Kaikille lukijoille tiedoksi.

trollivaroitus

Tällä palstalla esiintyy kirjoittaja, jonka ainoana tarkoituksena on Raamtun sanan vesittäminen ja uskovien herjaus, tuo onneton käyttää lukuisia eri nimimerkkejä, joita tässä muutamia;
Zelig, seurakuntapastori, lukekaamme, ville-pappi, körttipappi, vivamossa, taivastiellä, tietoa, sielunhoitaja, kristitty_mies, pirkko_kuulolla, uskova.homo, evlut, luterilainen, raamatunlukija, j n e.
Tämä narsisiti nauttii huomiosta, olipa se minkälaista tahansa, kuten trollit yleensä; yle.fi › Uutiset › Internet
Älkää siis ruokkiko tätä narsistia.

67

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollivaroitus

      Po. jonka ainoana tarkoituksena on Raamatun sanan vesittäminen....
      On ollut kiireisenä tänä aamuna aloituksillaan; Totuutta salatuimpaan asti ja yrittää pitää hengissä eilistä; Mikä on Jumalan tahto?

      • Olen itse nähnyt hänen ottavan Raamatusta tärkeitä ja oleellisia kohtia esille. Siis kaikkea muuta kuin Raamatun "vesittämistä".

        Vesittämisenä olen nähnyt hänen laittamiensa Raamatun kohtien vähättelyn.


    • Zeuksen.poika

      Ai Allahin vai Thorin?

    • Sananvapautta

      Vaikka sinun jumalasi ei sananvapautta tunnekaan niin Suomessa sananvapaus kuitenkin on, joten annetaan kaikkien kertoa mielipiteensä, jookos?

      • trollivaroitus

        Juuri siksi ilmoitankin, koska tuo sananvapaus koskee myös meitä kristittyjä ja Jumala kehoittaa meitä pitämään Hänen sanaansa rohkeasti esillä ja oikomaan vääriä kirjoituksia(si?)
        Suothan tämän vastavuoroisesti myös meille Jeesuksen seuraajille, jookosta ?


      • Sananvapautta
        trollivaroitus kirjoitti:

        Juuri siksi ilmoitankin, koska tuo sananvapaus koskee myös meitä kristittyjä ja Jumala kehoittaa meitä pitämään Hänen sanaansa rohkeasti esillä ja oikomaan vääriä kirjoituksia(si?)
        Suothan tämän vastavuoroisesti myös meille Jeesuksen seuraajille, jookosta ?

        Tietysti suon enhän ole mitään muuta väittänytkään, vaikka erikoista että kannatat sananvapautta koska jumalasi ei sitä taida kannattaa.


    • Aloittaja valehtelee koska kokee tuon "trollin" kirjoitukset vaarallisiksi omille fundiskäsityksilleen.

      • trollivaroitus

        Älä anna väärää todistusta on käsky jota rikot toistuvasti. On täysin selvää, että toinen meistä nyt valehtelee ja se toinen en ole minä. Raamattu ilmoitaa hyvin selvästi miten tulee koetella vallitsevat henget. Tämän trollin kirjoitukset eivät ole minulle mitenkään uhkaksi, koen vain velvollisuudekseni varoittaa teitä hyväuskoisia, ettette eksy hänen kirjoitustensa takia. Matt. 5: 16- 19, 1. Tim.4 luku kokonaan.


    • tällä.kertaa.salaan

      Enpä ole itse tiennytkään, että kirjoitan niin monella nikillä. Kiitos tiedosta! Yhden noista tiedostin omakseni, mutta en sano minkä, koska ei ole tarvetta väitellä. Muilla varmaan olen sitten kirjoittanut automaattisesti tai alienien käskystä.

      Veikkaanpa, että noiden nikkien haltijoita on muutenkin "raamatullinen" määrä, legio, niin kuin riivaajia oli sikalaumassa. Nämä kirjoittajat siis ovat luterilaisia, eivät siis innostuneita amerikkalaisperäisestä herätys- ja pyhityskristillisyydestä.

