Pahoinpitelytuomio isälle pojan silvotuttamisesta

a.matsoni

http://yle.fi/uutiset/isa_ymparileikkautti_poikansa_ilman_aidin_suostumusta__ kko_tuomitsi_pahoinpitelysta_8777978

12-vuotiaalta olisi pitänyt kysyä hänen omaa mielipedettään. Ympärileikkaus muusta kuin lääketieteellisestä syystä "täyttää sinänsä"??? pahoinpitelyn tunnusmerkistön. Mutta jos silpominen on kuitenkin ollut "lapsen edun" ???mukaista, niin silloin se ei olekaan pahoinpitely.

(Kaikkea sitä "lapsen edulla" puolustetaankin ja/tai vastustetaan, vrt. sukupuolineutraali avioliittolaki.)

Tuntuu siltä, että näille silvotuttajauskovaisille (isille) valehtelu lääkärisilpojalle (näissä ympärileikkaus/silpomisasioissa poikalapsen äidin kannasta asiaan) on toinen luonto, middle name.

Minusta lääkäri pitäisi ehdottomasti tuomita virkavirheestä jos luottaa toisen käden (isän antamaan)tietoon äidin kannasta, eikä sitä tältä henkilökohtaisesti varmista. Silpomisella ei ole mitään tulenpalavaa kirettä, äidin kannan ehtii varmistaa. Sanoo vain iskälle että sitä ennen ei silvota. Äiti henkilökohtaisesti paikalle. Mikään paperi ei riitä - saattaa olla vaikka allekirjoitus väärennetty. Kyllä sekin uskovaiselta silvotuttajalta käy -väärennös "hyvän" asian puolesta nimittäin.

Kaikkien oikeusasteiden linja näyttää olevan se että lekuri päästetään pälkähästä tällaisissa tapauksissa. Millaisia lääkäreitä meillä oikein on? Sokeasti isää uskovia?

Pitäisi jo olla tiedossa kaikilla lekureilla että monet lapsensa silvotuttajat valehtelevat sujuvasti toisen vahemman kannasta, useita tapauksia jo ollut oikeudessa, ties kuinka monia vastaavia valehtelutapauksia, jotka eivät oikeuteen ole päätyneet?

Jutun alla on linkki toiseen silpomistapaukseen tapaukseen ja oikeuden päätökseen. Siinä oikeus jätti tuomitsematta silvotuttajat, koska puututtiin "vain vähän"???, lapsen ruumiilliseen koskemattomuuteen.

Huvittavaa että samalla sivulla on ex-oikeusministerin Baja-Maja Henrikssonin naama - pyrkii nyt RKP:n pj:ksi. Hänhän esitti oikeusministerinä ollessaan, että pitäisi säätää erillislaki, joka olisi sallinut poikalasten pippeleiden silpomisen, jos sitä perustellaan uskonnollisin perinnesyin.

Valitkaapa hänet pj:ksi niin varmasti ei puolueen kannatus nouse -, vakio jengi toki RKP:tä äänestää vaikka pj:nä olisi zxczccxzzcxzx, kuka tahansa.

7

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhjgh

Jutussa myös linkki KKO:n aiempiin linjauksiin ympärileikkaus/silpomistapauksissa, joita nämä tuoreemmat kaksi ennakkopäätöstä täydentävät.

• fyjklgj

"Se ei kuitenkaan ole rangaistava tilanteessa, jossa leikkausta VOIDAAN PITÄÄ lapsen edun mukaisena."

Siis korkein oikeus sanoo, perustelee näin. Mitä tahansa VOI PITÄÄ "lapsen edun mukaisena" jos vain haluaa - syystä tai toisesta. Kuten olemme saaneet huomata tosi kristityistä aitoavioliittolaisista.

Minä en keksi mitään hyvää silpomisessa lapsen kannalta. Se että muuten syrjitään omassa yhteisössä ei ole kestävä peruste. Syrjijät kuriin. Osoitettava että tätä ei kerta kaikkiaan Suomessa hyväksytä - piste.

Ruumillinen koskemattomuus, oikeus päättää itse, on kaiken ikäisten perusihmisoikeus.

• fhlhf

Lapsiasiavaltuutettu sentään vaatii silpomista lailla kiellettäväksi. Hyvä Kurttila!

• Korkein_kalifaattioikeus

Taitaa olla näin: KKO=Korkein Kalifaatti Oikeus! Lapsen edun mukaista kun on antaa pippelinsä silvottavaksi islamin vaatimuksen mukaan! Hyi stana!

• gukjk

Suomen oikeuslaitos ihan pihalla ympärileikkauksen/silpomisen suhteen. Tarvittaisiin uusi laki, joka kieltäisi tuollaisen pahopinpitelyn/ruumiinvammantuottamisen, puolustuskyvyttömälle lapselle.

Monet asiantuntijat ja asiantuntijajärjestöt ja lapsiasiavaltuutettu Kurttila, puhumattakaan Suomen kansan suuresta enemmistöstä, haluaa voimaan silpomisen kieltävän lain.

Tyttöjen silvonta jo kielletty laissa - miksi poikalapsia ei suojella niin kuin tyttöjä. Molempien sekä tyttöjen että poikien sukuelinten silpominen on yksiselitteisen haitallinen, barbaarinen, toimenpide, jolle ei löydy lääketiteellistä perusteta.

Jos ympärileikkaukselle joissain harvoissa tapauksissa voisikin olla lääketieteellistäkin perustetta, niin USA:laisen lääkäriryhmän, Doctors Opposing Circumcision, mukaan on olemassa paljon hellävaraisempiakin/haitattomampiakin menetelmiä ongelman ratkisemiseksi kuin haitallinen, vammauttava uskonnollinen rituaalisilpominen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2048
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe