinä tavasin tavaamistani itseni väsyksiin. Laskin kirjan ja aloin itkien rukoilemaan Jeesusta, pyysin että minäkin oppisin lukemaan. Rukouksen jälkeen kohotin taas Aapisen kohti kasvojani ja kuinka ollakkaan, minä luin, en tavaten vaan suoraan! Voi kuinka onnellinen olinkaan! Seuraavana päivänä minä oikein vartuin tunnille pääsyä, ei ollut enää mitään pelättävää. Vartuin koska tulisi minun vuoroni lukea lukuläksy ja kun se vihdoin tuli, olin hyvin onnellinen ja ylpeä itsestäni. Minä osasin lukea! Se oli ensimmäinen rukoukseni joka toteutui. Suuri ilon aiheeni oli kun ensimmäinen uskonnon tunti alkoi koulussa. Ensin olin hämilläni että mitähän se tulee olemaan mutta kun huomasin mistä siinä oli kyse, olin iloinen sillä tämähän oli minulle tuttua, puhuimme samasta Jeesuksesta jonka olin jo aiemmin oppinut tuntemaan. Sain isältä ja äidiltä ikuisia kertomuksia, kaksi kirjaa ja ne olivat minulle tärkeitä. Rakastin niitä raamatun kertomuksia ja niitä kauniita piirroskuvia joita kirjoissa oli. Aikuisena ostinkin omille lapsilleni koko sarjan ikuisia kertomuksia.


      Siunattua ja Rauhaisaa Yötä!

    • elämäeiolehelppoa

      Tuli koulun ja kodin muutto. Olimme saaneet vuokralle aivan uudesta kerrostalosta asunnon. Lääkäreiden lausunnot auttoivat meitä saamaan paremman, lämpöisemmän asunnon. Lääkäri oli sanonnut että jos kuumeiluani ei saada loppumaan tulen yliherkäksi kuumeelle, mitä se sitten olisi tarkoittanutkaan? Oli ihanaa kun vedet tulivat sisään ja menivät ulos, oli sisävessa, ei tarvinnut talvipakkasessa mennä toimittamaan ulos tarpeitaan, kylpyamme jossa sai ottaa lämpimiä kylpyjä ja ennen kaikkea että asunto oli lämmin. Perus olosuhteet oli turvattu eikä enää tarvinnut asua kylmässä talossa vailla mitään mukavuuksia. Tästä alkoi pikkuhiljaa lapsuuteni terveempi aika. Kolmanella luokalla saimme koulussa tehtäväksi kirjoittaa RUKOUS JOKA OLI TOTETUNUT. Kolme parasta ainetta sitten luettaisiin kirkossa, koulujen yhteisessä jumalanpalveluksessa. Minä kirjoitin siitä kun rukoilin että oppisin lukemaan. Ja niin kävi, että aineeni rukouksesta luettiin kirkossa! Voi sitä iloa! Sen jälkeen elämäni oli suht normaalia lapsen ja nuoren elämää, lukuun ottamatta Isäni alkoholiongelmaa joka varjosti kyllä suuresti meidän perhe elämäämme. Isä oli väkivaltainen humalassa ja hakkasi usein äitiä, joskus sairaalakuntoon asti. Saimme aina olla pelossa, missä kunnossa Isä tulee kotia, joudummeko lähtemään pakoon yön pimeään ja kylmään. Iltaisin kuuntelin sängyssä joko uskaltaa nukahtaa, vai kuuluuko vanhempien makuuhuoneesta riitaisia ääniä. Onneksi tätini asui samassa kylässä ja pääsimme joskus sinne turvaan. Isän terveys alkoi reistailla ja lääkäri lupasi ruumispalttoota jos
      juominen ei loppuisi. Loppuihan se sitten hetkeksi, mutta alkoi taas uudelleen kun terveys alkoi sallia. Sama meno jatkui taas ja lupaukset juomisen lopetuksesta olivat jo unohtuneet. Äitini otti jo asumuseronkin, asuivat vähän aikaa erilään, kunnes Vanhin Veljeni löysi isämme kyliltä ilman asuntoa. Veljeni toi säälistä Isän takaisin kotiin ja olihan siinä varmasti rakkauttakin, olihan tämä kuitenkin meidän Isä, eikä Äitikään kehdannut Isää pois käännyttää. Muistan kuinka Isä otti minut tiukasti syliinsä kun tulin häntä eteisessä, yöpaitasillani vastaan. Isä sanoi: - Tässä on minun aurinkoni! Isä jäi kotia ja lupasi taas kerran parantaa tapansa, mutta eihän se tietenkään ollut kestävää. Löysin itselleni mukavan poikaystävän 1976, josta sitten myöhemmin tuli minun Aviomieheni 1979. Minulle tuli kaksi keskenmenoa, kunnes 1980 syntyi esikoispoikamme. Poika oli vuoden vanha, kun eräänä yönä nukuin todella huonosti. Käänsin ja väänsin itseäni, uni oli rauhatonta torkahtelua, kunnes tapahtui jotain, jotain todella suurta ja käänteen tekevää.
      jatkuu.....................

