Oliko mies uudestisyntynyt?

Eenokki12

Saarnaaja julisti kuka haluaa seurata herraa nostakoon kätensä merkiksi.Erän mies nosti kätensä ja katumuspenkissä julistettiin hänelle että on valinnut kerrankin hyvin. Saarnaaja oli iloinen uudestikastepäivänä niin iloinen että kutsui kädennostajan yöksi kotiinsa. Saarnaajan vaimo keitti iltakahvit ja sen jälkeen menivät maata. Yöllä kello 2,50 saarnamies heräsi virtsankarkailuun. Ajatteli vaimon menneen ulos tupakalle. Kurkistaessaan vierashuoneeseen näki kaksi onnellisen näköistä alastonta vartaloa yhdellä vuoteella ja katso: vaimo kädennostajan kanssa. Sattuuhan sitä peremmissakin helluntai perheessä, Mutta sivumennen sanoen kysyn, onko kaste pätevä jos upotuskaste joka myös on uskoontulon merkki ja varma todiste kastetun uskosta ja että vedestä on noussut uusi luomus. Tarvitaanko siis uusi kaste kun kastettu on maannut helluntai saarnaajan vaimon kanssa vai onko huorinteko mitätön teko kun sitä verrataan kädennostajan uskoon??

72

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klkökoipjl

      Hirvittävä viha ja katkeruus huokuu Henokin tekstistä niinkuin homojen tekstistä kuuluukin huokua.

    • Henok

      Minusta kastepukuun etupuolelle pitäisi ommelle teräsmiehen merkki että sen kautta nähtäisiin kuinka vahvaa helluntailaisten usko on.Teräsmiehen(träskalle) merkki puuttuu upotettavista huom! Selkäpuolelle kirjoitus: kaste ei pelasta se on vain vettä.

      • jussufi

        Helluntailaisuus on kokonaan jotain toista evankeliumin ja se on paholaisen mestariteos.
        Helluntailaisia viedään eksymyksestä toiseen eivätkä he ymmärrä mitään.


    • Eenokki12

      Mohikaanivainaa opitti kädennostouskoontuloa koska vain ja katumuspenkillä monen riettaan lahkolaisen vaatimuksilla uhkaa käyttäen saatiin myöntämään kädennoston ihmeen. Joku olisi painostuksen vuoksi tunnustanut aiheuttaneen Rooman palonkin.

      • kiitoskiiiitos

        Oli mitä oli, mutta kun 35 vuotta sitten arkana, alkoholisoituneena, kaksi itsemurhayritystä takanapäin, nostin helluntailaisten sunnuntai illan Hyvä sanoma kokouksessa käteni ylös loppurukouksen aikana merkiksi että täällä on syntinen, paljon pahaa tehnyt mies, minun puolestani saa rukoilla. Ja tuon yleisen rukouksen jälkeen menin vielä alttarille yli 30 vuotta Keniassa lähetystyöntekijänä olleen miehen käsien alle rukoiltavaksi, en tunne maailmassa tuntenut mitään. Mutta, mutta, viinanhimo läksi, tupakanhimo läksi, huoraamisen himo läksi, valehtelun himo läksi, varastelun himo läksi, listaa voisi jatkaa, eikä nuo takasin ole tulleet, aikaa on 35 vuotta, kiitos Jumalalle ja Jeesukselle. Jos tämä on väärää evankeliumia, niin olkoon, näin on hyvä. Sittemmin minusta tuli evankelista ja olen tätä Jumalan rakkauden evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen ristinsovitustyöstään Golgatalla, SE ON TÄYTETTY, saanut viedä mm. yli 30 vuotta Suomen -ja Venäjän vankiloihin, eri kristillisiin seurakuntiin, nähnyt satojen vankien tulevan uskoon, alkoholistien, narkomaanien tulevan uskoon, siivosyntisten tulevan uskoon ja näiden pysyvän myös nöyrinä Jumalan lapsina ja Jumalan palvelijoina. Jos tämä, joka lähti liikeelle siitä yhdestä sunnuntai illan Hyvän sanoman illan käden nostosta, niin olkoon väärin. Se kuitenkin muutti elämäni pysyvästi ja olen nähnyt satojen elämän muuttuvan, siis siitä yhdestä käden nostosta.

        Kiitos kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Kaikki on armoa, armon päälle.


      • Eenokki12
        kiitoskiiiitos kirjoitti:

        Oli mitä oli, mutta kun 35 vuotta sitten arkana, alkoholisoituneena, kaksi itsemurhayritystä takanapäin, nostin helluntailaisten sunnuntai illan Hyvä sanoma kokouksessa käteni ylös loppurukouksen aikana merkiksi että täällä on syntinen, paljon pahaa tehnyt mies, minun puolestani saa rukoilla. Ja tuon yleisen rukouksen jälkeen menin vielä alttarille yli 30 vuotta Keniassa lähetystyöntekijänä olleen miehen käsien alle rukoiltavaksi, en tunne maailmassa tuntenut mitään. Mutta, mutta, viinanhimo läksi, tupakanhimo läksi, huoraamisen himo läksi, valehtelun himo läksi, varastelun himo läksi, listaa voisi jatkaa, eikä nuo takasin ole tulleet, aikaa on 35 vuotta, kiitos Jumalalle ja Jeesukselle. Jos tämä on väärää evankeliumia, niin olkoon, näin on hyvä. Sittemmin minusta tuli evankelista ja olen tätä Jumalan rakkauden evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen ristinsovitustyöstään Golgatalla, SE ON TÄYTETTY, saanut viedä mm. yli 30 vuotta Suomen -ja Venäjän vankiloihin, eri kristillisiin seurakuntiin, nähnyt satojen vankien tulevan uskoon, alkoholistien, narkomaanien tulevan uskoon, siivosyntisten tulevan uskoon ja näiden pysyvän myös nöyrinä Jumalan lapsina ja Jumalan palvelijoina. Jos tämä, joka lähti liikeelle siitä yhdestä sunnuntai illan Hyvän sanoman illan käden nostosta, niin olkoon väärin. Se kuitenkin muutti elämäni pysyvästi ja olen nähnyt satojen elämän muuttuvan, siis siitä yhdestä käden nostosta.

        Kiitos kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Kaikki on armoa, armon päälle.

        Jaa sinä olet päässyt himoistakin irti kädennostolla, onnittelut mutta epäilen järkesi ja uskosi olevan sieltä syvältä.
        On tosin mahdollista että Jumalan armo muuttaa tietämättömän ja sitähän sitä ollaan varsinkin uskon elämän alkupuolella..
        Minäkin olen nähnyt satoja "uudestisyntyneitä" jotka eivät puhuneet uskosta ei uskoisille eikä Raamatun mukaan nämä upotuskastetut ole mitään uskovaisia..
        Kyllä olen tavannut samankaltaisia luterilaisiakin.


      • Setä.neuvoo
        kiitoskiiiitos kirjoitti:

        Oli mitä oli, mutta kun 35 vuotta sitten arkana, alkoholisoituneena, kaksi itsemurhayritystä takanapäin, nostin helluntailaisten sunnuntai illan Hyvä sanoma kokouksessa käteni ylös loppurukouksen aikana merkiksi että täällä on syntinen, paljon pahaa tehnyt mies, minun puolestani saa rukoilla. Ja tuon yleisen rukouksen jälkeen menin vielä alttarille yli 30 vuotta Keniassa lähetystyöntekijänä olleen miehen käsien alle rukoiltavaksi, en tunne maailmassa tuntenut mitään. Mutta, mutta, viinanhimo läksi, tupakanhimo läksi, huoraamisen himo läksi, valehtelun himo läksi, varastelun himo läksi, listaa voisi jatkaa, eikä nuo takasin ole tulleet, aikaa on 35 vuotta, kiitos Jumalalle ja Jeesukselle. Jos tämä on väärää evankeliumia, niin olkoon, näin on hyvä. Sittemmin minusta tuli evankelista ja olen tätä Jumalan rakkauden evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen ristinsovitustyöstään Golgatalla, SE ON TÄYTETTY, saanut viedä mm. yli 30 vuotta Suomen -ja Venäjän vankiloihin, eri kristillisiin seurakuntiin, nähnyt satojen vankien tulevan uskoon, alkoholistien, narkomaanien tulevan uskoon, siivosyntisten tulevan uskoon ja näiden pysyvän myös nöyrinä Jumalan lapsina ja Jumalan palvelijoina. Jos tämä, joka lähti liikeelle siitä yhdestä sunnuntai illan Hyvän sanoman illan käden nostosta, niin olkoon väärin. Se kuitenkin muutti elämäni pysyvästi ja olen nähnyt satojen elämän muuttuvan, siis siitä yhdestä käden nostosta.

        Kiitos kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Kaikki on armoa, armon päälle.

        Niin erinomaista kuin rukoileminen ja synneistä pääseminen onkin, pelastusta taivaaseen ei saada teoilla, Ef 2.

        Evankeliumi (oikea oppi, josta oikea usko) on eri asia kuin rukoukset ja merkit ja ihmeet.

        On runsaasti tapoja kyseenalaistaa ratkaisukristillisyys, Tässä kädennostoasiassa on jo se, mitä Jeesus sanoi ulkokullattujen tavasta rukoilla, Matt 6. Eli onko kädennosto ja julkinen rukous tehty joksikin show-bisneksen kaltaiseksi, jolla kerätään kolehtia, jättäen evankeliumin ymmärtäminen ja mainitseminen pois /sivummalle.

        Tai onko julistettu hiukan joku pätkä oikealta evankeliumilta kuulostavaa, ja sitten eksytellään lain alle, teeskennellen, että kaikessa on nyt kyse teosta ja touhusta ja tekemisestä.

        Omilla teoilla pelastumisen yrittämisen touhusta on monenlaisia keskusteluja, esim:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14221336/helluntailaisten-eksytys-on

        Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

        Tätä vastaan väittelyä on nimitetty pelagiolaisuudeksi:

        https://duckduckgo.com/?q=pelagiolaisuus -site:wikipedia.org&ia=web


      • nrsoo

        Eenokki12 ja setä. neuvoo, te ette taida ymmärtää Raamatun mukaisesta uskoontulosta höykäsen pöläystä! Se jo että ihminen nostaa kätensä jumalan puolen on tietenkin Jumalan aikaan saama !!! Te olette niin kireä-ja ahdasmielisiä ja ootte ottanut Jumalan paikan ja mielestänne te tulkitsette Raamattua oikein ja luulette olevanne, no olettehan te, sokeita sokeiden taluttajia, jokta molemmat lankeavat kuoppaan, jonka nimi on omavanhurskaus ts. omahyväisyyden kuoppa.


      • Eenokki12
        nrsoo kirjoitti:

        Eenokki12 ja setä. neuvoo, te ette taida ymmärtää Raamatun mukaisesta uskoontulosta höykäsen pöläystä! Se jo että ihminen nostaa kätensä jumalan puolen on tietenkin Jumalan aikaan saama !!! Te olette niin kireä-ja ahdasmielisiä ja ootte ottanut Jumalan paikan ja mielestänne te tulkitsette Raamattua oikein ja luulette olevanne, no olettehan te, sokeita sokeiden taluttajia, jokta molemmat lankeavat kuoppaan, jonka nimi on omavanhurskaus ts. omahyväisyyden kuoppa.

        Pöläykselle sanon että itse et ymmärrä mitään pelastuksesta enkä sinulle sitä kerro. Setä ehkä tietää kun tutkiskelee oikeista lähteista uskon asioita.Karkeasti sanon että jos joku kaivaisi syvän kuopan laskisin sinut sinne kuin vainajan ja kusisin päälle ruikkimalla.


      • huhuhuhuhu
        Eenokki12 kirjoitti:

        Pöläykselle sanon että itse et ymmärrä mitään pelastuksesta enkä sinulle sitä kerro. Setä ehkä tietää kun tutkiskelee oikeista lähteista uskon asioita.Karkeasti sanon että jos joku kaivaisi syvän kuopan laskisin sinut sinne kuin vainajan ja kusisin päälle ruikkimalla.

        Noin puhuu Jumalan rakkauden kyllästämä jumalanlapsi lähimmäisestään!


      • Setä.neuvoo
        nrsoo kirjoitti:

        Eenokki12 ja setä. neuvoo, te ette taida ymmärtää Raamatun mukaisesta uskoontulosta höykäsen pöläystä! Se jo että ihminen nostaa kätensä jumalan puolen on tietenkin Jumalan aikaan saama !!! Te olette niin kireä-ja ahdasmielisiä ja ootte ottanut Jumalan paikan ja mielestänne te tulkitsette Raamattua oikein ja luulette olevanne, no olettehan te, sokeita sokeiden taluttajia, jokta molemmat lankeavat kuoppaan, jonka nimi on omavanhurskaus ts. omahyväisyyden kuoppa.

        nrsoolle ja Eenokille.

        Minua ei kiinnosta paskan vertaa, mitä mieltä te minusta olette. Minä en ole mikään uskonlahko. Mutta olen toki syystä arvostellut niiden oppeja, jotka jotain ovat olevinaan. Minun ei tarvitse kellekään olla olevinaan.


    • fkkekek3k3k

      VAKAVASTI

      Teiteellisesti sielun olemassa oleminen on varmistettu. Tiettyjen tutkimusten mukaan sielun paikkakin todennäköissti on tiedossa ja se ei ole edes uskovaisten sydämissä.

      Tutkinta on ilmeisesti siirtynyt seuraavaan vaiheeseen. On arvailuja mutta ei ole varmaa tietoa siitä, että mitä kaikkea kehon muuttuessa ruumiiksi tapahtuu. Kuolin hetkellä tieteen mukaan paino ihmisestä vainajaksi muuttumis hetkellä putoaa 21 gr ilman, että poistuu mitään materiaalia, nestettä jne...
      Oliskohan se elämänkirja...

      Totuus on uskomuksia, taruja ihmeellisempiä....
      Uskovaiset keskustelevat usein uudestisyntymisestä, ilmiö on se kun Jumalan Valtakunnan kaltainen ihminen antaa uskontunnustuksen herra jumalle aivopestynä ja uskoo kaikkeen mikä ei ole edes totta, niin uskon voima järjettömän saa aikaan sugestion vaikutuksesta uudelleen syntymis tunteen vaikka todellisuudessa siitä ei ole kysymys.

      Todellisia, uudelleen syntymisiä (sielujen vaelluksia) on todistettavasti. Eräs sellainen on USA:n ja Japanin välisen sodan aikana Japanin merialueella alas ammatusta sotilas koneen lentäjästä... jos syntyi uudelleen.... Kaikki alkoi siitä, että...
      Erään perheen lapsi alkoi hyvin nuorena, noin 3 vuotiaana rakentelemaa pienois malli sarjoista sotilaskoneita. Alkoi kertoi vanhemmilleen että tämän ja tämän tyyppisillä koneilla hän oli lentänyt. Tietysti vanhemmat otti kaiken lapsen fantasian kummallisena mutta eivät kumminkaan ottaneet asiaan sen suurempaa kantaa...
      Kunnes...
      Nuoren pojan vartuttua kouluikäiseksi hänen psyykkinen terveys muuttui heikommaksi ja aiheutti vaikeuksia koulussa. Vuosi vuoden jälkeen tilanne paheni vaikka poika sai useilta psykiatreilta tukea
      kunnes...
      eräs kokeneempi psykiatri kuunteli tarkoin pojan kerotomuksen siitä, että hänet oli ammuttu alas sotilaskoneineen Japanin merialueella. Toiset psykiatrit pitivät ajatusta järjettömänä mutta tämä pitkän elämäntyön tehnyt psykiatri otti asian vakavasti ja ehdotti nuoren pojan vanhemmille, että hän kustantaa matkan koko perhelle ja veneilyn sukeltajien kera tutkimusta varten johon poika oli ilmoittanut tulleensa alas ammutuksi.
      Kaikkien järjestelyiden jne jälkeen lähtivät matkaan ja japanilaiset suhtautuivat asiaan varovaisella epäilyillä kosta alue oli ja vuosia aikaisemmin puhdistettu sodan aikaisista romuista.
      Mutta
      Pojan antamat tarkat tiedot piti paikkansa ja sieltä kaikkien hämmästykseksi löytyi amerikkalainen sotilaskone ja sen tyyppinen kone jonka poika oli ilmoittanut.
      Hän on yksi niistä harvoista, joka on laskenut seppeleen omalle haudalleen.
      Eli tai elää edelleen uudelleen syntyneenä kahdella identtiteetillä hyvin tasapainoista elämää...

      Tuo todistaa ihmisen TODELLISTA uudeleen syntymistä ja varmaa on, että tapauksia on useimpia mutta kaikilla ei ole tuuria, tahtoa, voimaa jne jne tulla esiin OIKEIN ymmärrettyinä... Keho kuolee ja ruumiin jättänyt sielu joissakin tapauksissa uudelleen syntyy... Kenen tahdosta ja mitä varten siitä ei ole varmuutta...

      Kehostaan irtaantumia tapahtuu todennäköisesti päivittäin, mm sairaaloissa leikkauksissa. Kaikki eivät kumminkaan kerro siitä sairaalan henkilökunnalle. Sen vuoksi, useiden sairaaloiden leikkaus saleissa on tiettyissä paikoissa jokin erikoinen merkki jonka toivottaan omaa leikkaustaan kehostaan irtaantuneen huomaavan ja kertovan sen merkin tunnusteen ja näin asiasta saadaan tutkimuksia varten konkreettista näyttöä.

      Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa.

      Uskonnot ja jumalat jumalallisuuksineen ovat ihmisten keksimiä...
      Ihmisen luomisen jälkeen, ihminen loi jumalan/jumalat.

      Aatami ja Eeva jutut ovat todennäköisesti tarua tavallaan sillä onhan erillaisiakin taruja... ettei vaan Vakaa Vanha Väinämöinenkin sitä Ainoa....

      1.Mooseksen kirja:
      6:2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
      6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

      nk. uskonnollinen "uudelleen syntyminen" 0n sitä, että luopuu Jumalasta ja alkaa palvalemaan eksyttäjien saatanaa palvelevaa herra jumalaa jumalanaan. Joukko suggestion vaikutus aiheuttaa olo tilan, etenkin ammattilais pappien aivopesu opieilla, että ihminen eksytetään sielullisesti syvemmin rikollisen kristinuskon oppien harhautuksiin.

      • Erkkipappi

        Nykytietämyksen valossa sielu sijaitsee ihmisen suolistossa. MOT


    • ehkäpäs

      Olisiko se sitten ollut parempi jos saarnaaja ja se uudestikastettu olisi löydetty vaimon valppauden tähden toisiinsa kietoutuneena?

    • Setä.neuvoo
      • armotonta

        Pahinta ratkaisukristillisyyttä on se, kun vanhemmat tekevät ratkaisun vauvansa puolesta!!!
        Tuo on irvikuva armosta!!!


      • gewge

        Mistähän ratkaisusta se uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tas puhuu? Uskonratkaisustako? Eihän sitä tee muut kuin Jumala. Irvikuva armosta on se että ihminen itse ratkaisee pelastuksen. Sellaiselle i enää armo kelpaa.


      • gewge

        Se on armoa se, että vanhemmat vievät lapsensa Jeesuksen luo ja kasvattavat tämän kristityksi. Sellainen on suurta armoa.


    • Setä.neuvoo

      Matematiikan alalla opetettiin, että toisen asteen yhtälöllä voi olla kaksi ratkaisua. Mutta ei pelastusasia mikään lasten kotitehtävä ole, itse ratkaistavaksi.

      • armotonta

        Tarkoitatko, että sivulliset saavat tehdä ratkaisun vauvan puolesta?
        Se on varmaan sitä "korkeampaa matematiikkaa", josta Jumalakaan ei tiedä mitään.


      • armoaseon

        Ei usko ole mitään ratkaisua. Raamattu ei puhu uskosta minään ratkaisuna. Ratkaisu on se, että ihminen hylkää Jumalan armon. Tuossa juuri uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamagtussa menee harhaan.

        Onkohan se sitä armon irvikuvaa kun naapurin helluntailaiset vanhemmat raahasivat väkisin lapsiaan kokouksiin, vaikkeivat nämä halunneet? Eivätkö lapset saaneetkaan itse päättää????


      • Eenokki12
        armoaseon kirjoitti:

        Ei usko ole mitään ratkaisua. Raamattu ei puhu uskosta minään ratkaisuna. Ratkaisu on se, että ihminen hylkää Jumalan armon. Tuossa juuri uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamagtussa menee harhaan.

        Onkohan se sitä armon irvikuvaa kun naapurin helluntailaiset vanhemmat raahasivat väkisin lapsiaan kokouksiin, vaikkeivat nämä halunneet? Eivätkö lapset saaneetkaan itse päättää????

        Lahkolaisten vanhemmat pakottavat lapsensa lahkon kasteelle. Olen tavannut heitä enkä ole uskoa heissä havainnut. Joskin ovat ihmisinä yhteiskuntakelpoisia vaikka ovat yhteiskunnan huolenpidon alaisia. En puutu elävätkö synneissä mutta jos sen tietäisin kertoisin että synnin palkka on kuolema jne...


    • kiitosKIITOSM

      Kukaan ei voi tulla Jeesuksen luokse, jollei Jumala vedä. Raamatussa puhutaan etsikko ajasta. Kahdesti jopa kolmesti Jumala kutsuu ihmistä l. eli nuo on aikoja ihmisen elämässä jolloin Jumala eri elämän tilanteiden yhteydessä ikään kuin voimakkaammin muistuttaa ihmistä olemassa olostaan. Kysymys on viikkoja, kuukausia kestävistä ajanjaksoista. Läheisen kuolema, omat henkilökohtaiset vaikeudet tms. saattavat ihmistä ajattelemaan kuoleman jälkeistä aikaa elämää? Normaalisti ihminen haluaa sivuuttaa ajatukset juuri kuolemasta taka alalle elämästään." Vaikka juuri siksi synnymme tänne , kuollaksemme."
      Itse sain armon tulla uskoon Jeesukseen Kristukseen juuri toisella etsikko aikana. Ensimmäisellä kerralla olin tosi kiinnostunut hengellisistä asioista kuukausia, kuukausi, mutta kaveripiiri, pelko pani paulan antautua Jeesukselle. Ajan oloon kiinnostukseni hiipui, vaikka omalla tavallani uskoi Jumalan olemassa oloon, mutta mitään hengellistä ei elämääni kuulunut, toki huokailin yllä ns. ylöspäin, mutta elin täysin rinnoin syntielämää, ravintolat, baarit, alkoholi, valehtelu, huorin teot jne. kuten tavallisen luterilaisen, pienenä kastetun elämä menee täällä Suomessa. Kirkot kiersin kaukaa.
      Meni vuosia, syntielämä rehotti elämässäni entistä voimallisemmin, krapulapäissäni ajattelin joskus Jumalaa ja jopa Jeesusta, josta olin kuullut. Mutta Jeesus, ei, ei mitä kaverit sanoisivat ja niin asia sai jäädä sikseen.
      Entistä enemmän elin synnissä, vaikka enhän minä sitä itse tiennyt enkä nähnyt !
      Mutta Jumala näki, vuosia oli kulut monta siitä ekasta etsikko ajasta ( myöhemmin uskoon tultuani tausin vasta nämä etsikko ajat ts. Jumalan kutsut).
      Alkoi elämässäni vaihe jolloin uudestaan aloin kiinnostumaan hengellisistä asioista, Jumala alkoi vetämään puoleensa, vaikka en sitä vielä ymmärtänyt.
      Kesä meni pörrätessä alkoholin kanssa, mutta yhtäkkiä ikään kuin heräsin unesta, tätäkö tämä elämä on loppuun asti ?
      Elämässäni alkoi tapahtumaa ihmeellisiä asioita, ja kuukausien päästä löysin itseni srk:n alttarilla tekemässä parannusta. Siellä sain jättää syntireppuni Golgatan ristin juureen, siellä Jeesus Kristus tuli sydämeeni ja siitä asti olen uskonut Raamatun Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen.
      siitä on nyt 35 vuotta aikaaja vieläkin kiitä Jeesusta, Jumalan ainut syntyistä Poikaa Golgatan ristin sovitustyöstä, KIITOS JEESUS.

      Lopuksi: itse asiassa, Jumala vetää ihmistä yhteyteensä, koko ihmisen elin ajan, siitä asti kun ihminen alkaa ymmärtämään hyvän ja pahan. Vasta syntynyt lapsi on otollinen sellaisenaan. Eli, Taivasten valtakunta on lasten kaltaisten.
      Siunausta sinulle Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, aamen.

      • Eenokki12

        Otollinen sellaisenaan mutta hyvä että myönnät että vauvatkin uskovat muutenhan he eivät olisi otollisia. Et ymmärrä Kristuksen sovitustyötä joka uskosi mukaan ei koske lapsien pelastusta koska he ovat otollisia ilman Kristuksen tuomaa pelastusta. Alttarillako vasta aloit tekemään parannusta? Koit siinä vain uudestikastajien suorittaman pika-autuutuksen. Kovin on uskosi lahkolaisuutta vaikka 35 vuotta olet ajatellut saavuttaneesi jotain.


      • kaikkiasuomielättääkin
        Eenokki12 kirjoitti:

        Otollinen sellaisenaan mutta hyvä että myönnät että vauvatkin uskovat muutenhan he eivät olisi otollisia. Et ymmärrä Kristuksen sovitustyötä joka uskosi mukaan ei koske lapsien pelastusta koska he ovat otollisia ilman Kristuksen tuomaa pelastusta. Alttarillako vasta aloit tekemään parannusta? Koit siinä vain uudestikastajien suorittaman pika-autuutuksen. Kovin on uskosi lahkolaisuutta vaikka 35 vuotta olet ajatellut saavuttaneesi jotain.

        Tuohon jäkätykseenkö aiot loppuelämäsi kuluttaa?

        eikö aikamiehellä ole mitään muuta keskellä kesäpäivää kuin puhua typeriä loruja pitkin nettiä häh!


      • ISOaamenM
        Eenokki12 kirjoitti:

        Otollinen sellaisenaan mutta hyvä että myönnät että vauvatkin uskovat muutenhan he eivät olisi otollisia. Et ymmärrä Kristuksen sovitustyötä joka uskosi mukaan ei koske lapsien pelastusta koska he ovat otollisia ilman Kristuksen tuomaa pelastusta. Alttarillako vasta aloit tekemään parannusta? Koit siinä vain uudestikastajien suorittaman pika-autuutuksen. Kovin on uskosi lahkolaisuutta vaikka 35 vuotta olet ajatellut saavuttaneesi jotain.

        Onneksi Jumala on tuomari, eikä ihminen. Vauva on ymmärtämätön pieni ihmistaimi, jolla ei syntiä ole omalla tunnolla, eihän hän osaa vielä edes ajatella, siksi häntä ei tuomita jos vaikka siihen, niin kuin joskus valitettavasti käy, elämänliekki sammuisi. Tuollaiset eenokit ja uunokit yrittävät ottaa sitä paikkaa Jumalalta, mutta tekevät tietysti sitä sokeuttaa, kunnes / jos Jumala tuosta synninunesta joskus vapautta, kuten Hän minulle teki he kyllä sitten näkevät missä tilassa olivat ja elivät. Näinhän kävi Saulus Tarsosilaisellekin joka uskonollisessa kiivaudessa aivan kuten nämä eenokit ja uunokitkin tekevät luuli palvelevansa Jumalaa. No, Jumala avasi Sauluksen silmät ja silloin hän näki mitä pahaa hän vihanpuuskassa, aivan niin kuin nämä eenokit ja uunokitkin tekevät luulessaan tekevänsä palveluksen Hänelle, jolla on valta ja voima. Sauluksesta tuli väkevä apostoli Paavali, jonka opetuskirjeitä saamme tänäänkin lukea Raamatusta. Uunokit ja eenokit eivät ymmärrä että Jumalalle kaikki on mahdollista ja Hän vetää omalla ajalla ja tavalla synninunessa olevia ihmisiä yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta. Jumalan pyhyys ja ihmisen syntisyys tarvitsee Välimiehen ja Hän Vapahtajamme Jeesus Kristus, Jumalan Poika, aamen.

        Heräjä sinä joka nukut ja anna pelastaa itsesi !


      • Eenokki12
        kaikkiasuomielättääkin kirjoitti:

        Tuohon jäkätykseenkö aiot loppuelämäsi kuluttaa?

        eikö aikamiehellä ole mitään muuta keskellä kesäpäivää kuin puhua typeriä loruja pitkin nettiä häh!

        Menit sinä tonttu taas uudestikasteelle. Sinultahan se käy ja tällä kertaa munasillaan tonttuhattu päässä niin se tekisi vaikutuksen luterilaiseen yleisöön.
        Ennen ihmettelin (2,5 vuotiaana)keitä ovat nk. idiootit. Asia on selvinnyt ne ovat upotuskastettuja.


    • aionkokeillaitselläni

      Kun äiti laittaa pöydän reunalle karkkipäivän karkin ja sanoo lapselle että siinä on, ota ja syö sitten kun haluat.

      Niin kertokaas nyt kumpi se on se ratkaisu kun lapsi ottaa ja syö karkin tai ei ota ollenkaan eikä siten syökkään.

      no, kumpi oli se paljon puhuttu ratkaisu?

      • saamiettiäihanasiaa

        jatkoa edelliseen;

        37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

        miten nyt on, kun Jeesus noin vetosi kuulijoihin, niin kuka teki ratkaisun, sen pahan asian jokaisen luterilaisen mielessä, sekö joka noudatti kehoitusta vaiko se joka ei noudattanut?


      • nytratkeaakokoasia

        lisää jatkoa;

        kuten nyt tiedämme, on lutterin oppilasten mielessä järkkymätön ajatus, että syntinen ihminen ei kykene tekemään mitään ratkaisuja Jumalan puoleen, ok tähän asti selvä!

        Sitten kysymys;

        Miksi Jeesus huusi noin jos ei syntinen kykene mihinkään ratkaisuihin Jumalasuhteessa?


      • Eenokki12
        nytratkeaakokoasia kirjoitti:

        lisää jatkoa;

        kuten nyt tiedämme, on lutterin oppilasten mielessä järkkymätön ajatus, että syntinen ihminen ei kykene tekemään mitään ratkaisuja Jumalan puoleen, ok tähän asti selvä!

        Sitten kysymys;

        Miksi Jeesus huusi noin jos ei syntinen kykene mihinkään ratkaisuihin Jumalasuhteessa?

        ..37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        - Jeesuksen huutaminen oli kohdistettu "luterilaisille uskoville" jotka janoavat tulla tuntemaan Jumala ja Hänen sanansa.
        - Uudestikastetut sen sijaan unohtavat Jeesuksen antaen Hänen jäädä huutamaan. He tahtovat juoda ja juopua hengestä ja siitä on meille näyttöä. Pesty sika kylpee rapakossa kuvaa hyvin uudestikastettuja koska heidän elämänsä ei eroa maailman jumalattomista ja muista pakana uskonnoista.


      • hoidontarpeessako
        Eenokki12 kirjoitti:

        ..37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        - Jeesuksen huutaminen oli kohdistettu "luterilaisille uskoville" jotka janoavat tulla tuntemaan Jumala ja Hänen sanansa.
        - Uudestikastetut sen sijaan unohtavat Jeesuksen antaen Hänen jäädä huutamaan. He tahtovat juoda ja juopua hengestä ja siitä on meille näyttöä. Pesty sika kylpee rapakossa kuvaa hyvin uudestikastettuja koska heidän elämänsä ei eroa maailman jumalattomista ja muista pakana uskonnoista.

        Siinä hyvä esimerkki "pestystä siasta, joka rypee rapakossa."

        Onkohan tuo eenokki aivan terve?


      • inttäjälle
        hoidontarpeessako kirjoitti:

        Siinä hyvä esimerkki "pestystä siasta, joka rypee rapakossa."

        Onkohan tuo eenokki aivan terve?

        Terveempi kuin sinä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!


      • gewgp
        inttäjälle kirjoitti:

        Terveempi kuin sinä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!

        Hahaa, tämä "hoidontarpeessako" on toden totta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! :DD Hän ON hoidon tarpeessa.


      • hoidontarpeessako
        gewgp kirjoitti:

        Hahaa, tämä "hoidontarpeessako" on toden totta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! :DD Hän ON hoidon tarpeessa.

        Ovatko kaikki vedenpalvojat noin sairaita, kuin tuo kääkättäjä ja jonglööri?
        Eenokkiahan kukaan ei ota vakavasti.


      • gwjårg
        hoidontarpeessako kirjoitti:

        Ovatko kaikki vedenpalvojat noin sairaita, kuin tuo kääkättäjä ja jonglööri?
        Eenokkiahan kukaan ei ota vakavasti.

        Ovatko kaikki noin sairaita kun tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joka on rääkynyt täällä jo kymmenen vuotta? Miten voi ihminen olla noin sairas ja katkera????


      • hoskaattehan
        gwjårg kirjoitti:

        Ovatko kaikki noin sairaita kun tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joka on rääkynyt täällä jo kymmenen vuotta? Miten voi ihminen olla noin sairas ja katkera????

        Niin, tuo vettä palvovan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin sairas mieli on tullut huomattua. Niin törkeitä hän täällä kirjoittaa. Ei tuota imbesilliä ihmisriekaletta kannata ottaa vakavasti. Raukka on vaan katkera siitä ettei uudestikastetta ole Raamatussa!


      • vaisuojaakoalaikäraja
        hoskaattehan kirjoitti:

        Niin, tuo vettä palvovan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin sairas mieli on tullut huomattua. Niin törkeitä hän täällä kirjoittaa. Ei tuota imbesilliä ihmisriekaletta kannata ottaa vakavasti. Raukka on vaan katkera siitä ettei uudestikastetta ole Raamatussa!

        Nyt saatat joutua kyllä kirkonmäelle jalkapuuhun tulevan sunnuntain kirkonmenojen ajaksi, niin vakavaa suupascaa vuodatit foorumille ja sen reunamille, saastuu pikkulintujen poikasetkin!!

        hoskaatkos sitten mitä tulikaan tehtyä kasteen armossa toki !!


      • kääkäonsairas
        vaisuojaakoalaikäraja kirjoitti:

        Nyt saatat joutua kyllä kirkonmäelle jalkapuuhun tulevan sunnuntain kirkonmenojen ajaksi, niin vakavaa suupascaa vuodatit foorumille ja sen reunamille, saastuu pikkulintujen poikasetkin!!

        hoskaatkos sitten mitä tulikaan tehtyä kasteen armossa toki !!

        Mitä se pappa taas oikein ökkäröi! Mene nyt sinne vapaamuurarirituaaleihisi, kerron pian näille vapaamuurariveljillesi, että liikut kristunuskon palstalla. Mahtavat kirota tämän pappa-raukan. Rituaalien aikana pappa märisee kuin väkkärä! :DDDD


      • Eenokki12

        Kun äiti laittaa kädestään terävän veitsen pöydän reunalle.Lapsi näkee sen ja ottaa sen käteensä vahingoittaen itseään. Kumpi teki oikean ratkaisun äiti vaiko lapsi? Ps. äiti oli helluntailainen, lapsen isästä ei tietoa ehkä joku kulkumies?
        Vapaa tahto osaa tehdä huonoja ratkaisuja.


      • ratkaisuja
        Eenokki12 kirjoitti:

        Kun äiti laittaa kädestään terävän veitsen pöydän reunalle.Lapsi näkee sen ja ottaa sen käteensä vahingoittaen itseään. Kumpi teki oikean ratkaisun äiti vaiko lapsi? Ps. äiti oli helluntailainen, lapsen isästä ei tietoa ehkä joku kulkumies?
        Vapaa tahto osaa tehdä huonoja ratkaisuja.

        Eenokki paljastaa taas sen, ettei hänen päänsä ainakaan ole terävä.
        Kyllähän tuo lapsikin teki ratkaisun ottaessaan veitsen, mutta ei se vielä ollut vahingollista, vaan vasta se, että hän vahingoittaa itseänsä!!
        Vapaalla tahdolla voidaan tehdä sekä hyviä että huonoja ratkaisuja, kuten eenokki ja tuo kääkättäjä , jotka tekivät vapaasta tahdostaan huonon ratkaisun ja jatkoivat rienaamistaan.
        Vai olisiko kyse tyhmyydestä?


      • lapsikasteenusko
        ratkaisuja kirjoitti:

        Eenokki paljastaa taas sen, ettei hänen päänsä ainakaan ole terävä.
        Kyllähän tuo lapsikin teki ratkaisun ottaessaan veitsen, mutta ei se vielä ollut vahingollista, vaan vasta se, että hän vahingoittaa itseänsä!!
        Vapaalla tahdolla voidaan tehdä sekä hyviä että huonoja ratkaisuja, kuten eenokki ja tuo kääkättäjä , jotka tekivät vapaasta tahdostaan huonon ratkaisun ja jatkoivat rienaamistaan.
        Vai olisiko kyse tyhmyydestä?

        Tonttu ei näköjään pidä minään jos äiti jättää terävän veitsen lapsensa ulottuville. Höntti uudestikastettu ei käsitä teon vaarallisuutta. Ei käsitä vaikka ymmärtää menevänsä tietoisesti hornan tuuttiin. Haluaa vain saada vastauksia kommentteihinsa.


    • erkkinimi

      Siitä maailma tuntee teidät minun opetuslapsikseni, että teillä keskinäinen rakkaus.

      Raamattu: Jeesus

    • näinRaamatunmukaan

      Niin kauan kuin uskovaiseksi tunnustautuva ei pääse irti luterilaisuudesta, kyse ei ole keskinäisyydestä eikä mikään rakkauskaan ole toimivaa!

      todella uudestisyntynyt ei sen jälkeen mainitse lutterin nimeä missään yhteydessä paitsi silloin kun aiheena on uskosta puhdistamisen vainoaika.

      • hrwhwr

        Eipä opeta Raamattu mitään tuollaista. Luterilaisia uskovia on ympäri maailmaa miljoonia. Kuten niitä on muissakin kristillisissä yhteisöissä.

        Ilmeisesti tämä vanha pappa eli "näinRaamatunmukaan" ei ole itse uudestisyntynyt kun mainitsee Lutterin ja kirjoittaa nimen vielä pienellä :DD Mutta senhän tiesimmekin ettei pappa ole uudestisyntynyt kristitty.


      • näinsevaanonveljet

        Tuo on taas sitä uudestikastajien teko-oppia. Jos olet uudestisyntynyt et tee niin ja näin... Aika sairasta.

        Niin kauan kuin uskova ei pääse irti uudestikastajuudesta, kyse ei ole rakkaudesta.


      • kääkättäjälle
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Tuo on taas sitä uudestikastajien teko-oppia. Jos olet uudestisyntynyt et tee niin ja näin... Aika sairasta.

        Niin kauan kuin uskova ei pääse irti uudestikastajuudesta, kyse ei ole rakkaudesta.

        Aikooko päinseiniäveljet päivystää täällä taas koko sunnuntain?
        Koskahan hän pääsee eroon tuosta keksimästään uudestikasteesta eli hätäkasteesta?


      • wgw
        kääkättäjälle kirjoitti:

        Aikooko päinseiniäveljet päivystää täällä taas koko sunnuntain?
        Koskahan hän pääsee eroon tuosta keksimästään uudestikasteesta eli hätäkasteesta?

        Aikooko sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa päivystää täällä taas koko päivän ja seuraavat kymmenen vuotta? Eikö uudestikastetta ole vieläkään Raamatussa? Ketuttaako?


      • näinsevaanonveljet
        wgw kirjoitti:

        Aikooko sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa päivystää täällä taas koko päivän ja seuraavat kymmenen vuotta? Eikö uudestikastetta ole vieläkään Raamatussa? Ketuttaako?

        Sitä ketuttaa hirvittävästi. Varsinkin veli-teeringan raamislaisten liittyminen uudestikastajista lut. kirkoon sai uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trolli hirvittävän raivon partaalle. Sitä hän on edelleen. Raukka yrittää vielä samaistaa kristillsen kasteen, joka suoritetaan normaalia aiemmin, epäraamatulliseen uudestikasteeseen. Säälittävää!!


      • kääkättäjille
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Sitä ketuttaa hirvittävästi. Varsinkin veli-teeringan raamislaisten liittyminen uudestikastajista lut. kirkoon sai uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trolli hirvittävän raivon partaalle. Sitä hän on edelleen. Raukka yrittää vielä samaistaa kristillsen kasteen, joka suoritetaan normaalia aiemmin, epäraamatulliseen uudestikasteeseen. Säälittävää!!

        Onkohan "päinseiniäveljellä" pidennetty päivystysvuoro? Yleensä jonglööri tulee apuun tässä vaiheessa.

        Varmaan se ketuttaminen ja kääkättäminen heillä vähenee, kun riehuvat täällä aikansa. Mutta hyvä, että hän tunnustaa hätäkasteen epäraamatulliseksi.


      • inttäjälle

        Onkohan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollila taas päivystysvuoro menossa? Eikö hän vieläkään malta olla täällä

        Mutta hänen tuskansa ja katkeruutensa ja vihansa meitä kristittyjä kohtaan ei vain hellitä. Hänen tuskansa ei minua haittaa. Uudestikaste on epäraamatullinen, hätäkaste eli kaste ei ole.


      • kysynvainveljet
        inttäjälle kirjoitti:

        Onkohan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollila taas päivystysvuoro menossa? Eikö hän vieläkään malta olla täällä

        Mutta hänen tuskansa ja katkeruutensa ja vihansa meitä kristittyjä kohtaan ei vain hellitä. Hänen tuskansa ei minua haittaa. Uudestikaste on epäraamatullinen, hätäkaste eli kaste ei ole.

        Onkohan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa pävystymätässä täällä taas ensi viikolla joka päivä? Miksi inttäjä-eksyttäjä riehuu täällä koko ajan, vaikka on hävinnyt kaikki keskustelut ja hänen uudestikasteoppinsa on osoitettu valheeksi? Miksi hän yrittää koko ajan samaistaa hätäkasteen ja uudestikasteen? Hätäkastehan suoritetaan vain kerra, eikä sillä ole mitään tekemistä uudestikasteen kanssa. Miksi hän yrittää sumuttaa muita? Miksei hän osaa käyttäytyä?


      • päivystymättäässäkö
        inttäjälle kirjoitti:

        Onkohan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollila taas päivystysvuoro menossa? Eikö hän vieläkään malta olla täällä

        Mutta hänen tuskansa ja katkeruutensa ja vihansa meitä kristittyjä kohtaan ei vain hellitä. Hänen tuskansa ei minua haittaa. Uudestikaste on epäraamatullinen, hätäkaste eli kaste ei ole.

        Täh?
        "Eikö hän vieläkään malta olla täällä".
        Yritän vastentahtoisesti olla täällä oikomassa teidän valheitanne.

        Joko paniikki alkaa taas nousemaan noilla vedenpalvojilla kun rienausliturgiat pitenevät?

        Missähän mättäässä "päinseiniäveljet" taas on?
        "pävystymätässä "


      • inttäjäeksyttäjälle
        päivystymättäässäkö kirjoitti:

        Täh?
        "Eikö hän vieläkään malta olla täällä".
        Yritän vastentahtoisesti olla täällä oikomassa teidän valheitanne.

        Joko paniikki alkaa taas nousemaan noilla vedenpalvojilla kun rienausliturgiat pitenevät?

        Missähän mättäässä "päinseiniäveljet" taas on?
        "pävystymätässä "

        Ei sinun tarvitse täällä vastentahtoisesti olla, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Sinun valheesi on paljastettu ja harhasi osoitettu, joten ei sulla ole tänne enää asiaa. Voit ilveillä muiden kirjoitusvirheille muualla.


      • jonglöörimme
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse täällä vastentahtoisesti olla, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Sinun valheesi on paljastettu ja harhasi osoitettu, joten ei sulla ole tänne enää asiaa. Voit ilveillä muiden kirjoitusvirheille muualla.

        <<<"Yritän vastentahtoisesti olla täällä"

        Minäkin olen havainnut tuon, että yrität kovasti päästä tämän palstan aiheuttmasta riippuvuudesta eroon, mutta koska kristityt kerta toisensa jälkeen ovat kanssasi eri mieltä ja vielä perustavat näkemyksensä Raamattuu, et vain malta pysytellä palstalta pois, vaan yrität haukkumalla ja ilveilemällä saada yliotteen itsellesi ja moitit muita kun "päivystävät" täällä. Sinä itse olet päivystänyt täällä kymem vuota päivittäin ja aina samat onnettomat väitteet tukenasi. Sinun paha olosi ja tuskasi näkyy jokaisesta viestiästä jonka tänne kirjoitat. Voit syyttää siitä vain itseäsi.

        Olet hyvin katkera ihminen, joka ei pääse eroon tämän palstan otteesta. Säälin sinua.


      • artohoo

        Jaan veli-jonglöörin näkemyksen sata prosenttisesti. Jos uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa:lla ei ole mitään muuta annettavaa kuin toisiin ihmisiin kohdistuvat haukut ja kirjoitusvirheiden mollaamiset, niin kehoitan sinua jättämään palstan. Olemme keskustelleet jo kaikki läpi, aina synnistä, kasteen olemuksesta ja lähetyskäskystä lähtien aina keskeisimpiin Raamatun kohtiin asti, ja olet nämä keskustelut hävinnyt. Kaikissa keskusteluissa olet alakynteen jäätyäsi ruennut haukkumaan ja riehumaan aina nimimerkkiä vaihtaen. Ja tätä on jatkunut se kymmenen vuotta. On hyvä asia, että huomaat itsekin ongelmasi myöntäessäsi olevasi täällä vastentahtoisesti. Sinulla ei taida olla kovin hyvä itsekuri,

        Minun puolestani saat uskoa juuri kuten haluat, mutta koita niellä ylpeytesi ja lopettaa palstalla kirjoittelu kun asiat on käsitelty. Sinä uskot kuten uskot ja me uskomme miten uskomme. Ei sinunkaan rauhasi saa olla kiinni siitä että joku on eri mieltä. Muita haukkumalla et yhtään ainoaa säälipistettä saa. Et palstalaisilta, etkä Jumalan edessä. Paha olosi ei oikeuta tuollaiseen käytökseen.


      • vedenpalvojille
        artohoo kirjoitti:

        Jaan veli-jonglöörin näkemyksen sata prosenttisesti. Jos uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa:lla ei ole mitään muuta annettavaa kuin toisiin ihmisiin kohdistuvat haukut ja kirjoitusvirheiden mollaamiset, niin kehoitan sinua jättämään palstan. Olemme keskustelleet jo kaikki läpi, aina synnistä, kasteen olemuksesta ja lähetyskäskystä lähtien aina keskeisimpiin Raamatun kohtiin asti, ja olet nämä keskustelut hävinnyt. Kaikissa keskusteluissa olet alakynteen jäätyäsi ruennut haukkumaan ja riehumaan aina nimimerkkiä vaihtaen. Ja tätä on jatkunut se kymmenen vuotta. On hyvä asia, että huomaat itsekin ongelmasi myöntäessäsi olevasi täällä vastentahtoisesti. Sinulla ei taida olla kovin hyvä itsekuri,

        Minun puolestani saat uskoa juuri kuten haluat, mutta koita niellä ylpeytesi ja lopettaa palstalla kirjoittelu kun asiat on käsitelty. Sinä uskot kuten uskot ja me uskomme miten uskomme. Ei sinunkaan rauhasi saa olla kiinni siitä että joku on eri mieltä. Muita haukkumalla et yhtään ainoaa säälipistettä saa. Et palstalaisilta, etkä Jumalan edessä. Paha olosi ei oikeuta tuollaiseen käytökseen.

        Arto ja muut vedenpalvojatrollit ovat taas päivystäneet myöhään yöhön, kun eivät ole saaneet nukuttua loukatun ylpeytensä tähden. Mutta vauvanvalelija-valehtelija -inttäjä-eksyttäjä - arto
        osoittaa taas farisealaisuuttaan, kun jatkaa haukkumista ja itsensä kehumista viikosta toiseen ja yrittää esiintyä hurskaana kristittynä.Hän ei näe toisten trollien rienaamisia vaan keskittää kaiken haukkumistaitonsa allekirjoittaneen mustamaalaamiseen.

        Nuo trollit eivät kestä sitä, että heidän naurettavan oppinsa perusteet paljastetaan ja he kuvittelevat, että tämä palsta on vedenpalvojien monopoli ja siksi he raivostuvat aina, kun joku on eri mieltä heidän kanssaan. Kääkättäjäkin kuvittelee, että hän voi määrätä sen, kuka tänne saa kirjoittaa.Heidän "rauhansa" järkkyy, kun lukevat totuutta. Se johtuu kai siitä ylpeydestä ja oikeassa olemisen tarpeesta.
        Kaikki kun eivät usko kirkon aivopesuun vaan ajattelevat omilla aivoillaan ja osaavat kyseenalaistaa naurettavaa oppia vauvojen uskosta ja heidän vastaanottamiskyvystään ja vauvojen syntisyydestä.
        Sitä nämä trollit valitettavasti eivät osaa. Aivopesu on ollut sen verran tehokasta.

        Jos arto ja kumppanit eivät kestä lukea totuutta heidän lapsellisesta oppikäsityksistään, niin pysykööt poissa palstalta. Ei heidän tarvitse sitä tyhmyyttään tuoda esille joka väliin.


      • fdggw
        vedenpalvojille kirjoitti:

        Arto ja muut vedenpalvojatrollit ovat taas päivystäneet myöhään yöhön, kun eivät ole saaneet nukuttua loukatun ylpeytensä tähden. Mutta vauvanvalelija-valehtelija -inttäjä-eksyttäjä - arto
        osoittaa taas farisealaisuuttaan, kun jatkaa haukkumista ja itsensä kehumista viikosta toiseen ja yrittää esiintyä hurskaana kristittynä.Hän ei näe toisten trollien rienaamisia vaan keskittää kaiken haukkumistaitonsa allekirjoittaneen mustamaalaamiseen.

        Nuo trollit eivät kestä sitä, että heidän naurettavan oppinsa perusteet paljastetaan ja he kuvittelevat, että tämä palsta on vedenpalvojien monopoli ja siksi he raivostuvat aina, kun joku on eri mieltä heidän kanssaan. Kääkättäjäkin kuvittelee, että hän voi määrätä sen, kuka tänne saa kirjoittaa.Heidän "rauhansa" järkkyy, kun lukevat totuutta. Se johtuu kai siitä ylpeydestä ja oikeassa olemisen tarpeesta.
        Kaikki kun eivät usko kirkon aivopesuun vaan ajattelevat omilla aivoillaan ja osaavat kyseenalaistaa naurettavaa oppia vauvojen uskosta ja heidän vastaanottamiskyvystään ja vauvojen syntisyydestä.
        Sitä nämä trollit valitettavasti eivät osaa. Aivopesu on ollut sen verran tehokasta.

        Jos arto ja kumppanit eivät kestä lukea totuutta heidän lapsellisesta oppikäsityksistään, niin pysykööt poissa palstalta. Ei heidän tarvitse sitä tyhmyyttään tuoda esille joka väliin.

        Ei veli-arto sinua haukkunut. Nimesi on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Miksi olet palstalla jos teet sen vasten tahtoasi?? Eitkö millään malta olla pois täältä? Milloin opit käyttäytymään?

        Sinä olet tämän palstan ainoa vedenpalvoja. Kukan muu sellaisesta puhu. Sinä et kestä sitä, etä uudestikasteoppisi on kumottu täydellisesti. Saat olla eri mieltä ja perustella näkemyksiäsi, mutta haukkua ja herjata et saa. Tuntuu että sinun rauhasi "järkkyy" kun VASTEN TAHTOASI täällä päivystät. Eikös tuo kerro siitä että nimenomaan SINUN rauhasi järkkyy kun pitää vasten tahtoaan täällä olla??? Sinulla on valtava oikeasa olemisen tarve. Vauvojen usko, synnittömyys ja kaikki on Raamatulla perusteltu. Sinä olet aivopsty trolli, joka muuttelee Raamattua oman mielen mukaan. Raamatussa kaste pelastaa, mutta sinulla se VAIN "pelastaa". Tuo on yksi esimerkki siitä, että olet aivopsty

        Et kestä totuutta, et eriäviä mielipiteitä etkä sitä, että sinun harhasi on paljastettu. Et osaa käyttäytyä vaan haukut ja ilveilet jos joku tekee kirjoitusvirheen. Jos et kykene lapsellisia synnittömyysoppejasi ja uudestikasteitasi Raamatulla perustelemaan niin pysy pois palstata.

        Olet hyvin sairas ja katkera ihminen, jonka viha vain yltyy. Niele ylpeytesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ja opettele käyttäytymään!


      • näinsevaanonveljet
        fdggw kirjoitti:

        Ei veli-arto sinua haukkunut. Nimesi on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Miksi olet palstalla jos teet sen vasten tahtoasi?? Eitkö millään malta olla pois täältä? Milloin opit käyttäytymään?

        Sinä olet tämän palstan ainoa vedenpalvoja. Kukan muu sellaisesta puhu. Sinä et kestä sitä, etä uudestikasteoppisi on kumottu täydellisesti. Saat olla eri mieltä ja perustella näkemyksiäsi, mutta haukkua ja herjata et saa. Tuntuu että sinun rauhasi "järkkyy" kun VASTEN TAHTOASI täällä päivystät. Eikös tuo kerro siitä että nimenomaan SINUN rauhasi järkkyy kun pitää vasten tahtoaan täällä olla??? Sinulla on valtava oikeasa olemisen tarve. Vauvojen usko, synnittömyys ja kaikki on Raamatulla perusteltu. Sinä olet aivopsty trolli, joka muuttelee Raamattua oman mielen mukaan. Raamatussa kaste pelastaa, mutta sinulla se VAIN "pelastaa". Tuo on yksi esimerkki siitä, että olet aivopsty

        Et kestä totuutta, et eriäviä mielipiteitä etkä sitä, että sinun harhasi on paljastettu. Et osaa käyttäytyä vaan haukut ja ilveilet jos joku tekee kirjoitusvirheen. Jos et kykene lapsellisia synnittömyysoppejasi ja uudestikasteitasi Raamatulla perustelemaan niin pysy pois palstata.

        Olet hyvin sairas ja katkera ihminen, jonka viha vain yltyy. Niele ylpeytesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ja opettele käyttäytymään!

        Onkohan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin ylpeyttä taas loukattu kun häntä on kehoitettu käyttäytymään asiallisesti?? :DD Miten aikuinen mies ei osaa käyttäytyä vaan aina muiden pitää häntä ojentaa. Veli-artokin aloittamissaan keskusteluissa erikseen mainitsee, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin on osattava käyttäytyä. Inttäjä-eksyttäjä sekoittaa aina eriävät näkemykset noihin käytöshäiriöihinsä. Kun häntä pyydetään käyttäytymään asiallisesti, hän alkaa aina puhumaan miten hullua muiden opit on, vaikkei siitä ole kysymys ollenkaan. Eri mieltä saa olla, ja vaikka kuinka hulluja opit olisi, niin totuus on, ettei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa osaa keskustella asiallisesti ja käyttäytyä kuten aikuinen. Vaikka hän olisi oikeassa joka ainoassa asiassa, on hänen käytöksensä silti täysin ala-arvoista. Nyt ei ole kysymys siitä, kuka on oikeassa, vaan siitä että kaikkien on käyttäydyttävä.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa EI ole "paljastanut mitään kristittyjen naurettavien oppien perusteita", vaan uudestikasteen naurettavan opin perusta on paljastettu. Vetoaminen tuohon, että muut eivät osaa ajatella omilla aivoillaan, vaan pelkästään hän, on mitä törkein aivopesun yritys. Kristitty ajattelee omilla aivoillaan, mutta ei laita omia aivojaan Jumalan Sanan tielle. Jos Sana sanoo, että kaikki ovat syntiä tehneet, niin ihminen ei ala omilla aivoillaan sitä muokkaamaan, vaan uskoo sen mitä Sana sanoo. Ja pitää muistaa, että epäuskoisesta kristittyjen opit ovat naurettavia. Paavalikin sanoi, että sanoma rististä on hulluutta niille jotka eivät usko

        Eivätkö nuo käytöshäiriöt ja tuo fakta että hän on täällä jo kymmenen vuotta päivystänyt, kerro siitä, että mies on mieleltään täydellisen sairas? Jos hän on täällä vastoin tahtoaan, niin onko niin että tällä palstalla on niin voimakas ja koukuttava vaikutus häneen, ettei hän PYSTY olemaan täältä pois?

        Minusta kaikkein parasta olisi se, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa katsoisi peilistä itseään, eikä muita. Sieltä se syyllinen omaan käytökseen löytyy. Tokihan hänen vihaansa nostaa se, että hänen oppinsa on kumottu, mutta se on toinen juttu. Pitää osata käyttäytyä siitä huolimatta. Pitää kyetä, kuten veli-arto sanoi, nielemään ylpeytensä. Siihen tehtävään toivotan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollille voimia ja siunausta!


      • vedenpalvojille
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Onkohan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin ylpeyttä taas loukattu kun häntä on kehoitettu käyttäytymään asiallisesti?? :DD Miten aikuinen mies ei osaa käyttäytyä vaan aina muiden pitää häntä ojentaa. Veli-artokin aloittamissaan keskusteluissa erikseen mainitsee, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin on osattava käyttäytyä. Inttäjä-eksyttäjä sekoittaa aina eriävät näkemykset noihin käytöshäiriöihinsä. Kun häntä pyydetään käyttäytymään asiallisesti, hän alkaa aina puhumaan miten hullua muiden opit on, vaikkei siitä ole kysymys ollenkaan. Eri mieltä saa olla, ja vaikka kuinka hulluja opit olisi, niin totuus on, ettei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa osaa keskustella asiallisesti ja käyttäytyä kuten aikuinen. Vaikka hän olisi oikeassa joka ainoassa asiassa, on hänen käytöksensä silti täysin ala-arvoista. Nyt ei ole kysymys siitä, kuka on oikeassa, vaan siitä että kaikkien on käyttäydyttävä.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa EI ole "paljastanut mitään kristittyjen naurettavien oppien perusteita", vaan uudestikasteen naurettavan opin perusta on paljastettu. Vetoaminen tuohon, että muut eivät osaa ajatella omilla aivoillaan, vaan pelkästään hän, on mitä törkein aivopesun yritys. Kristitty ajattelee omilla aivoillaan, mutta ei laita omia aivojaan Jumalan Sanan tielle. Jos Sana sanoo, että kaikki ovat syntiä tehneet, niin ihminen ei ala omilla aivoillaan sitä muokkaamaan, vaan uskoo sen mitä Sana sanoo. Ja pitää muistaa, että epäuskoisesta kristittyjen opit ovat naurettavia. Paavalikin sanoi, että sanoma rististä on hulluutta niille jotka eivät usko

        Eivätkö nuo käytöshäiriöt ja tuo fakta että hän on täällä jo kymmenen vuotta päivystänyt, kerro siitä, että mies on mieleltään täydellisen sairas? Jos hän on täällä vastoin tahtoaan, niin onko niin että tällä palstalla on niin voimakas ja koukuttava vaikutus häneen, ettei hän PYSTY olemaan täältä pois?

        Minusta kaikkein parasta olisi se, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa katsoisi peilistä itseään, eikä muita. Sieltä se syyllinen omaan käytökseen löytyy. Tokihan hänen vihaansa nostaa se, että hänen oppinsa on kumottu, mutta se on toinen juttu. Pitää osata käyttäytyä siitä huolimatta. Pitää kyetä, kuten veli-arto sanoi, nielemään ylpeytensä. Siihen tehtävään toivotan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollille voimia ja siunausta!

        "Päinseiniäveljet" ja kääkättäjä ovat käsittäneet asian täysin väärin. En ole haukkunut täällä ketään vaan tuonut esille vain tosi-asioita. Tehän olette vedenpalvojia ja hänen nimensä on" vauvanvalelija-inttäjä-eksyttäjä-päinseiniäveljet". Tuolle nimellehän minä en voi mitään, mutta se tuntuu olevan oikeaanosunut.

        Jos ette kestä kuulla totuutta itsestänne ja harha-opistanne, niin pysykää poissa palstalta. Typeriä käsityksiänne saa myös arvostella.
        Ei täällä ole kenekään pakko olla. Voisitte edes käyttäytyä asiallisesti ja lopettaa nuo rienausliturgiat. Ei vauvakaste ilmesty Raamattuun jatkuvalla rienaamisella ja satujen kertomisella.
        Kohta varmaan taas alatte syyttämään lastenraiskaamisesta ja Neitsyt Marian palvonnasta. Niinhän te aina teette, kun tuskanne käy kestämättömäksi.
        Mutta koettakaapa pysyä poissa palstalta vaikkapa pari päivää, niin katsotaan sitten, pystyttekö siihen vai onko addiktio liian voimakas.


      • näinsevaanonveljet
        vedenpalvojille kirjoitti:

        "Päinseiniäveljet" ja kääkättäjä ovat käsittäneet asian täysin väärin. En ole haukkunut täällä ketään vaan tuonut esille vain tosi-asioita. Tehän olette vedenpalvojia ja hänen nimensä on" vauvanvalelija-inttäjä-eksyttäjä-päinseiniäveljet". Tuolle nimellehän minä en voi mitään, mutta se tuntuu olevan oikeaanosunut.

        Jos ette kestä kuulla totuutta itsestänne ja harha-opistanne, niin pysykää poissa palstalta. Typeriä käsityksiänne saa myös arvostella.
        Ei täällä ole kenekään pakko olla. Voisitte edes käyttäytyä asiallisesti ja lopettaa nuo rienausliturgiat. Ei vauvakaste ilmesty Raamattuun jatkuvalla rienaamisella ja satujen kertomisella.
        Kohta varmaan taas alatte syyttämään lastenraiskaamisesta ja Neitsyt Marian palvonnasta. Niinhän te aina teette, kun tuskanne käy kestämättömäksi.
        Mutta koettakaapa pysyä poissa palstalta vaikkapa pari päivää, niin katsotaan sitten, pystyttekö siihen vai onko addiktio liian voimakas.

        Olet käsittänyt asiat täysin väärin. Sinun nimesi on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Minun nimeni ei ole tuo mitä sanot. Sinä haukut ihmisiä sadisteiksi, totuussonaksi, valehtelijoiksi, päinvseiniäveljksi, vedenpalvojiksi, vauvakastefaneiksi, vauvavalelijoiksi ja ties miksi. Vaikka itse olet palstan ainoa vedenpalvoja.

        Nyt ei ole kysymys totuudesta vaan sinun törkestä käytöksestäsi, Oppija ja näkemyksiä saa arvostella, mutta sillä ei ole mitään tekemsitä sen halventavan ja herjaavan käytöksen kanssa mitä harrastat. Puhuminen lasten raiskaamisesta on tuttua sinulle ja juhannusaattona otit asian esille kuten nytkin. Etkö voi keskustella asiallisesta palstan aiheesta, joka on kaste? Miksi pitää ana mennä henkilökohtaisuuksiin?

        Kun olet täällä vasten tahtoasi, niin yritä pysyä se pari päivää pois täältä. Toivon yrityksellesi voimia ja siunausta! Toivottavasti opit käyttäytymään!


      • vedenpalvojille
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Olet käsittänyt asiat täysin väärin. Sinun nimesi on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Minun nimeni ei ole tuo mitä sanot. Sinä haukut ihmisiä sadisteiksi, totuussonaksi, valehtelijoiksi, päinvseiniäveljksi, vedenpalvojiksi, vauvakastefaneiksi, vauvavalelijoiksi ja ties miksi. Vaikka itse olet palstan ainoa vedenpalvoja.

        Nyt ei ole kysymys totuudesta vaan sinun törkestä käytöksestäsi, Oppija ja näkemyksiä saa arvostella, mutta sillä ei ole mitään tekemsitä sen halventavan ja herjaavan käytöksen kanssa mitä harrastat. Puhuminen lasten raiskaamisesta on tuttua sinulle ja juhannusaattona otit asian esille kuten nytkin. Etkö voi keskustella asiallisesta palstan aiheesta, joka on kaste? Miksi pitää ana mennä henkilökohtaisuuksiin?

        Kun olet täällä vasten tahtoasi, niin yritä pysyä se pari päivää pois täältä. Toivon yrityksellesi voimia ja siunausta! Toivottavasti opit käyttäytymään!

        Et siis pystynyt olemaan poissa palstalta edes paria tuntia!!!
        Tuo on jo huolestuttavaa riippuvaisuutta. Vai onko kyse siitä, että huomaat itsekin, miten heikoilla olet ja siksi yrität epätoivoisesti roikkua palstalla.

        Onko teilläpäin tapana ensin valehdella ja haukkua ja sitten toivottaa siunausta? Tuollainen on tekopyhyyttä.


      • hwhhwh
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Olet käsittänyt asiat täysin väärin. Sinun nimesi on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Minun nimeni ei ole tuo mitä sanot. Sinä haukut ihmisiä sadisteiksi, totuussonaksi, valehtelijoiksi, päinvseiniäveljksi, vedenpalvojiksi, vauvakastefaneiksi, vauvavalelijoiksi ja ties miksi. Vaikka itse olet palstan ainoa vedenpalvoja.

        Nyt ei ole kysymys totuudesta vaan sinun törkestä käytöksestäsi, Oppija ja näkemyksiä saa arvostella, mutta sillä ei ole mitään tekemsitä sen halventavan ja herjaavan käytöksen kanssa mitä harrastat. Puhuminen lasten raiskaamisesta on tuttua sinulle ja juhannusaattona otit asian esille kuten nytkin. Etkö voi keskustella asiallisesta palstan aiheesta, joka on kaste? Miksi pitää ana mennä henkilökohtaisuuksiin?

        Kun olet täällä vasten tahtoasi, niin yritä pysyä se pari päivää pois täältä. Toivon yrityksellesi voimia ja siunausta! Toivottavasti opit käyttäytymään!

        Myös uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin "typeränä" pitämiä käsityksiä saa arvostella. Tällä arvostelulla ei ole mitään tekemistä sen haukkumisen ja rienaamisen kanssa mitä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa harrastaa, sillä se haukkuminen klohdistuu henkilöön, ei asiaan.

        Kehoitan minäkin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia pysyttelemään palstalta pois jos ei osaa käyttäytyä. Jos sinulla, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, on paha olla, voit sanoa senkin. Mutta älä herjaa.

        Outoa että menit vielä myöntämään että olet täällä vasten tahtoasi. Miksi sitten olet täällä?


      • näinsevaanonveljet
        hwhhwh kirjoitti:

        Myös uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin "typeränä" pitämiä käsityksiä saa arvostella. Tällä arvostelulla ei ole mitään tekemistä sen haukkumisen ja rienaamisen kanssa mitä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa harrastaa, sillä se haukkuminen klohdistuu henkilöön, ei asiaan.

        Kehoitan minäkin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia pysyttelemään palstalta pois jos ei osaa käyttäytyä. Jos sinulla, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, on paha olla, voit sanoa senkin. Mutta älä herjaa.

        Outoa että menit vielä myöntämään että olet täällä vasten tahtoasi. Miksi sitten olet täällä?

        En pystynty olemaan pois etikä minulla ole tarvettakaan kun osaan käyttäytyä. Minusta huolestuttavampaa riippuvuutta on tuo että SINÄ olet täälä VASTEN TAHTOASI ja olet ollut jo vuosikymmenen! Se on sitä riippuvuutta. Se on ihan järkyttävää riippuvuutta.

        En ole sinua haukkunut enkä valehdellut. Sinä haukut ja herjaat muita. Mutta toivotan edelleen runsasta Jumalan siunausta ja voimia palstan otteesta pääsemiseen. Meillä päin on tapana toivottaa siunausta eikä siinä ei ole mitään tekopyhää.

        Toivottav asti opit käyttäytymään


      • näinsevaanonveljet
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        En pystynty olemaan pois etikä minulla ole tarvettakaan kun osaan käyttäytyä. Minusta huolestuttavampaa riippuvuutta on tuo että SINÄ olet täälä VASTEN TAHTOASI ja olet ollut jo vuosikymmenen! Se on sitä riippuvuutta. Se on ihan järkyttävää riippuvuutta.

        En ole sinua haukkunut enkä valehdellut. Sinä haukut ja herjaat muita. Mutta toivotan edelleen runsasta Jumalan siunausta ja voimia palstan otteesta pääsemiseen. Meillä päin on tapana toivottaa siunausta eikä siinä ei ole mitään tekopyhää.

        Toivottav asti opit käyttäytymään

        Ja täsmälleen samaa mieltä olen veljen hwhhwh kanssa!


      • vedenpalvojille
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Ja täsmälleen samaa mieltä olen veljen hwhhwh kanssa!

        Nyt pystyit olemaan poissa palstalta vain tunnin!!

        Yrität esiintyä sovittelevana, mutta yhdyit kuitenkin "hwhhwh":n rienausliturgiaan!! Tuollainen tekopyhyys on iljettävää!
        Ensin turpiin ja sitten siunaus päälle????


      • näinsevaanonveljet

        Nyt pystyit olemaan palstalta pois vain muutaman tunnut.

        Ei sinua kukaan täällä rienaa. Minä en anna sinulle turpiin, vaan ymmärrän että olet koukussa tähän palstaan ja toivotan Jumalan Siunausta sinun yrityksellesi jättää tämä sinua vaivaava palsta taaksesi.

        Sinun tekopyhyytesi ja vihasi säälittää minua.


      • totuusontää
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Nyt pystyit olemaan palstalta pois vain muutaman tunnut.

        Ei sinua kukaan täällä rienaa. Minä en anna sinulle turpiin, vaan ymmärrän että olet koukussa tähän palstaan ja toivotan Jumalan Siunausta sinun yrityksellesi jättää tämä sinua vaivaava palsta taaksesi.

        Sinun tekopyhyytesi ja vihasi säälittää minua.

        Minusta on noloa, että vuosikymmenen täällä liikkunut uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, alkaa keskustelemaan siitä kuinka monta tuntia kukainenkin on täältä pois. Moneskohan viesti inttäjä-eksyttäjältä, joka ei liity mitenkään kasteeseen.

        Ja tuo oli kaikkien aikojen paljastuts, että hän on täällä astoin tahtoaan. Sehän kertoo sen, että on koukussa palstaan, mitä ei tietenkään myönnä.


      • paljastutsia
        totuusontää kirjoitti:

        Minusta on noloa, että vuosikymmenen täällä liikkunut uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, alkaa keskustelemaan siitä kuinka monta tuntia kukainenkin on täältä pois. Moneskohan viesti inttäjä-eksyttäjältä, joka ei liity mitenkään kasteeseen.

        Ja tuo oli kaikkien aikojen paljastuts, että hän on täällä astoin tahtoaan. Sehän kertoo sen, että on koukussa palstaan, mitä ei tietenkään myönnä.

        Totuussontaa on oikeassa.
        On noloa keskustella siitä kuinka kauan joku on ollut palstalla tai palstalta pois. Mutta miksi hän kuitenkin itse keskustelee siitä ja on ollut jo vuosikymmeniä palstalla?
        Onko joku täällä "astoin" tahtoaan? Tuo on kyllä kaikkien aikojen "paljastuts"!!!

        Itse hän ei ainakaan malta olla poissa montakaan tuntia, vaan päivystää yömyöhään. Minkähänlaisen koukun hän on nielaissut? Moneskohan viesti tuo oli, joka ei liity mitenkään kasteeseen?


      • inttäjäeksyttäjälle

        Hyvä, että myönnät että on noloa keskustella jonkun päivtysvuoroista palstalla. Itse kun olet täällä jo vuosikymmenen ollut. Miksi siis puhut sellaisista asioista jotka ovat noloja?

        Veli-totuusontämä on tainnut olla täältä pois jo monta päivää.

        Osaatko vieläkään keskustella asiasta asialliseti ilman haukkumista ja kirjoitusvirheiden pilkkaamista? Miksi olet niin vihainen ja katkera palstan kristityille?

        Kerro muuten että miksi olet tällä palstalla vaikket tahdo olla? Mikä saa sinut aina tulemaan tänne vastoin tahtoasi?


      • paljastutsia
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Hyvä, että myönnät että on noloa keskustella jonkun päivtysvuoroista palstalla. Itse kun olet täällä jo vuosikymmenen ollut. Miksi siis puhut sellaisista asioista jotka ovat noloja?

        Veli-totuusontämä on tainnut olla täältä pois jo monta päivää.

        Osaatko vieläkään keskustella asiasta asialliseti ilman haukkumista ja kirjoitusvirheiden pilkkaamista? Miksi olet niin vihainen ja katkera palstan kristityille?

        Kerro muuten että miksi olet tällä palstalla vaikket tahdo olla? Mikä saa sinut aina tulemaan tänne vastoin tahtoasi?

        totuussontaa jatkaa päivytystä eri nimmarilla!

        Miksihän hän on niin vihainen ja katkera?


      • inttäjäeksyttäjälle
        paljastutsia kirjoitti:

        totuussontaa jatkaa päivytystä eri nimmarilla!

        Miksihän hän on niin vihainen ja katkera?

        Oletko sinä totuussontaa? Kerro miksi olet niin vihainen ja katkera. Sen haluamme kaikki palstalaiset tietää.

        Miksihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on täällä jo vuosikymmenen liikkunut tahtonsa vastaisesti? Kerro!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe