Tietoyhteiskuntakaaren muutoksesta

Hallitus purkaa normeja, siispä tehdään purkuehdotuksia:

---

Ehdotamme uskonnollisia ohjelmia koskevien poikkeusten kumoamista.

Tietoyhteiskuntakaaren 216 § 3. momentin mukaan uskonnollisten tilaisuuksien tv-lähetyksiä ei saa keskeyttää mainoskatkoilla. Saman lain 224 § 2. momentti kieltää lisäksi keskeyttämisen aatteellisella mainonnalla.

Rajoitus on perusteeton. Asiasta voivat sopia keskenään asianomainen uskontokunta, lähetysyhtiö ja mainostaja.

Pidämme erinomaisena sitä, että mainonnan käsite on tällä vuosikymmenellä laajennettu koskemaan myös aatteellista ja yhteiskunnallista mainontaa. Lähtökohtaisesti kaikkea mainontaa - koskipa se sitten suklaapatukoita, ehdokkaita kansanedustajiksi tai uskonnollista näkemystä - tulisi säädellä samalla tavoin.

---

Mitä mieltä viimeisestä kappaleesta? Kai tuokin käy, mutta mietin vielä voisiko sitä laajentaa tai täsmentää.

7

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisessa ketjussa kerrottiin, että vapaa-ajattelijoiden lausunnot ovat "outoja".

Onko tässä lausuntoluonnoksessa jotain outoa?

• No miten ollakaan ei tähän tullut koskaan vastausta. Ehkä nyt?

• EiHolhousta

Valtion ei tule holhota uskonnollisten ohjelmien toteutusta. Kunhan ihmisoikeuksia ei rikota.

• Vai pitääkö valtio uskovia suurina lapsina? :=)

Logiikkahan on sama kuin lastenohjelmissa, ei saa mainostaa kesken ohjelman.

• Sanon.vaaan
        jori.mantysalo kirjoitti:

Vai pitääkö valtio uskovia suurina lapsina? :=)

Kyllä kirkon jäseniä holhotaan. Esimerkiksi uskonnoopetuksen pakollisuus koulussa - ET mene ET:oon -kielto!

• KirkkoValtio
        jori.mantysalo kirjoitti:

Vai pitääkö valtio uskovia suurina lapsina? :=)

Niin lapsia, nuoria ja lasten ja nuorten vanhempia selvästi holhotaan..
        Suomi on jossain määrin kirkkovaltio (toki valtiokirkkokin on).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4441
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2400
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1951
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      17
      1652
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1493
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      961
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      93
      880
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      110
      792
    Aihe