Ne täällä palstalla olleet "Nainen jätti kun..." ovat kieltämättä hauskoja muttei nuo todellisen elämän jättämisetkään niille juuri häviä:
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2016020721083112_lz.shtml
"Nainen jätti kun..."
29
294
Vastaukset
Noista jutuistahan voisi päätellä, ettei kiltteys ja kunnollisuus riitäkään vaan vaaditaan monenmoista. Aika huolestuttavaa...
- hirveenjulmaa
Saku:
-Sain vuonna 2005 aivoinfarktin. Viime vuonna naiseni jätti minut aivan yllättäen vammaisuuteni vuoksi.
Mitähän vittua?? Kuka vitun nainen voi olla noin julma??- erkki-täti
Hahah, ja juuri oli jossain ketjussa joku mies, joka sanoi jättävänsä esim. jos puoliso vammautuisi. Sanoi tekevänsä ns. somalit, eli yhteiskunnan haltuun...kukaan ei paheksunut.
Tuossa tapauksessa on kuitenkin ollut lähes 10 vuotta yhteiseloa vammautumisen jälkeen. Ehkäpä on muitakin syitä eroon, kuin aivoinfarkti? Jos olisi vai aivoinfarkti, niin ehkäpä ero olisi tullut jo aikoja sitten? Vaikea sanoa.
Sen voin kuitenkin kertoa läheltä nähneenä, että vammautuminen on monitahoinen juttu, enkä syyllistä ketään, joka ei jaksa vammautunutta puolisoa hoitaa. Varsinkaan nuorta ihmistä, jolla mahdollisesti on haaveita perheestä tms. Oli nyt sitten mies tai nainen, mutta sellainen marttyyriksi ryhtyminen ja uhriutuminen myrkyttää parisuhteen ja koko elämän.
Noissakin vastauksissa käy ilmi, että kiltti ja tasa-arvoinen mies on naiselle kaikkein suurin kauhistus.
- Kilttiatm
"Viiden vuoden suhde kaatui siihen, että olin kuulemma liian kiltti mies. Tein kotityöt ja yritin hemmotella ja olla mahdollisimman hyvä. Annoin vapautta tulla ja mennä, mutta jälkikäteen kumppanini sanoi, että miehenä minun olisi pitänyt kahlita, asettaa rajat ja määrätä enemmän. Kumma syy."
Nainen haluaa väkivaltaisen paskan joka hakkaa ja kohtelee naista huonosti ja pitää naisen nyrkin ja hellan välissä.Ei kyllä halua, jos naisella on jotain järkeä päässä ja itsekunnioitusta jäljellä.
Myös minua on eron jälkeen syytetty liian mukavaksi. Sekin oli erikoinen kommentti.- Kilttiatm
Ei naisilla useinakaan ole järkeä päässä. Saatat olla harvinaisen fiksu sitten
Nainen_28v kirjoitti:
Ei kyllä halua, jos naisella on jotain järkeä päässä ja itsekunnioitusta jäljellä.
Myös minua on eron jälkeen syytetty liian mukavaksi. Sekin oli erikoinen kommentti.Samoin käynyt itselle. Outoa. Tuleeko toiselle olo, ettei itse anna tarpeeksi tms.
Kaapparilaiva kirjoitti:
Samoin käynyt itselle. Outoa. Tuleeko toiselle olo, ettei itse anna tarpeeksi tms.
Olisi kuulemma pitänyt vaatia ja valittaa enemmän. Mielestäni toista ei vaan voi kontrolloida ja muuttaa vastaamaan omia tarpeitaan. Mieluummin äänestän jaloillani.
Kilttiatm kirjoitti:
Ei naisilla useinakaan ole järkeä päässä. Saatat olla harvinaisen fiksu sitten
En varmasti sieltä tyhmimmästäkään päästä. Ydinfyysikkoa minusta ei kyllä tule. Mielenkiinnonkohteet on vähän muualla.
- mietinpävaan
Mikähän sen naisen näkökulma siitä arjen sujumisesta oli?
Nainen_28v kirjoitti:
Olisi kuulemma pitänyt vaatia ja valittaa enemmän. Mielestäni toista ei vaan voi kontrolloida ja muuttaa vastaamaan omia tarpeitaan. Mieluummin äänestän jaloillani.
Tämö tuntuu ikevan se paradoksi, tekisi mieleni heittää tähön kohtaan "miehet haluaa vaan määräileviä ja nalkuttavia jännäjennoja" :)
En mikään ihan lapanen ole itsekään,mutta nalkuttajaksi en myöskään alennu. Jos asia on niin iso, että en pysty asian kanssa olemaan , eikä keskustelu asiasta riitä, en voi olettaa että toinen vuokseni muuttuu, joudun keräämään kamppeeni.
Kummallista, mitä siis oikein haluavat? Nalkuttaminen on henkisesti raskasta, kaikille, eikä se silti "anna synninpäästöä" toiselle, jos se on hakusessa.- mukavasumuverho
Nainen_28v kirjoitti:
Ei kyllä halua, jos naisella on jotain järkeä päässä ja itsekunnioitusta jäljellä.
Myös minua on eron jälkeen syytetty liian mukavaksi. Sekin oli erikoinen kommentti.Jos joku sanoo liian mukavaksi, ei halua kertoa todellista syytä.
Helpompaa, ystävällisempää, valkoinen valhe.
Varmasti järjellä ajateltuna itsekin ymmärrät että kukaan ei luovu liian mukavasta. Yhtä järjetön kuin "olet liian hyvä minulle". mukavasumuverho kirjoitti:
Jos joku sanoo liian mukavaksi, ei halua kertoa todellista syytä.
Helpompaa, ystävällisempää, valkoinen valhe.
Varmasti järjellä ajateltuna itsekin ymmärrät että kukaan ei luovu liian mukavasta. Yhtä järjetön kuin "olet liian hyvä minulle".Tässä ei ollutkaan kyse siitä. Siis jätetyksi tulemisesta.
Kaapparilaiva kirjoitti:
Tämö tuntuu ikevan se paradoksi, tekisi mieleni heittää tähön kohtaan "miehet haluaa vaan määräileviä ja nalkuttavia jännäjennoja" :)
En mikään ihan lapanen ole itsekään,mutta nalkuttajaksi en myöskään alennu. Jos asia on niin iso, että en pysty asian kanssa olemaan , eikä keskustelu asiasta riitä, en voi olettaa että toinen vuokseni muuttuu, joudun keräämään kamppeeni.
Kummallista, mitä siis oikein haluavat? Nalkuttaminen on henkisesti raskasta, kaikille, eikä se silti "anna synninpäästöä" toiselle, jos se on hakusessa.Oon täysin samaa mieltä että kiltit / epävarmat miehet haluavat määräävän naisen, joka sanelee kaiken mitä tehdään kuin äiti konsanaan. Tällainen mies ei ikävä kyllä sovi minulle, koska olen itse paljon sovittelevampaa tyyppiä. En tykkää komentaa aikuisia vauvoja. En myöskään tykkää, jos minua komentaa.
Olen useammankin naisen kuullut sanovan tuon vähän eri sanoilla; miehessä pitää olla vastusta. Viimeksi taisi sanoa niin Anna Puu.
- pähkinää
"Jätin erään miehen parikymppisenä, koska hän leipoi minulle kakun."
- i.cant.understand
Luulin jo kuulleeni kaiken ala-arvoisen paskan mitä tulee naisiin mutta tuo on jotain uutta, jättää mies leipomisen takia, w t f
- asioistatietävätaho
Tuostakin jutusta selviää se fakta että naiset eivät tarvitse muuta kuin nyrkkiä, nyrkkiä, nyrkkiä, nyrkkiä ja kyrpää.
- Gkkj
Tiedän miehen joka jätti syöpäsairaan vaimonsa. Sanoi vain että itseaiheutettu se on, äläkä valita. Lapsetkin unohtuivat.
- Ainajätetty
Mut on jätetty 37 kertaa parisuhteista. Vaikka tuolla oli koomisia tarinoita niin niin olen vastaavia kuullut itsekin. Ei ne sillä hetkellä koomisia ole vaan tuntuu että miksi helvetissä on pitäny noin turhamaiseen ihmiseen alunalkaen edes tutustua.
Heh :) Sori, edelleen minua hymyilyttää se, että joku on ollut yli 30 kertaa _parisuhteessa_. Mutta no, se on sinulle todellisuutta, joten olkoon niin.
Ihan uteliaisuudesta tekisi mieli kysyä, muistatko esimerkiksi jokaisen ex-parisuhdekumppanisi syntymäpäivän, nimipäivän, jotain keskinäisiä "sisäpiirinjuttujanne" (hellittelynimet, sen mistä toinen tykkäsi itseään eniten koskettavan yms), läheisimmät ystävät ja heihin liittyviä asioita, sisarukset ja muut perheenjäsenet (nimet, iät, sisarusten perhesuhteet jne)
... mutta olkoon. Se nyt on ollut jo ennenkin itsestäänselvää, että määrittelemme parisuhteen ihan eri tavoin.- Ainajätetty
helka kirjoitti:
Heh :) Sori, edelleen minua hymyilyttää se, että joku on ollut yli 30 kertaa _parisuhteessa_. Mutta no, se on sinulle todellisuutta, joten olkoon niin.
Ihan uteliaisuudesta tekisi mieli kysyä, muistatko esimerkiksi jokaisen ex-parisuhdekumppanisi syntymäpäivän, nimipäivän, jotain keskinäisiä "sisäpiirinjuttujanne" (hellittelynimet, sen mistä toinen tykkäsi itseään eniten koskettavan yms), läheisimmät ystävät ja heihin liittyviä asioita, sisarukset ja muut perheenjäsenet (nimet, iät, sisarusten perhesuhteet jne)
... mutta olkoon. Se nyt on ollut jo ennenkin itsestäänselvää, että määrittelemme parisuhteen ihan eri tavoin.Kuten olen sulle aikaisemminkin kertonut niin lasken parisuhteeksi kuukauden tai yli tapailun ja yhdessä olon. Sitä alle ja yhdenillan juttuja en laske. Jos nainen tapailee kuukauden niin onko se sitten vaan seksisuhde eikä parisuhde? Kuitenkin mielestäni jos tiiviisti ollaan yhdessä niin suhdehan se silloin on. Tiedän että naisella suhteen mittakaava on puolenvuoden paikkeilla koska naisillahan on lopulta se valinta pitääkö hän miehen vai ei. Koskaan ei minulla ole ollut muuta sanomista suhteen kestosta kun vain olla suhteessa ja odottaa mitä tuleman pitää. Itseasiassa aika monen naisen jonka kanssa olen ollut viimeisen viiden vuoden aikana muistan myös synttäripäivät yms vanhempien nimet jne. Seurustelen nyt 38.n kerran. Suhdetta on jatkunut nyt yli neljä kk eli aika lähellä varmaan perusnaisen määritelmää parisuhteesta. Nainen tosin löi mua kolmisen viikkoa sitten jonka jälkeen häneen otin reilun etäisyyden enkä ole halunnut tavata kun pari kertaa. Hän vakuuttelee että hoidattaa itsensä vihan hallinnan kautta kuntoon yms eikä enään koskaan lyö. Kuulemma rakastaa. No lyödäänkö rakasta ihmistä en tiedä sitten. Sanoin hänelle että haen seuraa ja haluan tervepäisen ihmisen. No hän nyt roikkuu minussa kaikin keinoin ja vaikka olen sanonut että haluaisin läheisriippuvaisen naisen haluan sen sellaisella luonteella joka ei lyö.
- tarralenkkari666
Tapailu ei vieläole parisuhde, vasta kun tapailu muuttuu seurusteluksi on kyseessä parisuhde. Tapailu ei ole parisuhde, eikä seksisuhde, vaan tapailusuhde. Parisuhde vaatii sen, että kaksi ihmistä sopii olevansa parisuhteessa.
Näin siis minusta. - Hönttölörö
Ainajätetty kirjoitti:
Kuten olen sulle aikaisemminkin kertonut niin lasken parisuhteeksi kuukauden tai yli tapailun ja yhdessä olon. Sitä alle ja yhdenillan juttuja en laske. Jos nainen tapailee kuukauden niin onko se sitten vaan seksisuhde eikä parisuhde? Kuitenkin mielestäni jos tiiviisti ollaan yhdessä niin suhdehan se silloin on. Tiedän että naisella suhteen mittakaava on puolenvuoden paikkeilla koska naisillahan on lopulta se valinta pitääkö hän miehen vai ei. Koskaan ei minulla ole ollut muuta sanomista suhteen kestosta kun vain olla suhteessa ja odottaa mitä tuleman pitää. Itseasiassa aika monen naisen jonka kanssa olen ollut viimeisen viiden vuoden aikana muistan myös synttäripäivät yms vanhempien nimet jne. Seurustelen nyt 38.n kerran. Suhdetta on jatkunut nyt yli neljä kk eli aika lähellä varmaan perusnaisen määritelmää parisuhteesta. Nainen tosin löi mua kolmisen viikkoa sitten jonka jälkeen häneen otin reilun etäisyyden enkä ole halunnut tavata kun pari kertaa. Hän vakuuttelee että hoidattaa itsensä vihan hallinnan kautta kuntoon yms eikä enään koskaan lyö. Kuulemma rakastaa. No lyödäänkö rakasta ihmistä en tiedä sitten. Sanoin hänelle että haen seuraa ja haluan tervepäisen ihmisen. No hän nyt roikkuu minussa kaikin keinoin ja vaikka olen sanonut että haluaisin läheisriippuvaisen naisen haluan sen sellaisella luonteella joka ei lyö.
Ihminen joka sanoo, että ei lyö toista kertaa valehtelee aina. Se kynnys, että lyö sen ensimmäisen kerran on sen verran iso että sen ylitettyään on jo jotain rikottu omassa pääkopassa.
Ainahan voi aloittaa alusta uuden kumppanin kanssa kertomatta, että on lyönyt ihmistä aiemmin ja näin se on aina se "ensimmäinen" kerta ja ensimmäinen lyönti. Ja jatko riippuu vastapuolesta. Toivon ettei kukaan ole niin tyhmä että jää odottaa tuleeko toista lyöntiä. Se voi olla puukolla ja viimeinen.
Yksikin lyönti on liikaa parisuhteessa. Ja muutenkaan itse ainakaan en halua gangstereita tuntee. Eikä normaalit ihmiset lyö toisiaan eikä edes koiraansa!! - 10plus4
Hönttölörö kirjoitti:
Ihminen joka sanoo, että ei lyö toista kertaa valehtelee aina. Se kynnys, että lyö sen ensimmäisen kerran on sen verran iso että sen ylitettyään on jo jotain rikottu omassa pääkopassa.
Ainahan voi aloittaa alusta uuden kumppanin kanssa kertomatta, että on lyönyt ihmistä aiemmin ja näin se on aina se "ensimmäinen" kerta ja ensimmäinen lyönti. Ja jatko riippuu vastapuolesta. Toivon ettei kukaan ole niin tyhmä että jää odottaa tuleeko toista lyöntiä. Se voi olla puukolla ja viimeinen.
Yksikin lyönti on liikaa parisuhteessa. Ja muutenkaan itse ainakaan en halua gangstereita tuntee. Eikä normaalit ihmiset lyö toisiaan eikä edes koiraansa!!Aivan totta. Kun lyö kerran ja jos tällaiselle antaa anteeksi on varmaa että saa turpiinsa uudestaan, koska silloin pahoinpitelijä näkee, että tuo pysyy rinnalla vaikka kohtelen häntä epä kunnioitettavalla tavalla. Kun lyödään suhteen on loputtava heti!
- sysissä-ja-sepissä
Minäkin tiedän erään miehen joka etsi uuden ja jätti vaimonsa sekä kaksi alle 10 v lasta kun vaimo sairastui syöpään. Nainen on nyt saattohoidossa. Joskus ajattelen että ei se varmaan mukavaa ole ukollekaan ajatella miten pelkurimaisesti pakeni kun toinen eniten olisi tukea tarvinnut. Karkuun vaan, toisen syliin. Hyi sanonko mä mikä!
- Hönttölörö
Se oli naisen omaa syytä miksi oli valinnut jännämiehen. Jännämiehet on pelkureita ja eivät kestä köyhyyttä tai sairautta tai muutakaan vastoinkäymistä vaan lähtee paremmille apajille.
- jätetty.mies
Nainen jätti minut vuonna 2005 kun join olutta syntymä päivänäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all311969Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔571779- 361504
- 771200
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j231115- 521079
- 54920
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?179894- 49893
- 24884