Aloitteen tekeminen

Nyhverömies

Nykyään on meininki muuttunut sitten 50-luvun. Enää miehen rooli parisuhteessa ei ole niin iso kuin ennen, kiitos sukupuolten välisen tasa-arvoajattelun. Tällöin voisi loogisesti ajatella, että myös parisuhteen aloittamisen suhteen roolit tasaantuvat. Monet naiset kuitenkin käyttävät tasa-arvoideologiaa suojakilpenään: he unohtavat, että se tuo myös naiselle periaatteellisia velvoitteita. Vai onko se muka tasa-arvoa, että miehelle sysätään yksiselitteisesti vastuu suhteen aloittamisesta? Se kaikki itsensä harjaannuttaminen, tuska ja häpeä, mikä aloitteen tekemisen vaikeudesta helposti kasaantuu, on miehen vain kestettävä?

Niiltä naisilta, jotka tekevät tasa-arvoideologiasta ns. suojakilven, jonka takaa voivat laukoa yhtä sun toista vedoten tasa-arvoon, haluan kysyä seuraavaa: miksi ette itse tee aloitetta? En siis tarkoita aloitteen tekemisellä mitään perinteisen naisellista, monitulkinnaista sillä silmällä katselemista, vaan ihan reilua, aktiivista aloitetta.

Kertokaa nyt tyhmälle, miksei sitä aloitetta nyt kertakaikkiaan voi nainen tehdä, vaikka eletään jo 2010-lukua.

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin-meillä

Minulle sellainen suora itseni tarjoaminen on kyllä niin vierasta että ei tule kysymykseen. Miehenkin puolelta odotan korrektimpaa lähestymistä. Oikeastaan en muista koskaan kummankaan sen kummemmin selkeää aloitetta tehneen, on vain osuttu yhteen ja kun toinen tuntuu mukavalta jatkettu siitä sitten.
      Tasa-arvon näen siltä kantilta, että mies on edelleen mies ja nainen on edelleen nainen. On asioita jotka luonnistuu mieheltä paremmin ja jotenkin luonnostaan "kuuluu" miehelle, ja päinvastoin.
      Miehellä ja naisella tulee olla selkeät roolit, mutta ihmisinä täysin saman arvoisia. Kumpaakaan ei saa alistaa, kummankin arvo on täsmälleen sama.
      Mikä ei tarkoita sitä, etteikö mies voisi tehdä ns. naistentöitä ja nainen miesten. Ero on sukupuolissa, perheessä tulee olla selkeästi isä ja äiti. Parisuhteessa selkeästi mies ja nainen,eikä kahta "mies-naista", jotakin outoa phermafrodiittia.
      Luonnossa,eläinten keskuudessa ei ole mitään taistelua naaraan ja uroksen roolin välillä.Molemmat ovat täsmälleen yhtä tärkeät, erilaiset, ja täydentävät toinen toisensa. Ilman toista ei olisi toistakaan.
      Vaatii tietysti tervettä itsetuntoa jotta onnistuisi. Kun tuntee oman arvonsa osaa kunnioittaa myös toista.

• ujo-oon

Itse kokisin kanssa tyrkyttämisenä. Monet miehet kertoo että kuka vaan kelpaa kenet saa. En halua olla tälläinen kelpaava kun en ees tiiä onko mies kiinnostunut vai käyttääkö tilaisuutta hyväkseen.

• aloiteukko

Tuo on sinänsä jännä asetelma, että lähtökohtaisesti suurinta osaa naisista ei kiinnosta suurin osa miehistä. Ja toisin päin. Noin karkeasti jaettuna. Joten tietenkin tämä johtaa siihen, että se tekee työt ja ottaa ne pakit sormilleen jolla on siihen enemmän motivaatiota. Lue mies.

Sitten on poikkeuksena se miesten porukka joka saa aloitteita naisiltakin. Se on aika pieni kuitenkin, mutta silloin tällöin joku naaras poikkeaa kaavasta ja nappaa sen porukan ulkopuolelta uroksen itselleen, kunhan uros on ensin todistanut kyvykkyytensä naiselle herättämällä hänen kiinnostuksensa jollain tavalla x.

• aloiteakka

Kyllä minä ainakin teen aloitteita, sillä tavalla että alan juttelemaan ja ilmaisen haluni jutella enemmänkin / useamminkin. Haluan siis tutustua, ja teen sen mielestäni hyvin selväksi.

Ihan tuntemattomille en ala itseäni tyrkyttämään (seksiehdotuksia siis). Haluan tutustua ja ehkä se sitten itsestään voisi viedä pidemmälle. Ongelmana tässä on vaan ollut se, että se tuntuu olevan miehille työlästä. Pitäisi saada sitä seksiä heti ja nyt.

• AloitteellinenNeito

Minä olen kai poikkeus, mutta olen tehnyt aloitteita. Ottanut puhelimen käteeni ja soittanut, laittanut viestiä tai sähköpostia. Kaikista paitsi yhdestä yhteydenotosta on seurannut suhde. Jos kiinnostun oikeasti jostain ihmisestä, en voi jäädä odottamaan, että ehkä kohtalo heittää meidät yhteen. En kyllä hae mitään seksisuhteita, joten en siis ole mitenkään tyrkyttänyt itseäni siinä mielessä.

• Ottakaa.muutkin.mallia

Erittäin hyvin toimittu ja kuten itsekin olet huomannut niin onnistumisprosentti on myös aika kova sinulla.

• ukoton.akka
        Ottakaa.muutkin.mallia kirjoitti:

Erittäin hyvin toimittu ja kuten itsekin olet huomannut niin onnistumisprosentti on myös aika kova sinulla.

Juu, noin minäkin voisin toimia . Mutta kun en tapaa missään niitä mielenkiintoisia tyyppejä joihin voisi tutustua.

• miesolenjoo

lukematta ap. viestistä muuta kuin otsikon, niin sanon suoraan. Naisella on kyky nähdä mitä mies on... mies ei pysty näkemään naisessa muuta kuin ulkomuodon.... Tässä muutama aika sitten oli esillä juttu, että nainen elättää perhettä nykyään enemmän ja enemmän.... siis vastaa asioista enemmän....
      Toisaalta kun ajattelee itseä persaukisena, nii eipä tulis mieli omanelämän kokemuksen jälkee mennä toisen ihmisen siivenalle... olen vahvasti mieltä, että yhteisten asioitten hoitamiseen ei saa käyttää toisen kaikkea varallisuutta ja jossain määrin vastuu on mentävä mahdollisimman oikeudenmukaisesti.
      Vaikka kuin olis kultasydäminen nainen, niin ei elämä ole hyväntekeväisyyttä. Mä ymmärrän kyllä, että joskus on tunnustetteva että joku välittää toisesta, mutta joskus on oltava myös rehellinen miksi ei voi ottaa toista omaksi.

Oli aikanaan helvetin kiva kun sai aloitteen, mutta.....

• dlksfjg

Noinkohan? Mä tuskin olisin ollut koskaan yhdessäkään parisuhteessa, jos en olisi itse ollut aloitteellinen. Satunnaista seksiä olisin tietysti saanut, mutta sehän on eri asia kuin parisuhde.

• own.league

Asiaan voisi minun mielestä lisätä vielä sen että aloite olisi suotavaa tehdä omantasoiselle miehelle.
      Yleensä jos nainen suostuu tekemään aloitteen niin sitten se on sellainen miesmalli tai toimitusjohtaja/lentäjä/lääkäri joka on saavuttamaton.

• höpölöpöhöpö

Kaikki minun aloitteeni ovat kohdistuneet tasolle huoltomies. Luulisin ettei ole saavuttamaton taso.

• Totuudenkertojatar

Olen tehnyt aloitteen kahden miehen kohdalla, molemmat johti suhteeseen. Kyllä naiset tekee, mutta miehille se on luontevampaa. Miehiä ei pidetä niin epätoivoisina jos tulevat torjutuiksi, naiset sen sijaan leimataan helposti tyrkkypimpoiksi, jokainen sen tietää. Naiselta on hyväksyttyä edelleenkin vain sellaienn vieno ilmaisu että tule ja iske minut. Netti on asia erikseen.

• super-atm

"Kyllä naiset tekee, mutta miehille se on luontevampaa."

Perustele millä tavoin luontevampaa. Jos se on yleisempää, niin se ei tarkoita samaa kuin että se olisi luontevaa.

• Totuudenkertojatar
        super-atm kirjoitti:

"Kyllä naiset tekee, mutta miehille se on luontevampaa."

Perustele millä tavoin luontevampaa. Jos se on yleisempää, niin se ei tarkoita samaa kuin että se olisi luontevaa.

Hohhoijaa, se perusteluhan tulee tuossa perässä.

• Totuudenkertojatar kirjoitti:

Hohhoijaa, se perusteluhan tulee tuossa perässä.

Laitat sanoja toisten suuhun ja väität yleisten käsitysten olevan niin että ne ovat omaksi eduksesi.

Keksit typeriä tekosyitä sille, että voit olla passiivinen ja aloitteeton.

• wwwwwwwwwww

Tää on niin totta, olen tehnyt myös aloitteita mutta lopettanut. Siinä vaiheessa kun kysytään mitä maksaa...nainen tietää tehneensä typerästi. Monet pitää tyrkkynä tai näköjään jopa maksullisena. Ei kiitos, valitsen mielummin sinkkuuden kun altistun tuollaiseen käytökseen.

• Totuudenkertojatar
        super-atm kirjoitti:

Laitat sanoja toisten suuhun ja väität yleisten käsitysten olevan niin että ne ovat omaksi eduksesi.

Keksit typeriä tekosyitä sille, että voit olla passiivinen ja aloitteeton.

Häh? Mitä vittua selität? Osaatko alkuunkaan lukea tai jos osaat mekaanisesti niin ymmärrätkö vittuakaan lukemastasi?

• Totuudenkertojatar kirjoitti:

Häh? Mitä vittua selität? Osaatko alkuunkaan lukea tai jos osaat mekaanisesti niin ymmärrätkö vittuakaan lukemastasi?

"Häh? Mitä vittua selität?"

Juuri sitä mitä kerroin. Lue uudestaan ajatuksen kanssa jos jäi jotain epäselväksi.

"Osaatko alkuunkaan lukea tai jos osaat mekaanisesti niin ymmärrätkö vittuakaan lukemastasi?"

Osaan ja ymmärrän.

• Enteealoitetta

Tasa-arvoa on se, että voi tehdä aloitteen jos haluaa ja se ei todellakaan ole kiinni sukupuolesta vaan persoonallisuudesta. Miten ihmeessä vielä nykyäänkin jotkut sakuvittelevat tasa-arvon olevan tasapäistämistä, missä jokaisen on tehtävä samat asiat samalla lailla???????

• 1118

Äläs ny. Toisessa keskustelussa täällä nainen sanoi käyneensä katsomassa jonkun profiilia ja piti sitä aloitteena. Että kyllä naiset osaa alotteita tehdä.

• you.are.killing.me

Vähän kuten tosielämässäkin, nainen vain vilkuilee miestä ja toivoo miehen lukevan ajatuksia :D

• nykymeininkiä

Minulle uusi ilmiö on se, että naisen ystävä/sukulainen toimii ”managerina”. Viimeksi työkaverini (nainen) teki aloitteen sisarensa puolesta ja esitti vielä hyvät ”suositukset”. Myöhemmin veli vielä lupasi ”taata”, että pikkusiskonsa ei ole pihtari.
      Onko kysymyksessä epäsuora keino välttää suora tarjoutuminen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      202
      6993
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4622
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      38
      4228
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      71
      3239
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1945
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1696
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1670
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1573
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1449
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1237
    Aihe