      Asian ydin kun on nääs siinä, että jos eri henkilöt selostavat luterilaista oppia, heidän kuvauksensa on sangen yhtenäinen, johtuen siitä, että kuvailevat samaa oppia. Tyyli on kylläkin erilainen.

      • pappilukkari

        Erittäin hyvät perustelut:) Kyseessähän on luterilaisuuspalsta.


    • HUOM.TIETOISKU

      Nostetaas tämä hyvin ajankohtainen varoitus kaikille tiedoksi, kuten huomaatte tämä multinikki on viimeaikoina tuonut mitä ihmeellisempiä sepostuksia tänne avauksillaan, tämän kanssa keskustelu on turhaa, koska jokaiseen ketjuun tuo ITSE mielipiteitään monilla sivunikeillään.
      Laittakaa ylläolevaan hakukenttään sana; zelig, niin huomaatte mitä tarkoitan.
      Tällaista TROLLIA on turha kannustaa, tämä narsisti nauttii huomiosta, vaikka se olisi negatiivista.
      http://www.iltalehti.fi/digi/2014021618044368_du.shtml

      • panepa.uusiksi

        Alkaa selvitä, mikä on varoittajalla mennyt metsään. Hän on laittanut hakukenttään sanan zelig, jolloin tietokone on poiminut kaikki keskustelut, johon Zelig ei itse ole edes aina osallistunut, mutta nikki on mainittu puheenvuoroissa.

        Ei tietokone voi tunnistaa henkilön käyttämää toista nikkiä. Niinpä minäkin olen tuossa luettelossa, vaikka kaikki muut nikit ovatkin joidenkin muiden henkilöiden.

        "HUOM.TIETOISKU", sinä nyt olet haksahtanut käyttämään hakua väärin, kun et ole ollut selvillä, miten se toimii. :)


      • HUOM.TIETOISKU
        panepa.uusiksi kirjoitti:

        Alkaa selvitä, mikä on varoittajalla mennyt metsään. Hän on laittanut hakukenttään sanan zelig, jolloin tietokone on poiminut kaikki keskustelut, johon Zelig ei itse ole edes aina osallistunut, mutta nikki on mainittu puheenvuoroissa.

        Ei tietokone voi tunnistaa henkilön käyttämää toista nikkiä. Niinpä minäkin olen tuossa luettelossa, vaikka kaikki muut nikit ovatkin joidenkin muiden henkilöiden.

        "HUOM.TIETOISKU", sinä nyt olet haksahtanut käyttämään hakua väärin, kun et ole ollut selvillä, miten se toimii. :)

        Pökiö, en laita mitään uusiksi, zelig on ollut alkuperäinen rekattu nimimerkkisi jo lopetetun kirkko_kuulee palstan aikana ja silloin jäit kiinni mm. häirikköuskis nimerkistä, sekä evlut, ex hellari, ex kräsäläinen, taivastiellä, vivamossa, kristitty45 jne, mutta nyttemmin mukaan ovat tulleet pirkko_kuulolla, kristitty_mies jne.
        Mikäli olet tuossa luettelossa, olet ilmeisemmin sama häirikkö ja ellet ole, perustele mikset ole ?


      • HUOM.TIETOISKU kirjoitti:

        Pökiö, en laita mitään uusiksi, zelig on ollut alkuperäinen rekattu nimimerkkisi jo lopetetun kirkko_kuulee palstan aikana ja silloin jäit kiinni mm. häirikköuskis nimerkistä, sekä evlut, ex hellari, ex kräsäläinen, taivastiellä, vivamossa, kristitty45 jne, mutta nyttemmin mukaan ovat tulleet pirkko_kuulolla, kristitty_mies jne.
        Mikäli olet tuossa luettelossa, olet ilmeisemmin sama häirikkö ja ellet ole, perustele mikset ole ?