      • elämäeiolehelppoa

        Katsoin makuuhuoneen ovelle ja näin vaaleisiin pukeutuneen kirkkaan hahmon, joka täytti koko oviaukon. Hän rauhoitti heti minua: - Älä pelkää, sillä minä olen tullut siunaamaan teidät! Rauhoituin aivan heti ja nukahdin todella rauhaisaan uneen, loppuyö meni todella hyvin ja rauhallisesti nukkuen. Pidin tätä valo olentoa Arkkienkeli Gabrielinä, tiedä mistä tämän tunteen sain mutta näin uskoin, eihän hän minulle kertonut nimeään ainoastaan siunasi meidät. Luin jostain, että jos saa näin siunauksen on se otettava siunauksena ja se kattaa myös kaikki lähimmäiset ja sukulaiset ja se tarkoittaa hyvää elämää sille sukukunnalle. Olkaamme siis sen sinauksen arvoisia ettemme menettäisi sitä. Isäni noin kuukausi sen jälkeen tuli uskoon ja alkoi käydä
        raamattupiireissä ja kirkossa. Pyysin että hän kyselisi näiltä ihmisiltä, mitä tämä enkelin näkeminen ja siunaus tarkoittaisi. Tiesin että siellä joukossa oli tietäviä pappejakin. Sain epävarmoja vastauksia: - Ota se vain siunauksena! Ihmeitten jakso oli alkannut… Eräällä lomamatkalla Lapissa, Mieheni halusi mennä onkimaan Tenon lohta. Isäntä joka oli vuokrannut meille mökin, antoi myös onkijalle hyviä neuvoja eväiksi ja lainasi myös välineitään matkaan. Meidän mökki, niin kuin myös Isännän talo sijaitsi tunturin juurella ja sieltä näkyi Tenojokeen jossa kalastajat olivat. Isäntä sanoi: -"Tuokin mies tuolla alhaalla on yrittänyt jo neljä päivää, hän on soutanut jokea ristiin rastiin, eikä kalaa ole tullut, se on kallista kalaa!" Mieheni lähti kuitenkin toiveikkaana matkaan. Alas joelle päästyään, minä jäin seuraamaan mökin ikkunasta alkaisiko sieltä nousta mitään. Siinä istuessani laitoin kädet ristiin ja pyysin rukouksella: - Rakas Jeesus,
        anna Miehelleni edes yksi lohi, ei sen tarvitse iso olla, mutta kuitenkin sellainen, että hän saa sanoa että tulihan sieltä,…Aamen! " Kun sain Aamenen sanottua, nousi aivan yhtäaikaisesti vapa ja sen päässä oli lohi! Eikä mennyt kuin hetki, niin Isäntä juoksee mökin ovelle koputtamaan ja huudahteli innoissaan, että kalaa oli tullut, kerroin että olin myös ikkunasta nähnyt kun lohi nousi. Isäntä kertoi että oli seurannut kiikarilla talonsa ikkunasta kuinka kalamiehen käy. Joenrannalla oli vipinää, saksalaiset turistit halusivat Miehestäni ja hänen saaliistaan valokuvia. Kun Mieheni sitten saapui mökille, oli hän hyvin tyytyväinen, mairea hymy huulillaan Ei kala iso ollut, mutta kuitenkin yli kilon painoinen. Niinhän minä pyysin, myhäilin hiljaa tyytyväisenä, Jeesus oli taas kuulut rukoukseni.


      • mekasvammeyhteyteen

        ... en tiedä kiinnostaako teitä nämä kirjoitukseni tänne, jotka todistavat siitä, että meillä todellakin on yhteys Jumalaan, Jeesuksen Kristuksen kautta, ehkä minun tulee siirtyä muualle kirjoituksineni, kun ei tule minkäänlaista vastakaikua, että jotakin nämä olisi koskettaneet?
        Yhteys Jumalaan on kuitenkin tosi ja joka on vastaanottanut Jeesuksen elämäänsä, hänen kauttaan saamme kasvaa uskossa ja uskon kasvaessa ihmeitäkin alkaa tapahtua, mutta mitään ei tapahdu hetkessä, se riippuu siitä kuinka nopeasti tuo uskon kasvu tapahtuu ja kuinka pitkälle kasvu edistyy.


    • jokahäneenuskoo

      Evankeliumi Johanneksen mukaan 3
      1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
      2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
      3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
      9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
      10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
      11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
      12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
      13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
      14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
      21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
      22. Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
      23. Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
      24. Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
      25. Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
      26. Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
      27. Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
      28. Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
      29. Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
      30. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
      31. Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
      32. Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
      33. Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
      34. Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
      35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
      36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

    • siunatutlapset

      SIUNATTUJA LAPSIA
      Poikani kertoi vuosia myöhemmin , rippikoululeirillä oli vieraisilla Riku Rinne, joka oli myös tehnyt niitä kuuluisia kaatoja. Niin he tekivät siellä leirilläkin. Kun tuli Poikani vuoro, Riku teki asiaan kuuluvan rukouksensa, mutta kaatuikin itse ja ihmetteli ääneen:
      - Näin minulle ei ole käynnyt koskaan ennen, sinulla on suurempi voima kuin minulla!? Riku katsoi ihmeissään Poikaani, hämmästyin itsekkin Poikani kertomusta, mitä lie se tarkoittaakaan, on siinä taustalla kuitenkin suuri voima!? Poikani kertoi että tunsi ensin valtavan kylmyyden kulkevan läpi kehonsa ja sitten tuli valtavakuumuus. Tiedän että se kuumuus on Jumala tuli, valtava voima jolla tehdään suuria ihmeitä. En tiedä saiko poikani mitään armolahjaa tai parantuiko hänessä mitään, mutta ehkä se selviää joskus, ehkä aika ei ole vielä sille valmis. Johtuuko se siintä siunauksesta jonka sain avioliittomme alku aikoina, kun Poika oli vuoden vanha. Siunaksesta minkä Enkeli kävi antamassa yöllä, pojan nukkuessa vierelläni. Me olemme niin pieniä ymmärtämään kaikkea. Mutta mennään ajassa takaisin taaksepäin. Aloimme suunnitella toisen lapsen tekoa ja tälläkin kertaa tuli ensin keskenmeno. Yritimme kuitenkin uudestaan. Minulta otettiin kaiken maailman kromosomi kokeet, mutta syytä keskenmenoihin ei löytynyt.Vihdoin kuitenkin tärppäsi. Olin kolmannella kuulla raskaana kun minulta alkoi tulla veristä vuotoa. Sain viikon sairaslomaa ja tilanne meni ohi. Vanhempani olivat rukouspiirissä käydessään pyytäneet rukoilemaan esirukouksia syntymättömän puolesta. Itsekin rukoilin että kaikki menisi vihdionkin hyvin. Parisen viikkoa ennen syntymää, Isäni kertoi nähneensä unen,
      jossa ääni sanoi: - Jeesus tulee 22.11.1985. Ääni oli kertonut kellon ajankin, mutta sitä ei Isä enää muistanut mikä se oli. Niin siinä sitten kävi että aamuyöllä, 22.11.1985. minun täytyi lähteä synnyttämään. Veimme ensin Poikamme , Vanhempieni luokse hoitoon. He olivat hämmästyneitä kun aamuyöllä heräsivät avaamaan meille ovea. Kunnolla herättyään Isäni muisti unensa ja sanoi: - Tätäkö se uni tiesikin? Se oli Jeesuksen antama vastaus esirukoukseen. Voiko sitä enää selvemmin antaa. " Isä oli kuvitellut että päivämäärä olisi tarkoittanut hänen pois nukkumis päiväänsä tästä maailmasta, eikä ollut osannut yhdistää sitä esirukoukseen. Tyttäreni syntyi tähän maailmaan 22.11.1985. aamulla. Rukouksiin oli vastattu.
      jatkuu.........

      • siunatutlapset

        Tyttäremme on myös uskonnollinen, ollut aivan pienestä pitäen. Kerran hän leikki ystävänsä kanssa, joka oli myös uskovaisesta kodista. Huomasin että tytöt oliva ottaneet kertakäyttö muovirasiat ja niiden sisällä oli jotain. Kyselin uteliaana tytöiltä , mitä niissä rasioissa oikein oli? Tyttäreni vastasi: - Ne on aarre rasioita, me hautaamme ne maahan. Sitten joku voi ne joskus löytää ja lukea sisällä olevat kirjeet, joissa kerrotaan kuinka hyvä Jeesus on! Olin todella hämmästynyt mutta iloinen.
        Todellakin, kuinka hyvä Jeesus on! Sama ihana oivallus joka minulla oli silloin pienenä tyttönä. Voi kunpa se ajatus ei häviäisi koskaan tyttäreni mielestä sillä se on sitä ihanaa ajattelua lapselailla, ilman turhia kysymyksiä. Jeesus on sama, eilen, tänään, ja tulevaisuudessa.


    • Jumalan_hengäykselle

      mitä sanot tästä ketjusta, onko Hengen mukainen?

      • Rakas Jumalan Lapsi !

        OLET voideltu !

        VOIT lukea seuraavan . . .

        . . . Omana JULISTUKSENASI . . . !

        -------------------------------------

        TUON TEILLE ILOSANOMAN

        "Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut."

        "Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista, julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumalamme antaa palkan."

        "Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan."

        "Heitä kutsutaan Vanhurskauden tammiksi, Herran tarhaksi, jonka hän itse on istuttanut osoittaakseen kirkkautensa."

        Jesaja 61:1-3 ---> Herran voideltu tuo ilosanoman



        Psalmi 23- Herra on minun paimeneni (Daavidin psalmi)

        Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

        2 Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä.

        3 Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.

        4 Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.

        5 Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen.

        6 Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.



        Jumalan TAHTO - ON LAKI - niille, jotka . . . Herraa PALVELEVAT . . . !

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • amen-amen--

      Kaikki valta, taivaassa ja maan päällä

      Myös tämän palstan ylitse.
      Hän On Jeesus Kristus, kuollut mutta ylösnoussut Herra, Jumalan Poika.

      Kun Hän – seurakunnan PÄÄ - ja omistaja käskee lampaitaan, Hänellä on siis Valta.
      Kukaan eikä mikään – missään – ole Hänelle esteenä.

      Kun Hän käskee lampaitaan ottamaan pesäeron saastaisista valheareenoista,
      Hänellä on valta siihen. Kuka edes luulee voivansa estää taikka rajoittaa Hänen valtaansa?

      Matteus 28:18,
      Efes 1:20-22

      Kaikki vallat, voimat, hallitukset, herraudet, niin näkymättömässä kuin näkyväisessä tasossa kumartavat Hänen edessään. Tahtoivatpa tai eivät. Ja tunnustavat Isän Jumalan kunniaksi että Jeesus Kristus on HERRA.

      Fil 2:9-11.

      Siis tämänkin palstan saastaiset komentojoukot matelevat maassa Hänen edessään, nuolevat tomua, tottelevat. Vaikenevat, jos Hän päättää, Hän jolla on Kaikki Valta Taivaassa ja maan päällä.

      amen

    • vapaatylistää

      ylistäkää----

      27.1.2016 20:53

      1.

      Halleluja, kiitos Herran,

      suuren voitonruhtinaan.

      Halleluja, kaikki valta

      Kristuksen on, kuninkaan.

      Seurakunta, virran lailla

      päästä viesti valloilleen:

      Jeesus osti verellänsä

      kaikki kansat omikseen.

      2.

      Halleluja, Vapahtaja

      kuoleman on voittanut.

      Halleluja, nyt on toivo

      maailmalle koittanut.

      Kunniaansa Jeesus astui

      omillensa luvaten:

      Aina pysyn lähellänne,

      teitä siunaan, rohkaisen.

      3.

      Halleluja, juhlapöytä

      syntisille valmis on.

      Halleluja, siinä saavat

      kaikki taivaan ravinnon.

      Isän luona, Jeesus Kristus,

      puolestamme rukoilet,

      öin ja päivin ihmiskuntaa

      armollasi varjelet.

      4.

      Halleluja, kuningasten

      kuningas ja Herramme!

      Halleluja, veljeksemme

      synnyit tänne luoksemme.

      Suuruuttasi taivaat soivat,

      seurakunta kumartaa

      ylistäen valtiastaan,

      voittanutta Karitsaa.

      William Chatterton Dix 1867. Suom. Matti Kolehmainen ja Anna-Maija Raittila 1983. Virsikirjaan 1986.
      Ilmianna
      Jaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3087
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2942
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2135
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1962
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1771
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1522
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1257
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe