Kuinka lukea Raamattua?

KunniaHerralle

Miten Jumalan Sanaa tulisi lukea? Jae sieltä, luku täältä?

Raamattua luetaan eri tavoilla, mutta kuinka Jumala on tarkoittanut Sanansa luettavaksi? Ihmiset kuuntelevat Raamatun opettajia, vertaillen heitä keskenään, eikä Raamattua välttämättä lueta itse. Ihmisillä on myös tapana valita mieleisensä Raamatun opettajat ja seurakunnat joista itse pitävät. Omiin muistiinpanoihinkin kiinnitetään enemmän huomiota kuin Jumalan Sanaan. Raamattu mielletään tärkeimmäksi kirjaksi jonka ihminen voi lukea, mutta silti erittäin harvat ovat lukeneet sen kokonaan.
Opetus: David Pawson
https://www.youtube.com/watch?v=SKwJ9wSPpdo

Pawson lähestyy asiaa älykkäällä huumorilla ja kysymyksillä, joka saa yleisön nauramaan.

Mitä tapahtui kun seurakunta luki ääneen Raamatun läpi yhdessä?

20

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kandeekuulla

      Älä missaa tätä.

      • ddsbfbf

        ok.


    • Kirjakääröt

      Minä lujen näin. 1Moos.3:21. Biblia. Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja pujetti heidän yllensä.

      • Linkinsanomaa

        Kuuntelin ja suosittelen todella kaikille.


      • 53453454
        Linkinsanomaa kirjoitti:

        Kuuntelin ja suosittelen todella kaikille.

        63656


      • wtwwtw
        53453454 kirjoitti:

        63656

        wtewte


      • vdggg

        ok.


      • xcvvxcv

        ok.


    • Näin33445
      • Äläsekoile

        Aloituksessa on kysymys Pawsonin 0petuksesta. Ei suomalaisista raamatunkäännöksistä.
        Kuuntele ja kirjoita sitten.


      • repeKooo

        ok.


      • KuuntelePawson

        ok.


      • okkoooo

        ok-


      • Repenvuoro

        ok.


      • okokoko

        ok.


      • nzghrtur

        ok.


    • Lueppas_nyt_jotenkin

      Miksi Jeesukselle tarvittiin äiti, Jumalan luoma, mutta täydellisesti epäonnistunut tekele, jonka jälkeläisiäkin pitää rangaista maailman tappiin asti toistuvasti tekemistään synneistä? Jumalallahan oli DNA:n kaikki koodit käytössään, eikä henkikirjoittaja pysynyt lainkaan ajantasalla väestöstä. Miksi Jumala ei siis vain luonut Aatamin paranneltua versiota mutta ilman täydellisesti epäonnistuneen flopin - Eevan geenejä?

      • Maria_ja_pyhä_henkikö

        Sillee. Niin. Miksi Jumala ei vaan luonut Jeesusta?


      • Sinlangennut

        Kysy häneltä suoraan.


    • avaruusolio

      Kirkko sanoo että sana on totuus, ja lujee sitä niinkuin piru.
      Totuutta ei voi kuitenkaan sanalla ilmaista , sillä totuus on ajaton, sanat ajallisia, joten sanalla voidaan vain viitata totuuteen, joka pitää sitten oivaltaa.
      Olemmeko kuitenkaan vapaita oivaltamaan tuota totuutta, sillä meillä on muodostunut vahva ennakkokäsitys asiasta, joka sitten muodostuu esteeksi
      totuuden näkemiselle.

      Kansakoulussa ollessani raamattu oli ainut kirja jonka luin kannasta kanteen,
      muista lukuhommista hän ei juuri piitannut, viimeiset luokat olin enimmäkseen pois koulusta, koska 7 lapsisen perheen vanhimpana jouduin hulehtimaan koko pientilan töistä, koska isä oli sodassa menettänyt terveydensä, ja oli työkyvytön.

      joten hänellä ei ollut mitään ennakkokäsityksiä sen suhteen, ja silloin jo
      Panin merkille,muutamia kohtia joita en voinut sulattaa mm. lunastusoppi

      Ne jäivät muhimaan mieleeni, ja vasta vuosikymmeniä myöhemmin tajusin mitä ne todellisuudessa tarkoittivat

      Kistinuskosta oli tullut Jeesuksen opetuksien nimeen toimiva antikristuksen oppi, joka hallitsee ihmismieltä, ja lunastusoppi on tuon vallan ikuistamista

      Sen seurausta on sitten tämä kaaosmainen , kärsimysten ja väkivallan täyttämä maailma.

      Kiitos ajattomalle elämälle kaiken lähteelle, jonka osa mekin olemme

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1619
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1341
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1089
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      2
      953
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    Aihe