        Miten voi olla "häirikkö", kun kertoo asiat niinkuin ne ovat?


      • panepa.uusiksi
        HUOM.TIETOISKU kirjoitti:

        Pökiö, en laita mitään uusiksi, zelig on ollut alkuperäinen rekattu nimimerkkisi jo lopetetun kirkko_kuulee palstan aikana ja silloin jäit kiinni mm. häirikköuskis nimerkistä, sekä evlut, ex hellari, ex kräsäläinen, taivastiellä, vivamossa, kristitty45 jne, mutta nyttemmin mukaan ovat tulleet pirkko_kuulolla, kristitty_mies jne.
        Mikäli olet tuossa luettelossa, olet ilmeisemmin sama häirikkö ja ellet ole, perustele mikset ole ?

        Puhut niin sekavia, että nyt käsitän, miksi olet luullut tietokoneen toimivan tavalla, jolla se ei toimi.

        Miten osoitetaan netissä, ettei ole sama kuin joku muu?

        Olen nyt eläkkeellä, mutta työssäni jouduin usein keskustelemaan paranoidisesta harhasta kärsivien kanssa. Kokemukseni oli lukemani mukainen, että sairasta henkilöä ei millään keinoin voi saada vakuuttuneeksi, että hän potee harhaluuloja. Keskustelulla voi olla henkilölle kuitenkin suuri merkitys, sillä silloin hän tietää tulevansa kohdelluksi henkilönä, yhtenä yhteisön jäsenistä.

        Lääkitys ei vie pois harhaluuloja, mutta auttaa sietämään niitä paremmin. Ts. lääkittynä on rennompi olo. Tsemppiä sinulle! :)

        P.S. Ehkä nikkini ei ole sinun kohdallasi aivan sopiva, mutta käytän sitä, jotta näkisit minun olevan sama henkilö.


      • panepa.uusiksi kirjoitti:

        Puhut niin sekavia, että nyt käsitän, miksi olet luullut tietokoneen toimivan tavalla, jolla se ei toimi.

        Miten osoitetaan netissä, ettei ole sama kuin joku muu?

        Olen nyt eläkkeellä, mutta työssäni jouduin usein keskustelemaan paranoidisesta harhasta kärsivien kanssa. Kokemukseni oli lukemani mukainen, että sairasta henkilöä ei millään keinoin voi saada vakuuttuneeksi, että hän potee harhaluuloja. Keskustelulla voi olla henkilölle kuitenkin suuri merkitys, sillä silloin hän tietää tulevansa kohdelluksi henkilönä, yhtenä yhteisön jäsenistä.

        Lääkitys ei vie pois harhaluuloja, mutta auttaa sietämään niitä paremmin. Ts. lääkittynä on rennompi olo. Tsemppiä sinulle! :)

        P.S. Ehkä nikkini ei ole sinun kohdallasi aivan sopiva, mutta käytän sitä, jotta näkisit minun olevan sama henkilö.

        Onkohan se tehnyt nyt kepposet, että kun itse kirjoittaa vaihtuvilla nimimerkeillä haluten olla piilossa ja paeten vastuuta, alkaa epäillä että kaikki muutkin niin tekevät? Vähän kuin mies joka kyttää vaimoaan epäillen jatkuvasti vieraissa käynnistä mutta itse pettää jatkuvasti.


      • HUOM.TIETOISKU
        mummomuori kirjoitti:

        Onkohan se tehnyt nyt kepposet, että kun itse kirjoittaa vaihtuvilla nimimerkeillä haluten olla piilossa ja paeten vastuuta, alkaa epäillä että kaikki muutkin niin tekevät? Vähän kuin mies joka kyttää vaimoaan epäillen jatkuvasti vieraissa käynnistä mutta itse pettää jatkuvasti.

        Paraskin huuhaan levittäjä :(
        Tuo panepa.uusiksi (ko) ei käytä vaihtuvia nikkejä ?
        Sitähän sinä uskovien halveksija et tietenkään näe ?
        _______________________________________
        panepa.uusiksi, eläkkeellä tosiaan olet, sen kyllä uskon, mutta mikset sitten syö niitä lääkkeitäsi, mikäli olet huomannut niiden auttavan ?


      • alaan
        mummomuori kirjoitti:

        Onkohan se tehnyt nyt kepposet, että kun itse kirjoittaa vaihtuvilla nimimerkeillä haluten olla piilossa ja paeten vastuuta, alkaa epäillä että kaikki muutkin niin tekevät? Vähän kuin mies joka kyttää vaimoaan epäillen jatkuvasti vieraissa käynnistä mutta itse pettää jatkuvasti.

        Eikös teillä käynyt ukko vieraissa na sinä kyttäsit? Nurja mielesi taas vääristelee asiat. Vai kävikö miehesi vieraissa miehissä???


    • Aloittajan on hyvä ymmärtää että tässä maassa on sekä uskonnonvapaus että sananvapaus.

      Raamattua saa jokainen ymmärtää siten kun haluaa (uskonnonvapaus).

      Raamatusta saa jokainen kirjoittaa mielipiteitään kuten haluaa (sananvapaus).

      Herjaaminen eli kunnianloukkaus:
      "1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka 2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista"

      Jos jokin teksti mielestäsi on siis kunnianloukkaus ja olet asianomistaja voit tehdä rikosilmoituksen.

      Tietysti myös se ketä syytät kunnianloukkauksesta (jos sellaista ei ole tapahtunut) voi syyttää sinua aihettomasta syytöksestä joka loukkaan hänen kunniaansa.

      • oikeus.ja.kohtuus

        Näin juuri.


      • trollivaroitus

        Sun multinikki on myös hyvä tietää, että valheitasi, mitä tulee Raamattuun saa myös oikaista, tämä kaiketi kuuluu myös meille kristityille sekä uskon, että sanavapauden mukaan.
        Turha sun on noita lakipykäliä mulle postitella, kyllä ne ovat hallussa.
        Olet ilmeisemmin rekannut itsellesi uuden nimimerkin, joita oletkin vaihtanut aika usein, täytyypä laittaa ylläpidolle kysely, jospa sieltä löytyykin juuri tuo zeligin käyttämä ip_ osoite.
        Olet niin läpinäkyvä näissä jutuissasi, että mua et ainakaan hämää, turha sun on kirjoittaa mistään kunniasta, sillä ammut itseäsi jalkaan.


      • PelleTrollille
        trollivaroitus kirjoitti:

        Sun multinikki on myös hyvä tietää, että valheitasi, mitä tulee Raamattuun saa myös oikaista, tämä kaiketi kuuluu myös meille kristityille sekä uskon, että sanavapauden mukaan.
        Turha sun on noita lakipykäliä mulle postitella, kyllä ne ovat hallussa.
        Olet ilmeisemmin rekannut itsellesi uuden nimimerkin, joita oletkin vaihtanut aika usein, täytyypä laittaa ylläpidolle kysely, jospa sieltä löytyykin juuri tuo zeligin käyttämä ip_ osoite.
        Olet niin läpinäkyvä näissä jutuissasi, että mua et ainakaan hämää, turha sun on kirjoittaa mistään kunniasta, sillä ammut itseäsi jalkaan.

        Se että joku on eri mieltä Raamatusta sinun kanssasi ei tarkoita että kyseessä olisi valhe.
        Yhtä hyvin sinun käsitystäsi Raamatusta voi sanoa valheeksi.
        Ymmärtätkö edes tämän?

        Ja mitä vingut muiden nimimerkeistä kun itse käytät kymmeniä eri nimimerkkejä. Häpeä.


    • kiinni.jäi

      Pilkkuviiva on useimpien Raamattua vesittävien viestien rustaaja.

      • Se että joku on eri mieltä Raamatusta sinun kanssasi ei ole Raamatun vesittämistä.


      • kiinni.jäi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Se että joku on eri mieltä Raamatusta sinun kanssasi ei ole Raamatun vesittämistä.

        Pilkkuviivan kirjoitukset on vesittämistä ja lisäksi usealla nickillä.


      • räyhis.täällä.nikkeilee
        kiinni.jäi kirjoitti:

        Pilkkuviivan kirjoitukset on vesittämistä ja lisäksi usealla nickillä.

        Jos on eri mieltä pilkkuviivan kanssa niin eikö ole kohtuullista vastata hänen "vesittämiseen" "oikealla" tiedolla.


      • loppuu.mollaus
        räyhis.täällä.nikkeilee kirjoitti:

        Jos on eri mieltä pilkkuviivan kanssa niin eikö ole kohtuullista vastata hänen "vesittämiseen" "oikealla" tiedolla.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14013616/tav-lut-huomio!-pilkkuviivaviiva-kutsuu

        esimes tuolla on Pilkun vesittämistä, antaas tulla tietoa vesityksen kumoamiseksi. kokeilkaas, yrittäkkääs jos pystyttä.


      • perusteluja
        loppuu.mollaus kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14013616/tav-lut-huomio!-pilkkuviivaviiva-kutsuu

        esimes tuolla on Pilkun vesittämistä, antaas tulla tietoa vesityksen kumoamiseksi. kokeilkaas, yrittäkkääs jos pystyttä.

        Linkin takana ollut linkki on todella hyvä:

        https://www.youtube.com/watch?v=UZSeqFZdC_w


      • antaa_tulla
        kiinni.jäi kirjoitti:

        Pilkkuviivan kirjoitukset on vesittämistä ja lisäksi usealla nickillä.

        No laitappa sinä totuutta kehiin


    • Hopoti-hop

      siirtykää marisemaan uskonnot/uskomukset palstalle!

    • hyväasia

      Kiitos aloittajalle muistutuksesta!

    • Vanha_aviisi

      Ja vasta nyt tuo tollo antaa trollivaroituksen. Itse luin saman uutisen jo 15 vuotta sitten raamatun profetioista.

      • kysymys.evl.lle

        Mikset evl käyttänyt uutta rekattua nikkiäsi ?


    • millähän.oikeudella.itse

      Aloittaja tässä trollailee ja on itse myös narsisti koska ei kykene tietämättömyyden johdosta tasavertaiseen kirjoitteluun aloituksessa mainittujen nimimerkkien kanssa.

      • panepa.uusiksi

        Etkö nyt ihmeessä osaa lukea rivien välistä. Hän on aivan sekaisin ja tarvitsee hoitoa, eikä viisastelua.


      • millähän.oikeudella.itse

        Hommaa sitten hoitoon, mitä minulle mariset.


      • panepa.uusiksi
        millähän.oikeudella.itse kirjoitti:

        Hommaa sitten hoitoon, mitä minulle mariset.

        En minä tiedä, kuka hän on, enkä voi viedä häntä hoitoon, mutta jos näen, että henkilö on hoidon tarpeessa, yritän estää, että lyötyä ei lyötäisi lisää. En voi sitäkään estää, mutta yritän.

        Mitä itse ajattelet? Jos menet sekaisin, onko oikein, että sinulle viisastellaan?


      • millähän.oikeudella.itse
        panepa.uusiksi kirjoitti:

        En minä tiedä, kuka hän on, enkä voi viedä häntä hoitoon, mutta jos näen, että henkilö on hoidon tarpeessa, yritän estää, että lyötyä ei lyötäisi lisää. En voi sitäkään estää, mutta yritän.

        Mitä itse ajattelet? Jos menet sekaisin, onko oikein, että sinulle viisastellaan?

        Jos joku menee sekaisin hän tarvitsee täyspäistä neuvontaa siitä, mitkä ovat realiteettejä oikeassa elämässä. Viisaasti.


      • Terkkarissa
        millähän.oikeudella.itse kirjoitti:

        Jos joku menee sekaisin hän tarvitsee täyspäistä neuvontaa siitä, mitkä ovat realiteettejä oikeassa elämässä. Viisaasti.

        Miksi sinä et ole sitä saanut?


    • jnnybtvtrc6c

      onko se heidän vika, että raamattu on saatanallisuuden käsikirjaksi väärennettyä sontaa???

      http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
      #Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina.
      Kirje roomalaisille
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille
      Toinen kirje korinttilaisille
      Kirje galatalaisille
      Kirje efesolaisille *
      Kirje filippiläisille
      Kirje kolossalaisille *
      Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
      Toinen kirje tessalonikalasille *
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
      Toinen kirje Timoteukselle *
      Kirje Titukselle *
      Kirje Filemonille
      Kirje hebrealaisille * #

      VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

      JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

      UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista.

      Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

      http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

      Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

      NYT TIEDÄTTE, MIKSI JEESUS LÄHETTI OMILLEEN PYHÄN HENGEN TUEKSI!
      Tällaisille sitä tukea ei anneta:
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      -järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      -Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      -Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      -ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      MUISTAKAA, ETTÄ uskominen on kielletty!!!!

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

    • rauhaakaikilleteille

      Säälittää oikeastaan tälläiset häiriköt.

      Heillä ei ole elämässään muuta "nautintoa" ja sisällystä kuin vain yrittää saada toiset pahalle mielelle, loukata, herjata kaikkea Pyhää, rienata, irvailla kaikesta, olla nenäkkäitä, suvaitsemattomia ja ilkeitä.

      Heidän mielessään ei käy sellaista asiaa kuin että tuntea myötätuntoa toista ihmistä kohtaan, kunnioittaa toisen vakaumusta, yrittää auttaa , lohduttaa, kannustaa, tuoda iloa toisille.

      Senkin ajan mitä he käyttävät toisten häiriköintiin, ivailuun ja ilkeylyyn, senkin ajan voisivat käyttää hyödyllisemmin, tehdä jotain. Jotan, mistä itse tykkäävät. - Valitettava tosiasia on kuitenkin, että näillä häiriköillä ei ole mitään kivaa, ei mitään tekemistä. - Ainoastaan olla ilkeä ja pahansuopa. - Onpa siinäkin "elämäntapa"... Hui kauhistus.

      Heidän elämänsä on jo helvettiä.
      Ovat nähtävästi kateellisia muille normaaleille ihmisille, heille joilla on unelmia, jotka yrittävät parantaa toisten elämää ja maailmaakin. Heille, joilla on usko Jumalaan ja Jeesukseen ja kaikkeen kauniiseen ja hyvyyteen täällä maan päällä.

      Sitähän se on.

      Meidän muitten ei kannata hermostua näihin säälittäviin henkilöihin.

      Ihana kesäilta muuten!
      Olkaamme kiitollisia että saamme elää rauhallisessa maassa ja että voimme kaikissa tilanteissa luottaa Jumalan ja Jeesuksen rakkauteen.
      Ymmärtäkäämme näitä säälittäviä häiriköitä, heillä ei ole muuta kuin härnätä, toivokaamme että he kasvavat yli tämän luonteenpiirteen ja ymmärtäisivät oman tilanteensa.

      Meidän tulee rakastaa näitä häiriköitä ja rukoilla heidän puolestaan.

      Rauhaa kaikille!

      • juuhygtgtrfdrd

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


    • uskootoivoo

      Jeesus on rakkaus .

    • uskotpois

      Ei sitä raamattua tarvii herjata kun se herjaa itse itseensä saatanallisuuden käsikirjana!

    • lkjhgfdsty

      Kyllähän se on niin, että kristittyjen rikollisuus on itse teoillaan osoittanut että saatanaa on heidän jumalana!
      Johan se totuus tulee esiin luterilaisten aivopestyjen uskontunnustuksessa!
      Vai oletteko unohtaneet jo senkin järjettöminä ääliäinä?
      Pistetääs kertauksen vuoksi se oikein juhlalliseen asuus esille kysymyksineen joihin papisto ei ole vastanut!
      Ottakaa hyvä asento ja nauttikaa oman uskontunnustuksen sisällöstä:

      Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa kaltaisekseen.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Se, että kristitty on elämänsä loppuun asti syntinen (kristittyjen perisyntiin kastettu puolustus kyvyttömänä lapsenakin) ei tarkoita, että IHMISYYDESTÄÄN luopumaton olisi heidän kaltainen.


      =================
      PILKKAAMALLA HEISTÄ YHTÄ, PILKKAA HEITÄ:
      (mitään kolminaisuus oppia ei Jumala ja Jeesus ole asettanut.)

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

      Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
      Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      =================

      lukekaas useaan kertaa jotta mahdollisesti järjettöminäkin ymmärtäisitte...
      paavalilais-luterilaisuuden herra ja sen herra jumalia jumaloivat eivät edes saa Jumalaa ja Jeesusta palvella joten lopettakaa kilpienne kiillottelut valheilla!
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      SIIS KRISTITTY EI OLE JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVA KRISTILLINEN!

      Kristityt = Paavalilais-luterilaisuuden perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
      "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

      ----------------

      Kristilliset = Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

      Näistä, Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntaa vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ------
      HUOM!
      Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.

      JOTEN LAITTAKAAS SE saatanallisuuden suunsoitto hiukan pienemmälle kun teistä ei ole edes sitä sen nimessä palvelmaan vaan menette Jumalan ja Jeesuksen Nimen taakse vit...lemaan ihmisyydestänne luopuneinä ääliöinä!

      Jos on uskontunnustuksessaan Jumalasta ja ihmisuudestään luopunut, niin ei teitä raukkoja voi edes elukoiksi kutsua sillä se olisi elukkojen pilkkaamista sillä ne eivät ole uskontunnustusta herra jumalalleen antaneet joten ovat järkevämpiä kuin te uskovaisina!!!
      Toivottavasti faktat meni perille.

    • Rauhaakaikilleteille

      Ymmärtäkäämme että tälläkin edellisellä kirjoittajalla on kauhea hätä, kun tarvitsee uhota täällä.

      Että kauniina kesäiltana klo 23.45 ei voi vain nauttia ihanasta kesäillasta, vaan on tarve tulla tälle palstalle vouhottamaan.

      En viitsi sen enempää kommentoida kuin vain tämän ensimmäisen "teesin": "Kyllähän se on niin, että kristittyjen rikollisuus on itse teoillaan osoittanut että saatanaa on heidän jumalana!"
      - On muuten niin älyvapaa "teesi", että voi vain hymähtää.

      Annetaan olla tämän "kommentoijan", sanahan on vapaa tässä maassa.
      Saa myös vapaasti olla niin epälooginen kuin on.

      Rauhaa sinulle "lkjhgfdsty"!

      Mene ulos luontoon ja nauti kesästä ja lintujen laulusta!

    • HUOH-

      Kyllä aloittajan kaltaiset hullut pitäisi saada hoitoon, mutta kun nämä eivät itse ymmärrä tarvitsevansa apua. Ei ihmisen psyykkisissä ongelmissa mikään jeesustelu auta. Poppamiehiä ja kaikenmaailman maagikkoja uskonlahkot ovat pullollaan, mutta nämä pettävät ja vain rahastavat asiakkaitaan.

      • multinikki.evl.tille

        Evl, kun vaihdat tuohon alkuun "kaltaiset"- sanan tilalle kuvailemat, niin ollaan lähempänä totuutta.
        Mitä sanoi Jeesus," ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."


      • uskontojen.varjopuoli

        Uskonnollisissa piireissä on aika paljon noita. Sitten kun ne joutuvat mielisairaalaan sekin on jumalattomien salaliitto heitä vastaan.


      • mistä.kertoo
        uskontojen.varjopuoli kirjoitti:

        Uskonnollisissa piireissä on aika paljon noita. Sitten kun ne joutuvat mielisairaalaan sekin on jumalattomien salaliitto heitä vastaan.

        Uskovia on mielisairaaloissa suhteellisesti enemmän kuin koko väestöstä keskimäärin.


      • juurikin.näin
        mistä.kertoo kirjoitti:

        Uskovia on mielisairaaloissa suhteellisesti enemmän kuin koko väestöstä keskimäärin.

        Niin on. Lääkäreinä ja hoitajina!


      • rohkeasti.vain
        multinikki.evl.tille kirjoitti:

        Evl, kun vaihdat tuohon alkuun "kaltaiset"- sanan tilalle kuvailemat, niin ollaan lähempänä totuutta.
        Mitä sanoi Jeesus," ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."

        Missä kaltaisiasi hulluja oikein sikiää? Voisitko kertoa?


      • ei.ainakaan.anuksesta
        rohkeasti.vain kirjoitti:

        Missä kaltaisiasi hulluja oikein sikiää? Voisitko kertoa?

        Mistä homoja sikiää?


      • rohkeasti.vain
        ei.ainakaan.anuksesta kirjoitti:

        Mistä homoja sikiää?

        Mitä ujostelet? Ole kerrankin rehellinen.


      • kerro.lisää
        rohkeasti.vain kirjoitti:

        Mitä ujostelet? Ole kerrankin rehellinen.

        Oletko sinä siinnyt anuksessa?


      • rohkeasti.vain
        kerro.lisää kirjoitti:

        Oletko sinä siinnyt anuksessa?

        Sinä näytät olevan kovasti tuossa anus -uskossasi. Sinun päähäsi ei taida muuta mahtuakaan. Missä nämä kaltaisesi anus -uskovat sikiävät? Ei kai vaan VIVAMOSSA:)


      • mäenpää.setasta
        rohkeasti.vain kirjoitti:

        Sinä näytät olevan kovasti tuossa anus -uskossasi. Sinun päähäsi ei taida muuta mahtuakaan. Missä nämä kaltaisesi anus -uskovat sikiävät? Ei kai vaan VIVAMOSSA:)

        Ei anus ole homojen yksinoikeus vaikka me siitä elämmekin!


    • Hei kaikille.

      Minutkin voi laittaa samaan joukkoon.
      Minusta Raamattu on ihmisten ihmisille keksittyä tarinaa.

    • kirjoitalisääsehelpottaa

      Miksi pitäisi tietää kuka kirjoittaa???
      No siksi tietenkin että voi suhtautua tietyllä tavalla jotta ei tarvitse lukea eikä ajatella....
      Kokeile vaikka. Laita nimimerkiksi jokin papin virkaan viittaava saat kyllä tuutintäydeltä vaikka kirjoittaisit mitä... ikään kuin koko raamattuun ja uskontoon viittaava asia olisi yksitäisen virkailijan syy ja aikaansaannos
      suomi24 on myös yksitäisen ihmisen toiselle samanlaiselle keksittyä nimestä huolimatta.

    • Boikotoija
    • trollivaroitus

      Nostetaas tämä välillä tänne, että kaikki lukijat tietävät kuka täällä trollaa jatkuvasti.

      • Hahhahhohooo

        Senhän jo kaikki tietävät että sinä olet vivamolainen ja haiseva jätesäkki:)


      • raamatunlukijalle
        Hahhahhohooo kirjoitti:

        Senhän jo kaikki tietävät että sinä olet vivamolainen ja haiseva jätesäkki:)

        No mutta evl onko nenusi noin kipeä???!!!


    • upupupup

      Nosto :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2174
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      155
      1416
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      940
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      659
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    Aihe