Petri Paavolan harhaoppi taivaskäynneistä

VoiTuotaPaavolaa

Petri Paavola kieltää, ettei kukaan ihminen voi vierailla taivaassa, esim. jutella taivaassa asuvien kanssa ja palata takaisin. Hän tunnustaa, että joku voi nähdä näyn tai unen, muttei hyväksy sellaista, että joku olisi voinut vierailla taivaassa. Tämä asia tulee esille Paavola uusimassa artikkelissa, jossa hän arvostelee Patrick Tiaista.

Patrick Tiaisen taivaskokemus ei ole ollut herrasta, mutta Petri Paavola opettaa taivaskäynneistä myös väärin. Paavola sanoo:

"Raamatussa on selkeä opetus ettei ihminen voi astua taivaaseen ja palata sieltä takaisin maan päälle kertomaan Jumalan taivaasta muille ihmisille. Silloin kun joku ihminen sanoo käyneensä Jumalan taivaassa ja palaa takaisin maan päälle kertomaan siitä muille ihmisille, niin on kyse eksytyksestä, jossa "taivaassa" käynyt asetetaan Jeesuksen vertaiseksi, sillä vain Jeesus voi mennä taivaaseen ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille Jumalasta ja taivaasta, niin kuin Hän on tehnytkin useasti kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen ilmestyen opetuslapsille sekä Hän tulee vielä takaisin noutamaan omansa sekä tulee hallitsemaan Kuninkaana tuhat vuotta, jonka jälkeen Jumala luo Uudet Taivaan ja Maan sekä Uuden Jerusalemin. "

Paavola on tehnyt täysin väärät johtopäätökset Raamatusta. Hänellä on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Tässä kohdat, jotka kumoavat yksiselitteisesti Petri Paavolan harhaopin:

2 Kor 12: 2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen -oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. 3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää - 4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

Ilm 4: 1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva". 2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.

Luuk. 9: 28. Noin kahdeksan päivää sen jälkeen kuin hän oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin ja Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. 29. Ja hänen rukoillessaan hänen kasvojensa näkö muuttui, ja hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoisiksi. 30.

Ja katso, hänen kanssaan puhui kaksi miestä, ja ne olivat Mooses ja Elias. 31. He näkyivät kirkkaudessa ja puhuivat hänen poismenostansa, jonka hän oli saattava täytäntöön Jerusalemissa. 32. Mutta Pietari ja ne, jotka olivat hänen kanssansa, olivat unen raskauttamia; mutta kun he siitä heräsivät, näkivät he hänen kirkkautensa ja ne kaksi miestä, jotka seisoivat hänen luonansa.

33. Ja kun nämä olivat eroamassa hänestä, sanoi Pietari Jeesukselle: "Mestari, meidän on tässä hyvä olla; tehkäämme kolme majaa, sinulle yksi ja Moosekselle yksi ja Elialle yksi". Mutta hän ei tiennyt, mitä sanoi. 34. Ja hänen tätä sanoessaan tuli pilvi ja peitti heidät varjoonsa; ja he peljästyivät joutuessaan pilveen. 35. Ja pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä". 36. Ja äänen kuuluessa he huomasivat Jeesuksen olevan yksin. Ja he olivat siitä vaiti eivätkä niinä päivinä ilmoittaneet kenellekään mitään siitä, mitä olivat nähneet.

131

1329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghfgh

      Paavola puhuu joskus aika kummia.

    • m..o.t

      Petri Paavola tekee liian monimutkaisia oppeja ja sekoaa omiin sanoihinsa. Ongelma ei ole vähäinen, kun opetus ei menee pieleen tässäkin asiassa.

    • Jobinpostia

      Joh.3:13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen....... Siis ei Ihmisen Poikakaan

      • MinäOlenOletkoSinäkin

        2. Kuninkaiden kirja 2
        1 Silloin, kun Herra oli vievä Elian tuulispäässä taivaaseen, kulkivat Elia ja Elisa Gilgalista.

        2. Kuninkaiden kirja 2
        11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.

        "-" Runoilija-plagiaattori (1.Moos.1:1-5 <---> Joh.1:1-5) Johannes ei ehkä ollut ikinä kuullutkaan Eliaasta, tai ei sitten uskonut Eliaan nousseen taivaaseen, vaan oli ehkä vain kuullut muutaman lauseen Mooseksen kirjojen alusta, joita sitten runosuonensa pulputessa plagioi!

        Mutta kyllä Johannes totuuttakin, totuudessa kiinni pysyen, kirjoitti: Jeesus Jumalalle: "Yksin olet totinen Jumala" (Joh.17:3)


    • Raamatturiittää

      Koen,että Paavolalla on todella väkevä, häkellyttävän tarkka armoitus Jumalalta opettaa ja en ihan heti kyseenalaistaisi hänen opetuksiaan.Hänkin tosin on vain ihminen ja voi erehtyä.Sanoo erehtyneensäkin ja kehoittaa koettelemaan ja tutkimaan kaikkia hänen opetuksiaan.

      Ymmärtääkseni paratiisi ei ole sama kuin Taivas ja Johanneksen näyt ovat ILMESTYKSIÄ.Paratiisi lienee jokin pelastuneiden välitila ja ehkä sama kuin Aabrahamin helma.
      Ongelmallista on myös,ettei käsittääkseni lopullista, viimeistä tuomiota ole vielä suoritettu .Vasta sen jälkeen pelastetut menevät Taivaaseen.

      Matteus 25

      31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

      41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

      Markus 16
      19. Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.

      Ihmetyttää jos joku on käynyt taivaassa ja nähnyt siellä tuttuja pelastuneita tai helvetissä kun ei viimeistä tuomiotakaan ole vielä suoritettu, että kuka menee minnekkin.Ylös vai alas.
      En myöskään usko oikein,että kukaan on taivaassa käynyt.Meillä on Raamatussa kaikki tarpeellinen tieto miten pelastutaan ja mitään uutta ilmoitusta ei tule tai tarvita.Raamatussa on kaikki tarpeelinen tieto pelastumiseen ja saarnaamiseen jo annettu.Uutta ilmoitusta ei tarvita enää.

      • näin.se.on

        Kun ihminen kuolee, niin hän menee heti joko taivaaseen tai helvettiin. Olen ymmärtänyt niin, että ylösnousemus viimeisenä päivänä maan päälle tarkoittaa sitä, että silloin kaikkin nousevat ylös eli saavat maanpäällisen ruumiin, jotta heidät asetetaan joko vuohien tai lampaiden puolelle. Taivaassa olevat tulevat maan päälle ja helvetissä olevat tulevat vähäksi aikaa tuomittavaksi. Vuohet tuomitaan tuliseen järveen ja lampaat saavat elää ikuisesti Jeesuksen kanssa maan päällä, joka on luotu uudeksi. Taivaasta tulee maan päälle myös Uusi Jerusalem.


      • kljhhjkhjkhjk
        näin.se.on kirjoitti:

        Kun ihminen kuolee, niin hän menee heti joko taivaaseen tai helvettiin. Olen ymmärtänyt niin, että ylösnousemus viimeisenä päivänä maan päälle tarkoittaa sitä, että silloin kaikkin nousevat ylös eli saavat maanpäällisen ruumiin, jotta heidät asetetaan joko vuohien tai lampaiden puolelle. Taivaassa olevat tulevat maan päälle ja helvetissä olevat tulevat vähäksi aikaa tuomittavaksi. Vuohet tuomitaan tuliseen järveen ja lampaat saavat elää ikuisesti Jeesuksen kanssa maan päällä, joka on luotu uudeksi. Taivaasta tulee maan päälle myös Uusi Jerusalem.

        Näin se on, koska Jeesuksen ylösnousemuksen yhteydessä hautoja aukeni ja kuolleita heräsi henkiin. He lähtivät kaduille todistamaan.


      • tämäkin_vielä
        näin.se.on kirjoitti:

        Kun ihminen kuolee, niin hän menee heti joko taivaaseen tai helvettiin. Olen ymmärtänyt niin, että ylösnousemus viimeisenä päivänä maan päälle tarkoittaa sitä, että silloin kaikkin nousevat ylös eli saavat maanpäällisen ruumiin, jotta heidät asetetaan joko vuohien tai lampaiden puolelle. Taivaassa olevat tulevat maan päälle ja helvetissä olevat tulevat vähäksi aikaa tuomittavaksi. Vuohet tuomitaan tuliseen järveen ja lampaat saavat elää ikuisesti Jeesuksen kanssa maan päällä, joka on luotu uudeksi. Taivaasta tulee maan päälle myös Uusi Jerusalem.

        Jeesus kertoi rikkaasta miehestä, joka oli helvetissä ja paratiisissa oli Lasarus. Kuoleman jälkeen pelastuksesta osaton menee heti helvettiin.


      • MinäOlenOletkoSinäkin

        "Koen,että Paavolalla on todella väkevä, häkellyttävän tarkka armoitus Jumalalta opettaa ja en ihan heti kyseenalaistaisi hänen opetuksiaan.Hänkin tosin on vain ihminen ja voi erehtyä."

        "armoitus Jumalalta opettaa"
        "on vain ihminen ja voi erehtyä."
        "hänen opetuksiaan."

        "-" Jos joku ihminen saa "armoituksen Jumalalta opettaa", niin eikö sen Jumalan opettamiseen armoittaman ihmisen opetus olekaan Jumalalta itseltään saatua?

        "-" Kuinka Jumala voi valita/armoittaa Sanojensa välittäjäksi sellaisen ihmisen, joka "on vain ihminen ja voi erehtyä."? Siksikö että "on vain Jumala ja voi erehtyä" armoittamaan/valitsemaan aivan väärän ihmisen opettamaan aivan muuta kuin on käskenyt tämän opettamaan? Missä ovat todisteet että Jumala olisi armoittanut Paavolan opettamaan?

        "-" "Sanoo erehtyneensäkin ja kehoittaa koettelemaan ja tutkimaan kaikkia hänen (Jumalalta saamiaan?) opetuksiaan." Jos Paavolan opetukset koettelun ja tutkinnan jälkeen todetaankin vääriksi, niin onko Jumala siihen sitten syypää, koska Paavolahan on vain ollut niitä opetuksia välittämässä, ei itse keksimässä?
        Ovatko Paavolan opetukset Jumalalta vai eivät?


        2. Kuninkaiden kirja 2
        11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
        Matteus 17
        3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
        Matteus 17
        12 Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä."


      • fhfhf
        MinäOlenOletkoSinäkin kirjoitti:

        "Koen,että Paavolalla on todella väkevä, häkellyttävän tarkka armoitus Jumalalta opettaa ja en ihan heti kyseenalaistaisi hänen opetuksiaan.Hänkin tosin on vain ihminen ja voi erehtyä."

        "armoitus Jumalalta opettaa"
        "on vain ihminen ja voi erehtyä."
        "hänen opetuksiaan."

        "-" Jos joku ihminen saa "armoituksen Jumalalta opettaa", niin eikö sen Jumalan opettamiseen armoittaman ihmisen opetus olekaan Jumalalta itseltään saatua?

        "-" Kuinka Jumala voi valita/armoittaa Sanojensa välittäjäksi sellaisen ihmisen, joka "on vain ihminen ja voi erehtyä."? Siksikö että "on vain Jumala ja voi erehtyä" armoittamaan/valitsemaan aivan väärän ihmisen opettamaan aivan muuta kuin on käskenyt tämän opettamaan? Missä ovat todisteet että Jumala olisi armoittanut Paavolan opettamaan?

        "-" "Sanoo erehtyneensäkin ja kehoittaa koettelemaan ja tutkimaan kaikkia hänen (Jumalalta saamiaan?) opetuksiaan." Jos Paavolan opetukset koettelun ja tutkinnan jälkeen todetaankin vääriksi, niin onko Jumala siihen sitten syypää, koska Paavolahan on vain ollut niitä opetuksia välittämässä, ei itse keksimässä?
        Ovatko Paavolan opetukset Jumalalta vai eivät?


        2. Kuninkaiden kirja 2
        11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
        Matteus 17
        3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
        Matteus 17
        12 Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä."

        Yritit siis sanoa, ettei Paavolan opetus ole Jumalalta? Minun mielestä Paavola on tyypillinen kirjanoppinut fariseus, joista Raamattu kertoo paljon.


      • MinäOlenOletkoSinäkin

        En yrittänyt sellaista väittää, kommentoin vain nimimerkin "Raamatturiittää" kommenttia!
        JOS .... Herra Jumala V.T.n mukaan nosti Eliaan taivaaseen! Jeesus sanoi hänen tulleen takaisin tänne! Pietari, Jaakob ja Johannes näkivät Eliaan keskustelemassa Jeesuksen kanssa!
        JA KUN .... Aloittaja, nimerkki "VoiTuotaPaavolaa" toteaa seuraavaa: "Petri Paavola kieltää, ettei kukaan ihminen voi vierailla taivaassa, esim. jutella taivaassa asuvien kanssa ja palata takaisin. Hän tunnustaa, että joku voi nähdä näyn tai unen, muttei hyväksy sellaista, että joku olisi voinut vierailla taivaassa."
        NIIN .... Silloinhan "Jumalan armoittama opettaja", opettaja Paavola, on kumonnut useita eri jakeita Raamatusta, epätotuuden mukaisina!
        FARISEUKSET olivat Jeesukselle läheisiä, "rakkaita väittelykumppaneita ja Jeesus oli heidän kanssaan läheisissä tekemisissä! Jeesus aterioitsi ystävänsä fariseuksen kotona, fariseus hommasi Jeesuksen hautaan, fariseus uskoi tuonpuoleiseen, henkeen ja hengen ylösnousemukseen, fariseus uskoi enkeleihin, fariseus kunnioitti ja kutsui Jeesusta rabiksi! Kaikista juutalaisista uskonsuunnista fariseus oli lähinnä Jeesusta ja alkuseurakuntaa! Paavalikin oli elämänsä loppuun saakka:
        - "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
        - "Minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.",
        - "joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,"

        "-" Sinun mielestäsi Paavola on tyypillinen kirjanoppinut fariseus, mutta tämän viestiketjun aloituksen pohjalta, sen luettuani, olen siinä eri mieltä kanssasi! Minä kunnioitan fariseuksia, joista Raamattu kertoo paljon! Ilman Joosefia, arimatialaista, fariseusta, olisi Jeesus jäänyt sabatin yli ristille roikkumaan!

        "-" Paavolan "Jumalan armoittaman opettajan" opetuksiin en ole tutustunut, enkä aio tutustuakaan sen enempää, kuin jo aloituksessa tuli esille! Se riittää aivan mainiosti minulle! Ja se sitten siitä!


      • näin.se.on kirjoitti:

        Kun ihminen kuolee, niin hän menee heti joko taivaaseen tai helvettiin. Olen ymmärtänyt niin, että ylösnousemus viimeisenä päivänä maan päälle tarkoittaa sitä, että silloin kaikkin nousevat ylös eli saavat maanpäällisen ruumiin, jotta heidät asetetaan joko vuohien tai lampaiden puolelle. Taivaassa olevat tulevat maan päälle ja helvetissä olevat tulevat vähäksi aikaa tuomittavaksi. Vuohet tuomitaan tuliseen järveen ja lampaat saavat elää ikuisesti Jeesuksen kanssa maan päällä, joka on luotu uudeksi. Taivaasta tulee maan päälle myös Uusi Jerusalem.

        Ei ole noin. Kuollessa ihmiset menevät joka tuonelaan tai paratiisiin. Helvetti ja uusi maa; uusi Jerusalem tulevat vasta ikuisuudessa. Etkä myöskään huomioinut että tulee olemaan kaksi ylösnousemusta: vanhurskaiden ja tuomittavien, ja aikaväliä näillä kahdella on 1000-vuotta. Vastauksesi ei ollut ollenkaan Raamatun Sanan mukainen.


      • näin.se.on
        George_L kirjoitti:

        Ei ole noin. Kuollessa ihmiset menevät joka tuonelaan tai paratiisiin. Helvetti ja uusi maa; uusi Jerusalem tulevat vasta ikuisuudessa. Etkä myöskään huomioinut että tulee olemaan kaksi ylösnousemusta: vanhurskaiden ja tuomittavien, ja aikaväliä näillä kahdella on 1000-vuotta. Vastauksesi ei ollut ollenkaan Raamatun Sanan mukainen.

        Jassoo - Osoitan, että olet väärässä.

        Kun pelastuva ihminen kuolee, niin hän menee heti Taivaaseen. Viimeisenä päivänä hänellä on ylösnousemus maan päälle, jonne taivas muuttaa.

        Tässä on Raamatun kohtia, jotka kertovat aikaa noin tuhat vuotta ennen viimeistä päivää, jossa marttyyrit ovat taivaassa Jumalan edessä:

        Ilm. 6:9 Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden. 10 Ne huusivat kovalla äänellä: "Kuinka kauan kestää, Valtias, sinä Pyhä ja Tosi, ennen kuin lausut tuomiosi ja kostat meidän veremme maan asukkaille?" 11 Silloin niille kullekin annettiin valkea vaate ja niitä kehotettiin odottamaan rauhassa vielä vähän aikaa, kunnes niitä ja niiden veljiä, niiden lailla surmattuja Jumalan palvelijoita, olisi täysi määrä...

        Ilm 7: 9 ...Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa 10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa! 11 Kaikki enkelit seisoivat valtaistuimen, vanhinten ja neljän olennon ympärillä, ja he heittäytyivät kasvoilleen valtaistuimen eteen ja osoittivat Jumalalle kunnioitustaan 12 sanoen: -- Aamen. Ylistys ja kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, valta ja voima meidän Jumalallemme aina ja ikuisesti! Aamen. 13 Yksi vanhimmista kysyi minulta: "Keitä nämä valkeavaatteiset ovat? Mistä he ovat tulleet?" 14 Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.


      • näin.se.on kirjoitti:

        Jassoo - Osoitan, että olet väärässä.

        Kun pelastuva ihminen kuolee, niin hän menee heti Taivaaseen. Viimeisenä päivänä hänellä on ylösnousemus maan päälle, jonne taivas muuttaa.

        Tässä on Raamatun kohtia, jotka kertovat aikaa noin tuhat vuotta ennen viimeistä päivää, jossa marttyyrit ovat taivaassa Jumalan edessä:

        Ilm. 6:9 Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden. 10 Ne huusivat kovalla äänellä: "Kuinka kauan kestää, Valtias, sinä Pyhä ja Tosi, ennen kuin lausut tuomiosi ja kostat meidän veremme maan asukkaille?" 11 Silloin niille kullekin annettiin valkea vaate ja niitä kehotettiin odottamaan rauhassa vielä vähän aikaa, kunnes niitä ja niiden veljiä, niiden lailla surmattuja Jumalan palvelijoita, olisi täysi määrä...

        Ilm 7: 9 ...Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa 10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa! 11 Kaikki enkelit seisoivat valtaistuimen, vanhinten ja neljän olennon ympärillä, ja he heittäytyivät kasvoilleen valtaistuimen eteen ja osoittivat Jumalalle kunnioitustaan 12 sanoen: -- Aamen. Ylistys ja kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, valta ja voima meidän Jumalallemme aina ja ikuisesti! Aamen. 13 Yksi vanhimmista kysyi minulta: "Keitä nämä valkeavaatteiset ovat? Mistä he ovat tulleet?" 14 Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        Paratiisilla tarkoitetaan yleisesti 3. taivasta, jota pidetään Jeesuksessa kuolleiden välitilana ennen ylösnousemusta. Jeesuksessa oleva menee kuoltuaan Herran luo, sillä ei ole niin väliä missä paikassa on kuin se kenen kanssa on. Välitilassa ollaan ruumiittomia henkiä joten senkään puolesta paikalla ei ole väliä, mutta se onko riivaajien vai Herran kanssa vaikuttaa siihen onko se aika aivan hirveää vai mahtavaa.

        Enkä siis sanonut mitään sanomasi vastaista:
        "Kun pelastuva ihminen kuolee, niin hän menee heti Taivaaseen. Viimeisenä päivänä hänellä on ylösnousemus maan päälle, jonne taivas muuttaa" Mutta en puhu taivaasta ihmisen päämääränä koska Raamattukaan ei puhu. Lopullinen päämäärä on uusi maa ja uusi Jerusalem.


      • näin.se.on
        George_L kirjoitti:

        Paratiisilla tarkoitetaan yleisesti 3. taivasta, jota pidetään Jeesuksessa kuolleiden välitilana ennen ylösnousemusta. Jeesuksessa oleva menee kuoltuaan Herran luo, sillä ei ole niin väliä missä paikassa on kuin se kenen kanssa on. Välitilassa ollaan ruumiittomia henkiä joten senkään puolesta paikalla ei ole väliä, mutta se onko riivaajien vai Herran kanssa vaikuttaa siihen onko se aika aivan hirveää vai mahtavaa.

        Enkä siis sanonut mitään sanomasi vastaista:
        "Kun pelastuva ihminen kuolee, niin hän menee heti Taivaaseen. Viimeisenä päivänä hänellä on ylösnousemus maan päälle, jonne taivas muuttaa" Mutta en puhu taivaasta ihmisen päämääränä koska Raamattukaan ei puhu. Lopullinen päämäärä on uusi maa ja uusi Jerusalem.

        Pääasia on tässä keskustelussa huomata, että Petri Paavola on se, joka eksyttää ja profetoi väärin. Petri Paavola ei edes osaa koetella.


      • capiche
        tämäkin_vielä kirjoitti:

        Jeesus kertoi rikkaasta miehestä, joka oli helvetissä ja paratiisissa oli Lasarus. Kuoleman jälkeen pelastuksesta osaton menee heti helvettiin.

        Raamattu puhuu tuonelasta, eikä helvetistä. Raamatun mukaan ihmiset tuomitaan joko taivaaseen tai helvettiin vasta viimeisellä tuomiolla. Tuonela tai paratiisi ovat välitiloja, joissa sielut ovat ennen viimeistä tuomiota.

        Jeesuskaan ei mennyt kuoltuaan heti taivaaseen. Raamattu kertoo, että kuolemansa jälkeen Jeesus saarnasi kolme vuorokautta "vankeudessa oleville hengille". Eli hän kävi saarnaamassa tuonelassa. Näin ne, jotka olivat kuolleet ennen Jeesusta saivat mahdollisuuden ottaa vastaan Jumalan armon Jeesuksessa.

        Uskon vakaasti, että kuolleiden sielut odottavat viimeistä tuomiota paikassa, joka ei vielä ole taivas. Niin ollen pitää paikkansa, että silmä ei ole nähnyt, eikä korva kuullut mitä Jumala on Hänen armonsa vastaanottaneille varannut.


    • Jaakko2524

      Minä kyllä ymmäesin, että Petri Paavola painotti sitä, että kukaan ei voi omassa lihassaan vierailla Taivaassa. Ja se on kyllä ihan Raamatullista.
      Ihminen voi saada taivaskokemuksia erilaisissa ilmestyksissä hengessä tai unessa, niinkuin minullekin on tapahtunut. Paavalin mukaan on myös mahdollista, että ihminen saattaa poissa ruumiistaan käydä taivaassa. (Mm. kuolemanrajakokemukset).
      Paavali ei tahdo tehdä siitä mitään oppia, vaan kun ei sitä pystynyt selittämään, hän jätti ikäänkuin asian auki.
      Ei meidänkään kannata tässä mene yli sen, mikä on kirjoitettu.
      Tässä taitaa taas olla kyse jonkinasteisesta ajojahdista, koska Petri Paavola on rohjennut varoittaa muita Patrick Tiaisen omituisista opetuksista.
      Jumala siunatkoon Petri Paavolaa edelleen tekemään sitä, minkä hän kokee oikeaksi ja Jumalan tahdoksi.

      • Lähettiläs

        Luin jostakin tuosta Patrick Tiaisen kertomasta taivaskäynnistä, mutta siitä ei tullut selvää, oliko tuo ilmestysnäky, tai ruumiissa taivaskäynti. Jos käsitin oikein, niin Tiainen oli istunut bussissa tuon taivaskäynti kokemuksen saatuaan. Poistuiko hän siitä bussista ruumiineen taivaaseen? Sehän olisi jo aikamoista, jos niin olisi käynyt ja siitä pystyisivät muut bussissa olleet kertomaan. Eiköhän tuo käynti ole ilmestys ei ruumiissa taivaaseen meneminen.
        Paavali ei edes osannut sanoa kävikö hän taivaassa ruumiissa, vai hengessä.

        Käsittääksen Paavola kertoo Tiaisen kertoneen ruumiissa käyneensä taivaassa. Onko Tiainen niin kertonut?


      • hjkhjkhkh
        Lähettiläs kirjoitti:

        Luin jostakin tuosta Patrick Tiaisen kertomasta taivaskäynnistä, mutta siitä ei tullut selvää, oliko tuo ilmestysnäky, tai ruumiissa taivaskäynti. Jos käsitin oikein, niin Tiainen oli istunut bussissa tuon taivaskäynti kokemuksen saatuaan. Poistuiko hän siitä bussista ruumiineen taivaaseen? Sehän olisi jo aikamoista, jos niin olisi käynyt ja siitä pystyisivät muut bussissa olleet kertomaan. Eiköhän tuo käynti ole ilmestys ei ruumiissa taivaaseen meneminen.
        Paavali ei edes osannut sanoa kävikö hän taivaassa ruumiissa, vai hengessä.

        Käsittääksen Paavola kertoo Tiaisen kertoneen ruumiissa käyneensä taivaassa. Onko Tiainen niin kertonut?

        Nämä ovat hengessä tapahtuineita, mutta Tiaisen kokemus ei ollut Jumalasta.


      • capiche

        Kuolemanrajakokemukset eivät liity taivaaseen. Niissä ihminen käy sananmukaisesti tuonelan tai paratiisin rajalla. Ja palaa sitten ruumiiseen.

        Näyistä ei voi koskaan tietää, ovatko ne oman mielen tuotetta vai Jumalasta. Niitä on turha alkaa tuomitsemaan mihinkään kategoriaan? Mikä niiden tarkoitus edes on? Mitä me näillä tiedoilla edes teemme?

        Olisiko näkyjen ja unien kertomisella niinkin raadollinen tarkoitus, kuin todistella ihmisille, että olen Jumalan voideltu. Paavali ei tällaisilla leuhkinut, vaikka ohimennen viittasi näkyihinsä. Parempi rakentaa uskonsa Jumalan sanalle kuin ihmisten epämääräisille näyille.


    • tiedäsitte

      Netissä on ihan järkevän oloisen kaverin todistus, kuinka henki lähti ruumiista Ranskalaisessa sairaalassa ja hengelle näytettiin helvetti ja taivas.

      • hjkhju

        Juuri näin. Ja tämä on ihan Raamatun ilmoituksen mukaista.


      • Miksi olisi näytetty taivas kun Raamattu ei sellaisesta puhu, vaan uudesta maasta?


      • capiche

        Kuolemanrajakokemuksia on tutkittu. On käynyt ilmi, että ne jotka ovat uskonnollisesti suuntautuneita, näkevät jotain uskontoon liittyvää. Muut taas näkevät sukulaisiaan tms. Sekä uskoville että ei-uskoville on kuitenkin yhteistä, että he kokevat paikan olevan kaunis ja hyvä.

        Kukaan ei tiedä mitä kuoleman hetkellä tapahtuu. Ja miten mieli ja aivot reagoivat, kun sähköiset impulssit hiipuvat. On luonnollista, että mieli tuottaa sitä mitä sinne on eläessä syötetty. Tähän perustuu esim. se että jotkut ovat nähneet elämänsä kuten filminauhana.

        Miksi ylipäätään on tarpeen pohtia mitä siellä toisella puolella on? Sittenhän sen näkee. Tärkeämpää on pohtia omaa vaellustaan täällä maan päällä.


    • ollaantarkkana

      Kyllä Pyhä Henki vaikuttaa synnintunnon ja kirkastaa Jeesuksen ristinkuoleman ja puhdistavan veren voiman ja uskomalla Jeesukseen saa synnit anteeksi.Puhtaalla sydämellä pääsee Taivaaseen aikanaan.Jeesuksen veri puhdistaa sydämemme kaikesta synnistä.Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan.Taivas on jo sisäisesti meissä kun uskomme Kristukseen.Ei nämä taivaskokemukset saa olla uskomme perustana, vaan meidän edessämme tulee olla Jeesus Kristus ristiinnaulittuna meidän syntiemme tähden.Jeesus on tie, touus ja elämä ja vain Hänen kauttaan on pääsy Isän luo Taivaaseen.Tosin voihan Jumala vahvistaa uskoa ja näyttää hengenmaailmoissa parhaaksi katsomiaan totuuksia, mutta täytyy olla tosiaan tarkkana mikä kokemus on Jumalasta ja mikä ei ole.Ei meidän tule saarnata näkyjen perusteella ja niistä vaan evankeliumia, joka lukee jo Raamatussa.

      Ihminen alkaa niin helposti ylpeilemään noista näystään ym. ja eikös Paavalikin saanut Herralta ojennusta, ettei pöyhkeilisi.

      • SuoraanSulattimesta

        Selkeitä Sanoja..eivät eksy, 'eivät hullutkaan'.


      • hjkhjkhkhjj

        Täällä on kokemuksia siitä, kun eräät ihmiset ovat käyneet vierailemassa taivaassa ja eräät helvetissä. Tällainen on mahdollista. Tällä kaikella on oma tarkoituksensa.

        http://www.divinerevelations.info/

        On sitten ihan eri asia, mitä Tiainen on nähnyt. En usko kaveriin ollenkaan. Mutta edellisen linkin takana on hyvää luettavaa.


      • mummikainuusta

        Helvetti on käsittääkseni suljettu paikka tällä hetkellä. Vasta aikojen lopussa Paholainen heitetään sinne seuraajineen. Nämä ilmestykset ovat suurimmaksi osaksi valhe ilmestyksiä, joissa käydään helv.etissä.
        Tiedän ihmisiä, jotka ovat kertoneet vastaavista kokemuksista, mutta he eivät ole käyneet helv.etissä, vaan nähtävästi tuonelassa eli jonkinlaisessa välitilassa. Me vain usein miellämme tämän hel.vetiksi.
        Suurin rangaistus siellä on se, että ymmärtää olevansa iankaikkisesti erossa Jumalasta.
        Miettikääpä sitä, että Paavalilla? oli yksi taivaskokemus ja Patrick antaa ymmärtää, että hän on käynyt usein Taivaassa!? Apostolit eivät käyneet Taivaassa vierailemassa Jumalan luona Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen. Onkohan tässä jotain pielessä?


    • voiollakin

      Varmaankin Tiainen on mahdollisesti käynyt "hengessään" taivaassa. Kyllähän se voi hyvinkin näin olla. Miksi se ei olisi mahdollista?

      • hjjkhjkhj

        Vastoin kuin Paavola opetaa, niin taivaassa voi hengessä käydä, jos Jumala niin päättää.


    • InsinöörimäinenAjattelu

      Petri Paavola on "armoitettu" matemaattis-analyyttisellä mielellä ja ajattelulla. Sillä osuu joskus oikeaan arvioitaessa Raamatun opetuksia. Joksus se viimeisen päälle insinöörimäinen asioiden tarkka palastelu taas voi viedä vähän sivuun ja vääriin johtopäätöksiin, kun arvioidaan Jumalan asioita.

      Tässä tapauksessa en jaksa alkaa penkomaan, miten asia on. Ja jos tässä oli kyse Patrick Tiaisen kertomista asioista, niin sen VOI kuitata sillä Paavalin kommentilla "en tiedä, oliko ruumiissaan vai ei" käydessään (kolmannessa) taivaassa. ... Tiaisen näkyyn en tällä ota kantaa; ainoastaan siihen, kuinka pitkälle meneviä johtopäätöksiä Paavola tekee yksittäisten ilmausten perusteella.

      • jkgjkghjkghj

        Itse olen havainnut, että vaikka joissain asioissa Paavola voi olla oikeassa, niin hän yleensä perustelee kantansa virheellisesti.


      • InsinöörimäinenAjattelu
        jkgjkghjkghj kirjoitti:

        Itse olen havainnut, että vaikka joissain asioissa Paavola voi olla oikeassa, niin hän yleensä perustelee kantansa virheellisesti.

        Voisin vähän korjata aiemmin päivällä sanomaani: Kyllä varmaan Paavola monta kertaa on oikeassa. En tarkoita, että hän pelkällä omalla järjellänsä Raamattua yrittäisi selittää. Ja kun vilpitön Jumalan oma lukee paljon Raamattua, niin kyllä Jumala asioita avaa. Mutta se matemaattis-analyyttinen insinöörityyli näkyy silti hänen kirjoituksissaan, ja sillä ei välttämättä aina kaikessa löydä totuutta.


      • jkgjkghjkghj
        InsinöörimäinenAjattelu kirjoitti:

        Voisin vähän korjata aiemmin päivällä sanomaani: Kyllä varmaan Paavola monta kertaa on oikeassa. En tarkoita, että hän pelkällä omalla järjellänsä Raamattua yrittäisi selittää. Ja kun vilpitön Jumalan oma lukee paljon Raamattua, niin kyllä Jumala asioita avaa. Mutta se matemaattis-analyyttinen insinöörityyli näkyy silti hänen kirjoituksissaan, ja sillä ei välttämättä aina kaikessa löydä totuutta.

        Petri Paavola perustaa yksittäisten jakeiden selittämisen omiin mielipiteisiinsä. Hän ei osaa tehdä kokonaiskuvaa kaikesta siitä, mitä Raamattu opettaa ko. asiasta. Hän jopa väkisin runttaa Raamatun käsitteitä siihen muottiin, mikä on hänen mielensä mukainen muotti. Hän perustaa oman oppinsa Paavalin kirjeiden yksittäisiin jakeisiin, joista hän väsää kaiken muun Raamatun opetuksen kumoavia oppeja. Toisinsanoen Paavola vääristelee Paavalin sanomisia.


    • VarottavaEsimerkki
    • Synnistä Paavola osaa kyllä kirjoittaa ja puhua toisin kuin moni hellari, ei noita vähä-älyisiä rööki ja alkoholi keskusteluja jaksa.

    • torpanakka

      Olen tullut siihen tulokseen, että monet, jotka sanovat käyneensä taivaasa tai h..tissä niin puhuvat puppua. Ehkä kyseessä jokin utuinen uni tms mutta en usko niiden todellisuuteen. Niillä jutuilla saadaan nostettua itsetuntoa, että ollaan niin Jumalan suosioissa että päästään taivaaseen. H-jutut ovat mielestäni ristiriidassa Raamattuun. Kuinka paholainen siellä voisi ihmistä kiusata, sehän paholaisen rangaistuspaikaksi tehty. Uskon, että monet unikuvat ovat itse paholaisen aikaansaamia, jotta saisimme väärää tietoa.

      • markku.lievonen

        Ymmärrän samoin. Jos nämä helvetti näkemykset ja kokemukset olisivat totta, niin Raamatun ilmoitukset olisivat erittäin ristiriidassa keskenään. Tärkein asia / ilmoitus Raamatussa on, miten vain ja ainoastaan JUMALAN Poika, Jeesus Kristus voi purkaa ihmisessä olevan vihollisuuden JUMALAA kohtaan. Ei ihminen. Kun vihollisuus on poistettu niin tämä ihminen luontaisesti uskollaan vahvistaa JUMALAN lain.


      • m..o.t
        markku.lievonen kirjoitti:

        Ymmärrän samoin. Jos nämä helvetti näkemykset ja kokemukset olisivat totta, niin Raamatun ilmoitukset olisivat erittäin ristiriidassa keskenään. Tärkein asia / ilmoitus Raamatussa on, miten vain ja ainoastaan JUMALAN Poika, Jeesus Kristus voi purkaa ihmisessä olevan vihollisuuden JUMALAA kohtaan. Ei ihminen. Kun vihollisuus on poistettu niin tämä ihminen luontaisesti uskollaan vahvistaa JUMALAN lain.

        Kylläpäs te olette niin tietävinään. Teidän puheet ne ristiriitaisia ovat.

        Raamatussahan on yksi selvä kuvaus siitä, kun rikas ihminen virui helvetissä ja Lasarus oli paratiisissa. Samoin Joonan kirjassa on kuvausta siitä, kun profeetta Joona oli kolme päivää helvetissä.

        Luuk. 16: 22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

        Joona 2: 3 -- Ahdingossani minä kutsun Herraa avuksi, ja hän vastaa minulle. TUONELAN KOHDUSTA minä huudan apua, ja sinä, Herra, kuulet ääneni. 4 Sinä heitit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröi minut. Sinun tyrskysi ja aaltosi vyöryivät ylitseni. 5 Minä ajattelin: "Minut on sysätty pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä yhä tähyilen pyhää temppeliäsi kohti." 6 Vedet nousivat kaulaani asti, syvyydet saartoivat minut, kaislat kietoutuivat päähäni. 7 Vuorten pohjiin minä painuin, vajosin syvyyksien maahan, sen salvat sulkeutuivat takanani ainiaaksi. Mutta sinä, Herra, minun Jumalani, NOSTIT MINUT ELÄVÄNÄ YLÖS HAUDASTA 8 Kun voimani jo raukenivat, minä yhä kutsuin Herraa, ja rukoukseni tuli sinun luoksesi pyhään temppeliisi.


      • markku.lievonen
        m..o.t kirjoitti:

        Kylläpäs te olette niin tietävinään. Teidän puheet ne ristiriitaisia ovat.

        Raamatussahan on yksi selvä kuvaus siitä, kun rikas ihminen virui helvetissä ja Lasarus oli paratiisissa. Samoin Joonan kirjassa on kuvausta siitä, kun profeetta Joona oli kolme päivää helvetissä.

        Luuk. 16: 22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

        Joona 2: 3 -- Ahdingossani minä kutsun Herraa avuksi, ja hän vastaa minulle. TUONELAN KOHDUSTA minä huudan apua, ja sinä, Herra, kuulet ääneni. 4 Sinä heitit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröi minut. Sinun tyrskysi ja aaltosi vyöryivät ylitseni. 5 Minä ajattelin: "Minut on sysätty pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä yhä tähyilen pyhää temppeliäsi kohti." 6 Vedet nousivat kaulaani asti, syvyydet saartoivat minut, kaislat kietoutuivat päähäni. 7 Vuorten pohjiin minä painuin, vajosin syvyyksien maahan, sen salvat sulkeutuivat takanani ainiaaksi. Mutta sinä, Herra, minun Jumalani, NOSTIT MINUT ELÄVÄNÄ YLÖS HAUDASTA 8 Kun voimani jo raukenivat, minä yhä kutsuin Herraa, ja rukoukseni tuli sinun luoksesi pyhään temppeliisi.

        Älä sekoita vertauskuvin opetusta fakta opetukseen. Jeesus puhui lähes aina vartauksin.

        Mutta, taas Paavali kävi taivaassa, mutta ei ollut varma kävikö fyysisesti, vaiko Hengessä.


      • markku.lievonen
        m..o.t kirjoitti:

        Kylläpäs te olette niin tietävinään. Teidän puheet ne ristiriitaisia ovat.

        Raamatussahan on yksi selvä kuvaus siitä, kun rikas ihminen virui helvetissä ja Lasarus oli paratiisissa. Samoin Joonan kirjassa on kuvausta siitä, kun profeetta Joona oli kolme päivää helvetissä.

        Luuk. 16: 22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

        Joona 2: 3 -- Ahdingossani minä kutsun Herraa avuksi, ja hän vastaa minulle. TUONELAN KOHDUSTA minä huudan apua, ja sinä, Herra, kuulet ääneni. 4 Sinä heitit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröi minut. Sinun tyrskysi ja aaltosi vyöryivät ylitseni. 5 Minä ajattelin: "Minut on sysätty pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä yhä tähyilen pyhää temppeliäsi kohti." 6 Vedet nousivat kaulaani asti, syvyydet saartoivat minut, kaislat kietoutuivat päähäni. 7 Vuorten pohjiin minä painuin, vajosin syvyyksien maahan, sen salvat sulkeutuivat takanani ainiaaksi. Mutta sinä, Herra, minun Jumalani, NOSTIT MINUT ELÄVÄNÄ YLÖS HAUDASTA 8 Kun voimani jo raukenivat, minä yhä kutsuin Herraa, ja rukoukseni tuli sinun luoksesi pyhään temppeliisi.

        29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

        Niin, tuleeko ihmisen helvetin pelossa toteuttaa opetuksessa oleva anti? Vai tuleeko se ymmärtää vertauskuvainnollisesti ja vieläpä joka sana.


      • m..o.t
        markku.lievonen kirjoitti:

        Älä sekoita vertauskuvin opetusta fakta opetukseen. Jeesus puhui lähes aina vartauksin.

        Mutta, taas Paavali kävi taivaassa, mutta ei ollut varma kävikö fyysisesti, vaiko Hengessä.

        Yksi tapa vääristellä Raamattua on väittää jonkin asian olevan vertauskuva. Jeesus kertoi, "oppikaa vertaus", milloin jokin asia on vertaus. Tässä kohtaa Jeesus kertoi, mitä helvetissä on tapahtunut.

        Joonan kirjassa kuvaus on runollista, mutta siitä saa selvää sen, että Jumala heitti Joonan helvettiin kolmeksi päiväksi, koska ei totellut Jumala. Tämän kurituksen jälkeen profeetta Joona meni Niiniveen.


      • m..o.t
        markku.lievonen kirjoitti:

        29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

        Niin, tuleeko ihmisen helvetin pelossa toteuttaa opetuksessa oleva anti? Vai tuleeko se ymmärtää vertauskuvainnollisesti ja vieläpä joka sana.

        Evankelista Mark Driscoll kerran opetti, että Jeesuksen opetuksesta 13% oli puhetta helvetistä tai viimeisestä tuomiosta. Raamattu opettaa myös Jumalan pelosta.

        Ne ihmiset jotka rakkaudesta tekevät Jumalan tahdon, voivat luottaa armoon. Niillä, joilla omatunto kolkuttaa synnin tekemisestä, voi nousta Jumala pelkoa, joka saa heidät tekemään parannuksen. Sitten on ne, jotka haluavat jatkaa synnin tekemistä ja heitä harmittaa puheet helvetistä, koska he haluavat jatkaa synniin tekemistä.


      • m..o.t kirjoitti:

        Evankelista Mark Driscoll kerran opetti, että Jeesuksen opetuksesta 13% oli puhetta helvetistä tai viimeisestä tuomiosta. Raamattu opettaa myös Jumalan pelosta.

        Ne ihmiset jotka rakkaudesta tekevät Jumalan tahdon, voivat luottaa armoon. Niillä, joilla omatunto kolkuttaa synnin tekemisestä, voi nousta Jumala pelkoa, joka saa heidät tekemään parannuksen. Sitten on ne, jotka haluavat jatkaa synnin tekemistä ja heitä harmittaa puheet helvetistä, koska he haluavat jatkaa synniin tekemistä.

        Jos aikuisen oikeesti ymmärrät ihmisen pelastumisen, niin sinulla on erikoisen suuri julmuri jumalana. Siis kiduttaisi ihmistä, jolla ei ole mitään mahdollista itse muuttua ja erikoisesti ei ole tahtotilaa käytettävänä. Lueppa tarkoin mitä rakastava JUMALA on ilmoittanut.

        7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, EIKÄ SE VOIKAAN/ eikä se voikaan. (uskotko tuon)

        14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

        24. Minä viheliäinen ihminen, KUKA PELASTAA /kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? (uskotko tuon)

        Ef 2: 14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja PURKI /purki erottavan väliseinän, NIMITTÄIN VIHOLLISUUDEN / nimittäin vihollisuuden, (uskotko tuon)

        Huomaappa kun luet RAAMATUSTA ihmisen pelastumiseen liittyviä ilmoitksia, niin JUMALA on se taho, joka toimii ja tekee.

        1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,

        2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,

        3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

        4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,

        5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -

        6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,

        7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.

        8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        10. Sillä me olemme HÄNEN TEKONSA / hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme. (uskotko tuon)


      • m..o.t kirjoitti:

        Evankelista Mark Driscoll kerran opetti, että Jeesuksen opetuksesta 13% oli puhetta helvetistä tai viimeisestä tuomiosta. Raamattu opettaa myös Jumalan pelosta.

        Ne ihmiset jotka rakkaudesta tekevät Jumalan tahdon, voivat luottaa armoon. Niillä, joilla omatunto kolkuttaa synnin tekemisestä, voi nousta Jumala pelkoa, joka saa heidät tekemään parannuksen. Sitten on ne, jotka haluavat jatkaa synnin tekemistä ja heitä harmittaa puheet helvetistä, koska he haluavat jatkaa synniin tekemistä.

        >>Sitten on ne, jotka haluavat jatkaa synnin tekemistä ja heitä harmittaa puheet helvetistä, koska he haluavat jatkaa synniin tekemistä.<<

        Sinullapa on ihmeellinen käsite synnistä ja synnin tekemisestä. Peruslähtökohta on, miten synti turmelee aina ihmistä ja siten ,- jos ihminen tiedostaaa tämän, niin ateistikaan ei haluaisi tehdä syntiä / turmella elämäänsä / psyykettään.

        Mutta,- kun ihminen on synnin orja, niin ihmisellä ei ole pienintäkään mahdollisuutta olla synnitön / tekemättä syntiä. Edes uskossa oleva ihminenkään ei ole synnitön,- vaan elää armossa. Uskossa olevan ihmisen eroittaa jumalattomasta vain siitä, että Jeesus on purkanut vihollisuuden hänestä JUMALAA kohtaan.

        Ef 2: 14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja PURKI /purki erottavan väliseinän, NIMITTÄIN VIHOLLISUUDEN / nimittäin vihollisuuden,

        Kun vihollisuus on poistettu ,- jonka poistamiseen ihmisellä itsellään ei ole osaa ei arpaa, niin tästä seuraa, miten ihminen mahdollistuu nyt uskollaan vahvistamaan JUMALAN lain.

        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

        Niin, ymmärrätkö ja uskotko, miten JUMALA on taho, joka tekee uskon ihmiseen. Vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen,- ei ihminen itse.


      • m..o.t kirjoitti:

        Kylläpäs te olette niin tietävinään. Teidän puheet ne ristiriitaisia ovat.

        Raamatussahan on yksi selvä kuvaus siitä, kun rikas ihminen virui helvetissä ja Lasarus oli paratiisissa. Samoin Joonan kirjassa on kuvausta siitä, kun profeetta Joona oli kolme päivää helvetissä.

        Luuk. 16: 22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

        Joona 2: 3 -- Ahdingossani minä kutsun Herraa avuksi, ja hän vastaa minulle. TUONELAN KOHDUSTA minä huudan apua, ja sinä, Herra, kuulet ääneni. 4 Sinä heitit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröi minut. Sinun tyrskysi ja aaltosi vyöryivät ylitseni. 5 Minä ajattelin: "Minut on sysätty pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä yhä tähyilen pyhää temppeliäsi kohti." 6 Vedet nousivat kaulaani asti, syvyydet saartoivat minut, kaislat kietoutuivat päähäni. 7 Vuorten pohjiin minä painuin, vajosin syvyyksien maahan, sen salvat sulkeutuivat takanani ainiaaksi. Mutta sinä, Herra, minun Jumalani, NOSTIT MINUT ELÄVÄNÄ YLÖS HAUDASTA 8 Kun voimani jo raukenivat, minä yhä kutsuin Herraa, ja rukoukseni tuli sinun luoksesi pyhään temppeliisi.

        Taitaa mennä tuonela ja helvetti sekaisin? Helvetissä ei ole vielä ketään! Se on tyhjä! Paikka johon Joona ja rikas mies menivät oli tuonela. Helvettiin ei mennä kuollessa se on väärää opetusta. Helvetti tulee vasta viimeisen tuomion jälkeen.


      • m..o.t kirjoitti:

        Evankelista Mark Driscoll kerran opetti, että Jeesuksen opetuksesta 13% oli puhetta helvetistä tai viimeisestä tuomiosta. Raamattu opettaa myös Jumalan pelosta.

        Ne ihmiset jotka rakkaudesta tekevät Jumalan tahdon, voivat luottaa armoon. Niillä, joilla omatunto kolkuttaa synnin tekemisestä, voi nousta Jumala pelkoa, joka saa heidät tekemään parannuksen. Sitten on ne, jotka haluavat jatkaa synnin tekemistä ja heitä harmittaa puheet helvetistä, koska he haluavat jatkaa synniin tekemistä.

        Hyvin sanottu.


      • m..o.t
        George_L kirjoitti:

        Taitaa mennä tuonela ja helvetti sekaisin? Helvetissä ei ole vielä ketään! Se on tyhjä! Paikka johon Joona ja rikas mies menivät oli tuonela. Helvettiin ei mennä kuollessa se on väärää opetusta. Helvetti tulee vasta viimeisen tuomion jälkeen.

        Heti kuoleman jälkeen ihminen löytää itsensä joko helvetistä tai tavaasta. Ruumiin ylösnousemus on viimeisenä päivänä. Silloin taivaasta ja helveistä ihmiset tulevat Jeesuksen eteen maan päälle. Lampaat saavat jäädä uudeksi luotuun maahan, johon laskeutuu Uusi Jerusalem. Vuohet tuomitaan tuliseen järveen ikuisiin kärsimyksiin.


      • m..o.t kirjoitti:

        Heti kuoleman jälkeen ihminen löytää itsensä joko helvetistä tai tavaasta. Ruumiin ylösnousemus on viimeisenä päivänä. Silloin taivaasta ja helveistä ihmiset tulevat Jeesuksen eteen maan päälle. Lampaat saavat jäädä uudeksi luotuun maahan, johon laskeutuu Uusi Jerusalem. Vuohet tuomitaan tuliseen järveen ikuisiin kärsimyksiin.

        Ei ei.. tuo on aika outo näkemys, jossa on asiat kyllä aivan sekaisin. Vanhurskasten ylösnousemus on ennen 1000-vuotista kuningaskuntaa ja jumalattomien vasta sen loputtua. Ja tuomion ylösnousemuksen jälkeen on viimeinen tuomio. Kansojen tuomio; vuohiksi ja lampaiksi jakaminen on 1000-vuoden alussa kun Jeesus palaa takaisin. Ja nyt kuollessaan ihmiset menevät joko tuonelaan tai paratiisiin, odottamaan ylösnousemusta. Eli jossain helvetissä ja taivaassa ei hypitä ja pompita koko ajan edestakaisin...

        Eikä tätä maata; maapalloa luoda uudeksi vaan se se tuhotaan ja uusi maa on täysin uusi maapallo.


      • markku.lievonen
        George_L kirjoitti:

        Ei ei.. tuo on aika outo näkemys, jossa on asiat kyllä aivan sekaisin. Vanhurskasten ylösnousemus on ennen 1000-vuotista kuningaskuntaa ja jumalattomien vasta sen loputtua. Ja tuomion ylösnousemuksen jälkeen on viimeinen tuomio. Kansojen tuomio; vuohiksi ja lampaiksi jakaminen on 1000-vuoden alussa kun Jeesus palaa takaisin. Ja nyt kuollessaan ihmiset menevät joko tuonelaan tai paratiisiin, odottamaan ylösnousemusta. Eli jossain helvetissä ja taivaassa ei hypitä ja pompita koko ajan edestakaisin...

        Eikä tätä maata; maapalloa luoda uudeksi vaan se se tuhotaan ja uusi maa on täysin uusi maapallo.

        Niin, vaikeissa /vaikeasti ymmärrettävissä asioissa on viisaampaa, ettei ihminen lukitse ymmärryksen laajentumistaan eli ei kuvittele miten totuus on jo löydetty.

        Edelleen harmiksi tuon asiaan liittyviä muita/kin ilmoituksia, jotka ovat sensuroitu tässä ajassa.Esim;

        15. Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
        16. Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        17. Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
        18. Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        19. Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        20. Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"


        32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
        34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
        35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
        36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

        Niin, ihmisen on mahdoton tietää kokonaisuus ja tutkien nähdä JUMALAN tuomioita ja käsittämättömiä teitä. niin, itse iloitsen ja luotan täysillä JUMALAN oikeudenmukaisuuteen ja siten tuomioihin ja tätä JUMALAN suunnitelmaa ei kukaan ihminen voi muuttaa tai horjuttaa. Taas päinvastoin JUMALA ei edes huomaa ja huomioi mitä ihminen on suunnitellut JUMALAN tuomioista.

        No, tietysti poistamalla kokonaisuudesta JUMALAN ilmoituksia, niin ihminen voi kyhätä itselleen opin, mutta pitääkö se sisällään enää totuutta.


    • Mutta, mitä hyötyä on takertua näiden ihmiseten ajatuksiin. Näitä paavoloita on repullinen, jos kaksikin ja jos ihminen lähtee oikomaan näiden ajatuksia, niin koko arki tuhraantuu siihen.
      Muuten kuka uskoo kirjaimellisesti tähän JUMALAN ilmoitukseen.

      20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
      21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
      22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
      23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
      24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
      25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
      26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
      27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja TE ETTE OLE KENENKÄÄN OPETUKSEN TARPEESSA / te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin HÄNEN VOITELUNSA OPETTAA TEITÄ K-A-I-K-E-S-S-A / hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
      28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
      29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

      • 100% todellisuus on, miten ihmisen eksyttää AINA ihmisen ulkopuolelta tuleva,- toisen ihmisen kautta tullut opetus. Koskaan ei ihmisen sisimmässä oleva voitelun kautta tuleva opetus.
        On todellinen siunaus syntyä JUMALASTA pystymetsässä ja erikoisesti korostuu vielä tänä aikana.


      • UskoToivonen

        Apostoli Johennes kirjoittaa elävien ihmisten joukolle, elävälle seurakunalle.

        27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Elävä seurakuntayhteys on välttämätön ihmisen hengellisen terveyden osalta.

        Yksittäisuskovan uskon laatu ei tule testatuksi, koetelluksi, oman itsensä kautta.

        Tarvitaan olla Jumalan huoneessa, siellä Herra on heidän keskellään.


        että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus. ( 1. Tim. 3:15 )

        Nyt pitää huomata, että seurakunta on totuuden pylväs, ei yksittäinen uskovakaan.


      • Seurakunnanjäsen
        UskoToivonen kirjoitti:

        Apostoli Johennes kirjoittaa elävien ihmisten joukolle, elävälle seurakunalle.

        27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Elävä seurakuntayhteys on välttämätön ihmisen hengellisen terveyden osalta.

        Yksittäisuskovan uskon laatu ei tule testatuksi, koetelluksi, oman itsensä kautta.

        Tarvitaan olla Jumalan huoneessa, siellä Herra on heidän keskellään.


        että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus. ( 1. Tim. 3:15 )

        Nyt pitää huomata, että seurakunta on totuuden pylväs, ei yksittäinen uskovakaan.

        Eikös kaikki yksilöihmisetkin kuulu tähän mainitsemaasi elävään seurakuntaan.


      • Henkitekeeeläväksi
        markkulievonen kirjoitti:

        100% todellisuus on, miten ihmisen eksyttää AINA ihmisen ulkopuolelta tuleva,- toisen ihmisen kautta tullut opetus. Koskaan ei ihmisen sisimmässä oleva voitelun kautta tuleva opetus.
        On todellinen siunaus syntyä JUMALASTA pystymetsässä ja erikoisesti korostuu vielä tänä aikana.

        Pyhä Henki, jonka Jeesus on lähettänyt, opettaa ja muistuttaa kaikesta mitä Jeesus on sanonut ja Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen. Pyhä Henki ottaa Jeesuksen omasta eli käsittääkseni Jumalan sanasta ja julistaa meille eli avaa ymmärrystämme käsittämään kirjoituksia.


      • UskoToivonen

        Elävä seurakunta kokoontuu Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä." ( Matt. 18:20 )

        Elävässä uskossa olevat ovat eläviä kiviä Jumalan rakennuksessa, yhteenkokoontuneina he muodostavat Jumalan huoneen.

        Ja siinä Herra on heidän keskellänsä.


      • markku.lievonen
        Henkitekeeeläväksi kirjoitti:

        Pyhä Henki, jonka Jeesus on lähettänyt, opettaa ja muistuttaa kaikesta mitä Jeesus on sanonut ja Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen. Pyhä Henki ottaa Jeesuksen omasta eli käsittääkseni Jumalan sanasta ja julistaa meille eli avaa ymmärrystämme käsittämään kirjoituksia.

        Mikä JUMALASTA syntyneen ihmisen opetukseen liittyy, niin kaikki opetus tapahtuu juuri Pyhän Hengen kautta. Mutta, taas nykyään ongelmana on nämä uskonnolliset puolueet, jotka ovat ottaneet Pyhän Hengen sijan. Nyt puolueet opettavat oppinsa mukaisesti ja siten opettaneet kuulijansa olemaan ainaisesti opetuksen tarpeessa.

        Niin, JUMALAN seurakunta on edelleen totuuden pylväs ja perustus ja tähän seurakuntaan ihminen liitetään Hengellä kastamisen kautta. Siis seurakuntaan kuuluvat KAIKKI paikkakunnan JUMALASTA syntyneet siret ja veljet.

        Taas paikkakunnalla olevien uskovien yhteys on iloitsemista / virkistäytymistä YHTEISESTÄ uskosta.

        1. Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        2. jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        3. hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4. ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
        5. jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
        6. joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
        7. kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        8. Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, koska teidän uskoanne mainitaan kaikessa maailmassa.
        9. Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,
        10. aina rukouksissani anoen, että minä jo vihdoinkin, jos Jumala tahtoo, pääsisin tulemaan teidän tykönne.
        11. Sillä minä ikävöitsen teitä nähdä, voidakseni antaa teille jonkun hengellisen lahjan, että te vahvistuisitte,
        12. se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.


      • UskoToivonen

        Jumalan seurakunta on niin kuin Paavali kirjoittaa.

        Yhdessä oloa, yhteisen uskon kautta, Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        Elävä seurakunta, on Jumalan huone, joka kuulee, mitä Henki seurakunnalle puhuu.

        "se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme,"

        Kyseessä on siis nimenomaan yhteinen usko, jonka Jeesus vaikuttaa, ei ihmisestä itsestään kumpuava oppinäkemys, mikä erottaa yhteisestä uskosta.


    • sisinmaja

      Viitaten Paavolan teksteihin, ynnä tähän tekstikopioon ylempää kopioituna:

      (Ilmestyskirjan luvun 5 ja jakeen 6 kuvaus Herrasta Jeesuksesta teurastettuna Karitsana, jolla on on seitsemän sarvea ja silmää tuo myös esille, että Herran Jeesuksen sovitusuhri on täydellinen, jonka kautta syntinsä tunnustava ja Häneen uskova saa syntinsä täydellisesti anteeksi, eikä Jumala niitä enää muista ja muistele.)

      Lisään tuohon, jotta sisimmässä majassa ja teurastettuun karitsaan, jotka ovat / on arvollinen avaamaan sinetit lopun aikoina, kuuluvat saastaiset vaatteet päältään riisuneet uudestisyntyneet, jotka kulkevat jo valkeissa vaatteissa, koska ne ovat Karitsan verellä pestyt. Koska raamattu opettaa, ettei sisimmässä majassa, jossa teurastettu Karitsakin on, ei ole mitään epäpyhää, eikä saastaista, niin sinne ei voi päästä, eikä siellä ole syntielämää eläviä uskovia. Tämän vahvistaa jo vanhan liiton käsin tehty entisen temppelin sisinmaja raamatun mukaan.
      Useilla jää monin tavoin vajaaksi tuo oppi, joka on kaikkien luettavissa, mutta harvat sitä ymmärtävät. Kun Jumala ei muistele anteeksi annettuja syntejä, niin sisimmässä majassa olevat ovat jo riisuneet vanhan lihansa kokonaan pois, eikä sitä enää ole. Ei myöskään ole uhria, koska ei ole syntejä. Tämän käsittävät ne, jotka todella ovat ylhäältä uudestisyntyneitä. Myös sisimmässä majassa oleva voi langeta pois vanhurskauden tieltä, mutta sen jälkeen häntä odottaa vain tuomion odotus, uhrin puuttuessa. Uloimmassa majassa oleville se on, mutta heidän on mentävä ensin ahtaasta portista, ennen kuin voivat sisimpään astua. Ja se ei tapahdu kaste hetkellä, sen hetken tietää vain Jumala ja se, joka kulloinkin portista sisään pääsee.

      Paavola oli tekstissään viitannut kyllä raamattuun joka osin, mutta hänkään ei ole ymmärtänyt sisimmän ja uloimman majan merkitystä ja eroa, että sisimmässä majassa ei ensinkään ole enää uhria, sillä sitä ei siellä enää tarvita. Uhri ja armo ovat uloimmassa majassa vielä kasvun paikoilla olevia varten, ettei armo kävisi heidän kohdallaan turhaksi.

      Nyt näyttää käyneen niin, että eri suuntauksista tulevat kamppailevat samojen asioiden parissa pilkun molemmin puolin, sen kuitenkaan johtamatta oikeaan lopputulokseen. Lukekaa raamattua, siellä ne kaikki asiat ovat selkeästi. Kun monien kasvu ja opetus on ollut vajaa, niin nyt he inttävät toinen toisiaan vastaan, eikä sekään johda mihinkään. Pyrkikää tuntemaan Jeesus ensin ja sitä kautta Jeesusta ja Sanan tuntemusta voi jakaa eteenpäin ilman riitoja. Ne, jotka riidellä tahtovat, seuraavat lihaa, ne jotka tahtovat kasvaa, seuraavat Jeesusta.

      • aamenaamen

        Tällä palstalla on vain hyvin harvoja, jotka käsittävät tuon mitä kirjoitat. Kiitos, että jaksat kirjoittaa tuosta aiheesta, sillä eksytys lisääntyy ja antaa ihmisille luvan tehdä syntiä ja pyytää sitä anteeksi aina uudelleen ja uudelleen. Se ei koskaan johda mihinkään, tai johtaa siihen, että ihmiset eivät koskaan pääse perille.
        Olen lukenut kirjoituksiasi ja sanon aamen.
        Jeesus sanoo harvojen löytävän sen ahtaan portin, jonka kautta sisälle pääsee ja tätä palstaa lukiessa se on todettava, että siinäkin Jeesus on oikeassa.


      • aamenaamen
        aamenaamen kirjoitti:

        Tällä palstalla on vain hyvin harvoja, jotka käsittävät tuon mitä kirjoitat. Kiitos, että jaksat kirjoittaa tuosta aiheesta, sillä eksytys lisääntyy ja antaa ihmisille luvan tehdä syntiä ja pyytää sitä anteeksi aina uudelleen ja uudelleen. Se ei koskaan johda mihinkään, tai johtaa siihen, että ihmiset eivät koskaan pääse perille.
        Olen lukenut kirjoituksiasi ja sanon aamen.
        Jeesus sanoo harvojen löytävän sen ahtaan portin, jonka kautta sisälle pääsee ja tätä palstaa lukiessa se on todettava, että siinäkin Jeesus on oikeassa.

        Tarkoitan sinun kirjoituksiasi nimimerkki sisinmaja. Ne ovat niin kokealta saatuja, että vain korkelta, tai sanotaan ylhäältä syntyneet voivat ne käsittää. Jumala on salaisuus jos ei itse aukaise tietoa.
        Vielä kiitos sinulle nimimerkki sisinmaja.
        Sitä kummastelen, että miksikähän Jumala lähettää juuri tälle palstalle sellaisiakin kirjoittajia, joilla on tietoa paljon enemmän kuin muilla. Kiitos Jumalalle.


      • AnnaJaeLuettavaksi

        >>> Kun Jumala ei muistele anteeksi annettuja syntejä<<<

        Anna jae missä niin lukee!


    • sisinmaja

      Jer. 31: 34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

      Tämä tarkoittanee sitä aikaa, jolloin valitut ovat jo sisällä Jumalan valtakunnassa. Ei Jumala myöskään muista niitä syntejä, jotka ovat jo anteeksi annetut. Ei pahankaan, jos hän kääntyy tieltään vanhurskauteen, mutta ei vanhurskasten hyviä tekojakaan muisteta, jos hän kääntyy pois vanhurskaudestaan, vaan silloin hän joutuu ulos sisimmästä majasta.

      Jer. 31: 31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
      33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      40 Ja koko laakso, ruumiineen ja tuhkineen, ja kaikki keto Kidronin puroon asti, Hevosportin kulmaan saakka itään päin, on oleva Herralle pyhitetty. Ei sitä enää ikinä hävitetä eikä kukisteta."

      Kun tuossa jakeessa 33 puhutaan tästä liitosta, joka laitetaan meidän sisimpäämme, niin sillä viitataan tähän liittoon, jossa me jo elämme ja juuri siihen sisimpään majaan, joka on annettu jo tässäkin ajassa ylhäältä uudestisyntyneiden sisimpään, niihin sydämiin, joiden sydämen Jeesus on itse ympärileikannut, sydämen esinahan eli lihan pois leikkaamisen kautta ja siksi niitä syntejäkään ei enää muisteta. Eli olemme jo Jumalan valtakunnan sisällä eli sisimmässä majassa. Sitä ei voi ihmiskäsi ottaa pois, eikä kukistaa ja siitä syntyy se Kristuksen antama vapaus, jossa liha ei enää määrää ja lihan teot ovat "kuolleet".

      Room. 11: 25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

      Herra on rangaistukseksi hyljännyt kansansa pakanain sekaan määräajaksi, jonka vain Hän itse tietää. Ja kun täysi luku on sisällä, ovat kaikki 7 sinettiä avattuina ja sen jälkeen avataan kirjat, joiden mukaan kukin tuomitaan. He, jotka ymmärtävät jo Ilmestyskirjaa, tietävät, että se uloin maja, jossa on paljon ihmisiä, erotetaan Ilmestyskirjan mukaan pois lopullisesti ja lopullisesta valtakunnasta.

      27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

      Nyt on aika, jolloin kaikkien olisi hyvä ymmärtää uloimman ja sisimmän majan tärkeys. Lukekaa raamattua, koska vain harvat menevät oikeasti ahtaasta portista sisälle. Älkää tuudittautuko siihen, että sisimmässä majassa olevat saisivat tehdä täällä maan päällä jatkuvasti syntiä. Siellä ei ole syntiä lainkaan. Vain uloimmassa majassa se vielä käy. Tutkikaa mitä raamattu näistä asioista sanoo, ettette sitten olisi tyhmien neitsyiden kaltaisia. Siinä vaiheessa itku ei enää auta, eikä valitus, Herra teimmehän me sinun nimessäsi sitä ja tätä. Nämä ovat hyvin tärkeitä asioita ja Ilmestyskirjan mukaan Herra lähettää enkelinsä todistamaan näitä teille seurakunnissa.
      Olkaa siis viisaiden neitsyiden kaltaisia, jotta olisitte valmiit, kun Jeesus saapuu.

      • Lähettiläs

        Näyttää siltä, että täällä on heitä, jotka aktiivisesti poistattavat viestejä, joissa kerrotaan Petri Paavolan opettavan väärin synnistä kuolemisesta. Sellainen poistaminen on Jumalan ilmoitusten salailua ja piilottelua. Ei Jumalan ilmoituksia pääse kukaan pakoon, vaikka miten niitä pakoon pyrkisi.
        Petri Paavola opettaa kuten monet täällä opettavat synnin olevan jatkuva seuralainen ihmiselle. Paavola ja hänen kanssaan yksimieliset väittävät ihmisen jäävän ristille ja palaavan aina uudelleen ja uudelleen pyytämään armoa syntitekojensa ylle. Joka tuollaista väittää on vasta kääntynyt, tai sellainen, joka ei kykene ottamaan hiljaisuudessa Jumalan Sanaa henkeensä. Monet käsittelevät Jumalan Sanaa mielellään, eli järjellään ja silloin syntyy noita vääriä ja harhauttavia oppeja.

        Jos ihminen ei koskaan tee parannusta, vaan jää ristille, niin silloin hän ei myöskään koskaan ole VAPAA. Ihmisiä johdetaan väärään vapauteen, joka ei todellisuudessa ole oikean VAPAUDEN kuvakaan.
        Paavola ja monet muut puhuvat tuosta vääristellystä vapaudesta ja samalla kertovat orjuudestaan. Synti on orjuus. Väärässä vapaudessa olevien hedelmät osoittavat heidän todella olevan vääristellyssä vapaudessa, jossa ei ole mitään todellisesta vapaudesta. Laki on hengellinen ja liha ei voi sitä pitää. Joka lihassa elää, niittää lihasta ja se niitto on vaikea ja raskas. Jos synti tulee täydeksi, niin se tuottaa kuoleman. Varokaa vääristeltyä vapautta.

        Jeesus tuli vapauttamaan synnin orjat, eikä se ole sellaista vapautta, jossa synti ajaa takaa ja teettä alati parannusta vaativia tekoja, vaan se on ihan oikeaa ja todellista vapautta. Jos ihminen ei tunnusta Jumalan VOIMAA, ei hän tunne elävää Jumalaa. Uhri on vastakääntyneitä varten, sillä Jumalan Sana ja Pyhä Henki johdattaa ihmisen parannuksen tietä pitkin vapahdettujen tielle. Ihanan tien kulkijat eivät tarvitse enää Uhria, eikä heille sitä enää ole. He ovat saanet syntinsä anteeksi ennen Jumalan valtakuntaan siirtoaan. Jumala siirtää parannuksen tehneet Poikansa perustamaan valtakuntaan.
        Oppikaa Jumalan Sanasta:
        Heprealaiskirje 10
        16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
        18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
        19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
        22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
        23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
        24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
        25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,


      • Lähettiläs
        Lähettiläs kirjoitti:

        Näyttää siltä, että täällä on heitä, jotka aktiivisesti poistattavat viestejä, joissa kerrotaan Petri Paavolan opettavan väärin synnistä kuolemisesta. Sellainen poistaminen on Jumalan ilmoitusten salailua ja piilottelua. Ei Jumalan ilmoituksia pääse kukaan pakoon, vaikka miten niitä pakoon pyrkisi.
        Petri Paavola opettaa kuten monet täällä opettavat synnin olevan jatkuva seuralainen ihmiselle. Paavola ja hänen kanssaan yksimieliset väittävät ihmisen jäävän ristille ja palaavan aina uudelleen ja uudelleen pyytämään armoa syntitekojensa ylle. Joka tuollaista väittää on vasta kääntynyt, tai sellainen, joka ei kykene ottamaan hiljaisuudessa Jumalan Sanaa henkeensä. Monet käsittelevät Jumalan Sanaa mielellään, eli järjellään ja silloin syntyy noita vääriä ja harhauttavia oppeja.

        Jos ihminen ei koskaan tee parannusta, vaan jää ristille, niin silloin hän ei myöskään koskaan ole VAPAA. Ihmisiä johdetaan väärään vapauteen, joka ei todellisuudessa ole oikean VAPAUDEN kuvakaan.
        Paavola ja monet muut puhuvat tuosta vääristellystä vapaudesta ja samalla kertovat orjuudestaan. Synti on orjuus. Väärässä vapaudessa olevien hedelmät osoittavat heidän todella olevan vääristellyssä vapaudessa, jossa ei ole mitään todellisesta vapaudesta. Laki on hengellinen ja liha ei voi sitä pitää. Joka lihassa elää, niittää lihasta ja se niitto on vaikea ja raskas. Jos synti tulee täydeksi, niin se tuottaa kuoleman. Varokaa vääristeltyä vapautta.

        Jeesus tuli vapauttamaan synnin orjat, eikä se ole sellaista vapautta, jossa synti ajaa takaa ja teettä alati parannusta vaativia tekoja, vaan se on ihan oikeaa ja todellista vapautta. Jos ihminen ei tunnusta Jumalan VOIMAA, ei hän tunne elävää Jumalaa. Uhri on vastakääntyneitä varten, sillä Jumalan Sana ja Pyhä Henki johdattaa ihmisen parannuksen tietä pitkin vapahdettujen tielle. Ihanan tien kulkijat eivät tarvitse enää Uhria, eikä heille sitä enää ole. He ovat saanet syntinsä anteeksi ennen Jumalan valtakuntaan siirtoaan. Jumala siirtää parannuksen tehneet Poikansa perustamaan valtakuntaan.
        Oppikaa Jumalan Sanasta:
        Heprealaiskirje 10
        16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
        18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
        19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
        22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
        23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
        24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
        25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

        Yleensä nämä, jotka tunnustavat vääristeltyä vapautta kirjoittavat vääriä arvosteluja Jumalan lapsista. He eivät voi käsittää todellista vapautta.
        Pietari kertoi kuulijoille siitä, miten Jumalan lähettämä Herra, eli Jumalan Sana oli ihmisen Pojan muodossa ollessaan naulattu ristille.
        Monet paikalla olleet kuulijat saivat huonon omantunnon, eli piston sydämeen noista Pietarin sanoista. He kyselivät mitä heidän tulisi tehdä, että he saisivat omantunnon piston lakkaamaan. Pietari käski heidän tehdä parannuksen ja ottaa kasteen ja nuo parannukseen Jeesuksen ristiinnaulitsemis-syyllisyydestä halunneet ottivat kasteen.
        Nuo kastetut jäivä apostolien opetukseen, eli heistä tuli opetuslapsia. Jumala teki ihmeitä ja tunnustekoja apostolien kautta. Noihin kastetuihin syntyi noiden ihmeiden ja tunnustekojen edessä Jumalan pelko, koska he saivat nähdä Elävän Jumalan tekoja.
        Tänään noita Elävän Jumalan tekoja halveksitaan ja niitä vastaan kirjoitellaan valtavat määrät viestejä ja kirjoja ja pidetään puheita ja saarnataan saarnoja.


    • makke00

      Tässä asiassa täytyy olla samaa mieltä Petrin kanssa. Pitäisihän sen nyt olla päivän selvä asia. Joka on kuollut, pysyy kuolleena, kukaan ei ole rajan takaa palannut. Eikä ole paikkaa, missä voi "käydä".

      • tarkkuutta

        Huomaa sen, ettet ole lukenut juuri ollenkaan Raamattua. Mm. Elia ja Mooses tulivat rajan takaa käymään vuorelle keskustelemaan Jeesuksen kanssa, jonka opetuslapset näkivät. Samoin Paavali tiesi erään, joka oli hengessä käynyt taivaassa jne. Edellä on viittaukset Raamatun jakeisiin.

        Sinun kaltainen eksyy helpoposti, kun uskot raamatunopettajia, etkä perehdy itse Raamatun Sanaan.


    • raamatustatotta

      Raamatun kokonaisopetuksen mukaan ihminen ei voi käydä fyysisesti syntiin langenneessa ruumiissaan elossa ollessaan Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan taivaasta ja Jumalasta. Raamattu kuitenkin opettaa, että Jumala antoi muutamille uskoville ihmisille Hengessä ilmestystä tai unessa näkyä taivaasta ja joistakin asioista, joita siellä oli.

      Kun Raamattu kertoo siitä kuinka esim. Jaakob näki unen tikapuista, jotka ulottuivat Jumalan taivaaseen, kuinka Miika näki ilmestyksessä Herran istuvan istuimellaan ja kaiken taivaan joukon seisovan hänen edessään, Herran oikealla ja vasemmalla puolellansa, niin Jaakobille ja Miikalle tuotiin nämä asiat nähtäviksi, niin että ne tuli kirjata ylös Raamattuun, eli Jumalan sanaan ja toki se oli myös heille Jumalan puhetta ja ilmestystä. Mutta he eivät olleet fyysisesti Jumalan taivaassa.

      Raamattu sanoo, että Elia ja Eenok (Hanok) otettiin taivaiseen, mutta he eivät enää palanneet takaisin maan päälle syntiin lankeemuksen ruumiissa kertomaan ihmisille Jumalan taivaasta.

      Kun Raamattu sanoo ettei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi Jeesus, joka tuli taivaasta alas ja joka on taivaassa, niin Raamattu tarkoittaa tällä sitä, ettei kukaan muu ole noussut taivaaseen ja palannut sieltä takaisin maan päälle kertomaan ihmisille Jumalasta kuin Jeesus. Elia ja Eenok otettiin taivaaseen, mutta he eivät palaa tässä armontalouskaudessa takaisin maan päälle syntiinlankeemuksen ruumissa kertomaan ihmisille Jumalasta. Silloin kun Jeesus palaa tuhannen tuhansine pyhinensä, niin pyhät palaavat yhdessä Jeesuksen kanssa, mutta tämä ei ole sama asia kuin palata yksin taivaasta kertomaan ihmisille Jumalasta.

      Raamatussa on selkeä opetus ettei ihminen voi astua taivaaseen syntiin lankeemuksen ruumiissa ja palata sieltä takaisin maan päälle kertomaan Jumalan taivaasta muille ihmisille. Silloin kun joku ihminen sanoo käyneensä Jumalan taivaassa syntiin lankeemuksen ruumiissa ja palaa takaisin maan päälle kertomaan siitä muille ihmisille, niin on kyse eksytyksestä, jossa "taivaassa" käynyt asetetaan Jeesuksen vertaiseksi, sillä vain Jeesus voi mennä taivaaseen ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille Jumalasta ja taivaasta, niin kuin Hän on tehnytkin useasti kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen ilmestyen opetuslapsille sekä Hän tulee vielä takaisin noutamaan omansa sekä tulee hallitsemaan Kuninkaana tuhat vuotta, jonka jälkeen Jumala luo Uudet Taivaan ja Maan sekä Uuden Jerusalemin.

      Aina silloin kun joku uskova tai ihminen väittää käyneensä fyysisesti syntiin langenneessa ruumiissa elossa ollessaan Jumalan taivaassa, niin on kyse eksytyksestä, jossa saatana eksyttää ihmistä luulemaan ja uskomaan, että hän voi asettua samaan asemaan kuin Herra Jeesus, sillä Herra Jeesus ainoastaan voi tulla takaisin taivaasta maan päälle kertomaan ihmisille Jumalasta. Tällainen eksytys asettaa ihmisen Jumalan asemaan, sillä vain Jumala (Jeesus) voi tulla taivaasta takaisin maan päälle kertomaan ihmisille Jumalan taivaasta sekä Jumalasta.

      Kaksi säkkipukuista todistajaa (kaksi öljypuuta) ilmestyskirjassa kuolivat, mutta Jumala herätti heidät kuolleista ja nosti heidät taivaaseen. Tämäkään kohta ei todista Patrickin taivaskäyntiä todeksi, sillä säkkipukuiset todistajat eivät kuolemansa jälkeen enää palanneet takaisin maan päälle kertomaan ihmisille taivaasta.

      Joku voi tässä kohden sanoa, että koska säkkipukuiset todistajat voisivat olla Mooses ja Elia, niin silloin olisi mahdollista ihmisen tulla taivaasta takaisin kertomaan ihmisille Jumalasta. Raamattu sanoo, että Elia otettiin taivaaseen, mutta hän ei mennyt sinne syntiin lankeemuksen ruumiissa, koska mitään syntiä tai synnin vaikutuksen alaisuudessa olevaa ei voi päästä taivaaseen, siksi Elia puettiin samankaltaiseen "ruumiiseen" kuin on ylösnousemusruumis. Jos Mooses ja Elia olisivat kaksi säkkipukuista todistajaa, niin he eivät palaisi takaisin maan päälle syntiin lankeemuksen ruumiissa ja sillä tavalla Raamatun kokonaisopetus pysyy sopusoinnussa eikä se ole ristiriidassa Jumalan sanan ilmoituksen kanssa.

      Tämäkin Raamatun sanan ilmoitus kumoaa sen opetuksen, että ihminen voisi käydä fyysisesti syntiin lankeemuksen ruumiissa taivaassa ja tulla takaisin syntiin lankeemuksen ruumiissa kertomaan ihmisille Jumalan taivaasta.

      Kun Raamattu sanoo opetuslapsien nähneen Mooseksen ja Elian, niin sekään ei todista Patrickin taivaskäyntiä todeksi, sillä Mooses ja Elia puhuivat ainoastaan Jeesuksen kanssa ei opetuslasten (ihmisille) kanssa. Matt 17:3; Luuk 9:30-36

      Raamatun kokonaisopetuksen mukaan ihminen ei voi käydä fyysisesti syntiin langenneessa ruumiissaan elossa ollessaan Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan taivaasta ja Jumalasta. Raamattu kuitenkin opettaa, että Jumala antoi muutamille uskoville ihmisille Hengessä ilmestystä tai unessa näkyä taivaasta ja joistakin asioista, joita siellä oli.

      • Lähettiläs

        Kysyn uudelleen jo aikaisemmin kysymääni, että sanooko Patrick käyneensä taivaassa fyysiessä ruumiissaan? Toditavatko bussimatkustajatoverit hänen poistuneen paikalta tuon tapahtuman yhteydessä?
        Vai käsittääkö Paavola väärin tuon näyn ja ilmestyksen ja tarttuu omaan väärinkäsitykseen kääntäen sen Patrickin sanomaksi ja siltä perustalta on alkanut noita arvosteluja kirjoittaa, jossa tuomitsee?
        Onko hän keskustellut asiasta ensin Patrickin kanssa?


      • PaavolaOnHarhaoppinen

        Tämä teksti on tätä Petri Paavolan opetusta, joka eksyttää kuvittelemaan, ettei muka taivaassa voi käydä. Se on Raamatun Sanan vastaista. Paavolan johtopäätökset Raamatun ilmoituksesta ovat läpinäkyvän väärät.

        Aloituksessa on lainaukset Raamatun kohtiin, jotka todistavat, että Paavola on väärässä. Aloittajan tekemät johtopäätökset ovat Raamatun mukaiset.

        Itselleni tuli tästä Paavolan tekstistä mielee televisiokauppiaat. He voivat esitellä asiakkaalle kahta televisiota. Myyjä sanoo, että tässä kalliimmassa televisiossa on parempi kuva ja se kannattaa ostaa. Asiakas katsoo kahden television kuvaa, joissa on todellisuudessa yhtä hyvä kuvan laatua. Asiakas uskoo myyjän valheen, koska myyjä sen sanoi. Myyjien koulutuksessa opetetaan, että asiakkaat eivät osaa epäillä myyjää, vaikka näkevät televisioiden kuvat edessään.

        Petri Paavola valheet ovat silmien edessä. Paavola jopa itse siteeraa Raamatun kohtia, jotka kumoavat Paavolan pötypuheet.


      • PaavolaOnHarhaoppinen
        Lähettiläs kirjoitti:

        Kysyn uudelleen jo aikaisemmin kysymääni, että sanooko Patrick käyneensä taivaassa fyysiessä ruumiissaan? Toditavatko bussimatkustajatoverit hänen poistuneen paikalta tuon tapahtuman yhteydessä?
        Vai käsittääkö Paavola väärin tuon näyn ja ilmestyksen ja tarttuu omaan väärinkäsitykseen kääntäen sen Patrickin sanomaksi ja siltä perustalta on alkanut noita arvosteluja kirjoittaa, jossa tuomitsee?
        Onko hän keskustellut asiasta ensin Patrickin kanssa?

        Ei ole merkitystä sillä, onko taivaskäynti hengessä tai ruumiissa. Jos hengessä käy vierailemassa taivaassa, niin se on täysin mahdollista, koska Raamattu niin kertoo.

        Elia otettiin maallisessa ruumiissa tulivaunuilla taivaaseen ja hän palasi vuorelle takaisin juttelemaan Jeesuksen kanssa. On hiusten halkomista pohtia sitä, onko vierailu tapahtunut ruumiissa tai hengessä tai ylösnousemusruumiissa tai missä tahansa. Kyse on siitä, että ihminen on päässyt vierailemaan taivaassa ja palaa maan päälle yhtä hienoa kokemusta rikkaampana.

        Selvyyden vuoksi sanon, ettei usko Tiaisen käyneen taivaassa, koska Tiainen on väärä profeetta. En myöskään usko Petri Paavolan harhaoppeihin. Paavola tekee ruumisasiasta oman doktriininsa, jolla ei ole asian ratkaisemisen kanssa sellaista merkistystä, mitä tämä eksyttäjäpastori väittää.


      • m..o.t

        Paavola puhuu seuraavaa: "Raamatun kokonaisopetuksen mukaan ihminen ei voi käydä fyysisesti syntiin langenneessa ruumiissaan elossa ollessaan Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan taivaasta ja Jumalasta."

        Ja sitten muutama Raamatunkohta, jotka kumoavat Paavolan valheet:

        2. Kun. 2:11 Kun he kulkivat ja puhelivat keskenään, siihen ilmestyi yhtäkkiä tuliset vaunut ja tuliset hevoset. Ne erottivat heidät toisistaan, ja Elia nousi tuulenpyörteessä taivaaseen.

        Ja tämän jälkeen maan päälle tuli taas Elia:

        Luuk. 9: 28. Noin kahdeksan päivää sen jälkeen kuin hän oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin ja Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. 29. Ja hänen rukoillessaan hänen kasvojensa näkö muuttui, ja hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoisiksi. 30. Ja katso, hänen kanssaan puhui kaksi miestä, ja ne olivat Mooses ja Elias.

        Raamattu kertoo, ettei kaikki kuole, mutta yhtäkkiä ruumiimme muuttuu:

        1. Kor. 15: 51 Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme, 52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme.

        Ja maan päälle palaa ihmisiä taivaasta:

        Ilm. 20:4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.


    • niinonSana

      Totta! Ei ihmisten tarvitse kinastella yhtään, jos on ottanut Jeesuksen opettajakseen. Eihän raamatunkaan mukaan saa olla, katso Hän on tuolla, katso Hän on sittenkin eri paikassa.
      Jeesuksen löytää, jos haluaa. Hän ei löydy pelkästään sanomalla amen, amen ja kastetaan, vaan Häneen todella tutustutaan Sanan kautta henkilökohtaisesti. Paavola voi jossain olla oikeassa, mutta Sana on kaikessa oikeassa ja koska Sana on Jeesus, niin Se ei erehdy.

      • ghjghjgjghg

        On viisaampaa lukea Raamattua kuin Paavola eksytyssivustoa.


      • Anonyymi
        ghjghjgjghg kirjoitti:

        On viisaampaa lukea Raamattua kuin Paavola eksytyssivustoa.

        Paavola on todellakin eksyttäjä, levittää ainoastaan Saatanan sanaa.


    • Vähän.rauhoittukaa

      Voi vittu kun on monimutkaisia juttuja mitä se muille kuuluu mitä joku toinen uskoo pääseekö taivaaseen käykö taivaassa vai mihin uskoo. Itse uskon herraan Jeesukseen mutta uskon myös että herran syli on avara ja kadonneita lampaitakaan hän ei aja pois eikä hylkää. Mutta tuollainen että aletaan väitellä miten joku toinen käsittää sen ja sen kohdan raamatusta niin perseestähän sellainen on!

      • näin.on

        Sinä et usko Jeesusta, koska kiroilet ja puhut rivoja. Sen takia sinä puhut jostain avarasta sylistä ja yllytät muita tekemään syntiä, koska et seuraa Jeesusta. Sinä et elä pyhää elämää.


      • Pyhittynyt.HELL.Sisar
        näin.on kirjoitti:

        Sinä et usko Jeesusta, koska kiroilet ja puhut rivoja. Sen takia sinä puhut jostain avarasta sylistä ja yllytät muita tekemään syntiä, koska et seuraa Jeesusta. Sinä et elä pyhää elämää.

        Niin ja varmaan juot keskiolutta ja poltat tupakkia. Rokkiakin varmaan kuuntelet! Hyi sinua tuhma syntinen. Hyi! Hyi, Hyi ja vielä kerran HYI!


    • mikol

      MUTTA ETTEKÖ OLE TUTUSTUNEET RAAMATUUN.

      MITEN on selainen tunne että onko Taivasta olemassakaan .Entä jos oletettu taivas ei olekaan Ylhäällä.

      Vaan maan päällä,emme vaan viellä näe mitä ympärillä tapahtuu.


      Eihän siloin P.Paavola olekaan väärässä.

      Eiks hän ole selostanut tätä taivas asiaa riittävän selvästi.


      Että mailmassa olevatkin sen ymärtäisivät, oletko kohdanut Jeesuksen?

      Mitä nimi JESUSUS sinulle merkitsee.
      Kerotko sinä minulle sen?

    • mikol

      HYI mitä sanan vääntöä.

      Eikö kirosanat jätetä pois Uskon asioista kirjoitetaessa.


      Meilläpäin on sivistys aina mielessä ja kielellä.


      Otetaanko teillä päin myöskin sivistys mukaan, kun tänne kirjoitetaan.

    • mikol

      HEI George_L


      Sulla on kalankuva väärin päin.

      Tuleeko se idästä.?


      Katsopa painatuksia missä kala esiintyy näet että kala on toisin päin.
      Näitä kaloja näkee väärin asenetuina miloin missäkin.

      • fgsgsdgds

        Tuolla asialla ei liene mitään merkitystä.


    • Taivaassa

      Jeesus sanoo,ettei kukaan ole noussut ylös taivaaseen paitsi Hän

      Joh 3

      12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
      13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

      Mikäli on jotakin aitoa "taivaskokemusta " jollakin ollut,uskoisin , että kysymyksessä on ollut todennäköisesti jokin välitaivas, paratiisi tai Aabrahaminhelma .

      • m..o.t

        Tulkintansi on väärä, koska se törmää muiden Raamatun kohtien kanssa. Meidän tulee etsiä nyt ymmärräytä siitä, mitä ko. jae tarkoittaa. Raamattu kansalle käännös kertoo seuraavaa:

        Joh. 3: 11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme siitä, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. Joh. 3:32,12:49
        12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista asioista, kuinka sitten
        voisitte uskoa, jos puhun teille taivaallisista?
        13. Ei kukaan ole noussut ylös tai­vaaseen paitsi hän, joka tuli alas taivaasta, Ihmisen Poika. Sananl. 30:4;
        Joh. 6:62; Room. 10:6; Ef. 4:9
        14. Ja niin kuin Mooses korotti käärmeen autiomaassa, niin on Ihmisen
        Poika korotettava, 4. Moos. 21:9; Joh. 8:28
        15. että jokaisella, joka uskoo häneen, oli si iankaikkinen elämä.

        Kun katsoo tätä koko asiayhteyden valossa, niin Jeesuksen puheesta korostuu se, että hän tietää, mitä puhuu. Hän on ollut taivaassa ja osaa puhua taivaasta. Hänen ympärillä olleista kuulijoista ei ole kukaan käynyt taivaasta oppia hakemassa.

        Sitten on ne muut Raamatun kohdat, jossa Paavali tietää erään henkilön vierailleen tavaassa. Elia otettiin taivaaseen ja tuli vuorelle takaisin puhumaan Jeesuksen kanssa jne. Kun nämä asiat ottaa huomioon, niin silloin saa ymmärrystä Raamatun tekstin alkuperäisestä tarkoituksesta.


      • näin.se.on
        m..o.t kirjoitti:

        Tulkintansi on väärä, koska se törmää muiden Raamatun kohtien kanssa. Meidän tulee etsiä nyt ymmärräytä siitä, mitä ko. jae tarkoittaa. Raamattu kansalle käännös kertoo seuraavaa:

        Joh. 3: 11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme siitä, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. Joh. 3:32,12:49
        12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista asioista, kuinka sitten
        voisitte uskoa, jos puhun teille taivaallisista?
        13. Ei kukaan ole noussut ylös tai­vaaseen paitsi hän, joka tuli alas taivaasta, Ihmisen Poika. Sananl. 30:4;
        Joh. 6:62; Room. 10:6; Ef. 4:9
        14. Ja niin kuin Mooses korotti käärmeen autiomaassa, niin on Ihmisen
        Poika korotettava, 4. Moos. 21:9; Joh. 8:28
        15. että jokaisella, joka uskoo häneen, oli si iankaikkinen elämä.

        Kun katsoo tätä koko asiayhteyden valossa, niin Jeesuksen puheesta korostuu se, että hän tietää, mitä puhuu. Hän on ollut taivaassa ja osaa puhua taivaasta. Hänen ympärillä olleista kuulijoista ei ole kukaan käynyt taivaasta oppia hakemassa.

        Sitten on ne muut Raamatun kohdat, jossa Paavali tietää erään henkilön vierailleen tavaassa. Elia otettiin taivaaseen ja tuli vuorelle takaisin puhumaan Jeesuksen kanssa jne. Kun nämä asiat ottaa huomioon, niin silloin saa ymmärrystä Raamatun tekstin alkuperäisestä tarkoituksesta.

        Petri Paavola opettaa tämän Joh. 3 luvun asian myös väärin. Hän korostaa sitä, ettei kukaan ole matkustanut taivaaseen ja taikaisin kuin Jeesus. Mutta Jeesus sanoi häntä kuunnelleelle yleisölle, että hän tietää tavaasta, mutta he eivät tiedä, koska eivät ole siellä käyneet. Minusta tämä on yksi selvä osoitus siitä, että Petri Paavola ei tunne Jumalaa:

        Petri Paavola sanoo: "Kun Raamattu sanoo ettei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi Jeesus, joka tuli taivaasta alas ja joka on taivaassa, niin Raamattu tarkoittaa tällä sitä, ettei kukaan muu ole noussut taivaaseen ja palannut sieltä takaisin maan päälle kertomaan ihmisille Jumalasta kuin Jeesus..

        ..Aina silloin kun joku uskova tai ihminen väittää käyneensä fyysisesti syntiin langenneessa ruumiissa elossa ollessaan Jumalan taivaassa, niin on kyse eksytyksestä, jossa saatana eksyttää ihmistä luulemaan ja uskomaan, että hän voi asettua samaan asemaan kuin Herra Jeesus, sillä Herra Jeesus ainoastaan voi tulla takaisin taivaasta maan päälle kertomaan ihmisille Jumalasta."

        Paavolan teksti näyttää tarkalta, mutta se on tarkasti pielessä, koska Paavola ei ole ymmärtänyt Raamatun tekstin alkuperäistä tarkoitusta.


      • Taivaassa
        m..o.t kirjoitti:

        Tulkintansi on väärä, koska se törmää muiden Raamatun kohtien kanssa. Meidän tulee etsiä nyt ymmärräytä siitä, mitä ko. jae tarkoittaa. Raamattu kansalle käännös kertoo seuraavaa:

        Joh. 3: 11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme siitä, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. Joh. 3:32,12:49
        12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista asioista, kuinka sitten
        voisitte uskoa, jos puhun teille taivaallisista?
        13. Ei kukaan ole noussut ylös tai­vaaseen paitsi hän, joka tuli alas taivaasta, Ihmisen Poika. Sananl. 30:4;
        Joh. 6:62; Room. 10:6; Ef. 4:9
        14. Ja niin kuin Mooses korotti käärmeen autiomaassa, niin on Ihmisen
        Poika korotettava, 4. Moos. 21:9; Joh. 8:28
        15. että jokaisella, joka uskoo häneen, oli si iankaikkinen elämä.

        Kun katsoo tätä koko asiayhteyden valossa, niin Jeesuksen puheesta korostuu se, että hän tietää, mitä puhuu. Hän on ollut taivaassa ja osaa puhua taivaasta. Hänen ympärillä olleista kuulijoista ei ole kukaan käynyt taivaasta oppia hakemassa.

        Sitten on ne muut Raamatun kohdat, jossa Paavali tietää erään henkilön vierailleen tavaassa. Elia otettiin taivaaseen ja tuli vuorelle takaisin puhumaan Jeesuksen kanssa jne. Kun nämä asiat ottaa huomioon, niin silloin saa ymmärrystä Raamatun tekstin alkuperäisestä tarkoituksesta.

        Raamatun mukaan on ainakin Aabrahamin helma ja samoin paratiisi ja oliko mainintaa kolmannesta taivaastakin tai välitaivaasta, niistä en ole varma lukeeko Raamatussa ?Taitaa olla, että pitää vielä tutkia rukoillen asiaa, mutta ehkä tuo alla oleva Raamatun kohta myös todistaa siitä, että vain Jeesus voi mennä ja tulla tahtonsa mukaan taivaan ja maan välillä ja uskon, että juuri siksi, koska Jeesus Kristus on Jumala.

        Joh 3

        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.


    • ihankotosissaan

      Suurin osa tämänkin ketjun vänkääjistä lienee mt-potilaita , osa kai suoraan pöpilästä kirjoittelee, niin on sekavaa ja jokainen mielstään oikeassa.:::::)))

      Vai olette oikein taivaassa käyneet, kaikkea aikuiset ukot ja akat kehtaa satuilla , ja vielä keskellä kirkasta päivää.::::))) Oottakaa edes iltaan, silloinhan nuo juttunne menevät iltasaduista lapsille...:::))

      • näin.on

        Tässä sinulle 'ihankotosissaan' tuomio:

        Mt 5:21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, JOKA SANOO: 'SINÄ HULLU', ON ANSAINNUT HELVETIN TULEN.


      • näin.on

        Raamatussa on mainittu, että apostoli Johannes ja eräs Paavalin tuntema olivat käyneet taivaassa hengessä. Raamattu ehkä kertoo myös Mooseksen käyneen hengessä taivaassa. Jeesus kertoo rikkaasta miehestä helvetissä ja profeetta Joonakin oli kolme päivää helvetissä.

        Minusta nämä mainitsemasi linkit voivat olla totta. En ole löytänyt mitään sellaista, mikä olisi Raamatun vastaista ja muuten epäilyttävää. Ajattelen, että nämä kertomukset ovat totta.

        Petri Paavola arvio näistä asioista voidaan jättää sivuun. Petri Paavola ei ole luotettava raamatunopettaja.


    • ÄlkääUskokoPaavolaa

      Petri Paavola jatkaa harhaoppien levittämistä. Hän riitelee taas toisen harhaoppisen Patrick Tiaisen kanssa ja samalla Petri Paavola puhuu samanlaista soopaa.

      Petri Paavola väittää, ettei kukaan voi mennä vierailemaan tavaaseen ja sieltä palata takaisin kertomaan tapahtumia. Kyllä voi. Niin opettaa Paavali.

      2. Kor 12:1 Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin. 2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala. 3 -- 4 Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

      Petri Paavola on julkaissut hiljakkoin valheopetuksensa artikkelissaan: "Patrick Tiaisen väärä evankeliumi", jossa Paavola opettaa myös väärää evankeliumia näin:

      "Kun tutkimme Raamatun kokonaisopetusta, niin ihminen ei voi käydä syntienlangenneessa ruumissa elossa ollessaan Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille taivaasta ja Jumalasta. Raamatun opetuksen mukaan on kuitenkin mahdollista nähdä Hengessä ilmetystä tai unessa näkyä taivaasta ja joistakin asioista mitä siellä on. Taivaskäynnit ja matkakertomukset taivaasta, missä ihminen on fyysisesti syntiinlankeemuksen ruumiissa käynyt taivaassa ovat joko riivaajahenkien antamia valheellisia ilmestyksiä tai saatanan luoma valheilluusio taivaasta tai sitten ihminen keksii niitä itse pönkittääkseen omaa "asemaansa".

      • ÄlkääUskokoPaavolaa

        Kun Petri Paavola leimaan kaikki taivastodistuksen riivaajahenkien antamaksi, niin Petri Paavolan toiminta voi olla jo Pyhän Hengen pilkkaa. Varoitan teitä tekemästä tällaista syntiä, ettette lankea Pyhän Hengen pilkkaan. Paavolalla on suuri ja ylpeä suu.


      • PetriOnOikeassa

        Kyllä Petri Paavola on oikeassa Patrick Tiaisen taivaskäynnistä:

        http://www.kotipetripaavola.com/patricktiaisenvaaristynytevankeliumi.html

        "Patrick kertoi videoblogi nro 39:ssa kuinka hän kävi taivaassa ja mitä hän siellä näki. Patrick sanoi nähneensä taivaassa neljäkymmentä pukin näköistä eläintä tai vuohta. Patrickin mukaan kun hän oli taivaassa, niin hän kertoi kuinka maan päältä nousi laulu joka tunkeutui läpi taivaaseen ja ne tulivat ikään kuin niiden 40 eläimen alta. Patrick sanoi nähneensä nuotit ja ylistyslaulun sanat, jotka maan päältä nousi etsien tiensä Isä Jumalan korviin. Patrick sanoi tuon yhden laulun olevan Jumalalle arvokkaampi kuin ne neljäkymmentä uhrattavaa eläintä. "

        " Patrick sanoi taivaassa olleen neljäkymmentä uhrattavaa eläintä. Jumalan taivaassa ei ole syntiä. Raamatun opetuksen mukaan eläimiä uhrataan syntien ja rikkomuksien vuoksi. Tämä yksityiskohta jo yksistään paljastaa sen, että Patrickin kokema asia ei ollut Raamatun Jumalan antama, vaan sielunvihollisen eksytys sekä valhenäky tai valheilluusio tai valheeseen perustuva kokemus.

        Hebr 10:
        12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

        Raamatun opetuksen mukaan Herran Jeesuksen uhri Golgatalla oli ainoa uhri syntien edestä, koska Hänen yksi ainoa uhrinsa iankaikkisesti tekee täydellisiksi (tulevassa maailmassa Uudessa Jerusalemissa olemme täydellisiä emme tässä ajassa) sekä pyhittää ne, jotka uskovat Häneen.

        Koska Patrick näki taivaassa olevan uhrattavia eläimiä, niin hänen taivaskokemuksensa oli saatanan antama valheellinen kokemus. Patrickin kokemus ja julistus vääristää pelastuksen evankeliumia, koska hän kertoo taivaassa olleen uhrattavia eläimiä. Taivaassa ei ole syntiä, eikä taivaassa uhrata syntien sovitukseksi ja syntien tähden, koska iankaikkinen syntiuhri uhrattiin maan päällä noin 2000 vuotta sitten kun Herra Jeesus kärsi, vuodatti verensä ja kuoli meidän syntiemme tähden.

        Opetus ja ajatus taivaassa olevista uhrattavista eläimistä on Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön pilkkaamista sekä halventamista. Jokainen totuutta rakastava uskova tietää sen mikä henki haluaa pilkata ja halventaa Herran Jeesuksen verta ja sovitustyötä. "


      • dfgdfgdfgd
        PetriOnOikeassa kirjoitti:

        Kyllä Petri Paavola on oikeassa Patrick Tiaisen taivaskäynnistä:

        http://www.kotipetripaavola.com/patricktiaisenvaaristynytevankeliumi.html

        "Patrick kertoi videoblogi nro 39:ssa kuinka hän kävi taivaassa ja mitä hän siellä näki. Patrick sanoi nähneensä taivaassa neljäkymmentä pukin näköistä eläintä tai vuohta. Patrickin mukaan kun hän oli taivaassa, niin hän kertoi kuinka maan päältä nousi laulu joka tunkeutui läpi taivaaseen ja ne tulivat ikään kuin niiden 40 eläimen alta. Patrick sanoi nähneensä nuotit ja ylistyslaulun sanat, jotka maan päältä nousi etsien tiensä Isä Jumalan korviin. Patrick sanoi tuon yhden laulun olevan Jumalalle arvokkaampi kuin ne neljäkymmentä uhrattavaa eläintä. "

        " Patrick sanoi taivaassa olleen neljäkymmentä uhrattavaa eläintä. Jumalan taivaassa ei ole syntiä. Raamatun opetuksen mukaan eläimiä uhrataan syntien ja rikkomuksien vuoksi. Tämä yksityiskohta jo yksistään paljastaa sen, että Patrickin kokema asia ei ollut Raamatun Jumalan antama, vaan sielunvihollisen eksytys sekä valhenäky tai valheilluusio tai valheeseen perustuva kokemus.

        Hebr 10:
        12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

        Raamatun opetuksen mukaan Herran Jeesuksen uhri Golgatalla oli ainoa uhri syntien edestä, koska Hänen yksi ainoa uhrinsa iankaikkisesti tekee täydellisiksi (tulevassa maailmassa Uudessa Jerusalemissa olemme täydellisiä emme tässä ajassa) sekä pyhittää ne, jotka uskovat Häneen.

        Koska Patrick näki taivaassa olevan uhrattavia eläimiä, niin hänen taivaskokemuksensa oli saatanan antama valheellinen kokemus. Patrickin kokemus ja julistus vääristää pelastuksen evankeliumia, koska hän kertoo taivaassa olleen uhrattavia eläimiä. Taivaassa ei ole syntiä, eikä taivaassa uhrata syntien sovitukseksi ja syntien tähden, koska iankaikkinen syntiuhri uhrattiin maan päällä noin 2000 vuotta sitten kun Herra Jeesus kärsi, vuodatti verensä ja kuoli meidän syntiemme tähden.

        Opetus ja ajatus taivaassa olevista uhrattavista eläimistä on Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön pilkkaamista sekä halventamista. Jokainen totuutta rakastava uskova tietää sen mikä henki haluaa pilkata ja halventaa Herran Jeesuksen verta ja sovitustyötä. "

        Patrick Tiaisen taivaskäynti on väärä profetia. Mutta niin on myös PetrI Paavolan oppi siitä, ettei kukaan voi käydä taivaassa vierailemassa. Siitä tässä on kyse.


      • PetriOnOikeassa
        dfgdfgdfgd kirjoitti:

        Patrick Tiaisen taivaskäynti on väärä profetia. Mutta niin on myös PetrI Paavolan oppi siitä, ettei kukaan voi käydä taivaassa vierailemassa. Siitä tässä on kyse.

        Kyse on siitä, että Patrick Tiaisella tuntuu olevan kristinuskon perusteetkin hakusessa.


      • dfgdfgddgdfgd
        PetriOnOikeassa kirjoitti:

        Kyse on siitä, että Patrick Tiaisella tuntuu olevan kristinuskon perusteetkin hakusessa.

        Ja niin on myös Petri Paavolalla. Petri Paavola käyttää hyväksi harhaoppisia saarnamiehiä, joita arvostellessaan Paavola levittää omia harhaoppeja.


      • PetriOnOikeassa
        dfgdfgddgdfgd kirjoitti:

        Ja niin on myös Petri Paavolalla. Petri Paavola käyttää hyväksi harhaoppisia saarnamiehiä, joita arvostellessaan Paavola levittää omia harhaoppeja.

        Petri Paavolalla on varmasti ihan oikeat motiivit kirjoittaessaan Patrickin harhoista. Nykyään esiintyy niin monenlaista eksyttäjää, että on hyvä, että nämä harhat paljastetaan, koska muuten varsinkin nuoret uskovat ovat vaarassa joutua harhaan. Oikeaa sydämen asennetta osoittaa myös Petrin kirjoituksen lopussa oleva kohta:

        "Kehotan edelleen kaikkia totuuden tuntevia rukoilemaan Patrickin ja hänen laillaan uskovien ihmisten puolesta, että he menisivät itseensä ja tekisivät parannusta ja tulisivat totuuden tuntemiseen. Kehotan edelleen kohtaamaan heitä sävyisästi rakkauden ja totuuden Hengessä. Muistutan myös meitä jokaista, että valvokaamme itseämme ja muistakaamme, että meidänkin tulee tehdä parannusta niissä kohdin missä olemme rakentaneet uskoa väärille perustuksille. Meillä kaikilla voi olla sokeita pisteitä. Tämä olisi hyvä ja syytä muistaa ettemme lankea ylimielisyyden ja ylpeyden syntiin. "


      • dfgdfgdfgdfdg
        PetriOnOikeassa kirjoitti:

        Petri Paavolalla on varmasti ihan oikeat motiivit kirjoittaessaan Patrickin harhoista. Nykyään esiintyy niin monenlaista eksyttäjää, että on hyvä, että nämä harhat paljastetaan, koska muuten varsinkin nuoret uskovat ovat vaarassa joutua harhaan. Oikeaa sydämen asennetta osoittaa myös Petrin kirjoituksen lopussa oleva kohta:

        "Kehotan edelleen kaikkia totuuden tuntevia rukoilemaan Patrickin ja hänen laillaan uskovien ihmisten puolesta, että he menisivät itseensä ja tekisivät parannusta ja tulisivat totuuden tuntemiseen. Kehotan edelleen kohtaamaan heitä sävyisästi rakkauden ja totuuden Hengessä. Muistutan myös meitä jokaista, että valvokaamme itseämme ja muistakaamme, että meidänkin tulee tehdä parannusta niissä kohdin missä olemme rakentaneet uskoa väärille perustuksille. Meillä kaikilla voi olla sokeita pisteitä. Tämä olisi hyvä ja syytä muistaa ettemme lankea ylimielisyyden ja ylpeyden syntiin. "

        Minä varoitan myös Petri Paavolasta. Hän on tekopyhä. Tämä mies tulvii harhaoppeja. Tuossa pari kommettia ylempänä on asiallinen huomio siitä, että Petri Paavola on voinut tehdä jopa Pyhän Hengen pilkkaa, eikä hän saa sitä syntiä anteeksi, jos on nyt huomannut Patrick Tiaisen olevan eksyttäjä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14132055/onko-petri-paavola-todella-ovela-eksyttaja

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14227434/petri-paavola-jai-kiinni-valehtelusta


      • PP.on.kerettiläinen.susi
        PetriOnOikeassa kirjoitti:

        Kyse on siitä, että Patrick Tiaisella tuntuu olevan kristinuskon perusteetkin hakusessa.

        Petri Paavolalla on kristinuskon perusteetkin hakusassa, koska hän kieltää Pyhän Kolminaisuuden. Ellei PP saa armoa tehdä parannusta tästä ja muista vakavista harhoistaan, hän on kadotettu.


    • taivaskoti

      Ei meistä yksikään voi käydä ruumissaan Taivaassa tai Helvetissä, vain ja ainoostaan hengessä voi käydä, jos Jumala niin suo. Unessa ja näyssä voi käydä ja nähdä mitä Jumala haluu näyttää. Meillä ei ole oikeutta tuomita ei puhuu pahaa Paavolasta. Jokainen meistä on vastuussa omista sanoistaan ja teoistaan Jumalan edessä. Samoin tänne kirjoituksista ja siitä millasen kuvan ihmiset saavat uskovista. Ei ole hyväksi kirjoittaa pahaa ja riidanhaluista tekstii, koska niistäkin on vastuu kannettava. Ja miten uskovat ja uskomattomat ottavat vastaan kirjoitukset joita tänne laitetaan. Omaksi turmioksi moni kirjoittaa mitä sattuu, eikä sellanen ole koskaan Jumalan tahto. Synnistä, kadotuksesta ja Jeesuksen sovitustyöstä meidän tulis kirjoittaa/puhuu enemmän. Sensijaan kuin esim Paavolasta ja hänen opetuksestaan. Ei Paavola ole Jeesus. Jeesuksesta puhuminen kasvattaa ja nostaa uskovia siihen asemaan johon meidät on asetettu, eli julistamaan evankeliumia kaikille luoduille. Meidän tehtävämme on julistaa elävää uskoo, joka on Raamatun mukaista ja korottaa Jeesusta ei häväistä. Siunausta jokaiselle lukijalle ja kirjoittajalle.

      • näin.on

        Paavola kehottaa aina koettelemaan. Häntä on koeteltu ja hänet on havaittu eksyttäjäksi ja vääräksi profeetaksi. Häntä on syytä varoa. Hän on osannut paljastaa jotain vääriä profeettoja kuten Patrick Tiaisen, mutta se ei oikeuta Paavolaa puhumaan harhaoppeja.

        Sinun käsityksesi siitä, ettei kukaan voi käydä vierailemassa taivaassa, on vain jokin valistumaton mielipide. Elia meni ruumiinsa kanssa taivaaseen ja tulil korkealle vuorella takaisin keskustelemaan Jeesuksen kanssa. Paavali kertoo ihmisestä, joka temmattiin taivaaseen ja hän tuli takaisin vierailunsa jälkeen. Näin opettaa Raamattu, eikä tämä ole jokin oma mielipide.


      • näppituntuma
        näin.on kirjoitti:

        Paavola kehottaa aina koettelemaan. Häntä on koeteltu ja hänet on havaittu eksyttäjäksi ja vääräksi profeetaksi. Häntä on syytä varoa. Hän on osannut paljastaa jotain vääriä profeettoja kuten Patrick Tiaisen, mutta se ei oikeuta Paavolaa puhumaan harhaoppeja.

        Sinun käsityksesi siitä, ettei kukaan voi käydä vierailemassa taivaassa, on vain jokin valistumaton mielipide. Elia meni ruumiinsa kanssa taivaaseen ja tulil korkealle vuorella takaisin keskustelemaan Jeesuksen kanssa. Paavali kertoo ihmisestä, joka temmattiin taivaaseen ja hän tuli takaisin vierailunsa jälkeen. Näin opettaa Raamattu, eikä tämä ole jokin oma mielipide.

        Minäkin koettelin,ei löytynyt munia mistään,siis mikä tämä,joka on itsensä ylentänyt loppupeleissä on?


    • taivaskoti

      Elian Jumala otti Taivaaseen tässä lihallisessa ruumiissa missä mekin olemme. Entä Mooses, miksi Saatana olisi halunnut Mooseksen ruumiin ja miksi Enkeli Miikael vartioi Mooseksen ruumista? ruumista jota ei koskaan ees ole löydetty, ei ees luita. Herättikö Jumala Mooseksen kuolleista ja vei lihassa olevan ruumiin elävänä Taivaaseen, kuten Eliaan vei. Eihän Mooses ollut ees mitenkään huonokuntoinen ei sairas. Mooses vaan ei päässyt luvattuun maahan koska löi kallioon kiivastuksissaan et kansa sai vettä. Mooses ja Elia ilmestyivät kirkastusvuorella jossa Jeesus oli. Näin ollen Jumala olisi herättänyt Moosksen kuolleista ja nostanut ylös Taivaaseen kuten Eliaan, ja nämä kaksi henkilöä olisivat ne kaksi säkkipukuista todistajaa lopunaikana. Paavali ei tienny oliko hän ruumissaan vai poissa, vain Jumala yksin tietää. Eihän Ilmestyskirjassa Johannestakaan viety Taivaaseen vaan hän sai näyissä nähdä mitä lopunaikana tapahtuu. Ei kukaan muu ole käynyt lihassa olevassa ruumissa Taivaassa, enkä usko et tulee käymään. Eihän Taivaaseen pääse mikään epäpuhdas, vain ja ainoostaan Karitsan Verellä puhdistettu uusi luomus. Jolla on samanlainen ylösnousemusruumis kuten Jeesuksella, kun astui Taivaaseen Isän Jumalan oikealle puolelle. Mooses ja Elia ovat Jumalan valittuja joilla on tehtävä vielä edessään joka kuuluu lopunaikaan. Samoinhan Jeesuskin ilmestyi opetuslapsilleen maanpäällisessä ruumiissaan. Van Jumala yksi tietää, eikä tämä ole tärkein vaan se, että pidetään huoli siitä että nimemme on kirjoitettu elämän kirjaan. Samoin ettei mikään synti erota meitä Jumalasta tässä ajassa ja sit iäisyyden saamme viettää Luojamme yhteydessä, ei kadotuksessa. Olkoon se päämäärämme ja rientäkäämme sitä kohti joka meitä odottaa. Ei näkyväisissä vaan näkymättömissä. Siunattuu päivää jokaiselle.

      • E.LO

        Olennaista tässä on huomata, että Petri Paavola on kova eksyttäjä. Paavola käyttää härskisti hyväksi muita valheapostoleja, kuten Patrick Tiaista ja häntä arvostellessaan leivittää muitakin valheita.

        Sun juttus Mooseksen ruumiin ylösnousemuksesta vuorella puuttuu Raamatusta. Teet samanlaisia doktriineja, mitä Paavola tekee. Voi sinua raukkaa..


      • dfgdfgdgdfg

        Raamattu ei sano, että säkkipukuiset profeetat olisivat Elia ja Mooses eikä edes sitä, että Elia ja Eenok. Joten lopeta tuo teoroitten teko, jos Raamattu ei profeettoja nimeä.


      • "ei ees luita"

        No ei kait perkele yli 4000 vuotta vanhasta ruumiista enää ees luita löydy!


      • varokaaKTSää
        KTS kirjoitti:

        "ei ees luita"

        No ei kait perkele yli 4000 vuotta vanhasta ruumiista enää ees luita löydy!

        Valekristitty ja valehtelija KTS vielä kiroileekin.


      • gfdfgdgdgdf
        KTS kirjoitti:

        "ei ees luita"

        No ei kait perkele yli 4000 vuotta vanhasta ruumiista enää ees luita löydy!

        Eikö sulla KTS ole mitään muuta tekemistä, kuin notkua nettipalstoilla, missä sinua ei ota kukaan vakavasti.


    • taivaskoti

      Meillä on oikeus jokaisella lukee Raamattuu ja rukoilla et Jumala avaa Pyhän Henkensä kautta meille Sanaa. Meidät on kehoitettu tutkimaan Sanaa ja Sana avautuu jokaiselle eritavalla ja eriaikaan. Kaikki kuiteski vaikuttaa yhdessä niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat. Eipä Mooseksen luitakaan ole koskaan löydetty. Kahdesta säkkipukuisesta todistajasta on kirjoitettu Ilmestyskirjassa. Itelle avautunu et säkkipukuiset todistajat olisivat Mooses ja Elia. Joten tästä ei kannata pulttii ottaa kenenkään, jokainen tutkikoon Sanaa ja miten Sana avautuu. Riitely ja kinastelu pois, ei kuulu Jeesukseen uskovien elämään ja sanavarastoon. Miksei voida kirjoittaa sovussa ja laittaa omia näkökantoja miten Sana avautuu ilman et hyökätään kimppuun. Ei Jumala koskaan ole tarkoittanu silleen, vaan rakkaus yhdistää uskovat toisiinsa. Kuten Jumalakin rakastaa meitä jokaista, niin meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Mut Jumala vihaa syntii ja meidänkin tulee vihata syntii, ei hyväksyy. Siunausta jokaiselle.

      • ghghjghjgj

        Mistä sinulle on avautunut, että säkkipukuiset ovat Mooses ja Elia?


      • taivaskoti
        ghghjghjgj kirjoitti:

        Mistä sinulle on avautunut, että säkkipukuiset ovat Mooses ja Elia?

        Ilmestyskirjasta. Jokainenhan on varmaan lukenu Raamatusta myös Mooseksesta ja Eliasta. Kun aloittaa rukoilemalla lukemisen ja pyytää Jumalaa avaamaan Pyhän Hengensä kautta sanaa, niin Jumala avaa. Onhan meitä kehoitettu Raamatussa pyytämään ja anomaan viisautta. Etsikää niin te löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan, anokaa niin teille annetaan. Näihin ja muihin Jumalan lupauksiin uskon mitä on kirjoitettu Raamattuun. Kaikesta yksin Jumalalle kunnia. Me ollaan pienii ja vajavaisii ihmisii Jumalan suurella kämmenellä, mut Jumala rakastaa meitä valtavasti. Siunausta jokaiselle.


    • taivaskoti

      Olen onnellinen uskossani Jeesukseen. Rakastan Jumalaani ja haluun elää Jumalan tahdossa. Mut ikävä kyllä se on meille jokaiselle vaikeeta ja sit joudumme kärsimään, kun teemme oman tahtomme mukaan. Eikä mua haittaa yhtään vaikka joku/jotkut hyökkää sanoilla mun kimppuun. Koska kuulun kuiteski kokonaan Jumalalle samoin koko elämäni.

    • C..E.O

      Petri Paavolan uusin artikkeli käsittelee Bill Johnsonin kirjaa 'Taivas maan päälle'. Tuntuu siltä, että Petri Paavolalla on pakkomielle arvostella kaikkea, mitä hän näkee ja kuulee.

      Olen huolissani Petri Paavolan henkilökohtaisesta tilanteesta.

      • ghggggt

        Hänellä on selvästi kova tarve päteä ja sen takia hän vain haukkuu muita.


      • KopioituKommentti

        Paavola kertoo, että eräät suomalaiset seurakuntien johtajat saavat kuolemantuomion. Syntiin langenneet seurakuntien johtajat surmataan. Tämän asian Petri Paavola kertoo uusimmassa artikkelissaan 'Ajatuksia Raamatullisesta paimenuudesta'.

        Petri Paavola sanoo seuraavaa: "Tulevina päivinä jotkut kehnot paimenet tullaan tuomitsemaan sellaisella tavalla, että Herra ottaa heidät pois tästä ajasta kuoleman kautta, koska he eivät halunneet tehdä parannusta pahoista teoistaan." Paavola uhkaa seurakuntien johtajia myös sillä, että he sairastuvat.

        Kun lukee Paavolan artikkelin kokonaan, niin siitä saa sellaisen kokonaiskäsityksen, että iso osa suomalaisista seurakunnista on langennut sellaiseen syntiin, että niiden paimenet surmataan syntien takia.

        Oli Petri Paavolan puhe oikeaa tai väärää, niin herää kysymys, millä valtuuksilla Petri Paavola moista puhuu? Millä valtuuksilla Petri Paavola jatkaa ankaraa muiden arvostelua, vaikka Petri Paavola on todistettu olevan itse väärä profeetta? Mitäs jos Petri Paavola itse kuolee muiden syntisten pappien joukossa?

        Jumalan oikea profeetta Elia voitti ja jäi itse henkiin sekä nousi taivaaseen näkemättä kuolemaa. Karmel-vuori oli paikka, jossa selvisi, kuka on oikea ja kuka väärä profeetta. Petri Paavolan ankara arvostelun linja on koventunut. Petri Paavola on kutsunut seurakuntien johtajat kamppailuun Karmel-vuorelle.


      • sfdsdfsdfsd
        KopioituKommentti kirjoitti:

        Paavola kertoo, että eräät suomalaiset seurakuntien johtajat saavat kuolemantuomion. Syntiin langenneet seurakuntien johtajat surmataan. Tämän asian Petri Paavola kertoo uusimmassa artikkelissaan 'Ajatuksia Raamatullisesta paimenuudesta'.

        Petri Paavola sanoo seuraavaa: "Tulevina päivinä jotkut kehnot paimenet tullaan tuomitsemaan sellaisella tavalla, että Herra ottaa heidät pois tästä ajasta kuoleman kautta, koska he eivät halunneet tehdä parannusta pahoista teoistaan." Paavola uhkaa seurakuntien johtajia myös sillä, että he sairastuvat.

        Kun lukee Paavolan artikkelin kokonaan, niin siitä saa sellaisen kokonaiskäsityksen, että iso osa suomalaisista seurakunnista on langennut sellaiseen syntiin, että niiden paimenet surmataan syntien takia.

        Oli Petri Paavolan puhe oikeaa tai väärää, niin herää kysymys, millä valtuuksilla Petri Paavola moista puhuu? Millä valtuuksilla Petri Paavola jatkaa ankaraa muiden arvostelua, vaikka Petri Paavola on todistettu olevan itse väärä profeetta? Mitäs jos Petri Paavola itse kuolee muiden syntisten pappien joukossa?

        Jumalan oikea profeetta Elia voitti ja jäi itse henkiin sekä nousi taivaaseen näkemättä kuolemaa. Karmel-vuori oli paikka, jossa selvisi, kuka on oikea ja kuka väärä profeetta. Petri Paavolan ankara arvostelun linja on koventunut. Petri Paavola on kutsunut seurakuntien johtajat kamppailuun Karmel-vuorelle.

        Paavolan on todettu pilkanneen Pyhää Henkeä. Paavolan opetukselta putosi pois uskottavuus.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404878/petri-paavola-pilkkasi-pyhaa-henkea


    • huheli

      Kyllä taivas kokemukset on todellisia.Itsekin piipahdan tämän tästä.Mut eläinuhraaamisia siell en nähnyt.Teurastettu Jumalan karitsa kylläkin.niin eläimiä oli paljon taivaassa.Jotkut ei tiennyt kuka on Paavola ja Tiainen.?Opetuslapset tunnettiin keskinäisestä rakkaudesta.Ovi on auki kaikkein pyhimpään Jeesuksen veren kautta ja liha ja veri ei peri taivasten valtakuntaa.Niin kävin hengessä ja lihani makasi sohvalla.enkä käynyt hissillä .

    • Anonyymi

      Petri on opettanut oikein sen, ettei kukaan ole mattiwendelinimäisesti käynyt taiavaassa ihailemassa etukäteen omaa kirkasta kruunuaan.

    • Anonyymi

      Petri Paavola ei siis ole väärä profeetta. Se on todistettu.

      • Anonyymi

    • Olen saanut käydä taivaassa kerran ja olinko ruumiissani ..sanoisin en ollut ,mutta siinä uudessa samankaltaisessa kuin nyt olemuksessani ,josta näin tai katselin oikeaa kättäni ,joka oli kuin nyt ,mutta siitä näkyi kuin lävitse taivaassa ollessa ja valtaistuimelta tullut hitaasti mutkitteleva aaltoileva "säteily" valo energia oli samaa olemusta kuin minun käteni ja se valo kuin kulki käsivarteni lävitse .
      Kauniita valkoisia pylväitä oli myös ja isot salit .Pidemmälle en paljoa päässyt vain hieman lähemmäski valtaistuinta ,mutta sitten tultiinkin takaisin vauhdilla ...en jotenkin kestänyt Jumalan läheisyydessä ..olin silloin melko tuore kristitty ja olinko vielä niin lihallinen ,että en voinut kestää Jumalan Pyhyydessä silloin ..? en tiedä ,mutta nyt ymmärrän ,minkälainen se uusi luomus uskovilla on tuolla ikuisuudessa aikanaan.
      Tämänkin asian kirjoitan ulkomuistista ,vaikka aikaa on siitä ja Jumalan asiat säilyy muistissa pitkään...ne ei haihdu.
      Näyissä ,joita olen nähnyt tai olen kerran siirtynytkin iraniin niin valo ja säteet ovat hieman enemmän kullanvärisiä siis kaikki valo on aavistuksen vivahdus kultaan.

    • Anonyymi

      On teillä opit. Ihmisiä luotu "Aatamin ajoista lähtien" toiset pääsemässä taivaaseen ja toiset, miljardeja ja taas miljardeja onnettomia luomuksia joutumassa ikuiseen, heidän luojansa? heille luomaan helvettiin?

      "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on..."?
      Mitä tämä tarkoittaa? Joku mättää tässä yhtälössä.

    • Anonyymi

      Petri Paavola opettaa oikein.
      Älkää uskoko tämän ajan taivaskävijöihin.

    • Anonyymi

      Kyl itse olen huomannut paljon raamatunvastaisia väitteitä häneltä ja tahallista vääristelyä, puhuu myös totta jossain asiassa, mut ei voi luottaa kyllä yhtään. Taitaa olla susi lampaiden vaatteissa.

    • Anonyymi

      >> Koen,että Paavolalla on todella väkevä, häkellyttävän tarkka armoitus Jumalalta opettaa ja en ihan heti kyseenalaistaisi hänen opetuksiaan.Hänkin tosin on vain ihminen ja voi erehtyä.Sanoo erehtyneensäkin ja kehoittaa koettelemaan ja tutkimaan kaikkia hänen opetuksiaan. <<

      Missäs kohtaa raamattu muka sanoo, että "ihan heti" ei saisi kyseenalaistaa?

      >> todella väkevä, häkellyttävän tarkka armoitus Jumalalta <<

      Raamatun ilmoituksen mukaan palvelija ei ole mitään: "ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala".

      Jos on jo ihan häkeltynyt jostain puhujasta, kannattaa ruveta korjaamaan omaa suuntaansa.

      Olen itsekin Paavolaa kuunnellut, mutta en ole koskaan pitänyt häntä minään erehtymättömänä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe